Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1880
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 27/04/2015 16:53

barcelonasants ha escrit:Trobo força convincent la T1 entre Mataró i Argentona. De fet, al meu entendre, part del traçat de l'antic tramvia fins Argentona seria recuperable i viable. No és necessari fer-hi cap tram soterrat ni túnel, per la qual cosa el cost no seria massa elevat. Fer-lo arribar fins a La Roca ja seria més difícil: s'hauria de creuar la Serralada Litoral i, si fos així, jo l'allargaria fins a Granollers (4 km), en format de Tren/Tram (substituiria part del traçat de la LOF). De fet, trobaria lògic que també allargués des de Granollers-Centre a Granollers-Canovelles, permetent l'enllaç directe entre la R3 i el Maresme. Quadrant els horaris amb els de la R1 (Mataró), R2 (Granollers-Centre) i R3 (Granollers-Canovelles) la teva proposta (insisteixo, arribant fins a Granollers) podria cobrir part del que es volia fer amb la Línia Orbital (unir Vallès Oriental i Maresme) i tindria un cost inferior.

Per on voldries fer passar la línia Orbital de Mataró? Recordo que un grup polític que va tocar poder a Mataró tenia en el seu programa la idea d'implantar un tramvia a la ciutat, tot i que la proposta no va passar mai d'una promesa electoral (cosa inèdita, d'altra banda...). En algun lloc vaig llegir que un estudi ho desaconsellava per baixa demanda (cosa que es podria solucionar, crec, fent arribar la línia fins Argentona i, encara més, a Granollers).

La T3 podria aprofitar el traçat Argentona - Mataró fins la Plaça Granollers, usar les Rondes i la Carretera de Mata fins Llavaneres; tanmateix veig aquest recorregut poc viable, ja que, pels llavanerencs, el que tindria més sentit és un recorregut que unís el nucli antic amb l'estació (n'hi hauria prou amb millorar el servei d'autobús).

La T2 no l'acabo de veure.
Jo no veig clar un tram circular a Mataró (T4), no seria una mica de lio ja que es circular i no té destinació final?? :nose :?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

barcelonasants
N4
N4
Entrades: 45
Ubicació: Mataró, El Maresme

Entrada Autor: barcelonasants » Dilluns 27/04/2015 17:12

Carlos González ha escrit:
Jo no veig clar un tram circular a Mataró (T4), no seria una mica de lio ja que es circular i no té destinació final?? :nose :?
La trama urbana de Mataró, si t'hi fixes, té unes bones rondes per fer-hi traçats circulars. A casa nostra no estem massa acostumats a aquesta mena de línies, però existeixen en d'altres països i estan ben implementades (Metro de Glasgow, Circle Line al Tube de Londres, fins i tot la C7 de Cercanías Madrid)

Tot i així, l'important aquí és si són viables, si hi ha prou demanda. La T1 és la que millor veig.


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 27/04/2015 19:30

Bones,
He fet el mapa de com seria l'extensió de la T3 fins a la plaça de la Salut de Sant Feliu i també fins a Provença FGC per permetre l'enllaç. Accepto comentaris i/o observacions.

`Plànol:
Extensió tram Sant Feliu-Diagonal.jpg
Extensió tram Sant Feliu-Diagonal.jpg (30.51 KiB) Visualitzat 6794 cops


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 27/04/2015 20:16

Em sembla fantàstic ampliar el tramvia, tant a Sant Feliu com per la Diagonal. Però no veig per què fer-ho amb mitges tintes i no arribar fins al polígon industrial de El Pla o Molins de Rei d'un costat, i fins a Glòries de l'altre. A Sant Feliu no crec que calguin tantes parades: amb la del Consell Comarcal, la de l'estació i la de capçalera em penso que n'hi hauria prou. De la primera a la segona, hi ha poc més de 700m, el mateix que entre aquesta i la tercera. I en previsió d'ampliar la xarxa cap al polígon de El Pla i Molins de Rei, no es pot tombar cap a la dreta i allunyar-se de Laureà Miró per tal d'arribar fins a La Salut. En tot cas, es podria fer un petit ramal per Riera de la Salut amb capçalera a Plaça de les Roses per tal de fer-hi acabar alguns serveis, en el benentès que més enllà d'aquí no caldrà tanta freqüència de tramvies.

