Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Dimarts 28/11/2017 0:57

No m'ho he pres malament al contrari.

Per una altra banda se m'ha oblidat comentar abans que penso que trams lleugers amb la mateixa capacitat que un bus, o una mica més, però capaç d'assolir velocitats més altes, son un futur més atractiu que aquesta mena de bus. Serien tranvies integrats en el carrer, on també passarien la resta de vehicles. Com a la resta d'Europa. Els preferixo als busos perque tenen un horari molt més estable i la gent té més tendencia a saber que existeixen, i a prendre-los que un bus.

Com a exemple, poso una linia senzilla a Valldoreix, en la Rambla Mossen Jacint Verdaguer, l'arteria principal de la EMD, fins on posa el numero 32, on hi ha una serie d'equipaments esportius i educatius. Això no voldria eliminar la resta de linies de busos (sí reorganitzarles).

http://www.valldoreix.cat/wp-content/up ... -busos.jpg
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N3
N3
 
Entrades: 27
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dijous 30/11/2017 16:59

Aeduh ha escrit:Al principi tenia inclós una linia fins a Castelldefels però més tard vaig veure un projecte d'ampliació de Rodalies des de Cornellà a Castelldefels passant per Sant Boi. Sobre la connexió entre el TramVallès i la resta de trams m'en vaig retractar després de posar el mapa aquí per les raons que dius. L'altre dia, a més, vaig veure un mapa proposta de la Associació PTP on s'integrarien el Trambaix i el Trambesós a una única xarxa: https://transportpublic.org/allegacions-tramvia/

https://transportpublic.org/wp-content/ ... acio_2.jpg

FGC ja ha dit sobre Matadepera que no seria rentable ampliar, i sobre Castellar, va dir que podria ser una mica rentable, però costaria uns 350 mil'lions, el mateix que la connexió Espanya-Gràcia, i que aquesta última té molta més prioritat.

Jo no ho acabo de veure clar, ja que la connexió Castellar-Sabadell, encara formant part de la xarxa FGC, probablement necessitaria una altra linia (S-10?) amb horaris diferents. Seria més partidari d'un Tram que fes aquest itinerari:

https://imgur.com/O2Ph2PE


He vist el mapa de la PTP, no em sembla mala idea, m'agrada la idea de fer la T2 des de Bon Viatge passant per Montesa i fer la T3 directa des de Esplugues i Sant Feliu passant per Laureà Miró....

El que no m'agrada o més bé em fa dubtar de si és bona idea és fer la T3 passant per Ciutadella-Vila Olímpica, jo faria com a destinació la T3 fins a Glòries.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1083
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Divendres 01/12/2017 2:41

3 noves estacions a la Linia del Vallès.

Sí, sé el que tothom pensa i diu, que la linia esta absolutament sobresaturada i que 3 estacions no ajudarien precisament a desfer l'embolic.

Penso que a llarg termini aquest problema s'acabarà solucionant, amb l'incorporació de tecnologies punta per a sistemes de senyalització, la millora del servei de Rodalies arreu del Vallès Occidental, un TramVallès, cotxes autònoms, i potser fins i tot un segon túnel sota collserola. Mai m'ha agradat la proposta de Vall d'Hebron - UAB, però la proposta d'unir l'estació de Sant Cugat i Avinguda Tibidabo em sembla més convincent. Amb aquesta actuació, però, Sant Cugat necessitaria un salt de moltó per la via cap a Terrassa, i segur que més actuacions.

El cas. Que una vegada vist acomplir-se tot això, es podria passar a construir tres noves estacions dins Barcelona. Prenc aquesta linia cada dia, i sembla cada vegada més obvi que aquestes tres estacions, especialment la del primer link, encaixen perfectament dins la configuració ferroviaria d'aquesta ciutat.

https://imgur.com/ane3B3Y

Ronda de Dalt.
Hi ha un munt d'universitats en aquesta zona que estan lluny de qualsevol estació, a més d'estar cuesta arriba. En general hi ha un tros de barri gran en el seu radi i a més, quan es posi l'H2 es complementarien molt bé.


https://imgur.com/z6uvB40

Via Augusta i Aragó.
Sempre he trobat estrany el gran espai que hi ha entre Pl Catalunya, Provença i Gràcia. És un espai literalment el doble de gran que a les estacions de per Via Augusta i l L7, i arreu 1.5 vegades més gran que moltes de metro. Sóc conscient que serien unes obres molt cares de fer, perquè el subsol de l'Eixample, sobretot per Aragó, està ple de coses, especialment si es volen fer de 3 o fins i tot 4 vies (Provença també ho hauria de fer, seria un dineral però necessari a la llarga), però valdria la pena. Serien estacions menors, és a dir, pararien només els trens de la L6 i la L7, i potser també els que temptativament anomenaré S3 i S4, que serien els trens que anirien de Terrassa i Sabadell respectivament fins a Plaça Catalunya per Avinguda Tibidabo.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N3
N3
 
Entrades: 27
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Adrià Grande » Divendres 01/12/2017 16:17

Aeduh ha escrit:3 noves estacions a la Linia del Vallès.

