Targeta ATM sense contacte

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4235
Ubicació: Horta

Re: Targeta ATM sense contacte

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 25/07/2019 9:09

França451 ha escrit:uno que esté en Granollers y que antes a La Llagosta se desplazaba pagando dos zonas ahora le clavarán mínimo tres porque la distancia supera el trayecto que antes cubría dos zonas. Y por lo mismo en la zona 6, que antes de Manresa a cualquier pueblo bien lejos de su misma zona 6C, como Navarcles, o todos esos bien alejados antes el sencillo eran de 2,20, pero como superan trayectos de 10 kilómetros les van a hacer pagar mínimo 3 euros. Si ya de Igualada Estación de buses a Ódena, que está al lado son casi los cinco kilómetros de límite que decían que iban a poner por zona!!!!! A dónde quieren llegar con eso????? Eso es ahorrar????????? Me gustaría ver a Granolleri el año que viene cuando apenas pueda salir en bus del polígono de Les Franqueses porque ya enseguida le clavan el precio de dos zonas a la que se vaya una parada más largo en su querido Sagalés. O los de San Climent de Llobregat con la L88: en cuanto lleguen a la estación de Viladecans ya son los 5 kilómetros de radio que les cubre su viaje. A Gavà como tienes que coger tren sí o sí ya son dos zonas. A Barcelona Sants si coges el de Sanvi que va directo ya les costará lo mismo que les vale ir al aeropuerto con el billete sencillo: cuatro zonacas. Menudo ahorro nos van a meter estos pájaros!!!!!!!!
Claro que mezclas. Tarifa por kilómetros no es, que a partir de 5km de distancia te cobro 2 zonas!! Mezclas tarifa kilométrica con tarifa por zonas!! Tarifa por kilómetros no es lo que dices. Además, que ya se ha hablado públicamente que la tarifa plana metropolitana se mantendrá.



Avatar de l’usuari
davroca5
N7
N7
Entrades: 550
Ubicació: Pròxima estació: Can Boixeres
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 25/07/2019 13:23

Tot i que encara és molt secret, ja se sap com funcionarà la tarifa kilòmetrica i com es complementarà amb les zones de tarifa plana. Us deixo un escrit que vaig fer per un company de feina a partir de la informació que hi ha a un PDF de l'ATM disponible a la seva web:
Tot i el secretisme descarat que engloba tot el projecte de la T-Mobilitat, en els últims mesos han anat sortint informacions oficials sobre com serà el model tarifari. Primer, de cara al 2020 (ara sembla que de debò) començarà a operar la targeta contactless a l’àrea mal anomenada de “tarifa plana” als 36 municipis AMB. De moment només es canviarà el suport de cartró per un suport de targeta i smartphones contactless/NFC, i simplement es carregaran els títols actuals (T-10, T-Mes, T-Trimestre, etc) al suport contactless/NFC.

De cara al 2021, la T-Mobilitat començarà a operar fora de la zona tarifaria única de l’AMB mitjançant el cost per kilòmetre. Aquesta tarifa per kilòmetre viatjat es complementarà amb la tarifa unificada AMB. És a aquest any on (en principi) se suprimiran tots els títols actuals, fent que la tarifa als municipis AMB ara sí que serà una tarifa plana de debò (on cada usuari pagui un preu base fix als desplaçaments entre municipis AMB però aquest preu varii depenent de la recurrència d’ús, de bonificacions socials, etc). Fora d’aquesta zona AMB de 36 municipis es comptabilitzarà la tarifa amb trams de 5km de trajecte, en línia recta i amb un preu decreixent quan la distància sigui més llarga. Els municipis tindran un radi de tarifa plana de 10 km, els desplaçaments dins dels quals serà de tarifa plana.

