Projectes descartats de ferrocarrils a Catalunya

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Projectes descartats de ferrocarrils a Catalunya

Entrada Autor: wefer » Dissabte 28/08/2010 0:47

Ferrocarril Transversal de Cataluna SA, fundador, 1883:

Imatge

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 28/08/2010 0:55

Aquí hi ha més informació sobre aquest projecte: http://www.raco.cat/index.php/resclosa/ ... 7217/27051 I atenció a un paràgraf a la pàgina 6: es van arribar a començar obres!
LES OBRES REALITZADES
[...]Encara que el Ferrocarril Transversal del Principat de Catalunya fou un projecte frustrat,
en una petita part del trajecte es treballà de valent en obres destinades al pas de la via. Les obres
començaren el dia 9 d’agost del 1883, a les quatre de la tarda, al terme municipal de Vilarodona[...].

[...]Segurament devien estar fent els embornals de desguàs, fets amb voltes de totxo i parets
de pedra, molts dels quals encara son visibles.[...]



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/09/2010 20:21

Ja sé que la conyeta és inevitable, però no, no hi ha relació amb certa marca de whisky :x , sinó que es tracta d'un projecte de ferrocarril que havia d'enllaçar Balaguer i Puigcerdà, i que no es va arribar a dur a terme, avui ho he descobert en aquest nou i interessant bloc, http://ferrocarrilscatalansjb.blogspot. ... ament.html , a on enllaça amb una notícia de La Vanguardia a on se'n parlava:

EL COMENÇAMENT

En aquells moments del final del segle XIX corrien certs temps alterats per l’Àfrica a on hi havia una guerra en la que, en certa manera hi estava implicada mitja Europa: la guerra dels bòers a Sud-Àfrica.


A Catalunya, l’activitat comercial i industrial era força important i les iniciatives sorgien per arreu.

Vet aquí que uns personatges amants del ferrocarril i vinculats amb la indústria alimentària, després d’un acurat estudi de possibilitats es van proposar iniciar una companyia ferroviària que trenqués l’esquema radial que anava agafant la xarxa del ferrocarril a Catalunya i acostar el tren a les comarques del Alt Urgell i a la Cerdanya, encara que en aquell moment ja en tenien coneixement del projecte de Ripoll a Ribes de Fresser, encara que no estava ni sol•licitat el projecte, però que indicava quina seria la tendència. Ja feia temps que Espanya estava interessada en travessar els Pirineus.

Així doncs, resulta que el Senyor Josep Bosch i Vicens, que havia fet les Índies, amb el capital del que disposava en escreix, decidí iniciar el projecte de fer una línia que unís Balaguer amb Puigcerdà i amb les mines de Toralles a Sant Joan de les Abadesses.

Just el primer dia del any del 1900 va comunicar-ho a la premsa com es pot veure en la reproducció de La Vanguardia.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/10/2011 16:07

Llegiu aquest tweet, en sabeu més?

artcoleccionism gaumond_art
@TMB_Barcelona Hola!Teniu notícia alguna d'1 projcte d Ferrocarril Metropolità Circular d'Abril d1925 fet x l'enginyr Antonio Acuña? Gràcies

@TMB_Barcelona TMB
@artcoleccionism Hi va haver projectes d'ampliació del metro que van quedar aturats als anys 30 i 40 per la crisi econòmica i la guerra.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 06/08/2017 16:42

Al·lucineu amb aquesta proposta de ferrocarrils de 1919 de la Mancomunitat
xarxa_ferroviaria_1919.jpg
xarxa_ferroviaria_1919.jpg (315.83 KiB) Visualitzat 3253 cops



Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Diumenge 06/08/2017 18:43

Oriolix ha escrit:Al·lucineu amb aquesta proposta de ferrocarrils de 1919 de la Mancomunitat
xarxa_ferroviaria_1919.jpg
Al 1919 això era un projecte de futur raonable. En canvi, pensar que totes les famílies disposarien d'un automòbil propi per a anar per carretera a més de 100 qms/h entrava dins el terreny de la ciència ficció. I ja ho veieu!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”