Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
47%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
14
41%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 34
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Més impunitat?

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/10/2009 9:33

Quant a la circulació de motos pel carril bus: rotundament no.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/10/2009 9:35

Uf, la d'accidents que tindriem!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 30/10/2009 10:59

Un altre cop es parla de la xarxa quadriculada...

De La Vanguardia en paper d'avui:

MOVILIDAD

Barcelona reformará su red de buses urbanos

El pleno municipal tiene previsto aprobar hoy una propuesta para que las líneas sigan un esquema ortogonal

ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona

Habrá tres niveles de servicio: el convencional, el de gran capacidad y el de barrio
La ampliación de la red de metro de Barcelona, con la L9 como principal actuación, y la reforma de la Diagonal, que permitirá enlazar los dos tranvías por el centro de la ciudad, van a modificar sustancialmente el mapa del transporte público de la capital catalana. En este nuevo escenario, el autobús - el único sistema que puede adaptarse a las nuevas necesidades sin tener que hacer obras-está llamado a reconvertirse para que, sin perder cobertura territorial, gane en rapidez, frecuencia y simplicidad.

El pleno del Ayuntamiento tiene previsto aprobar hoy una proposición que ERC ha pactada con los grupos del gobierno (PSC e ICV-EUiA) para que la actual red de autobuses deje de ser básicamente radial y se adapte a un esquema predominantemente ortogonal. Esto quiere decir que la mayor parte de las líneas seguirán las coordenadas mar-montaña o Llobregat-Besòs de modo que se cubra el conjunto de la ciudad con una gran malla. La idea es que los usuarios no necesiten conocer el trayecto exacto que sigue cada línea sino que puedan usar la red en su conjunto con el único requisito de conocer su funcionamiento general.

Este nuevo esquema, que ya fue propuesto en un estudio de la Agencia de Ecología Urbana y TMB presentado en el 2006 y que esta compañía lleva varios años estudiando e incluso adoptando en algunas rutas, se incorporará en un plan de autobuses que estará listo en pocos meses.

Además de seguir esta gran cuadrícula, la nueva red contará con tres niveles de servicio: el convencional (con prestaciones similares al actual), el de gran capacidad (más grande y rápido para grandes ejes) y el de proximidad (para los barrios y de menor volumen) . La transición se llevará a cabo de manera progresiva.

Jordi Portabella, presidente del grupo municipal de ERC, recuerda que el proceso consultivo sobre la reforma de la Diagonal, el 78% de los ciudadanos que han participado ha manifestado que la mejora del autobús es clave para el buen funcionamiento del conjunto del transporte público. El edil republicano, que ha colgado un vídeo en YouTube en el que defiende el cambio de modelo, recuerda que "la actual red tiene su origen en 1906 y funciona más como una suma de líneas que se añadieron con el paso del tiempo que como una red inteligible". Su reconversión, destaca, "mejorará su compresión y permitirá ahorrar tiempo, aumentar la velocidad, la frecuencia, así como la eficiencia energética y ambiental".

La concejal de Seguridad y Movilidad, la socialista Assumpta Escarp, que también preside TMB, coincide en que la actual de red de buses "no va a ser lógica cuando tengamos el metro ampliado y la Diagonal reformada y con tranvía". Escarp ve bien seguir el esquema ortogonal, aunque, precisa, "quizás no pueda aplicarse en estado puro". También cree conveniente que la transformación se haga "teniendo en cuenta la intermodalidad, el sistema de transporte público en su conjunto actual y el del futuro" ya que "no tiene sentido considerar el autobús sin tener en cuenta su complementariedad con el metro, el tren o el tranvía".



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 02/11/2009 21:26

La concejal de Seguridad y Movilidad, la socialista Assumpta Escarp, que también preside TMB, coincide en que la actual de red de buses "no va a ser lógica cuando tengamos el metro ampliado y la Diagonal reformada y con tranvía".
El tramvía per la Diagonal i la L9/L10 o noves ampliacions del metro no és cap motiu per canviar la totalitat de la xarxa de bus. Minimitzar la xarxa per estalviar, si és un motiu raonable. :twisted:
Escarp ve bien seguir el esquema ortogonal, aunque, precisa, "quizás no pueda aplicarse en estado puro".
I més val que no en "estat pur", ja que trencar tota una xarxa de bus consolidada durant anys (amb usuaris diaris) serà un problema. Algunes línies ortogonals de la proposta estàn ben plantejades, però la mobilitat real dels usuaris no sempre és així.

Em sembla bé reformar la xarxa parcialment per optimitzar recursos, però, aquest canvi no el veig del tot clar. Això suposa eliminar totes les línies de bus (no Bus de Barri) que no són ortogonals. I portarà problemes si es fà. :?

I tampoc té en compte la resta d'operadors (només es reestructura TMB).
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 02/11/2009 21:34, en total s’ha editat 1 vegada.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 02/11/2009 21:34

Guigui ha escrit:Quant a la circulació de motos pel carril bus: rotundament no.
Tota la raó, a Barcelona la circulació de motos pel carril bus no seria profitós, en altres llocs com Andorra on hi ha una baixa freqüència d'autobusos no està malament.


A mi la xarxa ortogonal no l'acabo de veure... no em sembla malament que es segueixin certs eixos però tot de línies ortogonals que no van a cap lloc concret no se pas.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimecres 24/02/2010 21:53

Sistemàticament, cada tres o quatre mesos refloten el tema...

D'El Periódico d'avui

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=

La nueva red de bus llegará cuando se acabe la línea 9
• La estructura en malla de las líneas deberá esperar como mínimo hasta el 2014

• Se prevén 11 rutas que permitirían aumentar la velocidad hasta 15 km/h

CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) discutía ayer sobre redes urbanas de bus y, ante lo sesudo del tema, los ponentes echaron mano de metáforas gastronómicas para que la teoría fuera más digerible. Responsables de Movilidad del Ayuntamiento de Barcelona aprovecharon la ocasión para presentar el proyecto base de lo que será la futura red ortogonal de autobuses que el pleno aprobó en octubre. Será una estructura reticular de 11 recorridos –cinco horizontales y seis verticales– que formarán una malla que convivirá con la red convencional, lo que sugiere no pocos problemas de solapamiento de servicios. «Será como abrir un gofre [la red ortogonal] y meter dentro el plato de espaguetis que conforman las líneas en activo», resumió Ignasi Armengol, director general de bus de Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB).
Aunque no era un manjar muy apetitoso, el símil bastó para entender el alcance de la cosa, a la que han bautizado con el isotónico nombre de RetBus. El plan, según confirmaron ayer fuentes municipales, no empezará a ver la luz hasta que toda la ampliación de metro en marcha y las obras de la L-9 estén acabadas, lo que podría ser más allá del 2014.

MÁS EFICIENCIA / La idea es que este diseño ayude a aumentar la velocidad comercial hasta los 15 kilómetros por hora –ahora no supera los 11,7– gracias a la prioridad semafórica y de paso de que dispondrán los 270 autobuses que se calcula que conformarán la flota, cuyo dibujo definitivo también está condicionado por la futura reforma de la avenida de la Diagonal, arteria que deberán cruzar las seis líneas verticales.
Muchos de los vehículos que adquirirá TMB serán más largos de lo habitual –hasta 24 metros, seis más que los articulados actuales– y el ayuntamiento estudia la posibilidad de que se pueda acceder por todas las puertas para reducir al máximo el tiempo en las paradas.
El proyecto tiene como padrino de lujo al doctor Carlos Daganzo, experto de la Universidad de California, en Berkeley, que compartió con el respetable los mandamientos del transporte público de superficie. «Un autobús debe llevarte dónde quieras, cuándo quieras y de la manera más rápida posible», resumió con vehemencia, antes de señalar que el «control eficiente del tráfico» es la mejor herramienta para alcanzar estos tres objetivos.
Jordi Portabella, jefe del grupo municipal de ERC y uno de los impulsores de este modelo de transporte, presenció la charla de Daganzo y lamentó poco después que este debate surja a un año escaso de las elecciones. «Se puede ser racional y valiente y apostar de verdad por este proyecto –compartió Portabella–, o se puede ser emocional y no tomar decisiones que puedan alterar los comportamientos de los ciudadanos», que en mayo del 2011 deberán elegir o reelegir a su alcalde.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimecres 24/02/2010 22:04

Per cert... només onze línies i 270 busos (encara que siguin Capacitys)...

amb això pensen solucionar la mobilitat? Es carregaran TOTES les altres? Que faran amb tota la flota de vehicles???

Definitivament, no hi ha Déu que els entengui...


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 24/02/2010 22:22

http://paper.avui.cat/article/ciutats/1 ... citat.html

Arriba el gran bus

| Barcelona projecta una nova xarxa d'autobusos d'alta capacitat que travessaran la ciutat en eixos verticals i horitzontals | Tindrà menys parades i afavorirà els transbordaments | Les 11 línies estaran operatives el 2018

Albert Balanzà

La xarxa ortogonal d'autobús de Barcelona ja no és una mera declaració d'intencions, com la que es va aprovar l'octubre passat al ple de l'Ajuntament a instàncies d'Esquerra. Ja hi ha projecte, detalls i data aproximada de culminació: onze línies de bus amb 270 vehicles de gran capacitat que travessaran la ciutat de punta a punta, de manera progressiva, fins al 2018, i que se superposaran a la xarxa convencional actual.

