Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Lluis
N6
N6
Entrades: 219
Ubicació: Sants Estació

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: Lluis » Dijous 30/06/2016 20:24

Don Ramón ha escrit:Yo creo que el error es justamente pensar que porque un tren NO vaya a Barcelona es obligatoriamente regional...
Tengo entendidio que un tren de cercanías es uno que recorre distancias más cortas y con más paradas (ergo recorre las cercanías de un sitio), y un regional recorre una región entera o se mueve entre regiones. Igualmente las denominaciones no son muy claras y se solapan. Se debería de establecer un criterio más claro para diferenciar sobre todo entre cercanías y regionales.
Tens bastanta raó. Però els RT/RG per distància entre estacions i frequències es queden una mica fora del que es podria dir rodalies. Clar que passa el mateix amb els extrems dels rodalies de Barcelona.

Carlos González ha escrit:Està bé la proposta, de fet, jo estic d'acord de fer trajectes depèn de quina zona, ja que no tota Catalunya té que anar a Barcelona, però no creus que la teva proposta de Lleida-Reus-TAV Tarragona-Tarragona-Tortosa dona massa volta per el Camp de Tarragona (l'àrea)??, per no dir com tenies pensat fer la volta de Tarragona RENFE per arribar a Camp de Tarragona (estació d'AVE).
La volta no és tan volta com podria semblar, i la gràcia és que serveix Camp de Tarragona directament amb moltes poblacions importants del Camp. El tram entre CdT i Tarragona per anar bé seria desviant-se de la línia TGN-BCN a l'alçada de Monnars direcció el catllar on trobaria el traçat de l'antiga Reus-Roda fins a CdT. En total uns 15km (10 minuts). I de CdT a Reus una distància semblant (10 minuts). En canvi el recorregut actual Reus-Tarragona son uns 18km amb dues parades quan obri Reus Bellisens (uns 15 minuts). No hi ha una diferència tan gran.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 30/06/2016 21:16

Yo escucho hablar de l'eix Transversal Ferroviari sin pasar por Igualada y me da algo.
Creo que hacer un ramal de Sant Guim de Freixenet a Martorell pasando por Igualada para los Trenes Barcelona LLeida, en un hipotetico servicio AVANT Barcelona - Martorell - Igualada - Cervera -Tarrega - Mollerussa - Lleida.
Seria una parte del ETF y que de Cervera circulase a Manresa - Vic - Girona por otro lado.

En el tema Transbordo de un Hipotetico Girona Lleida en Manresa, pensar que FGC lo ha echo durante años a pequeña escala entre Igualada/Manresa - Barcelona teniendo que transbordar en Martorell, entiendo que seria a menor escala de km pero la situacion del viajero seria la misma teniendo que transbodar para llegar de punta a punta de la linea.

Saludos.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 30/06/2016 21:28

Jo també inclouria en l'ETF la línia Cervera-Martorell, perquè seria molt útil.

Pel tema transbordaments, no us trenqueu gaire el cap, si es duplica entre Lleida i Cervera hi haurà capacitat. I sinó, doncs s'acoplen trens a Cervera i van en doble fins Lleida.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 30/06/2016 21:55

bigcoaster ha escrit:
Carlos González ha escrit:Aquí deixo una proposta de com pot ser l'eix transversal ferroviari si fos un traçat regional/Avant :ok
En que quedem: regional o Avant?

Fins a Manresa és d'Avant (que a mi em sembla perfecte), però d'allí en endavant que és? un bus? un rodalies?
Rodalies Manresa-Vic, Avant Vic-Girona


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 01/07/2016 10:52

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
Carlos González ha escrit:Aquí deixo una proposta de com pot ser l'eix transversal ferroviari si fos un traçat regional/Avant :ok
En que quedem: regional o Avant?

Fins a Manresa és d'Avant (que a mi em sembla perfecte), però d'allí en endavant que és? un bus? un rodalies?
Rodalies Manresa-Vic, Avant Vic-Girona
T'estàs liant.

Servei de rodalies/regional: para a totes les parades, siguin poblets petits o ciutats.
Servei de regional exprés: para només a certs pobles petits i totes les ciutats.
Servei Avant: para només a ciutats.

A més, ara per ara, el que discutim és el recorregut de la línia. A mi em sembla perfecte que passi per molts pobles, però ha de poder tenir trens ràpids a 200 km/h. Perquè et facis una idea, com han estat fins ara els Euromeds, trens ràpids que passen per moltes poblacions tot i no parar. Després s'ha de mirar si surt a compte plantar una parada a poblacions que no arribin als 1000 habitants, perquè ho serveix molt millor un bus, i ens estalviem els diners que costa construir una estació de tren, ni que sigui un baixador simple.


