Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Futur servei linia Puigcerdà
- uriol108
- N8
- Entrades: 918
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Segona part de l'entrevisdta que li van fer la televisió local de Ripoll al Conseller Nadal a partir del minut 4:30 d'aquest video es parla de les Rodalies i del futur de les infraestructures ferroviaries al Ripollés.
Si pero cuando seran las mejoras reales en esta linea.Ya llevan tres meses y todavia no han anunciado nada,cuando lo mas urgente es que haya mas trenes los fines de semana, y que las conexiones con Francia sean mas agiles.
Ademas es una linea que necesita unos trenes adecuados. Yo lei hace unos dias que la SNCF se ofrecia a gestionar lineas en Cataluña. No seria mala idea.Hay trenes franceces que irian mas repidos por esa linea.
Ademas es una linea que necesita unos trenes adecuados. Yo lei hace unos dias que la SNCF se ofrecia a gestionar lineas en Cataluña. No seria mala idea.Hay trenes franceces que irian mas repidos por esa linea.
Si SNCF entra a gestionar la rodalia de Barcelona (era d'això que parlaven), igualment hauran de fer-ho amb material mòbil del qual ara no disposen. Perquè es pot descartar raonablement que aquí es posin a canviar l'ample i la tensió com a desesperats.lucien ha escrit:Yo lei hace unos dias que la SNCF se ofrecia a gestionar lineas en Cataluña. No seria mala idea.Hay trenes franceces que irian mas repidos por esa linea.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No es va dir pas a gestionar, la Generalitat és qui la gestiona (decideix horaris, freqüències, tarifes, etc.), es va oferir per operar-la.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
Doncs si SNCF entra a operar la rodalia de Barcelona... i la resta continua igual.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Nadal anuncia trens de rodalies semidirectes a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà després de l'11 de setembre
Després de l'11 de setembre començaran a funcionar trens de rodalies semidirectes a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ho ha assegurat en una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio". Nadal ha afegit que també s'intentarà programar semidirectes a la línia de Manresa.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit a "El matí de Catalunya Ràdio" que després de l'11 de setembre començaran a funcionar trens de rodalies semidirectes a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà i se n'intentarà programar a la línia de Manresa.
A més, segons Joaquim Nadal, de cara a finals d'any, Rodalies comptarà amb 15 trens nous per mirar de millorar les freqüències.
Nadal ha afegit que la informació als usuaris està millorant i ha elogiat la iniciativa d'uns usuaris que a través d'un web reben actualitzacions de l'estat de les rodalies via Twitter.
http://www.3cat24.cat/noticia/617627/catalunya/Nadal-anuncia-trens-de-rodalies-semidirectes-a-la-linia-Barcelona-Vic-Puigcerda-despres-de-l11-de-setmebre
Després de l'11 de setembre començaran a funcionar trens de rodalies semidirectes a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ho ha assegurat en una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio". Nadal ha afegit que també s'intentarà programar semidirectes a la línia de Manresa.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit a "El matí de Catalunya Ràdio" que després de l'11 de setembre començaran a funcionar trens de rodalies semidirectes a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà i se n'intentarà programar a la línia de Manresa.
A més, segons Joaquim Nadal, de cara a finals d'any, Rodalies comptarà amb 15 trens nous per mirar de millorar les freqüències.
Nadal ha afegit que la informació als usuaris està millorant i ha elogiat la iniciativa d'uns usuaris que a través d'un web reben actualitzacions de l'estat de les rodalies via Twitter.
http://www.3cat24.cat/noticia/617627/catalunya/Nadal-anuncia-trens-de-rodalies-semidirectes-a-la-linia-Barcelona-Vic-Puigcerda-despres-de-l11-de-setmebre
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Què entén el Sr. Nadal quan parla de trens semidirectes? Actualment ja hi ha 8 trens diaris que només efectuen 8 parades entre Barcelona i Ripoll.Vilarrubla ha escrit:Nadal anuncia trens de rodalies semidirectes a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà després de l'11 de setembre
Després de l'11 de setembre començaran a funcionar trens de rodalies semidirectes a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ho ha assegurat en una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio". Nadal ha afegit que també s'intentarà programar semidirectes a la línia de Manresa.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit a "El matí de Catalunya Ràdio" que després de l'11 de setembre començaran a funcionar trens de rodalies semidirectes a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà i se n'intentarà programar a la línia de Manresa.
