Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 81

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Entrada Autor: Railjet OBB » Dilluns 11/05/2020 16:18

bigcoaster ha escrit:
Dilluns 11/05/2020 16:12
En l'hipotètic cas de portar el ferrocarril a la Vall d'Aran, jo potser ho faria per la vall d'Àneu. Sort i Esterri són poblacions on la demanda podria ser interessant, sobretot turística. A més que anant per aquesta banda entraries a la Vall d'Aran per Baqueira, i passant per totes les poblacions fins Vielha, solucionant el greu problema de saturació de l'accés que té Baqueira actualment, i aquest corredor Vielha-Baqueira durant l'hivern té molt moviment, i durant l'estiu tampoc es pot menysprear, tractant-se del Pirineu.

Pel que fa a Andorra, entre La Seu i Sant Julià el faria absolutament directe donada la poquíssima població que hi ha i la difícil orografia. Pel que fa a la resta del traçat, crec que té més sentit baixar per la vall del Segre i després cap a Tàrrega-Cervera. Finalment, com a detall, faria acabar la línia a Encamp amb transbord al Funicamp.
En el tram de la Vall d'Aran tenia molts dubtes i vaig optar per anar per el Pont de Suert, moltes gracies per els teus consells. :ok



Sanato
N5
N5
Entrades: 115

Entrada Autor: Sanato » Dilluns 11/05/2020 20:21

Railjet OBB ha escrit:
Divendres 27/03/2020 20:04
Nova R12 Monzó-Riu Cinca - Lleida Pirineus - Manresa - L'Hospitalet del Llobregat, en aquesta proposta he considerat que la R12 entre Manresa - L'Hospitalet només faci parada ha Terrassa i Sabadell Nord.

Ja que aixi el viatge per l'interior seria mes rapit que fent totes les parades de la R4 Nord.

Espero que us agradi.

metromapmaker (3).png
La idea és bona...
Però per guanyar temps, faria també directe el tram entre Manresa i Calaf (o si m'apures molt, amb parades facultatives)


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 81

Entrada Autor: Railjet OBB » Dijous 14/05/2020 18:50

Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.

L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.

(f) Parada facultativa.

Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
(213.91 KiB) Encara no s’ha baixat



99vilaarnau
N4
N4
Entrades: 42
Contacta:

Entrada Autor: 99vilaarnau » Dijous 14/05/2020 23:44

Railjet OBB ha escrit:
Dijous 14/05/2020 18:50
Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.

L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.

(f) Parada facultativa.

Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
Potser unir la Seu d'Urgell amb Puigcerdà, no estaria malament. La resta del mapa, de 10 :plas



Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 81

Entrada Autor: Railjet OBB » Divendres 15/05/2020 11:54

99vilaarnau ha escrit:
Dijous 14/05/2020 23:44
Railjet OBB ha escrit:
Dijous 14/05/2020 18:50
Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.

L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.

(f) Parada facultativa.

Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
Potser unir la Seu d'Urgell amb Puigcerdà, no estaria malament. La resta del mapa, de 10 :plas
Moltes gracies. :oops:



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 903

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 15/05/2020 16:59

Railjet OBB ha escrit:
Dijous 14/05/2020 18:50
Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.

L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.

(f) Parada facultativa.

Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
Em sembla correcte com a eixos de vertebració del Pirineu, però no oblidem que els corredors amb més demanda són els Lleida-Pirineu i Barcelona-Pirineu, pel que crec que hauries de posar els serveis Lleida-Esterri (corredor actual consolidat), Lleida-Vielha i Lleida-Andorra i Barcelona-Andorra (sempre i quan es pogués anar ràpid, és a dir, línia Cervera-Martorell).


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1600
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 17/05/2020 1:39

He volgut fer una idea fet amb un mapa de manera exprès una idea de com podria ser un ferrocarril de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell... La idea podria ser així. https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 91792&z=11

Que consti, no tinc idea de terrenys o d'orografia... És simplement un pla esquemàtic, perquè a causa dels terrenys que s'envolten per aquesta part del Llobregat i de l'Anoia dificultarien fer un traçat ferroviari com el traçat que jo he dibuixat, o sigui que no em digueu com a crítica que el recorregut no pot ser així per temes d'orografia... això ja ho sé.

