Supressió SNCF a Puigcerdà?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Supressió SNCF a Puigcerdà?

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 14/06/2009 17:47

Pel que sembla es retira el creuament a nivell ample UIC i ibèric a Puigcerdà, per la qual cosa serà impossible fer arribar cap tren francès a Puigcerdà.
La via francesa queda tallada en un punt que permetria continuar-la fins l'estació sense creuar la via d'ADIF.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 14/06/2009 21:16

Doncs no ho poden fer. Legalment aquesa via està fora de servei, però no clausurada.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 14/06/2009 21:41

Jordi Freixas ha escrit:Doncs no ho poden fer. Legalment aquesa via està fora de servei, però no clausurada.
Encara que no hi estic d'acord, aquesta via és de l'Adif i poden fer el que els sembli.
I que no està clausurada no ho asseguraria, però no m'extranyaria.
Malgrat tot, seria possible que no canviïn l'estructura de la platja de vies i posin les vies UIC al cantó dretà de l'estació.



alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Diumenge 14/06/2009 22:22

A priori no ho poden fer, ja que la connexió ferroviaria amb els dos amples no es pot treure, no nomès perquè la linia no estigui clausurada, si no per tots els acords que hi han.
Jo crec que tot i que ara està desconectada, quant tinguin la via nova a nivell tornaran a fer l'encreuament.
Almenys no han dit pas el contrari els caps de les obres.


Salut



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 14/06/2009 22:23

alkolo89 ha escrit:A priori no ho poden fer, ja que la connexió ferroviaria amb els dos amples no es pot treure, no nomès perquè la linia no estigui clausurada, si no per tots els acords que hi han.
Jo crec que tot i que ara està desconectada, quant tinguin la via nova a nivell tornaran a fer l'encreuament.
Almenys no han dit pas el contrari els caps de les obres.


Salut
En aquest cas, el conveni especifica que la connexió internacional es realitzarà per la via espanyola en els dos sentits, no sent així a la línia de Portbou, on d'Espanya a França amb Renfe i de França a Espanya amb SNCF.
Malgrat tot, la via UIC està impracticable en alguns punts.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 14/06/2009 22:26

Pel que tinc entès, s'havia dit per aquí, que aquesta via no està clausurada. Per tant, ADIF no pot fer el que li sembli; em sembla que és delicte tallar una via no clausurada. De fet, es veu que alguna sentència per a l'estil va obligar a aixecar alguns trams de carretera que s'havien fet menjant-se literalment trams de la línia Soria - Castejón.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 14/06/2009 22:28

Jordi Freixas ha escrit:Pel que tinc entès, s'havia dit per aquí, que aquesta via no està clausurada. Per tant, ADIF no pot fer el que li sembli; em sembla que és delicte tallar una via no clausurada. De fet, es veu que alguna sentència per a l'estil va obligar a aixecar alguns trams de carretera que s'havien fet menjant-se literalment trams de la línia Soria - Castejón.
Doncs de no estar clausurada ja fa bastants mesos que el cap d'estació de Puigcerdà, RGC en mà, li és impossible rebre cap tren francès.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 14/06/2009 23:20

Mesos... i anys, no?

PD: Què és un RGC?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 14/06/2009 23:47

Jordi Freixas ha escrit:Mesos... i anys, no?

PD: Què és un RGC?
RGC diria que és el Reglament General de Circulació. És correcte?


Salutacions,

Oriol

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 14/06/2009 23:59

I què hi té a veure auí el reglament? Si fa anys que aquesta via età fora de ei és normal que no rebi des de fa anys (no mesos) cap tren francès.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 15/06/2009 5:09

Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
Jordi Freixas ha escrit:I què hi té a veure auí el reglament? Si fa anys que aquesta via età fora de ei és normal que no rebi des de fa anys (no mesos) cap tren francès.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 15/06/2009 11:44

liniadelRipollés ha escrit:Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
Vaja... doncs jo creia que les normes que regien a cadascun dels cantons, eren les de l'estat en qüestió (pel que es comenta a vegades de que els trens que en aquest punt atravessaven la frontera anaven més ràpid en el tram francès fins a La Tor de Querol, tot i que la via pogués trobar-se en el mateix estat de deixadesa que la part espanyola).

D'altra banda i tornant al tema que ens ocupa. Continuem en les mateixes; s'esta cometent i es continuarà cometent una il·legalitat mentre les vies franceses no es donin oficialment com a clausurades.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 15/06/2009 11:49

La velocitat la fixa RFF sí, però els senyals d'entrada i avançat són amb indicacions espanyoles, si bé es regulen des de l'enclavament francès.
Segons van comentar-me el tram UIC està donat de baixa actualment.

Jordi Freixas ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
Vaja... doncs jo creia que les normes que regien a cadascun dels cantons, eren les de l'estat en qüestió (pel que es comenta a vegades de que els trens que en aquest punt atravessaven la frontera anaven més ràpid en el tram francès fins a La Tor de Querol, tot i que la via pogués trobar-se en el mateix estat de deixadesa que la part espanyola).

D'altra banda i tornant al tema que ens ocupa. Continuem en les mateixes; s'esta cometent i es continuarà cometent una il·legalitat mentre les vies franceses no es donin oficialment com a clausurades.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 15/06/2009 12:12

Donat de baixa dir clausurat, sense servei, o alguna altra cosa?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 15/06/2009 12:26

Donat de baixa. Catenària sense tensió, impossibilitat de circular als PN, sense senyals en servei...

El tren més proper a Puigcerdà que ha arribat per via UIC últimament és l'herbicida, just fins la frontera. Més enllà no passen els de l'SNCF.
Jordi Freixas ha escrit:Donat de baixa dir clausurat, sense servei, o alguna altra cosa?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 15/06/2009 12:42

O sigui fora d servei. Però no necessariament clausurat. El que no entenc es que si realment no tenen cap mena d'interés en aquest tram, perquè no el clausuren d'una vegada i s'ha acabat la historia.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 15/06/2009 15:41

Jordi Freixas ha escrit:O sigui fora d servei. Però no necessariament clausurat. El que no entenc es que si realment no tenen cap mena d'interés en aquest tram, perquè no el clausuren d'una vegada i s'ha acabat la historia.
Donat de baixa = no manteniment = impossibilitat de circulació de trens. Quina diferència té donat de baixa amb clausurat ?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 15/06/2009 17:17

Ja intentaré treure'n alguna cosa dels de RFF, a veure si m'informen d'alguna cosa al respecte. En tot cas, fa cosa d'un any i mig, la línia està a efectes circulatoris donada de baixa.
Perquè al millor són els de RFF els que han donat la ordre de clausurar la línia degut al nul interès de SNCF a no circular per aquestes vies.
Tot i així, la línia no està totalment desmantellada: La tensió de catenària pot tornar a funcionar, i sinó per això hi ha els trens dièsels i els Bimode. En quant a la senyalització, també (amb més dificultat) es pot tornar a fer funcionar. I la via en certs punts es pot canviar i renovar sense greus problemes.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 15/06/2009 18:21

Pere ha escrit:Donat de baixa = no manteniment = impossibilitat de circulació de trens. Quina diferència té donat de baixa amb clausurat ?
Una línia clausurada, a efectes legals no existeix. Una línia donada de baixa no sé quin protocol segueix, però no tindria perquè ser així.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 15/06/2009 18:24

Línia donada de baixa: No disposa del permís del gestor de la infraestructura per fer circular trens.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”