Noticies del Museu de Móra la Nova APPFI

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Móra la Nova rescata el llegat ferroviari

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 28/06/2012 9:35

Si més no, és valorable que l'home respon a les crítiques (a les primeres; a l'allau de les segones, ja veurem ;)

Però la veritat és que es perd volent "trascendir més enllà de la restauració d'un vehicle"... Prou malament estan les coses com per aconseguir, de tant en tant, une d'aquestes fites, com per sortir dient "No és això, companys, no és això", i voler "trascendir" cap a on no se sap ni se sap el com...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/06/2012 15:50

Juas, això sembla lo de l "ágria polémica con Iñaki Gabilondo"! :riure

S'empara en la "llibertat d'expressió", però jo és que no li trobo sentit...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/06/2012 15:59

Com que el debat està sobrepassant manifestament l'àmbit estricte del dipòsit de Móra per centrar-se en la suposada falta d'idoneïtat de com es recupera el material històric, proposo fer-ne un nou fil en aquest mateix subfòrum d'història.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 11/07/2012 20:18

http://www.lavanguardia.com/local/tarra ... -ebro.html

Móra la Nova acuerda con FGC para impulsar un tren turístico del Ebro

El convenio también contempla la creación del Centro de Interpretación del Ferrocarril

Tarragona | 11/07/2012 - 18:13h

Móra la Nova (Tarragona). (EFE).- El presidente de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, y el de la Fundación para la Preservación del Patrimonio Ferroviario e Industrial (FPPFI), Jordi Sasplugas, han firmado hoy un convenio para impulsar el tren turístico de las Tierras del Ebro.

Según este acuerdo, se desarrollarán el Centro de Interpretación del Ferrocarril, el Tren Turístico de las Tierras del Ebro y el centro de Formación de Oficios Ferroviarios. Además, la FPPFI se compromete a mantener los proyectos que está llevando a cabo en coordinación con el Ayuntamiento de Móra la Nova y la Diputación de Barcelona.

Por su parte, FGC facilitará apoyo técnico mediante la aportación de opiniones, procedimientos y recomendaciones que ayuden a hacer posibles los proyectos y aportará materiales y componentes que estén fuera de uso y sean susceptibles de ser dados de baja para que puedan ser rehabilitados y reutilizados por la FPPFI.

El convenio tiene una duración de cinco años y establece la formación de una comisión de seguimiento, participada por un miembro de cada entidad.
La FPPFI es una asociación que promueve la recuperación del patrimonio histórico-cultural ferroviario asociado a la línea del ferrocarril directo de Madrid a Barcelona, del que se conserva el complejo ferroviario de Móra la Nova, con un antiguo depósito y talleres de locomotoras en forma de Centro de Interpretación del Ferrocarril.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 11/07/2012 22:51

Jo ja recordo massa papers signats i oblidats. Tren turístic del Pirineu, entre d'altres.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimecres 11/07/2012 23:12

Els motius que el Tren Turístic del Pirineu, per ara, no estigui funcionant, són de diferent índole al fet que es signi aquest contracte de FGC que col·labora amb la APPFI. Un context i una situació molt diferents. Aquest projecte objecte del tema en qüestió ja ha sobrepassat les barreres més complexes: No en dubteu que té més probabilitats que acabi sortint endavant que el contrari. Hi porten molts anys amb això, no és l'inici d'un projecte ni de bon tros. Salut i bona nit! I gràcies metring per penjar l'enllaç!



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 12/07/2012 10:06

La meva humil opinió és que l'APPFI mereix tot el meu respecte i admiració. De moment han aconseguit el que, en principi, semblava més difícil: rescatar la 241f-2238 (bonita) del «museu» de Madrid-Delicias i portar-la a Móra la Nova per a reparar-la (pràcticament reconstruir-la). De passada, també s'han endut la mikado 171f-2316 que està en molt millor estat. Treballen conjuntament amb ARMF, cosa que ja marca cap on s'encamina el projecte.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 02/09/2012 21:41

Els propers dies 27 i 28 d'octubre, tornareu a tenir jornades de portes obertes:

http://www.fcaf.cat/portal/jornades-de- ... a-la-nova/



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 07/03/2013 23:02

http://www.fcaf.cat/portal/inauguracio- ... a-la-nova/

IMATGES DE LA INAUGURACIÓ DE LA COTXERA DEL TREN TURÍSTIC DE LES TERRES DE L’EBRE A MÓRA LA NOVA
Font: FEDERACIÓ 7 MAR 2013

El 6 de març de 2013 es va inaugurar oficialment l’edifici de la cotxera del Tren Turístic de les Terres de l’Ebre a Móra la Nova, per part del Molt Honorable President de la Generalitat Sr. Artur Mas i Gavarró. La Federació hi va ser present i us deixem unes fotografies d’en Santi Compte.

