Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana
Nova estació a Meridiana
Diari Avui, dissabte 15 d'abril de 2006
// El govern planeja una nova parada de rodalia a l'intercanviador de Sagrera-Meridiana // En aquest nou nus hi confluiran quatre línies de metro i dues de Renfe // Complementarà els serveis de l'estació del TGV
QUIM TORRENT
Els projectes per multiplicar la xarxa de metro i rodalia a Barcelona no tenen aturador. Els anys perduts amb tot allò que fa referència a infraestructures i la necessitat de posar al dia la connexió amb transport públic de la ciutat amb la primera i la segona corona metropolitana fan que no parin de sortir nous projectes. L'últim és una nova estació per a les línies C1 i C3 de Renfe a l'intercanviador Sagrera-Meridiana. Aprofitant les obres que s'estan fent per enllaçar la línia 1 i la 5 del metro, ja s'ha fet un calaix pensant en la construcció d'aquesta estació.
El govern té en cartera la construcció d'aquest nou baixador de rodalia, que seria el complement perfecte a la gran estació de Sagrera Alta Velocitat (TAV). De tota manera, de moment tot és un projecte sense data, pendent dels estudis previs del departament d'Obres Públiques i del ministeri de Foment, però que es podria desencallar en els pròxims mesos. Les dues administracions i l'Ajuntament estan preparant un estudi per remodelar tot el sistema de rodalia de Barcelona aprofitant l'arribada de l'alta velocitat.
La descongestió dels túnels de plaça Catalunya i el passeig de Gràcia permetrà augmentar un 70% la capacitat dels trens de rodalia. De fet, es tracta de convertir les línies de Renfe en una mena de metro, amb més parades i més freqüència de pas de trens.
En aquesta nova organització de la mobilitat té molta importància la connexió entre els diferents mètodes de transport. En aquest sentit, el nus ferroviari de Sagrera és molt important. L'intercanviador de Sagrera-Meridiana disposarà de dues línies de Renfe (C1 i C3) i quatre línies de metro (L1, L4, L5 i L9), que sumades a les línies que tindran parada a Sagrera TAV (C2, C4, L4, L9, regionals i grans línies) convertiran aquesta zona en el principal nus de mobilitat de la ciutat. Entre aquestes dues estacions s'està estudiant la construcció d'un túnel subterrani amb cintes transportadores per evitar que s'hagi d'agafar el metro.
Triplicar els usuaris
A banda de la construcció d'aquest calaix per a la nova estació, en aquesta primera fase les obres s'han centrat en la millora de l'intercanviador entre les línies 1 i 5 del metro, per on abans de començar les obres passaven 36.000 persones cada dia. Es calcula que l'arribada de les altres línies acabarà triplicant aquesta xifra.
Ara mateix aquestes obres, que van començar a l'agost de 2004, són a l'equador. Durant aquesta Setmana Santa, s'han executat els treballs més complexos, pels quals s'ha hagut de tallar la circulació de trens a la línia 1. Es tractava de reconvertir les tres andanes existents en una única de central de 8,5 metres, que permetrà major comoditat a l'hora d'entrar o sortir dels trens.
Aquesta mateixa operació es repetirà aquest estiu a les andanes de la línia 5, per la qual cosa també s'haurà d'interrompre el trànsit de trens. De moment, per canviar de línia els passatgers hauran de seguir sortint al carrer, ja que l'intercomunicador no estarà enllestit fins a finals d'any.
Acabament de les obres
Per als que no siguin usuaris del metro, però, el patiment s'acabarà abans. És molt probable que a finals d'estiu es reprengui el trànsit en els dos sentits a l'avinguda Meridiana un cop hagi acabat la construcció del calaix de rodalies. Però no serà fins a l'estiu de l'any que ve que finalitzaran completament les obres. A partir d'ara, els treballs se centraran sobre tot en el vestíbul del carrer Hondures de la L1 i en el de Felip II de la L5, l'últim que s'acabarà i es posarà en servei.
------------------------------------------------------------------------------------
Línia C1 per la Meridiana.....
