Noves sobre França

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
tren250

Noves sobre França

Entrada Autor: tren250 » Divendres 05/12/2008 19:39

Adéu a les sèries 9200, 16000/500, UIC, USI, 9600, Z600 (del mont-blanc), Z6100, 68000/500, 72000/100, 63000/500, 62400 (derivades holandeses), 8100, X2800, (Y8100, 7100, 7400), 8500, caravelles (excepte 4900, i 4750)
Entrada en servei del cadenciament i entrada sucessiva dels corail réversibles, entrada sucessiva dels AGC, entrada imminent dels Francilien (NAT), 75000, 62000, noves 61000, remodelació dels 7200, 15000, 222000 i (25200!), TER 2N NG.
Remodelació dels RRR, RIO, corail, V2N, Z21500, nova decoració INFRA en els seus corresponents materials, corail seients reclinables Lúnea.
Remodelació d'estacions i millora del servei.
Preparatius per els tests (ja realitzats) per la possible entrada dels TGV en servei comercial a 360 Km/h.

Ja us aniré contant més noves ;) .



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 30/12/2008 16:56

Continuo:
Pla de RFF de modernització de línies, estacions, etc. i del seu manteniment.
Entrada en servei de nous operadors, com veolia, CB Rail, eurocargo Rail, Angel Trains.
Ampliació de la gestió del patrimoni SNCF
Recentment nou contracte per noves locomotores dièsel BB76000
Contracte per part de Col·laboració NTV-SNCF permetent el control i aportacions sobre el funcionament dels nous AGV, de les noves estrategies comercials , etc.
De pas corregeixo algunes de les informacions donades:
Les USI renovades PACA duraran com a mínim 1 any i mig més
Venta de material SNCF a Rumania incloent-hi Caravel·les 4750, que al final és possible la seva retirada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 31/12/2008 18:11

Hola (i bon any a qui llegeixi).
Estic preparant dos viatges per les Gàl.lies, un per Borgonya, i un altre per Bretanya, Normandia i Picardia.
L´objectiu del viatge consisteix a recórrer línies secondàries.
El que no sé és si l´RFF (i/o la SNCF) preveu de mantenir-les gaire temps més en servei.
Es tracta de les línies Serqueux-Gisors, Le Havre-Rolleville, Abancourt-Le Tréport, Abbeville-Le Tréport, a Normandia i Picardia; les línies Quimper-Brest, Morlaix-Roscoff, Guingamp-Paimpol, Guingamp-Carhaix, Plouaret-Lannion, Lamballe-Dinan-Dol, a Bretanya; i les línies Auxerre-Cravant Bazarnes-Autun-Étang sur Arroux, Cravant Bazarnes-Clamecy-Corbigny, Montchanin-Paray le Monial-Moulins sur Allier, a Borgonya i Auvèrnia...

Gràcies.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 02/01/2009 19:36

No t'en refiis molt de l'Auvèrnia, que els hi ha donat per tancar línies i abandonar d'altres...
Les línies Quimper-Brest, Guingamp-Paimpol, Lamballe-Dinan-Dol, le Havre-Rolleville, Morlaix-Rostoff, Plouaret-Lannion, Abancourt-Le Tréport no tindries que tindre en principi cap problema. Altra cosa són les línies secundàries de la Borgonya i Auvèrnia, encara que el govern francès ja els li ha donat un toc d'atenció :boig3 . De les línies de la Bretania i Normandia te'n pots fiar al 99%. I la picardia bastant, també.
Comento, de pas, més noves:
Encara que sigui de l'any passat, l'any 2008 es va retirar el Pullman Orient Express per la falta de demanda. La majoria dels seus vagons han anat a parar al museu de Mulhouse.
L'AGV, de proves per la LGV Est després d'acabar la fèria Innotrans, per fer els seus test.
I una frikada, però ho poso: Segons la revista francesa (m'he enterat avui) Objectif Rail, diu que es ven un Picasso per 60000 Euros! Mai ho havia vist...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 02/01/2009 21:31

