I és que realment era el millor mètode, el de pic i pala. Segur que ja hagessin acabat la L9, l'AVE i fins i tot, el túnel per la DiagonalBusman ha escrit:Ahir em vaig recordar d' aquest fòrum un veure un documental que explicava que els Perses, fa 2500 anys, van trigar només 7 anys a construïr un canal entre la Mar Roja i el Mediterrani. Només amb pics i pales i, a més, pagant als obrers, que no eren esclaus.
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Lluch
Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc
el que primer construeix sempre ho té més fàcil, sembla obvi...
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Tot i que tracta de diversos transports, està dirèctament relacionat amb la construcció de l'estació
La carretera de Collblanc es talla en tots dos sentits entre Cardenal Reig i Josep Molins
Les obres de la nova estació de l’L5 entre Collblanc i Pubilla Cases obligaran a tallar al trànsit el tram de la carretera de Collblanc entre el carrer del Cardenal Reig i l’avinguda de Josep Molins en sentit l’Hospitalet, a partir del dijous 26 de febrer. En sentit Barcelona, aquest tram ja va quedar tallat a principis de mes, de manera que ara quedarà tancat en tots dos sentits fins a la primavera del 2010, aproximadament. Per a minimitzar les afectacions, s’han habilitat itineraris alternatius, així com encaminaments per a vianants, per evitar la zona d’obres.
Tall en tots dos sentits
Amb motiu dels treballs de construcció de la futura estació de l’L5 entre les estacions actuals de Collbanc i Pubilla Cases, al límit dels termes municipals de l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona, la carretera de Collblanc quedarà tallada al trànsit entre el carrer del Cardenal Reig i l’avinguda de Josep Molins, a partir del dijous 26 de febrer, en tots dos sentits de la marxa.
El passat 10 de febrer, aquest tram ja es va tancar en sentit Barcelona, de manera que ara quedarà tallat en ambdós sentits fins a la primavera del 2010, aproximadament, segons les necessitats de les obres.
Per a facilitar els desplaçaments, s’han senyalitzat diferents itineraris alternatius, tant en sentit Barcelona, com en sentit l’Hospitalet de Llobregat:
* Sentit l’Hospitalet: Els vehicles es podran desviar des de la Travessera de les Corts en dos punts diferents:
* a l’altura del carrer d’Arístides Maillol: des d’aquí continuaran pel carrer del Cardenal Reig, el carrer del Pintor Ribalta, l’avinguda de Xile i l’avinguda de Manuel Azaña, on es podrà enllaçar de nou amb la carretera de Collblanc
* a l’altura de l’avinguda de Sant Ramon Nonat: des d’aquí el recorregut continua pel carrer de Pintor Ribalta fins a l’avinguda de Xile, on conflueix amb l’altre itinerari alternatiu
* Sentit Barcelona: es mantindran els itineraris habilitats el passat 10 de febrer. Així els vehicles es podran desviar en dos punts:
* a l’altura de l’avinguda de Tomàs Giménez: es permetrà el gir a l’esquerra per connectar amb l’avinguda de Manel Azaña i el carrer de Pisuerga. Des d’aquí, podran enllaçar de nou amb la carretera de Collblanc pel carrer del Cardenal Reig o l’avinguda de Sant Ramon Nonat.
* a l’altura de l’avinguda de Josep Molins: pel ramal de la carretera de Collblanc per arribar a la rotonda d’intersecció amb el carrer del Doctor Ramon Solanich i Riera. En aquest punt, giraran en sentit nord, per creuar la carretera i enllaçar amb el carrer de Josep Sunyol i Garriga, i el carrer de Pisuerga, on conflueixen els dos itineraris alternatius.
El tall servirà per ocupar l’espai necessari per a executar els treballs en superfície per al desviament de serveis afectats i posteriorment construir estructura de l’estació.
Modificacions en les línies d’autobús
Pel que fa als autobusos afectats, en sentit Barcelona, les línies 57, 157 i 158 de TMB i la línia de Nitbús N14 de l’EMT es desviaran per l’itinerari alternatiu habilitat a l’altura del carrer de Josep Molins. Així modificaran el seu recorregut i aniran pel ramal de la carretera de Collblanc, el carrer de Josep Sunyol i Garriga, el carrer de Pisuerga i el carrer del Cardenal Reig. Mentre duri l’afectació quedarà, per tant, anul·lada la parada ubicada a la carretera de Collblanc, a l’altura del carrer del Doctor Ramon Solanich i Riera.
En sentit l’Hospitalet, s’hauran de desviar també les línies 57, 157 i 158 de TMB, pel carrer del Cardenal Reig, del Pintor Ribalta, l’avinguda de Xile i avinguda de Manuel Azaña, fins a enllaçar de nou amb la carretera de Collbanc. A més, es crearà una nova parada a l’avinguda de Manuel Azaña. La línia de Nitbús N14 de l’EMT es desviarà per l’avinguda de Sant Ramon Nonat, el carrer del Pintor Ribalta, l’avinguda de Xile, l’avinguda de Manuel Azaña. A més, quedaran anul·lades dues parades al tram afectat i se n’habilitarà una d’alterativa al carrer de Sant Ramon Nonat.
