Supressió SNCF a Puigcerdà?
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Supressió SNCF a Puigcerdà?
Pel que sembla es retira el creuament a nivell ample UIC i ibèric a Puigcerdà, per la qual cosa serà impossible fer arribar cap tren francès a Puigcerdà.
La via francesa queda tallada en un punt que permetria continuar-la fins l'estació sense creuar la via d'ADIF.
La via francesa queda tallada en un punt que permetria continuar-la fins l'estació sense creuar la via d'ADIF.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Doncs no ho poden fer. Legalment aquesa via està fora de servei, però no clausurada.
Encara que no hi estic d'acord, aquesta via és de l'Adif i poden fer el que els sembli.Jordi Freixas ha escrit:Doncs no ho poden fer. Legalment aquesa via està fora de servei, però no clausurada.
I que no està clausurada no ho asseguraria, però no m'extranyaria.
Malgrat tot, seria possible que no canviïn l'estructura de la platja de vies i posin les vies UIC al cantó dretà de l'estació.
A priori no ho poden fer, ja que la connexió ferroviaria amb els dos amples no es pot treure, no nomès perquè la linia no estigui clausurada, si no per tots els acords que hi han.
Jo crec que tot i que ara està desconectada, quant tinguin la via nova a nivell tornaran a fer l'encreuament.
Almenys no han dit pas el contrari els caps de les obres.
Salut
Jo crec que tot i que ara està desconectada, quant tinguin la via nova a nivell tornaran a fer l'encreuament.
Almenys no han dit pas el contrari els caps de les obres.
Salut
En aquest cas, el conveni especifica que la connexió internacional es realitzarà per la via espanyola en els dos sentits, no sent així a la línia de Portbou, on d'Espanya a França amb Renfe i de França a Espanya amb SNCF.alkolo89 ha escrit:A priori no ho poden fer, ja que la connexió ferroviaria amb els dos amples no es pot treure, no nomès perquè la linia no estigui clausurada, si no per tots els acords que hi han.
Jo crec que tot i que ara està desconectada, quant tinguin la via nova a nivell tornaran a fer l'encreuament.
Almenys no han dit pas el contrari els caps de les obres.
Salut
Malgrat tot, la via UIC està impracticable en alguns punts.
Pel que tinc entès, s'havia dit per aquí, que aquesta via no està clausurada. Per tant, ADIF no pot fer el que li sembli; em sembla que és delicte tallar una via no clausurada. De fet, es veu que alguna sentència per a l'estil va obligar a aixecar alguns trams de carretera que s'havien fet menjant-se literalment trams de la línia Soria - Castejón.
Doncs de no estar clausurada ja fa bastants mesos que el cap d'estació de Puigcerdà, RGC en mà, li és impossible rebre cap tren francès.Jordi Freixas ha escrit:Pel que tinc entès, s'havia dit per aquí, que aquesta via no està clausurada. Per tant, ADIF no pot fer el que li sembli; em sembla que és delicte tallar una via no clausurada. De fet, es veu que alguna sentència per a l'estil va obligar a aixecar alguns trams de carretera que s'havien fet menjant-se literalment trams de la línia Soria - Castejón.
RGC diria que és el Reglament General de Circulació. És correcte?Jordi Freixas ha escrit:Mesos... i anys, no?
PD: Què és un RGC?
Salutacions,
Oriol
Oriol
I què hi té a veure auí el reglament? Si fa anys que aquesta via età fora de ei és normal que no rebi des de fa anys (no mesos) cap tren francès.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
Jordi Freixas ha escrit:I què hi té a veure auí el reglament? Si fa anys que aquesta via età fora de ei és normal que no rebi des de fa anys (no mesos) cap tren francès.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Vaja... doncs jo creia que les normes que regien a cadascun dels cantons, eren les de l'estat en qüestió (pel que es comenta a vegades de que els trens que en aquest punt atravessaven la frontera anaven més ràpid en el tram francès fins a La Tor de Querol, tot i que la via pogués trobar-se en el mateix estat de deixadesa que la part espanyola).liniadelRipollés ha escrit:Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
D'altra banda i tornant al tema que ens ocupa. Continuem en les mateixes; s'esta cometent i es continuarà cometent una il·legalitat mentre les vies franceses no es donin oficialment com a clausurades.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
La velocitat la fixa RFF sí, però els senyals d'entrada i avançat són amb indicacions espanyoles, si bé es regulen des de l'enclavament francès.
Segons van comentar-me el tram UIC està donat de baixa actualment.
Segons van comentar-me el tram UIC està donat de baixa actualment.
Jordi Freixas ha escrit:Vaja... doncs jo creia que les normes que regien a cadascun dels cantons, eren les de l'estat en qüestió (pel que es comenta a vegades de que els trens que en aquest punt atravessaven la frontera anaven més ràpid en el tram francès fins a La Tor de Querol, tot i que la via pogués trobar-se en el mateix estat de deixadesa que la part espanyola).liniadelRipollés ha escrit:Es refereix a que quan van donar d'alta l'enclavament electrònic de Puigcerdà que regula senyals, agulles i calzes de Puigcerdà ho van fer sense tenir en compte els senyals francesos que l'antic enclavament elèctric sí que regulava. Hores d'ara no hi ha senyal d'entrada francès a Puigcerdà i desconec com pot fer-se entrar un tren actualment i en aquesta situació. A Espanya bastaria amb un banderí groc desplegat, però allò funciona amb senyalització francesa, d'igual forma que a La Tor ample ibèric s'entra amb senyalització espanyola.
D'altra banda i tornant al tema que ens ocupa. Continuem en les mateixes; s'esta cometent i es continuarà cometent una il·legalitat mentre les vies franceses no es donin oficialment com a clausurades.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Donat de baixa. Catenària sense tensió, impossibilitat de circular als PN, sense senyals en servei...
El tren més proper a Puigcerdà que ha arribat per via UIC últimament és l'herbicida, just fins la frontera. Més enllà no passen els de l'SNCF.
El tren més proper a Puigcerdà que ha arribat per via UIC últimament és l'herbicida, just fins la frontera. Més enllà no passen els de l'SNCF.
Jordi Freixas ha escrit:Donat de baixa dir clausurat, sense servei, o alguna altra cosa?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
O sigui fora d servei. Però no necessariament clausurat. El que no entenc es que si realment no tenen cap mena d'interés en aquest tram, perquè no el clausuren d'una vegada i s'ha acabat la historia.
Donat de baixa = no manteniment = impossibilitat de circulació de trens. Quina diferència té donat de baixa amb clausurat ?Jordi Freixas ha escrit:O sigui fora d servei. Però no necessariament clausurat. El que no entenc es que si realment no tenen cap mena d'interés en aquest tram, perquè no el clausuren d'una vegada i s'ha acabat la historia.
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Ja intentaré treure'n alguna cosa dels de RFF, a veure si m'informen d'alguna cosa al respecte. En tot cas, fa cosa d'un any i mig, la línia està a efectes circulatoris donada de baixa.
Perquè al millor són els de RFF els que han donat la ordre de clausurar la línia degut al nul interès de SNCF a no circular per aquestes vies.
Tot i així, la línia no està totalment desmantellada: La tensió de catenària pot tornar a funcionar, i sinó per això hi ha els trens dièsels i els Bimode. En quant a la senyalització, també (amb més dificultat) es pot tornar a fer funcionar. I la via en certs punts es pot canviar i renovar sense greus problemes.
Perquè al millor són els de RFF els que han donat la ordre de clausurar la línia degut al nul interès de SNCF a no circular per aquestes vies.
Tot i així, la línia no està totalment desmantellada: La tensió de catenària pot tornar a funcionar, i sinó per això hi ha els trens dièsels i els Bimode. En quant a la senyalització, també (amb més dificultat) es pot tornar a fer funcionar. I la via en certs punts es pot canviar i renovar sense greus problemes.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Una línia clausurada, a efectes legals no existeix. Una línia donada de baixa no sé quin protocol segueix, però no tindria perquè ser així.Pere ha escrit:Donat de baixa = no manteniment = impossibilitat de circulació de trens. Quina diferència té donat de baixa amb clausurat ?
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Línia donada de baixa: No disposa del permís del gestor de la infraestructura per fer circular trens.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/