Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
Re: Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
Auqest article fa referència únicament als recorreguts complets de punta a punta entre Barcelona i Tarragona, o també inclou els desplaçaments parcials per aquesta via?
Perquè si inclou els parcials l´explicació és clara: A-7 entre Tarragona i Altafulla.
Parlant de tot, la N340 entre Torredembarra i El vendrell cada dia fa més vergonya.
Especialment la travessia urbana de Creixell, ni un semàfor, i la carretera passa pel mig del poble.
Perquè si inclou els parcials l´explicació és clara: A-7 entre Tarragona i Altafulla.
Parlant de tot, la N340 entre Torredembarra i El vendrell cada dia fa més vergonya.
Especialment la travessia urbana de Creixell, ni un semàfor, i la carretera passa pel mig del poble.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
También esperemos que algún siglo de estos pongan ya de una vez el sistema de ticket y se eliminen definitivamente los peajes troncales de El Vendrell y Tarragona, que los by pass que hay ahora son peligrosísimos con esas curvas y los carriles pintados de amarillo. El sistema de ticket entre Martorell y Valencia se tendría que implementar ya mismo. Y ojo, ampliar la salida de Martorell y remodelar completamente la variante para coger la A-2 en cualquiera de sus sentidos, porque con el sistema de ticket se pueden originar grandes colas. Lo que no entiendo es cómo no se hace una salida directa a la A-2 desde la AP-7 en Martorell sin tener que dar toda la vuelta a la ciudad rodeándola. Yo el peaje del ticket lo colocaría en Castellbisbal, en lugar de en Martorell.
Saludos,
Sergio
¿Para cuándo la autovía A-7 desde Torredembarra a Vilafranca del Penedés? porque por el otro lado creo que llegaba ya a l'Hospitalet de l'Infant, ¿no?437.001 ha escrit:Auqest article fa referència únicament als recorreguts complets de punta a punta entre Barcelona i Tarragona, o també inclou els desplaçaments parcials per aquesta via?
Perquè si inclou els parcials l´explicació és clara: A-7 entre Tarragona i Altafulla.
Parlant de tot, la N340 entre Torredembarra i El vendrell cada dia fa més vergonya.
Especialment la travessia urbana de Creixell, ni un semàfor, i la carretera passa pel mig del poble.
También esperemos que algún siglo de estos pongan ya de una vez el sistema de ticket y se eliminen definitivamente los peajes troncales de El Vendrell y Tarragona, que los by pass que hay ahora son peligrosísimos con esas curvas y los carriles pintados de amarillo. El sistema de ticket entre Martorell y Valencia se tendría que implementar ya mismo. Y ojo, ampliar la salida de Martorell y remodelar completamente la variante para coger la A-2 en cualquiera de sus sentidos, porque con el sistema de ticket se pueden originar grandes colas. Lo que no entiendo es cómo no se hace una salida directa a la A-2 desde la AP-7 en Martorell sin tener que dar toda la vuelta a la ciudad rodeándola. Yo el peaje del ticket lo colocaría en Castellbisbal, en lugar de en Martorell.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
He separat els missatges sobre l'enllaç inacabat entre l'A-2 i la B-30 en un nou fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Sí, arriba fins l'Hospitalet de l'Infant.Santfeliuenc ha escrit:¿Para cuándo la autovía A-7 desde Torredembarra a Vilafranca del Penedés? porque por el otro lado creo que llegaba ya a l'Hospitalet de l'Infant, ¿no?
La continuació Torredembarra-Vilafranca suposo que haurà d'esperar força, ja que un dels primers retalls que es van anuncia va ser que no es farien més autovies paral·leles a altres vies d'alta capacitat ja existents.
És qüestionable si calia fer dues vies d'alta capacitat totalment paral·leles, però ara mateix el més trist de tot és que el 70% de la infraestructura per fer l'autovia Tarragona-Torredembarra ja està feta, perquè l'actual carretera està feta pensat ja en quatre carrils, de manera que pràcticament només es tractaria d'asfaltar dos carrils més d'amplada. Des de Torredembarra fins a l'enllaç amb l'autopista de Vilanova i Sitges només queden 9 Km per fer, que a més es podrien fer just al costat de l'AP-7 per estalviar costos. Així s'eliminaria el coll d'ampolla que representa la unió d'aquestes dues autopistes i es completaria un doble corredor des de BCN a Tarragona i gairebé fins a l'Ebre.
