Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
La primera rama de talgo a Bòsnia,fotos
La primera rama de talgo a Bòsnia,fotos
Hola!!!
Ja fa unes setmanes que tenim el primer talgo aquí a Bòsnia.Els equips tècnics de talgo l'estan posant a punt perqué a finals de mes de març comencin les proves.
Al cap d'uns mesos vindrà un altra rama i l'any que ve vindran altres 7 que ha encomanat el Ferrocarril de Federació de Bòsnia-Herzegovina (ZFBH) més 4 rames que ha comprat el Ferrocarril del serbis de Bòsnia(ZRS). Amb aquest material es preten connectar Sarajevo i Banja Luka amb Belgrad,Budapest,Viena,Zagreb,Ljubljana i Ploce.
Es preveu que en juny de 2010 la primera rama de talgo sustitueixi l'exprés que de Sarajevo baixa a la costa croata,a la ciutat de Ploce.
Aquí al país hi ha molta polèmica al respecte del programa talgo,perqué es compra un tren modern per una infraestrutura en un estat fatal.
Un dia d'aquestos baixaré a Sarajevo a veure el tren..mentrastant aquí teniu una foto que m'ha enviat un amic que treballa a ZFBH.
El talgo federal en els tallers talgo a Rajlovac,Sarajevo.
Més fotos de ZFBH talgo en un portal de Sarajevo.
http://www.sarajevo-x.com/biznis/news/clanak/100323109
Salutacions des de Bòsnia!!
Dusko
Ja fa unes setmanes que tenim el primer talgo aquí a Bòsnia.Els equips tècnics de talgo l'estan posant a punt perqué a finals de mes de març comencin les proves.
Al cap d'uns mesos vindrà un altra rama i l'any que ve vindran altres 7 que ha encomanat el Ferrocarril de Federació de Bòsnia-Herzegovina (ZFBH) més 4 rames que ha comprat el Ferrocarril del serbis de Bòsnia(ZRS). Amb aquest material es preten connectar Sarajevo i Banja Luka amb Belgrad,Budapest,Viena,Zagreb,Ljubljana i Ploce.
Es preveu que en juny de 2010 la primera rama de talgo sustitueixi l'exprés que de Sarajevo baixa a la costa croata,a la ciutat de Ploce.
Aquí al país hi ha molta polèmica al respecte del programa talgo,perqué es compra un tren modern per una infraestrutura en un estat fatal.
Un dia d'aquestos baixaré a Sarajevo a veure el tren..mentrastant aquí teniu una foto que m'ha enviat un amic que treballa a ZFBH.
El talgo federal en els tallers talgo a Rajlovac,Sarajevo.
Més fotos de ZFBH talgo en un portal de Sarajevo.
http://www.sarajevo-x.com/biznis/news/clanak/100323109
Salutacions des de Bòsnia!!
Dusko
TGV per a tots i odio els avions!!!!
Gràcies per la informació i per la teva fantàstica foto!
Fa cosa d'un any vaig estar a Bòsnia, i vaig anar de Mostar a Sarajevo en cotxe, i vaig veure la via del tren que hi ha en paral·lel. Si des del cotxe, em va semblar que el recorregut passava per uns paisatges espectaculars, fer-ho en tren ha de ser meravellós!
També penso que posar un Talgo en l'infrastructura que hi ha és un contrast molt gran, però precisament el Talgo i la seva tecnologia pendular és la que permet augmentar velocitats en vies tortuoses, com és el cas.
Salutacions als Balcans!!
També penso que posar un Talgo en l'infrastructura que hi ha és un contrast molt gran, però precisament el Talgo i la seva tecnologia pendular és la que permet augmentar velocitats en vies tortuoses, com és el cas.
Salutacions als Balcans!!
Hola i gràcies...doncs malgrat la penudlació de talgo i totes les coses bones que ella suposa no hi haurà cap augment de velocitat perqué les rames de talgo seran remolcades per les locomotores existents d'opreadors de la regió d'ex YU i el gran problema és la infraestructura.Encara que a Bòsnia existeixen locomotores que poden còrrer a 180 km/h la velocitat en tot l'estat està limitada a 70 km/h.
TGV per a tots i odio els avions!!!!
No és fàcil fer grans infrastructures en un país que encara avui pateix les seqüeles d'una guerra. Per això sobta que s'inverteixi tant en un Talgo, quan per anar de Sarajevo a Mostar es tardaran les mateixes 2h20' que actualment, mentre que amb el cotxe es fa el mateix recorregut amb menys de 2 hores, i això que tot el trajecte és una carretera nacional que travessa diverses poblacions, a excepció dels 10 km propers a Sarajevo que és una espècie d'autovia.SERBI ha escrit:Hola i gràcies...doncs malgrat la penudlació de talgo i totes les coses bones que ella suposa no hi haurà cap augment de velocitat perqué les rames de talgo seran remolcades per les locomotores existents d'opreadors de la regió d'ex YU i el gran problema és la infraestructura.Encara que a Bòsnia existeixen locomotores que poden còrrer a 180 km/h la velocitat en tot l'estat està limitada a 70 km/h.
Potser si en comptes d'invertir en trens, s'invertís en infrastructura, per poder circular a 100 o 120 km/h, tindríem millors resultats.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Però invertir en infrastructures costa mooooooooooolts més diners i dóna moooooooooolta menys imatge (als no usuaris dels trens, que són la majoria). Tot i que a llarg termini és moooooooooolt més rendible pel país. Això també es pot aplicar a altres països, no només a Bòsnia...Sagrerenc ha escrit:[...]Potser si en comptes d'invertir en trens, s'invertís en infrastructura, per poder circular a 100 o 120 km/h, tindríem millors resultats.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
El col·lega té raó, renovar i modernitzar la via costa molt i aquest país ha tocat fons en tots els sentis possibles així que amb la infraestrctura no es fa res.Aquí podrien ajudar els fons de la UE com ajuden als altres països de l'est europeu que avui en dia formen part de la UE.Però aquí ja hem deixat de parlar de integracions a EU, ens passem els dies parlant sobre política, qui ha tingut la raó en la guerra que vam tenir,si es desfa l'estat o no..i coses així.
La compra de trens talgo vindrà bé..perquè tampoc anem sobrats de material rodant..quasi tot s'ha cremat en la guerra i poca cosa s'ha renovat.
En l'enllaç que he posat es veuen fotos de l'interior de tren..és un talgo 7 normal i qualsevol, aquí teniu més fotos d'exteriors.
Una de les diferències entre els talgos espanylos i bosnis són els numeros en les portes enlloc de les lletres.
El logotip de ZFBH, la operadora
La compra de trens talgo vindrà bé..perquè tampoc anem sobrats de material rodant..quasi tot s'ha cremat en la guerra i poca cosa s'ha renovat.
En l'enllaç que he posat es veuen fotos de l'interior de tren..és un talgo 7 normal i qualsevol, aquí teniu més fotos d'exteriors.
Una de les diferències entre els talgos espanylos i bosnis són els numeros en les portes enlloc de les lletres.
El logotip de ZFBH, la operadora
TGV per a tots i odio els avions!!!!
Bones fotos! No sabia que hi anessin composicions de Talgo VII però tenen bona pinta amb les dues línies blava i taronja.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Suposo que aquestes unitats talgo son de ample fix. Ja que a Bosnia no es gaire util el canvi d'ample.
Exacte, és d'ample internacional només..crec que per això els cotxes han sortit de la fàbrica a Ribavellosa dalt dels camions.Expliquen que han tingut un trajecte curiós..per carrtera fins a algun port basc,després al vaixell fins Holanda, fins Amsterdam i d'Amsterdam a Sarajevo per carretera.
Demà si tot vagi com ho tinc previst vaig a Sarajevo a veure el talgo.
Salutacions!!
Demà si tot vagi com ho tinc previst vaig a Sarajevo a veure el talgo.
Salutacions!!
TGV per a tots i odio els avions!!!!
Del País Basc a Holanda en baixell i d'Holanda a Sarajevo per carretera?SERBI ha escrit:Exacte, és d'ample internacional només..crec que per això els cotxes han sortit de la fàbrica a Ribavellosa dalt dels camions.Expliquen que han tingut un trajecte curiós..per carrtera fins a algun port basc,després al vaixell fins Holanda, fins Amsterdam i d'Amsterdam a Sarajevo per carretera.
Demà si tot vagi com ho tinc previst vaig a Sarajevo a veure el talgo.
Salutacions!!
Espera, demà haig de portar un paquet a Lleida, reservo un vol de Barcelona a París i de París a Lleida per carretera...
Coi, era més fàcil fer tot el trajecte per carretera passant per Irun i la transversal francesa, la Costa Blava, Itàlia, Eslovènia i Croàcia! Espera, que ho endevino! El que gestionava el transport era espanyol?
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
Doncs la gent explica coses que a vegades no són veritat i aquesta és una d'elles..el tren ha vingut per carretera de Rivabellosa a Sarajevo i l'empresa que l'ha transportat és una empresa holandesa.Bé..
He anat a Sarajevo i no cal ni dir que estic encantat.Gràcies als contactes he pogut pujar al tren i fer fotos.Amb talgo ha vingut un equip de 7 espanyols que m'han dit que es quedaran a Bòsnia un any i mig.
Aquí teniu alguna imatge més:
La primera trobada amb talgo federal,al costat es poden veuere locomotores que algun dia li donaran tracció
La locomotora de maniobres a punt de portar-lo a la nau
He anat a Sarajevo i no cal ni dir que estic encantat.Gràcies als contactes he pogut pujar al tren i fer fotos.Amb talgo ha vingut un equip de 7 espanyols que m'han dit que es quedaran a Bòsnia un any i mig.
Aquí teniu alguna imatge més:
La primera trobada amb talgo federal,al costat es poden veuere locomotores que algun dia li donaran tracció
La locomotora de maniobres a punt de portar-lo a la nau
TGV per a tots i odio els avions!!!!
El que m'ha fet gràcies era veure en un talgo, en les pantalles coses escrites en la meva llengua, però aquest ''talgo diurno'' m'ha confós una mica
Els seients tapats i segons sembla així es quedaran durant un bon temps.La empresa que ha comprat talgos,la ZFBH no té diners per pagar el IVA a l'estat i per això encara no pot treure el tren a les vies a fer proves.Que trist!!..així que el tren continua en propietat de talgo.
Acabo amb una imatge d'estació de Sarajevo,molt deserta i abandonada..els serveis són molt pocs i esperem que ben aviat aixó no serà així.
Salutacions des de Bòsnia-Herzegovina
Els seients tapats i segons sembla així es quedaran durant un bon temps.La empresa que ha comprat talgos,la ZFBH no té diners per pagar el IVA a l'estat i per això encara no pot treure el tren a les vies a fer proves.Que trist!!..així que el tren continua en propietat de talgo.
Acabo amb una imatge d'estació de Sarajevo,molt deserta i abandonada..els serveis són molt pocs i esperem que ben aviat aixó no serà així.
Salutacions des de Bòsnia-Herzegovina
TGV per a tots i odio els avions!!!!
no se com es poden permetre comprar un talgo
Per no ser tan rics com nosaltres, han d'anar amb una sabata i una espardenya? A més, hi ha països oficialment molt més pobres que es permeten exèrcits armats fins a les dents.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Tot i que ja fa temps que aquest fòrum està aturat... algú pot informar de si els Talgo ja circulen per Bòsnia?
Pel que he trobat per la xarxa sembla que la cosa està parada, és cert? A part d'una vaga que hi va haver fa poc a la companyia ZFBH no he entès gaire més!
Aviam si algú en sap res!
Pel que he trobat per la xarxa sembla que la cosa està parada, és cert? A part d'una vaga que hi va haver fa poc a la companyia ZFBH no he entès gaire més!
Aviam si algú en sap res!
Algunes fotos més recents, de fa un parell de mesos amb les últimes adquisicions dels ferrocarrils Bosnis a Talgo, sembla ser que la cosa va tirar endavant amb crèdits espanyols inclosos.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=267
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=270
Salut!
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=267
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=270
Salut!
Sembla que s'estan retardant una mica ja que als posts diuen que durant el desembre havien de començar a circular. Per altra banda aquest sistema d'incentivar la compra de trens espanyols és com a mínim curiós!Caldria veure de qui és la iniciativa, del govern bosni, de Talgo, del govern espanyol...escursso ha escrit:Algunes fotos més recents, de fa un parell de mesos amb les últimes adquisicions dels ferrocarrils Bosnis a Talgo, sembla ser que la cosa va tirar endavant amb crèdits espanyols inclosos.
Merci per la info!
Molt bones!
Les fotos que apareixen en el fòrum de la pàgina http://www.skyscrapercity.com són fotos de l'arribada de la segona rama de talgo a Sarajevo.Les dos rames que hi són de moment no fan cap servei.Com els companys ben comenten els talgo havien d'entrar en servei el dia 12 de desembre de 2010 en substitució de l'exprés Sarajevo-Belgrad-Sarajevo estrenat fa un any però no ha sigut així.
El problema és la qüestió dels permisos per la cirulació fora de Bòsnia.S'està dient que els Croats estan dificultant la cosa i el pas de talgo per Croàcia de camí a Belgrad és quasi obligatori.Ahir m'he assabentat que la propera data de l'entarda de servei de talgo podria ser el dia 31 de gener i en la línia Sarajevo-Belgrad però veurem.Qualsevol informació que tingui la compartiré aquí i com que tinc planejat viatjar en talgo en el seu primer dia de circulació les fotos del gran aconteixement no faltaran.
Ara.. l'emoció continguda perqué als Balcans mai se sap.Qui saps si els veïns un altre cop posen pals a les rodes de talgo!?
Esperem que tot aquest embolic amb els permisos es resolgui aviat perqué la cosa amb el material lexistent (convencional) va molt malament.El transport de passatgers en el país és a punt de colapsar.Hi havia dies quan el tren Belgrad-Sarajevo anava amb un sol cotxe i era un cotxe bar o sigui en realitat anava mig cotxe.ZFBH últimament està vivint una forta crisi acompanyada de vagues i protestes dels seu treballadors.
A finals d'aquest mes vindrà la tercera rama.El Talgo sembla ser molt eficaç ja que les entregues es fan mesos abans de les dates acordades.
Salutacions des de Balcans!
Les fotos que apareixen en el fòrum de la pàgina http://www.skyscrapercity.com són fotos de l'arribada de la segona rama de talgo a Sarajevo.Les dos rames que hi són de moment no fan cap servei.Com els companys ben comenten els talgo havien d'entrar en servei el dia 12 de desembre de 2010 en substitució de l'exprés Sarajevo-Belgrad-Sarajevo estrenat fa un any però no ha sigut així.
El problema és la qüestió dels permisos per la cirulació fora de Bòsnia.S'està dient que els Croats estan dificultant la cosa i el pas de talgo per Croàcia de camí a Belgrad és quasi obligatori.Ahir m'he assabentat que la propera data de l'entarda de servei de talgo podria ser el dia 31 de gener i en la línia Sarajevo-Belgrad però veurem.Qualsevol informació que tingui la compartiré aquí i com que tinc planejat viatjar en talgo en el seu primer dia de circulació les fotos del gran aconteixement no faltaran.
Ara.. l'emoció continguda perqué als Balcans mai se sap.Qui saps si els veïns un altre cop posen pals a les rodes de talgo!?
Esperem que tot aquest embolic amb els permisos es resolgui aviat perqué la cosa amb el material lexistent (convencional) va molt malament.El transport de passatgers en el país és a punt de colapsar.Hi havia dies quan el tren Belgrad-Sarajevo anava amb un sol cotxe i era un cotxe bar o sigui en realitat anava mig cotxe.ZFBH últimament està vivint una forta crisi acompanyada de vagues i protestes dels seu treballadors.
A finals d'aquest mes vindrà la tercera rama.El Talgo sembla ser molt eficaç ja que les entregues es fan mesos abans de les dates acordades.
Salutacions des de Balcans!
TGV per a tots i odio els avions!!!!