Personalmente, estoy de acuerdo en que se utilice la Estación de Francia, podría funcionar como dices para líneas de entrada y salida .França451 ha escrit: Me gusta la idea, pero si tenemos en cuenta lo que se comentó unos mensajes más arriba, si bien el túnel de Diagonal con esos dos ramales que alivian un poco, modifica un poco la cosa, sigue habiendo demasiados trenes, yo diría que incluso más de los actuales en los túneles de Paseo de Grácia y Plaza Catalunya, y chirría mucho la omisión de la Estación de Francia con sus dos ramales para ninguna de las líneas, estación que además se puede utilizar para entrada y salida sin partir la línea (como hacen los C3 actualmente en Valencia, que entran en FSL, invierten marcha y bajan a Est del Nord).
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1637
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8
Mersi por tu detallada respuesta, França.
En vez de la propuesta de los trenes que entren y salgan de França, a ver que te parece esta propuesta que quizá solucionaría la situación de saturación forma más indirecta y global.
SUBURBANS
https://drive.google.com/open?id=1rhOTX ... sp=sharing

Cosas:
En el link se puede activar la visualización de las Rodalies también.
Esta es mi propuesta de suburbanos. De trayecto menor que Rodalies pero mayor que el Metro. De momento solo FGC usa los S pero en esta propuesta Rodalies (la empresa) también los usaría. (O fusión de la gestión de FGC i Rodalies y tal, ese sueño cuasiutópico).
En mi propuesta de la FGC Vallés he quitado la S5 puesto que solo se usa testimonialmente y no pasaría gran cosa si se sustituyera por S6, sobretodo después de que lleguen los nuevos trenes en 2020, la ampliación a Castellar del Vallés y una cola de maniobras en Plaça Catalunya, la resta tot igual. No me termina de convencer el bypass de la UAB.
En FGC Llobregat he quitado la S9 puesto que es virtualmente lo mismo que la S3 más una estación, que ahora termina en Quatre Camins, donde la S9. Luego la S4 llega a Martorell, en vez de a Olesa, y pongo la S5 que llegaria a Monistrol (se necesitaria hacer doble via hasta allá más cola de maniobras, pero creo que mereceria la pena por acercar Montserrat a los turistas).
He creado un tercer hub para complementar a Catalunya i España, França. De ahi saldrian 3 suburbanos, uno hasta Viladecavalls, y otros dos hasta La Garriga, uno por la via de la R3, que tendría que desdoblarse como todos sabemos, y el otro por la otra principal (después de Granollers se reconecta con el potencial bypass de Les Franqueses a la via de Vic. Se necesitarian colas de maniobras en La Garriga y Viladecavalls.
Con la creación de estos suburbanos se podrian decrecer las frecuencias de los Rodalies, con lo que quizá dejarian de ocurrir estos colapsos que hacen la fluidez tan frágil.
También hago un S para la via nueva que dibujo de Badalona Horta Diagonal, hasta Castelldefels.
Y por último cojo la lanzadora futura al aeropuerto y la reconvierto en Suburbano también.
Además a todo esto, yo sería partidario de crear una nueva estación doble, 1: en la Diagonal entre la calle Marina i Sardenya y 2: en Aragón entre Marina y Sardenya, donde las vias de França se unen a PdG-Sants, y donde el túnel de la Diagonal se une a PdG dirección Sagrera.
También no veo porque no seria una mala idea suprimir Arc de Triomf y sustituirla por una estación en la Meridiana justo antes de entrar a Glòries, también donde se cruzan la via de França-Sants con la bifurcación PlCat-SagreraMeridiana y Pl.Cat-Sagrera TAV.
Y además ampliar El Clot Aragó para que también paren los trenes de Meridiana.
No sé si materialmente es posible hacer esto, a lo mejor no hay terreno y cosas así, pero bueno lo que describo aquí básicamente es un plan para potenciar este triángulo de cruces de vias de Rodalies.
En vez de la propuesta de los trenes que entren y salgan de França, a ver que te parece esta propuesta que quizá solucionaría la situación de saturación forma más indirecta y global.
SUBURBANS
https://drive.google.com/open?id=1rhOTX ... sp=sharing

