Proposta de reg.exp. Barcelona-Avignon, amb enllaç a Cerbère

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Proposta de reg.exp. Barcelona-Avignon, amb enllaç a Cerbère

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 21/02/2013 20:59

Fa temps que li dono voltes a que es necessitaria una línia de tren, tipus regional exprès de Barcelona a Montpelier, i ara he llegit a la revista de la PTP que recentment han posat una línia Portbou/Cerbère-Avignon, cada hora i cadenciat per lo que es pot crear el servei Barcelona-Cerbère també cada hora i coordinat amb l'altre. Lo millor seria que:
-En el tram Barcelona-Figueres només s'aturi a les principals, i que siguin alguns Barcelona-Figueres el que facin les altres.
-Hi hagi enllaços coordinats amb altres serveis a Sant Celoni, Maçanet i Figueres.
-Una de les 2 estacions, Portbou o Cerbère sigui la d'enllaç, evitant l'absurd trajecte de buit que ambdós trens fan actualment, i permetent una coordinació horaria millor.
-L'enllaç que compti amb un marge de 15 minuts. Si un dels trens es retarda, l'altre l'esperaria 15 minuts més, de manera que només es perdria amb un retard superior a 1/2 hora, havent d'esperar 45 minuts al següent. L'últim sempre tindria enllaç garantit.
-Si pot ser, que l'enllaç sigui a peu pla, i el tren que arribi que torni a sortir al cap de 1h i 15 min, perque si surt al cap de només 15 minuts en cas de retard no recupera. Això suposaria haver 2 trens de cada costat de la línia a l'estació, perquè l'enllaç es pugui fer sempre a peu pla tindria que haver una via apartador, algo aixi:
|___________
|___________\__________________________
:::::::::::::::::::::ANDANA:::::::::::::::::::
______________________________________|
:::::::::::::::::::::::::::::::::::\____________|



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 21/02/2013 22:59

Excel·lent idea, tot i que ara "el que interessa" és potenciar el túnel del Pertús i TP Ferro, ADIF, Renfe, SNCF i RFF faran tot el possible perquè tothom passi per allà. Però també cal recordar que no només es tracta d'oferir serveis de llarga distància sinó de garantir una bona comunicació entre l'Alt Empordà i el Rosselló, i també entre Barcelona i la Costa Vermella, cosa que el TGV no podrà fer mai, per mala accessibilitat o per preus elevats.

Només fer un apunt, a Cervera no hi ha trens TER totes les hores, alguns només circulen entre setmana i altres es queden a Perpinyà. Aquestes són els horaris de la línia Cervera-Perpinyà-Montpeller-Avinyó.

Una cosa que m'agradaria saber és si els TER que arriben a Portbou a les 11.24 i 13.24 permeten fer l'enllaç als MD que surten cap a Barcelona a les 11.27 i 13.27.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 21/02/2013 23:42

Només que arribés a Perpinyà, ja hi hauríem guanyat molt. Però per això, cal que dos estats s'estiguin del seu estimat no-nacionalisme que van propagant a tort i a dret.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 22/02/2013 13:54

Això ho tindria que fomentar la Unió Europea. Dins el seu programa Eures, que es de mobilitat professional, te una secció que es Eures en las zonas fronterizas, que s'encarrega de la mobilitat diaria.
Si per la situació actual diuen que no s'hi pot posar diners (que es mentida, se'n llencen per tots costats), almenys que facin el màxim possible sense més diners, que ja serà bastant.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/02/2013 15:09

Renfe (i Espanya) fa tot el possible per passar-se pels dallonses les normes i directives de la Unió Europea, i altre tant l'SNCF (i França). Només cal veure el proteccionisme ferroviari d'uns i el proteccionisme constructor d'altres.

