Com anar a... ? / ¿Cómo ir a...? (Dubtes sobre transport)

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
iFercat
N7
N7
Entrades: 385

Barcelona-Granada anada i tornada.

Entrada Autor: iFercat » Dimarts 15/02/2011 16:23

La veritat no sabia ben be a quina part del forum posar aixo, aixi que si hi ha un altre millor moveu-lo.

Tinc pensat anar a Granada i mirant les opcions lo millor es tren, pero ara em venen dubtes.

A l'anada tinc pensat agafar l'arco que surt a les 8 del mati, son 11 hores de viatge, llavors a l'hora de comprar bitllet (tot per la web) nomes em deixa elegir seient de clase turista i no preferent, significa aixo que aquest servei no te clase preferent i tot es turista o que ja s'han esgotat? ( es per el dia 4 de març )

Llavors la tornada tenia pensat ferla am trenhotel que surt a les 21 d'alli i arriba de bon mati a barcelona. Aqui tinc nous dubtes com tampoc em deixa agafar butaca superior nomes seient clase turista, es perque tampoc tenen aquest servei? I que em recomaneu llitera normal, llitera preferent o seient turista? ( es que l'ultim cop que vaig agafar un tren d'aquest que esta tota la nit viatjant vaig acabar agobiat (era un estrella) de lo estret que era el compartiment dels seients) Pero potser en un trenhotel am un seient turista ja tiro. Per que tampoc vull deixarme molts diners.

Tambe, si compro anada i tornada tinc descompte del 20% com posa a la web de renfe? Encara que no sigui am el mateix tipus de tren? El descompte que surt al final de la compra?

Sentu tantes preguntes i gracies per avançat.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 15/02/2011 16:50

El García Lorca només ofereix un cotxe de classe turista entre Barcelona i Granada.
Entre Linares-Baeza i Granada la composició es redueix a la locomotora i el teu cotxe (un de sol).
Si tornes amb el mateix tren, gaudeix del paisatge, la línia és realment espectacular, i en especial el viaducte del Salado.
A l´anada em fa l´efecte que quan arribis a Linares-Baeza ja serà fosc.

No conec les característiques del Trenhotel, no estic interessat en els trens nocturns.

Et surt més car, però pot ser que també et convingui (és més ràpid) agafar un AVE fins a Madrid, i allà agafar un Altaria cap a Granada, aniràs per la via de l´AVE fins a Antequera-Santa Ana i trigaràs menys. Però és més car.



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimarts 15/02/2011 21:59

iFercat ha escrit:LAqui tinc nous dubtes com tampoc em deixa agafar butaca superior nomes seient clase turista, es perque tampoc tenen aquest servei? I que em recomaneu llitera normal, llitera preferent o seient turista? ( es que l'ultim cop que vaig agafar un tren d'aquest que esta tota la nit viatjant vaig acabar agobiat (era un estrella) de lo estret que era el compartiment dels seients) Pero potser en un trenhotel am un seient turista ja tiro. Per que tampoc vull deixarme molts diners.

Tambe, si compro anada i tornada tinc descompte del 20% com posa a la web de renfe? Encara que no sigui am el mateix tipus de tren? El descompte que surt al final de la compra?
Suposo que algú se sabrà millor la composició del TrenHotel de Granada, però crec que no porta cotxe de butaques superreclinables. El cotxe turista, a diferència de l'Estrella que vas agafar és pràcticament un cotxe talgo normal, de forma que no hi ha departaments, el que s'anomena "cotxe saló". Això si, personalment et recomanaria que anessis en llitera turista (la més assequible, el cas és anar tombat) un viatge tant llarg assentat és pot fer etern...


