Conflicte a TMB contra les retallades (vagues 2012)

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Entrada Autor: calisay » Dimarts 21/02/2012 14:42

wefer ha escrit:Veuràs tu com a última hora els apujaran el sou l'IPC i s'oblidaran, màgicament, de totes les altres reivindicacions en favor de la ciutadania. Tot i així, per mi endavant amb la protesta ja que en comencem a estar una mica farts de pagar sempre els treballadors per una crisi que NO hem creat nosaltres, sinó els bancs i els especuladors. Si ara no hi ha calers, que li demanin a en Millet, l'Urdangarin o qualsevol polític amb pensions vitalícies. :P
:plas :plas :plas


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 22/02/2012 1:00

Fran-Ikarus ha escrit:L'atemporal logo d' "Autobusos" li dóna un aire força "retro" a la convocatòria:

Imatge

Em sembla del tot correctisim, semblava que aixo de la defensa dels drets quedava ja força lluny en el temps, i ves per on el logo ho clava.

Es del tot necesari cambiar de model.



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dimecres 22/02/2012 6:58

L'explicació d'en Germà Bel a La vanguardia ho clava. TMB està instal.lada en el conflicte permanent des de fa força anys, i el tema no millora. Els captius i perjudicats son els ciutadans i viatgers de Barcelona.
I vist que el tema és recurrent, la via de la privatització em temo que acabarà sent la sortida. Davant la cultura de bronca continua (i no jutjo qui n'es culpable), cal foc nou. Començar amb noves empreses i fixar les regles del joc des del principi. Menys estructura i menys privilegis en tots els sentits augmentaríen l'eficiéncia cap al servei.
Sap greu en una empresa amb història, pero veig el tema abocat al conflicte permanent, i aquest és un luxe en els temps que corren. Una empresa privada amb els mateixos problemes faría díes que hauría tancat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/02/2012 9:01

Una empresa privada no deixarà de causar bronca entre la direcció i els treballadors, i a més, l'usuari també notarà la caiguda en el servei. No cal anar gaire lluny per a trobar-ne un exemple, almenys pel que fa a la darrera part: Tusgsal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 22/02/2012 9:26

Marcel Estadella ha escrit:L'explicació d'en Germà Bel a La vanguardia ho clava. TMB està instal.lada en el conflicte permanent des de fa força anys, i el tema no millora. Els captius i perjudicats son els ciutadans i viatgers de Barcelona.
I vist que el tema és recurrent, la via de la privatització em temo que acabarà sent la sortida. Davant la cultura de bronca continua (i no jutjo qui n'es culpable), cal foc nou. Començar amb noves empreses i fixar les regles del joc des del principi. Menys estructura i menys privilegis en tots els sentits augmentaríen l'eficiéncia cap al servei.
Sap greu en una empresa amb història, pero veig el tema abocat al conflicte permanent, i aquest és un luxe en els temps que corren. Una empresa privada amb els mateixos problemes faría díes que hauría tancat.

Ui! Ui! Ui! Ui! que "neo Llíbis" ens tornem i que "Neo Llibís" es veuen les coses, ara tot privatitzat, metges, escoles, transport i cadascú que se les apañi com pugui, mira tu que fàcil, Aixo es America pero pel Broc dolent....I a Sobre planejant un MerdaEUROVEGAS, i mentre a la poblacio ens apujen tot, aquesta gent demana impostos ZERo no se quants anys, que es pugui fumar i jo que se mes...total per crear no se quant treball de TIFA, pero QUINA vergonya, QUINA vergonya "d'elegits" pero on som a Catalunya? a America....moreneta, quatre barres...ho enteneu "El.legits" i "militans"?

ES que estem adormits?
afortundament els de TMB no ho estan i reclamen els que els deuen desde fa temps, TAN es que hi haguessin uns altres tambe "el.legits", no demanen mes que el que es seu, n'estic tant de content de que almenys algu tingui els ulls oberts i els pantalons al seu lloc que els recolzo totalment i molta gent mes, no us fixeu amb el que diuen els dels mitjans.

