Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
No era que de l'estació encara no hi havia ni projecte ni res decidit? Personalment, sempre he estat del mateix parer que en Entfe001, i em ratifico. El nucli de rodalies de Girona és una necessitat absoluta ja a dia d'avui. Es fa completament imprescindible que es tingui present la creació d'un nucli de rodalies a l'hora de dissenyar la futura estació de Girona.
Ha sortit avui el projecte al BOE, segons una informació difosa ahir per Televisió de Girona.
Vaig a veure si ho trobo.
Vaig a veure si ho trobo.
Qui vulgui pot consultar el meu Treball de Recerca on vaig parlar d'això i ho vaig notar, que amb dues vies per ample ibèric i 2 vies amb andana per UIC no servirà la nova estaicó de res...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
La política de fer les coses petites i després engrandir-les veig que continua. La sort és que on es construirà l'estació hi ha espai de sobra per ampliar-la cap a la banda que faci falta.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Ha costat una mica, però al final ha aparegut el text al BOE:
http://www.boe.es/boe/dias/2005/12/30/pdfs/B12661-12661.pdf
http://www.boe.es/boe/dias/2005/12/30/pdfs/B12661-12661.pdf
ja pots ben dir-ho que ha costat, perquè quan ho buscava jo estava el servidor caigut
Pel que fa a ampliacions de l'estació projectada: jo no sóc gens optimista en aquest sentit. Després de gastar-se un dineral en fer les coses mal fetes, vindrà l'excusa que no hi ha més diners per arreglar-les.
Serà qüestió de presentar una al·legació al projecte.
Pel que fa a ampliacions de l'estació projectada: jo no sóc gens optimista en aquest sentit. Després de gastar-se un dineral en fer les coses mal fetes, vindrà l'excusa que no hi ha més diners per arreglar-les.
Serà qüestió de presentar una al·legació al projecte.
No puc entendre com es poden dilapidar milions d'euros per soterrar la línia convencional del tren, construir una nova estació i enderrocar l'actual viaducte. No és lògic. Aquesta proposta només tindria sentit si no hi hagués el viaducte com fa 35 anys enrera quan el talús i les vies del tren era una autèntica barrera que dividia la ciutat de Girona.
Si jo fos el projectista, hauria construir l'estació del TAV a l'estació de Mercaderies, la qual està infrautilitzada, i no tocaria l'estació ni el viaducte de les vies d'ample ibèric amb la qual cosa m'estalviaria: la milionada de construir el soterrament de la línia convencional, l'eliminació del viaducte, la construcció de la gran estació que aplegués l'estació del TAV, la nova estació d'ample ibèric i la d'autobusos. A més a més d'aquesta manera amb prou feines afectaria la circulació ferroviària ni caldria buscar una nova ubicació provisional a l'estació d'autobusos.
Els únics inconvenients que hi trobo a la meva "proposta" és que probablement s'hauria de cercar un altre emplaçament a l'estació de mercaderies i que l'estació del TAV no seria al centre de la ciutat però aquest darrer punt es pot resoldre satisfactòriament ja que muntaria un servei directe de trens que conectarien l'estació actual de la Renfe amb la del TAV aprofitant que la via 4 de l'estació de Girona connecta directament amb l'estació de mercaderies sense perjudicar el trànsit de les línies principals o, si més no, des de la via 5. Només seria qüestió d'acondicionar-ho als horaris dels trens del TAV. També penso que l'estació del TAV ubicada a l'actual estació de Mercaderies aprofitaria molt millor els accessos de la carretera N-II a l'autopista peatge Girona-Sud sense que la gent que anés a l'estació i vingués de fora de Girona hagués de passar pel centre de la ciutat i així s'estalviarien els problemes de trànsit. D'aquesta manera amb l'actual estació del tren convencional podrien aconseguir tenir l'ansiat nucli de rodalies que si al final només hi deixen dues vies a la nova estació, això no podrà aconseguir-se.
Ah, per d'altra banda, a veure si al final fan un nyap i quan plogui intensament se'ls emplena les andanes soterrades d'aigua per culpa de les filtracions. No m'estranyaria gens ni mica.
I, per últim, em farà molta ràbia no poder contemplar el pas dels trens circulant pel viaducte de Girona. I ja em direu entre triar veure un mur de formigó i la foscor i veure la meva ciutat. No hi ha color.