A partir d’aquí (i entenent el que s’indica més abaix), us poso alguns exemples pràctics:

Al 2021, per anar del barri de Sanfeliu a Santa Eulàlia en autobús, cada usuari pagarà un preu fix per aquest desplaçament (ja que està dins de la zona de tarifa plana AMB), però segons la recurrència en l’ús del transport públic, els beneficis socials (tarifes joves, etc) i demés factors (episodis de contaminació, etc), aquest preu fix baixarà i la tarifa serà personalitzada.
Al 2021, per anar de Sanfeliu a Igualada en tren FGC, el preu entre Sanfeliu i Sant Andreu de la Barca (últim municipi de l’AMB) serà, de nou, un preu fix ja que l’usuari estarà dins de la tarifa plana AMB. A partir de Sant Andreu de la Barca (és a dir, el perímetre de la zona AMB) i fins Igualada, el preu s’anirà calculant sobre trams de 5km en línia recta, disminuint el preu quant més m’allunyo. En canvi, un cop sigui a Igualada i l’usuari vulgui utilitzar un autobús per anar de l’estació a un barri més allunyat de la ciutat, no pagarà per kilòmetre, sinó que al estar dins de la tarifa plana de 10km d’Igualada pagarà dins d'aquesta tarifa plana.
Font: https://www.atm.cat/gestor/uploads/2018 ... na-amb.pdf

PD: França451 et recomano informar-te pel teu compte (o preguntar al fòrum!) abans de fer segons quines objeccions que poden portar a la confusió. Se sap que la T-Mobilitat no està sent el projecte més transparent de la història però si hi ha informació suficient per tal de no afirmar el que has afirmat als teus últims missatges :ok


Salut!
#volemL9

Tioviejo50
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: Tioviejo50 » Divendres 20/09/2019 19:27

Una tecnología que porta implantada a Europa i el Japó, fa anys, i aquí encara amb el bitllet de cartronet....lamentable.... :martell2



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23383
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/09/2019 21:44

Tioviejo50 ha escrit:
Divendres 20/09/2019 19:27
Una tecnología que porta implantada a Europa i el Japó, fa anys, i aquí encara amb el bitllet de cartronet....lamentable.... :martell2
Doncs mira Viena, que bé que els va: més de 40 anys amb els mateixos aparells, i fora del manteniment habitual, res de despeses de material. Realment, molt "lamentable", tot plegat...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

França451
N9
N9
Entrades: 1774
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 22/09/2019 19:49

davroca5 ha escrit:
Dijous 25/07/2019 13:23
Tot i que encara és molt secret, ja se sap com funcionarà la tarifa kilòmetrica i com es complementarà amb les zones de tarifa plana. Us deixo un escrit que vaig fer per un company de feina a partir de la informació que hi ha a un PDF de l'ATM disponible a la seva web:
Tot i el secretisme descarat que engloba tot el projecte de la T-Mobilitat, en els últims mesos han anat sortint informacions oficials sobre com serà el model tarifari. Primer, de cara al 2020 (ara sembla que de debò) començarà a operar la targeta contactless a l’àrea mal anomenada de “tarifa plana” als 36 municipis AMB. De moment només es canviarà el suport de cartró per un suport de targeta i smartphones contactless/NFC, i simplement es carregaran els títols actuals (T-10, T-Mes, T-Trimestre, etc) al suport contactless/NFC.

De cara al 2021, la T-Mobilitat començarà a operar fora de la zona tarifaria única de l’AMB mitjançant el cost per kilòmetre. Aquesta tarifa per kilòmetre viatjat es complementarà amb la tarifa unificada AMB. És a aquest any on (en principi) se suprimiran tots els títols actuals, fent que la tarifa als municipis AMB ara sí que serà una tarifa plana de debò (on cada usuari pagui un preu base fix als desplaçaments entre municipis AMB però aquest preu varii depenent de la recurrència d’ús, de bonificacions socials, etc). Fora d’aquesta zona AMB de 36 municipis es comptabilitzarà la tarifa amb trams de 5km de trajecte, en línia recta i amb un preu decreixent quan la distància sigui més llarga. Els municipis tindran un radi de tarifa plana de 10 km, els desplaçaments dins dels quals serà de tarifa plana.