____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Us deixo un mapa de com jo faria l'ETF, línia nova apta per a 200 entre Cervera i Manresa, apta per a 200 entre Manresa i Vic i apta per a 250 entre Vic i Girona.
En general només requeriria trinxeres, excepte per dos túnels importants en el tram Vic-Girona, el de tavernoles (4,5 km) i Osor (18 km). Confio en que seria viable ja que la relació Vic-Girona seria increïblement més competitiva en tren que en cotxe i que mouria mols passatgers. També he afegit la línia Cervera-Martorell, que seria apta per a 160 km/h i tindria un túnel important, el del Bruc, de 4,5 km.

Les parades amb el símbol negre i blanc vol dir que hi pararien els trens ràpids i lents, les que nomé són negres, només els lents.

Cliqueu a l'enllaç per veure la part que falta de Vic a Girona.
http://imgur.com/l3sjC25

Imatge


Que m'en dieu?

PD: la rodoneta negra i blanca que m'he deixat entre Lleida i Tàrrega és Mollerussa.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 01/07/2016 11:57

bigcoaster ha escrit:També he afegit la línia Cervera-Martorell, que seria apta per a 160 km/h i tindria un túnel important, el del Bruc, de 4,5 km.
Si no t'importa bigcoaster, jo voldria dir algunes coses sobre de la teva proposta de l'eix, em sembla bé les parades, però per el meu parer, jo faria aquestes parades https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... CbUzVzl304

Jo faria la línia Cervera-Martorell que proposes així, un rodalies (RENFE) Igualada-Barcelona i com línia regional Lleida-Igualada-Barcelona fent el recorregut del Bruc, salutacions :hola


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 01/07/2016 12:44

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:També he afegit la línia Cervera-Martorell, que seria apta per a 160 km/h i tindria un túnel important, el del Bruc, de 4,5 km.
Si no t'importa bigcoaster, jo voldria dir algunes coses sobre de la teva proposta de l'eix, em sembla bé les parades, però per el meu parer, jo faria aquestes parades https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... CbUzVzl304

Jo faria la línia Cervera-Martorell que proposes així, un rodalies (RENFE) Igualada-Barcelona i com línia regional Lleida-Igualada-Barcelona fent el recorregut del Bruc, salutacions :hola
La part entre Vic i Girona em sembla bastant irreal, simplement pel fet que una línia de tren no pot tenir les mateixes pendents que una autovia.

No entenc la segona part del teu missatge.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3946
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 01/07/2016 17:58

El que és irreal és proposar una línia d'altes prestacions, a 200/250 km/h. Amb 140/160 km/h n'hi ha de sobra, penseu que en el tram Vic - Girona, on es concentren la majoria de túnels (exactament el tram Espinelves - Santa Coloma de Farners), la velocitat de la carretera està limitada a 100 km/h. I a més si no es compleixien, els conductors s'arrisquen a sancions, ja que és una carretera on dia sí, dia també, hi ha radars i patrulles dels Mossos fent controls de velocitat.

I no caldria que tots els serveis fóssin Lleida - Girona. Un de cada tres podria fer el trajecte sencer, la resta poden fer serveis parcials, Vic - Manresa, Cervera - Manresa, Vic - Girona, etc...

El túnel d'Osor el veig complicat de fer, és una orografia molt accidentada i una geologia molt complicada la de les Guilleries.

Les parades a poblacions petites, jo les faria facultatives, o amb un bus a la demanda d'aportació cap a l'estació més propera.

Una altra idea que se m'ha acudit, seria fer que la línia a partir de Moià, per salvar el desnivell del coll de la Pullosa, seria fer baixar la línia de Moià, cap a Castellterçol i Castellcir, i d'allà, cap a Sant Quirze Safaja i Centelles, on s'uniria a l'actual R3, seguint un traçat semblant al de la carretera de Centelles a Sant Feliu de Codines. Potser donaria una mica de volta, però tenint en compte que la carretera es força revirada, i el tren força més ràpid, a una mitjana de 80/100, ja compensaria, al meu parer, aquesta volta per salvar la Pullosa. I si hi hagués demanda, que crec que sí, (vegi's la saturació de la C-59, i l'alta sinistralitat d'aquesta carretera) fer una línia nova cap a Sant Feliu, Caldes i Santa Perpètua, per unir-se altre cop a la R3 per seguir cap a Barcelona, i un bon intercanviador amb l'actual R8.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 01/07/2016 18:54