Els veïns i vianants disposaran d’encaminaments per a evitar la zona d’obres.
Afectacions al cementiri
D’altra banda, aquestes obres comporten també afectacions a l’entorn del cementiri de Sants des de finals de desembre. Així, es manté tallada la circulació al carrer de la Terra Alta i al passatge del Cementiri de Sants, i s’ha habilitat un accés viari provisional a l’altura del carrer d’Ernest Lluch, atès que accés viari ubicat al carrer de la Terra Alta es manté tancat. Pel que fa als vianants, mentre durin els treballs es manté obert l’accés existent del passatge del Cementiri.
Una nova estació
La nova estació se situarà a la carretera de Collblanc, entre la continuació de l’Avinguda Xile i el camí de la Torre Melina, entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat. Així, s’ubicarà a tocar de l’estació actual de Sant Ramon del Trambaix, de manera que facilitarà el transbordament modal amb el tramvia.
L’estació disposarà de dos vestíbuls independents. El primer se situa en la cruïlla entre la carretera de Collblanc i el camí de Torre Melina,i compta amb dos accessos, un al costat Barcelona i un altre al costat l’Hospitalet. Pel que fa al segon vestíbul, se situa sota la carretera de Collblanc, i compta, també, amb dues sortides a l’exterior.
L’estació estarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda, mitjançant quatre ascensors per comunicar l’exterior i el nivell de vestíbul, i dos més per connectar amb les andanes laterals, a banda d’escales fixes i mecàniques.
El projecte compta amb un pressupost de 40 MEUR. S’espera completar tots els treballs de la nova estació de l’L5 durant el 2011.
Tot i que tracta de diversos transports, està dirèctament relacionat amb la construcció de l'estació
La carretera de Collblanc es talla en tots dos sentits entre Cardenal Reig i Josep Molins
Les obres de la nova estació de l’L5 entre Collblanc i Pubilla Cases obligaran a tallar al trànsit el tram de la carretera de Collblanc entre el carrer del Cardenal Reig i l’avinguda de Josep Molins en sentit l’Hospitalet, a partir del dijous 26 de febrer. En sentit Barcelona, aquest tram ja va quedar tallat a principis de mes, de manera que ara quedarà tancat en tots dos sentits fins a la primavera del 2010, aproximadament. Per a minimitzar les afectacions, s’han habilitat itineraris alternatius, així com encaminaments per a vianants, per evitar la zona d’obres.
Tall en tots dos sentits
Amb motiu dels treballs de construcció de la futura estació de l’L5 entre les estacions actuals de Collbanc i Pubilla Cases, al límit dels termes municipals de l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona, la carretera de Collblanc quedarà tallada al trànsit entre el carrer del Cardenal Reig i l’avinguda de Josep Molins, a partir del dijous 26 de febrer, en tots dos sentits de la marxa.
El passat 10 de febrer, aquest tram ja es va tancar en sentit Barcelona, de manera que ara quedarà tallat en ambdós sentits fins a la primavera del 2010, aproximadament, segons les necessitats de les obres.
Per a facilitar els desplaçaments, s’han senyalitzat diferents itineraris alternatius, tant en sentit Barcelona, com en sentit l’Hospitalet de Llobregat:
* Sentit l’Hospitalet: Els vehicles es podran desviar des de la Travessera de les Corts en dos punts diferents:
* a l’altura del carrer d’Arístides Maillol: des d’aquí continuaran pel carrer del Cardenal Reig, el carrer del Pintor Ribalta, l’avinguda de Xile i l’avinguda de Manuel Azaña, on es podrà enllaçar de nou amb la carretera de Collblanc
* a l’altura de l’avinguda de Sant Ramon Nonat: des d’aquí el recorregut continua pel carrer de Pintor Ribalta fins a l’avinguda de Xile, on conflueix amb l’altre itinerari alternatiu
* Sentit Barcelona: es mantindran els itineraris habilitats el passat 10 de febrer. Així els vehicles es podran desviar en dos punts:
* a l’altura de l’avinguda de Tomàs Giménez: es permetrà el gir a l’esquerra per connectar amb l’avinguda de Manel Azaña i el carrer de Pisuerga. Des d’aquí, podran enllaçar de nou amb la carretera de Collblanc pel carrer del Cardenal Reig o l’avinguda de Sant Ramon Nonat.
* a l’altura de l’avinguda de Josep Molins: pel ramal de la carretera de Collblanc per arribar a la rotonda d’intersecció amb el carrer del Doctor Ramon Solanich i Riera. En aquest punt, giraran en sentit nord, per creuar la carretera i enllaçar amb el carrer de Josep Sunyol i Garriga, i el carrer de Pisuerga, on conflueixen els dos itineraris alternatius.
El tall servirà per ocupar l’espai necessari per a executar els treballs en superfície per al desviament de serveis afectats i posteriorment construir estructura de l’estació.
