Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 26/01/2011 18:00

Imatge

Aquesta és la passarel·la provisional que dintre de poc s'estrenarà per substituir el pas subterrani. Ja veurem com s'ho fa algú que porti un carro, una bicicleta o tingui problemes de mobilitat, ja ni parlar-ne dels PMR, doncs pujar i baixar això serà la única alternativa ja que han eliminat totes les passarel·les a nivell existens a l'estació.

De mentres les obres continuen avançant i s'ha començat a excavar el forat del que serà el nou pas subterrani.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 26/01/2011 19:43

L´estació de la foto és Badalona o Montgat?



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 26/01/2011 21:30

M'havia descuidat de dir-ho, és Badalona :oops:



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dijous 03/02/2011 0:15

El pas superior provisional de Badalona ja es troba operatiu



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 03/02/2011 0:47

Avui passant per Passeig de Gràcia he vist com hi ha un trosset d´andana alta construïda, a l´andana direcció Estació de França, zona sortida Roger de Llúria.
Només és un trosset petit, sembla com si sigui una obra en plan test, o com si hàgin començat, però vagin molt a poc a poc.
La resta de l´andana està encara amb les plataformes provisionals.

Per cert, tres estacions on convindria aixecar andanes són Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat, i Rubí.
A Sant Cugat s´ha de fer alpinisme per pujar al Civia!!



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 03/02/2011 10:41

437.001 ha escrit:

Per cert, tres estacions on convindria aixecar andanes són Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat, i Rubí.
A Sant Cugat s´ha de fer alpinisme per pujar al Civia!!
A l'andana direcció Barcelona s'ha de fer alpinisme,peró a l'andana direcció Martorell que jo recordi vaig baixar del Civia sense gaire problemes.El mateix que a Rubí,suposo que com les dues estacions estàn en corba.I olvida't fins no se quan de que apujin les andanes de certes estacions,que l'Adif no vol saber res de les estacions de l'R3,R4 i R7,de moment.

Tot i aixó,personalment no voldria que s'apujin les andanes en certes estacions,ja que són andanes amb boniques rajoles.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/02/2011 10:43

Et refereixes a les del logo Renfe? Doncs que busquin rajoles iguals, encara que és massa difícil.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 03/02/2011 21:49

Mako448 ha escrit:
A l'andana direcció Barcelona s'ha de fer alpinisme,peró a l'andana direcció Martorell que jo recordi vaig baixar del Civia sense gaire problemes.El mateix que a Rubí,suposo que com les dues estacions estàn en corba.I olvida't fins no se quan de que apujin les andanes de certes estacions,que l'Adif no vol saber res de les estacions de l'R3,R4 i R7,de moment.
Precisament per això, convé no oblidar-se´n!!! :martell2 :)
Tot i aixó,personalment no voldria que s'apujin les andanes en certes estacions,ja que són andanes amb boniques rajoles.
Molt maques, molt vintage i tot el què tu vulguis, però si plou o gela, patinen que dóna gust.
En aquest aspecte, sóc molt més pràctic: andana de ciment, amb una vora ben rugosa per patinar com menys millor, i banda groga ben visible.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/02/2011 19:38

Per fi! Estació més tenebrosa em sembla que no n'hi ha a Barcelona ciutat!

A la web d'Adif:

Se invertirán más de 2,3 millones de euros en la adaptación de los cuatro accesos exteriores de la estación y en la instalación de ascensores y escaleras mecánicas

Adif inicia las obras de mejora de la accesibilidad en la estación de El Clot Aragó (Barcelona)


03-febrer-2011..- Adif ha iniciado las obras de mejora de la accesibilidad en la estación de El Clot Aragó que cuentan con una inversión de 2.354.980,4 euros. Los trabajos comprenden el recrecido de los andenes y la mejora de los accesos para favorecer el flujo de viajeros.

Estas actuaciones se enmarcan en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña y que incluye la ejecución de inversiones para la modernización de estaciones y actuaciones para la mejora de líneas.

Asimismo, responden al compromiso del Ministerio de Fomento de realizar un plan global de inversiones para la mejora permanente de sus infraestructuras y estaciones de la red de cercanías de Barcelona, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus clientes y a los ciudadanos.

