Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines mesures considereu eficaces per a combatre el frau al metro?

Augmentar els controls
34
37%
Apujar l'import de les multes
11
12%
Implantar les barreres altes amb tancament a tot arreu
11
12%
Validació obligatòria a totes les sortides
16
18%
Aplicar un sistema de barreres obertes, amb més controls aleatoris
11
12%
No hi ha cap mesura que pugui servir
3
3%
Altres (expliqueu)
5
5%
 
Vots totals: 91
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Entrada Autor: wefer » Dimecres 18/05/2005 10:06

De l'AVUI:
----------------------
L'esport de colar-se al metro

Per l'estació de Llacuna de la línia 4 es colen el 10% dels viatgers i, a partir de les nou del vespre, el frau es triplica

U n dia laborable de començaments de maig per l'estació de Llacuna de la línia 4 del metro (la línia groga) es van colar 105 persones entre la una del migdia i les vuit del vespre. En aquestes set hores van entrar a l'estació unes 1.000 persones i el 10% va passar sense pagar. De les nou del vespre fins a les dotze de la nit es van colar en aquesta mateixa estació 78 persones, que és quasi el 30% dels viatgers que van entrar durant aquestes tres hores. Segons els treballadors del metro assignats a diferents estacions de la xarxa, a última hora de la nit molta gent passa sense pagar ni validar el bitllet.
Aquest comptatge fet per l'AVUI difereix molt del frau que reconeix oficialment Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per al conjunt de la xarxa de metro. Segons les seves enquestes, el frau és només del 2%, un percentatge que es redueix a l'1,1% en les estimacions fetes pels equips d'intervenció, que són els encarregats de vigilar que els passatgers portin el bitllet. Aquestes brigades, que substitueixen els antics revisors, van localitzar l'any passat 46.000 viatgers sense bitllet, una xifra que només representa l'1,1% dels total de 342 milions de passatgers transportats.
La línia 4 va del barri de la Pau a la Trinitat Nova passant pel centre de Barcelona, i el seu traçat dibuixa un vèrtex que té el seu punt més tancat a l'estació de la Barceloneta. Té fama de ser una línia conflictiva en part per la proximitat amb la Mina i perquè és molt usada per col·lectius d'immigrants. A la parada del carrer Girona, davant de la qual hi ha un centre religiós que ofereix feina a dones sud-americanes, és molt habitual veure com es cola la gent. En les últimes setmanes, en aquesta estació hi ha vigilants, a vegades amb gos, per intentar evitar el frau. A les parelles de vigilants amb gos, que acostumen a estar en els vestíbuls superiors, se'ls coneix en l'argot ferroviari com "caneros".
Però també es cola la gent del país. Durant la celebracio del Fòrum, molts dels treballadors entraven sense pagar a la parada de Maresme-Fòrum i ara és la de Besòs Mar, potser per la proximitat amb la Mina, una de les més conflictives, segons expliquen les brigades de caneros. Però a l'estació de Llacuna també es colen les alumnes d'una escola de models del carrer Pujades, gent amb vestit i corbata que treballen a les empreses del 22@ i les colles d'adolescents de sempre. Un dels fraus habituals és que dues persones passin amb un sol bitllet. Aquesta modalitat la practiquen les parelles quan ella, per fet de portar faldilla estreta o per edat, no pot saltar el torn.

NO ESTÀ MAL VIST
Els caps d'estació i els auxiliars poden fer molt poc contra el frau. Senten que la seva feina no serveix per a res i diuen que tenen l'autoestima molt baixa. "Colar-se al metro ja no és una vergonya. No està mal vist i els caps d'estació ja no hi pintem res", es lamenta un que porta més de trenta anys a la companyia. "No és gens recomanable sortir de la cabina per esbroncar algú", coincideixen a dir auxiliars d'informació i caps. Els treballadors i el sindicat CGT, que es queixa de la manca de personal, sospiten que la degradació actual del metro és una estratègia "perquè quan estigui del tot rebentat se'n passi la gestió a mans privades".



