Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Tancament accés Roselló de Diagonal línia 5

Entrada Autor: metring » Dimecres 28/05/2008 9:53

D' EPC:


Confusión en el estreno del transbordo por la calle en el metro de Diagonal

1. • TMB desplegó a seis informadores que no dieron abasto en las horas de mayor afluencia


ROSA MARI SANZ
BARCELONA

Poco invita al paseo en estos tiempos de obras el eje entre la rambla de Catalunya y la calle de Rosselló, para malestar de tantos vecinos y comerciantes. Ayer volvió a ser un área abultadamente transitada, aunque no porque hayan acabado los trabajos, nada más lejos, sino porque se inauguró el recorrido alternativo para los usuarios de las líneas 3 y 5 del metro de Diagonal que debieron de hacer el transbordo por la calle. Los momentos de lluvia incomodaron aún más un periplo que se verán obligados a hacer durante un año, hasta que concluya la ampliación y el nuevo intercambiador. La tónica, pese al despliegue de informadores y los constantes avisos desde la pasada semana en el suburbano sobre la afectación, fue la sorpresa y el despiste general. Por la mañana, en las horas de mayor afluencia, no dieron abasto a las preguntas.
"Siga la línea amarilla", repetían constantemente los informadores situados a pie de calle a la entrada de la línea 5, en la rambla de Catalunya con la calle de Rosselló, y en la boca de la línea 3, en el paseo de Gràcia, a aquellos que querían hacer el transbordo. Un periplo que resulta bastante largo en el caso de estos últimos, ya que el itinerario les envía por Còrsega, para bajar por la rambla hasta la estación de la línea 5 en Rosselló.
"¿Toda esta vuelta tengo que dar?" Fue una protesta bastante común de muchos viajeros que salían por el paseo de Gràcia para hacer el cambio o pretendían, en vano, coger allí la línea 5. Algunos de ellos hacían caso omiso de las pacientes explicaciones de los informadores o de las señalizaciones recomendadas y buscaban el camino que podía parecerles más práctico: el establecido para los que hacen el cambio inverso, algo más corto. O sea, descendían por el lateral del paseo de Gràcia, un paso bastante estrecho al haber también obras en la acera, y accedían a Rosselló. Con un inconveniente, topaban de frente con los usuarios que, la mayoría con prisas y en varios momentos con paraguas, habían seguido las líneas.
"La gente va perdida al ser el primer día e incluso nos preguntan si hay autobuses lanzadera. Casi todos lo acaban entendiendo, pero algunos se enfadan cuando les decimos que esto durará un año, y sobre todo les preocupa si deberán pagan dos veces", señalaba Hernando, un informador situado a las puertas de la boca de la línea 5 en la rambla poco antes del mediodía, en uno de los pocos momentos que no estaba rodeado de usuarios.

Enlaces alternativos
Y aunque la respuesta tantas veces pronunciada fue que no se paga de nuevo, aunque sí se ha de validar otra vez el billete, una vez en el interior del suburbano no lo acababan de tener muy claro. "¿Pero debo volver a marcar? ¿Y cómo sabe la máquina que ya he pagado antes"?, preguntaba una dudosa viajera. "La máquina lo lee en su billete. Es para evitar que entren personas que no vienen del transbordo", le explicaba otro de los seis integrantes del dispositivo de Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) para asesorar a los pasajeros, que se mantendrá durante varios días.
Escenas, estas, que se repitieron a lo largo del día por una estación en la que a diario hacen transbordo unas 30.000 personas. Aunque los habituales de este trayecto tienen un largo año para acostumbrarse. Otros, como también recomienda TMB, seguramente para hoy ya han buscado alternativas, por ejemplo, hacer el cambio entre las líneas 3 y 5 en Sants Estació.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/05/2008 19:32

Avui he catat l'enllaç en superfície per primer cop i per necessitat. Vista l'envergadura de l'obra, és el que hi ha. La senyalització és prou bona i hi ha informadors indicant als despistats habituals que han de seguir la línia groga discontínua. Això sí, al Pg. de Gràcia és inevitable sortejar la munió de badocs. En lloc dels dos minuts habituals, he tardat cinc en arribar-me d'una andana a l'altra.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/05/2008 1:35

Per cert, als 5000 de la L5 anuncien el tancament per megafonia un cop anunciada l'estació, amb les corresponents instruccions d'ús. No pas així als 2000 de la L3. Algú sap si als 5000 d'aquesta línia ho fan o també hi ha disparitat de criteris, com passa a la programació dels monitors?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 31/05/2008 23:45

Un camí més tranquil per a fer el transbord (només direcció L3) és passar pel passadís que connecta Rosselló amb els Jardins del Palau Robert i atravessar l'edifici d'aquest darrer per anar a parar a la boca de la L3.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/06/2008 22:03

Guigui ha escrit:Per cert, als 5000 de la L5 anuncien el tancament per megafonia un cop anunciada l'estació, amb les corresponents instruccions d'ús. No pas així als 2000 de la L3. Algú sap si als 5000 d'aquesta línia ho fan o també hi ha disparitat de criteris, com passa a la programació dels monitors?
M'autoresponc: no hi ha cap tren de la L3 que anunciï les obres de l'intercanviador. A poc a poc m'està pujant la mosca al nas de veure com TMB tracta cada línia com si fos una companyia diferent.