Bones...
Gràcies per l´info, bé, la preocupació em ve una mica de llegir els horaris de la web de la sncf. Algunes línies ténen pocs trens, d´altres tenen horaris molt confusos.
Les línies que més em fan patir són Morlaix-Roscoff (Roscoff té només 2000 habitants!), al Finisterre bretó; Trouville-Dives Cabourg a Normandia (aquesta no l´havia dita abans però només té TER els caps de setmana...), Le Tréport-Abbeville (molts pocs trens, i és intersectors entre Normandia i Picardia), Cravant Bazarnes-Corbigny a Borgonya (molts pocs trens excepte el cap de setmana), i sobretot Serqueux-Gisors, una altra intersectors entre Normandia-Picardia i l´IDF amb uns horaris infernals on posa Véolia en lloc de SNCF i unes combinacions deplorables. Sembla estrany que tan a prop de Paris, i sent Gisors terminal de rodalies... Però en fi, aquí la RENFE tembé en fa d´aquestes...

Gràcies.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 10/02/2009 10:56

Més noves:
Proves del MooviTer per la Bretania, servit per un ZTER.
Segueixen amb calma les renovacions de via i serveis pèr part de RFF i sncf. El cadenciament es completarà el 2012 per tota França
Retirada inmediata de les Z5300 amb la millora del cadenciament a París.
I sorprenentment el Pullman Orient Express ha tornat a fer un viatge per França. Ja us comentaré més.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 20/03/2009 17:39

Com ja sabreu, el temporal de vent va afectar bastant la franja sur de França. Però no només el temporal de vent, sinó la neu que va caure va comportar greus problemes a la línia Alés-Bességes, amb diverses sortides de material infra, com 69200 o Y9000 (antigues Y7100).
Tot el que és relatiu al tren Groc, material corail, etc. permaneix sense cap canvi
S'ha presentat per part de Bombardier el nou automotor Francilien (N.A.T.) que sustituÏrà als ''trens grisos'' Z6100 I Z5300, RIB I RIO.
S'ha produït la venda de material Corail, 25200, 25100, etc.
Els automotors XTER (no ATER), estan tenint seriosos problemes de fiabilitat, el que fa que hagi estat retirat d'algunes regins franceses per on circulava. Encara així, cap element d'aquesta sèrie ha estat donat de baixa per aquest motiu.
La crisi financera (potser diré informació més generalitzada) està comportant greus problemes a companyies com Cisalpino, Arriva i VFL (aquesta última voies ferrés des landes, antiga CFTA).
La construcció de noves LAV, i el projecte d'altres avança.
El nombre de BGC ja supera els 200 a tota frança (es té previst construÏr al voltant de 400).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/03/2009 19:29

tren250 ha escrit:Com ja sabreu, el temporal de vent va afectar bastant la franja sur de França. Però no només el temporal de vent, sinó la neu que va caure va comportar greus problemes a la línia Alés-Bességes, amb diverses sortides de material infra, com 69200 o Y9000 (antigues Y7100).
I especialment la línia de les cevenes i sobretot el ramal de Mende.
Tot el que és relatiu al tren Groc, material corail, etc. permaneix sense cap canvi
S´ha adaptat els Corail de Normandia. S´ha creat un Intercités Paris-St.Lô.
S'ha presentat per part de Bombardier el nou automotor Francilien (N.A.T.) que sustituÏrà als ''trens grisos'' Z6100 I Z5300, RIB I RIO.
S'ha produït la venda de material Corail, 25200, 25100, etc.
Ja tocava...
Els automotors XTER (no ATER), estan tenint seriosos problemes de fiabilitat, el que fa que hagi estat retirat d'algunes regins franceses per on circulava. Encara així, cap element d'aquesta sèrie ha estat donat de baixa per aquest motiu.
Que jo sàpiga els han tret de Poitou-Charentes, però d´altres XTER fan recorreguts tan llargs com Paris-Granville o Lyon-Bordeus.
La crisi financera (potser diré informació més generalitzada) està comportant greus problemes a companyies com Cisalpino, Arriva i VFL (aquesta última voies ferrés des landes, antiga CFTA).
Quina línia és, Mont de Marsan-Tarbes?
La construcció de noves LAV, i el projecte d'altres avança.
La línia TGV Rhin-Rhône (secció 1 entre Dole i Belfort) està força avançada. Els suïssos reclamen amb força la reobertura de la línia Belfort-Delle, línia internacional tancada, per accedir al TGV a Belfort. Aquesta línia significarà la possible creació d´un TGV?/AVE? Estrasburg-Barcelona o Zurich-Barcelona. A més, les seccions 2 i 3 del projecte, que es construïran posteriorment, permetran escurçar el temps de trajecte tant amb el nord (Paris, Lille) com amb el sud (Marsella, Lyon, Barcelona).
El nombre de BGC ja supera els 200 a tota frança (es té previst construÏr al voltant de 400).
Es parla de 450 AGC. No està malament. Aquí de quants 499 i 599 es parla?



fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Diumenge 22/03/2009 11:49

Bon dia.
437.001 ha escrit:
tren250 ha escrit:
El nombre de BGC ja supera els 200 a tota frança (es té previst construÏr al voltant de 400).
Es parla de 450 AGC. No està malament. Aquí de quants 499 i 599 es parla?
El nombre d'automotors AGC en servei a finals del 2008 era d'uns 450 exemplars, i d'aquests, uns 150 eren del tipus BGC, és a dir AGC "bimode", com diuen a França, que poden circular tant amb tracció dièsel con elèctrica.

El nombre total d'AGC demants és de 700 unitats, d'elles 454 del tipus BGC, i està previst que estiguin totes entregades l'any 2011.

Aquests automotors estan donant un resultat molt bo sense gairebé cap problema, a diferència dels XTER X 72500 i ATER X 73500, que donaven i donen molts més problemes de fiabilitat de servei.

En quant a quantitats comparat amb els 499 i 599 de RENFE, crec que no es poden comparar, ja que els AGC fan tot tipus de servei, expressos, regionals i rodalies, i en canvi els de RENFE, estan previstos nomes per "mitja distancia", diguem regionals.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 24/03/2009 17:00

437.001 ha escrit:Tot el que és relatiu al tren Groc, material corail, etc. permaneix sense cap canvi
S´ha adaptat els Corail de Normandia. S´ha creat un Intercités Paris-St.Lô.
Cosa que es va començar a fer cap alà els anys 2006-2007 i que concluirà d'aquí poc.
437.001 ha escrit:La crisi financera (potser diré informació més generalitzada) està comportant greus problemes a companyies com Cisalpino, Arriva i VFL (aquesta última voies ferrés des landes, antiga CFTA).
Quina línia és, Mont de Marsan-Tarbes?
???
437.001 ha escrit:Els automotors XTER (no ATER), estan tenint seriosos problemes de fiabilitat, el que fa que hagi estat retirat d'algunes regins franceses per on circulava. Encara així, cap element d'aquesta sèrie ha estat donat de baixa per aquest motiu.
Que jo sàpiga els han tret de Poitou-Charentes, però d´altres XTER fan recorreguts tan llargs com Paris-Granville o Lyon-Bordeus.
Per això no és que s'entengui gaire, però sí és veritat que no han donat els resultats esperats. Quan es va substituïr els RTG del trajecte Lyon-Bordeaux, es va pensar en els XTER per substituïr-los. Però unes proves que van fer van desestimar l'ús dels XTER en aquesta relació per freqüents avaries en els serveis de prova. Sí és cert que en d'altres serveis donen bastants bons resultats.
437.001 ha escrit:La construcció de noves LAV, i el projecte d'altres avança.
La línia TGV Rhin-Rhône (secció 1 entre Dole i Belfort) està força avançada. Els suïssos reclamen amb força la reobertura de la línia Belfort-Delle, línia internacional tancada, per accedir al TGV a Belfort. Aquesta línia significarà la possible creació d´un TGV?/AVE? Estrasburg-Barcelona o Zurich-Barcelona. A més, les seccions 2 i 3 del projecte, que es construïran posteriorment, permetran escurçar el temps de trajecte tant amb el nord (Paris, Lille) com amb el sud (Marsella, Lyon, Barcelona).
Moltíssimes gràcies per ampliar l'informació ;) .
fubang ha escrit:ja que els AGC fan tot tipus de servei, expressos, regionals i rodalies, i en canvi els de RENFE, estan previstos nomes per "mitja distancia", diguem regionals.
I en molts materials que circulen en la resta d'Europa o han circulat serveixen per el mateix que els AGC (àlies sèrie 612 de la DB, cotxes corail...), a Espanya només les 440 i alguns 16000 han sigut similars als multiserveis, cosa que aquí a Espanya s'ha perdut totalment.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 17/04/2009 18:47

Trenitalia pide permiso para operar en Francia y competir con la SNCF

París, 16 abr
La compañía ferroviaria italiana Trenitalia ha presentado una petición para poder operar en Francia con sus trenes y hacer la competencia a la Sociedad Nacional de Ferrocarriles de Francia (SNCF), revela hoy el diario económico francés Les Echos.