Modificacions en les línies d’autobús
Pel que fa als autobusos afectats, en sentit Barcelona, les línies 57, 157 i 158 de TMB i la línia de Nitbús N14 de l’EMT es desviaran per l’itinerari alternatiu habilitat a l’altura del carrer de Josep Molins. Així modificaran el seu recorregut i aniran pel ramal de la carretera de Collblanc, el carrer de Josep Sunyol i Garriga, el carrer de Pisuerga i el carrer del Cardenal Reig. Mentre duri l’afectació quedarà, per tant, anul·lada la parada ubicada a la carretera de Collblanc, a l’altura del carrer del Doctor Ramon Solanich i Riera.
En sentit l’Hospitalet, s’hauran de desviar també les línies 57, 157 i 158 de TMB, pel carrer del Cardenal Reig, del Pintor Ribalta, l’avinguda de Xile i avinguda de Manuel Azaña, fins a enllaçar de nou amb la carretera de Collbanc. A més, es crearà una nova parada a l’avinguda de Manuel Azaña. La línia de Nitbús N14 de l’EMT es desviarà per l’avinguda de Sant Ramon Nonat, el carrer del Pintor Ribalta, l’avinguda de Xile, l’avinguda de Manuel Azaña. A més, quedaran anul·lades dues parades al tram afectat i se n’habilitarà una d’alterativa al carrer de Sant Ramon Nonat.
Els veïns i vianants disposaran d’encaminaments per a evitar la zona d’obres.
Afectacions al cementiri
D’altra banda, aquestes obres comporten també afectacions a l’entorn del cementiri de Sants des de finals de desembre. Així, es manté tallada la circulació al carrer de la Terra Alta i al passatge del Cementiri de Sants, i s’ha habilitat un accés viari provisional a l’altura del carrer d’Ernest Lluch, atès que accés viari ubicat al carrer de la Terra Alta es manté tancat. Pel que fa als vianants, mentre durin els treballs es manté obert l’accés existent del passatge del Cementiri.
Una nova estació
La nova estació se situarà a la carretera de Collblanc, entre la continuació de l’Avinguda Xile i el camí de la Torre Melina, entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat. Així, s’ubicarà a tocar de l’estació actual de Sant Ramon del Trambaix, de manera que facilitarà el transbordament modal amb el tramvia.
L’estació disposarà de dos vestíbuls independents. El primer se situa en la cruïlla entre la carretera de Collblanc i el camí de Torre Melina,i compta amb dos accessos, un al costat Barcelona i un altre al costat l’Hospitalet. Pel que fa al segon vestíbul, se situa sota la carretera de Collblanc, i compta, també, amb dues sortides a l’exterior.
L’estació estarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda, mitjançant quatre ascensors per comunicar l’exterior i el nivell de vestíbul, i dos més per connectar amb les andanes laterals, a banda d’escales fixes i mecàniques.
El projecte compta amb un pressupost de 40 MEUR. S’espera completar tots els treballs de la nova estació de l’L5 durant el 2011.
Títol del fil editat per administració per afegir el nom definitiu de l'estació
Ara ja sabem el nom definitiu de l'estació entre Collblanc i Pubilla Cases, i el tall del metro:
http://www.elpunt.cat/girona/article/1- ... lluch.html
Tallaran durant quatre mesos l'L5 del metro per construir la nova estació Ernest Lluch
La circulació de combois quedarà interrompuda, a partir del juliol, almenys entre les parades de Collblanc i Can Vidalet
3/05/09 07:00 - Barcelona - vicenç planella
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat i els ajuntaments de Barcelona i l'Hospitalet estan enllestint la planificació d'obres i de transport públic alternatiu per tal de tallar a partir del juliol durant quatre mesos la línia 5 del metro. La interrupció de la circulació de combois afectarà directament el traçat entre Collblanc i Can Vidalet, tot i que probablement s'ampliarà a les parades de Badal i Can Boixeres. Tot plegat, per poder construir la nova estació d'Ernest Lluch, a la carretera de Collblanc. El consistori barceloní ha demanat al departament que si les obres que es faran al ras no es poden executar aquest estiu s'ajorni el projecte i es pugui reobrir a la circulació l'antiga N-340, inhabilitada des del mes de febrer.
Els milers de persones que cada dia utilitzen la línia blava del metro, l'L5, per desplaçar-se entre la capital catalana i els municipis del Baix Llobregat –especialment l'Hospitalet i Cornellà– hauran de trobar, a partir del juliol, transports públics alternatius, com ara el transbordament amb l'L1 a la plaça de Sants, les dues línies del Trambaix que s'acaben a les terminals de Bon Viatge i Sant Martí de l'Erm, o els autobusos que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà seguint el traçat de les parades de Badal, Collblanc, Pubilla Cases, Can Vidalet i Can Boixeres. La data concreta de la interrupció del servei entre aquestes cinc estacions del metro encara s'ha de decidir i dependrà de l'acabament dels treballs previs a la construcció de l'estació que s'emplaçarà a la carretera de Collblanc, entre la continuació de l'avinguda de Xile i el camí de la Torre Melina, i que probablement serà batejada amb el nom d'Ernest Lluch. Tant des del DPTOP com des de l'Ajuntament de Barcelona s'ha assenyalat que el propòsit és poder realitzar el tall al juliol, i que els trens de l'L5 tornin a circular a finals d'octubre. Els operaris disposaran de quatre mesos per trencar el sostre i les parets del túnel que discorre sota l'antiga N-340 i eixamplar-lo en un tram d'uns cent metres per encabir-hi la futura parada. «S'hauran de fer les pantalles, baixar terres, desmuntar el túnel i, després, muntar la llosa superior», va explicar l'enginyer en cap de l'Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, en la passada comissió de mobilitat del districte de les Corts.