Igualment, s'eliminaria el tram més conflictiu de la N-340 entre El Vendrell i Torredembarra, que podria pacificar-se i passar a ser gestionat des dels municipis com un carrer més.
Suposo que ACESA deu tenir alguna cosa a veure en que tot això no es faci.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
ACESA, Abertis, La Caixa...
Es vergonzoso el tramo de N-340 entre El Vendrell, Torredembarra y Tarragona. A lo mejor quieren potenciar luego las poblaciones de la zona, el turismo, el Camp de Tarragona, el puerto de Tarragona... pues como no hagan algo rápido y se muevan con algo de cerebro...
Tienen todo lo que es el triángulo entre Reus, Cambrils y Tarragona plagado de mini-autovías llenas de enlaces rarísimos y de donde acaba ahora la A-7 en Altafulla hasta Torredembarra y El Vendrel, nada de nada. Si hubiesen puesto en ese tramo y en línea recta los kilómetros innecesarios que tienen en el triángulo anterior, ya tendrían solventado el problema.
Saludos,
Sergio
ACESA, Abertis, La Caixa...
Es vergonzoso el tramo de N-340 entre El Vendrell, Torredembarra y Tarragona. A lo mejor quieren potenciar luego las poblaciones de la zona, el turismo, el Camp de Tarragona, el puerto de Tarragona... pues como no hagan algo rápido y se muevan con algo de cerebro...
Tienen todo lo que es el triángulo entre Reus, Cambrils y Tarragona plagado de mini-autovías llenas de enlaces rarísimos y de donde acaba ahora la A-7 en Altafulla hasta Torredembarra y El Vendrel, nada de nada. Si hubiesen puesto en ese tramo y en línea recta los kilómetros innecesarios que tienen en el triángulo anterior, ya tendrían solventado el problema.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... irona.html
Tres carrils a l'AP-7 a Girona
Per ara, el tercer carril només és en direcció sud entre Salt i Sarrià, i a final de mes s'obrirà en sentit nord
Això evitarà cues i les restriccions de velocitat a l'estiu
15/07/11 02:00 - sarrià de ter - Oriol Mas
La circumval·lació de Girona de l'autopista ja té fets els tres carrils en una de les direccions. Es tracta d'un pas més en l'obra, que encara ja la recta final, ja que a principi de l'any vinent ja s'haurà d'haver acabat tota l'ampliació: d'una banda, amb els quatre carrils per sentit entre Fornells i Vilademuls, i de l'altra, l'ampliació a tres carrils des de Vilademuls fins a la Jonquera.
Acesa ja ha acabat la construcció del tercer carril entre les sortides de Girona Sud i Girona Nord en direcció sud. I, a final de mes, compta haver fet el mateix en sentit nord. D'aquesta manera tindrà ja en servei una part de l'ampliació prevista en aquest tram, i la podrà tenir en marxa durant bona part de l'estiu. La companyia havia expressat anteriorment aquesta voluntat, ja que al juliol i a l'agost és quan més trànsit hi ha a la via, i per tant quan les obres podrien representar més molèsties per als conductors.
De fet, l'obertura del tercer carril s'aprofita per eliminar les restriccions de les obres i concentrar tots els treballs fora de la pista. Així, les línies grogues s'han substituït per les blanques i ja s'ha tret la limitació de 80 quilòmetres per hora entre Sarrià de Ter i Salt en direcció sud; per tant, la velocitat permesa torna a ser de 120 quilòmetres per hora. El mateix es farà en aquest tram en direcció nord, una vegada s'hagin acabat els treballs. La carretera entre els dos enllaços nord i sud de Girona és el tram que té més trànsit de l'autopista a les comarques gironines, a causa dels moviments interns gratuïts que hi ha entre les dues sortides.
El quart carril, després
Un cop s'acabi l'estiu, es reprendran les obres a la calçada per construir el quart carril. De fet, en alguns trams ja es pot comprovar que la feina està bastant avançada, mentre que en d'altres tot just s'està començant a definir l'ampliació. Per exemple, és el cas dels viaductes com el del Ter i les Deveses de Salt, i el del tram més proper a Sarrià de Ter i les zones habitades. Més enllà de la sortida de Sarrià destaca també l'ampliació del viaducte sobre el Terri –just abans de Medinyà–, que és una de les estructures més espectaculars de tot el traçat.