Imatge

iFercat
N7
N7
Entrades: 385

Entrada Autor: iFercat » Dimecres 16/02/2011 0:31

437.001 ha escrit:El García Lorca només ofereix un cotxe de classe turista entre Barcelona i Granada.
Entre Linares-Baeza i Granada la composició es redueix a la locomotora i el teu cotxe (un de sol).
Si tornes amb el mateix tren, gaudeix del paisatge, la línia és realment espectacular, i en especial el viaducte del Salado.
A l´anada em fa l´efecte que quan arribis a Linares-Baeza ja serà fosc.

No conec les característiques del Trenhotel, no estic interessat en els trens nocturns.

Et surt més car, però pot ser que també et convingui (és més ràpid) agafar un AVE fins a Madrid, i allà agafar un Altaria cap a Granada, aniràs per la via de l´AVE fins a Antequera-Santa Ana i trigaràs menys. Però és més car.
Merci, A l'anada encara sera de dia suposo perque arribo alli a les 19:34 , weno potser una mica just pero com les hores de sol es van allargant.

Es mes rapid pero se m'enva del meu presupost pero merci igualment.


Saps mes o menys a quines estacions es van separant els vagons?

Suposo que algú se sabrà millor la composició del TrenHotel de Granada, però crec que no porta cotxe de butaques superreclinables. El cotxe turista, a diferència de l'Estrella que vas agafar és pràcticament un cotxe talgo normal, de forma que no hi ha departaments, el que s'anomena "cotxe saló". Això si, personalment et recomanaria que anessis en llitera turista (la més assequible, el cas és anar tombat) un viatge tant llarg assentat és pot fer etern...
pero com em toqui algu que ronca em pot donar la nit xDD

En llitera confort vas sol no?

Gracias tambe per contestar.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 16/02/2011 2:22

iFercat ha escrit:Saps mes o menys a quines estacions es van separant els vagons?
Els cotxes de Granada (dc, dv, dg) i Almería (dl, dj, ds) se separen a Linares-Baeza (primer surten dels de Sevilla/Málaga i després els de Granada/Almería), mentre que els de Sevilla i Málaga se separen a Córdoba Central (surt primer el de Málaga i després el de Sevilla).

El cotxe de Badajoz és una cosa que jo mai he entès. La línia es bifurca a Manzanares, però el tren es parteix una mica abans, a Alcázar de San Juan, per la qual cosa les dues branques circulen consecutivament entre Alcázar de San Juan i Manzanares, primer l'andalusa i 20 minuts més tard l'extremenya. El curiós del cas, és que el Regional Madrid-Badajoz passa entre les dues branques, de tal manera que el trajecte Alcázar de San Juan-Badajoz està servit per dos trens gairebé seguits (els únics que hi ha en tot el dia!!!), i si vols anar de Barcelona a Badajoz, arribes abans agafant el Regional procedent de Madrid, que no quedant-te a l'Arco.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 16/02/2011 13:02

Sagrerenc ha escrit: El cotxe de Badajoz és una cosa que jo mai he entès. La línia es bifurca a Manzanares, però el tren es parteix una mica abans, a Alcázar de San Juan, per la qual cosa les dues branques circulen consecutivament entre Alcázar de San Juan i Manzanares, primer l'andalusa i 20 minuts més tard l'extremenya.
L'explicació es molt senzilla. El tren Arco te que invertir la marxa a Alcazar, com es locomotora + cotxes es una maniobra que tarda 20min. Doncs aprofita aquesta maniobra per separar el cotxe de Badajoz es 1 sola maniobra. Sino perdria 15 min a Alcazar + 15 a Manzanares per treure el cotxe de Badajoz.
En sentit sur la maniobra es:
- El tren arriba a Alcazar sentit Madrid.
- Es desenganxa el cotxe de Badajoz de la resta. La locomotra 252 l'aparta uns metres.
- La 252 es desenganxa del cotxe de Badajoz, i avança fins a trobar un desviamente i tornar per una via paralela per enganxarse a l'altre extrem del tren.
- La 252 surt en direcció Valencia/Sevilla i agafa l'agulla direcció Sevilla.
- Pasa el regional Madrid Badajoz
- El cotxe de Badajoz es queda parat fins que li enganxen la locomotora diesel que el portara fins Badajoz.
- Surt el Arco a Badajoz.
En sentit nord, no ho he vist pero sera similar.