Si jo fos el projectista, hauria construir l'estació del TAV a l'estació de Mercaderies, la qual està infrautilitzada, i no tocaria l'estació ni el viaducte de les vies d'ample ibèric amb la qual cosa m'estalviaria: la milionada de construir el soterrament de la línia convencional, l'eliminació del viaducte, la construcció de la gran estació que aplegués l'estació del TAV, la nova estació d'ample ibèric i la d'autobusos. A més a més d'aquesta manera amb prou feines afectaria la circulació ferroviària ni caldria buscar una nova ubicació provisional a l'estació d'autobusos.
Els únics inconvenients que hi trobo a la meva "proposta" és que probablement s'hauria de cercar un altre emplaçament a l'estació de mercaderies i que l'estació del TAV no seria al centre de la ciutat però aquest darrer punt es pot resoldre satisfactòriament ja que muntaria un servei directe de trens que conectarien l'estació actual de la Renfe amb la del TAV aprofitant que la via 4 de l'estació de Girona connecta directament amb l'estació de mercaderies sense perjudicar el trànsit de les línies principals o, si més no, des de la via 5. Només seria qüestió d'acondicionar-ho als horaris dels trens del TAV. També penso que l'estació del TAV ubicada a l'actual estació de Mercaderies aprofitaria molt millor els accessos de la carretera N-II a l'autopista peatge Girona-Sud sense que la gent que anés a l'estació i vingués de fora de Girona hagués de passar pel centre de la ciutat i així s'estalviarien els problemes de trànsit. D'aquesta manera amb l'actual estació del tren convencional podrien aconseguir tenir l'ansiat nucli de rodalies que si al final només hi deixen dues vies a la nova estació, això no podrà aconseguir-se.
Ah, per d'altra banda, a veure si al final fan un nyap i quan plogui intensament se'ls emplena les andanes soterrades d'aigua per culpa de les filtracions. No m'estranyaria gens ni mica.
I, per últim, em farà molta ràbia no poder contemplar el pas dels trens circulant pel viaducte de Girona. I ja em direu entre triar veure un mur de formigó i la foscor i veure la meva ciutat. No hi ha color.
Si noi...això ja ho vaig pensar quan em vaig llegir l'Estudi Informatiu...una xapussa com una casa...jo tenia una altra idea per optimitzar recursos...trens que parin a Girona, els fots a l'estació actual, via unica per ambdós costats i ja està...els que no parin, pel costat de l'autopista i de la futura N-II...això tant per UIC com per ample ibèric...es reforma com a Lleida i llestos...tant costa pensar?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Correcte, Aaron, però:
1) Si no hi ha obra, no hi ha €omissió
2) Com més grossa és l'obra, més alta és la €omissió
3) Els cèntims no els posen els polítics. No són els seus cèntims, i per tant no se'n cuiden com si es tractés dels seus diners.
4) Si després falten cèntims per d'altres coses, els polítics ja trobarà algú a qui carregar-li la culpa d'aquesta mancança.
5) Segur que no estic dient res que no sapiguessiu.
Bon any,
Eduard.
1) Si no hi ha obra, no hi ha €omissió
2) Com més grossa és l'obra, més alta és la €omissió
3) Els cèntims no els posen els polítics. No són els seus cèntims, i per tant no se'n cuiden com si es tractés dels seus diners.
4) Si després falten cèntims per d'altres coses, els polítics ja trobarà algú a qui carregar-li la culpa d'aquesta mancança.
5) Segur que no estic dient res que no sapiguessiu.
Bon any,
Eduard.
Evidentment, jo ja ho sabia però va bé que algú ens recordi la facilitat que tenen els polítics de malgastar el diner d'altri...això si, penso que s'hauria d'haver pensat més en alternatives basades en les infraestructures ja existents. Que si, que en volen treure 'tajada'. Doncs que agafin una truita de patates i la tallin i que n'agafin els 'tajos'...però amb els calés no es juga...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
I tant, nois!!! Malauradament és així. I després ens diuen als ciutadans que cal estalviar amb les campanyes de reciclatge, consum energètic, etc... Quina barra!!!
[/quote]
[/quote]
Del Diari de Girona:
Diari de Girona ha escrit:El nou projecte de Foment permet reduir en 2 anys el retard de l´arribada del TAV a Girona
DDEG, GIRONA.