El problema, segons s'ha reconegut des de les dues administracions, és la dificultat que presenta el desviament, per mitjà d'una canalització limítrofa, de les grans conduccions d'aigua, de línies elèctriques d'alta i de mitjana tensió i dels cables de telecomunicacions que van paral·lels al recorregut del metro. No és clar que aquestes actuacions estiguin enllestides al juliol. «Els terminis van molt justos», va assenyalar Valdés, abans d'apuntar que des del consistori han demanat que, «si no es fa el tall a l'estiu, es pugui reobrir la carretera de Collblanc». Responsables del DPTOP, però, han desestimat la petició i han assegurat que no s'ajornarà la construcció de la nova estació de l'L5. «Si no arribem al juliol, la interrupció del servei començaria a l'agost i s'acabaria al novembre», van afirmar les fonts consultades. La Generalitat ha recordat que, a banda de la construcció del baixador d'Ernest Lluch, també s'ha planificat el tall per fer reformes a l'estació de Can Vidalet. La doble actuació és la que determina l'abast de l'afectació a la línia blava, tenint present, tal com han indicat els portaveus del departament, que tindrà incidència en parades anteriors i posteriors, que es convertiran en finals de recorregut provisionals. TMB haurà de decidir si la circulació de combois cap a l'Hospitalet s'atura a la plaça de Sants o continua fins a Badal.
Un carril a la travessera
El moviment de vehicles al tram final de la travessera de les Corts, des d'Arístides Maillol fins al carrer de Collblanc, continuarà sent objecte de l'escanyament de tres carrils de circulació a un al llarg de tot el 2009, malgrat que ja s'ha acabat de perforar el pou de 70 metres de profunditat de la futura estació de la línia 9 que farà d'intercanviador amb la parada de Collblanc de l'L5, i que ja s'ha instal·lat la meitat de la llosa que cobreix el forat. «La previsió per als vials afectats es manté fins a final d'any», va detallar Manuel Valdés a la comissió de mobilitat. L'ocupació de dues terceres parts de la travessera continua sent necessària per permetre l'entrada i sortida a la zona d'obres dels camions que continuen retirant terra i portant materials per començar a fer les andanes i instal·lar els ascensors i les escales mecàniques. Més endavant, es treballarà en l'actual vestíbul de l'L5 per tal que sigui compartit amb la nova línia del metro. D'altra banda, també s'ha enllestit el pou de l'estació de Campus Sud de l'L9 i les obres ara s'han desplaçat al costat Besòs de l'avinguda de Gregorio Marañón.
Ara ja sabem el nom definitiu de l'estació entre Collblanc i Pubilla Cases, i el tall del metro:
http://www.elpunt.cat/girona/article/1- ... lluch.html
Tallaran durant quatre mesos l'L5 del metro per construir la nova estació Ernest Lluch
La circulació de combois quedarà interrompuda, a partir del juliol, almenys entre les parades de Collblanc i Can Vidalet
3/05/09 07:00 - Barcelona - vicenç planella
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat i els ajuntaments de Barcelona i l'Hospitalet estan enllestint la planificació d'obres i de transport públic alternatiu per tal de tallar a partir del juliol durant quatre mesos la línia 5 del metro. La interrupció de la circulació de combois afectarà directament el traçat entre Collblanc i Can Vidalet, tot i que probablement s'ampliarà a les parades de Badal i Can Boixeres. Tot plegat, per poder construir la nova estació d'Ernest Lluch, a la carretera de Collblanc. El consistori barceloní ha demanat al departament que si les obres que es faran al ras no es poden executar aquest estiu s'ajorni el projecte i es pugui reobrir a la circulació l'antiga N-340, inhabilitada des del mes de febrer.
Els milers de persones que cada dia utilitzen la línia blava del metro, l'L5, per desplaçar-se entre la capital catalana i els municipis del Baix Llobregat –especialment l'Hospitalet i Cornellà– hauran de trobar, a partir del juliol, transports públics alternatius, com ara el transbordament amb l'L1 a la plaça de Sants, les dues línies del Trambaix que s'acaben a les terminals de Bon Viatge i Sant Martí de l'Erm, o els autobusos que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà seguint el traçat de les parades de Badal, Collblanc, Pubilla Cases, Can Vidalet i Can Boixeres. La data concreta de la interrupció del servei entre aquestes cinc estacions del metro encara s'ha de decidir i dependrà de l'acabament dels treballs previs a la construcció de l'estació que s'emplaçarà a la carretera de Collblanc, entre la continuació de l'avinguda de Xile i el camí de la Torre Melina, i que probablement serà batejada amb el nom d'Ernest Lluch. Tant des del DPTOP com des de l'Ajuntament de Barcelona s'ha assenyalat que el propòsit és poder realitzar el tall al juliol, i que els trens de l'L5 tornin a circular a finals d'octubre. Els operaris disposaran de quatre mesos per trencar el sostre i les parets del túnel que discorre sota l'antiga N-340 i eixamplar-lo en un tram d'uns cent metres per encabir-hi la futura parada. «S'hauran de fer les pantalles, baixar terres, desmuntar el túnel i, després, muntar la llosa superior», va explicar l'enginyer en cap de l'Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, en la passada comissió de mobilitat del districte de les Corts.