Imatge



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 08/03/2013 0:00

Molt bé!! FElicitats!!

Només faltaria que algú fes un model dels trens restaurats en H0 per recaptar fons...
jejeje


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Divendres 08/03/2013 17:56

gatvell ha escrit:Molt bé!! FElicitats!!

Només faltaria que algú fes un model dels trens restaurats en H0 per recaptar fons...
jejeje
gatvell, les dues locomotores de Móra ja tenen la seva versió en el món del modelisme a escala HO i properament també podrem gaudir amb una 10800, perquè una marca barcelonina està treballant amb aquest projecte. Clar que pots dir que no són amb les numeracions que han sortit al mercat, però de ésser hi son. En un país ferroviari-ament "normal" la teva proposta serie lògica, però noi vivim on vivim i aquí això es una entelèquia..

Cordialment,

jms



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 08/03/2013 22:23

Ah, doncs me n'alegro...
(Espero que sigui Mabar)


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dimecres 06/11/2013 0:24

Els dies 2 i 3 de novembre de 2013, en el Museu de Móra la Nova han celebrat les jornades de "Dies del Museu" on s'han pogut visitar totes instal•lacions i el material preservat. Les locomotores 10836 i 10108 van portar al llarg d'aquestes jornades als visitants per les nostres vies i s'han fet nombroses maniobres per situar el material històric en diferents posicions per als fotògrafs i s'ha pogut gaudir d'un incipient mercat ambulant. Pel que fa a visitants el balanç és positiu encara que està molt lluny del desitjable pel que fa a la participació i esperem que en pròximes edicions el nombre d'interessats augmenti. La nostra entitat continuarà aportant novetats perquè aquestes visites siguin cada vegada més atractives. Aquest any, la gran novetat ha estat sens dubte la locomotora 241F-2238 que després de moltes hores de treball per part dels voluntaris ha recobrat una part la seva antiga elegància.

És evident que el treball que realitza el grup de voluntaris de Móra la Nova és d'innegable valor. La prova la podem veure no solament en aquesta potent locomotora, sinó també en la Mikado, en el Renault, en la 250, en els cotxes, en sengles dièsel, a la torre de senyals, en el pont giratori o en una nova nau que alberga tot aquest material. Molts recordem l'aspecte que tenien quan varen arribar i ara les podem comparar amb la imatge que ara tenen i això solament és el principi. Tots tenim la possibilitat de formar part de la nostra entitat a través d'una petita aportació econòmica, alhora que també és possible i necessari, aportar el nostre temps en labors de restauració i manteniment. Amb aquests petits tributs és possible que qualsevol projecte pugui avançar dia a dia encara que sigui lentament. Aquest model és el que regeix la realitat d'aquests museus o línies de ferrocarril turístiques del que tantes vegades ens omplim la boca. En Móra alguns d'aquests voluntaris que apareixen en la fotografia són dels quals parlen poc i treballen molt. Un exemple a seguir.

jms
Fitxers adjunts
DSC02215.jpg
DSC02215.jpg (272.49 KiB) Visualitzat 16427 cops
DSC02421.jpg
DSC02421.jpg (292.87 KiB) Visualitzat 16427 cops
DSC02441.jpg
DSC02441.jpg (310.81 KiB) Visualitzat 16427 cops



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Diumenge 23/02/2014 12:47

Ahir dissabte, 22 de febrer de 2014, es va celebrar a Móra la Nova la Junta General de socis de APPFI. La jornada ha congregat un bon nombre de socis de l'entitat que ha pogut contemplar els avenços en la restauració del material preservat. Després d'una popular calçotada, a primera d'hora de la tarda la dièsel-elèctrica 10836 ha remolcat a l'exterior de la nau les dues locomotores de vapor que disposa l'entitat 241F-2238 i 141F-2316 i posteriorment s'ha traslladat aquesta última a les vies del fossat per a procedir a partir del mes vinent de març a desmuntar i reparar totalment aquesta màquina. Aquesta laboriosa operació permetrà que de nou la puguem veure al capdavant del tren turístic "El Caspolino". El Centre d'Interpretació del Ferrocarril de Móra la Nova són un clar exemple de la iniciativa i capacitat de la societat civil. En aquest cas, l'APPFI Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial i la FPPFI Fundació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial, que amb el treball voluntari dels socis han aconseguit unes metes fins ara no gaire habituals en el món de l'afició al ferrocarril.