Els canvis en el projecte de la línia d´alta velocitat permetran reduir el retard acumulat i avançar-ne la inauguració dos anys. Segons l´estudi informatiu, els primers combois del TAV en proves començaran a circular a finals de 2008 o principis de 2009. Si s´hagués mantingut la primera proposta de Foment, l´estudi informatiu situava el període de proves a finals de 2010. És a dir, no hi hauria TAV fins al 2011.
L´avançament s´explica perquè en la primera proposta -presentada fa dos anys- el traçat obligava a construir primer la línia convencional mentre en el projecte actual es pot executar, en primer lloc, el traçat de l´alta velocitat.
Segons l´estudi informatiu, amb la solució adoptada ara «es fan primer les actuacions sobre la línia d´alta velocitat, que poden fer-se sense suspendre el servei per la línia actual per a posteriorment soterrar la línia convencional». L´informe actual indica que «per la construcció de l´alta velocitat és necessari demolir parcialment el viaducte ferroviari existent, en veure´s afectat per l´execució de les pantalles de la nova estació de viatgers».
Segons el calendari previst, les primeres màquines s´haurien d´haver vist ja passat l´estiu de 2006. Com que tot depèn de l´aprovació de l´estudi informatiu -que és el que s´acaba de presentar i que no estarà ratificat definitivament abans de març- ara mateix ja s´acumula un nou retard de cinc mesos. Per tant, el Ministeri de Foment calcula que l´obra real començaria a principis de 2007.
Tot i això, la part més important és l´execució de la plataforma -construcció de túnels i pendent pel pas del tren- que s´allargaria fins dos anys després, al setembre de 2008. Atès que cal garantir la seguretat ni en el cas del TAV ni en el cas del tren convencional es podrà estalviar temps mentre es fan les obres. Mentre es fan els treball dels túnels de l´alta velocitat, es podrien executar la construcció dels trams sense tuneladora per a la línia convencional.
El calendari inicial previst assenyala que la tuneladora es traslladaria a la primavera de 2008 per fer el pas per sota el Barri Vell del trens de Renfe. A partir d´aquets moment, en la línia del TAV s´estarien executant els treballs per fer la terminal de viatgers i arranjant totes les zones urbanes incloses en el projecte.
Els trens arribaran el 2009
El període de proves començaria a finals de 2008, però amb el retard acumulat ara mateix ja s´ha de preveure que els primers trens avançaran per les vies a principis de 2009. El subdelegat del Govern, Francesc Francico-Busquets, manté que el tren arribarà a la frontera amb França a finals de 2009.
Els últims treballs en la xarxa ferroviària es faran al voltant de 2009 per la línia convencional. Una vegada s´hagin acabat les proves i la xarxa funcioni completament s´enderrocarà el viaducte.
Aquest nou traçat del Tren d´Alta Velocitat dóna també solució als problemes plantejats pels ajuntaments de Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis. El tram passarà més allunyat del Barri Vell de Girona i per sota de carrers de menys habitatges i travessarà Sarrià i Sant Julià també per sota terra.
Les modificacions suposaran un augment del pressupost de 70 milions d´euros i el cost total és de 669 milions d´euros pel tram entre Fornells de la Selva i Sant Julià.
Degoteig continu d'informacions relacionades amb la LAV al seu pas per la capitat gironina.
Del Diari de Girona:
Del Diari de Girona:
Diari de Girona ha escrit:La nova proposta del pas del TAV rebaixa en nou milions d´euros les expropiacions
TAPI CARRERAS, GIRONA.
La nova proposta del pas del Tren d´Alta Velocitat (TAV) i el tren convencional per l´àrea urbana de Girona (des de Vilobí d´Onyar fins a Sant Julià de Ramis) rebaixa en uns nou milions d´euros el cost de les expropiacions respecte al plantejament de l´any 2002. L´estudi del Ministeri de Foment elaborat fa tres anys fixa en 22.282.916 euros els diners destinats a indemnitzacions, mentre que el nou informe presentat fa pocs dies situa la xifra en 13.657.527 euros.
En gran part, aquesta rebaixa es deu al fet que el traçat de la nova proposta té una menor afectació en les construccions. S´evita, per exemple, un seguit de naus de lloguer, la de Pecades de Girona i l´edificiació coneguda com Vila Trinitat. No obstant, es manté l´afectació a les naus industrials de les empreses Pintures Bosch, Gerió Caramels, Taller Julià i una quarta de la qual es desconeix la propietat i ús en l´estudi presentat.
