Reformulació dels títols de l'ATM de Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Reformulació dels títols de l'ATM de Barcelona

Entrada Autor: George85 » Dilluns 08/09/2008 15:16

TRANSPORT
Les targetes Jove, Familiar, Dia i Trimestral són residuals
Les validacions d'aquests quatre títols de transport representen només un 2,8% del total
La que té més èxit és la T-10, amb un 69,45% de cancel·lacions en mig any | AMT vol canviar la T-Jove i la T-Familiar


FRANCESC MELCION
Quatre de les sis targetes multiviatge utilitzables a la regió metropolitana de Barcelona són d'ús residual. Creades fa set anys, amb la posada en funcionament de la integració tarifària del transport urbà, ni la T-Jove, ni la T-Familiar, ni la T-Dia, ni la T-Trimestral han quallat entre els usuaris. Del total de validacions durant els primers sis mesos del 2008 (340.485.967), només un 2,75% són per l'ús d'aquestes quatre targetes.

Aquests quatre targetes queden lluny de la penetració que ha tingut la T-10, amb un 68,48% de validacions, la T-50/30, amb un 19,22%, i la T-Mes, amb un 9,56%. Les úniques que realment s'utilitzen. Per exemple, la T-10 ha mantingut unes validacions molt similars des que es va crear el 2001, amb un 71,80% d'ús. Xifra similar a la del 2007 (71,05%).

L'ús de la T-50/30 s'ha incrementat força. S'ha passat d'un 11,70% de validacions el 2001 a un 15,56% el 2007. En canvi, la T-Mes va tenir més bona acceptació al principi, amb un 16,32% de validacions el primer any que es va posar en funcionament, però les cancel·lacions es van reduir a un 9,64% l'any passat.

El poc impacte de dues d'aquestes targetes, la T-Jove, amb un 1,11% de validacions, i la T-Familiar, amb un 0, 79% d'usos, han dut l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) a estudiar modificar-les de cara al 2009. "No han resultat tan atractives com s'esperava al principi", afirma un portaveu de l'ATM. Tot i això, encara no ha dit com es concretarà.

"Si finalment es du a terme, serà el primer canvi estructural dels últims set anys", afirma Pau Noy, secretari de relacions internacionals de l'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP). "És clar que allò que no es fa servir és que no funciona. En el cas de la T-Jove és molt cara per als joves", destaca Noy. La primera zona costa 108 euros i es pot fer servir durant noranta dies consecutius des la primera validació. La T-Familiar, "es va crear a petició de famílies, per poder fer desplaçaments en grup", recorda Noy. Els 70 viatges durant 30 dies a un preu de 43,80 euros no l'han feta prou atractiva.

La PTP, fa anys que demana a l'AMT que faci una profunda revisió dels títols vigents. Aquest canvi passa primer de tot per crear un títol anual, que tingui una tarifa plana i econòmica, i perquè es resolguin dos dels punts negres que té actualment: joves i infants.

Pagament fraccionat

Al parer de l'associació, s'ha de crear una targeta per als joves més econòmica, anual i que es pugui pagar de manera fraccionada, i s'ha de garantir la gratuïtat dels viatges per als infants. No tenen autonomia per anar sols i han d'anar acompanyats, unes persones que sí que paguen el bitllet, destaca Noy.
AVUI.cat
Altres temes relacionats amb aquest:

- Targeta ATM sense contacte
- Tots els bitllets en un xip
- Sistema tarifari integrat ATM



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 08/09/2008 15:21

Ostres, gràcies pel detall de posar links relacionats amb la notícia!!! :'( :ok



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dilluns 08/09/2008 15:52

Al començament dels títols ATM la T-Mes s'utulitzava per l'inèrcia anterior a aquests títols en què la T-Mes era molt utilitzada doncs era l'únic títol de transport veritablement integrat, amb l'integració tarifària la T-50/30 i la T-Mes van tenir un increment de preu semblant però la T-50/30 va poder-se utilitzar a tots els mitjans de transport públic mentre fins aquell moment només es podia utilitzar a FGC, Metro i Bus TMB, poc a poc la gent ha vist molt més útil la T50/30 que la T-Mes.