UT440_132M ha escrit:El que és irreal és proposar una línia d'altes prestacions, a 200/250 km/h. Amb 140/160 km/h n'hi ha de sobra, penseu que en el tram Vic - Girona, on es concentren la majoria de túnels (exactament el tram Espinelves - Santa Coloma de Farners), la velocitat de la carretera està limitada a 100 km/h. I a més si no es compleixien, els conductors s'arrisquen a sancions, ja que és una carretera on dia sí, dia també, hi ha radars i patrulles dels Mossos fent controls de velocitat.
Jo 160/200 crec que és l'ideal, per això l'he feta a 200, però podria ser a 160 i també m'estaria bé. El tram a 250 l'he posat perquè en cas que es fessin els túnels, seria una zona recta molt llarga, i fent els túnels un pelet més grans podem tenir una LAV entre Vic i Girona. Però bé, que si és a 160, doncs perfecte.

Deies que la zona de les Guilleries és complicada orogràficament i que no veus possible un túnel d'aquestes dimensions. Que proposes per aquest tram?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 03/07/2016 2:40

Lluis ha escrit:L'altre dia es parlava per aquí de possibles rodalies (sic) de Girona. Hi ha un malentès en general que sembla que si els trens no van a Barcelona ja no són regionals. En mal dia en van anomenar "rodalies de" a serveis que són clarament regionals... En fi, que pensant amb això se'm va acudir una proposta per modificar la R14, i que enlloc de ser un REX cap a Barcelona, sigui un regional pur Lleida-Reus-Camp de Tarragona-Tarragona-Tortosa. Caldria, clar, fer nou el traçat Reus - Camp de Tarragona -Tarragona aprofitant parts de la Reus-Roda. L'ideal seria que passés per la línia de Salou, però es podria passar a la nova variant si fos el cas que si es clausurés la primera. Adjunto un mapa de regionals a Tarragona amb la R14 modificada.
Puc dir una cosa?, ara que he vist millor la teva proposta de com pot ser més o menys les línies per Tarragona, puc dir que estic gairebé d'acord en com podria ser, ara tinc una pregunta, per què creus que té que haver-hi dos traçats de tren per el Corredor Mediterrani (Cambrils-L'H) i per l'actual que pensen fer-ho com trren-tramvia? Salutacions.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 03/07/2016 19:42

De unes quantes propostes que he pensat, i que he vist en el fòrum, volia mostrar en un mapa, per fer com un termòmetre de línies de com poden ser totes les línies de Rodalies de Catalunya, jo sóc d'aquests que pensa que no tots el Regionals tenen que arribar a Barcelona, a l'enllaç veureu tres capes, la meva idea en aquest mapa es per mostrar com podrien ser uns quants traçats que no vagin a Barcelona.

Regionals/AVANT (+Lleida-La Pobla de Segur)

Rodalies Barcelona

FGC (només les línies suburbanes, rodalies i regionals)
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 302s5k26pg


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 04/07/2016 16:50

Carlos González ha escrit:De unes quantes propostes que he pensat, i que he vist en el fòrum, volia mostrar en un mapa, per fer com un termòmetre de línies de com poden ser totes les línies de Rodalies de Catalunya, jo sóc d'aquests que pensa que no tots el Regionals tenen que arribar a Barcelona, a l'enllaç veureu tres capes, la meva idea en aquest mapa es per mostrar com podrien ser uns quants traçats que no vagin a Barcelona.

Regionals/AVANT (+Lleida-La Pobla de Segur)

Rodalies Barcelona

FGC (només les línies suburbanes, rodalies i regionals)
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 302s5k26pg
Proposar línies de tren és molt més que fer uns dibuixos esquemàtics en un mapa. Repassa la zona del Pirineu, per què has traçat les línies sense tenir en compte l'orografia del terreny, i això fa que siguin propostes totalment irreals. ;)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 18/07/2016 0:18

Penjo aquí un mapa ambiciós de com poden ser els traçats o recorreguts de com podrien ser les xarxes de tren-tram de Catalunya

TRAMVallès: Tren-tram del Vallès Occidental
TRAMCamp: Tren-tram del Camp de Tarragona
TRAMBages: Tren-tram del Bages-Solsonès i Berguedà (aquesta xarxa ho podria operar FGC directament, obvi :))
TRAMGavarres: Tren-tram del Gironès-Baix Empordà-Pla de l'Estany i Garrotxa
TRAMEbre: Tren-tram de les Terres de l'Ebre

