Les zones i la validació al sortir.

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Les zones i la validació al sortir.

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 24/12/2008 19:31

He tingut un problema aquest matí, i no se per que, ha estat amb l'intent de sortir de l'estació de Terrassa (Renfe).
He validat la meva T-10 de 3 Zones a Espanya a FGC a les 7:49 aprox., vaig fins a Martorell per enllaçar amb Rodalies, a les 08:30 aprox valido el bitllet sense problemes a Martorell (Renfe), agafo un R7 direcció Martorell, i vaixo a Cerdanyola (09:22 aprox), canvio de via per agafar un R4 direcció Manresa, i passa a les (09:36), arrivo a Terrassa, i al intentar sortir revalidant el bitllet (09:56 aprox) no em deixa, una màquina em posa que el bitllet està mal introduït, l'altre que no l'he validat, una altre no em posa res. I així 10 minuts, fins que un amable passatger, ha vist que la targeta no em deixava sortir, i m'ha deixat pasar quan ell entrava, sinó encara estaria per allà.
Algú te alguna explicació per aquest fet?, jo no ho entenc Terrassa està a la Zona 3, i de Martorell a Terrassa, és fà Z3-->Z2-->Z3, que són 3 zones a travessar.


El metro de Barcelona amb motoristes!

visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dijous 25/12/2008 23:23

El desplaçament esmentat atravessa les zones 1, 2B, 3B a la seva primera etapa, i les zones 3B, 2B, 2C i 3C a la seva segona etapa, en veritat també atravessa la zona 1 però representa que això últim la validadora de sortida no ho sap.

La primera etapa és un viatge de 3 zones i la segona de 4 és per tant un desplaçament de 6 zones, i el títol de 3 zones és insuficient, sent també insuficient en el cas d'un viatge que només comporti la segona etapa d'aquest desplaçament, és per aquest motiu que la validadora de sortida dóna el missatge d'error, donat que és un bitllet no vàlid, a Martorell lògicament t'admet el bitllet doncs encara és vàlid per transbordar allà permetent allà un viatge que podria arribar fins a Lavern-Subirats, zona 3B.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 26/12/2008 0:11

Miquel ha escrit:He tingut un problema aquest matí, i no se per que, ha estat amb l'intent de sortir de l'estació de Terrassa (Renfe).
He validat la meva T-10 de 3 Zones a Espanya a FGC a les 7:49 aprox., vaig fins a Martorell per enllaçar amb Rodalies, a les 08:30 aprox valido el bitllet sense problemes a Martorell (Renfe), agafo un R7 direcció Martorell, i vaixo a Cerdanyola (09:22 aprox), canvio de via per agafar un R4 direcció Manresa, i passa a les (09:36), arrivo a Terrassa, i al intentar sortir revalidant el bitllet (09:56 aprox) no em deixa, una màquina em posa que el bitllet està mal introduït, l'altre que no l'he validat, una altre no em posa res. I així 10 minuts, fins que un amable passatger, ha vist que la targeta no em deixava sortir, i m'ha deixat pasar quan ell entrava, sinó encara estaria per allà.
Algú te alguna explicació per aquest fet?, jo no ho entenc Terrassa està a la Zona 3, i de Martorell a Terrassa, és fà Z3-->Z2-->Z3, que són 3 zones a travessar.
Les zones estan subdividides en sectors, i anar d'un sector a l'altre, comptabilitza com una altra zona. D'altra banda, si tens problemes per sortir a Terrassa Renfe, dirigeix-te a la validadora de més a la dreta.



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Divendres 26/12/2008 15:35

Més genèricament utilitzar l'intèrfon que hi ha en els vestíbuls amb torniquets d'aquestes característiques, de tota manera, atès que això no és factible en cas de la presència d'interventors que hauran de fer regularitzar el bitllet segons les condicions generals de contractació en els casos de situacions irregulars, més adequat seria que abans d'iniciar el viatge s'informés adequadament del nombre de zones del viatge.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 27/12/2008 17:41

Gràcies per la informació, peró de totes maneres ho trobo injustissim.
Per cert lo de la validadora de Terrassa ja mo van dir, peró en aquell moment estava tancada.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 27/12/2008 18:28

Jo no trobaria injust que pogués anar de Sitges a Mataró sense sortir de la zona 3 (en cas que existís una línia de bus que ho fes) i només pagar un bitllet d'1 zona.