Si tot va bé, faltarà encara no mig any perquè tot estigui acabat i en funcionament. Inicialment, les previsions eren que estiguessin acabades al desembre, però es retardaran uns quants mesos. Els treballs en aquest tram es van començar l'abril del 2010. Va ser el que es va iniciar amb més retard per la complexitat del projecte: és el que passa més a prop de nuclis urbans i polígons industrials, i a més és el que havia de tenir una major ampliació. Per això, les negociacions amb els ajuntaments van ser més dures, i el Ministeri de Foment es va revisar més acuradament el projecte abans d'aprovar-lo de manera definitiva.
Fins a la Jonquera
Pel que fa als trams del Pla de l'Estany i l'Alt Empordà, les obres també van seguint el ritme previst, i durant l'estiu s'aplicarà la mesura d'incidir com menys millor en el trànsit. En aquest cas, les obres s'han dividit en dos trams: Vilademuls-Figueres Sud, i Figueres Sud-la Jonquera, de 17,3 i 22,3 quilòmetres respectivament.
En molts trams l'ampliació a tres carrils per sentit ja està molt avançada, fins i tot gairebé acabada. De fet, hi ha punts on es pot comprovar que el tercer carril està finalitzat, però de moment es manté tancat al trànsit. El motiu és que, per seguretat, només s'obrirà quan s'hagin acabat les obres en la totalitat del tram. En aquest cas, els treballs d'ampliació van començar el gener del 2010, i la previsió és acabar a final d'aquest any. Del que encara no hi ha novetats és de l'enllaç nord de Figueres, que es va acordar amb Foment que es completaria de manera que s'hi poguessin fer tots els moviments. Actualment, només es pot sortir de l'AP-7 si es ve de la Catalunya del Nord, i entrar-hi si s'hi va.
Finalment, recentment han començat també les obres d'ampliació a tres carrils de l'autopista A-9 entre Perpinyà i la frontera entre l'Estat francès i l'espanyol. Per ara, s'ha començat a la circumval·lació de Perpinyà, i tots els trams s'acabaran el 2016.
2012
A principi de l'any vinent és quan s'hauran d'haver acabat tots els treballs.
19,3 quilòmetres
fa el tram entre Fornells de la Selva i Vilademuls, on l'AP-7 farà les funcions de desdoblament de l'N-II.
5 mensualitats
devien a l'assassí, segons estan investigant els Mossos.
4 carrils
per sentit són els que hi haurà a la circumval·lació de Girona.
120 quilòmetres
per hora torna a ser la velocitat permesa a l'autopista allà on no hi ha obres. Als punts en obres serà de 80 quilòmetres per hora.
Acesa encara no té cap novetat sobre els nous enllaços
A hores d'ara encara no hi ha cap novetat respecte dels enllaços d'aquest tram de l'autopista. L'inici de les obres està pendent, en tots tres casos, del Ministeri de Foment, que és el que ha de donar el vistiplau en cadascun dels processos. Els enllaços de Fornells i Sant Gregori són els que estan en una fase més avançada, perquè ja s'ha acabat la redacció dels projectes, i fins i tot Acesa els va posar a licitació al febrer. D'aquesta manera comptava poder començar les obres al cap de poques setmanes, i tenir-les acabes a principi del 2012, coincidint amb la posada en servei dels quatre carrils. A hores d'ara, es manté la mateixa situació que fa un mes enrere, i és que el Ministeri de Foment encara no ha donat l'autorització per adjudicar els treballs. Per tant, no estaran com a mínim fins a mitjan any vinent.
La situació és diferent en el cas de l'enllaç de Vilademuls, on encara no hi ha ni projecte definitiu. El que s'havia presentat inicialment no és vàlid perquè preveia connectar l'autopista amb l'N-II ja desdoblada. L'aturada de les obres entre Medinyà i Orriols ha obligat a canviar aquests plantejaments inicials, i ara el ministeri està treballant en la redefinició del projecte, que comportarà el pas d'una carretera de quatre carrils per sentit a una d'un sol carril. De fet, els enllaços de Fornells i Vilademuls serviran sobretot per fer el pas entre l'N-II i l'A-2, ja que a la circumval·lació de Girona s'aprofitarà l'ampliació de l'autopista per fer-hi passar el desdoblament de l'N-II, i així evitar ampliar-la per Sant Daniel. Per això es va ampliar aquest tram a quatre carrils per sentit. D'aquesta manera, la falta de coincidència en el calendari de les dues obres –enllaços i ampliació– podria acabar provocant una situació complicada en el transvasament de vehicles entre totes dues carreteres. En canvi, l'enllaç de Sant Gregori tindrà una altra funcionalitat. Serà un nou accés per entrar al centre de Girona que desembocarà al barri de Domeny i que connectarà directament amb tota la zona de Fontajau. A més, hi haurà la connexió amb la carretera cap a Sant Gregori.
