Diferencia entre T50/30 i T-MES

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Diferencia entre T50/30 i T-MES

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Dijous 08/03/2007 20:08

Hola, aquest mes en comptes d'agafar-ne la T-MES voldria saber quins aventatges e inconvenients n'hi ha en agafarne una 50/30, de fet cada dia Faig Terrassa - Barcelona en FGC i de diagonal a Badal (L5) un cop pel demati y un cop per la tarda, d'avegades faig un viatge extra per barcelona fins al clinic..

Aixi doncs em passo a la t-50/30 ???, pero abans diu-me siusplau quien inconvenients n'hihan

Gracias.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dijous 08/03/2007 20:56

Jo utilitzo la T50/30.

Una T50/30 costa (aprox.) 4xT10. Així que si fas 40 viatges al mes o, el que és el mateix, vas i tornes cada dia de dill. a div.. Ja et surt a compte i a més tens 10 viatjes gratis.

XD

La T-Mes crec que s'ha de fer més viatges. Però no ho controlo, aixi que li cedeixo la paraula a algú més entés ;)



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 08/03/2007 21:20

En el cas particular del trajecte Barcelona - Terrassa (3 zones) hi ha una "trampa" que et pot resultar d'especial interès: si no han canviat les coses, una targeta de viatges il·limitats considera sempre que l'origen del teu desplaçament és l'estació on has marcat per primera vegada la targeta, independentment d'on l'hagis marcada per començar el viatge que facis. En particular, això et permet viatjar de Barcelona a Terrassa amb una T-Mes de dues zones si la primera validació s'ha fet a la zona de Sant Cugat del Vallès / Cerdanyola / Sabadell. Això vol dir que amb una T-Mes de dues zones faries prou amb els desplaçaments que has explicat.

Si no veus això del tot clar pots fer una prova: compra una T-Dia de dues zones i marca-la per primer cop a Sabadell, puja a Terrassa i d'allà valida a Renfe i intenta sortir a alguna estació de Barcelona que et demani el bitllet (Plaça de Catalunya, per exemple). Si la màquina et deixa sortir és que podràs fer servir la T-Mes de dues zones validada al mateix punt. Et recomano fer la prova amb una T-Dia perquè és una mica més barata que la T-Mes ;)



Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Divendres 09/03/2007 6:22

Gracies però voldria fer les coses "legalment" encara que l'idea es bona, aquest mes provare la T 50/30 a veure com em va, sino ja em veig al mes següent aganfant-ne una T-MES :D

Graices (aquest cap de setmana ho probare)



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 09/03/2007 9:01

Fa temps vaig calcular que, pel cas d'1 zona, l'umbral de rentabilitat d'una T-MES estava al voltant dels 70 viatges mensuals. És a dir, que si feies entre 40 i 69 aprox., valia la pena que anéssis amb T50/30, i si tens certa seguretat de passar dels 70 començava a sortir a compte comprar la T-MES.

Per un nombre de zones més elevat, desconec quin és l'umbral de rentabilitat, perquè no em sé ni tan sols els preus.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 09/03/2007 10:18

Si una T-50/30 permet fer 50 viatges, en cas d'esgotar-la el viatge ens surt a P/50 suposant P=preu de la tarja. Si no hi ha temps per esgotar-la en els 30 dies naturals de validesa (incloent el de la primera cancel.lació), l'import del viatge surt per P/v essent v=número de viatges realitzats. El número de viatges que s'han de fer perquè surti a compte la tarja és el valor de v més baix que fa que el cocient P/v sigui inferior al preu d'un viatge amb una T-10. Es pot aproximar amb la fòrmula v = P / preu d'un viatge amb T-10. El valor resultant s'ha d'arrodonir a l'alça, ja que si es fa a la baixa sortirà un import desfavorable.

Es a dir, per a tres zones (on un viatje de T-10 val 1,90 euros):

P = 67,30
67,30 / 50 = 1,346 (import de cada viatge amb la T-50/30 si l'esgotes)
v = 67,30 / 1,90 = 35,42

Si fem 36 viatges cadascun surt per 1,87 euros. Fent-ne 35 surt per 1,92. Per tant, són 36 els viatges de T-50/30 necessaris per amortitzar-la. Si es fan, els 14 restants es pot dir que són de regal.