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dissabte 27/12/2008 20:55

Pot semblar-te injust, però està ben explicat a totes les estacions.

Les validadores es poden configurar localment de diferents maneres i per això no permetia l'obertura automàtica, també pot ser una avaria.
Miquel ha escrit:Gràcies per la informació, peró de totes maneres ho trobo injustissim.
Per cert lo de la validadora de Terrassa ja mo van dir, peró en aquell moment estava tancada.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 30/12/2008 23:21

Em penso que ja no es pot sortir per la validadora que citeu doncs avui he anat a Terrassa, i sempre surto per aquella per no treure el bitllet de la butxaca, avui no era possible sortir per allà i calia sortir per les altres introduint bitllet.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 30/12/2008 23:58

UT596001 ha escrit:Em penso que ja no es pot sortir per la validadora que citeu doncs avui he anat a Terrassa, i sempre surto per aquella per no treure el bitllet de la butxaca, avui no era possible sortir per allà i calia sortir per les altres introduint bitllet.
La setmana passada la validadora de pas lliure era la que està a l'esquerra de l'habitual. No sé si ho hauran canviat.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 05/01/2009 10:19

victorcasta ha escrit:
UT596001 ha escrit:Em penso que ja no es pot sortir per la validadora que citeu doncs avui he anat a Terrassa, i sempre surto per aquella per no treure el bitllet de la butxaca, avui no era possible sortir per allà i calia sortir per les altres introduint bitllet.
La setmana passada la validadora de pas lliure era la que està a l'esquerra de l'habitual. No sé si ho hauran canviat.
Divendres passat vaig sortir per la validadora de la dreta de tot sense haver de posar bitllet. De tota manera, no seria el primer cop que veuria que en lloc de sortir per la de més a la dreta es surt per la del costat.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 10/01/2009 18:57

Tinc un altre dubte, si fas transbord (per exemple entre Rodalies i FGC), el compte de zones validades torna a 0 (que al validar al transbord, pots tornar a fer les zones que et permeti fer el títol sense tenir en compte si n'has travessat alguna avans a la primera validació).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/01/2009 19:04

Miquel ha escrit:Tinc un altre dubte, si fas transbord (per exemple entre Rodalies i FGC), el compte de zones validades torna a 0 (que al validar al transbord, pots tornar a fer les zones que et permeti fer el títol sense tenir en compte si n'has travessat alguna avans a la primera validació).
Es compten totes les zones des de la primera validació. Per tant, si tornes a validar dins l'horari permès, no et descomptarà bitllet nou si no has superat les zones per les quals el títol és vàlid.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 10/01/2009 20:16

Miquel ha escrit:Tinc un altre dubte, si fas transbord (per exemple entre Rodalies i FGC), el compte de zones validades torna a 0 (que al validar al transbord, pots tornar a fer les zones que et permeti fer el títol sense tenir en compte si n'has travessat alguna avans a la primera validació).
No. Les zones es van sumant. Si marques a Mataró amb una T-10 de 3 zones fins a Plaça Catalunya i allà agafes els FGC fins a Terrassa, estàs travessant 6 zones (3 des de Mataró i altres 3 fins a Terrassa).



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dissabte 10/01/2009 20:29

5 zones, 3E, 2E, 1, 2C i 3C.
victorcasta ha escrit:
Miquel ha escrit:Tinc un altre dubte, si fas transbord (per exemple entre Rodalies i FGC), el compte de zones validades torna a 0 (que al validar al transbord, pots tornar a fer les zones que et permeti fer el títol sense tenir en compte si n'has travessat alguna avans a la primera validació).
No. Les zones es van sumant. Si marques a Mataró amb una T-10 de 3 zones fins a Plaça Catalunya i allà agafes els FGC fins a Terrassa, estàs travessant 6 zones (3 des de Mataró i altres 3 fins a Terrassa).