PS: Acabo de comprar un billet Barcelona Granada per la meva novia. Em hagut de descartar el tren perque costa el mateix que l'avió i tarda 11h. I no es el mateix pasar 11h en un seient de Talgo que dormir a casa (en llitera bastant mes car), i agafar 1 avió durant 1h20 i arribar a la mateixa hora.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 16/02/2011 14:10

Sí, que els cotxes se separin a Alcázar i no a Manzanares, ja em suposava perquè era. El que no entenc és:
- Per què els dos únics trens que hi ha al dia entre Alcázar de San Juan i Badajoz passen l'un darrere l'altre.
- Per què el Regional surt abans, i tot i que fa més parades, tarda menys.
- Quin sentit té posar un Arco amb locomotora + un cotxe.



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimecres 16/02/2011 20:42

iFercat ha escrit:

En llitera confort vas sol no?

Gracias tambe per contestar.
Per anar en llit sol, has d'agafar o bé "Cama Preferente" o "Cama Gran Classe" però clar, potser s'escapa del pressupost...
;) ;)


Imatge

iFercat
N7
N7
Entrades: 385

Entrada Autor: iFercat » Dijous 17/02/2011 17:16

Altaria_Trianilla ha escrit:
iFercat ha escrit:

En llitera confort vas sol no?

Gracias tambe per contestar.
Per anar en llit sol, has d'agafar o bé "Cama Preferente" o "Cama Gran Classe" però clar, potser s'escapa del pressupost...
;) ;)
Merci, weno son uns 25 euros de diferencia entre cama turista y preferente, aixi que potser m'estiru una miqueta.

Una pregunta una mica tonta, crec que durant aquest viatge, es fa inversio de marcha algun cop, aixo vol dir que si elegeixo seient en dirrecio sentit de la marcha, potser a mig viatge paso a anar al reves no?



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dijous 17/02/2011 17:38

Efectivament, a Alcázar de San Juan es fa una inversió de marxa.


Imatge

iFercat
N7
N7
Entrades: 385

Entrada Autor: iFercat » Dijous 17/02/2011 18:23

Hi ha una cosa a la web de renfe que no em cuadra gens :S

Si vull comprar una cama preferente em surt que costa 115 pero a l'hora d'entrar a la venta em surt que costa 166 :S


Tambe si compru l'arco per separat em deixa elegir seient pero si u faig a l'hora am el trenhotel (o sigui anada i tornada ) no em deixa, nomes me deixa elegir preferencia i ja esta. :?
iFercat l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 17/02/2011 18:54, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 03/03/2011 21:07

Voldria anar de Tortosa a Amposta en autobús però no trobo la manera d'anar-hi. He provat el buscador "mou-te.gencat.cat" però em dóna solucions surrealistes, com anar en tren fins a l'Aldea i esperar una hora l'autobús que em porti a Amposta. L'alternativa són uns autobusos supersònics que em porten de Amposta a Tortosa en només 5 minuts, tenint en compte que hi ha 17 km això vol dir que els autobusos van a una velocitat mitjana de 200 km/h, la qual cosa em fa una mica de por.

No hi ha cap línia regular d'autobús que comuniqui les dues ciutats més importants de les Terres de l'Ebre?



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 04/03/2011 13:36

Uns 30 minuts. Bus directe.

Mira la web d'HIFE.

Salut
Sagrerenc ha escrit:Voldria anar de Tortosa a Amposta en autobús però no trobo la manera d'anar-hi. He provat el buscador "mou-te.gencat.cat" però em dóna solucions surrealistes, com anar en tren fins a l'Aldea i esperar una hora l'autobús que em porti a Amposta. L'alternativa són uns autobusos supersònics que em porten de Amposta a Tortosa en només 5 minuts, tenint en compte que hi ha 17 km això vol dir que els autobusos van a una velocitat mitjana de 200 km/h, la qual cosa em fa una mica de por.