A més, segons Joaquim Nadal, de cara a finals d'any, Rodalies comptarà amb 15 trens nous per mirar de millorar les freqüències.
Nadal ha afegit que la informació als usuaris està millorant i ha elogiat la iniciativa d'uns usuaris que a través d'un web reben actualitzacions de l'estat de les rodalies via Twitter.
http://www.3cat24.cat/noticia/617627/catalunya/Nadal-anuncia-trens-de-rodalies-semidirectes-a-la-linia-Barcelona-Vic-Puigcerda-despres-de-l11-de-setmebre
El Sr. Nadal és molt pràctic. Com que veu que hi ha gent que dedica diners i esforços a fer allò que l'administració hauria de fer, està com un gínjol per l'estalvi que això li suposa.Vilarrubla ha escrit:Nadal ha afegit que la informació als usuaris està millorant i ha elogiat la iniciativa d'uns usuaris que a través d'un web reben actualitzacions de l'estat de les rodalies via Twitter.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
[ironic]És que ara són Delta, i no és "cool" anomenar-los així, fa més patxoca anomenar-los semi-directes[/ironic]Sagrerenc ha escrit:Què entén el Sr. Nadal quan parla de trens semidirectes? Actualment ja hi ha 8 trens diaris que només efectuen 8 parades entre Barcelona i Ripoll.
Em sembla que aquest senyor poc ha utilitzat rodalia, a la poltrona s'hi està massa bé.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Es a dir, que ara promet quelcom que ja existeix i de la retallada del temps de trajecte (que ell va anunciar) ja ni ens en recordem... Cada dia anem a millor!!!!
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Em sembla que aquests dos últims atacs són una mica
No és el que s'ha estat demanant?
A mi m'agradaria saber exactament que ha dit... però vamos, si ja hi ha trens semidirectes, quan diu que anuncia trens semidirectes per al setembre... és evident que no posarà els mateixos trens... doncs farà serveis (semi)directes a Puigcerdà fent poques parades, que tot i que hi hagi actualment trens que no fan totes les parades, segueixent fent moltes parades (els trens que van a Puigcerdà, els que només arriben a Ripoll no conec quines parades fan)
No és el que s'ha estat demanant?
A mi m'agradaria saber exactament que ha dit... però vamos, si ja hi ha trens semidirectes, quan diu que anuncia trens semidirectes per al setembre... és evident que no posarà els mateixos trens... doncs farà serveis (semi)directes a Puigcerdà fent poques parades, que tot i que hi hagi actualment trens que no fan totes les parades, segueixent fent moltes parades (els trens que van a Puigcerdà, els que només arriben a Ripoll no conec quines parades fan)
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Hi ha alguns trens a Ripoll que fan les mateixes parades que un tren a Puigcerdà/La Tour de Carol. Jo fa temps que dic i penso que les parades de Mollet Sta. Rosa i Parets del Vallès no les haurien de fer, la freqüència en aquell sector és força acceptable al meu parer. Crec que el conseller ha pixat fora de test en aquest aspecte.Vilarrubla ha escrit:Em sembla que aquests dos últims atacs són una mica
No és el que s'ha estat demanant?
A mi m'agradaria saber exactament que ha dit... però vamos, si ja hi ha trens semidirectes, quan diu que anuncia trens semidirectes per al setembre... és evident que no posarà els mateixos trens... doncs farà serveis (semi)directes a Puigcerdà fent poques parades, que tot i que hi hagi actualment trens que no fan totes les parades, segueixent fent moltes parades (els trens que van a Puigcerdà, els que només arriben a Ripoll no conec quines parades fan)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Jo crec que el conseller ha anunciat una cosa que li haurà comentat per sobre algun tècnic, però que ni ell mateix sap en què consisteix exactament.
El cas és que la via única no dóna per molt més, amb 76 circulacions diàries en el tram Barcelona-Granollers, així que suposo que aquesta mesura no consistirà en afegir nous trens, sinó en suprimir parades en alguns dels 6 trens que pugen actualment a Puigcerdà o en prolongar algun Ripoll, per tal de fer un recorregut del tipus Barcelona-Granollers-Vic-Ripoll-Ribes de Freser i totes les parades d'aquí en amunt.
