Projecte de tramvia al Bages

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Por a la retallada

Entrada Autor: brito_cat » Dijous 03/06/2010 13:03

Regió7
Polítics i societat civil reclamen junts que el projecte del tramvia no s´aturi
Amb un manifest unitari, el Bages demana que es garanteixi el calendari previst del projecte

DAVID BRICOLLÉ/MANRESA
Garantir que el projecte del tramvia del Bages no serà víctima de les retallades pressupostàries i que es complirà el calendari inicialment previst. És a dir, que l'any vinent es disposarà del projecte executiu i que el nou transport serà una realitat el 2015.
Amb aquest objectiu administracions, agents polítics, econòmics i socials de la comarca van fer públic ahir un manifest conjunt per reclamar que aquesta infraestructura no tingui aturador.
Amb aquest gest es volia deixar ben clara la unitat que hi ha al Bages per tenir tramvia, i perquè aquesta sigui una de les cartes de què disposi la comarca per ser competitiva. "El Bages estaríem molt amunt en un rànquing de les comarques més pacients, però la idea d'aprofitar les línies de tren de Súria i Sallent fa més de vint anys que l'hem posat damunt la taula", va destacar el president del Consell Comarcal, Josep Candàliga.
En la lectura del manifest hi eren presents l'alcalde de Manresa, Josep Camprubí; el president de la Cambra de Comerç, Pere Casals; i representants de diferents partits polítics i del teixit econòmic, com l'empresari Fèlix Salido.
Camprubí va deixar clar que "ningú no ens ha dit que el calendari que hi havia damunt la taula no fos el bo", però des de la comarca s'ha volgut fer un pas endavant i anticipar-se a qualsevol intenció per part de la Generalitat, responsable del projecte, que passés per demorar-lo més enllà del previst.
El manifest no només exigeix que el tramvia avanci, sinó que fa costat a les al·legacions que hagi presentat cadascun dels municipis afectats i, a més, demana millores que abasten el conjunt del projecte. Així, es posa de manifest la necessitat de crear aparcaments dissuasius a Sallent, a Súria i a la zona del Congost de Manresa "per afavorir la intermodalitat i l'accés" a la capital del Bages. També es reclama que l'accés a qualsevol dels recorreguts del futur tramvia es faci sense que calgui fer transbordaments a les estacions dels Catalans i de Renfe. A més, polítics i societat civil i econòmica bagenca posen en relleu en el manifest que el projecte s'ha d'entendre "com el punt de partida" d'una xarxa de tramvia més extensa, i en aquest sentit es reclama que "es comenci a treballar" en nous ramals cap a Sant Fruitós i Navarcles, cap a Balsareny i Navàs i cap a Sant Vicenç i el Pont de Vilomara.



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dilluns 22/11/2010 14:39

brito_cat ha escrit:A més, polítics i societat civil i econòmica bagenca posen en relleu en el manifest que el projecte s'ha d'entendre "com el punt de partida" d'una xarxa de tramvia més extensa, i en aquest sentit es reclama que "es comenci a treballar" en nous ramals cap a Sant Fruitós i Navarcles, cap a Balsareny i Navàs i cap a Sant Vicenç i el Pont de Vilomara.
I això què vol dir; ressucitar l'antic carrilet?
Així l'únic que s'aconseguiria és pintar la infraestructura d'una altra manera (electrificada, trens moderns, trams urbans, etc.).
A mi em smbla bé la idea de fer arribar el tren al Berguedà, però no en tranvia; jo crec que seria millor fer un suburbà o rodalies.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 08/07/2016 18:06

Jo sóc partidari de fer el traçat de Súria i Sallent com tren convencional (una línia més per la Llobregat-Anoia d'FGC) però també entenc que depèn de la velocitat comercial, i a més, ja que l'única estació que para per Manresa que no es una principal i és l'única viable per aconseguir les propostes que sempre he pensat per fer un Solsona/Berga-Barcelona, es Manresa-Viladordis. Si es fa el TRAMBages jo crec que seria interessant fer arribar també el tren-tram fins a Solsona i Berga, i crec que seria bò ja que podrien fer una ampliació fins a Bagà o Guardiola de Berguedà, així pot fer enllaç el tren turístic de l'Alt Llobregat, ja que arribaba allà en el passat.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 08/07/2016 20:57

Carlos González ha escrit:Jo sóc partidari de fer el traçat de Súria i Sallent com tren convencional (una línia més per la Llobregat-Anoia d'FGC) però també entenc que depèn de la velocitat comercial, i a més, ja que l'única estació que para per Manresa que no es una principal i és l'única viable per aconseguir les propostes que sempre he pensat per fer un Solsona/Berga-Barcelona, es Manresa-Viladordis. Si es fa el TRAMBages jo crec que seria interessant fer arribar també el tren-tram fins a Solsona i Berga, i crec que seria bò ja que podrien fer una ampliació fins a Bagà o Guardiola de Berguedà, així pot fer enllaç el tren turístic de l'Alt Llobregat, ja que arribaba allà en el passat.
Estoy de acuerdo que los trayectos Manresa-Berga y Manresa-Solsona podrían ser interesantes como prolongación de la línea del Ll-A, pero creo que justamente sería más interesante hacerla como tren-tranvía por una serie de razones:

Un tren convencional, de ancho métrico o no, sería muy difícil de integrar en las zonas urbanas de las principales poblaciones. Un tren-tranvía al acercarse a un pueblo puede integrarse en la carretera y así pasar por el medio del pueblo. Tampoco hay en la zona problemas de tráfico como para que la circulación mixta a tramos tuviera que ser un gran problema, ya que el tráfico de paso tiene la C-16.