No hi ha cap línia regular d'autobús que comuniqui les dues ciutats més importants de les Terres de l'Ebre?


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 04/03/2011 14:14

genissimon ha escrit:Uns 30 minuts. Bus directe.

Mira la web d'HIFE.

Salut
Gràcies! Ja m'estranyava que no hi hagués una línia regular...

Això em demostra la total inutilitat del cercador "mou-te".



sakuragi10
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: Sant Andreu Arenal/Fabra i Puig/Virrei Amat

Entrada Autor: sakuragi10 » Dijous 24/03/2011 4:29

Hola a tots,

M'agradaria saber quina és la millor combinació per anar desde Barcelona (Nou Barris però millor deixem-ho en BCN) fins al pavelló del Nou Congost de Manresa.

A veure si algú em pot ajudar. :)



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 24/03/2011 10:03

Et diria renfe fins a Manresa i a peu fins al Congost (uns 2 Km, una mitja hora caminant normal).

Salut !!
sakuragi10 ha escrit:Hola a tots,

M'agradaria saber quina és la millor combinació per anar desde Barcelona (Nou Barris però millor deixem-ho en BCN) fins al pavelló del Nou Congost de Manresa.

A veure si algú em pot ajudar. :)


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 21/07/2011 23:27

Acabo de darme cuenta de una cosa. Vamos a ver, lo de las zonas ATM 2A, 2B, 2C, 3A, 3B, todo eso para qué sirve? Quiero decir con una T10 de Zona 2 no se supone que puedo moverme por todos los medios de transporte permitidos en ella y por todo el arco de las zonas 1 y 2???? No es como en Madrid una tarjeta B1 de Abono-Transportes que coge zonas A y B1???? Es que eso no lo entiendo.

De igual modo, tampoco entiendo lo de la zona 3a de Castellbisbal. De Cornellà a Martorell en la R4 si saco un sencillo son 3 zonas no??? Es que no acabo de entender ni lo de las A, B, C en las ATM ni lo de la zona 3A. Entiendo que es una zona 3 un poco rara, pero no entiendo su funcionamiento.

De todos modos, me mosquea que me roben. mañana sacare ida y vuelta a Granollers, 3 zonas, ida y vuelta 5 pabos. A fin de cuentas es mi destino, aunque trasborde de la R4 a la R8 en Martorell para recorrer la R8 completa... Pero es que lo de las letritas no lo entiendo. Cómo que de tal a cual, algo que leí que en mi pueblo son dos zonas (2 y 3) decís que son cuatro? Entonces si tengo que hacer un trayecto que atraviese 7 minizonas de esas raras, por qué no hay T10 de 7 zonas?

Necesito un curso de zonas ATM de Barcelona. No comprendo nada. :martell2 :martell2 :martell2


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 21/07/2011 23:32

EL máximo de zonas que se paga son 6. Que yo sepa se considera cambio de zona pasar de la 2 a la 3 etc., pero pasar de la 2A a la 2B no es cambio de zona, pudiendo ir con un billete de 1 zona. ;)


Salutacions,

Oriol

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 21/07/2011 23:46

O sea que de Barcelona a Martorell en Renfe vía R4 son 3 zonas. Entonces lo de la 3a para qué sirve?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Divendres 22/07/2011 0:33

França451 ha escrit:O sea que de Barcelona a Martorell en Renfe vía R4 son 3 zonas. Entonces lo de la 3a para qué sirve?
Si pasar de una zona 2a a 2b (por un decir) se puede con un billete de una zona no sé para que ganas ponen subdivisiones, el unico motivo que veo a esto es de tocar las narices



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”