El problema, segons s'ha reconegut des de les dues administracions, és la dificultat que presenta el desviament, per mitjà d'una canalització limítrofa, de les grans conduccions d'aigua, de línies elèctriques d'alta i de mitjana tensió i dels cables de telecomunicacions que van paral·lels al recorregut del metro. No és clar que aquestes actuacions estiguin enllestides al juliol. «Els terminis van molt justos», va assenyalar Valdés, abans d'apuntar que des del consistori han demanat que, «si no es fa el tall a l'estiu, es pugui reobrir la carretera de Collblanc». Responsables del DPTOP, però, han desestimat la petició i han assegurat que no s'ajornarà la construcció de la nova estació de l'L5. «Si no arribem al juliol, la interrupció del servei començaria a l'agost i s'acabaria al novembre», van afirmar les fonts consultades. La Generalitat ha recordat que, a banda de la construcció del baixador d'Ernest Lluch, també s'ha planificat el tall per fer reformes a l'estació de Can Vidalet. La doble actuació és la que determina l'abast de l'afectació a la línia blava, tenint present, tal com han indicat els portaveus del departament, que tindrà incidència en parades anteriors i posteriors, que es convertiran en finals de recorregut provisionals. TMB haurà de decidir si la circulació de combois cap a l'Hospitalet s'atura a la plaça de Sants o continua fins a Badal.
Un carril a la travessera
El moviment de vehicles al tram final de la travessera de les Corts, des d'Arístides Maillol fins al carrer de Collblanc, continuarà sent objecte de l'escanyament de tres carrils de circulació a un al llarg de tot el 2009, malgrat que ja s'ha acabat de perforar el pou de 70 metres de profunditat de la futura estació de la línia 9 que farà d'intercanviador amb la parada de Collblanc de l'L5, i que ja s'ha instal·lat la meitat de la llosa que cobreix el forat. «La previsió per als vials afectats es manté fins a final d'any», va detallar Manuel Valdés a la comissió de mobilitat. L'ocupació de dues terceres parts de la travessera continua sent necessària per permetre l'entrada i sortida a la zona d'obres dels camions que continuen retirant terra i portant materials per començar a fer les andanes i instal·lar els ascensors i les escales mecàniques. Més endavant, es treballarà en l'actual vestíbul de l'L5 per tal que sigui compartit amb la nova línia del metro. D'altra banda, també s'ha enllestit el pou de l'estació de Campus Sud de l'L9 i les obres ara s'han desplaçat al costat Besòs de l'avinguda de Gregorio Marañón.
Amb quin criteri, fora del simbòlico-sentimental, pretenen anomenar la nova estació "Ernest Lluch"? Estem assistint a l'"avització" del metro, amb casos com María Zambrano, Indalecio Prieto i altres?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Una de las bocas de la estación estará en la calle Ernest Lluch.
Ja, però el carrer Ernest Lluch és més important (per amplada, comunicació i com a referència) que el carrer Cardenal Reig o l'Av. Xile? És més representatiu que Sant Ramon, el nom del barri on es situa l'estació?
Està bé voler homenatjar una persona distingida, però les estacions de metro han de dur noms que donin una idea d'on es troben, i la millor manera de fer-ho és indicar la via o l'indret més destacat de la zona.
Està bé voler homenatjar una persona distingida, però les estacions de metro han de dur noms que donin una idea d'on es troben, i la millor manera de fer-ho és indicar la via o l'indret més destacat de la zona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Sant Ramon només faria referència a la boca nord, la sud es trobará a dins de Collblanc. Per tant, Ernest Lluch podria ser una bona solució de compromís per evitar tonteries de noms compostos.
metring ha escrit:Els milers de persones que cada dia utilitzen la línia blava del metro, l'L5, per desplaçar-se entre la capital catalana i els municipis del Baix Llobregat –especialment l'Hospitalet...
Jo sóc un ferm defensor dels topònims tradicionals enfront dels neotopònims que permeten parir absurditats com Europa-Fira, desalfabetitzat per un comitè d'analfabets com "Europa|Fira", essent | un símbol sense significat en el llenguatge escrit i que a més indueix a confusió a aquells que nomès saben llegir lletres, números i signes ortogràfics. Sense anar mes lluny, ahir vaig passar vint minuts a bord d'un comboi de la línia T3 preguntant-me on punyetes deu estar "Santfeliulcon.com."Danzig ha escrit:Sant Ramon només faria referència a la boca nord, la sud es trobará a dins de Collblanc. Per tant, Ernest Lluch podria ser una bona solució de compromís per evitar tonteries de noms compostos.
Per tant: Sant Ramon, seguint la lògica que (en aquest cas sí) han seguit al Trambaix al nomenar la parada que formarà part del mateix intercanviador.