Tres carrils a l'AP-7 a Girona
Per ara, el tercer carril només és en direcció sud entre Salt i Sarrià, i a final de mes s'obrirà en sentit nord
Això evitarà cues i les restriccions de velocitat a l'estiu
15/07/11 02:00 - sarrià de ter - Oriol Mas
La circumval·lació de Girona de l'autopista ja té fets els tres carrils en una de les direccions. Es tracta d'un pas més en l'obra, que encara ja la recta final, ja que a principi de l'any vinent ja s'haurà d'haver acabat tota l'ampliació: d'una banda, amb els quatre carrils per sentit entre Fornells i Vilademuls, i de l'altra, l'ampliació a tres carrils des de Vilademuls fins a la Jonquera.
Acesa ja ha acabat la construcció del tercer carril entre les sortides de Girona Sud i Girona Nord en direcció sud. I, a final de mes, compta haver fet el mateix en sentit nord. D'aquesta manera tindrà ja en servei una part de l'ampliació prevista en aquest tram, i la podrà tenir en marxa durant bona part de l'estiu. La companyia havia expressat anteriorment aquesta voluntat, ja que al juliol i a l'agost és quan més trànsit hi ha a la via, i per tant quan les obres podrien representar més molèsties per als conductors.
De fet, l'obertura del tercer carril s'aprofita per eliminar les restriccions de les obres i concentrar tots els treballs fora de la pista. Així, les línies grogues s'han substituït per les blanques i ja s'ha tret la limitació de 80 quilòmetres per hora entre Sarrià de Ter i Salt en direcció sud; per tant, la velocitat permesa torna a ser de 120 quilòmetres per hora. El mateix es farà en aquest tram en direcció nord, una vegada s'hagin acabat els treballs. La carretera entre els dos enllaços nord i sud de Girona és el tram que té més trànsit de l'autopista a les comarques gironines, a causa dels moviments interns gratuïts que hi ha entre les dues sortides.
El quart carril, després
Un cop s'acabi l'estiu, es reprendran les obres a la calçada per construir el quart carril. De fet, en alguns trams ja es pot comprovar que la feina està bastant avançada, mentre que en d'altres tot just s'està començant a definir l'ampliació. Per exemple, és el cas dels viaductes com el del Ter i les Deveses de Salt, i el del tram més proper a Sarrià de Ter i les zones habitades. Més enllà de la sortida de Sarrià destaca també l'ampliació del viaducte sobre el Terri –just abans de Medinyà–, que és una de les estructures més espectaculars de tot el traçat.
Si tot va bé, faltarà encara no mig any perquè tot estigui acabat i en funcionament. Inicialment, les previsions eren que estiguessin acabades al desembre, però es retardaran uns quants mesos. Els treballs en aquest tram es van començar l'abril del 2010. Va ser el que es va iniciar amb més retard per la complexitat del projecte: és el que passa més a prop de nuclis urbans i polígons industrials, i a més és el que havia de tenir una major ampliació. Per això, les negociacions amb els ajuntaments van ser més dures, i el Ministeri de Foment es va revisar més acuradament el projecte abans d'aprovar-lo de manera definitiva.
Fins a la Jonquera
Pel que fa als trams del Pla de l'Estany i l'Alt Empordà, les obres també van seguint el ritme previst, i durant l'estiu s'aplicarà la mesura d'incidir com menys millor en el trànsit. En aquest cas, les obres s'han dividit en dos trams: Vilademuls-Figueres Sud, i Figueres Sud-la Jonquera, de 17,3 i 22,3 quilòmetres respectivament.
En molts trams l'ampliació a tres carrils per sentit ja està molt avançada, fins i tot gairebé acabada. De fet, hi ha punts on es pot comprovar que el tercer carril està finalitzat, però de moment es manté tancat al trànsit. El motiu és que, per seguretat, només s'obrirà quan s'hagin acabat les obres en la totalitat del tram. En aquest cas, els treballs d'ampliació van començar el gener del 2010, i la previsió és acabar a final d'aquest any. Del que encara no hi ha novetats és de l'enllaç nord de Figueres, que es va acordar amb Foment que es completaria de manera que s'hi poguessin fer tots els moviments. Actualment, només es pot sortir de l'AP-7 si es ve de la Catalunya del Nord, i entrar-hi si s'hi va.
