Pàgina 3 de 3

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Publicat: Dimecres 31/03/2010 20:00
Autor: Lluita1714
metring ha escrit:Ho deia perquè s'havia parlat d'enllaçar les xarxes a Gràcia.
bé, tot i així, no em sembla gaire directe. Si de cas es pot buscar un nou camí per a les línies 6 i 7, per separar-les de la resta i permetre una major freqüència fins a Sant Cugat, sense saturar el túnel barceloní, i d'aquí, fer una nova "versió" del túnel de Gràcia per disgregar aquestes dues línies, però no em sembla bona idea per la Llobregat - Anoia.

Pensar diferent

Publicat: Dimecres 31/03/2010 22:48
Autor: Guigui
Pel traçat que tenen la BV i la LA, no té gaire sentit unir-les. Més aviat, cal pensar en la xarxa ferroviària barcelonina en el seu conjunt i veure si hi ha alguna possibilitat d'enllaçar-les per una altra banda. Això requeriria una unificació a ample UIC, tasca relativament fàcil ja que els gàlibs de totes les línies d'Adif i FGC hi estan adaptats; per tant, "només" caldria fer un canvi d'ample i unificació de tensió de catenària.

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Publicat: Dimarts 06/04/2010 12:16
Autor: Santfeliuenc
Hola,

Yo ampliaría desde Pza. España bajo Avda. Mistral y con parada intermedia en Sant Antoni (L2), hasta las proximidades de la Rambla, donde lógicamente giraría buscando la estación de Pza. Cataluña.

Y al unir las redes del Vallés y Llobregat, pues:

- Unificación de ancho de vía a UIC
- Unión de líneas del Vallés con líneas del Llobregat
- Unificación de la nomenclatura coherentemente con las nuevas pegatinas
- Reconsideración de los trazados de L6 y L7

En este último punto y si las líneas recorren el tronco central parando en casi todas las estaciones... ¿hasta qué punto sería de recibo mantener el tramo entre Gràcia-Reina Elisenda? ¿por qué no reducir la L7 a algo simplemente entre Av. Tibidabo y Gràcia o sólo hasta Pl. Molina/St. Gervasi? sería en pos de liberar el corredor central para cercanías y no se pierde nada en la L6 y se reduce simplemente la L7.

Evidentemente que es muy cómodo bajar desde Av. Tibidabo o Reina Elisenda como se hace actualmente hasta Pza. Cataluña sin trasbordos, pero es mucho más importante una circulación fluida al Vallés sin colapsar el túnel con servicios de metro que al no pasar cada 2-3 minutos y compratir infraestructura con 4 líneas más no se pueden dar. También es cómodo para los usuarios de Martorell, Molins y Sant Feliu o Sant Joan entrar hasta Pza. cataluña directos y con la reformulación de la red de cercanías y el cambio de R4 a R2, ahora se entrará por Paseo de Gracia y habrá que cambiar de tren, pero las cosas se hacen para mejorar el caos y cruce de líneas que hay en Sants, con lo cual si las líneas 6 y 7 del metro se revisasen para no colapsar el tronco central de cercanías, saldríamos todos ganando.

Saludos,
Sergio

Re: Connectar túnels plaça Espanya i Plaça de Catalunya de FGC?

Publicat: Dimarts 06/04/2010 13:32
Autor: Vox
Bueno, creo que ya está previsto que la L7 se quede en Gracia y la L6 en Sarrià (es decir, que no lleguen a Plaça Cat)

Vox