I en referència a la nomenclatura de les parades, em sembla molt bé Diagonal|Provença (millor que Diagonal o Provença, no té sentit anomenar una parada com una avinguda que fa 10km de llarg). La de Sant Feliu|Consell Comarcal, seria lògic que passés a dir-se Consell Comarcal, en crear-ne de noves al municipi. Entre la parada del Consell Comarcal i l'estació de Renfe no em sona cap Passatge Sant Joan, seria més encertat anomenar-la Jacint Verdaguer. Per a la parada d'enllaç amb rodalia, molt millor Sant Feliu Centre o bé Estació de Sant Feliu. I per a l'última, La Salut|Can Calders és el més adequat.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 28/04/2015 9:21

barcelonasants ha escrit:Trobo força convincent la T1 entre Mataró i Argentona. De fet, al meu entendre, part del traçat de l'antic tramvia fins Argentona seria recuperable i viable. No és necessari fer-hi cap tram soterrat ni túnel, per la qual cosa el cost no seria massa elevat. Fer-lo arribar fins a La Roca ja seria més difícil: s'hauria de creuar la Serralada Litoral i, si fos així, jo l'allargaria fins a Granollers (4 km), en format de Tren/Tram (substituiria part del traçat de la LOF). De fet, trobaria lògic que també allargués des de Granollers-Centre a Granollers-Canovelles, permetent l'enllaç directe entre la R3 i el Maresme. Quadrant els horaris amb els de la R1 (Mataró), R2 (Granollers-Centre) i R3 (Granollers-Canovelles) la teva proposta (insisteixo, arribant fins a Granollers) podria cobrir part del que es volia fer amb la Línia Orbital (unir Vallès Oriental i Maresme) i tindria un cost inferior.

Per on voldries fer passar la línia Orbital de Mataró? Recordo que un grup polític que va tocar poder a Mataró tenia en el seu programa la idea d'implantar un tramvia a la ciutat, tot i que la proposta no va passar mai d'una promesa electoral (cosa inèdita, d'altra banda...). En algun lloc vaig llegir que un estudi ho desaconsellava per baixa demanda (cosa que es podria solucionar, crec, fent arribar la línia fins Argentona i, encara més, a Granollers).

La T3 podria aprofitar el traçat Argentona - Mataró fins la Plaça Granollers, usar les Rondes i la Carretera de Mata fins Llavaneres; tanmateix veig aquest recorregut poc viable, ja que, pels llavanerencs, el que tindria més sentit és un recorregut que unís el nucli antic amb l'estació (n'hi hauria prou amb millorar el servei d'autobús).

La T2 no l'acabo de veure.
Gracies La línia T4 la vaig fer per les rondes que hi ha per Mataró.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 02/05/2015 14:31

Bones! Nova proposta!

Avui us proposo una nova línia de metro que donaria servei a la part nord de Barcelona, baixaria passant per Francesca Macià i l'avinguda de Roma, actualment sense servei, per acabar al Paral·lel, per les actuals vies de la L2. Aquesta proposta, va lligada a l'extensió de la L2, ja que, per fer aquesta extensió caldria obrir un pou a Sant Antoni, i per tant, l'aprofitaria per fer-hi acabar la tuneladora de la nova línia, que preferiblement seria construïda com la L9, per temes d'espai de les estacions. També sútilitzaria el pou de Mandri, ja sigui per ficar oo per treure la tuneldora. De fet, es podria fer que la tuneladora de Lesseps anés fins a Mandri i allí fes el traçat de la nova línia. Amb aquesta línia, la L2 seguiria pel seu traçat fins al Prat sense bifurcacions, es descongestionarien els FGC, i donaria servei a Francesc Macià des dels FGC, fet que faria innecessària l'ampliació de la L8.

Que us sembla? Que canviaríeu?
projecte L12 metro bcn.jpg
projecte L12 metro bcn.jpg (167.2 KiB) Visualitzat 6575 cops


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 850
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 02/05/2015 14:56

Aquesta línia que proposas ja estava incluida en el pla de metros de 1966 com a línia VII.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dissabte 02/05/2015 15:02

Jo prefereixo l'ampliació de la L8 cap a Gràcia i més enllà. Faria una mena de "ronda" del centre de Barcelona (similar al tram central de la L9).


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1880
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 02/05/2015 21:21

davroca5 ha escrit:Jo prefereixo l'ampliació de la L8 cap a Gràcia i més enllà. Faria una mena de "ronda" del centre de Barcelona (similar al tram central de la L9).
No veig mal la proposta, però per mi seria millor també l'ampliació a la L8.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 02/05/2015 22:59

bigcoaster ha escrit:Bones! Nova proposta!

Avui us proposo una nova línia de metro que donaria servei a la part nord de Barcelona, baixaria passant per Francesca Macià i l'avinguda de Roma, actualment sense servei, per acabar al Paral·lel, per les actuals vies de la L2. Aquesta proposta, va lligada a l'extensió de la L2, ja que, per fer aquesta extensió caldria obrir un pou a Sant Antoni, i per tant, l'aprofitaria per fer-hi acabar la tuneladora de la nova línia, que preferiblement seria construïda com la L9, per temes d'espai de les estacions. També sútilitzaria el pou de Mandri, ja sigui per ficar oo per treure la tuneldora. De fet, es podria fer que la tuneladora de Lesseps anés fins a Mandri i allí fes el traçat de la nova línia. Amb aquesta línia, la L2 seguiria pel seu traçat fins al Prat sense bifurcacions, es descongestionarien els FGC, i donaria servei a Francesc Macià des dels FGC, fet que faria innecessària l'ampliació de la L8.

Que us sembla? Que canviaríeu?
Me gusta el itinerario que propones, pero siento decir que tener otra línea vertical tan cerca a la L3 y la L6 lo veo megalómano e irrealista (si la L9 aún va para largo, ésto va para 2099), la zona ya tiene buena cobertura con esas dos líneas más la L9, no falta capacidad, pero tal vez sí otros itinerarios alternativos al Metro. Yo creo que para un itinerario así iría perfectamente el tranvía que podría subir o bien por Urgell y Ganduxer, o sino por Muntaner (y Aribau), o ambos incluso, pues aún así saldría a una fracción del coste del Metro que propones.
Yo creo que después de la L9 ya no falta absolutamente ninguna línea de Metro nueva en Barcelona, como mucho un par de extensiones de líneas. Y me da bastante igual lo que dicen algún plan de Metro nacido de una época cuando se hacían a su vez planes de autopistas urbanas y se cerraban líneas de tranvía. No te lo tomes personal, pero yo no entiendo por qué tanta gente piensa que hacen falta más líneas de Metro, no sólamente esta claro que no hay tanta demanda para que ello sea imprescindible, además cuestan muchísimo dinero de construir y mantener, y eso hay que valorarlo, no podemos hacer aquí una locura tipo Metro de Madrid, ya se vé como acaba eso. En cambio, el interés por el tranvía es mínimo, cuando ese cuesta calderilla comparado con lo que un Metro, y tiene excelentes prestaciones en velocidad y capacidad, para el mismo itinerario solo tardaría un 20% más, pero además se pierde menos tiempo en acceder a la parada porque quedan más cerca (al estar más juntas) y no estan a otro nivel.
No me suena a mi ninguna ciudad del tamaño de Barcelona que tenga un Metro más denso (incluyendonos la L9 que cierra los últimos huecos importantes), en cambio se me ocurren muchísimas que combinan Metro con tranvía.

Lo siento por este enésimo alegato en favor de los tranvías, pero justamente para el itinerario que propones me sorprende que sugieras un Metro, creo que una (o dos) líneas de tranvías que pasen por ahí sería más interesante. Además, se podría completar con línea de tranvía que recorra el Pº Bonanova desde los FGC Av. Tibidabo hasta el San Joan de Deu, que además conectaría con sendas hipotéticas líneas verticales (que podrían tener luego continuidad por Pº Bonanova, como el 64)


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 03/05/2015 9:50

Don Ramón ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Bones! Nova proposta!

Avui us proposo una nova línia de metro que donaria servei a la part nord de Barcelona, baixaria passant per Francesca Macià i l'avinguda de Roma, actualment sense servei, per acabar al Paral·lel, per les actuals vies de la L2. Aquesta proposta, va lligada a l'extensió de la L2, ja que, per fer aquesta extensió caldria obrir un pou a Sant Antoni, i per tant, l'aprofitaria per fer-hi acabar la tuneladora de la nova línia, que preferiblement seria construïda com la L9, per temes d'espai de les estacions. També sútilitzaria el pou de Mandri, ja sigui per ficar oo per treure la tuneldora. De fet, es podria fer que la tuneladora de Lesseps anés fins a Mandri i allí fes el traçat de la nova línia. Amb aquesta línia, la L2 seguiria pel seu traçat fins al Prat sense bifurcacions, es descongestionarien els FGC, i donaria servei a Francesc Macià des dels FGC, fet que faria innecessària l'ampliació de la L8.

Que us sembla? Que canviaríeu?
Me gusta el itinerario que propones, pero siento decir que tener otra línea vertical tan cerca a la L3 y la L6 lo veo megalómano e irrealista (si la L9 aún va para largo, ésto va para 2099), la zona ya tiene buena cobertura con esas dos líneas más la L9, no falta capacidad, pero tal vez sí otros itinerarios alternativos al Metro. Yo creo que para un itinerario así iría perfectamente el tranvía que podría subir o bien por Urgell y Ganduxer, o sino por Muntaner (y Aribau), o ambos incluso, pues aún así saldría a una fracción del coste del Metro que propones.
Yo creo que después de la L9 ya no falta absolutamente ninguna línea de Metro nueva en Barcelona, como mucho un par de extensiones de líneas. Y me da bastante igual lo que dicen algún plan de Metro nacido de una época cuando se hacían a su vez planes de autopistas urbanas y se cerraban líneas de tranvía. No te lo tomes personal, pero yo no entiendo por qué tanta gente piensa que hacen falta más líneas de Metro, no sólamente esta claro que no hay tanta demanda para que ello sea imprescindible, además cuestan muchísimo dinero de construir y mantener, y eso hay que valorarlo, no podemos hacer aquí una locura tipo Metro de Madrid, ya se vé como acaba eso. En cambio, el interés por el tranvía es mínimo, cuando ese cuesta calderilla comparado con lo que un Metro, y tiene excelentes prestaciones en velocidad y capacidad, para el mismo itinerario solo tardaría un 20% más, pero además se pierde menos tiempo en acceder a la parada porque quedan más cerca (al estar más juntas) y no estan a otro nivel.
No me suena a mi ninguna ciudad del tamaño de Barcelona que tenga un Metro más denso (incluyendonos la L9 que cierra los últimos huecos importantes), en cambio se me ocurren muchísimas que combinan Metro con tranvía.

Lo siento por este enésimo alegato en favor de los tranvías, pero justamente para el itinerario que propones me sorprende que sugieras un Metro, creo que una (o dos) líneas de tranvías que pasen por ahí sería más interesante. Además, se podría completar con línea de tranvía que recorra el Pº Bonanova desde los FGC Av. Tibidabo hasta el San Joan de Deu, que además conectaría con sendas hipotéticas líneas verticales (que podrían tener luego continuidad por Pº Bonanova, como el 64)
No home, tranquil, jo simplement miro un lloc on podria haver una línia del que sigui, faig el mapa, i ho plantejo aqui per debatir-ho. Ho faig perquè m'agrada, no faig estudis exhaustius de demanda! :x