Sense oblidar els milers de persones de Cornellà (efectivament al Baix Llobregat) i els veïns del barri espluguenc de Can Vidalet i els propers a la Rambla del Carme de la mateixa ciutat, que depenen en bona part d'aquesta línia.metring ha escrit:Els milers de persones que cada dia utilitzen la línia blava del metro, l'L5, per desplaçar-se entre la capital catalana i els municipis del Baix Llobregat –especialment l'Hospitalet...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3716
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Està clar que ha de continuar fins Badal, això si no es pot anar fins Collblanc. El troç tallat sempre hauria de ser el mes petit possible, encara que per facilitar l'enllaç amb L1, el bus vagi fins Plaça de Sants.TMB haurà de decidir si la circulació de combois cap a l'Hospitalet s'atura a la plaça de Sants o continua fins a Badal.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Si arribés fins Collblanc permetria l'enllaç directe entre la L5 i les línies de bus L12, LH1 i LH2, cosa bastant interessant perquè si no s'està penalitzant amb un transbordament adicional a la gent que ja ha de fer aquesta combinació.Ecomobisostrans ha escrit:Està clar que ha de continuar fins Badal, això si no es pot anar fins Collblanc. El troç tallat sempre hauria de ser el mes petit possible, encara que per facilitar l'enllaç amb L1, el bus vagi fins Plaça de Sants.TMB haurà de decidir si la circulació de combois cap a l'Hospitalet s'atura a la plaça de Sants o continua fins a Badal.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
el tall serà entre Cornellà i Can Vidalet/Pubilla Cases (en principi i segons es vagin desenvolupant els treballs), per una banda i Collblanc i Horta per l'altre.
http://paper.avui.cat/article/barcelona ... llada.html
La L5 estarà quatre mesos tallada
ATURADA · La construcció d'una estació a Collblanc obliga a tallar el servei entre Barcelona i el Baix Llobregat ALTERNATIVA · Obres Públiques està elaborant un complex pla de transport alternatiu
Q.T.
"Per volum de viatgers i per la seva durada, segurament és el tall més gran que s'ha fet mai a la xarxa de Barcelona". Són paraules del director general de Transport Terrestre, Manuel Villalante, referint-se al tall de quatre mesos, entre l'agost i el novembre, que provocarà la construcció de la nova estació de la L5 a Collblanc. L'estació, que durà el nom del polític socialista Ernest Lluch, està situada entre les parades de Collblanc i Pubilla Cases.
L'aturada parcial de la línia, però, no es farà entre aquestes dues estacions, sinó que s'allargarà fins a la parada de Can Boixeres, ja que s'aprofitarà per construir el nou vestíbul de Can Vidalet. En total, doncs, quatre estacions es veuran afectades. Les de Collblanc i Can Boixeres, on els trens s'aturaran, i les de Can Vidalet i Pubilla Cases, que quedaran sense servei.
Villalante va explicar que la supressió del servei en el tram en obres era inevitable. "Hem de construir una estació a dins d'una línia que ja existeix i no hi ha cap mètode constructiu que ens permeti mantenir el servei", reconeix el responsable del departament d'Obres Públiques, que prepara un pla de transport alternatiu per evitar el caos a la zona. "Es tracta de fer el tall tan curt com sigui possible i de minimitzar les afectacions per als usuaris", va explicar Villalante.
Obres Públiques, juntament amb TMB i els ajuntaments afectats -Barcelona, Esplugues, Cornellà i l'Hospitalet- preparen un mini pla de mobilitat que ha de servir per els propers quatre mesos i que serà explicat d'aquí a dues setmanes. Es tracta d'un pla força complex, ja que no serà el mateix per a tots els veïns afectats: en funció del barri les alternatives seran unes o altres. El Trambaix i la L1 del metro seran les principals vies alternatives, tot i que també es reforçarà el servei d'autobusos.
Durant aquests quatre mesos, es construiran les pantalles de la nova estació de la L5. La parada d'Ernest Lluch té una llarga història al darrere, amb canvis en el projecte inicial que han retardat enormement l'obra. El principal problema ha estat el desviament de serveis, especialment el de la línia d'alta tensió que, soterrada, s'endinsa a la ciutat a través de l'avinguda de Xile. La línia passava just per on ha d'anar un dels vestíbuls de la nova estació.
Tot i ser la segona línia més curta -amb 16,6 quilòmetres, només la supera la L2-, la línia 5 del metro és la que té la freqüència de trens més alta. En hora punta hi passa un tren cada dos minuts i 43 segons. Durant l'any 2008, hi van passar 84,3 milions de passatgers, gairebé els mateixos que la L3, que és dos quilòmetres més llarga.
A banda del tall entre Can Boixeres i Collblanc, les obres de perllongament que s'estan fent al barri d'Horta també obligaran a tallar l'últim tram de la línia, entre el 3 d'agost i el 18 de setembre. El tall només afectarà les estacions d'Horta i Vilapicina.
