Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: ortegote » Dissabte 09/06/2018 18:19

robertotlh ha escrit:


Transportar aire no transportaria un Mare Nostrum a Cerbère. Es serveixen molts trajectes intermitjos. Mira com havien de reforçar el servei en periodes punta[/quote]

El problema que le veo es que a la gente le han comido la cabeza con el "AVE" y todo lo que no sea AVE y tarde minimo 8h no lo va a pillar ni el tato, han acostumbrado a la gente y esa mentalidad es dificil de hacerla cambiar.
Recordad como conociamos a los Larga distancia en este pais, BORREGUEROS y ahora ya sentimos la palabra CAFETERA para nombrar a Regionales.

Yo uso el coche particular por que los Precios de la AV son abusivos (no tengo descuentos ni por joven ni por viejo y las "ofertas" de Martes o jueves a mi personalmente no me sirven) y para ir en BUS voy en coche particular, por que la alternativa del AVE por convencional directamente se la han cargado o es inutil.

Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 931
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: César » Dijous 28/06/2018 21:28

ortegote ha escrit:
robertotlh ha escrit:


Recordad como conociamos a los Larga distancia en este pais, BORREGUEROS y ahora ya sentimos la palabra CAFETERA para nombrar a Regionales.

Saludos.



Muy de acuerdo contigo, le has dado en el clavo ... da asco la mentalidad de este pueblo.
César
N5
N5
 
Entrades: 142
Membre des de: Dimecres 31/05/2006 16:42
Ubicació: Flaçà

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 07/07/2018 15:27

No sé si s'ha parlat per aquí... però no entenc algunes nomenclatures que son bàsicament el mateix servei però allargat (mateix penso amb FGC i és pitjor en aquest cas que RENFE)

1-L'exemple pot ser el de la RG1... Perquè no es res més que la R1 allargada.
2-El mateix penso de la R11... que penso que hauria d'acabar per l'Aeroport del Prat... fusionar la R2Nord amb la R11.
3-Suprimiria o bé faria fusionar els serveis de la RT1 per serveis allargats de la R2Sud fins a Reus... Un Estació de França-Reus s'ha arribat a parlar... de fet faria que els Regionals per el tram de Tarragona-Sants paréssin amb menys estacions deixant la R2Sud parant a més estacions, m'explico?
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1352
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: trensmat » Dissabte 07/07/2018 17:04

Jo tinc unes propostes i són les següents:

Fer que l'estació de Puigcerdà sigui una estació internacional i reformar les vies entre Puigcerdà i La Tour de Carol.

Que la línia R12 només faci parades a les estacions de Sants, Pl Catalunya, Arc de Triomf, La Sagrera - Meridiana, Sant Andreu Arenal, Sabadell Centre, Terrassa i Manresa, així es reduirà el trajecte dels trens de la línia R12.

Adaptació de les línies del carrilet de l'Anoia i Llobregat ample UIC, com augmentar la velocitat fins als 160 km hora.

Arribada del ferrocarril a la Vall d'Aran, Seu d'Urgell i Andorra.

Espero que us agradin les meves propostes.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1513
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: ortegote » Dissabte 07/07/2018 19:16

trensmat ha escrit:Jo tinc unes propostes i són les següents:

Fer que l'estació de Puigcerdà sigui una estació internacional i reformar les vies entre Puigcerdà i La Tour de Carol.

Que la línia R12 només faci parades a les estacions de Sants, Pl Catalunya, Arc de Triomf, La Sagrera - Meridiana, Sant Andreu Arenal, Sabadell Centre, Terrassa i Manresa, així es reduirà el trajecte dels trens de la línia R12.

Adaptació de les línies del carrilet de l'Anoia i Llobregat ample UIC, com augmentar la velocitat fins als 160 km hora.

Arribada del ferrocarril a la Vall d'Aran, Seu d'Urgell i Andorra.

Espero que us agradin les meves propostes.


Buenas,
El problema de Puigcerda es que se deberian poner de acuerdo los dos gobiernos, ya que el trazado al estar en los dos paises o lo pagan los 2 o no se toca nada y no se si el voltaje frances es inferior al español en ese sitio, una propuesta buena y que aqui tenemos la mano rota para hacer vias con tercer carril y no tendrian que ser dos vias una de cada, nos bastaria con solo una via pero por eso digo lo del voltaje.