Finalment, recentment han començat també les obres d'ampliació a tres carrils de l'autopista A-9 entre Perpinyà i la frontera entre l'Estat francès i l'espanyol. Per ara, s'ha començat a la circumval·lació de Perpinyà, i tots els trams s'acabaran el 2016.
2012
A principi de l'any vinent és quan s'hauran d'haver acabat tots els treballs.
19,3 quilòmetres
fa el tram entre Fornells de la Selva i Vilademuls, on l'AP-7 farà les funcions de desdoblament de l'N-II.
5 mensualitats
devien a l'assassí, segons estan investigant els Mossos.
4 carrils
per sentit són els que hi haurà a la circumval·lació de Girona.
120 quilòmetres
per hora torna a ser la velocitat permesa a l'autopista allà on no hi ha obres. Als punts en obres serà de 80 quilòmetres per hora.
Acesa encara no té cap novetat sobre els nous enllaços
A hores d'ara encara no hi ha cap novetat respecte dels enllaços d'aquest tram de l'autopista. L'inici de les obres està pendent, en tots tres casos, del Ministeri de Foment, que és el que ha de donar el vistiplau en cadascun dels processos. Els enllaços de Fornells i Sant Gregori són els que estan en una fase més avançada, perquè ja s'ha acabat la redacció dels projectes, i fins i tot Acesa els va posar a licitació al febrer. D'aquesta manera comptava poder començar les obres al cap de poques setmanes, i tenir-les acabes a principi del 2012, coincidint amb la posada en servei dels quatre carrils. A hores d'ara, es manté la mateixa situació que fa un mes enrere, i és que el Ministeri de Foment encara no ha donat l'autorització per adjudicar els treballs. Per tant, no estaran com a mínim fins a mitjan any vinent.
La situació és diferent en el cas de l'enllaç de Vilademuls, on encara no hi ha ni projecte definitiu. El que s'havia presentat inicialment no és vàlid perquè preveia connectar l'autopista amb l'N-II ja desdoblada. L'aturada de les obres entre Medinyà i Orriols ha obligat a canviar aquests plantejaments inicials, i ara el ministeri està treballant en la redefinició del projecte, que comportarà el pas d'una carretera de quatre carrils per sentit a una d'un sol carril. De fet, els enllaços de Fornells i Vilademuls serviran sobretot per fer el pas entre l'N-II i l'A-2, ja que a la circumval·lació de Girona s'aprofitarà l'ampliació de l'autopista per fer-hi passar el desdoblament de l'N-II, i així evitar ampliar-la per Sant Daniel. Per això es va ampliar aquest tram a quatre carrils per sentit. D'aquesta manera, la falta de coincidència en el calendari de les dues obres –enllaços i ampliació– podria acabar provocant una situació complicada en el transvasament de vehicles entre totes dues carreteres. En canvi, l'enllaç de Sant Gregori tindrà una altra funcionalitat. Serà un nou accés per entrar al centre de Girona que desembocarà al barri de Domeny i que connectarà directament amb tota la zona de Fontajau. A més, hi haurà la connexió amb la carretera cap a Sant Gregori.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Pues nada más que para realizar esta pregunta, y es que tras la eliminación de las barreras troncales existentes que ya permiten desde el mes de abril el poder ir de Barcelona a Zaragoza y a Valencia o entre Valencia y Zaragoza... ¿qué pasa con la demolición de las cabinas de peaje? ¿a qué esperan para eliminar la barrera del Vendrell, Tarragona, Hospitalet de l'Infant, la barrera Mediterráneo, el peaje interior del acceso a Martorell, etc?
Lo comento porque el hecho de que no hayan sido eliminadas aún esas barreras arquitectónicas produce una inseguridad latente y permanente en la vía debido a los recorridos en curva que se han de realizar. En en peaje o barrera en desuso del Vendrell, no hace muchos días hubo un accidente múltiple donde resultaron implicados varios camiones precisamente por el desvío en curva que hay que hacer para "by-pasearlo".
Tantos controles de radar supuestamente por nuestra seguridad, y esto que claramente sí que lo es... ¿para cuando la demolición total de las cabinas de peaje no utilizadas y la eliminación de los desvíos y pavimento pintado de amarillo para poder circular en línea recta y con total seguridad?