La solicitud, que se suma a la de otra compañía menor, no identificada por el periódico, constituye una réplica a la SNCF, que hace seis meses se asoció al principal competidor de Trenitalia en su mercado natural, NTV, para explotar trenes que utilicen la red italiana.

Trenitalia ha formalizado su petición ante el ente propietario de las infraestructuras fijas Red Ferroviaria de Francia (RFF) para conseguir cuatro surcos (los "slots" en términos ferroviarios) para 2010, una vez que esté liberalizado el transporte internacional de viajeros en la Unión Europea.

Su objetivo es poner sus propios trenes de alta velocidad (TAV) en el trayecto París-Milán, para lo cual debería recibir en primer lugar el visto bueno de RFF, que examina la petición desde el punto de vista técnico y jurídico.

Luego el operador italiano tendría que dirigirse al ente público de la seguridad ferroviaria en Francia EPFS, algo que no ha hecho por el momento y que necesita hasta cuatro meses.

Un especialista citado por Les Echos afirmó que para Trenitalia "será difícil ser operativo desde el 1 de enero de 2010", y además la competencia con la SNCF sería dura, teniendo en cuenta que la compañía francesa tiene una larga experiencia en la explotación de sus TAV, con una tasa de ocupación del 77 por ciento.
Font: http://pe.invertia.com/noticias/noticia ... EFE_FF4049



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 17/04/2009 18:51

El que no era normal és que la Sncf, tenint acords amb ens públics com la Sncb, Renfe o la DB, s'aliés amb NTV, en comptes de Trenitalia. El que no sé és quins trens té Trenitalia que puguessin competir en un París - Milà contra l'AGV de NTV.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 17/04/2009 18:59

Els Eurostar, els ''nous'' pendolino que van rebre fa uns pocs anys d'Alstom i alguns trens de nit (enar que el servei estigui gestionat parcialment per CIWL). Té trens de mercaderia, i algunes locomotores de la classe 36000 circulen regularment per Itàlia, en la subsèrie 36000. L'acord amb NTV es produeix bàsicament per uns motius:
L'AGV es té que provar. I és la millor forma de provar el tren que ha dissenyat Alstom a França.
Al ser una companyia nova, necessita suport comercial, etc. i SNCF l'assessora en això bàsicament. Ara, dubto que trenitalia compri algun AGV, almenys per el moment. Pel que estic enterat, SNCF està aliada amb NTV per relacions comercials (tarifes, publicitat...) i per mirar el rendiment del AGV. En canvi, l'aliança amb Trenitalia seria la competència per París-Milà, i obtenir l'autorització per circular per vies RFF, cosa que encara està a falta de decisió (es suposa que FS acabarà obtenint la llicència).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 18/04/2009 2:44

tren250 ha escrit:Els Eurostar, els ''nous'' pendolino que van rebre fa uns pocs anys d'Alstom i alguns trens de nit (enar que el servei estigui gestionat parcialment per CIWL). Té trens de mercaderia, i algunes locomotores de la classe 36000 circulen regularment per Itàlia, en la subsèrie 36000. L'acord amb NTV es produeix bàsicament per uns motius:
L'AGV es té que provar. I és la millor forma de provar el tren que ha dissenyat Alstom a França.
Al ser una companyia nova, necessita suport comercial, etc. i SNCF l'assessora en això bàsicament. Ara, dubto que trenitalia compri algun AGV, almenys per el moment. Pel que estic enterat, SNCF està aliada amb NTV per relacions comercials (tarifes, publicitat...) i per mirar el rendiment del AGV. En canvi, l'aliança amb Trenitalia seria la competència per París-Milà, i obtenir l'autorització per circular per vies RFF, cosa que encara està a falta de decisió (es suposa que FS acabarà obtenint la llicència).
Pel que sembla, els TGV-Artesia Paris-Milà no estan homologats per circular per Itàlia, i no està clar que arribin a final d´any.
També s´ha de dir que el temps de trajecte París-Milà no és gens competitiu davant l´avió. Tot i que hi ha gent que l´utilitza per trajectes com Grenoble-Milà, Lyon-Torí o Lyon-Milà mitjançant un transbord a Chambéry. De tota manera, he fet el trajecte Chambéry-Torí fa dos anys i el tren anava més que ple.
Trenitalia ha retallat dràsticament els trens internacionals, i no només amb França.
A més, els trens Cisalpino estan tenint moltíssims problemes degut al pobre manteniment que sembla ser que es fa a Itàlia.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dissabte 18/04/2009 12:06

