25 anys del tancament de 1.500 Km. de vies

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

25 anys del tancament de 1.500 Km. de vies

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/02/2010 23:08

Avui en wefer ha estat repasant una revista Carril de l'any 1985, i ha recordat el tancament massiu de línies d'ara fa 25 anys de tota la península, considerades "àltament deficitàries" que va afectar uns 1.000 Km. de vies, + o - el 10% de la xarxa de via d'ample espanyol. A Catalunya, va representar el tancament de les línies Les Franqueses-Granollers i Ripoll-Sant Joan de les Abadesses.

Tenint en compte que des de fa uns dies, es parla del tancament de més línies deficitàries per part de Renfe, com podeu llegir a http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=10420 , penseu que es donarà un cas similar al de fa 25 anys?

Per a més informació:

http://www.wefer.com/w4/w4-renfe.htm



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 15/02/2010 23:19

metring ha escrit:Tenint en compte que des de fa uns dies, es parla del tancament de més línies deficitàries per part de Renfe, com podeu llegir a http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=10420 , penseu que es donarà un cas similar al de fa 25 anys?
Vull pensar que, si torna a haver-hi una onada de tancaments, no afectarà una proporció tan elevada del total de la xarxa. A més, i a diferència de fa 25 anys, hi ha certs grups de pressió favorables al manteniment i l'ampliació del ferrocarril, encara que els capitosts de torn segueixin tenint-hi la mateixa poca fe i continuïn prioritzant descaradament les autovies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 15/02/2010 23:25

Difícilment almenys a Catalunya es donarà un tancament de línies com el que es va produir l'any 1985 i a la resta d'Espanya també és poc probable que això passi les línies actuals tenen bastant assegurat el seu futur ja sigui com són ara o amb uns importants canvis, podria donar-se el cas amb algun dels projectes que té el govern de la Generalitat que algun dels actuals traçats perdés l'utilitat però això també seria per tractar-se d'un traçat mal concebut.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 16/02/2010 10:01

A Catalunya, sortosament hem canviat els tancaments pels soterraments...
:'(


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 16/02/2010 10:04

Us imagineu una via soterrada clausurada? Segur que la farien servir d'aparcament, amb les ganes de cotxe que imperen en aquest país.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 16/02/2010 12:47

Guigui ha escrit:Us imagineu una via soterrada clausurada? Segur que la farien servir d'aparcament, amb les ganes de cotxe que imperen en aquest país.
Home, en tenim més d'una soterrada potser sense clausurar, però gairebé: la bifurcació Gornal, l'enllaç Est.França-Glòries-Meridiana...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Redmun
N3
N3
Entrades: 22
Ubicació: Selva de Mar (L4) - Barcelona

Entrada Autor: Redmun » Dimecres 17/02/2010 16:35

Madre mía. Cuando he visto este tema, he pensado en mi abuelo, que trabajó desarmando vias del tramo que había entre Teruel y Sagunto. Viendo el artículo de wefer, supongo que formaría parte del ferrocarril Santander-mediterraneo...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 18/02/2010 0:02

Redmun ha escrit:Madre mía. Cuando he visto este tema, he pensado en mi abuelo, que trabajó desarmando vias del tramo que había entre Teruel y Sagunto. Viendo el artículo de wefer, supongo que formaría parte del ferrocarril Santander-mediterraneo...
Sí y no, el tramo de Teruel a Sagunto forma parte del llamado Central de Aragón, el cual iba de Calatayud a Valencia. Los tramos que se cerraron de esta línea fueron por una parte el Sagunto-Valencia (iba más o menos paralelo al trenet, hoy en día línea 3 del metro de Valencia, explotado por FGV) y por otra el Calatayud-Caminreal. Todo el tramo hasta Santander era el proyectado Santander-Mediterráneo, el cuál jamás se completó.

El tramo Teruel-Sagunto, afortunadamente, aún sigue en servicio.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 18/02/2010 16:07

Bé, realment la de Sant Joan ja portava 5 anys suspesa, tot i que no oficialment tancada.
metring ha escrit:Avui en wefer ha estat repasant una revista Carril de l'any 1985, i ha recordat el tancament massiu de línies d'ara fa 25 anys de tota la península, considerades "àltament deficitàries" que va afectar uns 1.000 Km. de vies, + o - el 10% de la xarxa de via d'ample espanyol. A Catalunya, va representar el tancament de les línies Les Franqueses-Granollers i Ripoll-Sant Joan de les Abadesses.

Tenint en compte que des de fa uns dies, es parla del tancament de més línies deficitàries per part de Renfe, com podeu llegir a http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=10420 , penseu que es donarà un cas similar al de fa 25 anys?

Per a més informació:

http://www.wefer.com/w4/w4-renfe.htm


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Redmun
N3
N3
Entrades: 22
Ubicació: Selva de Mar (L4) - Barcelona

Entrada Autor: Redmun » Dijous 18/02/2010 17:58

UT596001 ha escrit:
Redmun ha escrit:Madre mía. Cuando he visto este tema, he pensado en mi abuelo, que trabajó desarmando vias del tramo que había entre Teruel y Sagunto. Viendo el artículo de wefer, supongo que formaría parte del ferrocarril Santander-mediterraneo...
Sí y no, el tramo de Teruel a Sagunto forma parte del llamado Central de Aragón, el cual iba de Calatayud a Valencia. Los tramos que se cerraron de esta línea fueron por una parte el Sagunto-Valencia (iba más o menos paralelo al trenet, hoy en día línea 3 del metro de Valencia, explotado por FGV) y por otra el Calatayud-Caminreal. Todo el tramo hasta Santander era el proyectado Santander-Mediterráneo, el cuál jamás se completó.

El tramo Teruel-Sagunto, afortunadamente, aún sigue en servicio.
Si, yo se que ese tramo aún está en servicio, porque cuando voy hacia el pueblo situado en Teruel, cruzo las vias y veo el cartelito FC Teruel-Sagunto.
Y ahora que me has dicho eso, me ha venido a la cabeza otra línea. Se que trabajó en la zona de Sagunto/Viver/Jérica... y ahora que has dicho eso, si no me equivoco, lo más seguro es que trabajara en las vias que iban hacia las minas de carbón de Escucha/Utrillas en la provincia de Teruel, y no en la línea Santander-mediterraneo (porque no me cuadra con lo que me has dicho). Sería un tren minero que llegaría hasta el puerto de Sagunto, lo que no se cuando se desformó.
Y si, debe ser esa línea, porque cuando voy de viaje por la zona de Alfambra (al norte de la ciudad de Teruel) por la N-420, se ven los rastros de las antiguas estaciones de tren. Incluso en ese mismo pueblo, hay un antiguo puente, con un tren de mentira de los antiguos encima de él...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 18/02/2010 23:21

Redmun ha escrit:y ahora que has dicho eso, si no me equivoco, lo más seguro es que trabajara en las vias que iban hacia las minas de carbón de Escucha/Utrillas en la provincia de Teruel, y no en la línea Santander-mediterraneo (porque no me cuadra con lo que me has dicho). Sería un tren minero que llegaría hasta el puerto de Sagunto, lo que no se cuando se desformó.
Y si, debe ser esa línea, porque cuando voy de viaje por la zona de Alfambra (al norte de la ciudad de Teruel) por la N-420, se ven los rastros de las antiguas estaciones de tren. Incluso en ese mismo pueblo, hay un antiguo puente, con un tren de mentira de los antiguos encima de él...
Sí, había una línea, que creo que era de vía estrecha, que construyó la compañía de las minas paralela a la otra porqué cómo consideraban que la compañía del Central de Aragón les cobraba más de lo que creían que costaba, se construyeron su propia línea. Se cerró al cerrarse las minas.

Sin embargo, si dices que estaba en la zona de Escucha y Utrillas, seguramente fueron las obras de la línea Baeza-Saint Girons, línea que jamás se completó y cuyo único tramo que fue abierto y aún en funcionamiento es el Lleida-La Pobla de Segur. El recorrido de la línea tenía que ser: Baeza-Albacete-Utiel-Teruel-Alcañiz-Lleida-La Pobla-Sort-Túnel de Salau-St.Girons y continuación por la línea ya construida y actualmente sin servicio hacia Toulouse.



fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Divendres 19/02/2010 17:27

Bona tarda.

Pot tractar-se de la línia de via mètrica del Ferrocarril de Sierra Menera, que anava de les mines de Ojos Negros al port de Sagunt i que es va tancar a principis dels anys 70 quan va passar a fer-se el transport de mineral per la via de RENFE.



Avatar de l’usuari
Redmun
N3
N3
Entrades: 22
Ubicació: Selva de Mar (L4) - Barcelona

Entrada Autor: Redmun » Diumenge 21/02/2010 13:35

fubang ha escrit:Bona tarda.

Pot tractar-se de la línia de via mètrica del Ferrocarril de Sierra Menera, que anava de les mines de Ojos Negros al port de Sagunt i que es va tancar a principis dels anys 70 quan va passar a fer-se el transport de mineral per la via de RENFE.
Es posible. He buscado información por Internet y si, me cuadran muchas cosas.

Gracias ;)



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dimarts 23/02/2010 13:36

Redmun ha escrit:
fubang ha escrit:Bona tarda.

Pot tractar-se de la línia de via mètrica del Ferrocarril de Sierra Menera, que anava de les mines de Ojos Negros al port de Sagunt i que es va tancar a principis dels anys 70 quan va passar a fer-se el transport de mineral per la via de RENFE.
Es posible. He buscado información por Internet y si, me cuadran muchas cosas.

Gracias ;)
No, no és possible: És cert, van tancar la línia del Sierra Menera.

La d'Adif segueix operant amb TRD's de València a Saragossa vía Terol i VV.


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”