Saludos,
Sergio
Pues nada más que para realizar esta pregunta, y es que tras la eliminación de las barreras troncales existentes que ya permiten desde el mes de abril el poder ir de Barcelona a Zaragoza y a Valencia o entre Valencia y Zaragoza... ¿qué pasa con la demolición de las cabinas de peaje? ¿a qué esperan para eliminar la barrera del Vendrell, Tarragona, Hospitalet de l'Infant, la barrera Mediterráneo, el peaje interior del acceso a Martorell, etc?
Lo comento porque el hecho de que no hayan sido eliminadas aún esas barreras arquitectónicas produce una inseguridad latente y permanente en la vía debido a los recorridos en curva que se han de realizar. En en peaje o barrera en desuso del Vendrell, no hace muchos días hubo un accidente múltiple donde resultaron implicados varios camiones precisamente por el desvío en curva que hay que hacer para "by-pasearlo".
Tantos controles de radar supuestamente por nuestra seguridad, y esto que claramente sí que lo es... ¿para cuando la demolición total de las cabinas de peaje no utilizadas y la eliminación de los desvíos y pavimento pintado de amarillo para poder circular en línea recta y con total seguridad?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Amb l'ampliació entre Girona i La Jonquera, pràcticament tot el tram està restringit a 80 per obres. En principi, res a dir, però:
1. 80 em sembla excessiu, quan amb 100 es fa de sobres.
2. A la major part del tram, no es veu que ningú hi faci res. Hi tenen les tanques, a vegades col·locades en una calçada aparentment en condicions per a obrir-la amb tres carrils en regla, però ni maquinària ni treballadors.
No podrien fer-ho d'una manera més racional?
1. 80 em sembla excessiu, quan amb 100 es fa de sobres.
2. A la major part del tram, no es veu que ningú hi faci res. Hi tenen les tanques, a vegades col·locades en una calçada aparentment en condicions per a obrir-la amb tres carrils en regla, però ni maquinària ni treballadors.
No podrien fer-ho d'una manera més racional?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona ha escrit: Girona ja té l´autopista ampliada
L'AP-7 passarà a tenir tres carrils en tot el seu pas per les comarques gironines i quatre a la circumval·lació de Girona
GIRONA | MARINA LÓPEZ (ACN) La concessionària Abertis posarà en servei aquest cap de setmana, coincidint amb Sant Joan, l'ampliació de l'autopista AP-7 entre Fornells de la Selva i la Jonquera. Després que els operaris hagin estès la capa de rodament, unes feines que s'havien endarrerit perquè es van haver de tornar a licitar, l'AP-7 passarà a tenir tres carrils al llarg de la demarcació (quatre, en el cas de la circumval·lació de Girona).
Després de quatre anys i mig d'obres, Abertis ha enllestit l'ampliació de l'autopista AP-7 a les comarques gironines. Coincidint amb Sant Joan, la concessionària obrirà aquest cap de setmana els nous carrils entre Fornells de la Selva i la Jonquera, que s'estenen al llarg de 58,9 quilòmetres.
El nou enllaç de Vilademuls ja està adjudicat
Un cop ja estigui completada l'ampliació de l'autopista quedaran pendents les obres dels tres nous enllaços inclosos en el projecte: en concret, les connexions de Fornells de la Selva, Sant Gregori i Vilademuls.
En el cas dels dos primers enllaços, les obres ja han començat i es preveuen acabar entre gener i març de l'any vinent. La connexió de Vilademuls és la que va més endarrerida (sobretot, a conseqüència de l'aturada del desdoblament de la carretera N-II en aquest punt de la comarca del Pla de l'Estany).
De totes maneres, Abertis ja ha salvat el darrer escull perquè aquest enllaç comenci a prendre forma. I és que, a través d'Acesa, la concessionària ja ha adjudicat les obres a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per les empreses Scrinser-Romero i Polo-Sacyr. Es preveu que aquests treballs, que començaran les properes setmanes, acabin el setembre del 2013.
A partir d'aleshores, els vehicles podran circular de manera gratuïta entre Fornells de la Selva i Vilademuls, perquè al llarg d'aquest tram l'autopista entroncarà amb l'autopista A-2.
A més d'aquests tres enllaços, també s'està pendent de completar el de Figueres Nord (que està incomplert d'ençà que es va inaugurar l'autopista). La voluntat del Ministeri de Foment és fer l'obra però la ministra, Ana Pastor, ja va advertir que per desencallar-la caldria signar un nou conveni amb la concessionària.