Hi ha una manera molt senzilla de potenciar els títols T-Mes, T-Jove, T-Trimestre, posar-los a un preu lleugerament superior a la T-50/30 o bé eliminar la T-50/30, pel que fa a la T-Familiar cobreix una demanda més aviat reduïda però existent una bona manera de potenciar-la sigui reduir-ne una mica el preu.

El sistema tarifari de Barcelona, extremadament enrebasat no deixa de ser degut al capdevall degut als diferents pedaços que s'han anat fent any rere any degut a les desmesurades pujades de preus per tal de reduir-les d'alguna manera.

Així es va fer amb les fases prèvies a l'actual integració tarifària, quan es va crear la T-Mes, la T-50/30, quan es va permetre el transbordament gratuït entre Metro i FGC, quan es va crear la T-10x2, i ara ja no es poden fer més invents, l'única cosa que es pot fer és abaixar preus.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dilluns 08/09/2008 16:11

A veure que fan amb aquesta reformulació. Perquè jo la T-Jove la vaig començar pagant a 265€ si no recordo malament a primer de carrera i ara que faré quart ja quasi arriba als 300€. :( Lo de la targeta anual seria molt interessant si la posen a un preu semblant al de comprar 2 T-Jove ja que són les que compro jo durant el curs (1 per semestre) + algunes T-10 per completar. Podria ser un xic més cara que 2 T-Jove però a mi em seria genial perquè podria fer-la servir a l'estiu també que faig força viatges amb tren (tot i que no cada dia com durant el curs) i altres transports en menor mesura (bus bàsicament).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 08/09/2008 17:03

La T-Familiar té un greu problema: obliga els usuaris a anar sempre amb la mateixa targeta. M'explico: posem per cas que la meva dona va a portar la meva filla a l'escola (hi anem en autobús); valida dos viatges d'una T-Familiar. Però a la tarda, sóc jo qui la va a buscar, i durant el dia no hi ha hagut manera de que la meva dona em passi la targeta. Doncs ja no la puc utilitzar. Surt més a compte que tots tres gastem una T-50/30 cadascú.

En general, considero que els usuaris habituals són poc premiats a l'ATM. Per exemple, a Viena, de seguida et surt a compte un abonament (n'hi ha de diaris, setmanals, mensuals i anuals, aquests darrers equivalents a 10 mensuals) en lloc de tirar de targetes multiviatge.

Benvinguda sigui aquesta reformulació, però haurà de ser ben profunda.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 08/09/2008 17:44

A moltes ciutats las targeta de 10 viatges nomes es un descompte sobre el bitllet senzill, habitualmente del 20%. Crec que a Barcelona l'abussa de T-10. Crec que la T-10 hauria de pujar a mes de 10€, perque la utilitzesin nomes els usuaris esporadics i no els habituals
Per antes banda es tindria que reforçar els abonaments dels viatgers habituals:
- Fusio T-Mes i T-50/30. O sigui vendre la T-Mes a preu de T-50/30. La T-Mes de 2 o mes zones es un atracament a mano armada. Ja que en el 99% del casos, no es fan mes de 2 viatges de mes d'una zona al dia (exceptuan algun cas de salt de zona). Exemple: Per anar a treballar faig servir la Renfe (2 zones) pero a mes habitualmente en moc internament per Barcelona en transport public. Es mes barato comprar una abonament mensual de renfe de 2 zones (32,55) + 1 T-50/30 d'una zona (29,80) que una T-Mes de 2 zones (66€).

Vendre mes T-50/30 convertida a T-Mes i menys T-10 es tambe una avantatge pel ATM i operadors, menys titols venuts pero pel mateix import, per tant menys feina de vendre bitllets.

