Targeta ATM sense contacte

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Targeta ATM sense contacte

Entrada Autor: albe6 » Dijous 14/03/2013 14:26

Faltarà saber una cosa:

Si només es podran recarregar en una sèrie de punts (quioscos, estancs.etc) o adaptaran les màquines de venda automàtica per a recarregar els títols (sobretot el Metro, on no hi ha taquilles)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/03/2013 14:30

Amb el mins aprofitament de les tecnologies que fan els estaments públics d'aquest país, qualsevol canvi és llençar els diners. Per posar un exemple, a Viena fa més de 30 anys que utilitzen les mateixes cancel·ladores, instal·lacions accessòries i tipus de bitllets, i mai hi he vist que estiguin fent treballs de reparació en una màquina (més enllà del manteniment fora d'horari de funcionament) ni que estigués espatllada.

I després, què diuen que volen fer en lloc de l'ATM? Pagar el novè i desè sobresou a una camarilla seleccionada d'electes metropolitans? Clar que, de cara al client, no poden caure més baix.

En resum, els preus no ens els abaixaran; més aviat al contrari. I el servei no ens el milloraran; més aviat al contrari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 14/03/2013 14:55

Cal tindre en compte que hi haurà una reducció en la despesa de comprar les bobines de targetes i paquests de tinta.
També en una disminució notable en el manteniment d'auqestes "impressores-validadores" ja que la nova màquina es un receptor RFID que no té parts mòbils i per tant un manteniment mínim.
Que calen 50 milions d'euros en el canvi, val. Però també hi haurà una disminució notable en despesa i manteniment.
Així que una pujada de preus per amortitzar això, tot i possible, pot ben ser mínima.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dijous 14/03/2013 16:36

guigui, en viena han cambiado con los años el tipo de billetes, ahora no se como estaran pero los del 1993 y el 2004 no tienen nada que ver entre ellos el primero era una tira que doblabas y marcabas en la validadora y el segundo es parecido al que tenemos aqui. En Ansterdam tambien han cambiado y ahora son de contacto recargables o no segun si eres cliente habitual o no(turista) y antes tambien eran una tira que se doblaba y se marcaba, todo evoluciona mas deprisa o mas despacio segun las costumbres asi segun tu seguiriamos con las primeras T10 que recortaban el viaje y asi no gastariamos....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/03/2013 16:51

premixero ha escrit:guigui, en viena han cambiado con los años el tipo de billetes, ahora no se como estaran pero los del 1993 y el 2004 no tienen nada que ver entre ellos el primero era una tira que doblabas y marcabas en la validadora y el segundo es parecido al que tenemos aqui.
Perdó, però no. El 2011 (l'última vegada que hi vaig ser), els bitllets eren com als anys 80 i 90. Si són títols multiviatge, els has de doblegar i validar. Si són abonaments, no has de fer res, ja que vénen marcats per la validadora o taquilla per al període corresponent (setmana, mes o any natural).

Reitero el que he dit abans: els títols són els mateixos que fa trenta anys, les validadores també. Només han canviat (i tampoc gaire) les màquines autovenda. La resta, manteniment per anar tirant.

Quants canvis de sistema (títols, barreres, màquines) ja portem a Barcelona en aquest període? I de què ha servit?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dijous 14/03/2013 19:11

mea culpa guigui, cuando has escrito viena he ido a buscar los titulos que tenia del 93 y el 04, el primero era una tira que tenias que doblar y picar la primera vez que te montabas en el tranvia, metro o bus y el segundo era un abono semanal que era como las tarjetas que tenemos ahora pero que habia que picar tambien al usarla la primera vez y ya esta.
de todas maneras aqui solo se ha cambiado una vez de las antiguas tarjetas que cortaban el viaje a las nuevas con la tira magnetica, lo de los tornos y compuertas si la gente fuese mas civica seguramente seguiriamos en muchas estaciones de metro con los viejos tornos, en viena el paso es libre y casi todo el mundo paga (yo me hice el listo en el 93 me faltaba un dia y pase de picar, vino el revisor de paisano, el tranvia estaba bastante lleno nadie habia marcado nada y sin embargo era el unico sin billete, alli usan mucho los abonos que ademas salen mas economicos que aqui en tanto por ciento).
De todas maneras el futuro va hacia las tarjetas de contacto y recargables y que ademas pueden llevar muchas mas ventajas(precio de trayecto mas barato por mas uso, etc.)



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 14/03/2013 21:34

Una cosa que s'haurà de veure, es com s'integren les 6 zones i els tipus de bitllets en les targes recarregables.
Serà interessant de saber-ho, acabarem amb un grapat de targes? Tot en un?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dijous 14/03/2013 22:03

supongo que sera una sola tarjeta inteligente para las 6 zonas, en estocolmo he estado leyendo estos dias que tienen una que hace mas descuento contra mas se usa y cosas asi, supongo que igual tendra que ver con que se tendra que validar a la entrada y a la salida, no se yo de tecnologia no se mucho pero por lo que dicen se pueden hacer muchas cosas con ellas.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 14/03/2013 22:08

Home, és fàcil, aquí a Lleida en tenim d'una i de dos zones i es pot canviar de titol al recarregar-la; això si, s'han d'haver esgotat els viatges que ens quedin,però en queda exclosa la T-MES ja que es personal, intransferible i personalitzada amb foto.