No hace falta gran capacidad como para necesitar vehículos más grandes que tipo tranvía de 30 o 60 metros.

En Manresa se podría hacer una prolongación de tranvía desde Manresa-Baixador, que bajara hasta el río y llegara a la estación de Renfe de Manresa. Si se hace un enlace coordinado con un semidirecto a Barcelona, el trayecto completo ganaría competitividad frente a un trayecto hasta Barcelona por la Ll-A.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 12/07/2016 23:06

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... jMNWaAb5FE
Aquí he fet un plànol en el My Maps de com podria ser el TRAMBages, però jo faria també ampliacions per Solsona i per Berga, també crec que seria bó ampliar-la fins a Bagà o Guardiola de Berguedà per fer correspondència amb el tren turístic de l'Alt Llobregat (com abans es feia). Tenia pensat en que n'hi hagués un traçat alternatiu, Manresa-Sant Fruitós-Navarcles-Artés, crec que seria un bon traçat ja que faria bona connexió a Manresa i sobretot a l'estació Manresa-Alta, que seria la parada principal de tot el tren-tram, ja que podria finalitzar la línia R5 fins allà, i deixant Manresa-Baixador, o una parada a prop de l'actual Manresa-Baixador que fos operada per el tren-tram.

He fet en el mapa també un dibuix de la R5, però obviament amb les parades que crec que tindrien que fer. Dieu-me què us sembla i altres idees, gràcies :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 13/07/2016 0:41

Carlos González ha escrit:https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... jMNWaAb5FE
Aquí he fet un plànol en el My Maps de com podria ser el TRAMBages, però jo faria també ampliacions per Solsona i per Berga, també crec que seria bó ampliar-la fins a Bagà o Guardiola de Berguedà per fer correspondència amb el tren turístic de l'Alt Llobregat (com abans es feia). Tenia pensat en que n'hi hagués un traçat alternatiu, Manresa-Sant Fruitós-Navarcles-Artés, crec que seria un bon traçat ja que faria bona connexió a Manresa i sobretot a l'estació Manresa-Alta, que seria la parada principal de tot el tren-tram, ja que podria finalitzar la línia R5 fins allà, i deixant Manresa-Baixador, o una parada a prop de l'actual Manresa-Baixador que fos operada per el tren-tram.

He fet en el mapa també un dibuix de la R5, però obviament amb les parades que crec que tindrien que fer. Dieu-me què us sembla i altres idees, gràcies :ok
Dues objeccions, i les dues es poden fer amb una pregunta. Valoro l'esforç de fer propostes, i de fet en fas de força interessants. Però veient aquesta em ve al cap la pregunta de si penses i analitzes una mica abans de fer una proposta:
- Fas les línies seguint el curs de la carretera moltes vegades, sense entrar a valorar mínimament el terreny que hi ha, la orografia, etc. Entre Cercs i Sant Jordi de Cercs traces la línia paral·lela a la carretera, quan no hi ha ni espai ni el terreny ho permet. Allà la via hauria de travessar en túnel. Personalment deixaria el ferrocarril a Berga. Més amunt no veig que estigui suficientment justificat i seria bastant costós de fer, doncs hi ha el pantà de la Baells i no hi ha espai suficient per fer-lo passar per superfície en gaire tros, al haver-hi ja construïda la carretera.
- Per mi no està justificada una línia a Artés. Es poden crear busos d'aportació des d'Artés i Navarcles cap a Manresa. Probablement molta d'aquesta gent es desplaci cap a aquestes població per feina/oci, i així ja soluciones la mobilitat d'una forma prou eficient, i acostes alhora els que necessitin el tren per anar fora de Manresa.


Salutacions,

Oriol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 13/07/2016 1:32

oriolp13 ha escrit:- Per mi no està justificada una línia a Artés. Es poden crear busos d'aportació des d'Artés i Navarcles cap a Manresa.
Que ja existeixen... Navarcles té un autobús cada mitja hora a Manresa. Artés té un cada hora i cada dues hores mitja hora (és a dir: entre Calders i Manresa circula un autobús cada hora, d'allà continuen cada dues hores a Moià i Monistrol de Calders, a part entre Artés i Manresa també hi ha l'autobús que va a Santa Maria d'Oló cada dues hores, que surt a la mitja hora que no circulen les altres dues línies).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 13/07/2016 8:43

Us recordem que el subfòrum on es troba aquest fil no contempla propostes. Per aquest tema, i atès que darrerament han proliferat les propostes de foraires, diferenciades de la realitat i de projectes més o menys concrets presentats per autoritats més o menys competents, es va crear un subfòrum propi.