Valoració segons el tipus de sòl
Cada metre quadrat d´edificació s´ha estimat en 2.105 euros i és l´aspecte que més farà apujar les indemnitzacions, ja que s´han comptabilitzat 6.017,27 metres quadrats. Per aquest concepte s´ha previst un import global de 12.666.353 euros, mentre que la proposta de fa tres any la situava en pràcticament 21 milions d´euros.
Dels 13.657.527 euros previstos per expropiacions, els 943.975 euros restants es destinaran sobretot a indemnitzacions per apropiació de sòl urbà. En concret s´ha estimat en 727.210 euros. Per les zones de secà es reserven 155.925 euros. En l´informe elaborat l´any 2002 no s´afectava cap espai d´aquesta tipologia. Per espais forestals hi ha una previsió de 60.840 euros. Una partida de 47.199 euros apareix sota el concepte d´«altres» despeses i fa pujar la suma final fins als citats 13.657.527 euros.
La zona de secà i vinyes es pagarà a 1,35 euros el metre quadrat. La terra de regadiu (cereals, lleguminoses o fruiters) tindria un preu de tres euros el metre quadrat, tot i que finalment no hi ha cap espai d´aquesta tipologia afectat. En l´estudi de l´any 2002 hi havia 6.720 metres quadrats afectats. El sòl urbà, urbanitzable o industrial es pagarà a 30,05 euros per cada metre quadrat afectat -amb independència de si hi ha una edificació al cim- i els espais forestals es valoren en 2,6 euros per cada metre quadrat.
Segons s´explica en un dels annexos de l´estudi elaborat pel Ministeri de Foment de l´Estat es considera com a espai afectat el que està situat a menys de vuit metres d´amplada de cada costat de la línia fèrria projectada, com a caràcter general, així com on calguin plataformes i a cel obert. En les zones urbanes aquest marge es redueix fins als cinc metres per cada costat.
En el cas dels túnels s´ha considerat que caldrà l´expropiació dels primers cinquanta metres respecte de la boca d´entrada al túnel. La resta de túnel no requerirà cap expropiació. En els casos dels falsos túnels es consideraran com a plataformes a cel obert.
Totes aquestes quantitats però, encara podrien patir alguna modificació si s´estimen possibles al·legacions dels afectats, ja que l´estudi encara ha de passar el període d´exposició pública. L´àrea d´Urbanisme de l´Ajuntament de Girona està pendent d´habilitar un espai per a tots aquells qui estiguin interessats a consultar l´extens informe on s´inclou el nou traçat.
I ara Figueres. Font, com no, el Diari de Girona :
Oi que l'Ajuntament de Figueres ja deu contemplar aquest bus llançadora gratuït al celebrar aquesta nova ubicació de l'estació figuerenca?
Comentari personal: això confirma la meva idea que no es pensa en el transport públic per a aquelles persones que no disposen de vehicle privat. Tot i que per l'Ajuntament de Figueres pot suposar una gran alegria desempallegar-se de les vies del tren, suposo que també tindran perfectament estudiada una llançadora gratuïta entre el centre de la ciutat i l'estació ferroviària. Perquè de no ser així suposarà, a banda de les incomoditats addicionals per a prendre el tren, una despesa addicional pels viatgers arran d'una decisió política més que absurda.Diari de Girona ha escrit:Figueres disposarà d´una nova estació de ferrocarril als afores i eliminarà l´actual
MARC ESTARRIOLA, FIGUERES
L´alcalde de Figueres, Joan Armangué, va anvançar ahir que el Ministeri de Foment li va comunicar que es construiria una nova estació de ferrocarril intermodal als afores de Figueres, més concretament dins el terme municipal de Vilafant. La notificació va arribar ahir a l´Ajuntament de Figueres per carta, signada pel secretari de l´Estat d´Infrastructures i Planificació, Victor Morlán. Allí s´especificava que durant el primer trimestre d´aquest any, es presentarà l´estudi informatiu, que es podrà sotmetre immediatament a informació pública. De la mateixa manera, una vegada finalitzat l´estudi, es podran començar les negociacions per estudiar el finançament de l´actuació i també preparar la signatura d´un possible conveni.