Sobre fer parar aquests llocs, per Anoia considero que a part d'Igualada, podria parar també Castellolí i Jorba. Considero que Collbató i Esparreguera són estacions que calen fer també i si es viable el recorregut, connectarla per l'estació actual de Sant Guim.

REPETEIXO, és una idea simplement... Algú que sap de terrenys o d'aquests tipus d'estructura té una alternativa sobre com podria ser o com pot ser aquest possible servei tant per mercaderies com de passatgers?


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

torres997
N6
N6
Entrades: 167

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 17/05/2020 10:23

Carlos González ha escrit:
Diumenge 17/05/2020 1:39
He volgut fer una idea fet amb un mapa de manera exprès una idea de com podria ser un ferrocarril de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell... La idea podria ser així. https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 91792&z=11

Que consti, no tinc idea de terrenys o d'orografia... És simplement un pla esquemàtic, perquè a causa dels terrenys que s'envolten per aquesta part del Llobregat i de l'Anoia dificultarien fer un traçat ferroviari com el traçat que jo he dibuixat, o sigui que no em digueu com a crítica que el recorregut no pot ser així per temes d'orografia... això ja ho sé.

Sobre fer parar aquests llocs, per Anoia considero que a part d'Igualada, podria parar també Castellolí i Jorba. Considero que Collbató i Esparreguera són estacions que calen fer també i si es viable el recorregut, connectarla per l'estació actual de Sant Guim.

REPETEIXO, és una idea simplement... Algú que sap de terrenys o d'aquests tipus d'estructura té una alternativa sobre com podria ser o com pot ser aquest possible servei tant per mercaderies com de passatgers?
Crec que és una línia que tard o d'hora s'haurà d'acabar fent, ja que permetria la connexió natural entre Lleida i Barcelona, que és via Igualada. Personalment, crec que tindria molta demanda, ja que permetria unir Igualada amb Lleida i Barcelona en temps competitius respecte el bus i la R6 d'FGC, línia que podria, llavors, reconvertir-se a tren-tram per a la mobilitat local de l'Anoia.

En quant al traçat, jo tampoc sóc un expert en geografia, però sé que el tram Martorell-Bruc té molt desnivell. De totes formes, perquè la línia donés servei al màxim de població possible, opino, com bé has fet, que hauria de seguir més o menys el traçat de l'autovia A-2. En aquest sentit, faria una estació o baixador addicional al poble del Bruc.

Respecte l'àmbit urbà d'Igualada, que entenc que seria soterrat. Si es fa una única estació, crec que hauria d'estar al centre, a l'altura de la plaça Cal Font, com bé has indicat. Tot i això, hauria de tenir correspondència amb la línia d'FGC, que opinio que es podria prolongar pel Passeig en forma de tramvia, per tal d'apropar a l'estació de Rodalies tots els habitants de Vilanova del Camí, la Pobla de Claramunt, Capellades, Piera, etc.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

El Yisus 712
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: El Yisus 712 » Diumenge 17/05/2020 11:28

Railjet OBB ha escrit:
Divendres 27/03/2020 20:04
Nova R12 Monzó-Riu Cinca - Lleida Pirineus - Manresa - L'Hospitalet del Llobregat, en aquesta proposta he considerat que la R12 entre Manresa - L'Hospitalet només faci parada ha Terrassa i Sabadell Nord.

Ja que aixi el viatge per l'interior seria mes rapit que fent totes les parades de la R4 Nord.

Espero que us agradi.

metromapmaker (3).png
Esta bastant be la proposta pero hi ha algun error. No has posat la Sagrera-M i ademes jo crec que Hospitalet-Lleida-Monzon queda fatal crec que queda millor Barcelona-Lleida-Monzon no creus aixi que sempre dic que perque no posen Bcn-Hospitalet si estan enganxats. Tambe hi haura la estacio de Torrassa. I tambe hauria de parar a St.Vicenç Castellet. Fer algun tram expres Manresa-Calaf-Cervera. I ja esta



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”