Si voleu parlar de propostes, feu-ho al subfòrum corresponent, però no aprofiteu l'avinentesa de fils existents per a reorientar-los (i desviar-los del tema original).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 26/12/2016 21:06

Una pregunta, creieu que s'hauria d'ampliar fins a Berga el tren-tram proposat TRAMBages o deixar-ho morir a Sallent??
:hola Salutacions


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 22/03/2020 0:28

Carlos González ha escrit:
Dilluns 26/12/2016 21:06
Una pregunta, creieu que s'hauria d'ampliar fins a Berga el tren-tram proposat TRAMBages o deixar-ho morir a Sallent??
:hola Salutacions
Jo crec que hauria d'acabar a Sallent (i a Súria l'altre ramal). Com a màxim allargar les línies fins els nuclis urbans d'aquestes dues poblacions. Si es veiés que té èxit, llavors no veuria malament estudiar un perllongament del ramal de Sallent fins a Berga, però així de primeres crec que és massa arriscat.

Per cert, algú sap com està el projecte del TramBages? Em temo que deu estar en un calaix agafant pols oi?
torres997 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 22/03/2020 13:29, en total s’ha editat 1 vegada.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 22/03/2020 0:46

Buff... Fa quatre anys que em cites aquest missatge al fòrum :) :) :)

Malauradament el projecte és res més que una cortina de fum i ara et diria el mateix que acabes de dir, a més... la comarca del Berguedà segons un professor d'història em va explicar que és una de les comarques menys productives de Catalunya i malauradament hauria perdut el ferrocarril per aquest motiu... (realment no sé si era el motiu principal)

Llavors la demanda potser seria millor adequada en busos, en quant als ramals de Súria i Sallent, sí que faria que almenys allargar el recorregut pels nuclis urbans de Súria i Sallent.

Gràcies al Webmachine, a la pàgina de trenscat vaig veure que en dies de fira, hi havia trens especials que paraven als voltants de Santpedor.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 22/03/2020 13:35

Carlos González ha escrit:
Diumenge 22/03/2020 0:46
Buff... Fa quatre anys que em cites aquest missatge al fòrum :) :) :)

Malauradament el projecte és res més que una cortina de fum i ara et diria el mateix que acabes de dir, a més... la comarca del Berguedà segons un professor d'història em va explicar que és una de les comarques menys productives de Catalunya i malauradament hauria perdut el ferrocarril per aquest motiu... (realment no sé si era el motiu principal)

Llavors la demanda potser seria millor adequada en busos, en quant als ramals de Súria i Sallent, sí que faria que almenys allargar el recorregut pels nuclis urbans de Súria i Sallent.

Gràcies al Webmachine, a la pàgina de trenscat vaig veure que en dies de fira, hi havia trens especials que paraven als voltants de Santpedor.
Ara que ho dius, sí que és veritat que hi ha hagut circulacions especials pels ramals de Súria i de Sallent... algú sap si se'n tornaran a fer?


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 22/03/2020 17:06

torres997 ha escrit:
Diumenge 22/03/2020 13:35
Ara que ho dius, sí que és veritat que hi ha hagut circulacions especials pels ramals de Súria i de Sallent... algú sap si se'n tornaran a fer?
Actualment això ja és ciència ficció. D'entrada FGC ja no te els MAN, i que facin un tren de locomotora + 213 (o per què no, la 211 retirada, que no seria la primera vegada) és altament improbable. No crec que hi hagi pas cap tipus d'interès pels temes de sempre.


El metro de Barcelona amb motoristes!

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 22/03/2020 19:07

Miquel ha escrit:
Diumenge 22/03/2020 17:06
torres997 ha escrit:
Diumenge 22/03/2020 13:35
Ara que ho dius, sí que és veritat que hi ha hagut circulacions especials pels ramals de Súria i de Sallent... algú sap si se'n tornaran a fer?
Actualment això ja és ciència ficció. D'entrada FGC ja no te els MAN, i que facin un tren de locomotora + 213 (o per què no, la 211 retirada, que no seria la primera vegada) és altament improbable. No crec que hi hagi pas cap tipus d'interès pels temes de sempre.
Difícil no és. Sense anar més lluny, el 2008 (no sé si s'ha fet posteriorment), van fer una circulació especial per la línia de Sallent amb una locomotora 254 i una unitat 211 acoblada. Una altra cosa és, com dius, que no hi hagi voluntat, cosa que és bastant trist...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 24/03/2020 16:19

Els missatges que parlaven de la proposta de xarxa del tramvia han sigut moguts a un fil adient del subfòrum que correspon: https://www.transport.cat/viewtopic.php ... 37#p287837


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”