Plànols ferroviaris de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 27/06/2010 11:22

He fet a mà el plànol de St Genís.
No es 100% a escala però si fa no fa, pot servir, la configuració de les agulles de la zona de cotxera (vies 1 a 6) l'he tret de la wiki.
Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 27/06/2010 11:35

Les vies de l'antic traçat del Trambaix a l'alçada d'Ernest Lluch seran retirades el juliol.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 27/06/2010 11:39

122-042-132 ha escrit: - Banc té andana al costat Llobregat; també, oficialment quan és va construir, el nom de l'estació era "Beates", per un convent que hi havia a prop; crec que potser seria interessant fer-ne esment. El nom de Banc és un invent posterior.
Jo no tocaría massa el tema de Banc, i deixaria sense nom l'estació.

Per cert, tant correos com fernando han de portar el nom en castellà.

Les cotxeres de Roquetes son tal qual les teniu a l'esquema de la Wiki. Entre la via 7 i l'andana de l'estació hi ha un mur.

EDITO: Em sembla que el dipòsit de Sant Genís de la L5 està incorrecte, falta una via.



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 106
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 30/06/2010 12:03

Gràcies a tots per les vostres aportacions! =)
I un agraïment especial per en 122-042-132, que ens ha aclarit més d'un i més de dos dubtes amb la seva col·laboració via mail.

Fruit de tot açò i del gran treball de l'autor, en Franklin Jarrier, vet aquí la cinquena versió!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr5.pdf

- Ens falten agulles de l'L9&10
- Manquen per afegir en 'representació simple' (com p.ex. a L2 més enllà de Badalona PF) altres extensions de les quals no estem segurs (o de les quals ens en manquen detalls)
- Hi ha alguns comentaris en rosa nous (però molts que desapareixen també ;)

Vet aquí els nostres dubtes llistats:

L1:
1. Les noves cotxeres de l'Hospital de Bellvitge quan s'inauguren? O ja es fan servir? L'última data oficial que hem trobat deia "2009" com a previsió d'inauguració.
2. I en tot cas algú té idea de la seva configuració de vies, així com de la cua de maniobra?

L2:
3. A Badalona PF la configuració de vies és correcta?
4. Gorg L10 està situada físicament per sobre de Gorg L2?

L4:
5. Les estacions fantasmes us semblen bé així?

L5:
6. Podeu confirmar que les cotxeres de Vilapicina estan correctes? I el taller de Sagrera L1?

L6&7:
7. Estem plantejant-nos de treure l'estació fantasma de "Gràcia I". Era en superfície i potser per les seves característiques tindria millor cabuda en un mapa de Rodalies semblant al que fem, que està més centrat en Metro i Tram. Algú s'hi oposa i per què? ;)
8. En sabeu quelcom més de l'esquema de vies de les cotxeres FGC de Sarrià?

L9&10:
9. Les cotxeres de l'L10 s'anomenen simplement "Cotxeres de la Zona Franca", oi?
10. Sabeu quelcom de les agulles que hi manquen, en aquestes línies?

Trambaix:
11. Les cotxeres es diuen "Cotxeres de Bon Viatge"?
12. Algú ens pot confirmar la nova configuració de vies d'Ernest Lluch?

Trambesòs:
13. L'agulla de l'estació de Besòs està ben situada?
14. Nom de les cotxeres? "Cotxeres de la Central Tèrmica"?

PD: Aclarir que sabem que Santa Eulàlia va substituir Bordeta-Cocheras, però creiem que en emplaçaments lleugerament diferents, m'explico:
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50 (2)
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80 (2)
Foto aèria actual de Santa Eulàlia
A la configuració original, hi havia una sola via/andana, que amb els anys sembla que es van duplicar. Per això hem dibuixat d'aquesta forma l'estació fantasma... corregiu-nos si ens hem equivocat, però. En quant a l'emplaçament, a les primeres fotos s'hi veu com Bordeta-Cocheras estava situada més enllà dels tallers encara avui existents. En canvi, a la foto aèria s'hi veu que Santa Eulàlia està a la mateixa alçada que els tallers. Per tant, Santa Eulàlia va substituir tant Bordeta-Cocheras com Bordeta, a mig camí si fa no fa... o així ho hem interpretat, però potser ens equivoquem? ;)

Això és tot per avui, salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 30/06/2010 13:21

No estic del tot segur amb el següent esquema, pero crec que aixi és Badalona|Pompeu Fabra. ;)
Imatge

Desconec si realment hi ha la Bretelle, encara que estic segur de que hi han 3 vies i no hi ha cua de maniobres.

Per cert, Gorg L10 està a un nivell superior de Gorg L2.



carto.metro
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: carto.metro » Dijous 01/07/2010 0:02

pcongre ha escrit:Gràcies a tots per les vostres aportacions! =)
I un agraïment especial per en 122-042-132, que ens ha aclarit més d'un i més de dos dubtes amb la seva col·laboració via mail.