Las obras comprenden la adaptación de los andenes para compatibilizarlos con los nuevos trenes que se están incorporando a la red hasta cubrir los 200 m, lo que permite un acceso cómodo y seguro a los viajeros. Además, se instalará nuevo pavimento.


Por otro lado, se adecuarán los cuatro accesos a la estación para su uso por personas con discapacidad. Actualmente, el acceso a ambos andenes se realiza a través de una escalera fija y otra mecánica que comunican el vestíbulo con cada uno de ellos, y lo que se planea en el proyecto es sustituir ambas por otras escaleras con 30º de inclinación que posibiliten la instalación de ascensores.

Los trabajos contemplan también la realización de un levantamiento topográfico y la reposición de posibles afecciones con instalaciones ferroviarias.

En el vestíbulo, la actuación incluye la instalación de una escalera mecánica y un ascensor en el acceso a la plaza Canonge Rodó. Para poder ejecutar esta escalera mecánica, se plantea la demolición de parte de la escalera fija existente, reduciendo su ancho útil. Para facilitar la accesibilidad entre la estación de ferrocarril y el pasillo de comunicación con Metro, se han incluido dos pequeñas rampas que salvan los desniveles existentes entre el vestíbulo y el arranque de las escaleras que comunican con dicho pasillo. En este punto, se proyecta también la instalación de un ascensor que hará accesible la conexión con Metro, para lo que será necesario demoler la salida a la calle Aragó y reubicarla para que se pueda acceder a ese pasillo.

Además, se instalarán dos nuevas escaleras mecánicas en la salida Aragó-Meridiana para lo que también será necesario demoler parte de la escalera fija existente y reducir su ancho útil. Previo a la ejecución de estos trabajos será necesario desmontar las papeleras, bancos, carteles y demás mobiliario de la estación.

Por último, se recolocarán las máquinas de autoventa de billetes, que se desplazan por la redistribución proyectada en la zona de taquillas debido a la instalación del ascensor que comunica el vestíbulo con el andén de las vías 1 y 2. También se prevé el cambio de posición de los tornos de control de acceso.

Fases de los trabajos

Las obras comenzarán con el acondicionamiento de los vallados perimetrales, tras lo cual se procederá al desvío de los servicios afectados en el entorno de la plaza Canonge Rodó.
El lunes 7 de febrero se cerrarán los accesos de la salida 3 (plaza Canonge Rodó) y 2 (salida Aragó-Meridiana). Se estima que los trabajos se prolonguen durante cuatro meses.

La siguiente fase, una vez concluidas las actuaciones de la salida 2, se realizará en la calle Aragó, cuyo acceso permanecerá cerrado hasta la finalización de las obras.

Con el objeto de tener siempre abiertas dos salidas de la estación de El Clot Aragó, el inicio de los trabajos en la cuarta salida, la de El Clot, se producirá una vez que la actuación en Canonge Rodó haya concluido y este acceso haya quedado de nuevo apto para el uso de los viajeros.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/02/2011 19:54

De La Vanguardia en paper:

CARTAS DE LOS LECTORES

Estación de Badalona

IVÁN GARCÍA - Badalona
De siempre en la estación de Renfe de Badalona al final de los andenes había una rampa que permitía cruzar las vías. Esto era ideal para las personas a las que les costaba caminar, cuando ibas cargado con maletas y si llevabas el carro de la compra. Entonces, los pasajeros mirábamos a ambos lados y cruzábamos sin peligro. Nunca hubo ningún accidente ahí. Actualmente ese paso está eliminado. Ahora, además, el paso subterráneo está en obras. Así, han creado una pasarela, con andamios metálicos revestidos de goma, que se mueve a cada paso que das. Y unos amables vigilantes controlan que todo el mundo vaya por la pasarela. Da igual que el pasajero sea mayor o joven, que vaya con muletas o carrito de bebé, y no digamos si usa silla de ruedas. El único camino es subir y bajar por unas escaleras que tiemblan y donde hay peligro eléctrico en las alturas, según consta en los carteles.