De fet, la companyia Cisalpino passa per gravíssims problemes econòmics, i té part de la seva flota de ETR470 apartats del servei.
És cert, FS va fer fa 1 any una dràstica educció dels serveis internacionals, es va centrar més en els nacionals i els que quedaren internacionals estan en procés de remodelació (no sinònim de canvi de material).
Poquíssima gent agafa el TGV París-Milà en el seu recorregut complet. Normalment París-Lió, Lió-Turín i Grenoble-Chamberí acostumen a ser els traçats amb més gent a bord, si més no el tre obté beneficis cada any.
De fet, hi ha més trens d'SNCF (molts més) que entren a Itàlia que no pas trens italians que entren a França. Els ETR 480 feien un traçat fa uns anys, que ara no recordo molt bé, diria que era Milà-Lió, però que en tot cas ara no el fa.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 30/04/2009 18:37

Sembla que fins tot el material s'ha decidit (els Pendolino, com imaginava, o els ''freccia rossa'':
TGV entre París Italiano y Lyon a partir de 2010

Fabrice Amedeo


Los ferrocarriles italianos se ataque el monopolio de la SNCF en
una de sus líneas más rentables.


Nos espera la Deutsche Bahn. Es finalmente Trenitalia, la sucursal
viajeros ferrocarriles italianos (Ferrovie dello Stato), que inicia
la ofensiva en Francia. Desde el 14 de diciembre, la apertura de
transporte internacional de viajeros permite a las empresas
competir con la SNCF para rodar sobre raíles francés, a condición de que
rutas son internacionales. Los nuevos operadores han
13 de abril hasta la medianoche para presentar su solicitud vía (nicho
hora) para Réseau Ferré de France (RFF), el público
La propiedad de la red.

RFF confirmó la semana pasada han recibido una solicitud formal de
Trenitalia. Al parecer, la primera compañía
pidió rutas entre París y Marsella, que han sido
negado, Francia aún no se abrió al tráfico nacional
competencia. Esto tendrá que esperar unos años. Ello
se dice que la SNCF no escatimará sus esfuerzos para retrasar
este plazo. Trenitalia ha cambiado su tono y se
solicitud de un viaje de rutas Milán-París-Milán y París y por la mañana
la noche ... en el año 2010 con una parada en Lyon. Esta línea es una organización internacional
forma encubierta de hacer de la París-Lyon y Lyon-París por la mañana y noche y
SNCF ataque a una de sus líneas más rentables. "El
márgenes de la SNCF París-Lyon es del 25% ", dice una parte de
RFF.

Para viajar en los carriles francés, trenes Trenitalia ha
Pendolino construido por Alstom, que, según el fabricante francés,
"Necesita sólo ligeros cambios técnicos en la conducción
Francia. El viaje debe ser, sin embargo, ya desde
Pendolino tienen una velocidad comercial de 250 km / h, contra los 300 km / h
el tren de alta velocidad SNCF.

Precios más atractivos
El operador italiano también ha TGV "Freccia Rossa"
fabricados por Fiat Ferroviaria que viajan a 300 km / h. Para
gradualmente ganando en Francia, la firma italiana debe centrarse
sobre los distintos servicios y especialmente sobre los precios más atractivos. En
coche bar, los clientes verán poca diferencia, no obstante, de
dos competidores son ambos clientes del grupo italiano de
Cremonini Tren restauración.