Sí, sé el que tothom pensa i diu, que la linia esta absolutament sobresaturada i que 3 estacions no ajudarien precisament a desfer l'embolic.

Penso que a llarg termini aquest problema s'acabarà solucionant, amb l'incorporació de tecnologies punta per a sistemes de senyalització, la millora del servei de Rodalies arreu del Vallès Occidental, un TramVallès, cotxes autònoms, i potser fins i tot un segon túnel sota collserola. Mai m'ha agradat la proposta de Vall d'Hebron - UAB, però la proposta d'unir l'estació de Sant Cugat i Avinguda Tibidabo em sembla més convincent. Amb aquesta actuació, però, Sant Cugat necessitaria un salt de moltó per la via cap a Terrassa, i segur que més actuacions.

El cas. Que una vegada vist acomplir-se tot això, es podria passar a construir tres noves estacions dins Barcelona. Prenc aquesta linia cada dia, i sembla cada vegada més obvi que aquestes tres estacions, especialment la del primer link, encaixen perfectament dins la configuració ferroviaria d'aquesta ciutat.

https://imgur.com/ane3B3Y

Ronda de Dalt.
Hi ha un munt d'universitats en aquesta zona que estan lluny de qualsevol estació, a més d'estar cuesta arriba. En general hi ha un tros de barri gran en el seu radi i a més, quan es posi l'H2 es complementarien molt bé.


https://imgur.com/z6uvB40

Via Augusta i Aragó.
Sempre he trobat estrany el gran espai que hi ha entre Pl Catalunya, Provença i Gràcia. És un espai literalment el doble de gran que a les estacions de per Via Augusta i l L7, i arreu 1.5 vegades més gran que moltes de metro. Sóc conscient que serien unes obres molt cares de fer, perquè el subsol de l'Eixample, sobretot per Aragó, està ple de coses, especialment si es volen fer de 3 o fins i tot 4 vies (Provença també ho hauria de fer, seria un dineral però necessari a la llarga), però valdria la pena. Serien estacions menors, és a dir, pararien només els trens de la L6 i la L7, i potser també els que temptativament anomenaré S3 i S4, que serien els trens que anirien de Terrassa i Sabadell respectivament fins a Plaça Catalunya per Avinguda Tibidabo.


Anem per parts:

La primera estació que proposes té un problema. És molt propera a l'estació de Passeig de Gràcia i també a Universitat. El nom de l'estació podria ser Dr. Letamendi en comptes d'Aragó.

La segona té el mateix problema que l'anterior. És massa propera a Diagonal. L'estació estaria bé si l'accés fos a la Plaça Narcís Oller o a Via Augusta amb Comte de Salvatierra, però com que no hi ha espai...Ademés, el nom no és adequat havent una línia sencera que transcorre la Via Augusta. Jo li posaria Narcís Oller.

Y la tercera és la que menys sentit té. Com vols posar una estació sota la ronda de Dalt? No es necessari posar ninguna estació nova en aquella zona, per això tenim la futura estació de Mandri de la L9/L10. A part que el nom tampoc seria correcte. Li posaria com a nom: Terré, Iradier o Iradier-UIC.
Adrià Grande
N4
N4
 
Entrades: 40
Membre des de: Dijous 15/06/2017 17:57

R9: Igualada-Martorell-BCN-Què més??

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 02/12/2017 23:29

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=ca&mid=1oNCs2bE2V0chWEbMMZiY1HZtn3IYsWCB&ll=41.53636540162198%2C2.146241907125159&z=10
Proposta per línia de Rodalies a Igualada per passatgers

Parlant bàsicament de l'Eix Transversal Ferroviari (o per ser exactes el corredor Lleida-Igualada-Martorell)... em pregunto com pot ser una línia per passatgers des de Igualada-BCN... Creieu que hauria de fer com a destinació només a BCN o ho farieu més lluny??

