FGC Línia del Vallès Futur
-
- N10
- Entrades: 4239
- Ubicació: Horta
Re: FGC Línia del Vallès Futur
Si tots sabem què vol dir “buenu” o “vale”, cal acceptar-ho? Mare meva... Tot i així, terminar està acceptat al diccionari.
Tornant al tema, no pots comparar l’Autònoma amb Mira-sol i tan amples. La UAB mou una quantitat de passatge que no mou l’altra...
Tornant al tema, no pots comparar l’Autònoma amb Mira-sol i tan amples. La UAB mou una quantitat de passatge que no mou l’altra...
Els unics usuaris afectats per aquest nou traçat serien els de Sant Quirze i Can Feu Gracia. I ja esta. Si aquest és el principal inconvenient comparat amb la possibilitat de connectar Badia, Barberà i la meitat sud de Sabadell amb la resta del Vallès (i Barcelona), endavant!
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
No. El principal inconvenient és la quantitat de kilòmetres de túnel que calen.
Per cert, per a plànols sobre propostes ferroviàries, existeix un altre fil!
Per cert, per a plànols sobre propostes ferroviàries, existeix un altre fil!
Continuo amb la meva proposta de FGC pel Vallès.
El mapa està actualitzat amb nou recorregut de la S7 per Terrassa Sud, un nou túnel de la S1 per no passar per Hospital General i a sobre guanyar temps, un canvi d'estacions a Sabadell Sud per encaixar-les a l'eix orbital, i un seguit de millores puntuals.
Aprofito per comentar que una tercera via per tota la R4 desde Terrassa fins a Cerdanyola és molt necessària.
https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing

El mapa està actualitzat amb nou recorregut de la S7 per Terrassa Sud, un nou túnel de la S1 per no passar per Hospital General i a sobre guanyar temps, un canvi d'estacions a Sabadell Sud per encaixar-les a l'eix orbital, i un seguit de millores puntuals.
Aprofito per comentar que una tercera via per tota la R4 desde Terrassa fins a Cerdanyola és molt necessària.
https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing

Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 12/03/2019 21:13, en total s’ha editat 2 vegades.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
També he aconseguit arreglar tot el tema dels cizallaments a Sant Cugat amb un nou traçat, túnels i estació bastant guais, la veritat.
Aquesta seria la situació sense obres. Passem d'un cizallament a quatre en dos llocs diferents:

Això és la situació finals després d'una sèrie d'obres:
1: Perllongament andanes a 120 metres
2: Segon túnel collserola
3: Nou traçat de Rodalies R7+R8 amb estació subterrania que detallo al mapa google de dalt.
4: Unes millores urbanes viàries que estan al PDU de Sant Cugat que no tenen a veure amb els ferrocarrils però que s'han de considerar amb la situació dels dos túnels.
5: Un nou túnel de vianants per creuar les vies sota Sant Cugat, que a més també enllaci amb la nova estació paral·lela.
6: La obra principal, 2 túnels que s'ajunten en una estació nova subterrania que esta a sota d'un solar en el que convenientment encara no s'ha construit res.
Els túnels aprofiten trossos de via que ja existeixen però que no s'usarien pels cizallaments:
A: Els primers 100 metres de Sant Cugat -> Terrassa que passen a ser Terrassa -> Sant Cugat i baixen a túnel abans de trobar-se amb les vies de Sabadell).
B: La mateixa situació amb la nova via del 2n túnel de Collserola, a la zona del Golf.

Sí, és car. Tampoc hi alternatives possibles que no suposin problemes tècnics a la xarxa.
Aquesta seria la situació sense obres. Passem d'un cizallament a quatre en dos llocs diferents:

Això és la situació finals després d'una sèrie d'obres:
1: Perllongament andanes a 120 metres
2: Segon túnel collserola
3: Nou traçat de Rodalies R7+R8 amb estació subterrania que detallo al mapa google de dalt.
4: Unes millores urbanes viàries que estan al PDU de Sant Cugat que no tenen a veure amb els ferrocarrils però que s'han de considerar amb la situació dels dos túnels.
5: Un nou túnel de vianants per creuar les vies sota Sant Cugat, que a més també enllaci amb la nova estació paral·lela.
6: La obra principal, 2 túnels que s'ajunten en una estació nova subterrania que esta a sota d'un solar en el que convenientment encara no s'ha construit res.
Els túnels aprofiten trossos de via que ja existeixen però que no s'usarien pels cizallaments:
A: Els primers 100 metres de Sant Cugat -> Terrassa que passen a ser Terrassa -> Sant Cugat i baixen a túnel abans de trobar-se amb les vies de Sabadell).
B: La mateixa situació amb la nova via del 2n túnel de Collserola, a la zona del Golf.

Sí, és car. Tampoc hi alternatives possibles que no suposin problemes tècnics a la xarxa.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Nova versió del traçat final de la línia del Vallès dels FGC.
Per un costat, expandeixo el mapa gran per terminar de perfilar el traçat del segon túnel de Collserola, i aprofito per crear un traçat alternatius a Les Fonts com el de Hospital General, traçats que permeteixen els S1 directes saltarse la parada, i acurçar encara més el temps de trajecte.
Per un altre, he millorat més el plànol de la zona de Sant Cugat per mostrar millor la manera de fer un traçat de X sense cap cizellament, i sense alterar la fisionomia urbana i expropiar, fent una segona estació subterrànea paral·lela.
Després de bastants mesos de pensar-ho tot, crec que el projecte està bastant madur.
https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing


Per un costat, expandeixo el mapa gran per terminar de perfilar el traçat del segon túnel de Collserola, i aprofito per crear un traçat alternatius a Les Fonts com el de Hospital General, traçats que permeteixen els S1 directes saltarse la parada, i acurçar encara més el temps de trajecte.
Per un altre, he millorat més el plànol de la zona de Sant Cugat per mostrar millor la manera de fer un traçat de X sense cap cizellament, i sense alterar la fisionomia urbana i expropiar, fent una segona estació subterrànea paral·lela.
Després de bastants mesos de pensar-ho tot, crec que el projecte està bastant madur.
https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Una actualización al modelo:
La nueva línea del Vallès, de doble trazado en su naturaleza, podría tener dos tipos de configuraciones, una de X y otra de Y, con un ramal desgajado.
La configuración en forma de X permitiría que todos los trenes provenientes de cualquiera de las 4 direcciones pudieran ir a donde tuvieran que ir sin ser interrumpidos. El principal problema de esto es que, si no se cambia la configuración viaria a la altura de Sant Cugat, esa estación se convertiría en un impracticable cuello de botella, con únicamente dos vías y un cizallamiento doble a cada lado, por lo que manejar un tráfico de trenes en tales condiciones sería casi imposible. Para que esta configuración fuera posible, habría que rehacer el trazado de esa zona para albergar una segunda vía paralela, con una segunda estación subterránea paralela a la De Sant Cugat, y un complejo set de enlaces con los que evitar los diversos cizallamientos, una serie de obras que posiblemente sean técnicamente imposibles de hacer dada la configuración urbanística de la zona. (ver la imagen arriba de la zona de Sant Cugat que muestra una posibilidad de como podría hacerse).
La configuración en forma de Y supondría que el actual ramal desde Barcelona se viera desgajado de los ramales de Sabadell, Terrassa, y el nuevo túnel. Este ramal se adentraría en Sant Cugat mediante un nuevo túnel y tendría ahí la parada terminal de, posiblemente, la L6. Las vías actuales se utilizarían para los S1 y S2 provenientes de Sabadell y Terrassa hacia el nuevo túnel. En FGC deben estudiar qué opción es la mejor, dados los costes y los inconvenientes y beneficios finales de cada una.
Personalmente prefiero ligeramente la X, pero no me importaría demasiado tener la Y.
Configuración X:

Configuración Y:

La nueva línea del Vallès, de doble trazado en su naturaleza, podría tener dos tipos de configuraciones, una de X y otra de Y, con un ramal desgajado.
La configuración en forma de X permitiría que todos los trenes provenientes de cualquiera de las 4 direcciones pudieran ir a donde tuvieran que ir sin ser interrumpidos. El principal problema de esto es que, si no se cambia la configuración viaria a la altura de Sant Cugat, esa estación se convertiría en un impracticable cuello de botella, con únicamente dos vías y un cizallamiento doble a cada lado, por lo que manejar un tráfico de trenes en tales condiciones sería casi imposible. Para que esta configuración fuera posible, habría que rehacer el trazado de esa zona para albergar una segunda vía paralela, con una segunda estación subterránea paralela a la De Sant Cugat, y un complejo set de enlaces con los que evitar los diversos cizallamientos, una serie de obras que posiblemente sean técnicamente imposibles de hacer dada la configuración urbanística de la zona. (ver la imagen arriba de la zona de Sant Cugat que muestra una posibilidad de como podría hacerse).
La configuración en forma de Y supondría que el actual ramal desde Barcelona se viera desgajado de los ramales de Sabadell, Terrassa, y el nuevo túnel. Este ramal se adentraría en Sant Cugat mediante un nuevo túnel y tendría ahí la parada terminal de, posiblemente, la L6. Las vías actuales se utilizarían para los S1 y S2 provenientes de Sabadell y Terrassa hacia el nuevo túnel. En FGC deben estudiar qué opción es la mejor, dados los costes y los inconvenientes y beneficios finales de cada una.
Personalmente prefiero ligeramente la X, pero no me importaría demasiado tener la Y.
Configuración X:

Configuración Y:

Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Añado que los trenes semi-directos se podrían saltar Sant Joan. Para esto antes de llegar a la estación en Sant Joan sería un desdoblamiento exterior a cuatro vías (manteniendo el andén central), continuar las cuatro vías, haciendo en algún punto un salto de carnero para que las dos vías exteriores estén las dos a la izquierda. Luego remodelar Bellaterra para que la estación para tenga 4 vías estilo El Clot-Aragó y que cada ramal enfile a su dirección, uno a la UAB y el otra al actual ramal abandonado.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Està molt interessant la teva proposta, sobretot la del desdoblament de la línia tant a Terrassa com a Sabadell.
En la meva ignorant opinió però, crec que el més òptim seria dotar aquestes dues ciutats d'una línia de metro circular pròpia (aïllada de la línia Barcelona - Vallès, amb freqüències dignes de metro), que connectés amb les principals estacions de la línia de FGC transversal (S1 a Terrassa i S2 a Sabadell) i de la línia R4 de Rodalies.
Tot i això, he de dir que la idea de connectar també amb els municipis de Badia del Vallès i Barberà del Vallès és molt bona, i crec que tindria bastant d'èxit!
En la meva ignorant opinió però, crec que el més òptim seria dotar aquestes dues ciutats d'una línia de metro circular pròpia (aïllada de la línia Barcelona - Vallès, amb freqüències dignes de metro), que connectés amb les principals estacions de la línia de FGC transversal (S1 a Terrassa i S2 a Sabadell) i de la línia R4 de Rodalies.
Tot i això, he de dir que la idea de connectar també amb els municipis de Badia del Vallès i Barberà del Vallès és molt bona, i crec que tindria bastant d'èxit!
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!