El tren de la R12 se podria hacer si tuvieran voluntad de hacerlo incluso mejorar las frecuencias y añadir algun tren mas, como siempre el pez que se muerde la cola mas oferta crearia mas demanada pero aqui siempre es al reves menos demanda menos oferta y desaparicion del ferrocarril, deberian arreglar la parte inicio final de Manresa hacia cervera y ya poner nuevos horarios y velocidades a ese tramo que se renovo.

Cambiar el ancho de Metrico a internacional en FGC LLA me parece logico pero imposible generar velocidades de 160km/h ya que el trazado no lo permitira, si se realizaran variantes de verdad quizas si, pero hoy en dia lo veo imposible ademas cada dia tengo mas la sensacion de un posible cierre y eso que FGC ha trabajado en la linea pero no en los servicios que son lentos y demasiados y eso hace que el gasto sea mayor al ingreso, ya que la lentitud hace perder viajeros.

El ultimo punto no voy a opinar hay cosas mas importantes por hacer.

Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 931
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: trensmat » Dissabte 07/07/2018 20:49

ortegote ha escrit:
trensmat ha escrit:Jo tinc unes propostes i són les següents:

Fer que l'estació de Puigcerdà sigui una estació internacional i reformar les vies entre Puigcerdà i La Tour de Carol.

Que la línia R12 només faci parades a les estacions de Sants, Pl Catalunya, Arc de Triomf, La Sagrera - Meridiana, Sant Andreu Arenal, Sabadell Centre, Terrassa i Manresa, així es reduirà el trajecte dels trens de la línia R12.

Adaptació de les línies del carrilet de l'Anoia i Llobregat ample UIC, com augmentar la velocitat fins als 160 km hora.

Arribada del ferrocarril a la Vall d'Aran, Seu d'Urgell i Andorra.

Espero que us agradin les meves propostes.


Buenas,
El problema de Puigcerda es que se deberian poner de acuerdo los dos gobiernos, ya que el trazado al estar en los dos paises o lo pagan los 2 o no se toca nada y no se si el voltaje frances es inferior al español en ese sitio, una propuesta buena y que aqui tenemos la mano rota para hacer vias con tercer carril y no tendrian que ser dos vias una de cada, nos bastaria con solo una via pero por eso digo lo del voltaje.

El tren de la R12 se podria hacer si tuvieran voluntad de hacerlo incluso mejorar las frecuencias y añadir algun tren mas, como siempre el pez que se muerde la cola mas oferta crearia mas demanada pero aqui siempre es al reves menos demanda menos oferta y desaparicion del ferrocarril, deberian arreglar la parte inicio final de Manresa hacia cervera y ya poner nuevos horarios y velocidades a ese tramo que se renovo.

Cambiar el ancho de Metrico a internacional en FGC LLA me parece logico pero imposible generar velocidades de 160km/h ya que el trazado no lo permitira, si se realizaran variantes de verdad quizas si, pero hoy en dia lo veo imposible ademas cada dia tengo mas la sensacion de un posible cierre y eso que FGC ha trabajado en la linea pero no en los servicios que son lentos y demasiados y eso hace que el gasto sea mayor al ingreso, ya que la lentitud hace perder viajeros.

El ultimo punto no voy a opinar hay cosas mas importantes por hacer.

Saludos.

Yo pienso que los trenes de la R12 no deberían hacer todas las paradas de la R4 ya que eso hace que los trayectos sean más lentos, si la R12 es una línea de Regionales deberían de parar en las paradas de Barcelona (excepto Torre del Baró), Sabadell Centre, Terrassa y Manresa. Después entre Manresa y Lleida que hicieran paradas en todas las estaciones.

Sobre el carrilet Llobregat - Anoia para evitar su desaparicion és renovar todo su trazado a ancho UIC y prolongarlo hasta Berga.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1513
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

La solución es arreglar los problemas, no hacer otro nuevo

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 07/07/2018 22:02

trensmat ha escrit:Sobre el carrilet Llobregat - Anoia para evitar su desaparicion és renovar todo su trazado a ancho UIC y prolongarlo hasta Berga.