Diari Avui, dissabte 15 d'abril de 2006
// El govern planeja una nova parada de rodalia a l'intercanviador de Sagrera-Meridiana // En aquest nou nus hi confluiran quatre línies de metro i dues de Renfe // Complementarà els serveis de l'estació del TGV
QUIM TORRENT
Els projectes per multiplicar la xarxa de metro i rodalia a Barcelona no tenen aturador. Els anys perduts amb tot allò que fa referència a infraestructures i la necessitat de posar al dia la connexió amb transport públic de la ciutat amb la primera i la segona corona metropolitana fan que no parin de sortir nous projectes. L'últim és una nova estació per a les línies C1 i C3 de Renfe a l'intercanviador Sagrera-Meridiana. Aprofitant les obres que s'estan fent per enllaçar la línia 1 i la 5 del metro, ja s'ha fet un calaix pensant en la construcció d'aquesta estació.
El govern té en cartera la construcció d'aquest nou baixador de rodalia, que seria el complement perfecte a la gran estació de Sagrera Alta Velocitat (TAV). De tota manera, de moment tot és un projecte sense data, pendent dels estudis previs del departament d'Obres Públiques i del ministeri de Foment, però que es podria desencallar en els pròxims mesos. Les dues administracions i l'Ajuntament estan preparant un estudi per remodelar tot el sistema de rodalia de Barcelona aprofitant l'arribada de l'alta velocitat.
La descongestió dels túnels de plaça Catalunya i el passeig de Gràcia permetrà augmentar un 70% la capacitat dels trens de rodalia. De fet, es tracta de convertir les línies de Renfe en una mena de metro, amb més parades i més freqüència de pas de trens.
En aquesta nova organització de la mobilitat té molta importància la connexió entre els diferents mètodes de transport. En aquest sentit, el nus ferroviari de Sagrera és molt important. L'intercanviador de Sagrera-Meridiana disposarà de dues línies de Renfe (C1 i C3) i quatre línies de metro (L1, L4, L5 i L9), que sumades a les línies que tindran parada a Sagrera TAV (C2, C4, L4, L9, regionals i grans línies) convertiran aquesta zona en el principal nus de mobilitat de la ciutat. Entre aquestes dues estacions s'està estudiant la construcció d'un túnel subterrani amb cintes transportadores per evitar que s'hagi d'agafar el metro.
Triplicar els usuaris
A banda de la construcció d'aquest calaix per a la nova estació, en aquesta primera fase les obres s'han centrat en la millora de l'intercanviador entre les línies 1 i 5 del metro, per on abans de començar les obres passaven 36.000 persones cada dia. Es calcula que l'arribada de les altres línies acabarà triplicant aquesta xifra.
Ara mateix aquestes obres, que van començar a l'agost de 2004, són a l'equador. Durant aquesta Setmana Santa, s'han executat els treballs més complexos, pels quals s'ha hagut de tallar la circulació de trens a la línia 1. Es tractava de reconvertir les tres andanes existents en una única de central de 8,5 metres, que permetrà major comoditat a l'hora d'entrar o sortir dels trens.
Aquesta mateixa operació es repetirà aquest estiu a les andanes de la línia 5, per la qual cosa també s'haurà d'interrompre el trànsit de trens. De moment, per canviar de línia els passatgers hauran de seguir sortint al carrer, ja que l'intercomunicador no estarà enllestit fins a finals d'any.
Acabament de les obres
Per als que no siguin usuaris del metro, però, el patiment s'acabarà abans. És molt probable que a finals d'estiu es reprengui el trànsit en els dos sentits a l'avinguda Meridiana un cop hagi acabat la construcció del calaix de rodalies. Però no serà fins a l'estiu de l'any que ve que finalitzaran completament les obres. A partir d'ara, els treballs se centraran sobre tot en el vestíbul del carrer Hondures de la L1 i en el de Felip II de la L5, l'últim que s'acabarà i es posarà en servei.
------------------------------------------------------------------------------------
Línia C1 per la Meridiana.....
victorcasta l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 11/02/2011 18:07, en total s’ha editat 2 vegades.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
victorcasta ha escrit:Línia C1 per la Meridiana.....
Evidentment, dificilment la línia de Mataró (C1) pot anar per la Meridiana. Per Sagrera-Meridiana actualment hi passen les C3 (Vic) i C4 (Manresa), mentre que per on, en el futur, estarà Sagrera-TAV hi passen les C1 (Mataró) i C2 (Granollers).
És de suposar que en el futur això no canviarà, si bé s'ha especulat que o bé la línia de Vic o bé la de Manresa passessin per Sagrera-TAV.
El que penso que pot passar és que es deuen haver liat amb el fet que, amb aquesta reordenació, també s'intercanviaran els extrems de línia, és a dir, hi haurà dues línies St. Vicenç de Calders <> Maçanet: una exclusivament per l'interior, i l'altra exclusivament per la costa, cosa que també farà canviar la nomenclatura... però no sé exactament com.
...i la C7 (St.Cugat/Martorell) també passa per sota la Meridiana...
A es hores, es tancaria l'estació de Sant Andreu Comtal? Perquè tenir dues estacions tan properes seria una mica absurd, no?
"Entre aquestes dues estacions s'està estudiant la construcció d'un túnel subterrani amb cintes transportadores per evitar que s'hagi d'agafar el metro"
Això no ho havia sentit mai, que volguessin fer un túnel exclusiu amb cintes transportadores. Precissament ara, amb la síndrome Carmel, com per a fer un túnel exclusiu per a això i tornar a foradar sota edificis...
Què no comenteu res d'això que dic...?
- Mr. Baricentro
- N6
- Entrades: 311
- Ubicació: España
- Contacta:
A Clot Aragó SI que seria factible unir totes els línies de Rodalies.
Però llavors tindriem tres estacions massa seguides (Catalunya, Arc de Triomf i Clot). Potser lo millor seria anul.lar Arc de Triomf, però amb l'estació d'autobusos al costat és impensable.Mr. Baricentro ha escrit:A Clot Aragó SI que seria factible unir totes els línies de Rodalies.
D'això, com és que l'Avui ha trigat uns quants mesos més que nosaltres a saber que a la Sagrera es construirà una nova estació de Rodalies? Fins i tot els usuaris del metro ho saben gràcies a la informació que hi ha a les portes dels 4000 des de fa prop d'un any!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Puc estar equivocat, però crec que això no és així. El que s'ha publicitat moltíssim és que s'està fent un nou intercanviador per a les diferents línies de metro, però no ha estat fins recentment que es comença a parlar de deixar espai per a una estació de trens...Platanito ha escrit:Però llavors tindriem tres estacions massa seguides (Catalunya, Arc de Triomf i Clot). Potser lo millor seria anul.lar Arc de Triomf, però amb l'estació d'autobusos al costat és impensable.Mr. Baricentro ha escrit:A Clot Aragó SI que seria factible unir totes els línies de Rodalies.
D'això, com és que l'Avui ha trigat uns quants mesos més que nosaltres a saber que a la Sagrera es construirà una nova estació de Rodalies? Fins i tot els usuaris del metro ho saben gràcies a la informació que hi ha a les portes dels 4000 des de fa prop d'un any!
Doncs, no s'enten, perquè a la pàgina del Gencat, fa messos i messos que ho expliquen.D'això, com és que l'Avui ha trigat uns quants mesos més que nosaltres a saber que a la Sagrera es construirà una nova estació de Rodalies? Fins i tot els usuaris del metro ho saben gràcies a la informació que hi ha a les portes dels 4000 des de fa prop d'un any!
- Mr. Baricentro
- N6
- Entrades: 311
- Ubicació: España
- Contacta:
jove, totsigui dit. Era d'esperar que s'obris un baixador per a RENFE, aprofitant el nou super fashion megaguay ozea que fort intercanviador de la Sagrera, obra monumental i/o faraónica que ya vorem cuant es posa, integrament, en funcionament.
RENFE(o ADIF, com es vulgui dir) comença a pensar amb el cap...
RENFE(o ADIF, com es vulgui dir) comença a pensar amb el cap...
Quan es va fer el projecte ja es tenia en compte l'estació de Renfe. No la possibilitat, sinò la certesa de que se'n faria una. Quan van començar les obres la premsa es va fer ressó, però passa com amb totes les notícies sobre el traçat del TGV i de la L9, que es publiquen tres vegades:Aureli ha escrit:Puc estar equivocat, però crec que això no és així. El que s'ha publicitat moltíssim és que s'està fent un nou intercanviador per a les diferents línies de metro, però no ha estat fins recentment que es comença a parlar de deixar espai per a una estació de trens...Platanito ha escrit: D'això, com és que l'Avui ha trigat uns quants mesos més que nosaltres a saber que a la Sagrera es construirà una nova estació de Rodalies? Fins i tot els usuaris del metro ho saben gràcies a la informació que hi ha a les portes dels 4000 des de fa prop d'un any!
* quan es projecten
* quan es liciten
* quan comencen les obres
Fins i tot hi ha vegades, com aquesta, que algun redactor se'n assebenta a destemps i en fa un reportatge quan no toca. La prova és que si això fos notícia ara, hagués sortit a tota la premsa.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
El Ministeri de Foment ha escrit:
La SEITT autoriza la licitación de las obras del Proyecto de la Nueva Estación de Cercanías de Sagrera-Meridiana en las líneas R3 y R4 de Barcelona.
• La nueva estación conecta la red de cercanías (R3, R4 y R7) con cuatro líneas de metro (L1, L5, L4 y L9), que la convertirá en uno de los principales intercambiadores de Barcelona.
• La actuación se lleva a cabo en el marco del Acuerdo firmado el 17 de mayo de 2007 entre el Ministerio de Fomento y la Generalitat de Cataluña para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de Cercanías de Cataluña.
• El presupuesto base de licitación de las obras es de 51,1 M € (IVA excluido).
• El plazo previsto para la ejecución de las obras es de 19 meses.
Madrid, 24 de octubre de 2008 (Ministerio de Fomento)
El Consejo de Administración de la Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre (SEITT), en su reunión celebrada ayer, ha autorizado la licitación de las obras correspondientes al Proyecto “Nueva Estación de Cercanías en la Sagrera. Líneas R3 y R4”. El presupuesto base de licitación de las obras es de 51.119.551,64 € (IVA excluido) siendo de 19 meses el plazo previsto para la ejecución de las obras.
La nueva estación de Cercanías se ubica dentro del actual túnel ferroviario que discurre por la Avenida de la Meridiana, entre los túneles de Metro correspondientes a las líneas L1 y L5, junto a la estación existente en ambas denominada “La Sagrera”. Aprovechando la coincidencia en dicha zona de las líneas que discurren por la Avenida de la Meridiana, el objeto del Proyecto es la construcción de una nueva estación de Cercanías que permita el intercambio de viajeros de las líneas R3, R4 y R7 con las líneas de Metro L1 y L5 existentes (estación de La Sagrera) y con las futuras L4 y L9 mejorando así la conexión entre la red de Metro y la red de Cercanías.
Esta actuación, que supondrá la creación de uno de los polos estratégicos de la red de transporte público en el Área Metropolitana de Barcelona, se lleva a cabo en el marco del Acuerdo firmado el 17 de mayo de 2007 entre el Ministerio de Fomento y el Departamento de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat de Cataluña para la realización de actuaciones para la mejora de la red ferroviaria de Cercanías en Cataluña.
Características técnicas
Las obras de la nueva estación se ejecutarán aprovechando en parte la reforma realizada recientemente por la Generalitat de Cataluña, en la que se ha mejorado el vestíbulo de intercambio entre ambas líneas de metro y en la que, en previsión de la construcción de la estación de Cercanías, se ha ejecutado una estructura en cajón, de unos 370 m de longitud, formada por pantallas y losa superior, que rodea parte del tramo de túnel donde se ubicará la nueva estación.
Las principales actuaciones definidas en el Proyecto son las siguientes:
• Prolongación de la estructura en cajón ya construida, de manera que cubra todo el tramo de túnel sobre el que se ha de actuar.
• Excavación de tierras y demolición del túnel actual en el tramo bajo el “cajón”.