Dit això, Don Ramón, crec que un tramvia no tindria prou capacitat en aquest traçat, ja que la línia transcorre tota l'estona per llocs amb alta densitat de població i a més uneix 5 línies de metro (amb la L9 i L10 seran 7), les tres del TramBaix, els FGC i com a lloc important Francesc Macià. És per això que proposava el metro, tot i que la seva construcció no seria gens fàcil en aquesta zona. Fent aquesta línia es podrien deixar els FGC tal i com estan, sense necessitat de cues de maniobres ni d'ampliacions d'estacions que també seria molt car. Jo proposava això, i no l'ampliació de la L8, perquè no li veig gaire utilitat, si un ve del Llobregat, encara, però si vens del Vallès o de qualsevol altra línia de metro no és útil, ja fa la seva funció la L1 i L5.

No acabo de veure una línia de tramvia en un lloc amb tanta població i en una línia amb tants enllaços, ja és per alguna cosa que els tramvies no acostumin a estar al centre, sinó el metro.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 03/05/2015 9:59

bigcoaster ha escrit:No acabo de veure una línia de tramvia en un lloc amb tanta població i en una línia amb tants enllaços, ja és per alguna cosa que els tramvies no acostumin a estar al centre, sinó el metro.
No solen ser al centre allí on mai no hi han sigut o d'on les han tret en el passat, però hi ha prou exemples de ciutats europees de mida comparable a Barcelona que sí que en tenen, i compleixen una funció molt important.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1880
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 03/05/2015 10:37

Tinc una proposta de l'actual T2 del TRAM per anar més ràpid a Barcelona i per fer connexió a Esplugues de manera en que vagis directament, T2 passant per Cornellà me'n sembla excesiu perquè ja hi passen els autobusos per on està la T2 i pots anar-hi amb el tren també :| , la T1 actual la deixaria com està perquè els que viuen lluny de l'estació de Sant Joan Despí, puguin anar-hi a Cornellà. la T3 actual la faria passar per Laureà Miró per anar més ràpid desde Esplugues a Sant Just, perquè així vas més ràpid a la destinació actual, Sant Feliu | Consell Comarcal.

Dieu-me què us sembla i debatre sobre aquesta proposta? ;)

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... NlIsn1pvQw
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 01/07/2015 0:56, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 03/05/2015 11:28

Carlos González ha escrit:Tinc una proposta de l'actual T2 del TRAM per anar més ràpid a Barcelona i per fer connexió a Esplugues de manera en que vagis directament, T2 passant per Cornellà me'n sembla excesiu perquè ja hi passen els autobusos per on està la T2 i pots anar-hi amb el tren també :| , la T1 actual la deixaria com està perquè els que viuen lluny de l'estació de Sant Joan Despí, puguin anar-hi a Cornellà. la T3 actual la faria passar per Laureà Miró per anar més ràpid desde Esplugues a Sant Just, perquè així vas més ràpid a la destinació actual, Sant Feliu | Consell Comarcal.

Dieu-me què us sembla i debatre sobre aquesta proposta? ;)

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... NlIsn1pvQw
A mi em sembla correcta, l'únic inconvenient que li podria vore seria que perjudiques la mobilitat entre Cornellà i Sant Joan Despí, però no és així perquè ja hi ha autobusos (de TMB i de Baixbus) i la distància no és tan gran.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 03/05/2015 14:52

bigcoaster ha escrit:No home, tranquil, jo simplement miro un lloc on podria haver una línia del que sigui, faig el mapa, i ho plantejo aqui per debatir-ho. Ho faig perquè m'agrada, no faig estudis exhaustius de demanda! :x

Dit això, Don Ramón, crec que un tramvia no tindria prou capacitat en aquest traçat, ja que la línia transcorre tota l'estona per llocs amb alta densitat de població i a més uneix 5 línies de metro (amb la L9 i L10 seran 7), les tres del TramBaix, els FGC i com a lloc important Francesc Macià. És per això que proposava el metro, tot i que la seva construcció no seria gens fàcil en aquesta zona. Fent aquesta línia es podrien deixar els FGC tal i com estan, sense necessitat de cues de maniobres ni d'ampliacions d'estacions que també seria molt car. Jo proposava això, i no l'ampliació de la L8, perquè no li veig gaire utilitat, si un ve del Llobregat, encara, però si vens del Vallès o de qualsevol altra línia de metro no és útil, ja fa la seva funció la L1 i L5.

No acabo de veure una línia de tramvia en un lloc amb tanta població i en una línia amb tants enllaços, ja és per alguna cosa que els tramvies no acostumin a estar al centre, sinó el metro.
No podría estar más en desacuerdo con todo lo que dices.
Para empezar, esto de que une muchas líneas de Metro y tranvía es cierto, pero no confundamos conceptos: La L9 por ejemplo cubrirá un itinerario que no tiene ni atisbo de alternativas más allá de bajar a tomar la L5 y volver a subir con la L3 o L4, o sino el bus. En cambio esta línea que propones irá más o menos paralela a L3, L6 y L7, y cubre una zona que entre idem y L9 estará cubierta; no es como que esté haciendo un itinerario que no tenga ningua alternativa. No se trata de hacer estudios de demanda, solo de tener los dos dedos de frente de saber que si hay una línea de Metro paralela cercana, otra línea más no generará la misma demanda que una línea que no tuviera ningun itinerario paralelo. Para probar esta tésis es tan fácil como mirar los buses: El H6, que hace un itinerario similar a la futura L9 es por mucho el bus más demandado de la ciudad. En cambio los buses que suben Muntaner o Ganduxer aunque demandados, no van para nada tan llenos como el H6.

Aparte, hablando de capacidad, considerando que un tranvía tiene alrededor del 50% de la capacidad de una línea de Metro, con dos líneas ya tienes casi la misma capacidad. Si realmente piensas que ese trayecto desbordaría a un tranvía (lo cual tiene poco fundamento visto que no se desbordan los buses como sí pasa con el H6), se podrían hacer dos líneas, una que fuera por Muntaner (subida por Aribau hasta Via Augusta), y otra que fuera por Urgell y Ganduxer. La capacidad sumada de estas líneas sería casi la misma de una línea de Metro, pero tendríamos mejor cobertura territorial por cubrir los dos ejes, Muntaner y Urgell-Ganduxer, que no solo uno.

Y finalmente eso de que no hay tranvías en los centros no se de donde lo sacas. Como dice Guigui, en ciudades que han conservado sus redes de tranvías es perfectamente habitual que estén por el centro, complementando al Metro si acaso, y no se ven desbordadas. Me vienen a mente Viena, que tiene unas medidas muy similares a Barcelona y tiene una importantísima red de tranvías que complementa al Metro (además una red que ni siquiera permite tranvías en doble por obedecer a estándares más antiguos), Munich que también tira millas con tranvías en el centro y es de medida similar a Barcelona. Berlín es una gran capital, pero en la parte este tiene una gran densidad de líneas de tranvía, que en tiempos recientes se ha ampliado hacia el centro y el oeste. Hay pocos ejemplos de sistemas de tranvía nuevos que lleguen al centro, generalmente porque o bien son ciudades que han conservado sus tranvías, o porque las redes de Metro que los suplieron como en Barcelona.

Todo esto que dices de que no hay tranvías en el centro, o que irían desbordados en una zona tan densa y con tantos enlaces me parece totalmente infundado y contradictorio. Me suena a unos topicazos que mucha gente ha interiorizado pero que simplemente son inciertos, nacidos del menosprecio al tranvía y a que se reduzca el espacio para los coches (no digo que tu pienses así, digo que de gente que piensan así nacieron esos tópicos). Para empezar, ¿por qué siempre es "necesaria" una línea de Metro, que porque un tranvía no basta, pero no se ve que haya una demanda desbordada por ningun lado? Con la L9 tenemos el ejemplo del H6, que va siempre a reventar, pero es la absoluta excepción entre las líneas de bus en Barcelona. No hay absolutamente ningún otro itinerario así de demandado que no tenga alternativas.
Dices que no haces estudios exhaustivos de demanda, pero luego dices que un tranvía quedaría desbordado porque son zonas con mucha población, y asumes que hace falta un Metro. Si no haces estudios de demanda, no tienes nada en que basarte para sugerir que lo que hace falta un Metro, simplemente lo asumes porque consideras el Metro un transporte básico, y esto para una ciudad como Barcelona es simple y llanamente megalómano. Perdóname, pero Barcelona no es ni Londres, ni Berlín, ni París. No tiene que haber Metro todos los derroteros. Ya te dí el ejemplo de Múnich o Viena, que con tamaños similares hacen mucho con los tranvías que complementan al Metro (Metros menos extensos que el nuestro, y son ciudades incluso un poquitín más grandes). Precisamente si no estas tomando gran consideración por la demanda, lo que por default tendrías que sugerir es un tranvía y no un Metro, porque el tranvía es mucho más adecuado para una ciudad como Barcelona. En una ciudad mediana como la nuestra, el Metro sólamente se puede justificar para los derroteros más troncales, no para cada corredor mínimamente demandado. ¿Por qué siempre hay que justificar hacer un tranvía por encima de un Metro cuando debería de ser al revés?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 03/05/2015 14:56

fgc113 ha escrit:A mi em sembla correcta, l'únic inconvenient que li podria vore seria que perjudiques la mobilitat entre Cornellà i Sant Joan Despí, però no és així perquè ja hi ha autobusos (de TMB i de Baixbus) i la distància no és tan gran.
Per no partir la línia simplement que T1 faci el bucle en un sentit i T2 en l'altre.

Sobre lo que dieu dels metros i els tramvies, sí que hi ha ciutats tipus Barcelona amb molt més metro, l'exemple millor es Berlín (tant els U com els S fan de metro per dins la ciutat, per tant cal contarlos tots 2) També París, i perquè no, Madrid, vale que potser es passen portant metro enlloc de rodalies a llocs molt llunyans com Arganda del Rey, però per dins la ciutat tenen un metro força bo, una mica lent, això si. A Amsterdam, 4 vegades menys densa que Barcelona, sí que van bé els tramvies com a transport principal, i tant i així estant fent alguns metros més.

Ara mateix cal unir els 2 tramvies per la Diagonal, però si no hi posem també rodalies, i si no es ben bé a la Diagonal, en algun lloc proper (p. ex. travessera de Gracia) no esperem que treurem gaires cotxes del mig, perque al final el propi tramvia també farà efecte acordeó, i a sobre per anar de punta a punta de la Diagonal es una mica lent.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 03/05/2015 15:05

Don Ramón ha escrit:Todo esto que dices de que no hay tranvías en el centro, o que irían desbordados en una zona tan densa y con tantos enlaces me parece totalmente infundado y contradictorio. Me suena a unos topicazos que mucha gente ha interiorizado pero que simplemente son inciertos, nacidos del menosprecio al tranvía y a que se reduzca el espacio para los coches (no digo que tu pienses así, digo que de gente que piensan así nacieron esos tópicos). Para empezar, ¿por qué siempre es "necesaria" una línea de Metro, que porque un tranvía no basta, pero no se ve que haya una demanda desbordada por ningun lado?
Si no van desbordados es porque mucha gente usa el coche, si de todos los coches de General Mitre dejases solo los que realmente se necesiten (carga/descarga, servicios, gente que vaya lejos, etc.) el H6 tendría que ir cada 10 o 20 segundos para absorber todo el pasaje, ni siquiera un tramvia daría abasto. Para que el tramvia tenga éxito en zonas densas, tiene que haber tambien cercanías potentes que almenos cada 2 km en la dirección que vayas tengas alguna parada, así aún aún, pero sino hay que hacer metro, ya sea subterráneo o en viaducto.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 03/05/2015 17:43