El cas és que la via única no dóna per molt més, amb 76 circulacions diàries en el tram Barcelona-Granollers, així que suposo que aquesta mesura no consistirà en afegir nous trens, sinó en suprimir parades en alguns dels 6 trens que pugen actualment a Puigcerdà o en prolongar algun Ripoll, per tal de fer un recorregut del tipus Barcelona-Granollers-Vic-Ripoll-Ribes de Freser i totes les parades d'aquí en amunt.
Suposo que el que es volia dir és el que ja es va comentar aqui. Que es prolongaran fins a Puigcerdà un servei de pujada i un de baixada dels que actualment acaben/comencen a Ripoll. Dubto que es suprimeixin parades, massa complicat. No és el estil de renfe. Apart de que amb via única l'avantatge seria mínim.Sagrerenc ha escrit:Jo crec que el conseller ha anunciat una cosa que li haurà comentat per sobre algun tècnic, però que ni ell mateix sap en què consisteix exactament.
El cas és que la via única no dóna per molt més, amb 76 circulacions diàries en el tram Barcelona-Granollers, així que suposo que aquesta mesura no consistirà en afegir nous trens, sinó en suprimir parades en alguns dels 6 trens que pugen actualment a Puigcerdà o en prolongar algun Ripoll, per tal de fer un recorregut del tipus Barcelona-Granollers-Vic-Ripoll-Ribes de Freser i totes les parades d'aquí en amunt.
I hem refermo amb el que he dit: ell mateix s'ha oblidat del que va prometre. La millora de temps de trajecte.
Encare no hi res de nou, pero crec que haviat anunciaran millores. La Generalitat s´ha trovat una linea molt deixada per moltes raons, una de les quals tambe es que de Ripoll a Puigcerda , molts protestan i poc fan.
Jo com confio crec ue faren millores aviat.
Jo com confio crec ue faren millores aviat.
Hola!
Veient una notícia com la de l'obertura de l'hospital transfronterer, que donarà servei a unes 30.000 persones de Catalunya i França, i que trencarà amb el concepte de les fronteres, no seria hora de plantejar la reobertura del tram inernacional per tal que els trens francesos arribin a Puigcerdà?
Ja que la idea d'aquest hospital és facilitar que la població de la zona no tingui que fer molts kilòmetres per anar operar-se, fer proves... doncs què millor que poder anar amb el tren fins a Puigcerdà. A la vegada que es podrien millorar els transbordaments entre els trens francesos i els espanyols.
Adjunto el link de la notícia:
http://www.3cat24.cat/noticia/642665/al ... a-Cerdanya
Veient una notícia com la de l'obertura de l'hospital transfronterer, que donarà servei a unes 30.000 persones de Catalunya i França, i que trencarà amb el concepte de les fronteres, no seria hora de plantejar la reobertura del tram inernacional per tal que els trens francesos arribin a Puigcerdà?
Ja que la idea d'aquest hospital és facilitar que la població de la zona no tingui que fer molts kilòmetres per anar operar-se, fer proves... doncs què millor que poder anar amb el tren fins a Puigcerdà. A la vegada que es podrien millorar els transbordaments entre els trens francesos i els espanyols.
Adjunto el link de la notícia:
http://www.3cat24.cat/noticia/642665/al ... a-Cerdanya
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
30.000 persones de Catalunya (França i Espanya) o 30.000 persones de la CA de Catalunya i França. Els de la Cerdanya francesa i el Capcir també són catalans.Peter ha escrit:Hola!
Veient una notícia com la de l'obertura de l'hospital transfronterer, que donarà servei a unes 30.000 persones de Catalunya i França, i que trencarà amb el concepte de les fronteres, no seria hora de plantejar la reobertura del tram inernacional per tal que els trens francesos arribin a Puigcerdà?
Ja que la idea d'aquest hospital és facilitar que la població de la zona no tingui que fer molts kilòmetres per anar operar-se, fer proves... doncs què millor que poder anar amb el tren fins a Puigcerdà. A la vegada que es podrien millorar els transbordaments entre els trens francesos i els espanyols.
Adjunto el link de la notícia:
http://www.3cat24.cat/noticia/642665/al ... a-Cerdanya
Sobre la reobuertura del tram internacional em sembla bé... però no crec que hagi de ser per aquest fet ja que dubto que el tren doni cobertura a moltes poblacions ja que es dirigeix cap a l'Arieja tot i que si hi hagués un intercanvi ràpid a la Tor... però no se realment la freqüència ni la cobertura del tren groc.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Doncs si volen fer arribar el tren a Puigcerdà un altre cop, abans hauran de fer obres i fer que la via d'ample UIC que ve de LaTour vagi a morir al costat de la cantina, ja que actualment, la via es troba tallada a l'entrada de Puigcerdà.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
http://www.osona.com/noticia/20074/alca ... /puigcerda
Els «alcaldes del tren» es reuneixen per tercera vegada, ara a Puigcerdà
Cap novetat en les conclusions: reivindicar la doble via, millorar els combois i demanar un estudi a la Universitat de Vic.
Teresa Jordà es mira l'alcalde de Puigcerdà, Joan Planella, Foto: ACN
Els alcaldes i presidents dels consells comarcals de la línia de tren Vic-Puigcerdà han celebrat aquest dijous a la capital la cerdana la seva tercera reunió. Les conclusions no han diferit de les trobades realitzades anteriorment a Ripoll i Vic : reclamar que la doble via arribi a Ripoll i no només a Vic, millores en els combois i en les estacions i demanar a la Universitat de Vic que realitzi un estudi sobre els impactes socioeconòmics del desdoblament.
En aquest sentit, els alcaldes de Puigcerdà, Alp, Planoles, Campdevànol, Ribes de Freser, Ripoll, Sant Quirze de Besora, Sant Vicenç de Torelló, Torelló i Manlleu i els presidents dels consells comarcals d'Osona, Ripollès i Cerdanya, han acordat la creació de una comissió, ajudats per la Universitat de Vic, perquè prepari un estudi de les millores que necessita la línia ferroviària que uneix Barcelona i Puigcerdà i perquè serveixi d'interlocutor amb el Departament d'Obres Públiques, la conselleria encarregada del manteniment de la línia.
L'objectiu de l'estudi que es realitzarà és el de determinar les necessitats socioeconòmiques de la zona per justificar les millores que creuen necessàries en el tren. Segons ha dit Planella, l'estudi, ha de ser "complementari" al que ha fet la Generalitat i no és "per a confrontar". I és que fa unes setmanes el titular de Política Territorial, Joaquim Nadal, va considerar que en un programa de Televisio del Ripollès que l'estudi proposat pels alcaldes i la UVic no tenia sentit.
Entre les actuacions que els alcaldes consideren necessàries hi ha l'arranjament de les estacions de Urx, Alp i Manlleu, l'acabament del desdoblament que va anunciar el Ministeri de Foment a Vic i que a més arribi fins a Ripoll, la construcció del túnel del Figueró i la realització de l'intercanviador de Torelló, que beneficiaria a la comarca de la Garrotxa.
La comissió a més, es reunirà amb la conselleria d'Obres Públiques, per demanar al conseller Nadal, més concreció en l'anunci que va fer uns mesos de la implantació de trens semidirectes en la línia. Un anunci que té data -el 12 de setembre- però del qual no es coneix on pararan i on deixaran de fer-ho.
- Notícia trobada dels alcaldes del tren a Vic
- Notícia trobada dels alcaldes del tren a Ripoll
Tercera reunió dels alcaldes del tren a Puigcerdà Foto: ACN
Els «alcaldes del tren» es reuneixen per tercera vegada, ara a Puigcerdà
Cap novetat en les conclusions: reivindicar la doble via, millorar els combois i demanar un estudi a la Universitat de Vic.
Teresa Jordà es mira l'alcalde de Puigcerdà, Joan Planella, Foto: ACN
Els alcaldes i presidents dels consells comarcals de la línia de tren Vic-Puigcerdà han celebrat aquest dijous a la capital la cerdana la seva tercera reunió. Les conclusions no han diferit de les trobades realitzades anteriorment a Ripoll i Vic : reclamar que la doble via arribi a Ripoll i no només a Vic, millores en els combois i en les estacions i demanar a la Universitat de Vic que realitzi un estudi sobre els impactes socioeconòmics del desdoblament.
En aquest sentit, els alcaldes de Puigcerdà, Alp, Planoles, Campdevànol, Ribes de Freser, Ripoll, Sant Quirze de Besora, Sant Vicenç de Torelló, Torelló i Manlleu i els presidents dels consells comarcals d'Osona, Ripollès i Cerdanya, han acordat la creació de una comissió, ajudats per la Universitat de Vic, perquè prepari un estudi de les millores que necessita la línia ferroviària que uneix Barcelona i Puigcerdà i perquè serveixi d'interlocutor amb el Departament d'Obres Públiques, la conselleria encarregada del manteniment de la línia.