La construcció de la nova estació de ferrocarril, que enllaçarà amb el traçat del tren d´alta velocitat (TAV), permetrà eliminar els actuals 6 quilòmetres de via que divideixen la ciutat en dos. De la mateixa manera, també permetrà treure l´actual estació ubicada al centre de la ciutat. En total es podran recuperar prop de 90.000 metres quadrats, que es destinarien a futures zones verdes, nous equipaments i habitatges.
El nou traçat del tren convencional passaria per la zona oest de la ciutat, enllaçant amb la via del TAV -passant per darrere el castell de Sant Ferran- i tornant-se a ajuntar amb l´antiga línia a Santa Llogaia d´Àlguema. D´aquesta manera el traçat augmentarà quant a distància es refereix, però no haurà de passar per dintre la ciutat de Figueres com passa en l´actualitat.
Armangué va aprofitar ahir per tornar a explicar la necessitat que comporta per a la ciutat la construcció de l´avinguda Nova Estació i, a la vegada, va mostrar la seva preocupació davant la necessitat d´eliminar alguns «guetos ètnics» a la ciutat.
Segons Armangué, aquests tipus de concentracions són «perjudicials per a la ciutat i també per al seu desenvolupament», va dir. En aquest sentit el convergent va proposar ahir distribuir de forma més equilibrada aquest tipus de barris, en concret, el situat al Culubret, on acutualment hi resideix una àmplia comunitat de persones d´ètnia gitana.
Un altre dels barris de la ciutat que està experimentant un elevat nivell de marginalitat és el de la Marca de l´Ham, on hi ha l´índex d´immigració més elevat de tota la ciutat. Aquest problema, però, es pensa solucionar amb la implementació del nou programa de rehabilitació integral i les tasques de la nova policia de barri.
Oi que l'Ajuntament de Figueres ja deu contemplar aquest bus llançadora gratuït al celebrar aquesta nova ubicació de l'estació figuerenca?
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Realment lamentable això de deixar Figueres sense servei de tren al centre i, per tant, dificultar l'accés al transport públic dels habitants de la ciutat de Figueres. El que és més trist, és que aquestes accions en contra del bé comú, es facin no sols amb el beneplàcit de l'ajuntament, que teòricament hauria de vetllar pels interessos dels habitants de la ciutat, sinó que fins i tot és l'ajuntament el més interssat a deixar Figueres sense tren. Penós.
Figueres, el que hauria de reclamar, per exemple, és el soterrament al centre (com a molt), o una reordenació adeuqada a l'arribada de l'alta velocitat.
En cas de que Foment no s'avingués a fer la inversió, com a mínim, hauria d'exigir que es mantingui la estació actual pels trens convencionals, i que es dignifiqui l'entorn del raçat actual minimitzant l'espai ocupat i maximitzant la permeabilitat.
Però és clar, davant de la perspectiva dels polítics de vendre terrenys, de fer diners i, vés a saber si també de treure un "3%" de tot plegat... passa el que passa.
Figueres, el que hauria de reclamar, per exemple, és el soterrament al centre (com a molt), o una reordenació adeuqada a l'arribada de l'alta velocitat.
En cas de que Foment no s'avingués a fer la inversió, com a mínim, hauria d'exigir que es mantingui la estació actual pels trens convencionals, i que es dignifiqui l'entorn del raçat actual minimitzant l'espai ocupat i maximitzant la permeabilitat.
Però és clar, davant de la perspectiva dels polítics de vendre terrenys, de fer diners i, vés a saber si també de treure un "3%" de tot plegat... passa el que passa.
Havia oblidat aquest fragment de la notícia de la desviació del tren per fora de Figueres. També del Diari de Girona:
Com es pot apreciar, parla dels accessos per carretera però no fa cap esment de solucionar la mobilitat d'aquelles persones que vulguin desplaçar-se al centre de la ciutat sense fer ús del vehicle privat, talment com si aquest tipus de població no existís.Diari de Girona ha escrit:Diversos accessos facilitaran l´arribada fins a l´estació
MARC ESTARRIOLA, FIGUERES.
Un dels punts forts que apuntava l´alcalde a l´hora de col·locar la nova estació de ferrocarrils als afores de Figueres serà la millora que comportarà per als seus usuaris a l´hora d´accedir-hi. En aquest sentit s´hi podrà arribar a través de la N-II i la N-260, fet que facilitarà molt accedir-hi a diferència d´ara, ja que l´estació es troba al bell mig de la capital altempordanesa.