Ecomobisostrans ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Todo esto que dices de que no hay tranvías en el centro, o que irían desbordados en una zona tan densa y con tantos enlaces me parece totalmente infundado y contradictorio. Me suena a unos topicazos que mucha gente ha interiorizado pero que simplemente son inciertos, nacidos del menosprecio al tranvía y a que se reduzca el espacio para los coches (no digo que tu pienses así, digo que de gente que piensan así nacieron esos tópicos). Para empezar, ¿por qué siempre es "necesaria" una línea de Metro, que porque un tranvía no basta, pero no se ve que haya una demanda desbordada por ningun lado?
Si no van desbordados es porque mucha gente usa el coche, si de todos los coches de General Mitre dejases solo los que realmente se necesiten (carga/descarga, servicios, gente que vaya lejos, etc.) el H6 tendría que ir cada 10 o 20 segundos para absorber todo el pasaje, ni siquiera un tramvia daría abasto. Para que el tramvia tenga éxito en zonas densas, tiene que haber tambien cercanías potentes que almenos cada 2 km en la dirección que vayas tengas alguna parada, así aún aún, pero sino hay que hacer metro, ya sea subterráneo o en viaducto.
Un carril para coches lleva 1.400 personas por hora (contando 2 ocupantes por coche, más del promedio), una línea de bus con articulados lleva a 2.800 viajeros por hora, y un tranvía lleva hasta 8.000, así que esto que tu dices no tiene fundamento alguno. Si quitas un carril para coches, y se queda hipotéticamente la demanda de los demás carriles, y sólamente trasvasas al tranvía la demanda de aquel carril suprimido para poner el tranvía, iría como a un 20% de la ocupación (40% en simple). Ahora mismo, el H6 lleva aproximadamente la misma cantidad de gente de la que se mueve en coche por General Mitre, y si quitaras todos los coches como tu dices, sólamente haría falta doblar la frecuencia. Lo dicho, topicazos sin fundamento en la realidad, nacidos por el menosprecio al tranvía.

Esto de que los transportes públicos no se desbordan porque la gente va en coche no tiene lógica alguna, porque el transporte público en todas sus vertientes tiene más capacidad en proporción al espacio que ocupa. El espacio que se le resta al coche para ampliar el servicio del transporte público significará tener más capacidad y dar más abasto, no lo contrario. De hecho, se da la inversa de lo que tu sugieres: Son las calles las que no se desbordan gracias a que la gente va en transporte público. En Barcelona, el transporte público lleva igual de mucha gente e incluso un poco más de la que se mueve en coche.
No entiendo a qué lógica obedece que un transporte de menor capacidad descongestione a uno de mayor capacidad. Esto es el mundo al revés...


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 05/05/2015 17:54

He fet l'esquema de vies del *futur* salt de moltó de la Torrassa. Les vies que hi han de més hi caben, no caldria derruir cap edifici, simplement reordenar les vies i situar-les una mica més al sud, on encara hi caben dues vies més.

Amb aquest salt de moltó es solucionarien molts problemes de la xarxa de Rodalies ja que es podria unificar la línia de la costa i fer passar alguna altra línia com la R3 pel túnel de Passeig de Gràcia.

En direcció a L'Hospitalet i a Bellvitge seguirien havent-hi 2 vies per cada traçat i cap a Sants 4. He afegit alguns trams més de via on hi caben per permetre avançaments i estacionaments en cas de necessitar-ho, ja que és un lloc on és normal que trens esperin el pas cap a altres línies o cap a Sants.

Salt de Moltó de la Torrassa:
Salt de Moltó de la Torrassa.jpg
Salt de Moltó de la Torrassa.jpg (24.25 KiB) Visualitzat 5905 cops


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 05/05/2015 18:11

:)
Tu propuesta tiene un problemilla, y es que los trenes que vienen de Vilanova irían hacia Pg. de Gràcia, pero los que van hacia Vilanova vienen de Pl. Catalunya.

No se trata de hacer un salto de carnero normal, porque no es realmente una bifurcación. Se trata de cruzar las dos líneas.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”