A partir d’aquí (i entenent el que s’indica més abaix), us poso alguns exemples pràctics:

Al 2021, per anar del barri de Sanfeliu a Santa Eulàlia en autobús, cada usuari pagarà un preu fix per aquest desplaçament (ja que està dins de la zona de tarifa plana AMB), però segons la recurrència en l’ús del transport públic, els beneficis socials (tarifes joves, etc) i demés factors (episodis de contaminació, etc), aquest preu fix baixarà i la tarifa serà personalitzada.
Al 2021, per anar de Sanfeliu a Igualada en tren FGC, el preu entre Sanfeliu i Sant Andreu de la Barca (últim municipi de l’AMB) serà, de nou, un preu fix ja que l’usuari estarà dins de la tarifa plana AMB. A partir de Sant Andreu de la Barca (és a dir, el perímetre de la zona AMB) i fins Igualada, el preu s’anirà calculant sobre trams de 5km en línia recta, disminuint el preu quant més m’allunyo. En canvi, un cop sigui a Igualada i l’usuari vulgui utilitzar un autobús per anar de l’estació a un barri més allunyat de la ciutat, no pagarà per kilòmetre, sinó que al estar dins de la tarifa plana de 10km d’Igualada pagarà dins d'aquesta tarifa plana.
Font: https://www.atm.cat/gestor/uploads/2018 ... na-amb.pdf

PD: França451 et recomano informar-te pel teu compte (o preguntar al fòrum!) abans de fer segons quines objeccions que poden portar a la confusió. Se sap que la T-Mobilitat no està sent el projecte més transparent de la història però si hi ha informació suficient per tal de no afirmar el que has afirmat als teus últims missatges :ok
Aquí hay un error de cálculo. Como municipio, en verdad en Catalanes, Sant Andreu de la Barca no es el último municipio de los 36 municipios. Quienes conozcan a Bryan Villar, de Madrid, pueden pedirle que les envíe la foto de su T-Dia validada en la estación FGC Martorell Vila i Castellbisbal, por lo cual la tarifa plana finalmente, y como todos ya sabíamos desde hace varios meses, finalmente incluyeron dicha estación en la Tarifa Plana, y al estar ubicada dentro del término municipal de Castellbisbal, lo correcto sería decir "fins a Castellbisbal". La siguiente persona en comprobarlo, aparte de mi amiga y mi hermano fui yo mismo, y por detrás creo recordar que Juanjo y Raúl, también de este foro han podido comprobar que efectivamente, los planos de la tarifa plana, que abarcan hasta dicha estación, no mienten.
La cosa es que evidentemente, no se puede ir desde Vila i Castellbisbal a Igualada directo ya que los trenes no paran en dicha estación, por lo que tenemos que tomar el Metropolitano Regional de Martorell (S8) o el tren de Olesa (S4) y trasbordar en los Martorelles a un R6.
Respercto al trayecto indicado, si bien no lo especifica, está claro que debemos tomar bus a Quatre Camins y trasbordar a Catalanes. En cuslquier caso primero deberemos llegar a Vila i Castellbisbal y allí comprar el billete de Vila a Igualada (5 zonas) o en su defecto recargar la tarjetita esa, o como sea.

Por cierto, eso del co0ntracto smartphone qué quiere decir? que van a meter la tarjeta en un smartphone o cómo?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 848
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 11/11/2019 15:24

Segons La Vanguardia, les targetes sense contacte (la T-Mobilitat encara no) començaran a funcionar en principi a partir de l'abril de l'any vinent, de moment amb els títols de l'ATM mensuals i trimestrals) :




albe6
N8
N8
Entrades: 966
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 11/11/2019 16:14

Lo del smartphone es que, si tu teléfono tiene nfc llevar una app con la tarjeta virtual dentro (similar a cómo se hace con las tarjetas bancarias) y que sea tu movil lo que acerques al lector para abrir la barrera tarifaria



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3947
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 11/11/2019 16:36

És interessant el plantejament de quin serà el contingut de la targeta contactless. Em sembla bé conservar els abonaments mensuals i trimestrals tals com els coneixem perquè, comparat a una tarifa per quilòmetres penso que si ho posem en un gràfic segur que arriba un moment que l'abonament surt més rentable que una tarifa quilomètrica, no creieu?



Miquel
Administrador
Entrades: 4137
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 11/11/2019 23:30

Bueno, decisió lògica realment. Ara a esperar a l'Abrir per a poder-la estrenar! Precisament dijous passat vaig haver de demanar una bescanvi de la meva T-Trimestre.

Està costant anys, però l'ATM de Barcelona començarà a equiparar-se a la resta d'ATM's :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3947
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 11/11/2019 23:50

Miquel ha escrit:
Dilluns 11/11/2019 23:30
Bueno, decisió lògica realment. Ara a esperar a l'Abrir per a poder-la estrenar! Precisament dijous passat vaig haver de demanar una bescanvi de la meva T-Trimestre.

