Somni de ADIF sobre les Rodalíes de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Somni de ADIF sobre les Rodalíes de Barcelona

Entrada Autor: ElDesi1994 » Diumenge 03/01/2010 1:31

Prefereixo dir que encara es un somni el que diu al video següent, com una via de Castelldefells a Cornellà, la Via doble a la C3 y C1, i molts més somnis (encara), ja veurém si els fan:

Imatge
Barcelona. Plan de Infraestructuras Ferroviarias de Rodalies. - Adif


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 03/01/2010 3:23

Quin pla més maco... molts quilòmetres i moltes infrastructures, però ni una sola referència a aspectes tan bàsics com "intervals de pas" i "temps de recorregut". Bé, mentida, al final diuen que reduiran els temps de viatge en un 20%, però em pregunto on i com.

A més, si us hi fixeu, al final del vídeo apareix un enllaç al vídeo equivalent de Madrid. Ens ho deixen "a ou" perquè en fem una comparació, que cadascú n'extregui les seves conclusions:

SITUACIÓ ACTUAL
Línies: Madrid 8, Barcelona 5
Intercanviadors: Madrid 21, Barcelona 10
Estacions: Madrid 99, Barcelona 107
Trens: Madrid 263, Barcelona 196
Quilòmetres de vies: Madrid 363, Barcelona 467
Circulacions diàries: Madrid 1.165, Barcelona 777
Quilòmetres recorreguts al dia: Madrid 61.046, Barcelona 47.630
Viatgers diaris: Madrid 1.000.000, Barcelona 400.000

INVERSIÓ PLA DE RODALIES
Total: Madrid 5.000 M€, Barcelona 4.000 M€
Noves infrastructures: Madrid 3.220-3.370 M€ Barcelona 2.540 M€
Modernització i millora d'infrastructures: Madrid 780 M€, Barcelona 510 M€
Noves estacions i intercanviadors: Madrid 650 M€, Barcelona 950 M€
Població provincial servida per Rodalies: Madrid 90%

CARACTERÍSTIQUES DELS PLANS DE RODALIES
Noves línies: Madrid 115 km (478), 25 km (492)
Quadruplicacions: Madrid 66 km, Barcelona 0
Duplicacions: Madrid 0 km (tot ja duplicat), Barcelona 80 km (duplicacions)
Noves estacions: Madrid >25, Barcelona >10
Estacions modernitzades: Madrid 55, Barcelona "totes" (¿?)
Nous intercanviadors: Madrid 5 (26), Barcelona 11 (21)
Nous túnels que creuen la ciutat: Madrid 1, Barcelona 0
Nous municipis servits per Rodalies: Madrid 12, Barcelona 0



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 03/01/2010 3:35

En el vídeo surt clarament la nova línia entre Martorell i Granollers per Cerdanyola-UAB, el canvi de les línies a interior-interior i costa-costa i tal... i la nova línia de Castelldefels-Cornellà per a la R3... sense cap túnel per la Diagonal. :blah


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Diumenge 03/01/2010 10:48

Seria interessant Veure en un plánol de rodalies totes aquestes noves línies i estacions, (M' ha sorprés que la R4 acabi al Aeroport i que no sigui R3 qui vagi a Castelldefels :x )
I Sobre la R7 fins Granollers, han Mentat Santa Perpétua com a nova estació, pero al no ser estació nova, Baricentro també la remodelarien?


PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 03/01/2010 11:01

Veig que aixo es una nova patinada (per no dir alguna cosa mes grossa) dels de madrid que fan sense coneixer les necesitats reals del territori


De nou al FTC

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Diumenge 03/01/2010 13:16

Todas las actuaciones que se contemplan en el plan de cercanías hasta el 2015 ,son necesidades imperiosas.

La crítica que hay que hacer,es que deberían estar funcionando hace muchísmos años.

Aúnque se ejecuten todas ellas en los próximos años (mucho suponer),el desfase con las cercanías de Madrid no se reducirá;aquí estamos empezando a desdoblar vías cuando en Madrid ya están cuadriplicando,y mientras el plan vigente en Barcelona no prevee ningún nuevo tunel urbano,en Madrid se proyecta un nuevo túnel transversal.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 03/01/2010 14:15

Aquest pla és el pla de rodalia presentat fa mesos per Foment i tot allò que s'hi diu ha estat a petició de la Generalitat, així que no entenc la crítica de que s'ha fet sense pensar en el territori.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 03/01/2010 15:15

Potser passa que la Generalitat tampoc no acaba d'entendre què demana "el territori".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 03/01/2010 22:32

Guigui ha escrit:Potser passa que la Generalitat tampoc no acaba d'entendre què demana "el territori".
Apaga y vámonos... :?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dilluns 04/01/2010 20:43



Parlem amb propietat.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 17/03/2011 23:54

victorcasta ha escrit:Aquest pla és el pla de rodalia presentat fa mesos per Foment i tot allò que s'hi diu ha estat a petició de la Generalitat, així que no entenc la crítica de que s'ha fet sense pensar en el territori.
Això és exactament així. Tot el que hi ha al pla s´ha consensuat amb les Administracions s´aquí (Generalitat, ATM...). I sobre això del somni.... cal dir que amb l´escenari econòmic actual ja s´han fet varis dels intercanviadors, moltes obres de millora a l´infraestructura existen, innumerables millores a estacions.... no crec que sigui un somni. La nova línia Castelldefels - Cornellà ja té estudi previ, per cert amb moltíssssssssimes estacions gràcies als nostres ajuntaments, que vetllen com sempre per reduir els temps de viatge.....



Avatar de l’usuari
D4V1D.83FY
N4
N4
Entrades: 50
Contacta:

Entrada Autor: D4V1D.83FY » Divendres 18/03/2011 1:07

Hem sembla be que es vulguin ampliar serveis, fer vies dobles, instal·lar blocatges de mes capacitat, per tal de tenir una xarxa millor, pero hi ha coses que no supondrien una inversio gaire important pero que tambe calen fer, com per exemple la corva de St Pol de Mar.

Tambe s'ha de dir que el tema de duplicar la via a la C1 no acaba d'agradar a alguns sectors del Maresme, tot hi que una via doble fins a Blanes seria una millora considerable pel trafic.

Suposo que por a por anirem veient coses noves



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 14/05/2011 20:27

Sobre la duplicació de via a la R1 s´hauria de parlar molt. És evident que tard o d´hora caldrà treure la via i la N-II de la platja desde el Masnou fins a Calella. Jo tinc grans dubtes de que s´hagi de duplicar la via des d´Arenys de Mar per on va ara. Com la passarem per Sant Pol de Mar?.

Jo crec que caldria anar pensant en passar la línia a l´interior (poc a l´interior amb molta despesa o una mica més a l´interior amb menys despesa) i treure els peatges de l´autopista per que absorveixi el trànsit de la carretera. A la platja, un passeig marítim, bones platges i un tramvia pels moviments locals, amb connexions amb la línia ferroviària per l´interior i ....... si us plau.... si us plau, amb poques estacions.... que el que s´ha fet al Maresme amb una estació cada 500 metres és un crim. Els senyors de Tordera que triguen un temps impossible en arribar a Barcelona, en lloc de queixar-se a RENFE haurien de queixar-se als ajuntaments de Vilassar, Premià, El Masnou....



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”