El més fotut serà que tots els models de validadores de portes que hi ha es puguin adaptar, els pocs torniquets que queden cauran i a veure que passa amb les expenedores si es podran adaptar i que es faci com l'Oyster de Londres o se n'hauran de comprar milers de noves.

I per no dir que amb l'excusa d'això, el senzill mínim a 2.5€



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Divendres 15/03/2013 1:32

En el cas d'estocolm funciona per zones (A,B,C) i en funció del número de vegades que fas un recorregut el preu va disminuint, però sempre i quan hagis comprat la targeta corresponent a les zones que vols viatjar



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Divendres 15/03/2013 8:07

si algo asi, tu cuando cargas la tarjeta dices para que tipo de trayecto la quieres y a partir de aqui con su uso la bonificacion del precio del billete baja, esta claro que decir hoy hago dos zonas mañana una y pasado tres seria complicado para la tarjeta saber lo que quieres al momento de validar.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 15/03/2013 10:27

SUposo que els qui fem viatges habitualment en dues zones tarifaries diferents, tindrem dues targes com ara.
Això de que cobrin més o menys segons el que viatgis o trobo una estafa.
A Xile el metro té una tarifa per hora punta i una altra per hora vall. Tampoc o trobo bé. Ambdós casos els veig com una manera d'agafar diners de la gent.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 15/03/2013 10:55

"Agafar diners de la gent", altrament dit "cobrar", sembla un mal necessari, no...?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Divendres 15/03/2013 12:16

Hombre no creo que sea una estafa eso se llama fidelizar a la gente, un estilo a los supermercados, si eres un buen cliente tendras mas descuentos eso es bueno porque en si no perjudica al que hace pocos viajes pero beneficia y mucho al usuario habitual, yo lo digo siempre la TMes deberia ser la tarjeta mas barata proporcionalmente para que fuese de uso normal, aqui todavia la gente le cuesta cojer una 50/30 que ya tiene ventajas ese es el problema solo vemos el precio del titulo y no a cuanto nos sale el viaje si lo supiesen bien una gran parte de la T10 pasaria a ser 50/30.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 15/03/2013 14:02

Para que una T50/30, con los precios actuales, te salga a cuenta, necesitas asegurar (por ejemplo) 2 viajes diarios durante todos los laborables de un mes que no tenga muchos festivos, es decir, que equivale a lo que hace mucha gente que va y vuelve del trabajo o del colegio o universidad a diario.

O bien no cumplir estrictamente con ese ritmo semanal, pero a cambio asegurar que en fin de semana vas a compensar la diferencia de viajes.

Yo creo que la mayoría de la gente que utiliza a diario (en laborables) el transporte público ya ha hecho cálculos, y utiliza la T50/30, si es que no llega incluso al nivel que permite amortizar la T-Mes. Poca gente que se encuentre en dicha situación irá gastando T10 por doquier sin darse cuenta de que la T50/30 le sale más barata (yo por lo menos no lo hacía, cuando usaba el autobús y metro a diario).


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Divendres 15/03/2013 14:33

Yo tambien usaba la 50/30 que de tres zonas te salia a cuenta sobre los 36, pero por desgracia te harias cruces de la gente que usa todos los dias el transporte y siguen con la T10, el problema de la 50/30 como bien dices es los meses tipo semana santa, navidades que tienen muchas fiesta y entonces si tienes que calcular y ver si para ese tiempo necesitas la T10, por eso digo que la Tmes deberia tener un precio menor para olvidarse de hacer calculos cada mes.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 15/03/2013 18:45

premixero ha escrit:el problema de la 50/30 como bien dices es los meses tipo semana santa, navidades que tienen muchas fiesta y entonces si tienes que calcular y ver si para ese tiempo necesitas la T10, por eso digo que la Tmes deberia tener un precio menor para olvidarse de hacer calculos cada mes.
Doncs en trajectes tipus Castellar-Sabadell directament el que compensa és fer servir la tarjeta multiviatge monooperador (V1 de la Vallesana, 10 viatges a 7,85 euros*4=31,40 euros). Una T-50/30 de 1 zona val 39,20, el que representa que encara gastant els 50 viatges l'estalvi és mínim... (20 cèntims de diferència), ja que el llindar de rendibilitat és de 49,62 viatges... us recordo que de Castellar a Sabadell un títol ATM no aporta cap tipus d'avantatge respecte al títol monooperador.



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Divendres 15/03/2013 19:07

si pero porque aqui hay un abono de compañia que seguramente (no lo se, si me equivoco me rectificais)no esta integrado, por supuesto cada uno debe mirar el abanico de titulos y mirar cual le va mejor en cada momento, el ahorro de la t50/30 en general hay que compararla con con la T10



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 15/03/2013 22:15

També podrien fer com a FGC, validar a la sortida i si no has pagat tot el trajecte, una màquina per abonar la resta.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 15/03/2013 23:03

Avui he agafat el 96 a la Meridiana i m'he baixat a Montcada on he agafat l'R2 per anar a El Prat. Quan he validat amb la meva T-10 a Montcada, no havia passat ni 30 minuts però m'ha marcat nou viatge. He preguntat i es veu que Montcada és Zona 2 Renfe.

Amb les targetes aquestes noves, això em passaria? Em marcaria nou viatge? Canviarien les zones i tot això?

O no té res a veure l'ATM amb les zones de Rodalies? Sé que això es planteja en algun fil, però el dubte el tinc igual.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”