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 18/05/2005 14:04

Això al metro... i la RENFE és la 3ª dimensió del frau, promogut per la mateixa companyia. De fet, de vegades fins i tot els conductors de La Vallesana han de vigilar que algú no intenti colar-se fent veure que va amb algú i passar directament. De fet, hi ha un conductor expert que ho vigila molt bé i no se li escapa cap.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 18/05/2005 14:06

A mi em van estar a punt de tirar escales avall quan una cancel·ladora em va rebutjar la targeta just quan un individu volia colar-se darrere meu, creient que ho feia expressament. I a Encants hi ha moltes escales fins a l'andana. Mentrestant, sento per la megafonia la frase "Civisme al metro, si us plau", com insultant-me, enfoten-se'n de mi.

És per això que des de fa un temps evito, sempre que puc, el Metro. Fa fàstic.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 18/05/2005 19:57

Jo penso que si a Metro li surten unes xifres de frau tan reduïdes és perquè el té molt mal comptat.

Tot i amb això aquest estudi del diari Avui està feta possiblement a una de les estacions amb més frau de la xarxa, tot i que no és la pitjor.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 18/05/2005 23:24

Hola,

Yo llevo muchísimos años yendo en metro y jamás, pero jamás he visto un solo revisor en el metro, nunca me han pedido el billete, jamás.

Solamente y en el trasbordo de la L4 y la L5 en Verdaguer, vi una vez dos tipos con una chaqueta roja de TMB que pedían arbitrariamente los billetes a quien les parecía y para ello se colocaron en el medio del pasillo larguísimo que separa ambas líneas.

Fuera de eso jamás me he encontrado con nadie que me pidiese el billete en el metro. Incluso esos tipos a mi no me lo pidieron.

Entonces era yo muy pequeñitooooo.

:roll:

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dijous 19/05/2005 0:25

De buen rollo, ¿eh, Sergio? pero no he podido dejar de pensar en una situación en la que los revisores te piden el billete y tú mientras se lo enseñas, empiezas a comerles el coco con lo de las cercanías por Gran Vía y Diagonal y lo de los 3500M de euros dilapidados en la L9/L10...
JUAS, JUAS, JUAS, QUE ME MEO!!!
XXXXXXXXXXXXXXXXXD!!!!!

De buen rollo...
:D



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 19/05/2005 15:19

A mi al Metro, que ara recordi, només m'han demanat un cop el bitllet, i va ser bastant patètic. Va ser a l'enllaç L1 Fondo - L2 Paral·lel de Clot (per cert, encara no està obert l'enllaç L2 Pep Ventura - L1 Feixa Llarga tot i que ja es veu acabat) quan jo venia de Cerdanyola Universitat (Renfe). Com que la primera validació no la vaig fer ni a Metro ni tan sols a la primera corona, la màquina deia que el títol no havia estat validat. Em pregunta d'on vinc, li dic que de la UAB i diu que d'acord, que passi. Evidentment, no va llegir si hi havia impressió mecànica perquè a veure qui és el guapo que s'aclara amb una T-50/30 amb sobreimpressions a cor què vols...

Per cert, als busos de TMB ja m'he trobat tres brigades d'intervenció, una al TramBaix i una altra al TramBesòs. A FGC farà uns dos anys o més que no me'l demanen. Renfe me'l demana sempre en els expressos de Girona, mai a Rodalies.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 19/05/2005 15:35

A mi al metro no me l'han demanat mai. Bé, també dir que el metro l'agafo poc... als FGC una vegada m'el van demanar revisors a bord d'un S2 tan sols sortir de Sant Cugat cap a Sabadell i una vegada als torns de Sabadell-Rambla. A part de el tram de Rodalies de les línies R5 i R6 (de Martrorell en amunt) que casi sempre hi són. A RENFE m'he l'han demanat a Rodalies a totes les línies excepte a la R2 (si no comptem els regionals de Portbou) però de manera molt esporàdica, i a regionals casi sempre (de vegades a la Manresa-Lleida, anant cap a BCN de Calaf en avall no el demanen). I al trambaix també me l'han demanat 2-3 cops, però al trambesòs mai. I als busos... només a TUSGSAL i TMB (a La Vallesana els revisors van desaparèixer fa molts anys).

