Pàgina 126 de 148

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 27/03/2018 22:13
Autor: Oriolix
El més senzill de tots: connectar els FGC de la línia del Baix Llobregat amb la L2. Només caldria fer el tram Espanya - Sant Antoni (no caldria baixar fins Paral·lel), amb un túnel de 1,3km per av.Mistral i Tamarit. Permetria que tota la gent que ve des de Martorell o Sant Boi arribés directament al centre de Barcelona.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 28/03/2018 19:00
Autor: ortegote
Oriolix ha escrit:El més senzill de tots: connectar els FGC de la línia del Baix Llobregat amb la L2. Només caldria fer el tram Espanya - Sant Antoni (no caldria baixar fins Paral·lel), amb un túnel de 1,3km per av.Mistral i Tamarit. Permetria que tota la gent que ve des de Martorell o Sant Boi arribés directament al centre de Barcelona.
Pues no estaria mal, lastima que las cabezas pensantes han decidido llevarlo a Gracia, si llega algun dia y sin conexion fisica.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 29/03/2018 12:48
Autor: Carlos González
Canviant de tema...

Creieu que la L11 hauria d'arribar a Ripollet???

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 30/03/2018 19:52
Autor: adriaesc
Carlos González ha escrit:Canviant de tema...

Creieu que la L11 hauria d'arribar a Ripollet???
Personalment, no crec que hi hagués prou demanda. Pensa que la L11 acaba a Trinitat Nova, on has d'intercanviar per arribar a qualsevol lloc. A més, està feta en via única i només caben trens de dos cotxes, cosa que no permetria gaire oferta.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 30/03/2018 21:00
Autor: Aeduh
Crec que no. S'ha de pensar en termes de connexió de fluxos, no en connexió de punts. I sempre des del punt de vista de l'usuari. Hi ha demanda per això? Aquesta ampliació seria com 4 vegades més llarga que l'actual L11. Els usuaris de Ripollet volen una millor connexió amb Barcelona i la resta de la AMB, i crec que això s'aconsegueix trobant maneres d'apropar el municipi a l'estació de Rodalies de Cerdanyola, o oferint serveis de. Bus directe a Sagrera a través del supercarril vao de l'autopista. El Tramvallès connectaria més ràpidament Ripollet amb Montcada i Cerdanyola.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 31/03/2018 13:22
Autor: Granolleri
Aeduh ha escrit:o oferint serveis de bus directe a Sagrera a través del supercarril vao de l'autopista
Cosa que ja existeix, i es diu e4...

(I en canvi, l'autobús directe a la seva capital de comarca, el B5, amb un autobús cada dues hores... quan Ripollet-Sabadell es passin a cobrar dues zones, no m'extranyaria que la tanquessin adduïnt "baixa demanda"... :roll: )

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 05/04/2018 23:43
Autor: Carlos González
Aquest dubte es tracta sobre la saturació dels túnels de RENFE...

Ja s'ha parlat de fer algún tunel nou i en el Pla de Rodalies proposen fer com que cada túnel tingui les mateixes circulacions que no un túnel tingui més que l'altre.

Creieu que alguna de les línies que passen actualment per el túnel de Pl.Catalunya hauria de passar per Passeig de Gràcia? Si es així, quina segons el vostre criteri creieu? Salutacions

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 06/04/2018 9:55
Autor: Adrià Grande
Carlos González ha escrit:Aquest dubte es tracta sobre la saturació dels túnels de RENFE...

Ja s'ha parlat de fer algún tunel nou i en el Pla de Rodalies proposen fer com que cada túnel tingui les mateixes circulacions que no un túnel tingui més que l'altre.

Creieu que alguna de les línies que passen actualment per el túnel de Pl.Catalunya hauria de passar per Passeig de Gràcia? Si es així, quina segons el vostre criteri creieu? Salutacions

Segons el PDI tenia que passar la R3 crec.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 07/04/2018 18:40
Autor: Adrià Grande
Aeduh ha escrit:Mersi por tu detallada respuesta, França.
En vez de la propuesta de los trenes que entren y salgan de França, a ver que te parece esta propuesta que quizá solucionaría la situación de saturación forma más indirecta y global.

