Incivisme al transport públic

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Quines mostres de incivisme heu vist als Transports publics?

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/01/2008 12:59

Aaaaargggggg!!!! Totalment d'acord, s'haurien de reinstaurar aquells cartells, com a mostra d'involució d'alguns viatgers! >:(



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 20/01/2008 15:58

Guigui ha escrit:Una altra espècimen incívic, força habitual, és aquell que, després d'entrar al tren, es queda clavat al bell mig de la porta perquè sigui el primer en baixar a la seva parada, encara que en faltin moltes. A sobre, és clar, no s'aparta gens ni mica quan la gent ha d'entrar i sortir, fins i tot en estacions concorregudes com Diagonal i Catalunya.

Són d'aquell tipus de garrulo amb el que em quedo a gust quan li clavo una bona empenta per fer-li veure que no és aquell el lloc on li toca estar-se.
O els que mantenen les portes obertes per a que algun amic, familiar, etc. (i fins i tot algún desconegut, com he pogut comprovar) entri al cotxe. >:(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Diumenge 20/01/2008 17:47

El viernes vi, a uno que perdia un S2 Sabadell en Provença y este el de la 112 le cerro las puertas pues el indeseable le metió una patada al pobre tren (porque lo perdió)... yo le hubierado dado una patada en otro sitio al invecil este..


Saludos

Pedro Aguilar

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 22/01/2008 20:19

Diumenge a la tarda, Hora:16:20 aprox. Estació:Vall d'Hebron.
1º Part
Dos joves amb caputxa i extrangers ja que no parlaven Català ni Castellà, estaven al vestíbul, a una punta aquets 2 joves pensan com colar-se, a l'altre el cap d'estació mirant-los, el cap és retira sense treural-si la vista i agafa un telèfon i torna a sortir, de cop i volta els 2 joves salten i entren, el cap truca a algú per el telèfon.
2º Part
Entren en un 5000 direcció ZU3 i s'aseuen a terra al costat de la porta de sortida impedin l'entrada i sortida del passatge.
3º Part
Baixen a Fontana, escupeixen(no se si s'escriu així) a la finestra del 5000 i acte seguit arriva 1 empleat de TMB amb un vigilant i gos i els de TMB els agafen.
Diumenge a la tarda durant la "trobada dels 1100" a l'estació de Besòs.
Crec que eren 2 persones que també és colaven al metro.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 24/01/2008 10:59

mikado ha escrit:Habrá que recuperar los carteles de los tranvías de antaño de "SE PROHIBE ESCUPIR" en este caso "SE PROHIBE COMER PIPAS"
donat que el tema del civisme cada vegada va a pitjor, crec que seria urgent començar a aplicar, a part de més multes, un "carnet per punts" del ciutadà.
Els que es colessin al metro, pixessin al carrer, llencessin papers a terra, fessin pintades, etc, se'ls descontarien punts del carnet i, en consonància, anirien perdent drets ciutadans: ajudes familiars, sanitat pública, accés als transports públics, etc.
Òbviament, aquests punts serien recuperables en similars condicions al que ja es fa amb el carnet de conduir.

I és que, si certs individus no dónen suport a la societat... per què la societat ha de donar-los suport a ells? Em sembla profundament injust.
Hem de començar a pensar d'una manera molt més pragmàtica, atacant els problemes allà on són i no continuar amb aquesta actitud de resignació del "què hi farem". Cal ser conscients que el ser ciutadà implica uns drets associats a uns deures, no pas uns drets obtinguts de manera incondicional.

I la màxima expressió de tot plegat ha de ser, òbviament, el transport públic.



César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Divendres 25/01/2008 16:24

crec que seria urgent començar a aplicar, a part de més multes, un "carnet per punts" del ciutadà.
Quina idea mes bona. Jo estic d'acord amb tu !! :ok



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 27/01/2008 16:20

Augmenten el vandalisme i les accions temeràries al Trambaix els caps de setmana
Actualitzat a les 15:16 h 27/01/2008
Els inspectors del Trambaix no tenen una feina fàcil, especialment els divendres i dissabtes al vespre. Es queixen de la inseguretat que hi ha i apunten que fins i tot han de recórrer a la vigilància privada per evitar situacions perilloses. En especial carreguen contra l'estació de l'Avinguda de Xile que està prop d'una discoteca, un gimnàs i un local de bitlles. Els dies festius, els revisors tenen molts problemes amb els joves que entren o surten dels locals propers. No només perquè alguns no porten bitllet i generen situacions tenses sinó perquè alguns no saben que porten i creen problemes fins i tot a la circulació.

A les línies del Trambaix i Trambesòs, el tramvia de Barcelona, es registren cada any una cinquantena d'incidents. Molts tenen a veure amb persones que no paguen el bitllet. Però, en concret, a la parada de l'Avinguda de Xile, el problema va més enllà. Els revisors no se senten segurs en aquella zona i fan la seva feina acompanyats per vigilants de seguretat privada perquè sovint hi ha situacions tenses.

Els caps de setmana, centenars de joves entren a la sessió de tarda de la discoteca. Com que allà no poden beure, porten les consumicions de casa. Se les acaben o bé les entren en bosses grans o les amaguen als voltants del local. Alguns es troben en un estat tan lamentable que es produeixen situacions de perill. Els revisors denuncien que travessen la via sense mirar o paren al mig a xerrar, exposant-se a un accident.

Enllaç:
http://www.3cat24.cat/noticia/248125/ba ... de-setmana

Despres de veure les imatges pel 3/24, ús dóno un consell,ni ús acudeixi agafar el trambaix a l'Av. De Xile a les 10 de la nit d'un dissabte.Entre que sorten els de la sessió tarda i entren els de la secció de la nit.

Ara vindràn els veïns i voldrán soterrar el trambaix,ja ho veureu,almenys de demanar que translladin la disco.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 27/01/2008 16:24

Home, veïns, precisament, no n'hi ha gaire als voltants de la parada d'Av. Xile.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 27/01/2008 16:38

A veure si els de TV3,tal com ho han fet amb Av.Xile,van un dissabte a la nit a Sabadell-Sud Renfe a gravar,que alló sí que fa por a les deu de la nit d'un dissabte.FIns i tot hi han mossos vigilant allà cada dissabte!.

I ni si ús acorreixi pujar al regional Lleida>Barcelona de les 22.30 aproximadament per Sabadell,entre Sabadell i Barcelona.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 27/01/2008 17:35

Un 10 per Tv3 hi ha molts pares d'adolescents que ni s'ho imaginen el que arriben a fer els seus fills fora de casa. Perfecte que ho ensenyin en hores de màxima audiència i que mostrin els efectes que té en la resta de la societat en un lloc tant evident com és el transport públic.

També un 10 per tramvia metropolità fent controls de bittlets i "garantint" l'ordre però no entenc perquè els revisors se'n van a les 10 de la nit i els guàrdies a les 11!

Per cert algú sap alguna cosa d'una falsa alarma de bomba a la L7 no sé si a Pàdua o a Putxet que es va fer des de la cabina de conducció que no s'utilitzava? És només un rumor o algú en té informació? Pel que em va arribar va ser aquesta setmana. M'han dit que sortia a la revista o diari Gente però ho he buscat per internet i res!



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 30/01/2008 17:06

Dimarts 29 de Gener
Passeig de Gràcia (Vestíbul enllaç L-2,L-3,L-4) Hora:07:33
Apunt d'acabar el llarg passadís d'enllaç de Pg de Gràcia, escolto un soroll metàl·lic molt greu, corro fins el vestíbul a veure que passa, i em trobo a un ferro groc metàl·lic d'un metre aprox. i en forma de A rebotant escales aball fins xocar amb els torniquets de l'estació.
Si alló arriba a impactar amb algú, el mata. Sort que la gent sortia al carrer per les escales mecàniques.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 30/01/2008 17:12

Un altre mal endèmic: els cotxes mal aparcats a les parades d'autobús. En una ocasió, una pijeta ni tan sols va voler sentir les botzinades que li clavava el conductor perquè s'apartés. Però clar, a l'Ajuntament li interessa més desplegar rabiosament recaptadors de zona verda i blava...

Un altre exemple clàssic és la gent que es queda plantada a la part davantera de l'autobús i n'embussa l'entrada, mentre al darrere la gent va ample. Jo he arribat a veure persones al carrer que es posen davant l'autobús per impedir-ne la sortida en veure que el conductor pretén marxar amb el vehicle mig buit al darrere.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 03/02/2008 19:51

Vist aquesta tarda a Drassanes, andana direcció Canyelles: dues caques (diria que canines, però no m'estranyaria si finalment fossin humanes) just davant de sengles bancs força separats.

La selvatgeria social està arribant a extrems insospitats. :evil:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 10/02/2008 11:30

Guigui ha escrit:Un altre mal endèmic: els cotxes mal aparcats a les parades d'autobús. En una ocasió, una pijeta ni tan sols va voler sentir les botzinades que li clavava el conductor perquè s'apartés. Però clar, a l'Ajuntament li interessa més desplegar rabiosament recaptadors de zona verda i blava...
Jo començo a estar tip dels autobusos i taxis aturats al carrer Mallorca passat el Passeig de Gràcia esperant gent per a l'hotel Comtes de Barcelona. Ara, res a veure entre el clàssic dels clàssics: la floristeria Navarro del carrer València.
Guigui ha escrit:Un altre exemple clàssic és la gent que es queda plantada a la part davantera de l'autobús i n'embussa l'entrada, mentre al darrere la gent va ample. Jo he arribat a veure persones al carrer que es posen davant l'autobús per impedir-ne la sortida en veure que el conductor pretén marxar amb el vehicle mig buit al darrere.
D'això n'estava ben tip als autobusos llançadora entre l'estació de Renfe i el campus de l'Autònoma.



Avatar de l’usuari
Ereza
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: BCN / L'Espluga Calba
Contacta:

Entrada Autor: Ereza » Dilluns 25/02/2008 11:12

Ahir, al regional Lleida-Barcelona vaig descobrir un nou esport: el pedring. Algun graciós va llançar pedres contra el tren i dues de les finestres del vagó on anava jo van quedar partides en mil trossets. Una pedrada al cap, els hi fotria jo.


«Truly, if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind.»

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/02/2008 11:45

Ereza ha escrit:Ahir, al regional Lleida-Barcelona vaig descobrir un nou esport: el pedring. Algun graciós va llançar pedres contra el tren i dues de les finestres del vagó on anava jo van quedar partides en mil trossets. Una pedrada al cap, els hi fotria jo.
Desgraciadament, aquest "esport" no és gens nou. Jo mateix el vaig viure fa alguns anys a l'alçada de Port Aventura, i diversos foraires ja han explicat casos d'aquest tipus a altres indrets de Catalunya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 25/02/2008 14:10

Em pregunto si seria massa complicat incorporar una càmera a la part exterior de cada cotxe que faci una foto si es trenca un vidre. Almenys obligariem als qui perpetren aquests atemptats a camuflar-se com autèntics terroristes.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 25/02/2008 14:58

Platanito ha escrit:Em pregunto si seria massa complicat incorporar una càmera a la part exterior de cada cotxe que faci una foto si es trenca un vidre. Almenys obligariem als qui perpetren aquests atemptats a camuflar-se com autèntics terroristes.
No ha de ser gaire difícil, però em sembla que parlant de Renfe impossible.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 26/02/2008 14:57

Guigui ha escrit:Desgraciadament, aquest "esport" no és gens nou.
Fa un temps vaig llegir que aquest problema del "pedring" ja es donava en algunes línies espanyoles al segle XIX.
La tecnologia avança, però les persones no tant.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 26/02/2008 20:17

Platanito ha escrit:Em pregunto si seria massa complicat incorporar una càmera a la part exterior de cada cotxe que faci una foto si es trenca un vidre. Almenys obligariem als qui perpetren aquests atemptats a camuflar-se com autèntics terroristes.
Notes:

1. Necessitaries lents d'ull de peix, i no només una, ja que les pedres poden venir de qualsevol banda (laterals o des de dalt).
2. Si fas "fotos" és molt probable que no enxampis al culpable, ja que fas la fotografia a posteriori i amb un tren que pot estar anant a 120 km/h o més. El millor, en aquests casos, són càmeres de video que tinguin una memòria de 10 segons, per exemple, de manera que al produir-se el trencament d'un vidre els últims 10 segons de gravació es guardessin.

A més, el problema de fons no se solucionaria.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”