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 33. Dimarts, 14 de juliol del 2009
La L5 estarà quatre mesos tallada
ATURADA · La construcció d'una estació a Collblanc obliga a tallar el servei entre Barcelona i el Baix Llobregat ALTERNATIVA · Obres Públiques està elaborant un complex pla de transport alternatiu
Q.T.
"Per volum de viatgers i per la seva durada, segurament és el tall més gran que s'ha fet mai a la xarxa de Barcelona". Són paraules del director general de Transport Terrestre, Manuel Villalante, referint-se al tall de quatre mesos, entre l'agost i el novembre, que provocarà la construcció de la nova estació de la L5 a Collblanc. L'estació, que durà el nom del polític socialista Ernest Lluch, està situada entre les parades de Collblanc i Pubilla Cases.
L'aturada parcial de la línia, però, no es farà entre aquestes dues estacions, sinó que s'allargarà fins a la parada de Can Boixeres, ja que s'aprofitarà per construir el nou vestíbul de Can Vidalet. En total, doncs, quatre estacions es veuran afectades. Les de Collblanc i Can Boixeres, on els trens s'aturaran, i les de Can Vidalet i Pubilla Cases, que quedaran sense servei.
Villalante va explicar que la supressió del servei en el tram en obres era inevitable. "Hem de construir una estació a dins d'una línia que ja existeix i no hi ha cap mètode constructiu que ens permeti mantenir el servei", reconeix el responsable del departament d'Obres Públiques, que prepara un pla de transport alternatiu per evitar el caos a la zona. "Es tracta de fer el tall tan curt com sigui possible i de minimitzar les afectacions per als usuaris", va explicar Villalante.
Obres Públiques, juntament amb TMB i els ajuntaments afectats -Barcelona, Esplugues, Cornellà i l'Hospitalet- preparen un mini pla de mobilitat que ha de servir per els propers quatre mesos i que serà explicat d'aquí a dues setmanes. Es tracta d'un pla força complex, ja que no serà el mateix per a tots els veïns afectats: en funció del barri les alternatives seran unes o altres. El Trambaix i la L1 del metro seran les principals vies alternatives, tot i que també es reforçarà el servei d'autobusos.
Durant aquests quatre mesos, es construiran les pantalles de la nova estació de la L5. La parada d'Ernest Lluch té una llarga història al darrere, amb canvis en el projecte inicial que han retardat enormement l'obra. El principal problema ha estat el desviament de serveis, especialment el de la línia d'alta tensió que, soterrada, s'endinsa a la ciutat a través de l'avinguda de Xile. La línia passava just per on ha d'anar un dels vestíbuls de la nova estació.
Tot i ser la segona línia més curta -amb 16,6 quilòmetres, només la supera la L2-, la línia 5 del metro és la que té la freqüència de trens més alta. En hora punta hi passa un tren cada dos minuts i 43 segons. Durant l'any 2008, hi van passar 84,3 milions de passatgers, gairebé els mateixos que la L3, que és dos quilòmetres més llarga.
A banda del tall entre Can Boixeres i Collblanc, les obres de perllongament que s'estan fent al barri d'Horta també obligaran a tallar l'últim tram de la línia, entre el 3 d'agost i el 18 de setembre. El tall només afectarà les estacions d'Horta i Vilapicina.
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 33. Dimarts, 14 de juliol del 2009
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Cosa que no es pot dir del nom que li han triat, ignorant la toponímia de la zona i negant-li el nom que li correspon geogràficament, històricament i per afinitat amb la parada del tram amb la qual constituirà un intercanviador.avui ha escrit:La parada d'Ernest Lluch té una llarga història al darrere
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
La línia amb freqüència de trens més alta diria que és la L2 (en hores punta trens aprox. cada 1 min.Guigui ha escrit:http://paper.avui.cat/article/barcelona ... llada.html
La L5 estarà quatre mesos tallada
ATURADA · La construcció d'una estació a Collblanc obliga a tallar el servei entre Barcelona i el Baix Llobregat ALTERNATIVA · Obres Públiques està elaborant un complex pla de transport alternatiu
Q.T.
"Per volum de viatgers i per la seva durada, segurament és el tall més gran que s'ha fet mai a la xarxa de Barcelona". Són paraules del director general de Transport Terrestre, Manuel Villalante, referint-se al tall de quatre mesos, entre l'agost i el novembre, que provocarà la construcció de la nova estació de la L5 a Collblanc. L'estació, que durà el nom del polític socialista Ernest Lluch, està situada entre les parades de Collblanc i Pubilla Cases.
L'aturada parcial de la línia, però, no es farà entre aquestes dues estacions, sinó que s'allargarà fins a la parada de Can Boixeres, ja que s'aprofitarà per construir el nou vestíbul de Can Vidalet. En total, doncs, quatre estacions es veuran afectades. Les de Collblanc i Can Boixeres, on els trens s'aturaran, i les de Can Vidalet i Pubilla Cases, que quedaran sense servei.
Villalante va explicar que la supressió del servei en el tram en obres era inevitable. "Hem de construir una estació a dins d'una línia que ja existeix i no hi ha cap mètode constructiu que ens permeti mantenir el servei", reconeix el responsable del departament d'Obres Públiques, que prepara un pla de transport alternatiu per evitar el caos a la zona. "Es tracta de fer el tall tan curt com sigui possible i de minimitzar les afectacions per als usuaris", va explicar Villalante.