Fruit de tot açò i del gran treball de l'autor, en Franklin Jarrier, vet aquí la cinquena versió!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr5.pdf
I gràcies a pcongres que van fer totes les traduccions (i molt) per a mi ^^

Franklin



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 01/07/2010 8:33

De la L9/L10 et pot servir l'esquema de vies que tinc a la web, que està confirmat pel tram La Sagrera-Can Zam/Gorg. La resta és segons el plànol de vies d'ifercat, que no se sap si es modificarà o no.

http://www.trenscat.com/tmb/metrol9_ct.html



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 01/07/2010 12:00

Trenscat ha escrit:De la L9/L10 et pot servir l'esquema de vies que tinc a la web, que està confirmat pel tram La Sagrera-Can Zam/Gorg. La resta és segons el plànol de vies d'ifercat, que no se sap si es modificarà o no.
Et falta una estació entre Cal Saio (CSA) i El Prat|Intermodal (PLL).

En quant als esquemes de la L9, només tinc aquests del tram Aeroport T1-Eixample Nord-Europa|Fira (crec que tot i l'error corresponen amb els de Trenscat):
Aeroport T1-Eixample Nord
Eixample Nord-Europa|Fira



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 05/07/2010 22:21

pcongre ha escrit:Esquema de vies de les antigues cotxeres de Lesseps? Número de vies que tenia, ni que sigui? :smile3
A la pàgina web del Gran Metro hi ha una secció dedicada a les cotxeres de Lesseps (a instalaciones singulares). Allà hi podràs trobar l'esquema de vies ;) .



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 06/07/2010 0:00

les cotxeres de Lesseps eren del tipus carro-transbordador: el cotxe sortia de l'elevador, passava al carro que l'encara a la porta de la nau on havia d'arribar.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 06/07/2010 0:13

BCN2008 ha escrit:
pcongre ha escrit:Esquema de vies de les antigues cotxeres de Lesseps? Número de vies que tenia, ni que sigui? :smile3
A la pàgina web del Gran Metro hi ha una secció dedicada a les cotxeres de Lesseps (a instalaciones singulares). Allà hi podràs trobar l'esquema de vies ;) .

intento entrar on has dit però em surt "en construcció".



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimarts 06/07/2010 0:27

El LLOP ha escrit:
BCN2008 ha escrit:
pcongre ha escrit:Esquema de vies de les antigues cotxeres de Lesseps? Número de vies que tenia, ni que sigui? :smile3
A la pàgina web del Gran Metro hi ha una secció dedicada a les cotxeres de Lesseps (a instalaciones singulares). Allà hi podràs trobar l'esquema de vies ;) .

intento entrar on has dit però em surt "en construcció".
A mi també em passaba. Per solucionar-ho has d'estar a la pàgina web on hi han tots els enllacos i prémer actualitzar ;) .

Espero que et funcioni, llavors :topic



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 06/07/2010 0:29

pcongre ha escrit:
PD: Aclarir que sabem que Santa Eulàlia va substituir Bordeta-Cocheras, però creiem que en emplaçaments lleugerament diferents, m'explico:
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50 (2)
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80 (2)
Foto aèria actual de Santa Eulàlia
A la configuració original, hi havia una sola via/andana, que amb els anys sembla que es van duplicar. Per això hem dibuixat d'aquesta forma l'estació fantasma... corregiu-nos si ens hem equivocat, però. En quant a l'emplaçament, a les primeres fotos s'hi veu com Bordeta-Cocheras estava situada més enllà dels tallers encara avui existents. En canvi, a la foto aèria s'hi veu que Santa Eulàlia està a la mateixa alçada que els tallers. Per tant, Santa Eulàlia va substituir tant Bordeta-Cocheras com Bordeta, a mig camí si fa no fa... o així ho hem interpretat, però potser ens equivoquem? ;)

Això és tot per avui, salut!

l'estació de Santa Eulàlia va patir moltes ampliacions i reformes. La seva ubicació metre es deia Bordeta-Cocheras i Santa Eulàlia no va canviar, però va patir moltes reformes: va ampliar el nombre de vies, es va cobrir, se li van allargar les andanes diferents cops, etc. Les quatre fotos que has posat corresponen a Santa Eulàlia, el que passa es que les dues últimes corresponen a la última ampliació d'andanes, que es va fer en direcció Bordeta, per la qual cosa la ubicació de l'estació no va canviar mai. A la fot es pot veure l'estació original amb les andanes ja perllongades però encara sense la coberta que es veu a les dues fotos en color que has penjat més a dalt.