Cosas:
En el link se puede activar la visualización de las Rodalies también.
Esta es mi propuesta de suburbanos. De trayecto menor que Rodalies pero mayor que el Metro. De momento solo FGC usa los S pero en esta propuesta Rodalies (la empresa) también los usaría. (O fusión de la gestión de FGC i Rodalies y tal, ese sueño cuasiutópico).
En mi propuesta de la FGC Vallés he quitado la S5 puesto que solo se usa testimonialmente y no pasaría gran cosa si se sustituyera por S6, sobretodo después de que lleguen los nuevos trenes en 2020, la ampliación a Castellar del Vallés y una cola de maniobras en Plaça Catalunya, la resta tot igual. No me termina de convencer el bypass de la UAB.
En FGC Llobregat he quitado la S9 puesto que es virtualmente lo mismo que la S3 más una estación, que ahora termina en Quatre Camins, donde la S9. Luego la S4 llega a Martorell, en vez de a Olesa, y pongo la S5 que llegaria a Monistrol (se necesitaria hacer doble via hasta allá más cola de maniobras, pero creo que mereceria la pena por acercar Montserrat a los turistas).
He creado un tercer hub para complementar a Catalunya i España, França. De ahi saldrian 3 suburbanos, uno hasta Viladecavalls, y otros dos hasta La Garriga, uno por la via de la R3, que tendría que desdoblarse como todos sabemos, y el otro por la otra principal (después de Granollers se reconecta con el potencial bypass de Les Franqueses a la via de Vic. Se necesitarian colas de maniobras en La Garriga y Viladecavalls.
Con la creación de estos suburbanos se podrian decrecer las frecuencias de los Rodalies, con lo que quizá dejarian de ocurrir estos colapsos que hacen la fluidez tan frágil.
También hago un S para la via nueva que dibujo de Badalona Horta Diagonal, hasta Castelldefels.
Y por último cojo la lanzadora futura al aeropuerto y la reconvierto en Suburbano también.
Además a todo esto, yo sería partidario de crear una nueva estación doble, 1: en la Diagonal entre la calle Marina i Sardenya y 2: en Aragón entre Marina y Sardenya, donde las vias de França se unen a PdG-Sants, y donde el túnel de la Diagonal se une a PdG dirección Sagrera.
También no veo porque no seria una mala idea suprimir Arc de Triomf y sustituirla por una estación en la Meridiana justo antes de entrar a Glòries, también donde se cruzan la via de França-Sants con la bifurcación PlCat-SagreraMeridiana y Pl.Cat-Sagrera TAV.
Y además ampliar El Clot Aragó para que también paren los trenes de Meridiana.
No sé si materialmente es posible hacer esto, a lo mejor no hay terreno y cosas así, pero bueno lo que describo aquí básicamente es un plan para potenciar este triángulo de cruces de vias de Rodalies.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1637
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Petit canvi... a la S-12 no seria millor fer-la acabar per l'EdF? Així es recupera l'antiga R10.

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8
Lo pensé pero creo que seria más sano que acabara en Sagrera puesto que es un gran centro de metros y lo importante es que la gente de Barcelona, especialmente los distritos del este, Santaco y Badalona, sean capaces de enfilar al aeropuerto rápidamente.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
-
- N5
- Entrades: 88
Aeduh ha escrit:Mersi por tu detallada respuesta, França.
En vez de la propuesta de los trenes que entren y salgan de França, a ver que te parece esta propuesta que quizá solucionaría la situación de saturación forma más indirecta y global.
SUBURBANS
https://drive.google.com/open?id=1rhOTX ... sp=sharing
Cosas:
En el link se puede activar la visualización de las Rodalies también.
Esta es mi propuesta de suburbanos. De trayecto menor que Rodalies pero mayor que el Metro. De momento solo FGC usa los S pero en esta propuesta Rodalies (la empresa) también los usaría. (O fusión de la gestión de FGC i Rodalies y tal, ese sueño cuasiutópico).
En mi propuesta de la FGC Vallés he quitado la S5 puesto que solo se usa testimonialmente y no pasaría gran cosa si se sustituyera por S6, sobretodo después de que lleguen los nuevos trenes en 2020, la ampliación a Castellar del Vallés y una cola de maniobras en Plaça Catalunya, la resta tot igual. No me termina de convencer el bypass de la UAB.
En FGC Llobregat he quitado la S9 puesto que es virtualmente lo mismo que la S3 más una estación, que ahora termina en Quatre Camins, donde la S9. Luego la S4 llega a Martorell, en vez de a Olesa, y pongo la S5 que llegaria a Monistrol (se necesitaria hacer doble via hasta allá más cola de maniobras, pero creo que mereceria la pena por acercar Montserrat a los turistas).
He creado un tercer hub para complementar a Catalunya i España, França. De ahi saldrian 3 suburbanos, uno hasta Viladecavalls, y otros dos hasta La Garriga, uno por la via de la R3, que tendría que desdoblarse como todos sabemos, y el otro por la otra principal (después de Granollers se reconecta con el potencial bypass de Les Franqueses a la via de Vic. Se necesitarian colas de maniobras en La Garriga y Viladecavalls.
Con la creación de estos suburbanos se podrian decrecer las frecuencias de los Rodalies, con lo que quizá dejarian de ocurrir estos colapsos que hacen la fluidez tan frágil.
También hago un S para la via nueva que dibujo de Badalona Horta Diagonal, hasta Castelldefels.
Y por último cojo la lanzadora futura al aeropuerto y la reconvierto en Suburbano también.
Además a todo esto, yo sería partidario de crear una nueva estación doble, 1: en la Diagonal entre la calle Marina i Sardenya y 2: en Aragón entre Marina y Sardenya, donde las vias de França se unen a PdG-Sants, y donde el túnel de la Diagonal se une a PdG dirección Sagrera.
También no veo porque no seria una mala idea suprimir Arc de Triomf y sustituirla por una estación en la Meridiana justo antes de entrar a Glòries, también donde se cruzan la via de França-Sants con la bifurcación PlCat-SagreraMeridiana y Pl.Cat-Sagrera TAV.
Y además ampliar El Clot Aragó para que también paren los trenes de Meridiana.
No sé si materialmente es posible hacer esto, a lo mejor no hay terreno y cosas así, pero bueno lo que describo aquí básicamente es un plan para potenciar este triángulo de cruces de vias de Rodalies.
M'agrada la proposta. Tinc entès que els suburbans per ser "suburbans" no han de passar de la zona 3, però treient això tot bé.
P.D: Ja si poses les hipotètiques estacions a cada línia, em trec el barret

De totes maneres amb la T-Mobilitat suprimiran les zones, i Terrassa està en zona 3.
Crec que en algun moment posaré les estacions noves que calen falta, no les que ja existeixen que es pot veure al mapa.
A més, em queda el mapa de trens regionals.
Crec que en algun moment posaré les estacions noves que calen falta, no les que ja existeixen que es pot veure al mapa.
A més, em queda el mapa de trens regionals.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
-
- N5
- Entrades: 88
Terrassa si. Però Monistrol i La Garriga són de zona 4. Però si suprimeixen les zones suposo que es farà per quilometratge.Aeduh ha escrit:De totes maneres amb la T-Mobilitat suprimiran les zones, i Terrassa està en zona 3.
- robertotlh
- N6
- Entrades: 312
Adjunta va la meva proposta de línies per a FGC Vallès. Implicaria les següents millores en l infraestructura:
- Salt de moltó a Sant Cugat per augmentar la capacitat del nus
- Ampliació de la L12 desde Reina Elisenda fins a Pont d Esplugues
- Tecnologia de cantons mòbils virtuals per augmentar la capacitat de la línia
- Ampliació de L6 i L7 desde Plaça Catalunya fins a l Estació de França
- Ampliació de L7 fins a la zona del CosmoCaixa
- Ampliació de la S1 a Matadepera
- Ampliació de la S2 a Castellar del Vallès
- Allargament d andanes per acollir trens de 5 o 6 cotxes
- Salt de moltó a Sant Cugat per augmentar la capacitat del nus
- Ampliació de la L12 desde Reina Elisenda fins a Pont d Esplugues
- Tecnologia de cantons mòbils virtuals per augmentar la capacitat de la línia
- Ampliació de L6 i L7 desde Plaça Catalunya fins a l Estació de França
- Ampliació de L7 fins a la zona del CosmoCaixa
- Ampliació de la S1 a Matadepera
- Ampliació de la S2 a Castellar del Vallès
- Allargament d andanes per acollir trens de 5 o 6 cotxes
- Fitxers adjunts
-
- fgcvalles.pdf
- (26.17 KiB) S’ha baixat 128 vegades
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1637
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Home, des de Matadepera i Castellar estaria bé que tinguéssin tren...
Em sembla utòpic fer ampliació per l'Estació de França... no perquè no sigui innecesari, em sembla utòpic perquè seria complicat fer un túnel per el centre de Barcelona
Com a alternativa, el que penso que s'ha de fer és...
-Un intercanviador gran entre les estacions Passeig de Gràcia/Pl.Catalunya/Urquinaona (si no m'equivoco era part del Pla d'Insfraestructures de 2011-2020) Una cosa semblant a l'intercanviador gran de les estacions de King's Cross i St. Pancras de Londres amb l'Underground
-I fer enllaç a la L4 a l'Estació de França
Em sembla utòpic fer ampliació per l'Estació de França... no perquè no sigui innecesari, em sembla utòpic perquè seria complicat fer un túnel per el centre de Barcelona
Com a alternativa, el que penso que s'ha de fer és...
-Un intercanviador gran entre les estacions Passeig de Gràcia/Pl.Catalunya/Urquinaona (si no m'equivoco era part del Pla d'Insfraestructures de 2011-2020) Una cosa semblant a l'intercanviador gran de les estacions de King's Cross i St. Pancras de Londres amb l'Underground
-I fer enllaç a la L4 a l'Estació de França

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8
-
- N5
- Entrades: 88
- Ampliació de la L12 desde Reina Elisenda fins a Pont d Esplugues
Crec que amb fer-la arribar a Finestrelles seria suficient. P.D: L'estació a la que tú amomenes Av. Esplugues, crec que té un nom pactat (Eulàlia d'Anzizu)
Jo les faria passar per Jaume I en comptes de crear una nova estació- Ampliació de L6 i L7 desde Plaça Catalunya fins a l Estació de França
-
Crec que per temes del relleu i la complicada orografia de la zona, no es podia ampliar la S1 a MatadeperaAmpliació de la S1 a Matadepera
T'has deixat l'estació de Pla de la Bruguera-Ampliació de la S2 a Castellar del Vallès
La proposta en general és bona.
El més senzill de tots: connectar els FGC de la línia del Baix Llobregat amb la L2. Només caldria fer el tram Espanya - Sant Antoni (no caldria baixar fins Paral·lel), amb un túnel de 1,3km per av.Mistral i Tamarit. Permetria que tota la gent que ve des de Martorell o Sant Boi arribés directament al centre de Barcelona.
Pues no estaria mal, lastima que las cabezas pensantes han decidido llevarlo a Gracia, si llega algun dia y sin conexion fisica.Oriolix ha escrit:El més senzill de tots: connectar els FGC de la línia del Baix Llobregat amb la L2. Només caldria fer el tram Espanya - Sant Antoni (no caldria baixar fins Paral·lel), amb un túnel de 1,3km per av.Mistral i Tamarit. Permetria que tota la gent que ve des de Martorell o Sant Boi arribés directament al centre de Barcelona.
Saludos.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1637
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Canviant de tema...
Creieu que la L11 hauria d'arribar a Ripollet???
Creieu que la L11 hauria d'arribar a Ripollet???

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8
Personalment, no crec que hi hagués prou demanda. Pensa que la L11 acaba a Trinitat Nova, on has d'intercanviar per arribar a qualsevol lloc. A més, està feta en via única i només caben trens de dos cotxes, cosa que no permetria gaire oferta.Carlos González ha escrit:Canviant de tema...
Creieu que la L11 hauria d'arribar a Ripollet???
Crec que no. S'ha de pensar en termes de connexió de fluxos, no en connexió de punts. I sempre des del punt de vista de l'usuari. Hi ha demanda per això? Aquesta ampliació seria com 4 vegades més llarga que l'actual L11. Els usuaris de Ripollet volen una millor connexió amb Barcelona i la resta de la AMB, i crec que això s'aconsegueix trobant maneres d'apropar el municipi a l'estació de Rodalies de Cerdanyola, o oferint serveis de. Bus directe a Sagrera a través del supercarril vao de l'autopista. El Tramvallès connectaria més ràpidament Ripollet amb Montcada i Cerdanyola.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
-
- N8
- Entrades: 880
- Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)
Cosa que ja existeix, i es diu e4...Aeduh ha escrit:o oferint serveis de bus directe a Sagrera a través del supercarril vao de l'autopista
(I en canvi, l'autobús directe a la seva capital de comarca, el B5, amb un autobús cada dues hores... quan Ripollet-Sabadell es passin a cobrar dues zones, no m'extranyaria que la tanquessin adduïnt "baixa demanda"...

- Carlos González
- N9
- Entrades: 1637
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Aquest dubte es tracta sobre la saturació dels túnels de RENFE...
Ja s'ha parlat de fer algún tunel nou i en el Pla de Rodalies proposen fer com que cada túnel tingui les mateixes circulacions que no un túnel tingui més que l'altre.
Creieu que alguna de les línies que passen actualment per el túnel de Pl.Catalunya hauria de passar per Passeig de Gràcia? Si es així, quina segons el vostre criteri creieu? Salutacions
Ja s'ha parlat de fer algún tunel nou i en el Pla de Rodalies proposen fer com que cada túnel tingui les mateixes circulacions que no un túnel tingui més que l'altre.
Creieu que alguna de les línies que passen actualment per el túnel de Pl.Catalunya hauria de passar per Passeig de Gràcia? Si es així, quina segons el vostre criteri creieu? Salutacions