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 19/05/2005 18:28

Hola,

Pues no le hubiese dicho nada Aurelio, porque ya te digo que esa ocasión en que me pidieron el billete yo era muy chiquitajo y esas cosas no se me ocurrían, simplemente me embelesaba mirando los metros y las líneas, me subía a la L5 y había unas unidades que no recuerdo si era en la parte de delante o en la de atrás, te podías poner mirando a la ventana para ver el terreno que iba quedando por detrás o el que te encontrabas de cara (creo que era el de detrás) y yo me acuerdo que me acurrucaba allí y me quedaba embobao mirando las vías y los túneles.

Ahora y cuando me piden el billete no creo que tampoco les explicase nada a los revisores, seguro que se pensarían cosas como que "¿qué **** me cuenta este tío raro?" o cosas como "joder, a ver si se calla ya el pesao este", etc...

Lo que sí que me pasó una vez es que venía de Sant Vicenç de Calders y la máquina tenía poca tinta y al marcar el billete pues no lo imprimió muy bien, y llega el revisor y me pide el billete y yo antes de nada y como le veía venir pues lo voy sacando, le doy las buenas tardes, cosa a lo que no me respondió ni nada y lo coge... y empieza el tío a mirárselo así como estudiándolo mucho, como queriendo verle marcas de agua de esas de los billetes y tal, y me dice, uy, ¿se ve como muy flojo verdad? y yo le digo ¿verdad que sí? y el tipo tuvo a bien devolvérmelo y pasar de largo pero ese día un servidor estaba bastante cabreado, así que como le hubiese dado por tocarme las pelotas con el tema ese ya le habría tenido yo allí un ratillo comentándole cosas como por ejemplo que no era mi problema que los empleados de su empresa que tienen que cambiar la tinta y colocar los tóner no lo hagan, que menuda mierda de línea que si pierdo el tren me he de esperar una hora entera, que a ver qué pasaba con el paso a nivel de Sant Feliu, que a ver por qué motivo tengo que pagar dos veces por ir en RENFE, ya que primero pago una vez en mis impuestos para que ellos se lleven una tajadilla y así cuentan con fondos, y luego además tengo que pagar el billete, y así lo habría tenido allí aburriéndolo.

Y ojo, que yo llevaba mi billete en regla, no me cuelo nunca. Solamente que le habría sugerido que le comprasen máquinas en las cuales se metiese el billete y o bien lo validase él mismo, o bien le dijese la máquina si estaba validado o no, para que así lo de la tinta no supusiese un problema. Y si no le habría propuesto un juego... no sé cuántos viajes me quedaban pero le habría propuesto lo siguiente: si me hubiesen quedado 4 viajes que era lo que le decía, le habría propuesto bajarnos en la primera estación que hubiese y meter el billete en la primera máquina, y si yo mentía en los viajes que me quedaban, pues que me emplumase, pero si decía la verdad, por haberme hecho bajar, por dudar de mi en público y por ponerme en duda lo que le estaba diciendo, pues que me regalase 10 abonos mensuales para todas las zonas disponibles.

En fin, que habríamos estado dialogando un poco si me llega a aponer más pegas por una cosa que es simplemente que le echen ellos tinta a una máquina... y si eso no es competencia de los revisores y a este hombre le importa 3 narices si le ponen tinta o no a la máquina, pues le habría dicho que a quien le importa un huevo si ponen tinta o no es a mi, que soy el cliente y que esas cosas me las tienen que dar hechas, si Ud. no es responsable de la tinta de las máquinas, menos lo soy yo que es quien paga la tinta, las máquinas, a Ud. y los trenes, o sea que si no le ponen tinta al tóner, me la pela.

:P

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

FGC powa
N3
N3
Entrades: 37

Entrada Autor: FGC powa » Dimarts 24/05/2005 19:27

Una de les persones que treballa de 'controlador d'accesos' al metro -aquests que porten 'INFORMACIÓ' escrit a l'esquena em va comentar que, un cop que va intentar aturar a algú que es col·lava al metro, al moment li van trucar del Centre de Control per dir-li que això no és assumpte seu, que per al tema del frau ja hi han equips d'interventors.
Jo m'he trobat diversos cops interventors a RENFE -a l'estació d'Arc de Triomf, al costat de la sortida- i a Metro, a l'estació de Ciutat Meridiana i Plaça Espanya



Avatar de l’usuari
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Entrades: 102
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Dimarts 24/05/2005 20:39

JAjajajaajja...muy bueno lo de billete "poco impreso" Santfeliuenc. xD .
Veo que lo tuyo con los revisores es una relación profunda y pasional :twisted: (vale vale, paro ya con el caxondeito....lo siento pero es que este tipo de "anecdotas" , me encantan :D ).
Tu respuesta si te hubiera buscado las cosquillas el revisor creo que hubiera sido cojonuda.
No obstante quisiera matizar lo de "que los empleados que tienen que poner la tinta no lo hagan". Dime defensor de lo indefendible, está claro que hay de todo que hay gente que trabaja mas y gente que trabaja menos, pero yo hubiera dicho "que la empresa que pago con mis impuestos y con el billete no ponga a nadie a recargar tinta".....en mi opinión en Renfe falta personal, los billetes cada vez más caros, los impuestos también mas altos, el servicio cada vez peor.....y gente en el paro hay mucha. :evil:
Para contribuir a la causa de las anécdotas :ok jejejeje, contaréño que me sucedió precisamente con un revisor en el trayecto Terrassa-Lleida.
Pues bien, el tio me pidió el billete 4 veces!!! (no es coña, lo juro).
Me lo pidió una vez antes de llegar a Manresa, otra llegando a Calaf, otra mas en Cervera y el último intento lo hizo por donde están los silos esos de cereal de la Guissona. En la última ocasión le dije no muy amigablemente que ya se lo había enseñado 3 veces, a lo que rápidamente y sin dudar me respondió "a si, es verdad, perdona" :cop .
Me traía frito el colega y además en la respuesta se le notó que lo tenía claro que ya me lo había pedido, si seguro que si algún dia me ve le sonará mi cara :) .


Hola gent!!

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 26/05/2005 17:34

Santfeliuenc ha escrit:Lo que sí que me pasó una vez es que venía de Sant Vicenç de Calders y la máquina tenía poca tinta y al marcar el billete pues no lo imprimió muy bien, y llega el revisor y me pide el billete y...
Segons les condicions d'utilització dels serveis de Renfe, un bitllet amb impressió mecànica deficient no és un bitllet vàlid. És per això que servidor, per sistema, a les estacions amb accés de torniquet primer comprovo que la impressió sigui legible i, en cas contrari, obstaculitzo la porta fins que un agent de l'estació ve a atendre'm. A les estacions amb accés lliure vaig directament a la taquilla i/o bar perquè em segellin el bitllet i em certifiquin l'hora de viatge.

En particular, tinc un bitllet senzill de rodalies comprat a Cerdanyola Universitat que està segellat per l'estació per assegurar que ha estat degudament cancel·lat. Si puc, el passo per l'escàner aquest dissabte (el tinc a 100 km. de distància i les meves mans no són tan llargues).



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 26/05/2005 18:06

curiós, aleshores, si jo pico la t10 de 6 zones al metro i no hi ha tinta a la màquina, quan me'l demanen després a la renfe, què? a qui li demano explicacions al taquiller del metro (que no hi és) o al de la renfe?
Per cert que les màquines de tmb, fgc i renfe cada una marca a l'alçada que vol, així que tinc 3 i 4 viatges marcats un sobre l'altre i no es llegeix res; si fessin servir el mateix tamany de lletra es veuria 88888888888888888 :P



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 26/05/2005 18:25

Ara faré un pregunta sobre les validacions magnetiques:
- Jo tinc una tarjeta T-10 de 2 zones amb un viatge validat unicament de forma manual per un interventor de Renfe. Per tant aquest viatge no ha estat validat magneticament. Li vaig preguntar al interventor si realment es podia validar un bitllet atm amb boli i em va dir que si, i que si un dia viatjava un altre dia reprofitant aquest viatge em podria multar per no portar bitllet.
Em podeu confirmar que aquest viatge no el pagará mai la ATM a Renfe? Aquesta validación manual es vàlida per la ATM? Aquest viatge es considera validat a la resta de operadors?