I els "el.legits" recordeu que ho sou per una part molt petita de la poblacio i que la vostra feina es deu al poble i a la democracia no a les empreses, empresaris i neolliberals, ja donareu comptes a qui us ha donat legitimitat.


Marcel Estadella ha escrit:L'explicació d'en Germà Bel a La vanguardia ho clava. TMB està instal.lada en el conflicte permanent des de fa força anys, i el tema no millora. Els captius i perjudicats son els ciutadans i viatgers de Barcelona.
Em sembla que tambe t'oblides dels treballadors en l'apartat de "captius i perjudicats".



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dijous 23/02/2012 7:38

Digue'm neo lliberal, tot i que no t'he dit que sigui la meva opció, sino que "em temo". El problema el veig en aquest conflicte permanent en que està instal.lada TMB i que cada any provoca vagues sense serveis mínims i amb vehicles apedregats (una bona defensa dels drets d'altri, si senyor).
El problema de TMB es de monopoli del transport. Si tu saps que si decideixes fer vaga pares la ciutat, llavors ets l'amo del mon. Si algú altre et pot prendre el lloc, tothom s'espavila i és més realista. I qui diu vaga, podría dir dirigir una empresa. Que consti que no apunto a ningú amb el dit, pero aquests processos son de llibre.
I vist el que hi ha, segueixo pensant que amb l'actual govern de la ciutat, si toquen massa els bemolls, acabaran tirant pel carrer del mitg. Candidats a empresa adjudicatària no en falten, i conductors amb carnet d'atur, tampoc.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 23/02/2012 8:19

Estic d'acord amb totes i cada una de les paraules d'en Faristol. A més Marcel, per les teves exposicions es pot entendre que TMB es només una empresa d'autobusos, quan no es així. Per exemple, en el tema de les vagues l'última que hi va haver al metro (a part de les generals)em sembla que va ser a l'any 94, per la qual cosa dir que TMB està permanentment en el problema em sembla excessiu.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 23/02/2012 10:32

Marcel Estadella ha escrit:Digue'm neo lliberal, tot i que no t'he dit que sigui la meva opció, sino que "em temo". El problema el veig en aquest conflicte permanent en que està instal.lada TMB i que cada any provoca vagues sense serveis mínims i amb vehicles apedregats (una bona defensa dels drets d'altri, si senyor).
El problema de TMB es de monopoli del transport. Si tu saps que si decideixes fer vaga pares la ciutat, llavors ets l'amo del mon. Si algú altre et pot prendre el lloc, tothom s'espavila i és més realista. I qui diu vaga, podría dir dirigir una empresa. Que consti que no apunto a ningú amb el dit, pero aquests processos son de llibre.
I vist el que hi ha, segueixo pensant que amb l'actual govern de la ciutat, si toquen massa els bemolls, acabaran tirant pel carrer del mitg. Candidats a empresa adjudicatària no en falten, i conductors amb carnet d'atur, tampoc.

Tambe es pot privatitzar la Policia i que aquests esdevinguin defensors del capital o dit d'altre forma que no dire perque es algo molt lleix.

Tambe es poden privatitzar els Bombers i en cas d'incendi mirin abans d'actuar si la persona tindra diners per pagar l'aigua i el material que fara falta i si no ho pot pagar el deixaran morir cremat i si ho pot pagar doncs el salvaran.

Es que sembla que es cap on anem i ningu en diu res, be quatre, que al final sempre som ridiculitzats, Jo no soc de cap moviment, encara que n'estic acord amb molts.

Si hi ha algu que pot "parar una ciutat" hi ha que tindre una cura especial amb ell, amb bon tracte, no siguent mes XULO que ningu i volen deixar a cero la seva credibilitat, reputacio, valor de la seva feina i moral perque perdin aquestes coses, es una tecnica mol United..i afortunadament estan al seu lloc, bravo nois!