L'objectiu de l'estudi que es realitzarà és el de determinar les necessitats socioeconòmiques de la zona per justificar les millores que creuen necessàries en el tren. Segons ha dit Planella, l'estudi, ha de ser "complementari" al que ha fet la Generalitat i no és "per a confrontar". I és que fa unes setmanes el titular de Política Territorial, Joaquim Nadal, va considerar que en un programa de Televisio del Ripollès que l'estudi proposat pels alcaldes i la UVic no tenia sentit.
Entre les actuacions que els alcaldes consideren necessàries hi ha l'arranjament de les estacions de Urx, Alp i Manlleu, l'acabament del desdoblament que va anunciar el Ministeri de Foment a Vic i que a més arribi fins a Ripoll, la construcció del túnel del Figueró i la realització de l'intercanviador de Torelló, que beneficiaria a la comarca de la Garrotxa.
La comissió a més, es reunirà amb la conselleria d'Obres Públiques, per demanar al conseller Nadal, més concreció en l'anunci que va fer uns mesos de la implantació de trens semidirectes en la línia. Un anunci que té data -el 12 de setembre- però del qual no es coneix on pararan i on deixaran de fer-ho.
- Notícia trobada dels alcaldes del tren a Vic
- Notícia trobada dels alcaldes del tren a Ripoll
Tercera reunió dels alcaldes del tren a Puigcerdà Foto: ACN
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
http://www.naciodigital.cat/elripolles/noticia/11425
Redacció | Actualitzat el 21/05/2010 a les 11:34h
CiU demana, sense èxit, que Rodalies arribi a Ripoll
El tripartit va tombar una proposta de resolució presentada per Eudald Casadesús
CiU vol que el servei de Rodalies arribi a Ripoll. Foto: Marc Riera/ACN
Els grups que donen suport al Govern van tombar aquest dimecres una proposta del diputat ripollès de CiU, Eudald Casadesús, per tal de fer les gestions necessàries per tal que el servei de Rodalies s'allargui fins a Ripoll. D'aquesta manera, de moment, malgrat que els combois i els horaris es consulten al portal de Rodalies, oficialment continuarà sent un servei de Regionals -però amb la gestió traspassada a la Generalitat-.
Hores d'ara, el servei de Rodalies arriba fins a Vic i el Pla de transport de viatgers ha proposat allargar-ho fins a Torelló -població fins a la qual el Govern vol fer arribar el desdoblament-. Casadesús va acceptar, sense èxit, introduir una esmena a la proposta de resolució per tal de no posar terminis a la incorporació de Ripoll a la xarxa barcelonina de Rodalies.
Nota de premsa de CiU
CiU lamenta que el tripartit no tingui voluntat política per estendre el servei de rodalies de la línia R3 fins a Ripoll
El diputat de CiU al Parlament Eudald Casadesús creu que el tripartit “no té voluntat política” d’estendre el servei de rodalies de la línia R3 fins a Ripoll. Casadesús ho ha dit després que els partits que formen part del Govern han rebutjat la proposta de resolució que el diputat de CiU ha defensat aquest matí a la Comissió de Política Territorial per instar el Govern a “fer les gestions necessàries davant Renfe per tal que la línia R3 de l’eix ferroviari Barcelona-La Tor de Querol estengui el servei de rodalies fins a Ripoll”.
La proposta ha estat rebutjada pel tripartit tot i l’oferiment de Casadesús d’introduir-hi una transacció pel que fa al temps i al com de l’execució. Amb la finalitat de mantenir el sentit de la proposta original, i amb la voluntat d’aconseguir el suport del Govern per a una acció que es considera necessària per a la comarca del Ripollès, Casadesús ha proposat afegir en el text que o bé aquest desdoblament es contempli a mig o llarg termini o bé que es tingui en compte en el proper Pla de transports de viatgers. Tal i com ha comentat Casadesús, “el que importa no és tant quan es faci sinó que es faci”, així com també ha explicat que “el Pla de transports de viatgers ja contempla el perllongament del servei de rodalies des de Vic fins a Torelló i, per tant, seria possible que arribés fins a Ripoll”.
Casadesús s’ha mostrat decebut davant la negativa del Govern i ha lamentat que “no hi ha voluntat política, ja que si hi hagués un interés real haguessin acceptat la proposta de CiU de fer-ho encara que no estigui acotat en el temps”. “El que és realment fonamental no és quan sinó que Ripoll pugui disposar d’un servei de rodalies”. Tal i com ha recordat el diputat, històricament s’ha defensat que no es tanqués aquesta línia, que es mantingués el seu caràcter internacional (de Barcelona fins a París) i finalment que el desdoblament arribés fins a Ripoll, però actualment “només està garantit fins a Torelló”.
Casadesús també ha destacat la importància d’aconseguir que el servei de rodalies arribi fins a Ripoll “perquè aquesta circumstància afecta molt greument el transport ferroviari i també el viari, amenaçant la capacitat de desenvolupament econòmic de les comarques de muntanya i limitant les seves possiblitats d’intercanvi”.
Redacció | Actualitzat el 21/05/2010 a les 11:34h
CiU demana, sense èxit, que Rodalies arribi a Ripoll
El tripartit va tombar una proposta de resolució presentada per Eudald Casadesús
CiU vol que el servei de Rodalies arribi a Ripoll. Foto: Marc Riera/ACN
Els grups que donen suport al Govern van tombar aquest dimecres una proposta del diputat ripollès de CiU, Eudald Casadesús, per tal de fer les gestions necessàries per tal que el servei de Rodalies s'allargui fins a Ripoll. D'aquesta manera, de moment, malgrat que els combois i els horaris es consulten al portal de Rodalies, oficialment continuarà sent un servei de Regionals -però amb la gestió traspassada a la Generalitat-.
Hores d'ara, el servei de Rodalies arriba fins a Vic i el Pla de transport de viatgers ha proposat allargar-ho fins a Torelló -població fins a la qual el Govern vol fer arribar el desdoblament-. Casadesús va acceptar, sense èxit, introduir una esmena a la proposta de resolució per tal de no posar terminis a la incorporació de Ripoll a la xarxa barcelonina de Rodalies.
Nota de premsa de CiU
CiU lamenta que el tripartit no tingui voluntat política per estendre el servei de rodalies de la línia R3 fins a Ripoll
El diputat de CiU al Parlament Eudald Casadesús creu que el tripartit “no té voluntat política” d’estendre el servei de rodalies de la línia R3 fins a Ripoll. Casadesús ho ha dit després que els partits que formen part del Govern han rebutjat la proposta de resolució que el diputat de CiU ha defensat aquest matí a la Comissió de Política Territorial per instar el Govern a “fer les gestions necessàries davant Renfe per tal que la línia R3 de l’eix ferroviari Barcelona-La Tor de Querol estengui el servei de rodalies fins a Ripoll”.
La proposta ha estat rebutjada pel tripartit tot i l’oferiment de Casadesús d’introduir-hi una transacció pel que fa al temps i al com de l’execució. Amb la finalitat de mantenir el sentit de la proposta original, i amb la voluntat d’aconseguir el suport del Govern per a una acció que es considera necessària per a la comarca del Ripollès, Casadesús ha proposat afegir en el text que o bé aquest desdoblament es contempli a mig o llarg termini o bé que es tingui en compte en el proper Pla de transports de viatgers. Tal i com ha comentat Casadesús, “el que importa no és tant quan es faci sinó que es faci”, així com també ha explicat que “el Pla de transports de viatgers ja contempla el perllongament del servei de rodalies des de Vic fins a Torelló i, per tant, seria possible que arribés fins a Ripoll”.
Casadesús s’ha mostrat decebut davant la negativa del Govern i ha lamentat que “no hi ha voluntat política, ja que si hi hagués un interés real haguessin acceptat la proposta de CiU de fer-ho encara que no estigui acotat en el temps”. “El que és realment fonamental no és quan sinó que Ripoll pugui disposar d’un servei de rodalies”. Tal i com ha recordat el diputat, històricament s’ha defensat que no es tanqués aquesta línia, que es mantingués el seu caràcter internacional (de Barcelona fins a París) i finalment que el desdoblament arribés fins a Ripoll, però actualment “només està garantit fins a Torelló”.
Casadesús també ha destacat la importància d’aconseguir que el servei de rodalies arribi fins a Ripoll “perquè aquesta circumstància afecta molt greument el transport ferroviari i també el viari, amenaçant la capacitat de desenvolupament econòmic de les comarques de muntanya i limitant les seves possiblitats d’intercanvi”.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a