Obres Públiques, juntament amb TMB i els ajuntaments afectats -Barcelona, Esplugues, Cornellà i l'Hospitalet- preparen un mini pla de mobilitat que ha de servir per els propers quatre mesos i que serà explicat d'aquí a dues setmanes. Es tracta d'un pla força complex, ja que no serà el mateix per a tots els veïns afectats: en funció del barri les alternatives seran unes o altres. El Trambaix i la L1 del metro seran les principals vies alternatives, tot i que també es reforçarà el servei d'autobusos.
Durant aquests quatre mesos, es construiran les pantalles de la nova estació de la L5. La parada d'Ernest Lluch té una llarga història al darrere, amb canvis en el projecte inicial que han retardat enormement l'obra. El principal problema ha estat el desviament de serveis, especialment el de la línia d'alta tensió que, soterrada, s'endinsa a la ciutat a través de l'avinguda de Xile. La línia passava just per on ha d'anar un dels vestíbuls de la nova estació.
Tot i ser la segona línia més curta -amb 16,6 quilòmetres, només la supera la L2-, la línia 5 del metro és la que té la freqüència de trens més alta. En hora punta hi passa un tren cada dos minuts i 43 segons. Durant l'any 2008, hi van passar 84,3 milions de passatgers, gairebé els mateixos que la L3, que és dos quilòmetres més llarga.
A banda del tall entre Can Boixeres i Collblanc, les obres de perllongament que s'estan fent al barri d'Horta també obligaran a tallar l'últim tram de la línia, entre el 3 d'agost i el 18 de setembre. El tall només afectarà les estacions d'Horta i Vilapicina.
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 33. Dimarts, 14 de juliol del 2009
Salutacions,
Oriol
Oriol
Algú té una lleugera idea de la data de posada en servei de la parada Ernest Lluch i de la posada en servei de Vall d´Hebron-Horta de la L5?
Me cito a mí mismo en febrero pasado:437.001 ha escrit:Algú té una lleugera idea de la data de posada en servei de la parada Ernest Lluch i de la posada en servei de Vall d´Hebron-Horta de la L5?
"La última nota del DPTOP (http://www10.gencat.cat/ptop/AppJava/ca ... c_es_t.jsp )
dice al final "....durante el 2011". Hasta ahora y según otra nota de Diciembre 2008
(http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... io_L5.jsp# )
que no han rectificado era el tercer trimestre del 2010.
Creo que no tienen ni idea de cuando se va acabar realmente, y van dando fechas a medida que tienen que publicar las alteraciones de tránsito y afectaciones a los usuarios del transporte y vecinos de las zona. Igualmente creo que tienen asumido que el publicar fechas de finalización no es ningún compromiso con el público sino un dato como tantos otros que se suministra como " información para el ciudadano".
Creo que no ha variado nada desde entonces, seguiremos "a oscuras" hasta que a los señores políticos les interese dar una fecha que les vaya bien con sus expectativas electorales.
Todas las informaciones que están apareciendo estos días sobre esta estación asumen que el nombre de la misma será Ernest Lluch, supongo que ya es definitivo y que la única justificación oficial será el hecho de que las bocas de la misma que no conectan con el Tram se sitúan en la callecita de Hospitalet a la que han dado el nombre del insignie político. Les "felicito" la intención, sobre todo teniendo en cuenta que la justificación principal de esta estación era el hacer de intercambiador con el Tram cuya estación se llama Sant Ramon.
No quiero pensar que el nombre se pone como homenaje al político, sería un despropósito total. ¿O no?
Quizás nos podrían hacer caso y al menos unificar ambos nombres para facilitar la movilidad de los usuarios, pero a lo mejor esto es demasiado para las mentes pensantes oficiales
No quiero pensar que el nombre se pone como homenaje al político, sería un despropósito total. ¿O no?
Quizás nos podrían hacer caso y al menos unificar ambos nombres para facilitar la movilidad de los usuarios, pero a lo mejor esto es demasiado para las mentes pensantes oficiales
En la ultima nota de prensa de la ATM en la qual se hace oficial que esta estación se llamará Ernest Lluch dicen que también cambiaran el nombre a la estacion del TRAM... http://www.atm.cat/cat/otros/fr_actualidad.htmretired44 ha escrit: Quizás nos podrían hacer caso y al menos unificar ambos nombres para facilitar la movilidad de los usuarios, pero a lo mejor esto es demasiado para las mentes pensantes oficiales
El Sr. Ernest Lluch va morir assassinat el 2001. El Trambaix va ser inaugurat el 2004. El projecte de construir la nova estació no deu ser més recent que la inauguració del Trambaix, amb la seva parada actualment denominada Sant Ramon.BCN2008 ha escrit:En la ultima nota de prensa de la ATM en la qual se hace oficial que esta estación se llamará Ernest Lluch dicen que también cambiaran el nombre a la estacion del TRAM... http://www.atm.cat/cat/otros/fr_actualidad.htm
Amb totes aquestes dades, què caratsus costava fer les coses bé d'entrada per a no marejar l'usuari?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.