Estos dos viajes por día no va a cambiar mucho en un
primera vez para los viajeros. Pero esto es sólo una ronda
prueba con un aumento en los próximos años. SNCF
También espera que otros competidores desembarcadas. Virgen
podría hacer el París-Londres, la Deutsche Bahn AG de Frankfurt-París --
Marsella. Por ahora la Deutsche Bahn no está preparada para
SNCF competir debido a problemas técnicos en su TGV. Su
más tarde, la Virgen permanece en silencio, mientras que Air France está estudiando un proyecto con
Veolia se ha aplazado a causa de la crisis. Estas posibles
todavía puede hacer peticiones de caminos para el año 2010, pero
pasar después de la SNCF y Trenitalia. Por lo tanto, deben
probablemente hasta el mes de abril de 2010 para presentar y participar
en el mercado en 2011.
Font: http://www.lefigaro.fr/societes/2009/04 ... -2010-.php
Llavors, el mercat francès està obert, però si Trenitalia vol competir amb SNCF dintre de la París-Lió ho té molt complicat. Trenitalia podria haver comprat, com al seva competidora NTV, trens AGV si volia fer una competència real amb SNCF. Encara falta temps i la decisió encara està molt verda.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/04/2009 23:41

Una cosa: millor no passar texts en llengua estrangera per un traductor automàtic, que són autènticament horrorosos. T'ho diu algú que és del ram.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 01/05/2009 23:44

Això de "la Virgen permanece en silencio" queda prou bé, tu... :D :D :D :D



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 05/05/2009 17:18

Ja, i també decidirà sobre aigües... del cel :) .
Important: Només 6 BB9200 a la Borgogna i les destinades a Centre (una desena) estan essent sustituïdes per BB7200 que passen la revisió general. Recordem que els tallers d'Oullins té preservada la BB9292 en colors Capitole ;) . Els BB9200 serveixen perhomologació de material i maquinistes ara sobretot.
Els X2800 substituïts al Franc Comptat. Els X73500/900 ATER s'encarreguen del servei (ja fan 10 anys, i com nous!)
La renovació del material Corail InterCités: Creació d'un nou estil de vagó Corail (pròximament anunciaré el seu nom), es remodelaran 400 cotxes i la resta es vendran a l'extranjer o com material de reserva.
Un company em va dir que la línia Luchon-Toulouse estava paralitzada del servei. En tot cas, no he pogut confirmar la notícia.

A Itàlia (sento desviar del tema) Cisalpino pròximament anunciarà la posada en servei dels ''pendolino (colorant) E-610 en les línies d'Itàlia-Suïssa. Sembla que la seva flota es remodelarà dintre de poc. Els assajos dels AGV segueix.
victorcasta ha escrit:El que no era normal és que la Sncf, tenint acords amb ens públics com la Sncb, Renfe o la DB, s'aliés amb NTV, en comptes de Trenitalia. El que no sé és quins trens té Trenitalia que puguessin competir en un París - Milà contra l'AGV de NTV.
La majoria del recorregut la seva velocitat màxima de la infraestructura és de 280Km/h, els Pendolino alcancen els 250km/h, poden competir amb els TGV PSE perfectament.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 06/05/2009 21:29

tren250 ha escrit:Ja, i també decidirà sobre aigües... del cel :) .
:)
Els X2800 substituïts al Franc Comptat.
Sí, ja no circulen... El que també ha passat al Franc Comtat és que s´ha suspès el servei a la secció Saint-Claude- Oyonnax, Això és degut a la baixada de viatgers degut als transbords en autobús entre Oyonnax i Bourg/Lyon (per les obres de la línia dels Carpates..
Un company em va dir que la línia Luchon-Toulouse estava paralitzada del servei. En tot cas, no he pogut confirmar la notícia.
Sí, Montréjeau-Luchon està tancada (temporalment?) degut a la caiguda d´una roca a la via... ja veurem què hi fan...
No entenc per què els Pirineus ferroviaris estan tan descuidats, quan als Alps hi fan de tot (reobertures, electrificacions, redesdoblaments...).
Per què el tràfic de Chambéry-Albertville-Bourg St.Maurice és tan intens a l´hivern, i en canvi a les línies pirinenques no s´hi fa res?



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”