¿Tan difícil es dejar un paso a nivel? Total, al que cruza sin mirar tanto le puede atropellar un tren, como un coche, un autobús... ¿Tenemos que pagar todos porque unos pocos actúen sin pensar y sin mirar? Lo único cierto es que donde había soluciones crean problemas.



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Divendres 04/02/2011 20:29

Molta raó té aquesta persona, l'Iván García. Teníem solucions i ara problemes. És la maleïda societat paternalista que ens sobreprotegeix.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 04/02/2011 22:38

No van dir cap allà al setembre que reformarien Sant Andreu Arenal?Per qué aquesta estació si que necessita una reforma urgent,a no se que estigui condenada a tancar-la,peró de moment no sembla que sigui aquest el camí(el del tancament vull dir).



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dissabte 05/02/2011 10:15

Començen les obres de remoladeació de la estació de La Llagosta.

La nova estació, en marxa


Les obres de construcció de la nova estació de tren de la Lla­gosta ja s’han posat en marxa. Es preveu que a mitjans d’octubre estigui enllestit el nou edifici de 400 metres quadrats –l’actual s’enderrocarà–, s’hagin reformat els andades i ins­tal·lat un ascensor per tal de facilitar l’accés a les persones amb mobilitat reduïda. La planta baixa acollirà les instal·lacions ferroviàries, els lavabos, els magatzems, la cafeteria, l’atenció al client, l’autovenda i el control i accés al pas inferior i a les andanes. El projecte també contempla perllongar les andanes, col·locar noves marquesines i llums i reformar el pas inferior. A més, s’instal·larà una tanca al llarg de les dues andanes.

La unió temporal d’empreses formada per Conservación de Vía e Infraestructura i Velasco Obras y Servicios és l’encarregada de construir l’estació. El pressupost, que va a càrrec del Ministeri de Foment, és de 3,1 milions d’euros.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dissabte 05/02/2011 18:11

A Manresa han reobert la guixeta de venda de bitllets suprimint la venda des del Bar. Abans d'obrir-la van estar reformant-la i ara és tot nou. Malauradament la resta de l'estació segueix en un estat força lamentable.



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dissabte 05/02/2011 19:16

pukyxd ha escrit:A Manresa han reobert la guixeta de venda de bitllets suprimint la venda des del Bar. Abans d'obrir-la van estar reformant-la i ara és tot nou. Malauradament la resta de l'estació segueix en un estat força lamentable.
Guixeta no existeix, és una taquilla.
Fa uns anys vaig ser a l'estació de Manresa i no la recordo gaire per dins. Per fora si que recordo que estava tot bastant abandonat. El fet d'estar situada allunyada del nucli no hi ajuda gaire.



Avatar de l’usuari
jordij
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: R4 Sud

Entrada Autor: jordij » Dijous 10/02/2011 18:21

Adif va publicar una nota de premsa (aquesta: http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument) on deia que pujaria el nivell de la tercera andana de l'estació de Molins de Rei.
El cas és que aquesta andana no es fa servir. L'estructura de l'estació és aquesta:
andana "A" / via 2 / via 1 / andana "B" / via 3 / andana "C" / via 5
Per les vies 1 i 2 passa la R4, i a la via 3 acaben els trens de la R1. A la via 3 al principi de tot, quan van començar a acabar els trens a Molins, s'hi havia de pujar per l'andana que li he posat "C", perquè el tren obria portes només per aquell costat. Però més endavant van canviar-ho i s'hi pujava per l'andana B, la mateixa que serveix per pujar a la via 1. Ara mateix a la via 5 sempre hi ha trens aparcats, sense servei, i per això l'andana C no es fa servir per res.
Quan fa uns anys van remodelar l'estació van pujar les andanes A i B, suposo que fins als 68cm, perquè la porta adaptada dels civia queda al nivell de l'andana.
I jo el que em pregunto és: per què gastar-se més de 150.000€ en pujar una andana que no dóna servei de viatgers???? Una explicació seria que l'andana passés a donar servei. Però els d'adif em van dir que no, que no és que la via 5 estigués donada de baixa i ara passi a funcionar, em van dir "que a la via 5 hi paren trens de viatgers encara que siguin pocs". Jo puc jurar que mai no he vist que la via 5 funcionés, només hi he vist trens "Sin servicio". I l'andana abans servia la via 3 però ja fa temps que no. Sincerament, no ho entenc... :nose
Algú me'n pot donar l'explicació?? Pels diners que es gastaran els podrien invertir en buscar una solució perquè es pugui passar de l'andana A a la B sense creuar les vies....