Per tant: el programa Eures és molt bonic per a finançar trobades i turisme polític, però res més.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

portbou
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: portbou » Diumenge 24/02/2013 2:25

Hola.
Els enllaços Renfe/Sncf semblan, en algunes hores del dia, que estiguin fets per tot el contrari, es a dir, per no poder fer-ho.
Es veritat que ara es factible anar i tornar a Avignon desde Barcelona via Port Bou/Cerbere, fins i tot el mateix dia. Pero crec que quan es marquin els nous serveis del TGV/AVE quedarà molt millor. EL problema serà, sens dubte, la perdua de serveis en l'eix Port Bou-Cerbere-Perpignan. De fet molts TER els estan partint en dos serveis (fins/desde Perpignan a Avignon, Nimes, etc. i desde/fins Perpignan-Cerbere-Portbou)
Fins fa un parell d'anys el darrer TER arribava a les 20.11 (sortida Avignon 16.00)( a l'estiu era el CORAIL Strasbourg/Metz diurn) per agafar el MD/Regional a temps. Ara la Sncf ha avançat aquest fins les 19.26 h.(Avignon 15.40) i quan arriva a Port Bou ja ha marxat el Regional i tens que esperar fins les 20.25/20.34. Fins i tot hi ha trens que finalitzan a Cerbere (INTERCITES Paris) que, com fa uns anys, podrien arrivar a Portbou perfectament i agafar el darrer MD/Regional .
Suposo que els retards i incidencies, que obligava a fer que la sortida del Regional, es retardes fins i tot mitja hora en alguna ocasió, van fer reconsiderar el tema dels enllaços de molts trens.
Més greus son els enllacos dels Regionals amb els Corail de nit a Strasbourg/Luxemburg i París, que com molt be adverteix el propi personal de Renfe es recomanable que agafis sempre el Regional anterior.
El problema es qui adapta els seus horaris a l'altre. A més la linea Narbonna-Nimes ja està molt saturada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 24/02/2013 15:30

Considerant els enllaços amb altres línies i serveis, probablement n'hi hauria prou amb un servei continu Figueres-Narbona. Això permetria, pel cantó sud, enllaçar amb els MD i serveis d'AV (i possible rodalia de Girona) i, pel cantó nord, amb el TER a Tolosa. Estaria pensat més aviat per al transport local/regional, considerant també el fort i ignorat intercanvi humà i comercial entre l'Empordà i el Rosselló.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 24/02/2013 15:31

portbou ha escrit:El problema es qui adapta els seus horaris a l'altre. A més la linea Narbonna-Nimes ja està molt saturada.
Està clar que qui s'adapta te que ser la RENFE, portant de Figueres a Cerbère el tren que millor enllaci en cada cas amb un tren francès.

Edito: Que vols dir, Guigui, amb un servei continu? Que vagi amb trens que puguin adaptar l'ample de via?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 24/02/2013 15:38

Ecomobisostrans ha escrit:Edito: Que vols dir, Guigui, amb un servei continu? Que vagi amb trens que puguin adaptar l'ample de via?
Idealment, amb l'ample de via adaptat a UIC de Portbou avall. I mentrestant, amb un enllaç que es mereixi el nom.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 03/04/2013 1:04

Ahir la meva parella va voler viatjar de Perpinyà a Barcelona en tren. Ens plantem al Centre del Món (l'estació de Perpinyà) cap a les 18h20. Demanem un billet à Barcelone i la noia de la guixeta ens diu demain i es queda tan ample.

L'enllaç TGV+AVE ja ens suposàvem que aniria ple, i així ens ho van confirmar.

El pla B era TER Perpinyà (18h43) - Portbou (19h26) i Regional Portbou (19h35) - Sants (22h19). El problema és que el TER venia d'Avinyó amb un "petit" retard de 40 minuts i era impossible agafar el Regional (ja no diguem l'Estrella Costa Brava que surt de Portbou precisament a les 19h26).

Però jo tenia els horaris de l'R11 i sabia que l'últim Regional sortia de Portbou a les 20h28, i aquest tren sí que donava temps a agafar-lo. Doncs la noia de la guixeta ens diu que aquest Regional no li constava i que no ens podia vendre el bitllet combinat, i quan li vam demanar que ens vengués un billet a Portbou va fer una cara com dient "ja us ho trobareu".