Exemple: R1 des de Sant Vicenç de Calders i Maçanet Massanes o el R4 de Vilafranca i Manresa (passant per BCN-Sabadell-Terrassa)


He pensat en algunes opcions de com podria ser com a destinació per trens de rodalia

Opció A: Igualada-Estació de França
Opció B: Igualada-Montgat Nord (Mataró podria ser també)
Opció C: Igualada-Cerdanyola Universitat (pensat si fan un 3er túnel com si és Travessera o Diagonal)
Opció D: Igualada-Granollers Centre

Quina creieu què és millor???
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1083
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Diumenge 03/12/2017 1:44

Els noms de les dos primeres estacions que dius em semblen bé. Per altra banda el fet que estiguin massa a prop d'altres estacions realment no em preocupa. Una vegada fetes aquestes estacions, no crec que ningú seria capaç de dir que tindrien massa poca demanda per ser eficients, estant com estan al centre de la ciutat. A més, son de FGC, no estan conectades al metro, i tindrien unes dinamiques de fluxos de passatgers distintes.
Em sorprèn que diguis que la de Ronda de Dalt no té sentit. Té tot el sentit del món. Primer, no estaria sota la ronda, estaria al costat. Si veus exactament on la poso, veuràs que estaria emplaçada en uns solars que estan entre blocs de cases que son massa estrets per construir-hi, i on només hi creixen males herbes. La sortida sí que estaria a lavorerea de la ronda. L'estació de Mandri no solucionaria res, perque estaria a sota del passeig de la bonanova, més lluny encara si cap del Sant Ignasi, el IQS i més centres educatius, i en general aquell tros de barri, a part d'estar, com he dit abans, avall d'una pujada bastant fatigant d'uns potencialment +15 minuts depenent on vagis.

Sobre el trajecte d'Igualada, no sé si politicament seria realista anunciar la construcció d'una nova linia (+ expropiacions) a Igualada quan ja hi ha una primera, que de totes formes a vegades gent d'allà prefereix no agafar perquè el bus a Barcelona segons com va més rapid. La ciutat en té només 40.000 habitants i arreu del trajecte no hi ha molta més demanda que no estigui ja servida amb la línia a manresa de FGC. Com a friki de vies de trens sempre estic a favor de construir MES TRENS pero economicament...

OPCIO D: Igualada-Mataró per Granollers quan l'Eix transversal estigui complet?
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N3
N3
 
Entrades: 27
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dimecres 06/12/2017 22:20

Es tracta sobre de l'explotació futura del B/V, però es més bé una proposta ferroviària....

Tenint en compte que ara està pensat millorar la capacitat del B/V i etc....

Creieu que amb el pas del temps s'haurà de fer semidirectes de Terrassa i Sabadell???
(Exemple: Bypass de l'antic traçat del S2 per trens que no vagin a UAB o trens S1 sense parar a Les Fonts)
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1083
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: vermer3 » Dijous 07/12/2017 0:13

Carlos González ha escrit:Creieu que amb el pas del temps s'haurà de fer semidirectes de Terrassa i Sabadell???
(Exemple: Bypass de l'antic traçat del S2 per trens que no vagin a UAB o trens S1 sense parar a Les Fonts)


Per exemple, amb allò que es comenta d'augmentar les freqüències entre Barcelona i Terrassa/Sabadell amb l'adquisició de més unitats 113, jo proposaría un horari del següent estil (en hora vall les freqüències serien més reduïdes):

Barcelona-Sant Cugat-Terrassa
Fitxers adjunts
BV S1.pdf
(152.12 KiB) S’ha baixat 48 vegades
Desdobleu la línia de Vic ja!
No a l'ample internacional a les terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona, volem ample mixte!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
 
Entrades: 256
Membre des de: Dissabte 02/07/2011 14:11
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: vermer3 » Dijous 07/12/2017 0:14

i Barcelona-Sant Cugat-Sabadell:
Fitxers adjunts
BV S2.pdf
(156.23 KiB) S’ha baixat 44 vegades
Desdobleu la línia de Vic ja!
No a l'ample internacional a les terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona, volem ample mixte!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
 
Entrades: 256
Membre des de: Dissabte 02/07/2011 14:11
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dijous 07/12/2017 2:17

Això de fer els S6 i S7 allargar-los a Terrassa i Sabadell em sembla bé, jo no faria parar tots els trens a Muntaner...i vermer3....

Vols dir que no faries parar en aquest cas uns quants trens a UAB i Rubí????
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1083
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: vermer3 » Dijous 07/12/2017 10:59

Carlos González ha escrit:Això de fer els S6 i S7 allargar-los a Terrassa i Sabadell em sembla bé, jo no faria parar tots els trens a Muntaner...i vermer3....