Discrepo, lo que se debe de hacer es mejorar la línea con las cosas que tenemos ahora, ahora nos tenemos que olvidar de prolongaciones y de cambios de ancho, como máximo la siguiente ampliación será en Gràcia y si los de Piera quisieran hacer un apeadero por Can Bonastre, estaría hecho...

Yo no pienso que se cierre la línea Llobregat-Anoia como dice ortegote, lo que si es cierto que el tramo de Igualada es el más castigado, para mí sería prioritario hacer nuevos trazados más rectos por el tramo de Igualada, pero lo que se tendría que hacer por Llobregat (y es que FGC puede hacerlo) es que los R5 y R6 paren en menos estaciones, y el hecho de implantar o bien maximizar las frecuencias de los R50 y R60 actuales (vamos, implantar más trenes para los semidirectos, ya que los trenes semidirectos sí que se saltan paradas, que tendrían que saltarse más paradas, eso sí)...

Además, que tarde o temprano, FGC tendrá que dejar su manía de no hacer trenes rápidos y directos, porque está bien el tener más frecuencias y servicios por el tramo de Barcelona-Martorell y ya los trenes no son cada 15 minutos como antaño, que en esa parte estoy 100% agradecido, pero lo malo es que los servicios para ir a Manresa e Igualada, no son competitivos por el hecho de que son lentos y dudo que alguien quiera servicios así.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1352
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: jmroig » Diumenge 08/07/2018 11:05

Hola,

Respecte a la R12, potser si que hauria de fer menys parades però crec que se n'han de mantenir algunes més al Vallès com a mínim Sabadell Nord (per allò de l'enllaç amb FGC) i també Sabadell Sud i Terrassa Est i potser Cerdanyola (per l'enllaç amb la R7 i la UAB).
D'altra banda, és imprescindible augmentar les freqûències al tronc central de la R12 amb alguna de les següents propostes:
- Allargar alguns serveis R4 semidirectes fins a Cervera o Calaf.
- Allargar alguns R12 que acaben actualment a Cervera fins a Manresa per connectar amb els serveis de la R4.
- Incorporar trens petits (de l'estil dels emprats a Feve o al "canfranero", per exemple) per donar més servei al tram central, el que té menys demanda, per connectar amb Cervera i Manresa (o fins i tot Terrassa).
En tot cas, per fer el servei eficient i competitiu s'han de treure les limitacions de velocitat i apostar pel túnel del turó de Montcada, que estalviaria deu minuts.
Avatar de l’usuari
jmroig
N2
N2
 
Entrades: 19
Membre des de: Diumenge 14/05/2017 11:44
Ubicació: Països Catalans

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 08/07/2018 13:24

En resposta a jmroig, aquesta són les actuacions del Pla de Rodalies

Cito textualment com posa la pàgina de gencat.cat...

Actuacions


·Inversió de 4.000 milions d’euros per a potenciar el servei ferroviari de rodalia de Barcelona
·Més de 10 noves estacions (cinc d’aquestes a línies que ja estan en funcionament)
·11 nous intercanviadors de transport
·Modernització de la infraestructura: ERTMS i GSM-R en tota la xarxa; modernització de la catenària; noves subestacions elèctriques; millora de les instal·lacions de senyalització
·Modernització de les 108 estacions actuals, amb andanes de 200 m i accessibles per a persones amb mobilitat reduïda
·Creació de 7.000 noves places d’aparcament
·Ampliacions de la xarxa:
1) Nou accés a l’aeroport d’el Prat
2) Nova línia Cornellà - Castelldefels
3) Túnel de Montcada
4) Estudis de la línia Orbital ferroviària

·Augment de la capacitat: més de 80 km de duplicacions de via (Montcada - La Garriga - Vic i Arenys de Mar - Blanes)
·Una nova estructura de la xarxa amb quatre línies passants Costa - Costa i Interior - Interior que permetran prestar un servei molt més eficient
·Exclusivitat per a Rodalies en les línies principals.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1352
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: Aeduh » Diumenge 08/07/2018 16:39

El pla està basat en el mega estudi de ADIF de 2008 i ja esta en part obsolet. Fa poc van posar nous estudis a la seva web de les cercanias de Valencia Madrid Cantabria i Asturies. Suposo/espero que en un futur pròxim el ministeri publicarà un nou estudi/PDI de les rodalies de Catalunya. Hi haurà una mina d'informació i estadístiques brutal...
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N6
N6
 
Entrades: 163
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 08/07/2018 17:25

Potser no faran el de Catalunya... i de debò, vull que les meves paraules siguin menjades, però no faran mai un pla de Rodalies per part d'ADIF sobre els Rodalies de Barcelona i els trens de Catalunya (via convencional).
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1352
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: jmroig » Diumenge 08/07/2018 19:32

Carlos González ha escrit:En resposta a jmroig, aquesta són les actuacions del Pla de Rodalies

Cito textualment com posa la pàgina de gencat.cat...