Doncs la meva parella va agafar el tren i va arribar a Portbou amb el temps suficient de comprar el bitllet i agafar l'últim tren cap a Barcelona, arribant puntualment a Sants a les 22h51. Això sí, amb el cul quadrat després de fer gairebé 2 hores i mitja en una 447, sort que l'últim tren, tot i ser Regional, fins a Maçanet només fa les parades del MD.

Quanta gent creieu que va fer l'enllaç a Portbou? Dilluns de Pasqua (final de pont tant a Catalunya com a França), el TGV ple... doncs menys de 10 persones van fer l'enllaç a Portbou i la meva parella va anar tota sola al seu cotxe fins a la següent estació. Gràcies a la SNCF que "amaga" els trens de la Renfe.

La línia Perpinyà-Portbou-Figueres és el millor exponent de la deixadesa dels governs espanyols i francès, de la SNCF i de la Renfe. S'omplen la boca amb el TGV de París a Barcelona (i a Madrid) però la realitat d'avui en dia és que ahir la meva parella va tardar 4 hores en anar de Perpinyà a Barcelona, quan amb el cotxe són 2 hores.
Sagrerenc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 03/04/2013 1:12, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/04/2013 1:11

Sagrerenc ha escrit:Però no us ho perdeu, menys de 10 persones van fer l'enllaç a Portbou i la meva parella va anar tota sola al seu cotxe fins a la següent estació. Com és possible que això passi un Dilluns de Pasqua, final de pont tant a Catalunya com a França, i estant el TGV complet?
Doncs pel motiu que expliques al teu missatge: la gent es conforma amb allò que li diuen. Si els diuen "demain" o "mañana", doncs s'esperen a "demain" o "mañana" i no es molesten a buscar informació per vies alternatives.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

piulet9
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: piulet9 » Dijous 23/01/2014 23:04

Hola!

Realment és una vergonya que a ple segle XIX els trens a Europa acabin a les fronteres al mig del no res, quan podríen enllaçar perfectament ciutats. Aquí hi ha l'excusa de l'amplada de via però a altres països succeeix quelcom semblant per falta també de voluntat política. En alguns casos els trens (o autobusos) segueixen però t'has d'esperar mitja hora (això si no hi ha cap problema amb cap passatger!) a què revisin la documentació a tothom del tren. En qüestions com aquesta és on realment caldria més política europea... Però tant aquest cas com el de la Cerdanya em semblen paradicmàtics: no estan el mig del no res sinó tot el contrari, són arees relativament poblades.

No sé si caldria que uns trens convencionals procedents de Barcelona arribessin a Avignó, però sí com a mínim a Perpinyà o Narbona; i que almenys al cantó espanyol no s'aturessin a totes les estacions sinó tant sols on ho fan els MD (al cantó francès també ho podríen fer per a aquests trens).

Tanmateix, una línea que seria interessant fer és una línea que unís l'aeroport de Girona i el de Rivesaltes (o inclús al de Beziers, que ja hi té estació de SNCF), que passés per la convencional per Portbou i Cervère i abastés per tant tota la costa Brava i Vermella: ambdós aeroports hi podríen sortir guanyant, així com les possibilitats viatjar a/des de la Costa Brava i Vermella (que podria passar per potenciar una marca turística conjunta diferenciada de Barcelona).

Els Intercities nocturns que surten cada dia de París a Portbou i La tor de querol podríen anar també fins a Barcelona (o Girona i Vic respectivament) com a semidirectes si ambdues línees tinguessin ample mixte a tot el trajecte de la frontera a Barcelona.



piulet9
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: piulet9 » Dijous 23/01/2014 23:22

PD: el que també és increïble és que el trajecte Cerbère - Perpinyà valgui 8,40 (6,40 la Decouberte 12-25 anys a algunes hores)



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 23/01/2014 23:56

piulet9 ha escrit:PD: el que també és increïble és que el trajecte Cerbère - Perpinyà valgui 8,40 (6,40 la Decouberte 12-25 anys a algunes hores)
És el preu stàndard del TER a França. Aquí els bitllets senzills són molt cars, però per als usuaris habituals surt força bé de preu, i a més les empreses tenen l'obligació de pagar almenys el 50% dels abonaments casa-feina als empleats (en el meu cas concret em remborsen el 100%).