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 10/02/2011 18:33

L´explicació més senzilla és que li volen donar servei a aquella andana...
En tot cas, si l´apugen, caldrà pas subterrani.
No hi ha pas inferior, a Molins? Creia que sí.
I per cert, jo no em fiaria molt del que em digués ningú de Renfe o Adif sobre obres noves...
Qui d´Adif et va dir que hi paren trens, exactament?



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 10/02/2011 18:59

Sobre Molins de Rei,té pas inferior una mica estret aixó sí al costat nord.També té un pas de via al costat sud apte per discapaciats.La via 5 efectivament quasi no s'ultilitza,tot i que jo he vist en aquesta via trens amb passatgers,algún R1 i també al 2004 quan els Martorell els van limitar a Molins per obres,els trens acababen recorregut tant a la via 3 com a la via 5.A la vía 5 durant gran part del dia de Dilluns a Divendres veureu un 465 allà estacionat,aquest tren a les 18.15 surt de buit cap a L'Hospitalet on inicïa un servei de l'R7(L'Hospitalet 18.28-Martorell 19.29)a la mateixa via 1 de l'estació de L'Hospitalet,tot i que no sempre és fa així.

Qué s'apuji una andana que no s'ultilitzi no el veig gaire extrany,a Gavà s'ultilitza nomès una andana de trens que hi han,i han apujat les tres.Les obres de Molins de Rei crec que és apujar l'andana de les vies 3-5,i allargar-la fins als 200 metres(la resta d'andanes on passa l'R4 crec que no s'allarguen,així ens tracta renfe i l'Adif a l'R4 :evil: ),i a les altres dues andanes res d'apuajar-es,sinó crec que ficaràn la vora groga aquella del costat de la via com ho estàn fent a Badalona o Mataró per exemple.



Avatar de l’usuari
jordij
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: R4 Sud

Entrada Autor: jordij » Dijous 10/02/2011 19:33

Sí, sí, està allà sempre!! El que no sabia és això de l'Hospitalet! (per cert, que a la pantalla de l'estació més d'un cop hi he vist marcat "via 5 l'hospitalet" quan hi havia un tren d'aquests parat allà, òbviament al tren deia "Sin servicio").


Doncs que vols que et digui, per les vegades que s'utilitza crec que no val la pena fer-ho. Això de Gavà si es fa tot d'un cop ho entenc, però fer-ho ara sense cap motiu... I si algun dia un tren hi para perquè hi ha alguna incidència, crec que tampoc és cap drama pujar-hi, crec jo... Ho dic més aviat perquè no és que les estacions de la renfe estiguin com noves, precisament, i potser seria millor invertir aquests diners (més de 150.000€) en coses més urgents.

El pas subterrani va entre les 3 andanes, però el que va per sobre les vies només va entre l'andana "A" i la "B", o sigui que ni que pugin l'andana C no serà accessible perquè tampoc no hi ha cap pas accessible.

A part, que aquest pas entre vies (fins ara de fusta podrida i des de fa poc de cautxú, per sort el van arreglar!) està al costat del túnel i la gent que creua el pas (no només gent en cadira de rodes, també cotxets, carros, maletes, gent gran, gent amb mal al peu, etc. etc. etc) té molt poc temps per veure que ve el tren perquè el túnel tapa la visió. Per arreglar-ho es va dir de posar un ascensor, però van dir que no hi cabia, i que caldria moure les vies 3 i 5 per poder eixamplar l'andana "B", i que s'ho havien de mirar. (encara que l'andana central de Martorell té una amplada similar i hi ha ascensor...)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/02/2011 23:17

jordij ha escrit:(per cert, que a la pantalla de l'estació més d'un cop hi he vist marcat "via 5 l'hospitalet" quan hi havia un tren d'aquests parat allà, òbviament al tren deia "Sin servicio").
Una cosa semblant a aquest altre cas.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”