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 10/01/2009 23:16

victorcasta ha escrit: Les zones es van sumant. Si marques a Mataró amb una T-10 de 3 zones fins a Plaça Catalunya i allà agafes els FGC fins a Terrassa, estàs travessant 6 zones (3 des de Mataró i altres 3 fins a Terrassa).
Una cosa que alguna vegada m'ha passat, pero no amb la intenció de fer frau sino per casualitat, es anar de una zona 2 a plaça Catalunya en Renfe, fer unes gestions de quasi 1h, anar a FGC per anar fins a una altre zona 2abans que passessin 1:30 de la primera validació, aleshores la validadora va entendre que era un transbord quan jo pensaba que era una segona validació de 2 zones.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 10/01/2009 23:36

davida ha escrit:
victorcasta ha escrit: Les zones es van sumant. Si marques a Mataró amb una T-10 de 3 zones fins a Plaça Catalunya i allà agafes els FGC fins a Terrassa, estàs travessant 6 zones (3 des de Mataró i altres 3 fins a Terrassa).
Una cosa que alguna vegada m'ha passat, pero no amb la intenció de fer frau sino per casualitat, es anar de una zona 2 a plaça Catalunya en Renfe, fer unes gestions de quasi 1h, anar a FGC per anar fins a una altre zona 2abans que passessin 1:30 de la primera validació, aleshores la validadora va entendre que era un transbord quan jo pensaba que era una segona validació de 2 zones.
Però també podria ser un altre transbord dins de la zona 1, per això et passava el títol. Si a l'estació final haguessis hagut de validar el títol no t'hauria deixat sortir.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 12/01/2009 18:40

Vaja, si s'arriva a poder, és podrien fer recorreguts llargs estalviante diners per exemple: Sants-Martorell i després Martorell Central-Sant Vicenç Castellgalí amb FGC.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 13/01/2009 19:48

Si que es pot, si, ho vaig preguntar fa temps i em van dir que mentres jo fiqui un bitllet que correspongui a les zones per les que viatjo amb aquell transport en concret i la màquina l'accepti, puc fer el trajecte encara que vingui d'un altre lloc per que jo no tinc per que saber si faig enllaç o no faig enllaç, per exemple, un dia vaig anar amb T-10 de 1 zona de Molins de Rei a la floresta i allà vaig agafar FGC fins Les Planes. Lo que no val es fer-ho directe, però si canvies de transport, si. De fet els que van de Manresa a UAB la majoria enllacen a Martorell-central per poder anar amb 4 zones enlloc de 5. Una altra cosa es que si aquell trajecte esta "complet" amb les zones que portes fetes ja no et deixara passar o et validara un altre bitllet, es a dir, si amb el 2n transport no hi ha possibilitat de fer aquell enllaç sense superar el nombre de zones que et marca la teva tarja. Però aixo nomes val amb els titols de viatges limitats, amb els de viatges il·limitats es diferent, perque quan valides per 1r cop ja et fixa concretament per quines zones val. Ara, amb els d'il·limitats l'estalvi encara es major: No cal ni fer enllaç, nomes saber on fer la 1ª validació. Aqui esta ben detallat: http://www.laptp.org/forum/index.php?showtopic=469
Sequint amb l'exemple de Manresa-UAB: Els que van amb titol de viatges ilimitats i son una mica llestos el compren de 3 zones, fan la 1ª validacio a Vacarisses i van nomes amb RENFE, o amb RENFE+FGC amb enllaç a Sabadell Centre-Rambla.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 13/01/2009 20:52