Un abonament mensual VIA PRO Cervera-Perpinyà costa 86,60 euros. Una persona que visqui a Cervera i treballi a Perpinyà acaba pagant només 43,30 euros al mes.

He sentit a dir que només els 20% dels usuaris del TER paga el billet sencer...



piulet9
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: piulet9 » Diumenge 26/01/2014 16:26

merci =) sé també hi ha abonaments anuals com el Carte Jeune o el Weekend, on els usuaris poden tenir descomptes de fins al 50 - 70 % si no recordo malament. I com a mínim amb el primer tens a més un descompte del 25% en trajectes internacionals, per fer per exemple Portbou -Barcelona.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 24/10/2014 20:51

Renfe451 ha escrit:Es podrien ajustar els horaris, i arribar a un acord entre Rodalies de Catalunya i l'SNCF, per crear un "Passbask" a la catalana, que es podria anomenar "CatPass", amb el que es podria anar amb un sol bitllet per les línies de Rodalies de Catalunya R11 i R3, i a l'SNCF des de Cerbère fins a Salses, el Tren Groc i la línia Vilafranca del Conflent-Perpinyà, crec que tindria molt bona acollida. El preu podria ser de 6€ per els menors de 14 anys, i de 10€ per els adults.
La idea en si es bona però... per què acabar a Salses? Pels francesos aquests límits no tenen cap importancia, ni siquiera coincideixen amb els seus límits administratius, a més, perque una proposta de mobilitat sigui eficient hem de deixar de banda al màxim possible els límits i centrar-nos amb la mobilitat real de la gent. Llavors, crec que lo normal seria que si la línia es Barcelona-Avignon, el bitllet també ho sigui. I no tarifa única sino en funció dels km, ara si el que proposaves es que aquests 6 o 10 € siguin el preu del trajecte Barcelona-Salses llavors ja es algo raonable.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 24/10/2014 21:34

Renfe451 ha escrit:Es podria crear un "Passbask" a la catalana, que es podria anomenar "CatPass", amb el que es podria anar amb un sol bitllet per les línies de Rodalies de Catalunya R11 i R3, i a l'SNCF des de Cerbère fins a Salses, el Tren Groc i la línia Vilafranca del Conflent-Perpinyà, crec que tindria molt bona acollida. El preu podria ser de 6€ per els menors de 14 anys, i de 10€ per els adults.
No siguem ingenus, si un Barcelona-Portbou en Regional costa 13,50 euros, un hipotètic CatPass mai podria baixar dels 15 euros.
Ecomobisostrans ha escrit:La idea en si es bona però... per què acabar a Salses? Pels francesos aquests límits no tenen cap importancia, ni siquiera coincideixen amb els seus límits administratius, a més, perque una proposta de mobilitat sigui eficient hem de deixar de banda al màxim possible els límits i centrar-nos amb la mobilitat real de la gent. Llavors, crec que lo normal seria que si la línia es Barcelona-Avignon, el bitllet també ho sigui. I no tarifa única sino en funció dels km, ara si el que proposaves es que aquests 6 o 10 € siguin el preu del trajecte Barcelona-Salses llavors ja es algo raonable.
A França una línia entre dues ciutats que pertanyen a diferents regions pot ser organitzada per una de les regions o per les dues conjuntament. Així, per exemple, les línies Tolosa-La Tor de Querol, Tolosa-Pau, Tolosa-Agen o Tolosa-Brive són TER Midi-Pyrénées tot i que acaben en una altra regió. En canvi, a la línia de Tolosa a Carcassona hi ha indistintament TER Midi-Pyrénées i TER Languedoc-Roussillon.

