Com serien les línies de metro de Barcelona actualment?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Com serien les línies de metro de Barcelona actualment?

Entrada Autor: metring » Dissabte 10/11/2018 9:32

Enceto fil per tractar de com serien les línies de metro més antigues si s'haguessin construït a l'època actual.

Per exemple, jo veig que moltes estacions de la L1 ja no les haurien fet, per massa proximitat les unes amb les altres, com Urgell i Rocafort, que potser ja no és farien, o s'hauria fet una d'intermitja en el seu lloc, o per fer Sant Andreu, i per no afectar els edificis com quan es va fer en el seu moment, igual haurien construït el tram amb tuneladora...I no cal dir que totes les estacions estarien adaptades d'origen. Què s'us acudeix?



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 10/11/2018 10:34

En la L1 y L2 toma como referencia la L5 y el tramo hasta Badalona de la L2.
Creo que la 1 desde La Sagrera hubiera cogido los ejes importantes, como hace la 5:
La Sagrera-Clot-Glòries-Marina-Arco-Catalunya-Urgell-Rocafort-Espanya
Sagrera-C.Arpa-SP2Maig-SF-Verdaguer-Diagonal-Clínic-Entença-Sants
En la L2 sería:
B Roda-Clot-Encants-SF-Tetuán-PdG-S.Antoni-P.Sec


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dissabte 10/11/2018 12:42

Doncs jo crec que si s'hagués de plantejar la xarxa de Metro actualment es faria seguint eixos com la Diagonal, Gran Via, Rondes, etc. i les línies es pensarien segons els interessos de mobilitat i no sobre la marxa, com ha passat amb els perllongaments de moltes línies. A més, línies com la L3 o la L4 no farien tants giravolts i els seus traçats els agafarien altres línies. També és cert que totes les estacions serien més amples, tindrien dissenys més faraònics i estarien totes adaptades.

Buah, què estrany és imaginar-ho. :x


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dissabte 10/11/2018 12:44

Jo crec que haurien fet una xarxa a l'estil NXB, és a dir, ortogonal. En ser subterrani, podrien tunelar molt més ortogonalment i hi hauria moltes més línies.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 10/11/2018 13:21

Yo creo que la red realmente serían tres o cuatro rutas principales con sus ramales, al estilo de los tranvías de Hannover o el metro de Munich.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 10/11/2018 14:09

Buenas,
Quizas la L3 llegaria a Esplugues desde un principio y la L11 no existiria por que seria la L4.

Por otro lado lineas como la L8, L6, L7 seguramente no tendrian esa nomenclatura si la red del metro fuera totalmente nueva en estos momentos.
Saludos e interesante hilo por las aportaciones que podemos hacer, da libertad de pensamiento.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 10/11/2018 16:10

No creo que la red de metro sería ortogonal, la gracia del metro en parte es la interconexión entre líneas y centros neurálgicos, una red ortogonal da muy poco juego para eso.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Diumenge 11/11/2018 0:36

- Estacions amb andana central ampla.
- Transbordaments curts, amb una configuració estil Gorg, Clot (una estació sobre l'altra), Paral·lel (una estació al costat de l'altra).
- Línies amb dos o tres serveis diferents (com les línies 9 y 10), es a dir, línia amb ramals diferenciats segons la ruta que recorren.
- Serveis parcials (per exemple, L1 de Fabra i Puig a Santa Eulàlia, o L5 de Sagrera a Collblanc), amb una cua de maniobres entre vies a la sortida de les estacions per no entorpir la circulació mentre es fa el canvi de víes (com a Torras i Bages).
- Tenint en compte la densitat de població actual de Barcelona i àrea metropolitana, potser hi hauria més distancia entre estacions (700m de distancia en comptes dels 500-600 de mitjana de la xarxa actual), pero amb una llargada d'andanes per encabir trens de 7 o 8 cotxes.
- Totes les estacions tindrien una iluminació suficient per no semblar una cova, com passa amb moltes estacions que es van construir als 70 i 80.
- Segurament totes les línies serien automátiques i amb portes d'andana.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 11/11/2018 15:57

Hi ha estacions de l'L9Sud que semblen coves i les han fet abans d'ahir :)

Estic segur que farien un Metro sota la Diagonal



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/11/2018 12:53

L'altre dia estava pensant en la L1 i el projecte inicial que havia d'anar, enlloc del túnel per la Meridiana, més a dalt, als carrers de Clot, Sagrera fins a Gran de Sant Andreu. Penso que si s'hagués fet de forma actual, de Marina sortirien dos ramals: un aniria pels carrers abans citats fins a Montigalà o Badalona-Pompeu Fabra, passant per Sagrera - Ave, i l'altre, per Meridiana, i enlloc de girar tota aquella corba fins a Sagrera, aniria fins a Trinitat Nova, agafant el què ara pertany a la L4, de Llucmajor a TN. Com ho veieu?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 18/11/2018 13:34

Yo estaba pensando que de Torras i Bages saldrían dos ramales, el "natural" que sería siguiendo la cola de maniobras y prolongándolo para Trinitat Nova y a Montcada o hasta Ripollet, yo que sé. :D Y después el actual hasta Santa Coloma y Badalona.



Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Diumenge 18/11/2018 13:36

metring ha escrit:L'altre dia estava pensant en la L1 i el projecte inicial que havia d'anar, enlloc del túnel per la Meridiana, més a dalt, als carrers de Clot, Sagrera fins a Gran de Sant Andreu. Penso que si s'hagués fet de forma actual, de Marina sortirien dos ramals: un aniria pels carrers abans citats fins a Montigalà o Badalona-Pompeu Fabra, passant per Sagrera - Ave, i l'altre, per Meridiana, i enlloc de girar tota aquella corba fins a Sagrera, aniria fins a Trinitat Nova, agafant el què ara pertany a la L4, de Llucmajor a TN. Com ho veieu?
És molt més lògic que tal i com està actualment. Però també seria interessant una connexió de Meridiana i Paral·lel. Podria adaptar-se perfectament la segona línia que has descrit, que faria les següents estacions:

Can Cuiàs
Ciutat Meridiana
Torre Baró | Vallbona
Trinitat Nova
Via Júlia
Llucmajor
(Virrei Amat???)
Fabra i Puig
Sagrera Meridiana
Navas
Clot
Glòries Catalanes
Marina
Estació de França
Drassanes
Paral·lel
Poble Sec
Espanya
Hostafrancs
Plaça de Sants
Badal
Collblanc
Ernest Lluch
Esplugues Centre
Laureà Miró
Sant Just Desvern
Torreblanca
Sant Feliu

Quedaria una espècie de "V" molt ampla. És una idea que se m'acaba d'acudir i que probablement sigui de bomber, però a mi em fa gràcia. :nose


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/11/2018 15:39

A tot això, tenint en compte la zona de Can Dragó, allà es faria una estació, i potser a Llucmajor no, sinó a un punt intermig entre aquesta i Via Júlia, que no quedaria tant propera a Trinitat Nova.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”