Reorganizació de zones:
- Crear la zona 0: Barcelona menys Vallvidrera i Les Planes.
- Els bitllets d'una zona pasen a ser de 2, els de 2 zones es converteixen en 3. Numero minim de zones d'un bitllet seria 2.
- El preus de 1 zona pasen a ser els de 2 zones
- S'eliminen les regles de municipis contigus o parades contigues.
- Per anar de Barcelona a qualsevol població pasaria de necesitar un bitllet de N zones a un de N+1, pero al mateix preu.
- La ventatge es que un usuari de Cerdanyola podria anar a qualsevol estació de Montcada per 1 zona. Tot trajecte de <10km val el mateix. Es ilogic que de Montcada Manresa puguis anar amb 1 zona a Castelledefels pero no a Cerdanyola.
- Les linies tranversales tipus el Papiol Mollet no tindrien un exces de zones que tenen actualment (3 zones Martorell - UAB)
- Trajectes de longitud similar han de tenir tarifes similars.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 09/09/2008 1:27

davida ha escrit:Reorganizació de zones:
- Crear la zona 0: Barcelona menys Vallvidrera i Les Planes.
- Els bitllets d'una zona pasen a ser de 2, els de 2 zones es converteixen en 3. Numero minim de zones d'un bitllet seria 2.
- El preus de 1 zona pasen a ser els de 2 zones
- S'eliminen les regles de municipis contigus o parades contigues.
- Per anar de Barcelona a qualsevol població pasaria de necesitar un bitllet de N zones a un de N+1, pero al mateix preu.
- La ventatge es que un usuari de Cerdanyola podria anar a qualsevol estació de Montcada per 1 zona. Tot trajecte de <10km val el mateix. Es ilogic que de Montcada Manresa puguis anar amb 1 zona a Castelledefels pero no a Cerdanyola.
- Les linies tranversales tipus el Papiol Mollet no tindrien un exces de zones que tenen actualment (3 zones Martorell - UAB)
- Trajectes de longitud similar han de tenir tarifes similars.
Si es suprimeix la T-50/30, crec imprescindible fer això que proposa en davida per tal de no perjudicar en excés els trajectes que són actualment d'1 zona però que amb T-Mes han de ser de 2 (és a dir, els que són entre municipis contigus). Seria un salt massa bèstia passar de pagar una T-50/30 de 1 zona a una T-Mes de 2 zones, això només provocaria el pas dels usuaris de T-50/30 de 1 zona a la T-10.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 09/09/2008 1:32

Guigui ha escrit:En general, considero que els usuaris habituals són poc premiats a l'ATM.
Fora de l'àrea metropolitana, als autobusos interurbans l'ús de títols ATM pot arribar a fer un descompte bastant considerable respecte al bitllet senzill de l'autobús, atenent diversos factors:

-Els preus actuals de la T-10 són molt semblants o inclús inferiors als antics abonaments monomodals de les diferents empreses, quan aquests eren disponibles.
-Moltes línies d'autobús conserven preus de bitllet senzill hereus de l'antic sistema kilomètric superiors als preus dictats per l'ATM.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 09/09/2008 10:59

UT596001 ha escrit: Si es suprimeix la T-50/30, crec imprescindible fer això que proposa en davida per tal de no perjudicar en excés els trajectes que són actualment d'1 zona però que amb T-Mes han de ser de 2 (és a dir, els que són entre municipis contigus). Seria un salt massa bèstia passar de pagar una T-50/30 de 1 zona a una T-Mes de 2 zones, això només provocaria el pas dels usuaris de T-50/30 de 1 zona a la T-10.
Igual no m'explicat be, pero la meva idea es que tots els bitllets ATM fossin de 2 o mes zones, pero que el preu actual d'una tarjete de N zones passes a ser el de N+1.
Si ara un T-50/30 per la zona 1 val 29,80€, amb la reforma (creació zona 0), hi hauria T-50/3 de 2 zones a 29,80€ (no existiria els bitllets d'una zona, com a rodalies Madrid). Per Barcelona o amb destinacións a Barcelona els preus serien els mateixos, pero en trajecte fora de la zona 1 de <10km s'aplicaria una tarifa similar a la interna de Barcelona (Sabadell - Terrassa, Molins de Rei - Martorell, Martorell - Rubi, etc...) y no 2 zones per trajectes de fins 10km.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”