Vols dir que no faries parar en aquest cas uns quants trens a UAB i Rubí????


Tenen 10 trens per hora i sentit, com Terrassa i Sabadell, i hi paren tots els trens, si t'hi fixes... això és una proposta de l'interval de pas mig, en hora punta s'hauria de veure, tot i que ja em surten trens cada 3 minuts a Sant Cugat.
Desdobleu la línia de Vic ja!
No a l'ample internacional a les terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona, volem ample mixte!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
 
Entrades: 256
Membre des de: Dissabte 02/07/2011 14:11
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dijous 07/12/2017 11:56

Ja veig.... en general m'agrada aquesta idea, però no entec molt això del tema horaris, la idea de no fer parar algunes estacions dels dos ramals em sembla bé,

Però a la S2 dels horaris que proposes jo faria parar a Volpelleres, Bellaterra i Sant Quirze enlloc de Sant Joan i Universitat Autònoma.

Perquè si arriba a fer connexió de RENFE allà a Volpelleres (connexió de veritat) té més sentit que pari allà, a més de que faria alguns trens S2 que NO parin a UAB per guanyar temps d'anar a Sabadell-BCN... no dic treure el servei de UAB de FGC, sino fer un bypass de l'antic traçat per aquella zona per anar més ràpid a Sabadell i Barcelona.

Almenys segons crec jo. Però a més, tampóc estic segur si es bona opció la idea que penso per parades al ramal de Sabadell ja que no sóc usuari del B/V. O sigui per els que ho siguin o coneixin millor el tema que em diguin o que em dónin una rèplica.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1083
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: vermer3 » Dijous 07/12/2017 14:22

Es salten Volpelleres i Sant Quirze per tema de demanda de viatgers (segons fonts de FGC, que podeu consultar al seu web). Aquestes dues tenen uns 700000 viatgers, mentre que Sant Joan i UAB superen el milió, més de 1100000 la primera i 1600000 la segona. Quan Volpelleres tingui una connexió digna amb la R8, es podrien aturar tots els trens. El mateix criteri per al ramal Terrassa. A les estacions urbanes de Sabadell i Terrassa s'aturen a totes tots els trens, per dotar-les d'una freqüència de metro.
A més, com es pot observar, cap estació de les que bno s'hi aturen tots els trens perd oferta (Mira-sol, Hospital General, Les Fonts, Volpelleres, Sant Quirze... tenen la mateixa freqüència que ara: cada 12 minuts). A la Floresta faig passar de llarg els trens S6 i S7 per que té la mateixa demanda que Les Planes/Baixador de Vallvidrera/Peu del Funicular (uns 400000 viatgers l'any). Queda doncs un tren cada 6 minuts per sentit en aquesta estació.
vermer3 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 07/12/2017 14:26, en total s’ha editat 1 vegada.
Desdobleu la línia de Vic ja!
No a l'ample internacional a les terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona, volem ample mixte!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
 
Entrades: 256
Membre des de: Dissabte 02/07/2011 14:11
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dijous 07/12/2017 14:25

Ho acabo de veure, tens raó.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1083
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Dijous 07/12/2017 19:07

Com a usuari diari a Volpelleres, dic NO!!

Nah seriosament, una pega que trobo és que a Sant Joan i la UAB poden tenir més passatgers totals, però son de gent que va a treballar i estudiar, s'omplen a hores punta, però ningú hi viu casi per aquestes zones. A Volpelleres els passatgers son una mica menors però més constants tot el dia.

Quin estigui el T-Mobilitat es tindran dades per construir horaris molt més perfectes arreu de la AMB que ara, tots coordinats.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N3
N3
 
Entrades: 27
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dissabte 09/12/2017 21:39

Aeduh ha escrit:Com a usuari diari a Volpelleres, dic NO!!

Nah seriosament, una pega que trobo és que a Sant Joan i la UAB poden tenir més passatgers totals, però son de gent que va a treballar i estudiar, s'omplen a hores punta, però ningú hi viu casi per aquestes zones. A Volpelleres els passatgers son una mica menors però més constants tot el dia.

Quin estigui el T-Mobilitat es tindran dades per construir horaris molt més perfectes arreu de la AMB que ara, tots coordinats.


O saber on es mes rentable pujar preus a les Zones de l'ATM, la T-Mobilitat potser un frau als viatgers, Jo no tinc gens clars els avantatges que portara.
Salutacions.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 807
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Anterior

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant