Només dues vies entre Arc de Triomf i Catalunya

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: diagonal

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 07/03/2006 14:55

Santfeliuenc ha escrit:Hola,
Aviam quanta estona triga en Santfeliuenc amb la neccesitat del túnel sota la Diagonal :D
Pues la verdad es que es muy necesario.

xD

Saludos,
Sergio
Pues no te hemos oído sobre eso en 2 días y medio!!! :o :D



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimarts 07/03/2006 17:53

UT596001 ha escrit:
victorcasta ha escrit:
Ferrovi ha escrit:Ben segur que aviat veurem 250 i 447 fent de regionals
jejeje Suposo que amb 250 voldràs dir 450/451 (de dos pisos). I el que apuntes no seria pas cap novetat. Crec que algun tren de dos pisos ha arribat fins a Tarragona i els 447 han fet serveis a Tortosa, Portbou i Cerbère, Ribes de Freser...
Els 447 arriben regularment a Ribes de Freser, però com ara la línia de Puigcerdà és de Rodalies... :roll:
Quasi bé cada dia, per no dir directament cada dia.
EL tren que surt de Bcn a les 8h (aprox) destinació Ribes F, jo sempre le vist cobert amb una 447.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 07/03/2006 18:33

Hola,

He estado en Bilbao, me he subido a un avioncillo, he llegado, luego en el metro, en el tranvía, etc.

Ya ves, he estado fuera.

;)

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/03/2006 20:37

:?: :?: mmm, no vull ser "Rotenmeier", però ens estem desviant del tema, (mai millor dit xD no trobeu? Sobre les dues vies que hi han, algú pot aportar més solucions de les que s'han dit? Podriem fer arribar propostes a Renfe, abans no hagi alguna víctima per caure a les vies de tan plena que queda l'andana de l'estació de Catalunya, què us sembla? Gràcies!!!!!! :ok



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 08/03/2006 1:48

Hola:

Metring, es nota que ets nou per aqui a "Can Wefer" :D . Es bastant normal començar un tema que parli de trens i que de sobte es canvii a parlar de naps, cols i bolets. Tu espera, que segur es tornara a parlar de trens, no t'amoinis. Jo mateix tinc un fil a altra seccio preguntant perque no hi han lavabos publics al metro de Barcelona, pero a canvi tinc una llista exhaustiva de les estacions de FGC on si hi ha lavabos xD , es a dir, per pixar-se (mai millor dit).

No dessesperis :)

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 12/05/2008 18:48

Pujo el fil amb el que vaig començar a voltar pel fòrum, després de tenir una conversa sobre el tema de les dues vies a les estacions d'Arc de Triomf i Catalunya. Dos anys després, crec que seria una emergència fer les quatre vies, i tinc una proposta que podria ser viable, tot i que formaria l'inevitable cacau en cas d'obres de gran envergadura: fer servir les vies de la línia 1 del metro exclusivament per a la Renfe, entre Marina i Universitat, i construir noves vies a sota mateix, per al metro. Desenvolupable? Difícil? Crec que a la llarga, s'haurà de fer, la situació a la Renfe és molt greu.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimarts 13/05/2008 12:07

Realment l'andana de plaça Catalunya no es que vagi sobrada d'espai...
Però referent al tema de les dues vies, jo considero que es molt més critic el tram Sants- Hospitalet, incloent l'entrada a la platja de vies de l'hospitalet que no pas la resta de tunels urbans.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/05/2008 12:10

marcel ha escrit:Realment l'andana de plaça Catalunya no es que vagi sobrada d'espai...
Però referent al tema de les dues vies, jo considero que es molt més critic el tram Sants- Hospitalet, incloent l'entrada a la platja de vies de l'hospitalet que no pas la resta de tunels urbans.
No et diré que no, però el cas del tram del que parlo, és bastant desesperant. Pensa que hi passen diàriament 4 línies de Rodalies, si un tren peta en una, s'aturen totes, i l'andana de Catalunya és molt perillosa per la seguretat dels usuaris.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimarts 13/05/2008 12:38

Si però també es extrapolable al tram Hospitalet- Plaça catalunya que hi passen les mateixes linies.
I el problema més gros que tenim ara mateix és l'hospitalet no pas els tunels urbans...



daneel
N5
N5
Entrades: 116
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: daneel » Dimarts 13/05/2008 12:54

Estoy de acuerdo con marcel, el mayor problema, dejando aparte incidencias por averias, está ahora en Hospitalet. El trayecto entre Sants y Hospitalet dura (con las obras a la salida de Sants) sobre unos 7 minutos... a los que hay que añadir otros tantos que puede estar parado en tren, esperando via libre para entrar en Hospitalet.

Idem para trenes pasantes procedentes de Cornellà, que pueden estar parados varios minutos hasta tener via libre hacia Sants.

El tramo de vias desde Arc de Triomf hasta Hospitalet hace tiempo que pide a gritos una remodelación, pero ¿se puede hacer?
Desde el punto de vista técnico y económico es muy complejo ampliar a más vias todo ese tramo, y más teniendo en cuenta las actuaciones futuras (intercambiador de la Torrassa y soterramiento de las líneas de Vilafranca y Vilanova).

Para mi, la mejor alternativa sería mejorar la señalización para permitir más frecuencias y un adecuado mantenimiento de infraestructura y trenes, de cara a minimizar el riesgo de averias y problemas, antes que embarcarse en obras de infraestructura complejas, largas y caras.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimarts 13/05/2008 13:12

Estic molt d'acord amb el company.Si el tram Sants- Arc de triomf estigues dotat d'un bon sistema de senyalització i les unitats no tinguessin les avaries que tenen, es guanyaria molta capacitat. Potser estem mirant cap a on no toca...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 13/05/2008 13:46

Pel que fa a la seguretat dels usuaris de l'andana (entre els quals m'incloc jo) dir que no costaria gaire posar una barana automàtica al voral de l'andana. Les empentes que em donaven l'ultim cop que vaig agafar el regional de Puigcerdà a la 440 132M 122C, no vaig trobar lloc fins a St Andreu Arenal per seure. I sobre la senyalització no estic massa entès en el tema, però si dieu que es pot millorar es perquè es pot. Però s'ha de fer alguna cosa per descol·lapsar el túnel de Pl. Catalunya.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Dimarts 13/05/2008 13:50

metring ha escrit:Pujo el fil amb el que vaig començar a voltar pel fòrum, després de tenir una conversa sobre el tema de les dues vies a les estacions d'Arc de Triomf i Catalunya. Dos anys després, crec que seria una emergència fer les quatre vies, i tinc una proposta que podria ser viable, tot i que formaria l'inevitable cacau en cas d'obres de gran envergadura: fer servir les vies de la línia 1 del metro exclusivament per a la Renfe, entre Marina i Universitat, i construir noves vies a sota mateix, per al metro. Desenvolupable? Difícil? Crec que a la llarga, s'haurà de fer, la situació a la Renfe és molt greu.
La verdad es muy buena ide la de hacerle pasar el metro por abajo y las vias actuales del metro para Cercanías.
Otra idea que podrían hacer és tirar el muro de separación entre las 2 redes, mover las vías y ampliar el andén mientras no se hace lo que Metring ha ideado. :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/05/2008 14:04

Me gusta la idea ;)

Aunque yo creo que, puestos a hacer una obra, hacerla completa. Mira si no lo que pasa ahora en Sagrera: volverán a remodelar la estación, después de dos años y medio, y total, para que ahora hagan la estación de Renfe y oootra vez obras!



daneel
N5
N5
Entrades: 116
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: daneel » Dimarts 13/05/2008 15:03

intercity+arco+civia ha escrit:...
Otra idea que podrían hacer és tirar el muro de separación entre las 2 redes, mover las vías y ampliar el andén mientras no se hace lo que Metring ha ideado. :D
¿Sólo es muro de separación o también hace de sustento de la cubierta? Si es sólo muro de separación, muy grueso es ¿no?

La verdad es que lo correcto sería hacer la obra bien hecha, tal y como dice metring, pero el coste a todos los niveles es muy alto, y no sólo a nivel económico, sino también con fuertes afectaciones del tráfico ferroviario (y en superficie) y más molestias para los usuarios de las que ya padecen.

Pienso que con un aumento de frecuencias, mejoras en los accesos y despejar el anden en lo posible se paliaria el problema. Un ejemplo: ¿qué hace tanto quillo sentado en las escaleras de acceso desde el vestíbulo al andén? a veces hay que hacer rallies para pasar.
¿Se podrían crear más accesos desde el vestibulo? ¿o un vestibulo adicional en Universitat?

El anden es lo suficientemente largo para poder albergar mucho pasaje, pero la mayor parte se concentra en la zona central, junto a los accesos ¿no se podría poner un sistema de señalización de trenes, de modo que un tren parase en un extremo del anden y el siguiente en el contrario? Se facilitaría la distribución del pasaje a lo largo del andén en función del tren a coger.

Soluciones hay, antes que empezar obras interminables y molestas...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/05/2008 15:15

Si, pero a la larga, serían soluciones provisionales, y año tras año, hay más habitantes, con lo cual hay que solucionar el tema del transporte público, para abastecer a todos, y con esas medidas, no se puede hacer gran cosa. Lo ideal serían que las vías de Metro acaben siendo de Renfe, para cubrir la demanda.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimarts 13/05/2008 17:09

Referent als problemes endemics de renfe-Barcelona continuu pensant que, a part del tema de l'estació de plaça Catalunya aquest no es el problema principal. SI no s'arregla l'hospitalet, a l'hora punta els trens continuaran sortint amb 10 minuts de retard.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 13/05/2008 17:46

El problema son les vies cul de sac a L'Hopsitalet i el túnel d'Aragó (és aixi oi?) Aviam si quan entri Sagrera en funcionament es soluciona una mica.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/05/2008 18:49

Ampliant la meva idea d'utilitzar vies del metro per a la Renfe, proposaria que en lloc de dues, se'n fessin també 4, ja que, amb aquestes, podrien arribar a fer-se circulacions semi-directes a la via 1, durant un bon tram. Ho trobarieu necessari, o Rodalies, en el tram comú, ja cumpleix prou bé aquesta funció?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 13/05/2008 18:58

metring ha escrit:Ampliant la meva idea d'utilitzar vies del metro per a la Renfe, proposaria que en lloc de dues, se'n fessin també 4, ja que, amb aquestes, podrien arribar a fer-se circulacions semi-directes a la via 1, durant un bon tram. Ho trobarieu necessari, o Rodalies, en el tram comú, ja cumpleix prou bé aquesta funció?
Considero que la Rodalia ja compleix prou bé aquesta funció. A més, crec que el sistema de carrussel es tornaria força difícil de gestionar amb serveis semidirectes en un determinat tram que després s'hagin d'incorporar a la via "normal", a no ser que es quadrupliqui la via en tota la línia, per al qual no hi veig cap necessitat.

De fet, Rodalia hauria de servir de metro exprés a tot arreu. Amb un servei més fiable, és preferible en trajectes com Sants-Sagrera, per exemple.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”