:avall


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 25/06/2008 20:19

Guigui ha escrit:M'autoresponc: no hi ha cap tren de la L3 que anunciï les obres de l'intercanviador. A poc a poc m'està pujant la mosca al nas de veure com TMB tracta cada línia com si fos una companyia diferent.
:avall
Que cada línia va a la seva a TMB és bastant cert, sobretot les L2 i L11.
Ara bé... el cas dels anuncis per megafonia, possiblement també tingui a veure amb que els 5000 tinguin més possibilitats/facilitats per gravar missatges que no pas els 2000 i 3000. És una especulació, només.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 25/06/2008 20:25

wefer ha escrit:Ara bé... el cas dels anuncis per megafonia, possiblement també tingui a veure amb que els 5000 tinguin més possibilitats/facilitats per gravar missatges que no pas els 2000 i 3000. És una especulació, només.
Però si l'escandalós del cas és que, a la L3, ni tan sols els 5000 anuncien les obres de l'intercanviador!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 01/07/2008 11:00

Guigui ha escrit:
wefer ha escrit:Ara bé... el cas dels anuncis per megafonia, possiblement també tingui a veure amb que els 5000 tinguin més possibilitats/facilitats per gravar missatges que no pas els 2000 i 3000. És una especulació, només.
Però si l'escandalós del cas és que, a la L3, ni tan sols els 5000 anuncien les obres de l'intercanviador!
Pensem amb lògica TMB: com que la majoria dels trens de la línia (3000s)no admeten l'anunci, doncs no es posa en cap i llestos.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 04/07/2008 17:26

Doncs per l'agost està previst el tall entre Hospital Clínic i Sagrada Família, per les obres de l'intercambiador.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 04/07/2008 20:02

victorcasta ha escrit:Doncs per l'agost està previst el tall entre Hospital Clínic i Sagrada Família, per les obres de l'intercambiador.
Visca! Podré fer la burrocràcia de franc!



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 04/07/2008 22:42

Hospital Clínic és "baixador" i Entença també. Entenc que els 5000 aniran de buit fins a Diagonal i allà faran el canvi de via? O recularan fins a Sants-Estació? Qualsevol de les dues opcions em semblen no gaire bones...



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 04/07/2008 23:13

orique ha escrit:Hospital Clínic és "baixador" i Entença també. Entenc que els 5000 aniran de buit fins a Diagonal i allà faran el canvi de via? O recularan fins a Sants-Estació? Qualsevol de les dues opcions em semblen no gaire bones...
Crec que hi ha alguna nova agulla entre Entença i Hospital Clínic, o com a mínim hi ha intenció que així sigui. Fixa't que al costat Entença hi ha senyal a contravia ;)



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 13/07/2008 1:33

Ahir vaig passar per Sagrada Familia L2 i Diagonal L5 i vaig quedar gratament sorprés.

Disculpeu la meva ignorancia però la passarel·la on porta? als ascensors per baixar a l'andana?

El bar que estan fent just sobre les vies de la L5, es per substituir el tancat precissament a causa de la passarel·la? (si bé no sembla el mateix tipus de local, si que sembla que hagin de possar quelcom de comerç un cop tancat aquell minibar que hi havia enmig de les escales de la L2)

En quant a Diagonal, està quedant molt bé (brutal el que he llegit de materials que ni als millors aeroports del mon), sobre tot la part L5/FGC. Això sí, la lentitud es lamentable. Almenys no està quedant com a Sants L3 que es veu un pel cutre, en la meva opinió.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 13/07/2008 1:47

entfe001 ha escrit:
orique ha escrit:Hospital Clínic és "baixador" i Entença també. Entenc que els 5000 aniran de buit fins a Diagonal i allà faran el canvi de via? O recularan fins a Sants-Estació? Qualsevol de les dues opcions em semblen no gaire bones...
Crec que hi ha alguna nova agulla entre Entença i Hospital Clínic, o com a mínim hi ha intenció que així sigui. Fixa't que al costat Entença hi ha senyal a contravia ;)
Sí, aquesta setmana m'hi he fixat.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 13/07/2008 1:51

Vox ha escrit:Ahir vaig passar per Sagrada Familia L2 i Diagonal L5 i vaig quedar gratament sorprés.

Disculpeu la meva ignorancia però la passarel·la on porta? als ascensors per baixar a l'andana?

El bar que estan fent just sobre les vies de la L5, es per substituir el tancat precissament a causa de la passarel·la? (si bé no sembla el mateix tipus de local, si que sembla que hagin de possar quelcom de comerç un cop tancat aquell minibar que hi havia enmig de les escales de la L2)

En quant a Diagonal, està quedant molt bé (brutal el que he llegit de materials que ni als millors aeroports del mon), sobre tot la part L5/FGC. Això sí, la lentitud es lamentable. Almenys no està quedant com a Sants L3 que es veu un pel cutre, en la meva opinió.

Vox
Sí, la passarel·la porta als ascensors.

Ni idea, ara ja no hi passo :P

Ara que faig cada dia el passadís entre la L5 i FGC, també m'he quedat sorprès pel bon aspecte general del passadís de connexió. I quan acabin les obres al vestíbul de Provença, suposo que allò guanyarà molt. Tot i que tinc el dubte si les parts del terra dels laterals del passadís es quedaran tal i com estan avui (ciment) o seran com les de la part central (rajola).



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 13/07/2008 14:14

orique ha escrit:Ara que faig cada dia el passadís entre la L5 i FGC, també m'he quedat sorprès pel bon aspecte general del passadís de connexió. I quan acabin les obres al vestíbul de Provença, suposo que allò guanyarà molt. Tot i que tinc el dubte si les parts del terra dels laterals del passadís es quedaran tal i com estan avui (ciment) o seran com les de la part central (rajola).
En principi, hi hauran de posar unes cintes transportadores en aquest espai.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 13/07/2008 17:54

victorcasta ha escrit:
orique ha escrit:Ara que faig cada dia el passadís entre la L5 i FGC, també m'he quedat sorprès pel bon aspecte general del passadís de connexió. I quan acabin les obres al vestíbul de Provença, suposo que allò guanyarà molt. Tot i que tinc el dubte si les parts del terra dels laterals del passadís es quedaran tal i com estan avui (ciment) o seran com les de la part central (rajola).
En principi, hi hauran de posar unes cintes transportadores en aquest espai.
Ah! No hi havia pensat en això. Doncs ho veig una mica estret... estic veient que seran cintes per a una sola persona... :?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/07/2008 14:10

Nota de l'administració:
fil resultat de la unió dels fils Tancament accés Roselló de Diagonal línia 5 i La Generalitat licita obres intercanviador de Diagonal



http://www.tmb.net/ca_ES/siterelated/no ... 3&idioma=C


28/07/2008 Interrupció a la L5 de metro entre Hospital Clínic i Sagrada Família, de l'1 al 10 d'agost


Un servei especial de bus substitutori cobrirà el trajecte entre les estacions afectades amb els mateixos horaris del metro, inclosa tota la nit de dissabte

A partir de divendres, 1 d'agost, i durant un període de deu dies el servei de metro quedarà interromput a la L5 entre les estacions d'Hospital Clínic i Sagrada Família, per avançar en la construcció de l'Intercanviador de Diagonal. Durant aquest temps, es recomana als usuaris que facin servir recorreguts i connexions alternatives dins la xarxa de metro i d'FGC.

Aquest tall permetrà executar els treballs necessaris per a la col·locació dels tapissos rodants del passadís de connexió entre l'estació de Provença d'FGC i de Diagonal de la L5, l'adaptació d'aquest tram a persones amb mobilitat reduïda, així com tasques de condicionament de les vies a l'estació de la L5 que realitza el Departament de Política Territorial i Obres Públiques. Per minimitzar els perjudicis als usuaris, la interrupció s'ha programat coincidint amb el mes d'agost, que registra un important descens de la mobilitat urbana.

Mentre duri la suspensió del servei a la L5 en aquest tram central, es recomana utilitzar itineraris alternatius per la xarxa de metro per accedir als dos sectors extrems que es mantindran en servei, sobretot a través de les connexions amb la L1 de Plaça de Sants i Sagrera, com mostra el gràfic. Durant aquests deu dies, el punt preferent d'intercanvi entre els FGC i metro serà Catalunya (L1 i L3).

Igualment, s'habilitarà un servei especial d'autobús que realitzarà el recorregut entre Hospital Clínic i Sagrada Família, d'acord amb els horaris del metro. Els usuaris no hauran detornar a validar els bitllets en pujar als autobusos alternatius.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 28/07/2008 15:29

Bé, doncs es confirma el tall fins a Hospital Clínic. Caldrà veure la operativa que duran a terme, perquè l'agulla més propera a Diagonal es troba a Sants-Estació, o aniran de buit fins a Diagonal?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 28/07/2008 15:56

victorcasta ha escrit:Bé, doncs es confirma el tall fins a Hospital Clínic. Caldrà veure la operativa que duran a terme, perquè l'agulla més propera a Diagonal es troba a Sants-Estació, o aniran de buit fins a Diagonal?
Diria que entre Hospital Clínic i Entença n'han instal.lat una


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”