Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 111

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Entrada Autor: Railjet OBB » Divendres 04/09/2020 17:01

Tinc una nova proposta per les línies R14 i RT1.

R14 Express: Lleida - Vila-seca - Barcelona Estació de França (Per via UIC), només tindria 2 trens d'anada i tornada.

RT1 Camp de Tarragona - Tarragona Ciutat - Sitges.

Espero les vostres opinions.
Fitxers adjunts
metromapmaker (13).png
(84.18 KiB) Encara no s’ha baixat



Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 111

Entrada Autor: Railjet OBB » Diumenge 06/09/2020 17:05

Railjet OBB ha escrit:
Divendres 04/09/2020 17:01
Tinc una nova proposta per les línies R14 i RT1.

R14 Express: Lleida - Vila-seca - Barcelona Estació de França (Per via UIC), només tindria 2 trens d'anada i tornada.

RT1 Camp de Tarragona - Tarragona Ciutat - Sitges.

Espero les vostres opinions.
Ampliació de la meva proposta anterior per crear una xarxa de rodalies a la província de Tarragona.

RT1 l'Espluga del Francolí - Tarragona - Sitges.
RT2 l'Espluga del Francolí - Valls - Vilafranca del Penedès.
RT3 Tarragona - Tortosa - Vinarós.
RT4 Tarragona - Vila-seca - Camp de Tarragona.
RT5 Salou-Port Aventura - Tarragona.

Espero que us agradi i que podem debatre la meva proposta.
Fitxers adjunts
metromapmaker (14).png
(185.62 KiB) Encara no s’ha baixat



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 14/09/2020 22:36

Railjet OBB ha escrit:
Diumenge 06/09/2020 17:05
Railjet OBB ha escrit:
Divendres 04/09/2020 17:01
Tinc una nova proposta per les línies R14 i RT1.

R14 Express: Lleida - Vila-seca - Barcelona Estació de França (Per via UIC), només tindria 2 trens d'anada i tornada.

RT1 Camp de Tarragona - Tarragona Ciutat - Sitges.

Espero les vostres opinions.
Ampliació de la meva proposta anterior per crear una xarxa de rodalies a la província de Tarragona.

RT1 l'Espluga del Francolí - Tarragona - Sitges.
RT2 l'Espluga del Francolí - Valls - Vilafranca del Penedès.
RT3 Tarragona - Tortosa - Vinarós.
RT4 Tarragona - Vila-seca - Camp de Tarragona.
RT5 Salou-Port Aventura - Tarragona.

Espero que us agradi i que podem debatre la meva proposta.
Jo faria anar una línia cap a Mora/Flix. Encara que no visqui gaire gent a la zona, hi ha moltes petites estacions servides per la R15 per a les quals estaría bé disposar d'un tren cada dues hores que fes el recorregut fins Tarragona.

A la RT2 no li veig massa sentit, estaría millor recuperar el servei de la R13 pre-AVE
Sobre la RT3, mai m'han agradat els serveis que fan mil maniobres per entra i sortir de Tortosa. Cal establir un enllaç sud per al ramal de Tortosa.
La RT4 entraria a Camp per l'enllaç actual canviant d'ample o per la Reus-Roda reoberta?
La RT5 (ara RT2) la suprimiria directament, Transporta aire. Que esperin al tramvia. Caldria potenciar la R17 quan el parc estigui obert



Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 111

Entrada Autor: Railjet OBB » Dilluns 02/11/2020 18:59

Railjet OBB ha escrit:
Dijous 14/05/2020 18:50
Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.

L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.

(f) Parada facultativa.

Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
Fa temps vaig fer una xarxa de rodalies per els Pirineus i ara he fet una Xarxa de línies regionals que connecten Barcelona amb els Pirineus.

R20 Aeroport T1 - La Seu d'Urgell - Encamp Enllaç (Via Manresa).
R21 Barcelona Sants - Vielha - Luchon (Via Manresa).
R22 Barcelona Sants - La Seu d'Urgell - Puigcerda (Via Manresa).
R3B Puigcerda - Andorra Pirineus - Encamp Enllaç.

Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
Fitxers adjunts
metromapmaker (18).png
(244.51 KiB) Encara no s’ha baixat



Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 45
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Dissabte 14/11/2020 14:32

Per completar les propostes de regionals cap als Pirineus, hi afegiria dos elements:

1) Línia d'Alta velocitat/altes prestacions BCN-CatCentral.
Amb un nou túnel per Collserola d'ample UIC amb tres vies (?). Podria acabar a Glòries o a La Sagrera.
Tindria serveis exprés que pararien només a Igualada, Manresa (veure punt 2) i a algun intercanviador del Vallès (Terrassa o Cerdanyola) i alguns intercanviadors urbans a BCN (per connectar amb quasi totes les línies del metro).

2) Estació central de Catalunya a Manresa.
Aquesta inclouria connexions amb:
- Línia exprés BCN-Manresa-Igualada en UIC.
- Trentram a Solsona i a Berga, en ample UIC i que podria compartir infraestructura amb els nous regionals proposats.
-Eix Transversal ferroviari (i mentrestant, EixBus).
- Estació d'autobusos urbans i interurbans.
- Línia FGC L-A
- Línia R4 i R12 o RL4.
-
Aquesta seria un node de mobilitat que atorgaria un servei de gran qualitat als ciutadans del Bages i l'Anoia (com si tinguessin AVANT) i faria que les futures extensions de la xarxa (cap als Pirineus o d'altres) fossin competitives envers el vehicle privat ja que el que no es pot pretendre és que algú que vingui d'Andorra, de Cervera o de Berga i vulgui anar a BCN s'hagi de menjar les mil parades i corbes del traçat decimonònic actual (tant en FGC com en Renfe).
D'altra banda, es crearia un TP en xarxa i menys radial a l'AMB.
-



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1188
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 15/11/2020 15:16

jmroig ha escrit:
Dissabte 14/11/2020 14:32
Per completar les propostes de regionals cap als Pirineus, hi afegiria dos elements:

1) Línia d'Alta velocitat/altes prestacions BCN-CatCentral.
Amb un nou túnel per Collserola d'ample UIC amb tres vies (?). Podria acabar a Glòries o a La Sagrera.
Tindria serveis exprés que pararien només a Igualada, Manresa (veure punt 2) i a algun intercanviador del Vallès (Terrassa o Cerdanyola) i alguns intercanviadors urbans a BCN (per connectar amb quasi totes les línies del metro).

2) Estació central de Catalunya a Manresa.
Aquesta inclouria connexions amb:
- Línia exprés BCN-Manresa-Igualada en UIC.
- Trentram a Solsona i a Berga, en ample UIC i que podria compartir infraestructura amb els nous regionals proposats.
-Eix Transversal ferroviari (i mentrestant, EixBus).
- Estació d'autobusos urbans i interurbans.
- Línia FGC L-A
- Línia R4 i R12 o RL4.
-
Aquesta seria un node de mobilitat que atorgaria un servei de gran qualitat als ciutadans del Bages i l'Anoia (com si tinguessin AVANT) i faria que les futures extensions de la xarxa (cap als Pirineus o d'altres) fossin competitives envers el vehicle privat ja que el que no es pot pretendre és que algú que vingui d'Andorra, de Cervera o de Berga i vulgui anar a BCN s'hagi de menjar les mil parades i corbes del traçat decimonònic actual (tant en FGC com en Renfe).
D'altra banda, es crearia un TP en xarxa i menys radial a l'AMB.
-
Buenas,
Entiendo que sea una linea de AV pero no entiendo el tema IGUALADA, para que vamos a dar la vuelta por terrassa? por mucha AV que sea, entiendo que tenemos una LAV hasta Martorell y que por KM seria absurdo dar la vuelta.

Si tu idea es que alguien de Igualada deba ir a Manresa para llegar a BCN por terrassa pues yo no lo veo por mucha AV que sea esa linea.

La propuesta no es mala por que es hacer nuevos km de vias ferroviarias con el añadido de la rapidez, pero el problema son los trazados que propones.

Saludos!!!



albe6
N8
N8
Entrades: 969
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 16/11/2020 15:22

De 250 a 200 km/h no hi ha massa diferència en temps. però si en rampes i radis de corba permesos.
Amb criteris d'AV se'm fa una inversió faraònica (difícil en l'actual context). Una racionalització faria més assumible l'execució a mitjà / llarg termini.



Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 45
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Dilluns 16/11/2020 21:16

Gràcies per les aportacions. Accepto esmenes: A 200km/h, i sense tram Igd-Manresa.
En tot cas, aquest tram serviria no tant per anar a BCN sinó per connectar Igualada a l'ETF i a les línies del Pirineu...



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2516
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 17/11/2020 13:23

Entenc que per a l'establiment de línies noves cal rendibilitzar-les al màxim. Com a norma general, cal pensar en línies mixtes (passatgers i mercaderies) d'ample normal (UIC o 1435mm) amb plataforma apta per a doble via electrificada, tot i que es comenci instal·lant via única i, segons el cas, sense electrificar. Les grans estacions estarien fora dels nuclis urbans, on hi ha espai per a maniobrar els trens de mercaderies que per rendibilitat han de ser llargs (~1000m), però amb antenes per arribar i sortir dels nuclis urbans on només passarien els trens de viatgers, potser tipus tren-tram i amb parades als nuclis urbans. Aquestes antenes poden ser amb requeriments inferiors pel que fa a a radis de corba i pendents. A l'estil de com la línia d'alta velocitat arriba i surt de Lleida. A les línies principals, els pendents no haurien de superar el 15 ‰, els radis de corba aptes per a 200 Km/h per als trens de viatgers però amb els peralts adequats per a que puguin circular els trens de mercaderies, a 100 o 120 Km/h. Entre els trens de mercaderies hi incloc necessàriament els trens de camions acompanyats, les autopistes rodants.

Això costa diners? sí, molts. Per això s'han de planificar molt i molt bé i projectar i executar amb cura per a que no hi hagi imprevistos i desviacions de pressupost. També cal deixar clar on sí convé una nova línia ferroviària i on potser no.

També caldria estudiar un pla per migrar tota la xarxa ferroviària a ample UIC o 1435mm i electrificada a 25 KVca de cara a millorar la interoperabilitat.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”