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... IQwYHCwyts


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 18/07/2016 14:41

El de les Gavarres podria ser una línia de ferrocarril pura i dura, més que un tren-tram.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 18/07/2016 14:57

Renfe451 ha escrit:El de les Gavarres podria ser una línia de ferrocarril pura i dura, més que un tren-tram.
El problema principal es la penetración urbana. ¿Como acercas la estación al centro de las poblaciones? La tendrías que hacer a las afueras, y MUY a las afueras, pues en los últimos 50 años muchas de esas poblaciones han crecido de forma muy dispersa, ya no son los núcleos compactos de hace 100 años donde era fácil poner una estación al lado y que diera buena cobertura. Un tren-tram puede pasar por el centro del pueblo, y el tiempo que pierde por ir más lento lo compensa que la estación quedaría muy cerca para la mayoría de gente. Además siendo líneas relativamente cortas y que no tienen continuidad hacia la red convencional, tampoco es tan grave que no tenga la misma velocidad comercial que un tren convencional.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 18/07/2016 17:11

Don Ramón ha escrit:
Renfe451 ha escrit:El de les Gavarres podria ser una línia de ferrocarril pura i dura, més que un tren-tram.
El problema principal es la penetración urbana. ¿Como acercas la estación al centro de las poblaciones? La tendrías que hacer a las afueras, y MUY a las afueras, pues en los últimos 50 años muchas de esas poblaciones han crecido de forma muy dispersa, ya no son los núcleos compactos de hace 100 años donde era fácil poner una estación al lado y que diera buena cobertura. Un tren-tram puede pasar por el centro del pueblo, y el tiempo que pierde por ir más lento lo compensa que la estación quedaría muy cerca para la mayoría de gente. Además siendo líneas relativamente cortas y que no tienen continuidad hacia la red convencional, tampoco es tan grave que no tenga la misma velocidad comercial que un tren convencional.
En mi propuesta, estas líneas de tren-tram (las de Girona me refiero) sí están conectadas a la red convencional, como en el no-nato tren-tram de Cádiz. Por ejemplo la anilla Gavarres usaría la red convencional entre Fornells y Flacà para evitar duplicidad de infraestructuras. Creo que lo más sensato es aprovechar la penetración urbana e infraestructuras existentes cuando sea posible. Los tren-tram modernos alcanzan los 100 km/h en modo tren así que no sería una perturbación grave en la red convencional.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 18/07/2016 18:48

Yo tengo una propuesta de Red ferroviaria para Catalunya.

Mi primera propuesta es crear un tercer túnel ferroviario para la ciudad de Barcelona, este túnel que iría por la Av Diagonal lo utilizaría la línea R4 y algunas líneas de Regional.

Mi segunda propuesta es crear un hub ferroviario en la estación de Sants donde se podrá conectar con las líneas de Renfe (Rodalies, Regionales, LD y AVE), Metro y en un futuro próximo FGC.

Mi tercera propuesta es crear una Red de Tren - Tram en la costa brava, està red se compondrá de tres líneas, Blanes - Lloret de Mar - Platja d'Aro, Platja d'Aro - Palamós - L'Estartit y L'Estartit - Roses - Portbou.

Mi cuarta propuesta es reabrir el Ramal de Ripoll y Sant Joan de les Abadesses para crear una nueva línea Barcelona - Ripoll - Olot.

Mi última propuesta es reformar la red de Rodalies del Camp de Tarragona como la línea RG1, RT1 Montcada Bifurcació - Barcelona - Vilafranca del Penedès - Valls - La Plana Picamoixons, RT2 Barcelona Estació de França - Vilanova i la Geltrú - Tarragona - Reus, RT3 Tarragona - Salou - Ulldecona (cuando se inaugure la variante de del CM) y para acabar una línea RT4/RC1 Tortosa - Ulldecona - Vinaròs - Oropesa - Castellón.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 18/07/2016 21:29

Trensmat, crec que per Olot seria millor fer un traçat Girona - Olot - Ripoll. Pel fet de que la gent de Olot aniria a Girona enlloc de Barcelona :hola


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 18/07/2016 22:39

Carlos González ha escrit:Trensmat, crec que per Olot seria millor fer un traçat Girona - Olot - Ripoll. Pel fet de que la gent de Olot aniria a Girona enlloc de Barcelona :hola
També estaria bé. ;)


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 21/07/2016 20:40

Vosaltres què penseu de fer un Intercity a Catalunya?

La PTP proposa fer trens d'alta velocitat parant a llocs estratègics o importants de Catalunya i me'n preguntava si això es bò, o és innecessari.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”