Ecomobisostrans ha escrit:Si que es pot, si, ho vaig preguntar fa temps i em van dir que mentres jo fiqui un bitllet que correspongui a les zones per les que viatjo amb aquell transport en concret i la màquina l'accepti, puc fer el trajecte encara que vingui d'un altre lloc per que jo no tinc per que saber si faig enllaç o no faig enllaç, per exemple, un dia vaig anar amb T-10 de 1 zona de Molins de Rei a la floresta i allà vaig agafar FGC fins Les Planes. Lo que no val es fer-ho directe, però si canvies de transport, si. De fet els que van de Manresa a UAB la majoria enllacen a Martorell-central per poder anar amb 4 zones enlloc de 5. Una altra cosa es que si aquell trajecte esta "complet" amb les zones que portes fetes ja no et deixara passar o et validara un altre bitllet, es a dir, si amb el 2n transport no hi ha possibilitat de fer aquell enllaç sense superar el nombre de zones que et marca la teva tarja. Però aixo nomes val amb els titols de viatges limitats, amb els de viatges il·limitats es diferent, perque quan valides per 1r cop ja et fixa concretament per quines zones val. Ara, amb els d'il·limitats l'estalvi encara es major: No cal ni fer enllaç, nomes saber on fer la 1ª validació. Aqui esta ben detallat: http://www.laptp.org/forum/index.php?showtopic=469
Sequint amb l'exemple de Manresa-UAB: Els que van amb titol de viatges ilimitats i son una mica llestos el compren de 3 zones, fan la 1ª validacio a Vacarisses i van nomes amb RENFE, o amb RENFE+FGC amb enllaç a Sabadell Centre-Rambla.
En el mateix cas que descrius Molins de Rei - La Floresta en bus i La Floresta - Les Planes en FGC, amb una T-10 d'1 zona, si a l'estació de Les Planes hi hagués validació al sortir no haguessis pogut sortir. Per tant, s'ha de tenir en compte si l'estació de destinació té validació al sortir o no.

D'altra banda, la picaresca dels títols il·limitats, crec que és això, picaresca, i que no és legal.



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dimarts 13/01/2009 22:50

La combinació t-10 d'una zona urbà Molins de Rei-La Floresta i FGC La Floresta-Les Planes no fa transbord gratuït, en sentit contrari tampoc, i es tracta d'un desplaçament de 3 zones, 1, 2C i 2B, sí que en faria en el cas d'un Sant Cugat Molins de Rei, però en el moment que entessis a Molins de Rei series un viatger desprovist de bitllet, de tota manera és possible que tampoc et fes transbord gratuït, ja que és possible que aquest autobús tingui prohibició de tràfic dins de Sant Cugat.

En el cas dels títols il·limitats la normativa parla clarament que l'origen del bitllet és la primera validació i no l'origen del viatge, tot i això tècnicament si l'origen del viatge implica un excés de zones en el desplaçament, a Renfe no es permet tècnicament ara, tot i això de vegades diferents versions del programari dels torniquets fan que es permeti o no

En qualsevol cas la normativa no la fan els torniquets, no ens confonguem.
Ecomobisostrans ha escrit:Si que es pot, si, ho vaig preguntar fa temps i em van dir que mentres jo fiqui un bitllet que correspongui a les zones per les que viatjo amb aquell transport en concret i la màquina l'accepti, puc fer el trajecte encara que vingui d'un altre lloc per que jo no tinc per que saber si faig enllaç o no faig enllaç, per exemple, un dia vaig anar amb T-10 de 1 zona de Molins de Rei a la floresta i allà vaig agafar FGC fins Les Planes. Lo que no val es fer-ho directe, però si canvies de transport, si. De fet els que van de Manresa a UAB la majoria enllacen a Martorell-central per poder anar amb 4 zones enlloc de 5. Una altra cosa es que si aquell trajecte esta "complet" amb les zones que portes fetes ja no et deixara passar o et validara un altre bitllet, es a dir, si amb el 2n transport no hi ha possibilitat de fer aquell enllaç sense superar el nombre de zones que et marca la teva tarja. Però aixo nomes val amb els titols de viatges limitats, amb els de viatges il·limitats es diferent, perque quan valides per 1r cop ja et fixa concretament per quines zones val. Ara, amb els d'il·limitats l'estalvi encara es major: No cal ni fer enllaç, nomes saber on fer la 1ª validació. Aqui esta ben detallat: http://www.laptp.org/forum/index.php?showtopic=469
Sequint amb l'exemple de Manresa-UAB: Els que van amb titol de viatges ilimitats i son una mica llestos el compren de 3 zones, fan la 1ª validacio a Vacarisses i van nomes amb RENFE, o amb RENFE+FGC amb enllaç a Sabadell Centre-Rambla.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”