Armangué va explicar que el desdoblament de la N-260 (A-26) al seu tram comprès entre Olot i Figueres convertirà aquesta nova estació en «l´estació de la Garrotxa», ja que serà possible accedir des de la capital garrotxina a Figueres en tan sols 30 minuts. De la mateixa manera, el nou traçat de l´A-2 passarà pel costat de la via, i evitarà haver d´entrar dins Figueres. En ambdós casos s´habilitarà una sortida per a tots aquells vehicles que vulguin accedir a la nova estació. D´altra banda, Armangué també va entrar a detallar el traçat de la nova variant A-26, que permetrà als usuaris dirigir-se cap a Roses o França sense necessitat de creuar l´interior de la ciutat.
Futura estació del TAV
Joan Armangué va destacar la importància de la nova estació intermodal davant la possibilitat d´aconseguir una nova estació per al tren d´alta velocitat (TAV). «El fet de tenir aquesta nova infraestructura ens servirà per tenir més força a l´hora de demanar una nova estació per al TAV», va explicar Armangué.
L´alcalde va aprofitar per comentar que a l´any 1995 encara no s´havia plantejat res sobre el TAV ni tampoc la supressió de les tanques dels passos a nivell a la ciutat de Figueres. «Des d´aleshores ha evolucionat tot molt i ens vam adonar que aquesta era una solució òptima: unir la xarxa convencional amb la del TAV, i és precisament aquest fet el que permetrà la creació d´una nova estació intermodal», va explicar l´alcalde.
Armangué va qualificar l´eliminació de la via com la solució de «l´etern problema de Figueres», va dir.
I ara declaracions de l'exalcalde de la ciutat de Girona i actual conseller de Política Territorial i Obres Públiques relacionades amb la connexió francoespanyola del tren d'alta velocitat. Endevineu el diari de procedència de la informació?
Sí! Correcte! Diari de Girona ha escrit:Nadal diu que es complirà el calendari del TAV a la frontera
EFE/E.PRESS/ACN/DDEG, GIRONA.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, es va mostrar ahir convençut que la construcció de la línia del tren d´alta velocitat -TAV- fins a la frontera francesa complirà el calendari previst. Segons Joaquim Nadal, el Ministeri de Foment ha complert el compromís de treure a informació pública abans de finals de 2005 l'estudi informatiu del pas per Girona i va assegurar que «estem en un punt en què falten molt poques coses per garantir que estigui completada la línia des de l'entrada a Barcelona per Sants fins a la frontera francesa».
Pel que fa al pas del TAV per la ciutat de Girona, Joaquim Nadal va recordar que la seva conselleria busca que els túnels de la línia convencional i del TAV «coincideixin en longitud», però va afirmar que aquesta circumstància es desvetllarà en el tràmit d'informació pública.
El Ministeri «ha esmentat una cosa molt sensata que és que començarem pel TAV i després farem la línia convencional, per garantir calendaris, cosa que és molt important perquè l'obra del túnel transfronterer va per davant d'aquestes obres intermèdies», va afirmar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, qui va considerar «subsidiari» saber quina longitud han de tenir a Girona els túnels de la línia convencional i del tren d´alta velocitat.
El conseller va recordar que el ministeri de Foment ha complert el compromís de treure a informació pública l'estudi informatiu del pas de l'alta velocitat per Girona abans que finalitzés l'any després de la inauguració de l'ampliació de la línia T3 del Trambaix.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Jo la veritat, no sé si la gent que escriu aquestes notícies i, sobretot, els polítics que tenen la poca vergonya de pronunciar discursos tant ofensius per la intel·ligència humana, deuen haver superat els nivell de l'Educació general Bàsica, o bé consideren que som la resta de ciutadans els que no ho hem fet.
Algú em pot explicar de què servirà una estació de ferrocarril convencional a la quinta forca del centre de Figueres? Deu ser que esperen que la gent de Figueres, per anar a Girona, agafi el cotxe, vagi fins a l'estació, i allí agafi el tren... molt còmode, sí senyor.