Si algu pot guiar avions hi haura que cuidar-lo no? o tampoc?
Si algu sap obrir un cervell per curar malalaties molt greus Hi haura que cuidarlo no? o tampoc?
Si algu ensenya els coneixements necesaris perque els nois adolescents d'ara, dema ens fagin anar endavant , s' els haura que cuidar no?
o tampoc?

A qui em de cuidar? als poliics d'una opcio que nomes mira pel diner posant la bandera pel davant i com a pretexte? i una ME!!!


Marcel Estadella ha escrit:Si tu saps que si decideixes fer vaga pares la ciutat, llavors ets l'amo del mon.
Aqui els que es pensen que son els amos del mon son quatre "politics_lludrigues" que amb uns quants vots...no molts i per llegitimitat democratica manen, be manen tampoc seria la paraula, democraticament la poblacio els confereix aquesta tasca, que es diferent, si a sobre aquesta gent esta formada al lloc mes Neo LLib del mon doncs la resta ja la coneixem.

Marcel Estadella ha escrit:Si algú altre et pot prendre el lloc, tothom s'espavila i és més realista. I qui diu vaga, podría dir dirigir una empresa. Que consti que no apunto a ningú amb el dit, pero aquests processos son de llibre.
I vist el que hi ha, segueixo pensant que amb l'actual govern de la ciutat, si toquen massa els bemolls, acabaran tirant pel carrer del mitg. Candidats a empresa adjudicatària no en falten, i conductors amb carnet d'atur, tampoc.
Aixo em fa mal, molt mal, a on som al segle XIX?, Mataró, Sabadell Terrasa, POble nOU industries tèxtils? per favor!!!
Si el que cal es espabilarse els treballadors de TMB ja ho estan fent i si parles d'altres espabilaments diguem on vius i ja m'espabilare, volem un mon aixi? no, no es una amenaça pero les coses segons com es diuen poden implicar moltes mes en les que a vegades no hi pensem, pensem-ho abans de dir quelcom.

Suposo que si tiren pel carrer del mig mes d'un estaria encantat, ara juguem amb que hi ha molta gent amb carnet de bus amb atur, es que es molt fort, molt fort, anem endavant o anem enrera? ofeguem economicament a la gent i despres vindran agenollats a treballar per 100€ al mes i agraits....aixo volem? aqui volem arribar?

Doncs a mi em sembla be que els conductors puguin parar la ciutat, que nassos be no, MOLT BE, i vull que segueixin tenint aquesta circunstancia que lamentablement un quiosquer per exemple no pot tindre i que els politics sembla que els hi volen pendre perque clar es un contrapoder molt greu per ells.
Doncs tots deureim de ser aquest contrapoder contra aquest "sinsentido" que vivim, clar a no ser que tinguis carnet dels qui manen i prevendes...o estiguis enganyat, ofuscat o visquis de renta, i en el cas de que les cose t'hagin anat be pel teu esforç tambe crec que pel be de tots s'ha de ser solidari i entedre aquesta gent.

Ja que els politics si que sembla que tenen dret a parar les nostres vides tot agenollan-se als mercats i al capital i no pasi res. i sigui el mes normal.

Hi ha molta gent que no pot parar res, perque no te res, no podem deixar que mes caiguin i ja no tinguin ni veu ni vot, hi ha moltissima gent que recolza la vaga, encara que us volguin ridicultizar i menysprear.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 23/02/2012 14:38

http://www.ara.cat/societat/treballador ... 34961.html

Els treballadors de metro de TMB decidiran dissabte si van a la vaga

Els treballadors d'autobusos estan convocats aquesta tarda per seguir la negociació i els de metro estudien la proposta que els van posar sobre la taula ahir

MARIA ORTEGA / EFE
Barcelona | Actualitzada el 23/02/2012 13:11


Dissabte serà el dia clau per saber si es confirma la vaga anunciada pels treballadors de metro i bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) coincidint amb la celebració del Mobile World Congress. Després de les maratonianes negociacions d'ahir entre el comitè d'empresa de metro i l'empresa –amb la mediació de la Generalitat–, els treballadors han convocat per a avui dues assemblees, una al matí i l'altra a la tarda, per discutir la proposta que tenen sobre la taula, que preveu el pagament en dos anys dels endarreriments pendents i la garantia de mantenir tots els llocs de treball. Per a alguns dels treballadors l'oferta es queda curta, però d'altres la veuen com un mal menor. De moment, no s'ha pres cap decisió i els treballadors de metro s'han instat a una nova assemblea aquest dissabte per decidir noves passes.