En canvi a Espanya només l'Estat té la potestat d'organitzar una línia interregional, encara que sigui tan curta com la Lleida-Monzón.

I després diuen que Espanya és l'Estat més descentralitzat d'Europa...



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 25/10/2014 0:20

Sagrerenc ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Es podria crear un "Passbask" a la catalana, que es podria anomenar "CatPass", amb el que es podria anar amb un sol bitllet per les línies de Rodalies de Catalunya R11 i R3, i a l'SNCF des de Cerbère fins a Salses, el Tren Groc i la línia Vilafranca del Conflent-Perpinyà, crec que tindria molt bona acollida. El preu podria ser de 6€ per els menors de 14 anys, i de 10€ per els adults.
No siguem ingenus, si un Barcelona-Portbou en Regional costa 13,50 euros, un hipotètic CatPass mai podria baixar dels 15 euros.
Ecomobisostrans ha escrit:La idea en si es bona però... per què acabar a Salses? Pels francesos aquests límits no tenen cap importancia, ni siquiera coincideixen amb els seus límits administratius, a més, perque una proposta de mobilitat sigui eficient hem de deixar de banda al màxim possible els límits i centrar-nos amb la mobilitat real de la gent. Llavors, crec que lo normal seria que si la línia es Barcelona-Avignon, el bitllet també ho sigui. I no tarifa única sino en funció dels km, ara si el que proposaves es que aquests 6 o 10 € siguin el preu del trajecte Barcelona-Salses llavors ja es algo raonable.
A França una línia entre dues ciutats que pertanyen a diferents regions pot ser organitzada per una de les regions o per les dues conjuntament. Així, per exemple, les línies Tolosa-La Tor de Querol, Tolosa-Pau, Tolosa-Agen o Tolosa-Brive són TER Midi-Pyrénées tot i que acaben en una altra regió. En canvi, a la línia de Tolosa a Carcassona hi ha indistintament TER Midi-Pyrénées i TER Languedoc-Roussillon.

En canvi a Espanya només l'Estat té la potestat d'organitzar una línia interregional, encara que sigui tan curta com la Lleida-Monzón.

I després diuen que Espanya és l'Estat més descentralitzat d'Europa...
Pel que fa al que ha dit en Sagrerenc, tens raó, potser m'he passat en el preu, podria costar 15-16 € perfectament.

En la qüestió d'acabar a Salses, aquest CatPass tindria com a finalitat facilitar la mobilitat entre Catalunya Sud i Catalunya Nord amb un bitllet únic, allargar-lo més enllà no tindria sentit en no ser zona de parla catalana. Recordem que el PassBask (model del qual es basa la meva proposta) és vàlid fins a Baiona, zona de parla èuscar, però no més enllà ja que no tindria sentit. Doncs amb la meva proposta seria igual.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 25/10/2014 2:16

El cas del Passbask es des de Lasarte-Oria fins a Bayonne, que es l'àrea metropolitana de Donosti, es algo completament diferent, allà si que te sentit. Si ho han fet també amb criteris polítics de tipus nacionalista no ho se, no crec, primer de tot perque llavors enlloc d'acabar a Lasarte-Oria serviria a tot Euskadi, i també perque els francesos no estan per aquestes pamplines, de ser així ho hauria de financiar completament el govern d'Euskadi (cosa que també m'extranya molt). Llavors, si aqui resulta que a la Gene se li donés per financiar fins a Salses (per motivacions polítiques que no tindrien res a veure amb la mobilitat), doncs benvingut sigui, val mes que res, però segueixo dient que ni la política ni el nacionalisme son criteris pro-mobilitat, per tant els resultats sempre seran més pobres que seguint criteris tècnics.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 25/10/2014 9:41

Ecomobisostrans ha escrit:però segueixo dient que ni la política ni el nacionalisme son criteris pro-mobilitat, per tant els resultats sempre seran més pobres que seguint criteris tècnics.
I per això continuem tenint, més d'un segle després, una absurda interrupció del servei ferroviari a Portbou/Cervera i La Tor.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”