I pels que vinguin de Girona, Barcelona, etc, què? Hauran d'anar fent autostop fins al centre, o bé l'ajuntament posarà un meravellós bus que ens obligarà a perdre 15 minuts esperant-lo i 15 minuts més de trajecte, i a sobre haurem de pagar un bitllet més?
Això sí, des d'Olot s'hi arribarà en 30 minuts. Què bé... llàstima que per una estoneta més, doncs millor ja faig tot el trajecte en cotxe, com a mínim fins a Barcelona. Seria una mica estúpid fer mitja hora de cotxe per després canviar-me a un tren... no creieu?
Quins grans avenços aquests que consisteixen a eliminar serveis i multiplicar per dos o per tres el temps necessari per viatjar d'una banda a l'altra i augmentar, això sí, el preu del bitllet.
A ningú se li ha acudit deixar l'estació actual on està, adecentant totes les instal·lacions i millorant tot el que faci falta... i si l'AVE no hi cap, aquest sí, pot parar fora de la població o, millor encara, a Vilamalla o Vilajuïga fent-hi una estació intermodal i tot el que es vulgui.
Però mai, mai, deixar una població com Figueres sense tren, com volen ara. Aquesta població, amb el temps, es penedirà d'aquesta decisió.
El resultat, ja el sabem tots quin serà: abandonar el ferrocarril i comprar-nos un cotxe. I amb ell, a gaudir dels embussos en meravelloses autopistes de peatge. I si us avorriu, no us preocupeu, perquè d'aquí poc tots els cotxes portaran el DVD de sèrie.
Aquests polítics nostres, sempre pensant en nosaltres i mai de la vida en realitzar obres faraòniques inútils (3%) o vendre terrenys per especular...
Algú em pot explicar de què servirà una estació de ferrocarril convencional a la quinta forca del centre de Figueres? Deu ser que esperen que la gent de Figueres, per anar a Girona, agafi el cotxe, vagi fins a l'estació, i allí agafi el tren... molt còmode, sí senyor.
I pels que vinguin de Girona, Barcelona, etc, què? Hauran d'anar fent autostop fins al centre, o bé l'ajuntament posarà un meravellós bus que ens obligarà a perdre 15 minuts esperant-lo i 15 minuts més de trajecte, i a sobre haurem de pagar un bitllet més?
Això sí, des d'Olot s'hi arribarà en 30 minuts. Què bé... llàstima que per una estoneta més, doncs millor ja faig tot el trajecte en cotxe, com a mínim fins a Barcelona. Seria una mica estúpid fer mitja hora de cotxe per després canviar-me a un tren... no creieu?
Quins grans avenços aquests que consisteixen a eliminar serveis i multiplicar per dos o per tres el temps necessari per viatjar d'una banda a l'altra i augmentar, això sí, el preu del bitllet.
A ningú se li ha acudit deixar l'estació actual on està, adecentant totes les instal·lacions i millorant tot el que faci falta... i si l'AVE no hi cap, aquest sí, pot parar fora de la població o, millor encara, a Vilamalla o Vilajuïga fent-hi una estació intermodal i tot el que es vulgui.
Però mai, mai, deixar una població com Figueres sense tren, com volen ara. Aquesta població, amb el temps, es penedirà d'aquesta decisió.
El resultat, ja el sabem tots quin serà: abandonar el ferrocarril i comprar-nos un cotxe. I amb ell, a gaudir dels embussos en meravelloses autopistes de peatge. I si us avorriu, no us preocupeu, perquè d'aquí poc tots els cotxes portaran el DVD de sèrie.
Aquests polítics nostres, sempre pensant en nosaltres i mai de la vida en realitzar obres faraòniques inútils (3%) o vendre terrenys per especular...
Considero que els ciutadans (també els de Figueres) som prou grandets i tenim els polítics que ens mereixem. Per tant, en certa manera, ja s'ho faran. M'agradarà veure com, d'aquí a pocs anys, notaran que la ciutat afluixa, es preguntaran per què i llavors -LLAVORS- s'adonaran de l'error que van cometre eliminant el tren del centre.
En qualsevol cas, aquesta decisió anirà bé per la gent d'Olot, com diu en wefer. Justament avui estava pensant si per anar a BCN em resultarà acostar-me a Figueres o no.
En qualsevol cas, aquesta decisió anirà bé per la gent d'Olot, com diu en wefer. Justament avui estava pensant si per anar a BCN em resultarà acostar-me a Figueres o no.