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Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 25/03/2018 22:25
Autor: Carlos González
França451 ha escrit: Me gusta la idea, pero si tenemos en cuenta lo que se comentó unos mensajes más arriba, si bien el túnel de Diagonal con esos dos ramales que alivian un poco, modifica un poco la cosa, sigue habiendo demasiados trenes, yo diría que incluso más de los actuales en los túneles de Paseo de Grácia y Plaza Catalunya, y chirría mucho la omisión de la Estación de Francia con sus dos ramales para ninguna de las líneas, estación que además se puede utilizar para entrada y salida sin partir la línea (como hacen los C3 actualmente en Valencia, que entran en FSL, invierten marcha y bajan a Est del Nord).
Personalmente, estoy de acuerdo en que se utilice la Estación de Francia, podría funcionar como dices para líneas de entrada y salida .

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 25/03/2018 23:14
Autor: Aeduh
Mersi por tu detallada respuesta, França.
En vez de la propuesta de los trenes que entren y salgan de França, a ver que te parece esta propuesta que quizá solucionaría la situación de saturación forma más indirecta y global.

SUBURBANS

https://drive.google.com/open?id=1rhOTX ... sp=sharing

Imatge

Cosas:

En el link se puede activar la visualización de las Rodalies también.
Esta es mi propuesta de suburbanos. De trayecto menor que Rodalies pero mayor que el Metro. De momento solo FGC usa los S pero en esta propuesta Rodalies (la empresa) también los usaría. (O fusión de la gestión de FGC i Rodalies y tal, ese sueño cuasiutópico).

En mi propuesta de la FGC Vallés he quitado la S5 puesto que solo se usa testimonialmente y no pasaría gran cosa si se sustituyera por S6, sobretodo después de que lleguen los nuevos trenes en 2020, la ampliación a Castellar del Vallés y una cola de maniobras en Plaça Catalunya, la resta tot igual. No me termina de convencer el bypass de la UAB.

En FGC Llobregat he quitado la S9 puesto que es virtualmente lo mismo que la S3 más una estación, que ahora termina en Quatre Camins, donde la S9. Luego la S4 llega a Martorell, en vez de a Olesa, y pongo la S5 que llegaria a Monistrol (se necesitaria hacer doble via hasta allá más cola de maniobras, pero creo que mereceria la pena por acercar Montserrat a los turistas).

He creado un tercer hub para complementar a Catalunya i España, França. De ahi saldrian 3 suburbanos, uno hasta Viladecavalls, y otros dos hasta La Garriga, uno por la via de la R3, que tendría que desdoblarse como todos sabemos, y el otro por la otra principal (después de Granollers se reconecta con el potencial bypass de Les Franqueses a la via de Vic. Se necesitarian colas de maniobras en La Garriga y Viladecavalls.

Con la creación de estos suburbanos se podrian decrecer las frecuencias de los Rodalies, con lo que quizá dejarian de ocurrir estos colapsos que hacen la fluidez tan frágil.

También hago un S para la via nueva que dibujo de Badalona Horta Diagonal, hasta Castelldefels.
Y por último cojo la lanzadora futura al aeropuerto y la reconvierto en Suburbano también.

Además a todo esto, yo sería partidario de crear una nueva estación doble, 1: en la Diagonal entre la calle Marina i Sardenya y 2: en Aragón entre Marina y Sardenya, donde las vias de França se unen a PdG-Sants, y donde el túnel de la Diagonal se une a PdG dirección Sagrera.

También no veo porque no seria una mala idea suprimir Arc de Triomf y sustituirla por una estación en la Meridiana justo antes de entrar a Glòries, también donde se cruzan la via de França-Sants con la bifurcación PlCat-SagreraMeridiana y Pl.Cat-Sagrera TAV.

Y además ampliar El Clot Aragó para que también paren los trenes de Meridiana.

No sé si materialmente es posible hacer esto, a lo mejor no hay terreno y cosas así, pero bueno lo que describo aquí básicamente es un plan para potenciar este triángulo de cruces de vias de Rodalies.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 25/03/2018 23:20
Autor: Carlos González
Petit canvi... a la S-12 no seria millor fer-la acabar per l'EdF? Així es recupera l'antiga R10.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Diumenge 25/03/2018 23:35
Autor: Aeduh
Lo pensé pero creo que seria más sano que acabara en Sagrera puesto que es un gran centro de metros y lo importante es que la gente de Barcelona, especialmente los distritos del este, Santaco y Badalona, sean capaces de enfilar al aeropuerto rápidamente.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 26/03/2018 1:21
Autor: Adrià Grande
Aeduh ha escrit:Mersi por tu detallada respuesta, França.
En vez de la propuesta de los trenes que entren y salgan de França, a ver que te parece esta propuesta que quizá solucionaría la situación de saturación forma más indirecta y global.

SUBURBANS

https://drive.google.com/open?id=1rhOTX ... sp=sharing

Imatge

Cosas:

En el link se puede activar la visualización de las Rodalies también.
Esta es mi propuesta de suburbanos. De trayecto menor que Rodalies pero mayor que el Metro. De momento solo FGC usa los S pero en esta propuesta Rodalies (la empresa) también los usaría. (O fusión de la gestión de FGC i Rodalies y tal, ese sueño cuasiutópico).

En mi propuesta de la FGC Vallés he quitado la S5 puesto que solo se usa testimonialmente y no pasaría gran cosa si se sustituyera por S6, sobretodo después de que lleguen los nuevos trenes en 2020, la ampliación a Castellar del Vallés y una cola de maniobras en Plaça Catalunya, la resta tot igual. No me termina de convencer el bypass de la UAB.

En FGC Llobregat he quitado la S9 puesto que es virtualmente lo mismo que la S3 más una estación, que ahora termina en Quatre Camins, donde la S9. Luego la S4 llega a Martorell, en vez de a Olesa, y pongo la S5 que llegaria a Monistrol (se necesitaria hacer doble via hasta allá más cola de maniobras, pero creo que mereceria la pena por acercar Montserrat a los turistas).

He creado un tercer hub para complementar a Catalunya i España, França. De ahi saldrian 3 suburbanos, uno hasta Viladecavalls, y otros dos hasta La Garriga, uno por la via de la R3, que tendría que desdoblarse como todos sabemos, y el otro por la otra principal (después de Granollers se reconecta con el potencial bypass de Les Franqueses a la via de Vic. Se necesitarian colas de maniobras en La Garriga y Viladecavalls.

Con la creación de estos suburbanos se podrian decrecer las frecuencias de los Rodalies, con lo que quizá dejarian de ocurrir estos colapsos que hacen la fluidez tan frágil.

También hago un S para la via nueva que dibujo de Badalona Horta Diagonal, hasta Castelldefels.
Y por último cojo la lanzadora futura al aeropuerto y la reconvierto en Suburbano también.

Además a todo esto, yo sería partidario de crear una nueva estación doble, 1: en la Diagonal entre la calle Marina i Sardenya y 2: en Aragón entre Marina y Sardenya, donde las vias de França se unen a PdG-Sants, y donde el túnel de la Diagonal se une a PdG dirección Sagrera.

También no veo porque no seria una mala idea suprimir Arc de Triomf y sustituirla por una estación en la Meridiana justo antes de entrar a Glòries, también donde se cruzan la via de França-Sants con la bifurcación PlCat-SagreraMeridiana y Pl.Cat-Sagrera TAV.

Y además ampliar El Clot Aragó para que también paren los trenes de Meridiana.

No sé si materialmente es posible hacer esto, a lo mejor no hay terreno y cosas así, pero bueno lo que describo aquí básicamente es un plan para potenciar este triángulo de cruces de vias de Rodalies.

M'agrada la proposta. Tinc entès que els suburbans per ser "suburbans" no han de passar de la zona 3, però treient això tot bé.
P.D: Ja si poses les hipotètiques estacions a cada línia, em trec el barret :master

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 26/03/2018 1:35
Autor: Aeduh
De totes maneres amb la T-Mobilitat suprimiran les zones, i Terrassa està en zona 3.

Crec que en algun moment posaré les estacions noves que calen falta, no les que ja existeixen que es pot veure al mapa.
A més, em queda el mapa de trens regionals.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dilluns 26/03/2018 13:22
Autor: Adrià Grande
Aeduh ha escrit:De totes maneres amb la T-Mobilitat suprimiran les zones, i Terrassa està en zona 3.
Terrassa si. Però Monistrol i La Garriga són de zona 4. Però si suprimeixen les zones suposo que es farà per quilometratge.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 27/03/2018 0:02
Autor: robertotlh
Adjunta va la meva proposta de línies per a FGC Vallès. Implicaria les següents millores en l infraestructura:

- Salt de moltó a Sant Cugat per augmentar la capacitat del nus
- Ampliació de la L12 desde Reina Elisenda fins a Pont d Esplugues
- Tecnologia de cantons mòbils virtuals per augmentar la capacitat de la línia
- Ampliació de L6 i L7 desde Plaça Catalunya fins a l Estació de França
- Ampliació de L7 fins a la zona del CosmoCaixa
- Ampliació de la S1 a Matadepera
- Ampliació de la S2 a Castellar del Vallès
- Allargament d andanes per acollir trens de 5 o 6 cotxes

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 27/03/2018 0:21
Autor: Carlos González
Home, des de Matadepera i Castellar estaria bé que tinguéssin tren...

Em sembla utòpic fer ampliació per l'Estació de França... no perquè no sigui innecesari, em sembla utòpic perquè seria complicat fer un túnel per el centre de Barcelona
Com a alternativa, el que penso que s'ha de fer és...

-Un intercanviador gran entre les estacions Passeig de Gràcia/Pl.Catalunya/Urquinaona (si no m'equivoco era part del Pla d'Insfraestructures de 2011-2020) Una cosa semblant a l'intercanviador gran de les estacions de King's Cross i St. Pancras de Londres amb l'Underground
-I fer enllaç a la L4 a l'Estació de França

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 27/03/2018 1:13
Autor: Adrià Grande
- Ampliació de la L12 desde Reina Elisenda fins a Pont d Esplugues


Crec que amb fer-la arribar a Finestrelles seria suficient. P.D: L'estació a la que tú amomenes Av. Esplugues, crec que té un nom pactat (Eulàlia d'Anzizu)
- Ampliació de L6 i L7 desde Plaça Catalunya fins a l Estació de França
Jo les faria passar per Jaume I en comptes de crear una nova estació

-
Ampliació de la S1 a Matadepera
Crec que per temes del relleu i la complicada orografia de la zona, no es podia ampliar la S1 a Matadepera
-Ampliació de la S2 a Castellar del Vallès
T'has deixat l'estació de Pla de la Bruguera


La proposta en general és bona.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimarts 27/03/2018 22:13
Autor: Oriolix
El més senzill de tots: connectar els FGC de la línia del Baix Llobregat amb la L2. Només caldria fer el tram Espanya - Sant Antoni (no caldria baixar fins Paral·lel), amb un túnel de 1,3km per av.Mistral i Tamarit. Permetria que tota la gent que ve des de Martorell o Sant Boi arribés directament al centre de Barcelona.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dimecres 28/03/2018 19:00
Autor: ortegote
Oriolix ha escrit:El més senzill de tots: connectar els FGC de la línia del Baix Llobregat amb la L2. Només caldria fer el tram Espanya - Sant Antoni (no caldria baixar fins Paral·lel), amb un túnel de 1,3km per av.Mistral i Tamarit. Permetria que tota la gent que ve des de Martorell o Sant Boi arribés directament al centre de Barcelona.
Pues no estaria mal, lastima que las cabezas pensantes han decidido llevarlo a Gracia, si llega algun dia y sin conexion fisica.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 29/03/2018 12:48
Autor: Carlos González
Canviant de tema...

Creieu que la L11 hauria d'arribar a Ripollet???

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 30/03/2018 19:52
Autor: adriaesc
Carlos González ha escrit:Canviant de tema...

Creieu que la L11 hauria d'arribar a Ripollet???
Personalment, no crec que hi hagués prou demanda. Pensa que la L11 acaba a Trinitat Nova, on has d'intercanviar per arribar a qualsevol lloc. A més, està feta en via única i només caben trens de dos cotxes, cosa que no permetria gaire oferta.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 30/03/2018 21:00
Autor: Aeduh
Crec que no. S'ha de pensar en termes de connexió de fluxos, no en connexió de punts. I sempre des del punt de vista de l'usuari. Hi ha demanda per això? Aquesta ampliació seria com 4 vegades més llarga que l'actual L11. Els usuaris de Ripollet volen una millor connexió amb Barcelona i la resta de la AMB, i crec que això s'aconsegueix trobant maneres d'apropar el municipi a l'estació de Rodalies de Cerdanyola, o oferint serveis de. Bus directe a Sagrera a través del supercarril vao de l'autopista. El Tramvallès connectaria més ràpidament Ripollet amb Montcada i Cerdanyola.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 31/03/2018 13:22
Autor: Granolleri
Aeduh ha escrit:o oferint serveis de bus directe a Sagrera a través del supercarril vao de l'autopista
Cosa que ja existeix, i es diu e4...

(I en canvi, l'autobús directe a la seva capital de comarca, el B5, amb un autobús cada dues hores... quan Ripollet-Sabadell es passin a cobrar dues zones, no m'extranyaria que la tanquessin adduïnt "baixa demanda"... :roll: )

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dijous 05/04/2018 23:43
Autor: Carlos González
Aquest dubte es tracta sobre la saturació dels túnels de RENFE...

Ja s'ha parlat de fer algún tunel nou i en el Pla de Rodalies proposen fer com que cada túnel tingui les mateixes circulacions que no un túnel tingui més que l'altre.

Creieu que alguna de les línies que passen actualment per el túnel de Pl.Catalunya hauria de passar per Passeig de Gràcia? Si es així, quina segons el vostre criteri creieu? Salutacions

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 06/04/2018 9:55
Autor: Adrià Grande
Carlos González ha escrit:Aquest dubte es tracta sobre la saturació dels túnels de RENFE...

Ja s'ha parlat de fer algún tunel nou i en el Pla de Rodalies proposen fer com que cada túnel tingui les mateixes circulacions que no un túnel tingui més que l'altre.

Creieu que alguna de les línies que passen actualment per el túnel de Pl.Catalunya hauria de passar per Passeig de Gràcia? Si es així, quina segons el vostre criteri creieu? Salutacions

Segons el PDI tenia que passar la R3 crec.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 07/04/2018 18:40
Autor: Adrià Grande
Aeduh ha escrit:Mersi por tu detallada respuesta, França.
En vez de la propuesta de los trenes que entren y salgan de França, a ver que te parece esta propuesta que quizá solucionaría la situación de saturación forma más indirecta y global.

SUBURBANS

https://drive.google.com/open?id=1rhOTX ... sp=sharing

Imatge

Cosas:

En el link se puede activar la visualización de las Rodalies también.
Esta es mi propuesta de suburbanos. De trayecto menor que Rodalies pero mayor que el Metro. De momento solo FGC usa los S pero en esta propuesta Rodalies (la empresa) también los usaría. (O fusión de la gestión de FGC i Rodalies y tal, ese sueño cuasiutópico).

En mi propuesta de la FGC Vallés he quitado la S5 puesto que solo se usa testimonialmente y no pasaría gran cosa si se sustituyera por S6, sobretodo después de que lleguen los nuevos trenes en 2020, la ampliación a Castellar del Vallés y una cola de maniobras en Plaça Catalunya, la resta tot igual. No me termina de convencer el bypass de la UAB.

En FGC Llobregat he quitado la S9 puesto que es virtualmente lo mismo que la S3 más una estación, que ahora termina en Quatre Camins, donde la S9. Luego la S4 llega a Martorell, en vez de a Olesa, y pongo la S5 que llegaria a Monistrol (se necesitaria hacer doble via hasta allá más cola de maniobras, pero creo que mereceria la pena por acercar Montserrat a los turistas).

He creado un tercer hub para complementar a Catalunya i España, França. De ahi saldrian 3 suburbanos, uno hasta Viladecavalls, y otros dos hasta La Garriga, uno por la via de la R3, que tendría que desdoblarse como todos sabemos, y el otro por la otra principal (después de Granollers se reconecta con el potencial bypass de Les Franqueses a la via de Vic. Se necesitarian colas de maniobras en La Garriga y Viladecavalls.

Con la creación de estos suburbanos se podrian decrecer las frecuencias de los Rodalies, con lo que quizá dejarian de ocurrir estos colapsos que hacen la fluidez tan frágil.

También hago un S para la via nueva que dibujo de Badalona Horta Diagonal, hasta Castelldefels.
Y por último cojo la lanzadora futura al aeropuerto y la reconvierto en Suburbano también.

Además a todo esto, yo sería partidario de crear una nueva estación doble, 1: en la Diagonal entre la calle Marina i Sardenya y 2: en Aragón entre Marina y Sardenya, donde las vias de França se unen a PdG-Sants, y donde el túnel de la Diagonal se une a PdG dirección Sagrera.

También no veo porque no seria una mala idea suprimir Arc de Triomf y sustituirla por una estación en la Meridiana justo antes de entrar a Glòries, también donde se cruzan la via de França-Sants con la bifurcación PlCat-SagreraMeridiana y Pl.Cat-Sagrera TAV.

Y además ampliar El Clot Aragó para que también paren los trenes de Meridiana.

No sé si materialmente es posible hacer esto, a lo mejor no hay terreno y cosas así, pero bueno lo que describo aquí básicamente es un plan para potenciar este triángulo de cruces de vias de Rodalies.

He vist que has posat les estacions. Canviaria alguns noms però t'ho passo perquè t'ho has currat :ok . Només tinc un dubte. En aquestes hipotètiques estacions, hi farien parada totes les línies que esmentes en el mapa o només farien parada els Rodalies (o només els Suburbans)?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 07/04/2018 20:04
Autor: Carlos González
Sé que ara hi falten infraestructures més importants però creieu que la L6 hauria d'arribar per Esplugues enlloc de la L3?

Sé que està plantejat que la L3 arribi a Esplugues i que la L12 arribi per l'Hospital de Sant Joan de Déu.

Salutacions.