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8
-
- N5
- Entrades: 88
Carlos González ha escrit:Aquest dubte es tracta sobre la saturació dels túnels de RENFE...
Ja s'ha parlat de fer algún tunel nou i en el Pla de Rodalies proposen fer com que cada túnel tingui les mateixes circulacions que no un túnel tingui més que l'altre.
Creieu que alguna de les línies que passen actualment per el túnel de Pl.Catalunya hauria de passar per Passeig de Gràcia? Si es així, quina segons el vostre criteri creieu? Salutacions
Segons el PDI tenia que passar la R3 crec.
-
- N5
- Entrades: 88
Aeduh ha escrit:Mersi por tu detallada respuesta, França.
En vez de la propuesta de los trenes que entren y salgan de França, a ver que te parece esta propuesta que quizá solucionaría la situación de saturación forma más indirecta y global.
SUBURBANS
https://drive.google.com/open?id=1rhOTX ... sp=sharing
Cosas:
En el link se puede activar la visualización de las Rodalies también.
Esta es mi propuesta de suburbanos. De trayecto menor que Rodalies pero mayor que el Metro. De momento solo FGC usa los S pero en esta propuesta Rodalies (la empresa) también los usaría. (O fusión de la gestión de FGC i Rodalies y tal, ese sueño cuasiutópico).
En mi propuesta de la FGC Vallés he quitado la S5 puesto que solo se usa testimonialmente y no pasaría gran cosa si se sustituyera por S6, sobretodo después de que lleguen los nuevos trenes en 2020, la ampliación a Castellar del Vallés y una cola de maniobras en Plaça Catalunya, la resta tot igual. No me termina de convencer el bypass de la UAB.
En FGC Llobregat he quitado la S9 puesto que es virtualmente lo mismo que la S3 más una estación, que ahora termina en Quatre Camins, donde la S9. Luego la S4 llega a Martorell, en vez de a Olesa, y pongo la S5 que llegaria a Monistrol (se necesitaria hacer doble via hasta allá más cola de maniobras, pero creo que mereceria la pena por acercar Montserrat a los turistas).
He creado un tercer hub para complementar a Catalunya i España, França. De ahi saldrian 3 suburbanos, uno hasta Viladecavalls, y otros dos hasta La Garriga, uno por la via de la R3, que tendría que desdoblarse como todos sabemos, y el otro por la otra principal (después de Granollers se reconecta con el potencial bypass de Les Franqueses a la via de Vic. Se necesitarian colas de maniobras en La Garriga y Viladecavalls.
Con la creación de estos suburbanos se podrian decrecer las frecuencias de los Rodalies, con lo que quizá dejarian de ocurrir estos colapsos que hacen la fluidez tan frágil.
También hago un S para la via nueva que dibujo de Badalona Horta Diagonal, hasta Castelldefels.
Y por último cojo la lanzadora futura al aeropuerto y la reconvierto en Suburbano también.
Además a todo esto, yo sería partidario de crear una nueva estación doble, 1: en la Diagonal entre la calle Marina i Sardenya y 2: en Aragón entre Marina y Sardenya, donde las vias de França se unen a PdG-Sants, y donde el túnel de la Diagonal se une a PdG dirección Sagrera.
También no veo porque no seria una mala idea suprimir Arc de Triomf y sustituirla por una estación en la Meridiana justo antes de entrar a Glòries, también donde se cruzan la via de França-Sants con la bifurcación PlCat-SagreraMeridiana y Pl.Cat-Sagrera TAV.
Y además ampliar El Clot Aragó para que también paren los trenes de Meridiana.
No sé si materialmente es posible hacer esto, a lo mejor no hay terreno y cosas así, pero bueno lo que describo aquí básicamente es un plan para potenciar este triángulo de cruces de vias de Rodalies.
He vist que has posat les estacions. Canviaria alguns noms però t'ho passo perquè t'ho has currat

- Carlos González
- N9
- Entrades: 1637
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Sé que ara hi falten infraestructures més importants però creieu que la L6 hauria d'arribar per Esplugues enlloc de la L3?
Sé que està plantejat que la L3 arribi a Esplugues i que la L12 arribi per l'Hospital de Sant Joan de Déu.
Salutacions.
Sé que està plantejat que la L3 arribi a Esplugues i que la L12 arribi per l'Hospital de Sant Joan de Déu.
Salutacions.
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 07/04/2018 23:43, en total s’ha editat 1 vegada.

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8