Els treballadors de bus, per la seva banda, tenen aquesta tarda el seu torn de negociació amb l'empresa. Alguns dels seus portaveus com Faustino Mondragón, però, tenen clar que no estan en la línia d'acceptar una proposta similar a la que s'ha fet els companys de metro i insisteixen que l'assemblea de dissabte serà unitària per al conjunt de treballadors de TMB -metro i bus- i que serà allà on es prendran les decisions."En aquesta reivindicació, estem tots junts", explica Mondragón.

Una de les discussions que ahir a la nit entorpien l'acord amb el treballadors de metro és que els sindicats exigeixen que l'IPC aplicat a l'any passat, un 2,4 per cent d'augment, es consolidi en la base salarial i es comptabilitzi en ella ja aquest any. La proposta final de TMB presentada ahir a la nit és que abonarà els endarreriments de l'any passat en dos pagaments el 2013 i 2014, cadascun equivalent a l'1,2 per cent del sou del 2011, que no quedarien consolidats en les taules salarials.

Segons el document presentat per la direcció de metro als sindicats, l'empresa es compromet, a més, a incrementar en un 1,2 per cent el percentatge que quedaria consolidat en les taules salarials amb efectes a 1 de gener del 2012.

A efectes de 2013, TMB actualitzarà els sous amb un increment de l'1,2 per cent que també quedaria consolidat en les taules salarials de 2012. L'empresa es compromet a realitzar contractacions de personal per cobrir les necessitats del període estival i proposa als treballadors de cap de setmana que incrementin la seva jornada en un 75 per cent, un augment que es farà de forma progressiva en funció de l'aparició de nous jubilats parcial

En paral·lel es manté el debat sobre els serveis mínims en cas de vaga. L'empresa defensa que han de ser d'un 80% en hores punta, però els treballadors volen reduir substancialment aquest percentatge.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 24/02/2012 0:12

faristol ha escrit:Tambe es pot privatitzar la Policia i que aquests esdevinguin defensors del capital o dit d'altre forma que no dire perque es algo molt lleix.
I jo li vull recordar que hi han moltes ciutats a Catalunya on el servei d'autobusos està privatitizat i no passa res... sembla que segons vostè a Terrassa, Manresa, Mataró, Lleida, Olot, Figueres, Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola del Vallès, Rubí, Vic... haguessin centenars de morts cada dia en el servei d'autobusos municipals. Que ho porti una empresa pública no és garantia de res ni de bon servei, d'exemples en tenim uns quants...

O és que si jo vull obrir una botiga amb els MEUS diners ara passaré a ser un capitalista insolidari explotador dels treballadors a exterminar? :roll: Diguem-ho clar: vostè vol reinstaurar de nou un sistema -dictadura, vaja- de caire comunista?



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 24/02/2012 1:38

Ja hi em arribat!!!

Quan es critquen certes coses del sitema actual la defensa sempre es la mateixa, ets un comunista.

EP!! que no estem els Estats Units als anys 60 i 70!!! estem al 2012 i el comunisme esta ja molt superat, perque amb el temps hom acaba creient que el comunisme va ser incentivat pels mateixos per tindre un "presunte" gran enemic i per ridicultizar a qui gosses criticar algo de la manera de funcionar Neo Llib titllan-lo de comunista i al mateix temps legitimar certes coses que fan pudor.

Res d'aixo, aquesta defensa en atac esta molt desfasada i superada, Gracies.

Sobre el que diu d'empreses privades en les localitats que diu, desconec el seu funcionament, si guanyen, si perden, si tenen subvecions si el usuaris estan satifets, no ho se, en segons quines localitats relativent petites o grans, depen de com ho vulgui veure i amb un servei relativament ajustat a les necesitats no dic que no pugui funcionar pero en una gran ciutat com a Barcelona, rotundament NO, i aixo no te res a veure amb una dictadura comunista.

Es evident que una gestio pública no garantitza un bon servei, pero una privada tampoc, a mes una empresa pública crec que es mes fácil de controlar i els usuaris poden exigir criteris mes adreçáts a les persones que als diners.

Si vosté vol obrir un negoci amb els seus diners, respecta les lleis i els impostos i te una gran idea o treballa molt i guanya molts diners per la seva feina ben feta, jo, ni ningu tindría que dir res.

No entenc el seu raonament.



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Divendres 24/02/2012 7:27

faristol ha escrit:Ja hi em arribat!!!

Quan es critquen certes coses del sitema actual la defensa sempre es la mateixa, ets un comunista.

EP!! que no estem els Estats Units als anys 60 i 70!!! estem al 2012 i el comunisme esta ja molt superat, perque amb el temps hom acaba creient que el comunisme va ser incentivat pels mateixos per tindre un "presunte" gran enemic i per ridicultizar a qui gosses criticar algo de la manera de funcionar Neo Llib titllan-lo de comunista i al mateix temps legitimar certes coses que fan pudor.
La mateixa premisa de "quan es critiquen...." ha servit per a que algú em titlli de neo-lliberal. Sense comentaris.

Anem al moll de l'os. En transport públic hi ha molts models de funcionament. Des de l'explotació directa (TMB) passant per la concessió (Sant Cugat) a la gestió interessada (Sabadell). I de tots n'hi ha de bons i de dolents, amb una certa tendéncia a que les d'explotació directa tinguin vicis funcionarials de l'época clàssica de funcionaris (tant en direcció com en treballadors, que de tot hi ha). En tot cas, el que si donaría per demostrat es que el model actual de Barcelona és ineficient i problemàtic. Si una empresa privada veu que no li funcionen les coses, hi posa remei o s'arruina. Aqui ens hi arruinem tots, i no sembla que el remei sigui proper. O s'hi fa quelcom o ens resignem al mal funcionament (mal funcionament que en qualsevol concessió pot suposar la rescissió i cerca d'algú que sapiga fer més bé les coses).



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 24/02/2012 8:22

no es qüestió de qui ho fa millor o pitjor. Agafa l'empresa privada que vulguis, fins hi tot la que tingui més guanys, i posa-li una cúpula decisòria política. I ja veuràs el que passa. No creieu que si a TB (o TMB) les decisions les prenguessin els tècnics i no els polítics, aniria millor encara que fos pública?



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 24/02/2012 9:41

Marcel Estadella ha escrit: La mateixa premisa de "quan es critiquen...." ha servit per a que algú em titlli de neo-lliberal. Sense comentaris.
Si tu ho dius, pero les coses que has defensat tenien mes a veure amb el Ne0 Llib. que lo jo he dit amb les caduques dictadures Comunustes.
Per a mi el que has dit no te res de raonable a no ser que nomes tinguis el diner al cap i rentabilitat i per a mi el que he jo dit es del tot raonable i pensant amb les persones i les necesitats.

No passa res, no em de pensar igual ni tindre el mateix model de mon o de convivencia, en la diversitat esta la riquesa (ja aviso que tampoc tinc res a veure amb un partit que nomes parla de diversiat diversa..)

Ja veiem que aquest model tant neo-LLib fa aigues per tot arreu i nomes els defensen els quatre que ja els hi va be i s'estan enriquint a costa del patiment de molta gent, certament si el contrari es el comunisme anem apañats, pero sortir del Neo.Llib no vol dir anar a ser comunista NI MOL MENYS!!! pero si el tema neo-LLib es com es, es del tot legitim criticar-lo, tenint en compte que et tittllaran de tot els que els hi encanta tal com anem no sigui que les coses canviin, desenganyeu-vos les coses han de canviar si no anem directes i enganyats cap el forat i repetixo axo no vol dir anar cap el comunisme....ja ho van montar be... ja.... aquesta dualitat única..te nassos...


Marcel Estadella ha escrit:
Anem al moll de l'os. En transport públic hi ha molts models de funcionament. Des de l'explotació directa (TMB) passant per la concessió (Sant Cugat) a la gestió interessada (Sabadell). I de tots n'hi ha de bons i de dolents, amb una certa tendéncia a que les d'explotació directa tinguin vicis funcionarials de l'época clàssica de funcionaris (tant en direcció com en treballadors, que de tot hi ha). En tot cas, el que si donaría per demostrat es que el model actual de Barcelona és ineficient i problemàtic. Si una empresa privada veu que no li funcionen les coses, hi posa remei o s'arruina. Aqui ens hi arruinem tots, i no sembla que el remei sigui proper. O s'hi fa quelcom o ens resignem al mal funcionament (mal funcionament que en qualsevol concessió pot suposar la rescissió i cerca d'algú que sapiga fer més bé les coses).
No entenc aquest "entocinament" contra els funcionaris ja siguin "classics" com "actuals" es una estrategia ja ho se, perque la poblacio els faci culpables de tot i els vegui com uns aprofitats, mantes etc.. etc.. en el "acoso y derribo" ja fa temps que s'hi treballa i aquest govern ha avançat molt les obres.

Ja si una empresa privada s'arruina tambe hi perdem tots, en quedem sense transport perque tenca i la que vingui si es que en ve alguna ja veuriem el que fa, nomes cal mirar el Transport a l'area de Detroit, pero si volem arribar com allá ENDAVANT, satanitzem els funcionaris i fem el seguent, despres ens n'apedirem pero sera massa tard.

El LLOP ha escrit:no es qüestió de qui ho fa millor o pitjor. Agafa l'empresa privada que vulguis, fins hi tot la que tingui més guanys, i posa-li una cúpula decisòria política. I ja veuràs el que passa. No creieu que si a TB (o TMB) les decisions les prenguessin els tècnics i no els polítics, aniria millor encara que fos pública?
D'aixo en fa anys que es parla i no nomes en el transport, pero aquesta decisio l'han de pendre........ah! bingo!!! els politics i es evident que no ho faran.
faristol l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 24/02/2012 9:58, en total s’ha editat 1 vegada.



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Divendres 24/02/2012 11:30

faristol ha escrit:Si tu ho dius, pero les coses que has defensat tenien mes a veure amb el Ne0 Llib. que lo jo he dit amb les caduques dictadures Comunustes.
Per a mi el que has dit no te res de raonable a no ser que nomes tinguis el diner al cap i rentabilitat i per a mi el que he jo dit es del tot raonable i pensant amb les persones i les necesitats.
No hi tinc només diners al cap, pero si rendibilitat en tots els termes (social inclòs), en un equilibri que cal cercar ente el que necessitem, el que volem i el que podem pagar. I a hores d'ara, falten diners per a la tercera part i no s'albira d'on treurel's. I em temo que ara per ara TMB no té accés a la fabricació dels bitllets-paper moneda.
faristol ha escrit:vicis funcionarials de l'época clàssica de funcionaris (tant en direcció com en treballadors, que de tot hi ha)
.

Agafa la frase completa amb tot el que diu, per que l'he pensat molt a l´hora de redactar. Cada cop hi ha mes funcionaris competents i diligents, pero l'época clàssica (dels anys 80 per avall), era amb honroses excepcions un "caigan dias y vengan panes", que en els temps que corren, només arruina la resta. A aquests (i la seva actitut passotista de qui te el pa assegurat encara que s'ensorri el país) em referixo, no pas als competents i diligents.

Per acabar aquest post, si mai es procedís a la privatització de TMB, no hauría de ser una sola empresa (això si que sería sortir del foc per caure a les brases!), sino una adjudicació per línies a l'estil de Londres (de fet, ja ho tenim amb les línies d'Authosa i Sagalés). I si una empresa tanca, amb les altres ho tapen a través de l'Autoritat del Transport fins que es convoca nou concurs (ja ha passat). Unes bases de qualitat de servei a acomplir (molt important!) , uns preus a concurs públic per Km/vehicle i som'hi. L'estructura és més àgil. I potser més adaptada als temps que corren?



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 24/02/2012 12:19

Marcel Estadella ha escrit: No hi tinc només diners al cap, pero si rendibilitat en tots els termes (social inclòs), en un equilibri que cal cercar ente el que necessitem, el que volem i el que podem pagar. I a hores d'ara, falten diners per a la tercera part i no s'albira d'on treurel's. I em temo que ara per ara TMB no té accés a la fabricació dels bitllets-paper moneda.
Et donc idees??

On son els diners que "presuntament" van "recircular" pel palau abans del canvi al euro??
Paraisos fiscals...he sentit paraisos fiscals?? No se "en ocasiones oigo cosas"
Podría seguir, pero no se de que ni de qui em titllaries, ja que tot sembla una conxorxa i res d'aixo, es un sentimernt molt generalitzat al que no li fan falta organitzacions.
Marcel Estadella ha escrit:
Agafa la frase completa amb tot el que diu, per que l'he pensat molt a l´hora de redactar. Cada cop hi ha mes funcionaris competents i diligents, pero l'época clàssica (dels anys 80 per avall), era amb honroses excepcions un "caigan dias y vengan panes", que en els temps que corren, només arruina la resta. A aquests (i la seva actitut passotista de qui te el pa assegurat encara que s'ensorri el país) em referixo, no pas als competents i diligents.
Doncs com a una empresa privada qui no compleix se'l sanciona o expulsa, ep!! i OJU no tant sols el treballador d'abaix, si no qui mana i esta a dalt tambe, de fet el president de la Generalitat es tambe un funconari.
Marcel Estadella ha escrit:
Per acabar aquest post, si mai es procedís a la privatització de TMB, no hauría de ser una sola empresa (això si que sería sortir del foc per caure a les brases!), sino una adjudicació per línies a l'estil de Londres (de fet, ja ho tenim amb les línies d'Authosa i Sagalés). I si una empresa tanca, amb les altres ho tapen a través de l'Autoritat del Transport fins que es convoca nou concurs (ja ha passat). Unes bases de qualitat de servei a acomplir (molt important!) , uns preus a concurs públic per Km/vehicle i som'hi. L'estructura és més àgil. I potser més adaptada als temps que corren?
Apali!!! apali!!!

si senyor varies empreses i aixi es del tot imposible que hi hagi vagues a l'hora etc etc...divideix i venceras.
Si senyor, ho fan molt be, pero el plumero de les idees es veu.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Divendres 24/02/2012 13:24

Crec que la frase d'El LLop sentencia totes les vostres discusions.

El problema esta que en aquest pais les decisionas no les prenen els experts.
El LLOP ha escrit:no es qüestió de qui ho fa millor o pitjor. Agafa l'empresa privada que vulguis, fins hi tot la que tingui més guanys, i posa-li una cúpula decisòria política. I ja veuràs el que passa. No creieu que si a TB (o TMB) les decisions les prenguessin els tècnics i no els polítics, aniria millor encara que fos pública?



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Divendres 24/02/2012 18:23

faristol ha escrit:Et donc idees??

