Tens bastanta raó. Però els RT/RG per distància entre estacions i frequències es queden una mica fora del que es podria dir rodalies. Clar que passa el mateix amb els extrems dels rodalies de Barcelona.Don Ramón ha escrit:Yo creo que el error es justamente pensar que porque un tren NO vaya a Barcelona es obligatoriamente regional...
Tengo entendidio que un tren de cercanías es uno que recorre distancias más cortas y con más paradas (ergo recorre las cercanías de un sitio), y un regional recorre una región entera o se mueve entre regiones. Igualmente las denominaciones no son muy claras y se solapan. Se debería de establecer un criterio más claro para diferenciar sobre todo entre cercanías y regionales.
La volta no és tan volta com podria semblar, i la gràcia és que serveix Camp de Tarragona directament amb moltes poblacions importants del Camp. El tram entre CdT i Tarragona per anar bé seria desviant-se de la línia TGN-BCN a l'alçada de Monnars direcció el catllar on trobaria el traçat de l'antiga Reus-Roda fins a CdT. En total uns 15km (10 minuts). I de CdT a Reus una distància semblant (10 minuts). En canvi el recorregut actual Reus-Tarragona son uns 18km amb dues parades quan obri Reus Bellisens (uns 15 minuts). No hi ha una diferència tan gran.Carlos González ha escrit:Està bé la proposta, de fet, jo estic d'acord de fer trajectes depèn de quina zona, ja que no tota Catalunya té que anar a Barcelona, però no creus que la teva proposta de Lleida-Reus-TAV Tarragona-Tarragona-Tortosa dona massa volta per el Camp de Tarragona (l'àrea)??, per no dir com tenies pensat fer la volta de Tarragona RENFE per arribar a Camp de Tarragona (estació d'AVE).