Diari de Girona ha escrit: El tercer carril i la variant
Opinió
JOAQUIM NADAL I FARRERAS Ahir es van donar per acabades les obres d'ampliació de l'AP-7 a tres carrils des de Girona fins a la frontera. Aquesta obra completa la que ja es va acabar fa més d'un any dels tres carrils de Maçanet a Girona. En el seu conjunt significa la reparació d'una anomalia i un greuge històrics. Ara ja fa més de vint anys que els tres carrils arriben des de Barcelona a Maçanet. Però tot es va aturar aquí i durant molts anys, tant les autoritats del Ministeri de Foment com els responsables d'Abertis no van creure que fos necessària l'ampliació fins a la Jonquera.
Any rere any el trànsit s'anava incrementant i la densitat dels vehicles pesants feia més i més perillosa l'autopista, els avançaments entre camions eren un motiu de risc i d'alentiment de la velocitat mitjana dels vehicles. Tothom recorda, encara, la feixuga lentitud dels avançaments entre dos grans tràilers amb una cua de vehicles lleugers esperant la culminació de l'operació per recuperar una velocitat de creuer raonable. És evident que no ho plantejo en termes de velocitat; ho faig en termes de seguretat i de qualitat de la conducció.
Finalment es va imposar la lògica dels fets i es va desencallar una vella reivindicació que ara feliçment arriba a la seva culminació. Em sembla que no som prou conscients de l'avenç que representa aquesta millora, i de l'eficàcia dels treballs d'ampliació que aquests darrers dies han culminat amb les darreres capes d'asfalt i la corresponent senyalització. No solament això, sinó que per a finals d'any i potser a primers de l'any que ve es preveu la finalització dels nous enllaços amb l'autopista des de Fornells pel sud i Sant Gregori i Domeny pel centre. Aquests nous enllaços signifiquen un canvi radical en la mobilitat de Girona, completen l'anella de circumval·lació i faciliten l'accés a la xarxa d'alta capacitat des de diferents punts de l'àrea urbana.
Totes aquestes millores passen ara desapercebudes pels moviments i plataformes de rebuig al pagament de l'autopista que dominen, en part, l'escena mediàtica i situen en un segon pla les modificacions esmentades. La idea que tot és gratis o que hauria de ser-ho és una idea fal·laç que amaga un vell dilema. Paguem tots o només paguen els usuaris? Si és gratis paguem tots i si es paga peatge només es paga per ús. Més enllà de les circumstàncies injustes que concorren en el sistema de peatges, que és desequilibrat i ha perjudicat històricament Catalunya, si anéssim a la problemàtica general, a la tendència a Europa i a la necessitat imprescindible de la cura i el manteniment de les infraestructures, hauríem d'admetre que pagar per ús és una norma raonable i que es justifica plenament. Quedi clar que no justifico ni el greuge històric ni els beneficis excessius. Plantejo només que la queixa, amb un mapa de peatges desequilibrat i discriminatori amb Catalunya, no hauria de portar necessàriament a la supressió dels peatges, ni ara ni en el moment del venciment de la concessió. Si ens volguéssim emmirallar en el País Basc sabríem que un cop vençudes les concessions se segueix cobrant un peatge tou, i que s'ha fet càrrec de les infraestructures una societat de manteniment vinculada al Govern Basc.
Però tornem a l'àrea de Girona. Tot aquest debat del moviment "no vull pagar" no concerneix l'autopista en aquest àmbit. Res no hauria d'eclipsar el fet que, des de Fornells fins a Medinyà, l'autopista té ja ara quatre carrils (tres més un per banda) i que quan estiguin fets els enllaços corresponents totes les circulacions entre aquests punts seran gratuïtes, com ja ho és ara el trajecte Girona nord-Girona sud. D'aquesta manera, l'ampliació de l'autopista porta incorporada, en aquest trajecte, una mitja variant o el que és el mateix, la part que hauria correspost al desdoblament de la variant de Sant Daniel. No ens n'acabem de fer el càrrec perquè l'anella es desdobla meitat per l'est i l'altra meitat per l'oest. Però en el còmput total de carrils, en aquest tram als sis de tota l'autopista des de Barcelona a La Jonquera hi hauríem de sumar els quatre (dos per l'est i dos per l'oest) de la variant de l'A-2 desdoblada en dues meitats que esdevé com si res, sense saber-ho, el tram més llarg de N-II desdoblada de tota la província. Completem així un sistema de circumval·lació de la ciutat i la forma de fer-se ha estalviat un desdoblament pur i dur per Sant Daniel, que alguns donaven ja per fet amb l'argument que si ja n'hi havia dos, dos més no farien cap mal. Però aquest era el compromís que en el seu moment vam prendre i que malgrat tots els intents vam considerar innegociable.
Aquests dies fa -ja fa o només fa- quaranta-un anys que l'autopista va arribar a Girona. Les vicissituds i els entrebancs de la xarxa viària han estat múltiples. Però, ara, el comptatge dels vehicles que passen per la variant i els que passen per l'autopista en el tram gratuït de Girona nord a Girona sud ens donaria la justa dimensió del problema històric que la ciutat havia patit històricament i que en molt bona mesura s'ha resolt.
Per a alguns és evident que tot es pot continuar mirant en clau negativa. Però ara que ja s'acaba una obra d'envergadura que beneficia directament la ciutat de Girona i la seva àrea urbana, convido tothom a gaudir-ne, a valorar-ho en positiu i a trencar el negativisme atàvic amb una actitud constructiva que, sense renúncia a ni un mil·límetre d'exigència i autocrítica, com a mínim tingui la valentia i el coratge de reconèixer els avenços que s'han fet, sobretot des de les tribunes més exigents del món de les corporacions i institucions empresarials que han fet sempre bandera d'aquestes qüestions. Armats moralment tindrem més força per continuar exigint el compliment de tots els compromisos amb la resta de la N-II a tota la província.
El Punt Avui ha escrit: El tercer i el quart carril de l'AP-7, a punt per Sant Joan
L'ampliació de l'autopista s'acaba aquesta setmana després de gairebé quatre anys d'obres
Encara falta construir els tres nous enllaços
22/06/12 02:00 - salt - Oriol Mas
Les obres de construcció del tercer i el quart carril de l'AP-7 a les comarques gironines s'acabaran aquesta setmana, coincidint amb la festivitat de Sant Joan i l'inici de la temporada d'estiu. Precisament, els mesos de juliol i agost és quan l'autopista registra els pics de trànsit de tot l'any. Segons va comunicar ahir Abertis, aquesta setmana s'acabarà el procés d'instal·lació de la capa de rodament de l'asfalt de l'autopista.
Aquesta obra es va haver de tornar a licitar per les derivades del cas del suposat càrtel d'adjudicacions d'obres públiques a les comarques gironines entre les empreses constructores. Això va retardar la posada en servei del tercer i el quart carril entre Fornells i Vilademuls, i del tercer carril de Vilademuls a la Jonquera, que van estar uns mesos pendents d'aquests treballs i amb diverses senyalitzacions superposades a la calçada. Les obres d'ampliació de l'autopista van començar a finals del 2008, en el tram de Maçanet a Fornells.
LA DATA
11.2008
A finals de novembre del 2008 començava l'ampliació a tres carrils en el tram entre Maçanet i Fornells.
Adjudiquen l'enllaç de Vilademuls
Malgrat l'acabament de les obres en el tronc de l'autopista, encara falta construir els tres nous enllaços en la circumval·lació de Girona. El de Fornells i el de Sant Gregori es van començar ja fa uns mesos, i quedava pendent l'adjudicació de l'enllaç de Vilademuls. Ahir Abertis va anunciar que ja ha fet aquest tràmit, i que les obres les faran l'UTE entre Scrinser, Romero Polo i Sacyr. Començaran en les properes setmanes i està previst que s'acabin el setembre del 2013. En canvi, els altres dos nous accessos estaran a punt el primer trimestre de l'any que ve. El retard en el de Vilademuls va ser a causa de la indefinició de l'Estat amb la connexió amb l'N-II, que en un principi estava previst desdoblar en aquell tram. L'aturada de les obres de Medinyà a Orriols va obligar a replantejar-ho tot.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Ahir vaig estrenar el tram sencer a 3 carrils, tot i que encara hi ha obres a la circumval·lació de Girona (crec que es tracta de l'enllaç de Sant Gregori). Com a curiositat, dir que fa un parell de mesos, quan van posar els nous senyals al tram de 4 carrils, als punts kilomètrics posava doble nomenclatura AP-7 a sobre i A-7 sota, però han tapat els indicadors de A-7.