A Sevilla quan una targeta no li funciona la banda magnetica, et troqueln un foradet i et donen un bitllet de cost 0 ptes.



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dijous 26/05/2005 18:43

A mi em sembla que això que et fan els revisors d'escriure-hi a sobre és una tonteria. Vagis on vagis et faran passar el bitllet per la màquina, i gastaràs un altre viatge, i el viatge que ell t'ha marcat a mà, cap màquina el veurà. I de cobrar Renfe aquest viatge, com ho demostra? Com el compta? Jo crec que això no serveix per res....



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 26/05/2005 19:47

Hola,

Pues a mi simplemente y hablando mal y pronto me importa un huevo que la máquina no imprima o que no tenga tinta, ya que no es mi problema el ponerle tinta a una máquina validadora.

RENFE, TMB, FGC, etc. deberían tener personal adecuado y especializado en esos menesteres, y más si consideran que un billete no es válido si no se lee bien, más razones para ser eficientes e ir cambiando los toners de sus máquinas. A mi me da exactamente igual, solo faltaría que les uviese que ir yo detrás también, por si no tuviese más cosas que hacer, y cambiar yo el jodido tóner, que ya tendría cojones la cosa.

Si no valen los billetes no impresos, que cambien la tinta y que sean legibles, de lo contrario la responsabilidad de no leerse el billete es suya y solo suya, nunca mía. Yo soy el cliente, que además pago dos veces por un servicio que se me ofrece mal y con muchas carencias y deficiencias, pago en mis impuestos (una vez) y pago comprnado mi billete (segunda ocasión), con lo cual me parece que me he ganado no ser también el responsable de cambiar el tóner de la máquina validadora.

Y si no les da la gana de cambiarlo a mi me da igual, me la pela y hasta me la suda, que les den máquinas de mano portátiles a los revisores que lean tarjetas magnéticas, que hasta el supermercado de la Barbie tiene lector de tarjetas, y que compruebe él mismo si es verdad loque se le dice o si no lo es, como puede comprobarlo perfectamente un revisor de un TRD, que yo en Galicia he visto revisores con un aparatito mirando si los usuarios tenían en regla el billete. Que lo adapten a cercanías el aparatito y que lean los billetes con él o que lo validen si el usuario no lo ha hecho.

Solamente faltaría que yo tenga que estar en la estación bloqueando el paso, montando un numerito, y hasta cambiandoles yo el jodido tóner para que encima no me "enchironen".

Un poquito de por favor, joder, un poquito de por favor, que si alguien no tiene la culpa de que las máquinas no impriman somos los que compramos el billete hombre, hasta ahí podríamos llegar. Es responsabilidad suya el cambiar la tinta y hacer que el cacharro imprima bien y si no lo hacen, a mi sinceramente me importa un huevo. La única solución es proponerle al revisor la apuesta que os decía... "nos bajamos en la próxima estación y lo paso por la máquina, si tiene los viajes que digo yo, debería de marcar un 5, porque el 6 está y no se ve, y si tiene razón Ud. marcará un 6 porque Ud. supone que yo me he colado... si marca lo que dice Ud. yo le enseño mi DNI y pago la multa, pero como marque lo que le digo yo, Ud. me regala 10 abonos del tipo que yo elija por hacerme bajar del tren, por hacerme perder tiempo, por poner en duda mi honorabilidad delante de todo el mundo y por tomarme como un ladronzuelo en público".