Per calcular la idoneitat d'una T-Mes calcularem quantes T-50/30 podriem comprar pel seu preu. En el cas dels títols de 3 zones, tenim que 86,40 / 67,30 = 1,2838. Multiplicant aquest valor pel número de viatges d'una T-50/30, tenim que s'han de fer 64,19 viatges (65, s'ha d'arrodonir sempre a l'alça) perquè surti més a compte la T-Mes. Ara bé, tenint en compte la llibertat de moviments que dóna un títol il.limitat, jo ja m'hi arriscaria per molt menys. Penseu que el podrieu fer servir per realitzar viatges d'una i dues zones, cosa que no fareu amb una T-50/30 de 3 zones si no és que heu calculat que s'us esgotarà.


Els valors per als títols d'una zona són 42 viatges per amortitzar la T-50/30 i 78 per amortitzar la T-Mes. Tenint en compte que la T-Mes d'una zona no permet més combinacions que les d'una sola zona (mentre que els abonaments multizona permeten moviments de menys zones dintre de la regió de validesa) i a més el número de viatges ha de ser molt superior, es pot veure que als usuaris dels títols d'una zona no se'ls beneficia gaire amb aquest model.
La mala conciència ha escrit: En el cas particular del trajecte Barcelona - Terrassa (3 zones) hi ha una "trampa" que et pot resultar d'especial interès: si no han canviat les coses, una targeta de viatges il·limitats considera sempre que l'origen del teu desplaçament és l'estació on has marcat per primera vegada la targeta, independentment d'on l'hagis marcada per començar el viatge que facis. En particular, això et permet viatjar de Barcelona a Terrassa amb una T-Mes de dues zones si la primera validació s'ha fet a la zona de Sant Cugat del Vallès / Cerdanyola / Sabadell. Això vol dir que amb una T-Mes de dues zones faries prou amb els desplaçaments que has explicat.
Ja, però això també vol dir que si compres una T-Mes de sis zones i la marques a Barcelona et pots moure per tota la regió, mentre que si la marques a Manresa, per exemple, no la pots fer servir per anar a Blanes. De fet, recordo una carta a un diari on un usuari es queixava d'això...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/03/2007 10:42

Platanito ha escrit:Ja, però això també vol dir que si compres una T-Mes de sis zones i la marques a Barcelona et pots moure per tota la regió, mentre que si la marques a Manresa, per exemple, no la pots fer servir per anar a Blanes. De fet, recordo una carta a un diari on un usuari es queixava d'això...
Per cert, oi que no hi ha títols integrats de 12 zones? Això vol dir que un manresà, vigatà, etc. per força haurà de fer servir el truc aquell si no vol gastar-se una fortuna en desplaçaments a l'altre cap del reialme atemenc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 09/03/2007 11:40

Que quedi clar que el que he dit no és il·legal. Només és aprofitar un forat legal en la forma de considerar els desplaçaments en títols de viatges il·limitats.

No he trobat a la web de l'ATM les condicions exactes d'utilització dels abonaments il·limitats, però als cartells de Renfe posa ben clar que, en cas de títols de viatges il·limitats, l'origen del viatge serà sempre el de la zona de la primera validació.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 09/03/2007 12:30

em sembla que aquí falla alguna cosa perquè no hi ha títols de més de 6 zones, així que de manresa pots anar on vulguis amb un títol de 6 zones


ES PELIGROSO ASOMARSE

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 09/03/2007 21:39

entfe001 ha escrit:Que quedi clar que el que he dit no és il·legal. Només és aprofitar un forat legal en la forma de considerar els desplaçaments en títols de viatges il·limitats.

No he trobat a la web de l'ATM les condicions exactes d'utilització dels abonaments il·limitats, però als cartells de Renfe posa ben clar que, en cas de títols de viatges il·limitats, l'origen del viatge serà sempre el de la zona de la primera validació.
De fet, jo a l'estiu m'he fartat d'anar de Castellar a Barcelona amb una T-Jove de 2 zones validada per primer cop a Sabadell. I mai m'ha donat problemes.