On son els diners que "presuntament" van "recircular" pel palau abans del canvi al euro??
Paraisos fiscals...he sentit paraisos fiscals?? No se "en ocasiones oigo cosas"
Podría seguir, pero no se de que ni de qui em titllaries, ja que tot sembla una conxorxa i res d'aixo, es un sentimernt molt generalitzat al que no li fan falta organitzacions.
De titllar de res a ningú, no he estat pas jo qui ho ha fet. No et prenguis el tema visceralment, ja se que tot plegat está fumut. I del Palau, potser que acabin el judici (un altre tema d'escàndol) i al menys podrem saber quants n'han desaparegut
faristol ha escrit:Doncs com a una empresa privada qui no compleix se'l sanciona o expulsa, ep!! i OJU no tant sols el treballador d'abaix, si no qui mana i esta a dalt tambe, de fet el president de la Generalitat es tambe un funconari.
Noi, ara si que hem aconseguit coincidir!. Qui no compleixi, al carrer. Val des de grans directius fins al darrer de l'escalafó.
faristol ha escrit:Apali!!! apali!!!
si senyor varies empreses i aixi es del tot imposible que hi hagi vagues a l'hora etc etc...divideix i venceras.
Si senyor, ho fan molt be, pero el plumero de les idees es veu.
No et parlava pas de vagues, sino de problemes logístics com els que han sorgit a Londres per que algun dels prestataris ha quebrat i ha tancat portes d'avui per demà. Si quebra una empresa de la dimensió de TMB és una ruina difícil de solucionar. Si el trencament es fa per una desena part del servei, amb les resserves dels altres nou ho pots salvar i no deixar una part de la ma de Deu. De llògica, els treballadors de totes les empreses aniríen a buscar un conveni sectorial. El tema de les vagues sería més complexe, per que be que quan decreten vaga dels transports a Catalunya la fan tots (de grat o per força), així que no t'escalfis el cap, que no anava per aqui sino pel tema de "fiabilitat de servei" si s'en pot dir així.

Salutacions discrepants (ep, i sempre de bon rotllo!)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 24/02/2012 22:15

http://www.ara.cat/societat/metro-bus-b ... 34934.html

El Govern dicta serveis mínims d'un màxim del 65% en previsió de la vaga de bus i metro durant el Mobile World Congress

El departament d'Empresa i Ocupació ha ordenat serveis mínims de bus i metro per la vaga de transport públic de la setmana que ve a Barcelona a l'espera que es confirmi el resultat de les negociacions obertes amb la mediació de Relacions Laborals. En cas que el metro no s'uneixi a la vaga, tal com pot acabar de confirmar la consulta interna, els serveis mínims serien del 50%

ACN
Barcelona | Actualitzada el 24/02/2012 16:50


Tot i que encara no se sap segur si la vaga serà seguida pels treballadors del metro o només pels d'autobús, la Generalitat ha tingut en compte els dos escenaris. Si hi ha vaga dels dos mitjans de transport, els serveis mínims seran del 65% en hora punta, de 6.30 a 9.30 hores i de 17 a 20 hores, i un 30% la resta del dia. Si només hi ha vaga d'un dels dos mitjans de transport, els serveis mínims es reduirien al 50% de 6.30 a 9.30 hores del matí i un 20% la resta del dia.
Durant els dies de vaga, del dilluns 27 de febrer fins al dijous 1 de març, coincidint amb el Mobile World Congress, hi haurà un mínim d'un Bus de Barri per cada línia durant tot el dia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 25/02/2012 0:22

No passa res Marcel, cadascú pot pensar com vulgui hi ho senti, no soc visceral, vaja no ho era fins ara, nomes que un s'en adona don venen els problemes i quina filosofia els inspira i si algu amb els seus postulats si apropa et sap molt greu.i respons, sempre argumentant es clar.
Jo soc la persona mes pacifica del mon i fixa't si seran malvats que fins i tot em fan treure el pitjor de mi, i no nomes em succeiex a mi, i aixo aquest germen de mala baba o com li vulguis dir es molt i molt dolent i recorda a temps que ens en explicat en que era igual i que varen acabar molt malament.

I cada dia va a pitjor, i amb certes coses com ara lo de las vegas que ja no saps cap on mirar o en que pensar o amb que distreure't per no donar-hi voltes.

Salutacions tambe de bon rotllo.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”