L'Ajuntament de Barcelona, Transports Metropolitans (TMB) i la Universitat Politècnica de Catalunya, a través del Centre d'Innovació del Transport (Cenit), van presentar ahir sense dissimular satisfacció el nou projecte en una jornada de treball a l'Escola de Camins de la UPC.

El gran bus, anomenat corporativament Retbus per la seva forma de xarxa, tindrà sis eixos verticals (Bonanova - World Trade Center, Vall d'Hebron - Barceloneta, Carmel - Port Olímpic, Vall d'Hebron - Nova Icària, Fabra i Puig/Sant Andreu - rambla Prim/Mar Bella i Pedralbes/Sarrià - plaça Espanya) i cinc eixos horitzontals (Diagonal/Zona Franca - Meridiana, Sant Joan Despí - Barcelonès nord, Esplugues - Sant Adrià, Gran Via/Collblanc - Gran Via l'Hospitalet i plaça Espanya - Fòrum). Quatre línies es bifurcaran als extrems per arribar al màxim a zones ara desassistides com el Carmel, Pedralbes, el 22@, la Ciutat de la Justícia, el Front Litoral i l'Àrea Metropolitana. També es prioritzaran els transbordaments (a menys de 100 metres) i l'arribada del nou transport públic a hospitals públics i privats fins ara poc dotats de connexió a la xarxa de servei públic.

Tot i que els traçats encara estan molt difusos i en els extrems de línia són merament orientatius, el projecte de Retbus està molt avançat en la definició de detalls com la dimensió dels combois, les opcions de circulació, la freqüència de pas i la distància entre les parades. El director general d'autobusos de TMB, Ignasi Armengol, va explicar que la nova xarxa de bus estarà formada per vehicles de 24 metres (els busos articulats actuals fan 18 metres) que tindran prioritat sobre el bus convencional i que podran utilitzar el traçat del tramvia. Les parades estaran a una distància mínima de 450 metres a la zona cèntrica i a 630 metres a les antenes o extrems de línia. Tot i que hi haurà menys parades, els combois tindran un interval de 3/5 minuts i 6/10 minuts als extrems.

Un altre dels grans debats del problema del bus a la ciutat, la velocitat, també sembla que té remei amb el Retbus: el projecte preveu una velocitat comercial de 14/15 quilòmetres per hora. Ara la mitjana és d'11,7 km/h i a la Diagonal els busos no passen de 10 km/h.

Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 30. Dimecres, 24 de febrer del 2010


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 25/02/2010 14:23

Hola,

Esto es un plano aproximado que manejan...
http://www.mobilitatsostenible.org/not10/0224-101.pdf

Para gustos, colores, claro. Palabras y términos nuevos como Retbus, autobuses de altas prestaciones, "servicios metrobus" he oído también... fantástico. Cuando se atasquen las calles o cuando lleguen a los puntos conflictivos como Pza. España, la estación de Sants, Collblanc, Francesc Macià... ahí veremos cuál es la increible velocidad comercial esa que prometen.

Por cierto, el resto de líneas de TMB entiendo que se mantendrán todas y solamente se modificarían o eliminarían las que sean muy parecidas a estas o a las que salgan seleccionadas, ¿cierto?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/02/2010 14:39

Santfeliuenc ha escrit:Por cierto, el resto de líneas de TMB entiendo que se mantendrán todas y solamente se modificarían o eliminarían las que sean muy parecidas a estas o a las que salgan seleccionadas, ¿cierto?
Això sembla. I ja veig vàries candidates a passar a millor vida: 10, 17, 30, 43, 44, 56, 74.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Divendres 26/02/2010 8:23

hola, esto sera un bluff... como siempre en esta ciudad se han llenado la boca con grandes palabras y el 99% de las veces todo a quedadado en nada, yo llamo a barcelona la ciudad de las pruebas piloto.....cuando el billete de contacto ya es una realidad en muchos sitios aqui todavia se habla de hacer una prueba y cada año se retrasa mas....y ahora esto de la nueva red, dudo que se puedan meter buses de 24 metros a no ser que las lineas no hagan ni una curva ni salgan del eixample pero queda muy bien decirlo, ademas seguro que todas estas lineas ahora estan funcionando con recorridos parecidos, porque no se refuerzan entonces?? y para acabar dicen que sera para cuando acaben la linea 9 del metro eso en el tiempo nos lleva a mas del 2018 y de ahora a entonces pueden pasar muchas cosas y paro que hay tela..... :blah :blah :blah :blah :blah :blah :blah :blah



Voyager
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Voyager » Dilluns 01/03/2010 15:02

Hola

Se ha pasado de 26 lineas ortogonales ( ver plano en este link ) a 11 lineas ( sera la crisis ).
Parece que las primeras lineas en convertirse en BRT seran la 72 y la 74, pero faltaria tambien la transformacion de las paradas y los carriles bus exclusivos que lo veo complicado en algunos tramos. :'(
Tambien ocurre lo mismo en la linea propuesta que viendo su recorrido es la 56 ya que en varios tramos no estan preparados Ej. desde Glorias hasta Verneda ni existe carril Bus y complicado que se pueda crear, desde Glorias hasta Pl. España lado montaña el carril bus es inadecuado por su anchura para mostrar dos ejemplos. :cop

La sensacion es que sea una cortina de humo la presentacion de este proyecto. :blah :blah

Saludos :ok



Avatar de l’usuari
Redmun
N3
N3
Entrades: 22
Ubicació: Selva de Mar (L4) - Barcelona

Entrada Autor: Redmun » Dilluns 01/03/2010 16:08

Voyager ha escrit: Tambien ocurre lo mismo en la linea propuesta que viendo su recorrido es la 56 ya que en varios tramos no estan preparados Ej. desde Glorias hasta Verneda ni existe carril Bus y complicado que se pueda crear
Como no vaya el autobús por la autopista (que no sería mala idea para ir rápido) y que vaya haciendo las paradas al lado del tranvía, otra forma para hacer carril bus, es dificil, ya que han reformado la Gran Vía hace pocos años, dejando la calle con solo dos carriles para cada sentido, y no creo que lo vuelvan a reformar para hacer un carril bus.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 01/03/2010 21:29

Personalment crec que la reforma de la Gan Vía entre Glòries i Sant Adrià sembla una broma. Dos carrils estrets (per on un bus i un camió al costat ja tenen que anar amb compte) és ridícul per una avinguda tan ample.

I el fet de no tenir carril bus no és que fomenti molt la mobilitat. Línies com la 42, 56, 60 o B21 en aquest tram van extremadament lentes. Un carril bus no era impossible de fer. :emprenyat


Salvem l'Estació de França!

Voyager
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Voyager » Dimarts 02/03/2010 17:57

Hola

Si analizamos los recorridos propuestos muchos de ellos veo complicado que pueda crearse un carril exclusivo.

Ejemplos: La primera linea que esta cercana al mar da la impresion que circule por la C/ Taulat ( 26 ) y despues circule por la Av Icaria ( 41 ), por la C/ Taulat es algo complicado un carril exclusivo y mas complicado al la altura de la Rambla de Poble Nou.

Otros ejemplos son Via layetana, Valencia-Mallorca, Corcega_Rosellon, Urgell-Villaroel o Viladomat, Via Augusta a la altura de los tuneles de Valvidrera,......

Estos son unos pocos ejemplos, mucho habria de cambiar esas calles para que este plan sea posible.

Mira el mapa y seguro que veis mas puntos complicados en la circulacion.

Saludos



Avatar de l’usuari
Redmun
N3
N3
Entrades: 22
Ubicació: Selva de Mar (L4) - Barcelona

Entrada Autor: Redmun » Dimecres 03/03/2010 19:05

Voyager ha escrit:Hola

Si analizamos los recorridos propuestos muchos de ellos veo complicado que pueda crearse un carril exclusivo.

Ejemplos: La primera linea que esta cercana al mar da la impresion que circule por la C/ Taulat ( 26 ) y despues circule por la Av Icaria ( 41 ), por la C/ Taulat es algo complicado un carril exclusivo y mas complicado al la altura de la Rambla de Poble Nou.

Otros ejemplos son Via layetana, Valencia-Mallorca, Corcega_Rosellon, Urgell-Villaroel o Viladomat, Via Augusta a la altura de los tuneles de Valvidrera,......

Estos son unos pocos ejemplos, mucho habria de cambiar esas calles para que este plan sea posible.

Mira el mapa y seguro que veis mas puntos complicados en la circulacion.

Saludos
Si, la zona de Taulat, sobretodo a la altura del Poblenou está un poco dificil, ya que es estrechísima (no recuerdo si tiene dos carriles de circulación o solo uno), pero no es imposible. En ver de ir por Taulat, podría ir por Garcia Faria, donde hay unas aceras monumentales y que añadiendo un carril a la circulación no pasaría nada. Igual pasa en Icària, que se desvie a la playa.

Y en l'eixample, si las calles Mallorca/València/Aragó son las que llevan más tráfico, que se haga el RetBus por calles como Consell de Cent que tienen un mega carril bici y por donde el tráfico es reducido... Quizás no sería buena opción escoger Consell de Cent para el RetBus, por estar próxima a la Gran Vía, pero lo que se puede hacer es poner el carril bus por las calles importantes de ahora, y que el tráfico se desvie a otras calles no tan importantes como Consell de Cent/Diputació...



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 01/07/2010 13:29

Trytasa Baldaquino ha escrit:Per cert... només onze línies i 270 busos (encara que siguin Capacitys)...

amb això pensen solucionar la mobilitat? Es carregaran TOTES les altres? Que faran amb tota la flota de vehicles???

Definitivament, no hi ha Déu que els entengui...
Segons es diu a la PTP sembla que els RetBus no seràn els unics, tambe hi haura linies de mitja capacitat i busos de barri.

El plànol que manejen ultimament es aquest:

Imatge

Jo ajuntaria les 2 que acaben a Pl.Espanya. La ruta Pedralbes-Fòrum tampoc quedaria massa llarga, i així es podria anar a l'est. de Sants sense enllaç

Guigui ha escrit:Això sembla. I ja veig vàries candidates a passar a millor vida: 10, 17, 30, 43, 44, 56, 74.
La 17 no passa a millor vida, s'integra en el Retbus: es la de color marró. La 74 es un dels ramals de la línia verd clar. El 30 es el ramal de la dreta de la línia rosa. I la 43-44 es la de color blau-verd, però prolongada per un costat i retallada per l'altre. No se per que no han mantingut els ramals a Sant Adrià i Badalona.

Ara que ja fa temps que ha sortit la notícia i no se'n diu res més, algú sap com està el tema? Encara hi ha intenció de fer-ho o ha quedat com una proposta més d'aquelles que es fan per cridar l'atenció i res mes?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 01/07/2010 14:18

A veure, que ens estem perdent (com a mínim jo).

Resulta que ara surten amb la cosa aquesta del Retbus. Es suposa que són autobusos que han de servir per anar ràpid d'una banda de la ciutat a l'altra, és a dir... el que ja fa el metro actualment i rodalies en segons quins punts, de manera molt més ràpida i amb molta més capacitat.

A sobre, els autobusos aquests aniran per la superfície enmig de tot el trànsit de la ciutat (com que no n'hi ha prou...) la qual cosa vol dir que seran força més lents que el metro i el tramvia ja que tindran un carril bus compartit, que ja sabem que moltes vegades tampoc es respecta. Si fins i tot ells reconeixen que la mitjana serà de 14 km/h, molt més lent que el tramvia, que ja és dir!!!

Per acabar-ho d'adobar, no serviran pels desplaçaments curts perquè tindran les parades lluny les unes de les altres. Això se suposa que serà així per millorar-ne la velocitat, tot i que la baixa velocitat dels busos és deguda no a les parades, sinó als embussos. A més, el poc que es guanyi en velocitat, es perdrà en arribar a la parada que a tothom li quedarà lluny.

Més encara: caldrà comprar tota una flota d'autobusos nous que no es podran fer servir en altres línies, només per aquest caprici (o és que algú ha dissenyat aquests autobusos i no trobava cap "pardillo" a qui vendre'ls?). Tot plegat, dissenyat per un polític com el Portabella que l'únic que li agrada és sortir a la foto, i un expert de la Universitat de Califòrnia... paradís mundial de les autopistes i l'automòbil privat.

Resumint... què coi fumen a les reunions aquesta gent?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 27/09/2010 8:53

Aquest matí, a Catalunya Informació, han començat a parlar de "Ret-Bus" (en primera instància pensava que feien esment a alguna iniciativa comercial de Red Bull!), i d'una primera línia en proves que s'establiria ja molt aviat.

Venia mig adormit (com cada dilluns), així que no puc donar més detalls.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/09/2010 21:43

Fran-Ikarus ha escrit:Aquest matí, a Catalunya Informació, han començat a parlar de "Ret-Bus" (en primera instància pensava que feien esment a alguna iniciativa comercial de Red Bull!), i d'una primera línia en proves que s'establiria ja molt aviat.

Venia mig adormit (com cada dilluns), així que no puc donar més detalls.
Jo també ho he sentit, però de moment encara no ho he llegit a cap notícia de diari d'internet :nose



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”