Imatge



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 06/07/2010 7:47

Hola,

La página es muy pero que muy farragosa de navegar, pero muy interesante y con datos estupendos de esos que deberían ser públicos pero que muchos guardan escondidos para que no los vea nadie y solamente los conozcan ellos. Habra que seguir consultándola.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 06/07/2010 8:34

BCN2008 ha escrit:
Trenscat ha escrit:De la L9/L10 et pot servir l'esquema de vies que tinc a la web, que està confirmat pel tram La Sagrera-Can Zam/Gorg. La resta és segons el plànol de vies d'ifercat, que no se sap si es modificarà o no.
Et falta una estació entre Cal Saio (CSA) i El Prat|Intermodal (PLL).

En quant als esquemes de la L9, només tinc aquests del tram Aeroport T1-Eixample Nord-Europa|Fira (crec que tot i l'error corresponen amb els de Trenscat):
Aeroport T1-Eixample Nord
Eixample Nord-Europa|Fira
Tens raó, em vaig deixar l'estació d'Eixample-Nord o Centre Direccional! Gràcies per l'avís, ho modificaré perquè tot quadri ;)



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 106
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 07/07/2010 22:16

Hola de nou, companys! =)
Ja està llesta la sisena versió, heus-la aquí!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr6.pdf

Coses noves:
-Límits del terme municipal de Barcelona i esquema terminals aeroport.
-Serveis S d'FGC Vallès, fins a La Floresta.
-Tercera via desapareguda de Plaça Espanya L1 (Font: El Bandero, http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... ia_29.html)
-Correcció Correos (Font: El Bandero, http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... eos-2.html)
-Correcció Santa Eulàlia (Font: El Llop, i tants d'altres que ens ho havíeu mirat de fer entendre abans :) confirmeu que ara estigui bé, si us plau!)
-Tallers de Lesseps (Font: granmetro.es, gràcies a BCN2008)
-En principi, hem optat per ometre els noms originals de les estacions, com el de Beatas en el cas de Banco. (Hem d'agrair-li peremptòriament per l'apunt del seu nom projectat a en 122-042-132, però!)

Coses per fer:
-Alguna extensió a "mitjà termini", representada en aquest cas sense detallar. (L3 a St Feliu i L1 a El Prat-Estació, per exemple)
-Rodalies, també molt esquemàticament.
-FGC més enllà de Molí Nou L8.

Dubtes pendents:
L1:
1. Seguim sense trobar detalls dels tallers d'Hospital de Bellvitge, qualsevol dada és útil...
2. Fondo és del 12/02/1992, oi?
L2:
3. Si no m'equivoco, La Pau-Pep Ventura és del 22/04/1985, quan encara era part de l'L4, però algú em sap dir si La Pau L2 és del 01/10/2002, potser?
4. Esperem amb candeletes la confirmació de l'esquema de vies de Badalona PF quan l'inaugurin aquest 'capde' ;)
L3:
5. Algú pot confirmar o desmentir la data d'inauguració del tram Tarragona-Zona Universitària? 20/01/1975 ó 20/02/1975, potser? :S
L6:
6. Ens manquen les dates d'inauguració exactes.
7. Ens anirien bé més detalls sobre les que foren les cotxeres de Sarrià d'FGC.
L10:
8. Tot i el poti-poti de noms extraoficials de l'L9&10... "Tallers de la Zona Franca" té la vostra aprovació com a nom de les cotxeres? =)
Trams:
9. Propostes de noms millors per les seves cotxeres?

Crec que això és tot, un cop més gràcies a tots per les vostres aportacions!! Salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 07/07/2010 22:43

Les dates de les inauguracions crec que les tens a la wiki.
Falta l'andana estreta de Correus.
Treball impecable les cotxeres de Lesseps. :plas
L'estació de la L9/L10 de "Park Güell" , jo li cambiaria el nom per un que estigués en Català.
A l'estació de La Sagrera de la L4 (actualment de la L9/L10) té les andanes superposades, igual que a altres estacions de la L9.
Crec que ja no falta res més. ;) :ok



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/07/2010 22:57

BCN2008 ha escrit:L'estació de la L9/L10 de "Park Güell" , jo li cambiaria el nom per un que estigués en Català.
Ara per ara, la denominació que es veu més sovint a la documentació oficial és "Muntanya", tot i que no posaria la mà al foc de que sigui la definitiva.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 07/07/2010 22:59

Guigui ha escrit:
BCN2008 ha escrit:L'estació de la L9/L10 de "Park Güell" , jo li cambiaria el nom per un que estigués en Català.
Ara per ara, la denominació que es veu més sovint a la documentació oficial és "Muntanya", tot i que no posaria la mà al foc de que sigui la definitiva.
Muntanya|Par(c|k) Güell? xD



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 07/07/2010 23:07

Trobo que és el plànol ferroviari de Barcelona més maco que he vist mai.

Trobo a faltar, però, la xarxa de via ampla.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”