Actuacions


·Inversió de 4.000 milions d’euros per a potenciar el servei ferroviari de rodalia de Barcelona
·Més de 10 noves estacions (cinc d’aquestes a línies que ja estan en funcionament)
·11 nous intercanviadors de transport
·Modernització de la infraestructura: ERTMS i GSM-R en tota la xarxa; modernització de la catenària; noves subestacions elèctriques; millora de les instal·lacions de senyalització
·Modernització de les 108 estacions actuals, amb andanes de 200 m i accessibles per a persones amb mobilitat reduïda
·Creació de 7.000 noves places d’aparcament
·Ampliacions de la xarxa:
1) Nou accés a l’aeroport d’el Prat
2) Nova línia Cornellà - Castelldefels
3) Túnel de Montcada
4) Estudis de la línia Orbital ferroviària

·Augment de la capacitat: més de 80 km de duplicacions de via (Montcada - La Garriga - Vic i Arenys de Mar - Blanes)
·Una nova estructura de la xarxa amb quatre línies passants Costa - Costa i Interior - Interior que permetran prestar un servei molt més eficient
·Exclusivitat per a Rodalies en les línies principals.


Com a literatura de ciència ficció està molt bé, malauradament no crec que es faci ni un 10% d'allò previst.
D'altra banda, de tot el que esmentes, en relació amb la pobra R12 només hi veig el túnel del turó de Montcada...

Salutacions,
Avatar de l’usuari
jmroig
N2
N2
 
Entrades: 19
Membre des de: Diumenge 14/05/2017 11:44
Ubicació: Països Catalans

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: trensmat » Dilluns 09/07/2018 22:41

jmroig ha escrit:
Carlos González ha escrit:En resposta a jmroig, aquesta són les actuacions del Pla de Rodalies

Cito textualment com posa la pàgina de gencat.cat...

Actuacions


·Inversió de 4.000 milions d’euros per a potenciar el servei ferroviari de rodalia de Barcelona
·Més de 10 noves estacions (cinc d’aquestes a línies que ja estan en funcionament)
·11 nous intercanviadors de transport
·Modernització de la infraestructura: ERTMS i GSM-R en tota la xarxa; modernització de la catenària; noves subestacions elèctriques; millora de les instal·lacions de senyalització
·Modernització de les 108 estacions actuals, amb andanes de 200 m i accessibles per a persones amb mobilitat reduïda
·Creació de 7.000 noves places d’aparcament
·Ampliacions de la xarxa:
1) Nou accés a l’aeroport d’el Prat
2) Nova línia Cornellà - Castelldefels
3) Túnel de Montcada
4) Estudis de la línia Orbital ferroviària

·Augment de la capacitat: més de 80 km de duplicacions de via (Montcada - La Garriga - Vic i Arenys de Mar - Blanes)
·Una nova estructura de la xarxa amb quatre línies passants Costa - Costa i Interior - Interior que permetran prestar un servei molt més eficient
·Exclusivitat per a Rodalies en les línies principals.


Com a literatura de ciència ficció està molt bé, malauradament no crec que es faci ni un 10% d'allò previst.
D'altra banda, de tot el que esmentes, en relació amb la pobra R12 només hi veig el túnel del turó de Montcada...

Salutacions,

Jo penso que és una autèntica tonteria que una línia de regionals com és la R12 faci totes les parades de la R4 Nord, estaria bé que entre Manresa - l'Hospitalet del Llobregat fos directe amb unes quantes parades com Manresa, Terrassa, Sabadell Centre, Sant Andreu Arenal, La Sagrera Meridiana, Arc de Triomf, Pl Catalunya i Barcelona Sants.

Després que tots els trens de la R12 que facin el trajecte Lleida - Cervera s'allargui fins a Manresa.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1513
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Anterior

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant