Com s'hauria de dir "Banco"?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Com s'hauria de dir l'estació?

Catedral
7
50%
Francesc Cambó
0
No hi ha cap vot
Mercat de Santa Caterina
2
14%
Pizza Hut (la de la cantonada)
2
14%
Altres (Explicar)
3
21%
 
Vots totals: 14
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Com s'hauria de dir "Banco"?

Entrada Autor: metring » Dijous 15/01/2009 23:20

Enceto aquest fil arrel d'una idea d'en wefer. Donat que ja s'ha demostrat que l'estació Banco mai no es va dir així, i que hi han proves i testimonis (en la segona part de l'entrevista a Lluís Bruguera, en sabreu més), creiem convenient un canvi de nom de l'estació. Quina opció us agrada més?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 15/01/2009 23:53

Catedral, per estar aprop d'un lloc important i conegut de la ciutat, però la veritat, nosé quin podia ser.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/01/2009 0:16

Catedral-Santa Caterina (alguns s'entestarien en grafiar-ho Catedral | Santa Caterina). Però també em conformaria amb Catedral, per ser l'indret més emblemàtic de la zona. Santa Caterina ho deia perquè cobriria l'altra banda de la Via Laietana i faria referència a un altre lloc d'interès com és el mercat homònim.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Divendres 16/01/2009 0:29

Les coses que no son rés no reben cap nom...

Si aceptem que no es diu BANCO tampoc te la funcio de BANCO. No te cap funcio.

Per tant, es un tros de túnel. Res mes.

Si Salmerón no s'hages inventat res... segur que aixo seguiria sent túnel i res mes.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 16/01/2009 0:31

Deixant de banda que sigui o no una estació, que hagués o no hagués estat projectada, si tothom que la coneix es pel nom de "Banco", no trobo que ara nosaltres li haguem de dir d'altre manera. Quan jo comenti, per exemple, alguna cosa amb un company meu no li diré "l'estació de Catedral" ni per descomptat "l'estació Pizza Hut". No si si m'expressat entenedorament.

Hi ha un refrany castellà que ho expressa bé: "de las costumbres, se hacen leyes."



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Divendres 16/01/2009 0:35

En aixo tens tota la rao. Tret de que es trobi un nom real i documentat per aixo que ... realment no es res.

Un forum no es res per anar-hi cambiant el nom a les coses d'una ciutat per caprici.

Si heu tragat anys i panys amb la mentideta de Salmeron, que voleu que fem ara ?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 16/01/2009 0:45

Nois, evidentment que la intenció del fòrum no és la de posar un nom de manera oficial, només es tracta de copsar quina és la opinió dels usuaris de com es podria dir aquest tros de túnel/estació/andanes.

P.D.: veig que, a hores d'ara, Catedral empata amb Pizza Hut. voleu que facin publicitat de pizzes a l'estació, com es va fer a la de Gaudí? :)



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Divendres 16/01/2009 0:50

Doncs jo em quedo amb el nom que tradicionalment se li ha donat, a aquest tros de túnel amb forma d'estació (andana, accés...), sigui com sigui aquest mite sobre aquesta estació ha tingut un ressò molt gran i no per part de públic en general dintre de l'afició, ja que aquest convenciment estava dintre del metro durant molt de temps.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/01/2009 0:51

ping ha escrit:Un forum no es res per anar-hi cambiant el nom a les coses d'una ciutat per caprici.
No creus que t'ho prens una mica a la valenta? Ha quedat prou clar que estem parlant d'hipòtesis, i al Fòrum hi ha cabuda per a coses reals, coses que surten de les nostres ments i que es podrien realitzar en el futur i coses que surten de les nostres ments però sabent que no es faran mai, sempre que tinguin a veure amb el transport. Doncs bé, si queda prou clar què és què, per quins set sous cal esquinçar-se les vestidures?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Divendres 16/01/2009 0:59

Guigui, maco... aquest forum es el d'HISTORIA.

Tu formes part del equip d'aquesta web. Si al forum d'historia vols que aparegui una babaucada com la de Pizza Hut, a mi ...

I el comentari "recabar l'opinio dels usuaris" es prou bo... opinió dels usuaris de l'antiga estació de BANCO ?

Merces per llegirme.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 16/01/2009 8:24

ping ha escrit:Guigui, maco... aquest forum es el d'HISTORIA.

Tu formes part del equip d'aquesta web. Si al forum d'historia vols que aparegui una babaucada com la de Pizza Hut, a mi ...

I el comentari "recabar l'opinio dels usuaris" es prou bo... opinió dels usuaris de l'antiga estació de BANCO ?

Merces per llegirme.
Ai, Sr....Dels usuaris del fòrum, no de l'estació :nono


I posar l'opció de Pizza Hut és una conya, tenir una mica de sentit de l'humor ens ajuda a anar millor per la vida.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 16/01/2009 9:01

Resta provat que aquell projecte d'estació, baixador o moll de càrrega no té res a veure amb cap banc.

Els únics que coneixem aquell forat com a Banco (i de fet, els únics que coneixem la seva existència) som els lectors d'en Salmeron i quatre frikis que hagin vist el documental de l'oportunista robafotos que ja sabeu.

Posats a ficar-li nom, jo triaria "Reforma" o "Via Laietana". De tota manera, m'agradaria llegir abans el que ha dit en Bruguera.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 16/01/2009 13:29

ping ha escrit:Si heu tragat anys i panys amb la mentideta de Salmeron, que voleu que fem ara ?
Què tal canviar la "mentideta" per una "veritadeta", maca?
Aquesta falsedat de "Banco", en bona part va ser lamentablement instaurada per una sola persona, el Sr. Salmeron, autor del famós llibre (perquè no n'hi ha d'altre) sobre el metro de BCN, i que igualment que se li ha de reconèixer el mèrit d'haver fet una gran feina de recopilació d'informació, també hem comprovat amb sorpresa que conté diversos errors que ara intentem esmenar.
És aquesta la feina del fòrum d'història, intentar il·lustrat la veritat de les coses que han passat, des de la participació de diverses persones i no la d'un sol (o sola) erudit/a que, com ha quedat demostrat, acostuma/em/en a posar la pota.

Ara, que qui prefereixi seguir amb una mentida, a mi...

El meu vot: Catedral, per dues raons: perquè és el més significatiu de la zona, i perquè s'aproxima més a una cosa ja existent el dia en que es va dissenyar dita estació.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 16/01/2009 14:57

jo crec que:

- quan diem banco tots sabem a què ens referim
- de fet no té cap altre nom, ni ens consta que n'hagi tingut mai
- si mai descobrim res de nou, ja pensarem si cal posar-li un altre nom.

això em recorda a quan es van començar a proposar noms per la Torre de Collserola, tots els diaris anaven plens de cartes al director dient "la torre de collserola s'hauria de dir tal o qual", al final tothom li ha acabat dient torre de collserola!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 16/01/2009 20:49

Mortadel·lo ha escrit:jo crec que:

- quan diem banco tots sabem a què ens referim
- de fet no té cap altre nom, ni ens consta que n'hagi tingut mai
- si mai descobrim res de nou, ja pensarem si cal posar-li un altre nom.

això em recorda a quan es van començar a proposar noms per la Torre de Collserola, tots els diaris anaven plens de cartes al director dient "la torre de collserola s'hauria de dir tal o qual", al final tothom li ha acabat dient torre de collserola!

hi estic completament d'acord. :ok



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 16/01/2009 21:09

Mortadel·lo ha escrit:això em recorda a quan es van començar a proposar noms per la Torre de Collserola, tots els diaris anaven plens de cartes al director dient "la torre de collserola s'hauria de dir tal o qual", al final tothom li ha acabat dient torre de collserola!
Entenc perfectament el que vols dir.
No obstant, hi ha una diferència bàsica que fa els exemples incomparables entre ells: el nom de "Torre de Collserola" ve del fet que és una torre... i que està a Collserola. Sempre hi ha estat, i sempre hi serà.
En canvi, el nom de "Banco" va ser donat, molt probablement, per una sola persona que va basar-se per a tal denominació en una teoria que s'ha demostrat completament falsa (la ja coneguda de que era una estació feta per portar la recaudació del metro).

Per tant, la primera està basada en un fet irrefutable, mentre que la segona està basada en una mentida. No és això suficient motiu per donar un nom més coherent a aquesta estació?



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Divendres 16/01/2009 21:16

Estacio? Quina estacio?



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Diumenge 18/01/2009 16:33

artista anteriorment conegut com a "banco"?
:x


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/01/2009 18:51

ping ha escrit:Estacio? Quina estacio?
Estació, no estacio. Posats a ser tiquismiquis.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 18/01/2009 19:00

ping ha escrit:Guigui, maco... aquest forum es el d'HISTORIA.

Tu formes part del equip d'aquesta web. Si al forum d'historia vols que aparegui una babaucada com la de Pizza Hut, a mi ...

I el comentari "recabar l'opinio dels usuaris" es prou bo... opinió dels usuaris de l'antiga estació de BANCO ?

Merces per llegirme.
wefer ha escrit:
ping ha escrit:Si heu tragat anys i panys amb la mentideta de Salmeron, que voleu que fem ara ?
Què tal canviar la "mentideta" per una "veritadeta", maca?
Aquesta falsedat de "Banco", en bona part va ser lamentablement instaurada per una sola persona, el Sr. Salmeron, autor del famós llibre (perquè no n'hi ha d'altre) sobre el metro de BCN, i que igualment que se li ha de reconèixer el mèrit d'haver fet una gran feina de recopilació d'informació, també hem comprovat amb sorpresa que conté diversos errors que ara intentem esmenar.
És aquesta la feina del fòrum d'història, intentar il·lustrat la veritat de les coses que han passat, des de la participació de diverses persones i no la d'un sol (o sola) erudit/a que, com ha quedat demostrat, acostuma/em/en a posar la pota.

Ara, que qui prefereixi seguir amb una mentida, a mi...

El meu vot: Catedral, per dues raons: perquè és el més significatiu de la zona, i perquè s'aproxima més a una cosa ja existent el dia en que es va dissenyar dita estació.
ping ha escrit:Estacio? Quina estacio?
Guigui ha escrit:
ping ha escrit:Estacio? Quina estacio?
Estació, no estacio. Posats a ser tiquismiquis.
Permeteu-me l'offtopic, però trobo que això s'està torçant, s'esta torçant massa. Estem passant d'opinar/preguntar a treure-li punta al que diuen els altres. Asserenem-nos, sisplau.
El LLOP l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 18/01/2009 20:21, en total s’ha editat 1 vegada.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”