Ara, que bé és veritat que per anar de Castellar a Barcelona s'ha de fer canvi a Sabadell per nassos, menys quan vas amb la N65.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 09/03/2007 21:40

Mortadel·lo ha escrit:em sembla que aquí falla alguna cosa perquè no hi ha títols de més de 6 zones, així que de manresa pots anar on vulguis amb un títol de 6 zones
Jo he anat de Sant Vicenç de Calders a Castellar amb una T-10 de 6 zones i a la Vallesana em va marcar el transbord sense problemes.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 09/03/2007 22:23

UT596001 ha escrit:
entfe001 ha escrit:Que quedi clar que el que he dit no és il·legal. Només és aprofitar un forat legal en la forma de considerar els desplaçaments en títols de viatges il·limitats.

No he trobat a la web de l'ATM les condicions exactes d'utilització dels abonaments il·limitats, però als cartells de Renfe posa ben clar que, en cas de títols de viatges il·limitats, l'origen del viatge serà sempre el de la zona de la primera validació.
De fet, jo a l'estiu m'he fartat d'anar de Castellar a Barcelona amb una T-Jove de 2 zones validada per primer cop a Sabadell. I mai m'ha donat problemes.

Ara, que bé és veritat que per anar de Castellar a Barcelona s'ha de fer canvi a Sabadell per nassos, menys quan vas amb la N65.
Jo he anat de Barcelona a Terrassa amb Renfe amb una T-Jove de dues zones validada a Sant Cugat i he pogut sortir sense problemes passant el bitllet per les validadores de sortida tant de Terrassa com de Sant Andreu Arenal i sense necessitat de fer cap validació addicional a la zona 2.



Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Dissabte 10/03/2007 0:24

Perdona, però la T-Jove realment es util?? perque per la m... de descompten que fan... de totes formes probare el dissabte de anar a sant cugat i probar la T-DIa de 2 Zones per veure si es veritat o no, Salutacions!

P.D:
mai m'he tret el carnet jove perque fan una miseria de descompte i per lo que em fa falta no em serveix de res...



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 10/03/2007 21:16

La T-Jove i el Carnet Jove no tenen res a veure.

Per tenir dret a la T-Jove cal tenir menys de 21 anys o bé menys de 25 si s'està estudiant en un centre reconegut i després d'aconseguir un carnet específic.

El Carnet Jove, a efectes ferroviaris, només serveix per a trajectes regionals i de llarg recorregut de Renfe i per als funiculars i cremalleres de FGC. A mi em resulta especialment útil perquè sóc usuari habitual dels trens entre Girona i Barcelona.

Per a dues zones, la T-Jove és un xic més cara que tres T-50/30. En el meu cas vaig comprar-la perquè entremig queia Setmana Santa que em trencava pel mig una T-50/30, només per això em va sortir a compte (bé, i també perquè vaig fer uns quants viatges "de més" dels que normalment feia).



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 10/03/2007 21:20

Excepte funi de Vallvidrera. També val per treure bitllets del telecabina del PIc de l'Àliga, a Queralbs.
entfe001 ha escrit:El Carnet Jove, a efectes ferroviaris, només serveix per a trajectes regionals i de llarg recorregut de Renfe i per als funiculars i cremalleres de FGC. A mi em resulta especialment útil perquè sóc usuari habitual dels trens entre Girona i Barcelona.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 10/03/2007 21:31

liniadelRipollés ha escrit:Excepte funi de Vallvidrera. També val per treure bitllets del telecabina del PIc de l'Àliga, a Queralbs.
entfe001 ha escrit:El Carnet Jove, a efectes ferroviaris, només serveix per a trajectes regionals i de llarg recorregut de Renfe i per als funiculars i cremalleres de FGC. A mi em resulta especialment útil perquè sóc usuari habitual dels trens entre Girona i Barcelona.
Perepunyetes :llengua



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 10/03/2007 23:03

entfe001 ha escrit:Per a dues zones, la T-Jove és un xic més cara que tres T-50/30. En el meu cas vaig comprar-la perquè entremig queia Setmana Santa que em trencava pel mig una T-50/30, només per això em va sortir a compte (bé, i també perquè vaig fer uns quants viatges "de més" dels que normalment feia).
Però la T-Jove de 2 zones és bastant més econòmica que 3 T-50/30 de 3 zones, a part que em dona molt més marge a l'hora de moure'm per la comarca al estar tan "sectorizada", i arribar tant a Barcelona com gran part de la comarca veïna del Vallès Oriental.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”