SUBURBANS

https://drive.google.com/open?id=1rhOTX ... sp=sharing

Imatge

Cosas:

En el link se puede activar la visualización de las Rodalies también.
Esta es mi propuesta de suburbanos. De trayecto menor que Rodalies pero mayor que el Metro. De momento solo FGC usa los S pero en esta propuesta Rodalies (la empresa) también los usaría. (O fusión de la gestión de FGC i Rodalies y tal, ese sueño cuasiutópico).

En mi propuesta de la FGC Vallés he quitado la S5 puesto que solo se usa testimonialmente y no pasaría gran cosa si se sustituyera por S6, sobretodo después de que lleguen los nuevos trenes en 2020, la ampliación a Castellar del Vallés y una cola de maniobras en Plaça Catalunya, la resta tot igual. No me termina de convencer el bypass de la UAB.

En FGC Llobregat he quitado la S9 puesto que es virtualmente lo mismo que la S3 más una estación, que ahora termina en Quatre Camins, donde la S9. Luego la S4 llega a Martorell, en vez de a Olesa, y pongo la S5 que llegaria a Monistrol (se necesitaria hacer doble via hasta allá más cola de maniobras, pero creo que mereceria la pena por acercar Montserrat a los turistas).

He creado un tercer hub para complementar a Catalunya i España, França. De ahi saldrian 3 suburbanos, uno hasta Viladecavalls, y otros dos hasta La Garriga, uno por la via de la R3, que tendría que desdoblarse como todos sabemos, y el otro por la otra principal (después de Granollers se reconecta con el potencial bypass de Les Franqueses a la via de Vic. Se necesitarian colas de maniobras en La Garriga y Viladecavalls.

Con la creación de estos suburbanos se podrian decrecer las frecuencias de los Rodalies, con lo que quizá dejarian de ocurrir estos colapsos que hacen la fluidez tan frágil.

También hago un S para la via nueva que dibujo de Badalona Horta Diagonal, hasta Castelldefels.
Y por último cojo la lanzadora futura al aeropuerto y la reconvierto en Suburbano también.

Además a todo esto, yo sería partidario de crear una nueva estación doble, 1: en la Diagonal entre la calle Marina i Sardenya y 2: en Aragón entre Marina y Sardenya, donde las vias de França se unen a PdG-Sants, y donde el túnel de la Diagonal se une a PdG dirección Sagrera.

También no veo porque no seria una mala idea suprimir Arc de Triomf y sustituirla por una estación en la Meridiana justo antes de entrar a Glòries, también donde se cruzan la via de França-Sants con la bifurcación PlCat-SagreraMeridiana y Pl.Cat-Sagrera TAV.

Y además ampliar El Clot Aragó para que también paren los trenes de Meridiana.

No sé si materialmente es posible hacer esto, a lo mejor no hay terreno y cosas así, pero bueno lo que describo aquí básicamente es un plan para potenciar este triángulo de cruces de vias de Rodalies.

He vist que has posat les estacions. Canviaria alguns noms però t'ho passo perquè t'ho has currat :ok . Només tinc un dubte. En aquestes hipotètiques estacions, hi farien parada totes les línies que esmentes en el mapa o només farien parada els Rodalies (o només els Suburbans)?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 07/04/2018 20:04
Autor: Carlos González
Sé que ara hi falten infraestructures més importants però creieu que la L6 hauria d'arribar per Esplugues enlloc de la L3?

Sé que està plantejat que la L3 arribi a Esplugues i que la L12 arribi per l'Hospital de Sant Joan de Déu.

Salutacions.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 07/04/2018 23:32
Autor: Aeduh
Els noms que he posar no son una cosa que estaria gaire temps defensant, és més placeholer que una altra cosa. Només he posat estacions noves o que, si són existents una linia nova la creua perpendicularment (no a la mateixa via una linia nova). També hauria de posar les estacions noves de la Linia Orbital però em fa mandra heh
Crec que totes les linies dibuixades haurien de parar on poso, tant R com S. Segueix sent una densitat d'estacions més petita que la de les 2 xarxes de FGC.

I sobre la L12 estava pensant de fer fins i tot traçat conjunt però crec que les freqüències serien massa elevades per a aquella zona.
Parlant de traçat conjunt, la L9 i L10 quan es separen, hi ha cisallament no?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 08/04/2018 13:00
Autor: Carlos González
M'he ficat a pàgines de Mordor i m'he fixat que originalment, el projecte de la L9 per el Prat no es pensava que enllacés per l'estació del Prat, de fet es pensava fer-la passar per l'Avinguda Verge de Montserrat...

El dia en què la L2 sigui perllongat per Parc Logístic i comparteixi traçat amb la L9 Sud, no estaria bé que la L2 fés menys parades per el Prat utilitzant aquesta idea de la L9 que es pensava?? Salutacions

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 08/04/2018 15:01
Autor: Aeduh
Acabo d'adonarme que en absolut hi ha cisallament puesto que les dos direccions estan superposades en dos pisos.

No crec que valgui la pena fer un corredor alternatiu en la L9/L2. Amb la nova via de Rodalies segurament la gran majoria de viatjers prendran aquesta en comptes del metro perquè només pararà a poques estacions en comparació, fins al centre de Barcelona.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 08/04/2018 15:04
Autor: Carlos González
Aeduh ha escrit:Acabo d'adonarme que en absolut hi ha cisallament puesto que les dos direccions estan superposades en dos pisos.

No crec que valgui la pena fer un corredor alternatiu en la L9/L2. Amb la nova via de Rodalies segurament la gran majoria de viatjers prendran aquesta en comptes del metro perquè només pararà a poques estacions en comparació, fins al centre de Barcelona.
Segons al PDI, tant com el nou ramal de l'Aeroport i el traçat compartit de la L9/L2 van al mateix calaix.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 08/04/2018 15:30
Autor: Aeduh
Nono, si vas a https://www.openrailwaymap.org/ veuras per on passen les vies.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 08/04/2018 15:42
Autor: Carlos González
Aeduh ha escrit:Nono, si vas a https://www.openrailwaymap.org/ veuras per on passen les vies.
No m'has entés o no ho he escrit bé, vull dir que el Pla Director d'Infraestructures mostràven tant el projecte del nou ramal de l'Aeroport com el perllongament de la L2 fins a Parc Logístic (Per el Prat com a segon termini)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 08/04/2018 15:57
Autor: Aeduh
Vale, pensava que deies pel mateix túnel.

Tenint en compte que el ramal de Rodalies ja està en construcció i probablement s'inauguri abans de que comencin les obres de l'ampliació de la L2, no crec que hi hagi cap voluntat política de fer obres extra per acurtar el tram del Prat amb la L2, donat que si el que es vol és una connexió ràpida amb el centre de Barcelona, la línia de Rodalies ja servirà. Però bueno això son suposicions meves.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 08/04/2018 16:02
Autor: Carlos González
Aeduh ha escrit:Vale, pensava que deies pel mateix túnel.

Tenint en compte que el ramal de Rodalies ja està en construcció i probablement s'inauguri abans de que comencin les obres de l'ampliació de la L2, no crec que hi hagi cap voluntat política de fer obres extra per acurtar el tram del Prat amb la L2, donat que si el que es vol ées una connexió ràpida amb el centre de Barcelona, la línia de Rodalies ja servirà. Per`ø bueno això son suposicions meves.
Una suposició que comparteixo i crec que es veritat :)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Diumenge 08/04/2018 19:21
Autor: Carlos González
Tenint en compte que cal reobrir el ramal de les Aigües i el Túnel de Montcada... Penseu que alguns R3 (els que van per Puigcerdà) i la R12 haurien de parar per l'Estació de França??
Salutacions

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 08/04/2018 19:31
Autor: robertotlh
Carlos González ha escrit:Sé que ara hi falten infraestructures més importants però creieu que la L6 hauria d'arribar per Esplugues enlloc de la L3?

Sé que està plantejat que la L3 arribi a Esplugues i que la L12 arribi per l'Hospital de Sant Joan de Déu.

Salutacions.
Crec que han d arribar les dues. La L6 desde Sant Joan de Déu / Finestrelles i la L3 desde Zona Universitària. Es crearia un intercambiador molt potent amb el tram.

Com a Hospitalet on hi ha FGC desde la zona de Europa / Fira i L1 desde Torrassa/Santa Eulàlia i convergeixen a Av. Carrilet creant un important intercamviador

O com a Cornellà on convergeixen a Cornellà Centre Metro, Renfe i Tram

La veritat no sé perquè Esplugues està tan marginada en transport públic.