Està costant anys, però l'ATM de Barcelona començarà a equiparar-se a la resta d'ATM's :)
A mi em dóna la sensació que la resta d'ATM viuen al segle 32 comparada amb la de Barcelona. :riure



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 848
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dissabte 07/12/2019 17:59

Solució de TMB (o ATM) per a les estacions més anticuades amb validadores encara amb torn ?



Posem-hi una gepa més grossa per encabir-hi el contactless ! :plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3947
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 07/12/2019 22:13

Al menos seguimos teniendo los tornos, yo los amo. :D



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 911

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 08/12/2019 12:50

Doncs jo no, són una me*da per passar-hi amb maleta i són molt més fàcils de saltar i per tant fomenten el frau. A més de que van al revés que la gran majoria, sembrant el caos entre els novells.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Miquel
Administrador
Entrades: 4137
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 08/12/2019 16:06

bigcoaster ha escrit:
Diumenge 08/12/2019 12:50
Doncs jo no, són una me*da per passar-hi amb maleta i són molt més fàcils de saltar i per tant fomenten el frau. A més de que van al revés que la gran majoria, sembrant el caos entre els novells.
Normalment hi ha un torn amb espai ampli que permet passar la maleta per sota d'una barra de ferro. I usualment també a aquestes estacions hi ha un accés amb una tanca que pots obrir (o demanar que te l'obrin si està tancada amb segell) per passar amb cotxets de nen, carros, etc.

El frau és el mateix, ja que amb els altres, només s'esperen a passar amb algú al radera, entre d'altres tàctiques que no fa falta esmentar per no donar idees.

Sobre el caos, tot és fer el petit esforç de fixar-se una mica amb les indicacions. En tot cas les que van al revés són les noves, que s'ha de validar pel costat dret i no l'esquerra, que seria el que ha estat l'habitual per aquí.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5201
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 09/12/2019 9:12

Aquest tema i el de la T-Mobilitat, no han esdevingut bàsicament el mateix?

És que, entre això i que el de les tarifes 2020 també pateix desviacions cap a la T-Mobilitat... :x


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

kastroboy
N3
N3
Entrades: 30

Entrada Autor: kastroboy » Dilluns 09/12/2019 18:32

Renfe445 ha escrit:
Dissabte 07/12/2019 22:13
Al menos seguimos teniendo los tornos, yo los amo. :D
Y esos altos de salida metálicos que parecen jaulas.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2299
Ubicació: La Trinitat Nova, Nou Barris, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 09/12/2019 20:02

Voldria destacar un fet: aquest fil es va obrir l'any 2005. Som a finals de 2019 i ara es comença a implementar la infraestructura necessària. 14 anys han necessitat per tenir llest el projecte de la T-Mobilitat, de debò?


Juanjo Rubio. Frontend & Backend Developer. Faig coses a ACEMA, ARCA, Amics del Bus, #busclassicbcn i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5201
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 10/12/2019 9:10

La clau (motiu o excusa, segons com es vulgui veure), aquesta palabreta del titular que porta més de dos lustres en boca de tothom.
metring ha escrit:
Dissabte 02/07/2011 21:45
La crisi frena la implantació de targetes per ràdio al metro i bus

L'ATM posposa els bitllets sense contacte previstos per al 2011 a l'àrea de BCN


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 848
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 10/12/2019 22:32

No trobeu que el nom de T-Mobilitat és una mica massa llarg i li falta una mica de ganxo ?

A Londres en diuen OYSTER,

A Tokyo : PASMO i SUICA,

a Nova York : OMNY ...

podrien dirne TMOBI o PASMOB CATMOB etc...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3947
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 10/12/2019 22:52

uriol108 ha escrit:
Dimarts 10/12/2019 22:32
No trobeu que el nom de T-Mobilitat és una mica massa llarg i li falta una mica de ganxo ?

A Londres en diuen OYSTER,

A Tokyo : PASMO i SUICA,

a Nova York : OMNY ...

podrien dirne TMOBI o PASMOB CATMOB etc...
La TM la podem dir. :D



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”