jms
Fitxers adjunts
RENFE_141F-2316+141F-2316_Móra la Nova_22febrer2014_JosepMiquel.jpg
RENFE_141F-2316+141F-2316_Móra la Nova_22febrer2014_JosepMiquel.jpg (252.62 KiB) Visualitzat 16145 cops



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 24/02/2014 9:40

Impressionant la feina que s'està fent en aquesta associació. Llàstima que ens quedi tant lluny als que som de Barcelona.



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dilluns 24/02/2014 17:20

wefer ha escrit:Impressionant la feina que s'està fent en aquesta associació. Llàstima que ens quedi tant lluny als que som de Barcelona.

Marçal, creus que Móra és lluny? Móra no és tan lluny, ni costós anar-hi. El que es fa a Móra és el que es practica als museus o línies ferroviàries més enllà de casa nostra on són les associacions les que exploten aquest tipus de centres i línies de ferrocarril turístic. Els diners són molt importants, només faltaria, però la mà d'obra ho és més encara. Allà la gent col·labora aportant les seves quotes i a més a més hi destina uns dies l'any per anar-hi a treballar per plaer. Això aquí no és gaire habitual. El que succeeix és que aquí el nivell d'afició sembla que només dona per sortir a fer fotografies, cosa lloable per un costat, però per l'altra part seria envejable que també hi participessin directament. Per cert, entre els col·laboradors de Móra, uns quants són de Barcelona i d'altres contrades, algunes una mica més allunyades. Fins hi tot en tenim un de britànic que ve uns dies l'any, des del seu país, a donar-nos un cop de mà. Una afició costa diners, però aquí ho hem substituït per la cadira i la pantalla d'ordinador.

jms



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 24/02/2014 19:13

jms ha escrit:Marçal, creus que Móra és lluny?
Sí per anar i tornar el mateix dia des de BCN. Concretament, en Regional Exprés són 5 hores anar i tornar, a més de 27 euros.
Si tens molt de temps lliure potser t'ho pots permetre. Però la veritat no és el meu cas.
jms ha escrit:Fins hi tot en tenim un de britànic que ve uns dies l'any, des del seu país, a donar-nos un cop de mà. Una afició costa diners,
Ja... però a Espanya, amb mig país que no li arriba ni per menjar, com per aficions cares està la cosa. Aquest britànic segur que no té aquest problema, encara que això no treu la seva gran dedicació que és digne d'admiració. Jo segur que no tinc diners per anar a Anglaterra cada dos per tres. I com jo segur que la majoria.
jms ha escrit:però aquí ho hem substituït per la cadira i la pantalla d'ordinador.
Es fa el que es pot en cada cas. I cadascú li pot donar més valor a unes coses o a les altres i no necessàriament unes coses són més valuoses que les altres ni més difícils de fer.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 24/02/2014 19:38

wefer ha escrit:Impressionant la feina que s'està fent en aquesta associació. Llàstima que ens quedi tant lluny als que som de Barcelona.
Si per als de Barcelona us cau lluny, imagina't als que vivim a Vic o Manresa... A més jo no em puc permetre gastar-me més de 40 o 50 Euros per estar-hi unes poques hores, dues o tres com a molt. Perdo més estona al tren o al cotxe, que anar a donar un cop de ma. Si a Vic o rodalia hi hagués alguna associació com aquesta, seria el primer en anar-hi. Però em cau a més de 150 kms. de casa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 25/02/2014 22:47

Doncs jo discrepo de les intervencions de jms. Tot i que els de Móra no priven l'entrada de ningú i que tothom que vulgui col·laborar és benvingut, els que heu intervingut abans que no se us acudeixi ni farts de vi anar-hi, ja que les activitats en el tren real i sobretot en les locomotores allí dipositades, no son aptes per tothom i podríeu prendre mal. El millor que podeu fer es pontificar, ja que en fer-ho no feu nosa ningú, també podeu organitzar un verkami per preservar el tren de la bruixa, però sobretot a Móra ni us hi acosteu i si al final no pode evitar-ho i hi aneu, no digueu que ningú us ha avisat.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 25/02/2014 22:58

Cada cop apareixen missatges més estrambòtics en aquest fil :riure



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”