Y si no lo hace que le den por saco, yo no soy responsable de que los operarios de RENFE o quien sea no ponga las maquinas a punto y no las tenga al día, ¿qué pasa? ¿tengo también que ir yo a cambiar el tóner?

Saudos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Dijous 26/05/2005 22:14

a mi el que em fot rabia es quan vaig a bcn. marco amb FGC i despres al tornar marco en TMB, i no se com s'ho munten aquestes maquines per imprimir sempre sobre el viatge anterior!!!! aixi no s'enten res!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 26/05/2005 22:17

Sergio, para alimentar tu ira... En La Vallesana, en el bus 914 la canceladora nº 2 hace meses que no tiene tinta, y no le han puesto de nueva aún. Así que lo de RENFE no es nada... :'(

Saludos.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 26/05/2005 22:41

Hola Robert,

Sí hombre sí, pero el que no tiene la culpa eres tú si coges La Vallesana, pero... ¿a ti qué leches te importa que un impresentable de operario no cambie el tóner de la máquina y que a otro impresentable de responsable de la empresa le dé igual el hacerlo o dejarlo así como está que ya va bien?, tú no tienes la culpa y a ti eso te ha de dar lo mismo, los responsable son ellos, no tú, así que si no cambian las máuinas ni reponen tinta, etc... pues que les den, eso no prueba nada, con una simple maquinita portátil de mano que llevasen y que leyese los viajesque llevas hechos consultando la banda magnética, pues estaría todo solucionado.

Y la maquinita esa lo único que haría es decirte si el billete está en regla o no, el revisor le daría a un botón cuando cambiase de zona para actualizarla por el camino o le colocaría el nombre de las estaciones por las que pasase el tren y cuando pasase un billete por la máquina, de estar correctamente validado no pasaría nada y daría un OK sin pitidito ni nada para no molestar, con encenderse una lucecilla verde podría valer, pero cuando no estuviese validado, pues la maquinita vallidaria el título por sí misma, dando igualmente el OK pero indicándole al revisor con un mensajillo que el billete no estaba validado y que ella misma lo está haciendo en ese momento y así el hombre podría recordarle al cliente que para la próxima no olvidase validar su billete y que no se cuele más en las estaciones, que hoy día hay que validar en todas partes antes de entrar al tren. Y caso de llevar un billete erróneo, pues el revisor le podría vender al cliente el billete bueno más caro de lo normal por comprarlo a bordo o venderle la diferencia, etc.

No lo veo tan difícil, simplemente es que un montón de gente que normalmente se está tocando las pelotas sentados y sin hacer nada, pues que le den un poco al tarro y que piensen en esto para implementearlo, que para algo les pagan a los del departamento de lo que sea, que seguro que tienen un departamento para estas cosas. Lo que pasa es que seguro que al frente del mismo habrá un vejestorio carcamal sin ideas algunas y si algún chaval joven propone un cambio le dirán que mejor se calla que como ha funcionado la cosa hasta el momento ya va bien y es baratita.

:evil:

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 06/11/2007 11:48

Com a "curiositat", ahir em van demanar, per primer cop a la meva vida, el bitllet dos cops durant el mateix viatge de Metro :x

Primer van pujar uns quants revisors (3 o 4, més segurata with dog), i a l'alçada d'Universitat o Sant Antoni (L2) ens van demanar el bitllet, a la gent del meu vagó.

Un cop arribats a Paral·lel (ja veieu l'estona que havia passat) caminava jo tan "pimpant" per l'andana, en direcció a la sortida cantó mar, quan un dels revisors (els mateixos que al tren) em va tornar a demanar el bitllet. De fet va formar una "petita cua" de 3-4 persones (totes elles havíem baixat del tren que acabava d'arribar, és clar)

És a dir, que "ni tanto ni tan calvo". Accepto que revisin tot el que calgui, però no em va semblar bé que dels 3 o 4 que anaven al tren, només un d'ells estigués control·lant la gent de l'andana (que ja venia control·lada del tren, insisteixo), produïnt l'esmentada cua, mentre que la resta fóssin asseguts al banc, petant la xerrada a l'estil "Chicas de oro".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”