• Rebaje de la rasante ferroviaria del túnel actual, que presenta en esta zona una pendiente inadecuada para la futura explotación una vez entre en servicio la nueva estación.
• Construcción de dos nuevos vestíbulos: el primero de ellos integrado en el intercambiador ya construido por la Generalitat de Cataluña y que servirá de acceso a las líneas de Metro, tanto a las ya existentes L1 y L5 como a las futuras L4 y L9, y el segundo de acceso exclusivo para Cercanías, situado al norte del anterior a la altura de la calle Martí Molins.
• Resto de actuaciones: reposición de instalaciones ferroviarias, acabados en vestíbulos, salidas de emergencia, ventilación, etc.
En paralelo a estas actuaciones, deberá reponerse un colector en la calle Garcilaso, afectado por la construcción de la nueva estación.
El indispensable rebaje de la rasante del túnel hará inevitable la suspensión del servicio ferroviario, por lo que las obras se han planificado de manera que este corte sea lo más breve posible y en el periodo de menor tráfico. Durante el tiempo que dure este corte se establecerán sistemas de transporte alternativos que den servicio a los viajeros de las diferentes líneas afectadas (R3, R4 y R7) minimizando las afecciones a los usuarios.
Per què construir una estació a dos kilometres de Sant Andreu Arenal? Que vindría despres d'Arc de triomf o SAA?
Molt fàcil: perquè St. Andreu Arenal no ofereix connexió amb quatre línies de metro, una de les quals és la mateixa que ja hi passa. La qüestió, més aviat, és si SAA acabarà desapareixent, atès que es troba a 600 metres (no 2 km) de Sagrera-Meridiana.Alex_C4 ha escrit:Per què construir una estació a dos kilometres de Sant Andreu Arenal?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Efectivamente,esta futura estación de Sagrera-Meridiana y Sant Andreu Arenal están muy juntas.
Lo que pasa,es que en Sant Andreu Arenal se encuentra la estación de autobuses,con lo cual dudo mucho que vaya a desaparecer.
Lo idóneo desde luego,sería poner también la estación de autobuses en Sagrera-Meridiana,pero allí no hay sitio.( a no ser que la hicieran subterranea,como la estación de autobuses de Moncloa en Madrid,que sirve de intercambiador con el metro),pero claro,esto valdría un pasote de pelas.
Saludos.
Lo que pasa,es que en Sant Andreu Arenal se encuentra la estación de autobuses,con lo cual dudo mucho que vaya a desaparecer.
Lo idóneo desde luego,sería poner también la estación de autobuses en Sagrera-Meridiana,pero allí no hay sitio.( a no ser que la hicieran subterranea,como la estación de autobuses de Moncloa en Madrid,que sirve de intercambiador con el metro),pero claro,esto valdría un pasote de pelas.
Saludos.
Yo pensaba que era así como lo iban a hacer, igual que en Sants.
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Haciendo como van a hacer una estación de autobuses en la estación del AVE de Sagrera, dudo mucho que mantengan la de Sant Andreu Arenal.sergi ha escrit:Efectivamente,esta futura estación de Sagrera-Meridiana y Sant Andreu Arenal están muy juntas.
Lo que pasa,es que en Sant Andreu Arenal se encuentra la estación de autobuses,con lo cual dudo mucho que vaya a desaparecer.
Lo idóneo desde luego,sería poner también la estación de autobuses en Sagrera-Meridiana,pero allí no hay sitio.( a no ser que la hicieran subterranea,como la estación de autobuses de Moncloa en Madrid,que sirve de intercambiador con el metro),pero claro,esto valdría un pasote de pelas.
Saludos.
De fet, en aquest mateix Fòrum s'ha comentat més d'un cop que l'estació d'autobusos de Fabra i Puig acabarà desapareixent en favor de la de la Sagrera (AVE Europa Hereu te salutat), com també ho faran, sembla, l'Estació del Nord i Sants.victorcasta ha escrit:Haciendo como van a hacer una estación de autobuses en la estación del AVE de Sagrera, dudo mucho que mantengan la de Sant Andreu Arenal.
Per cert, el batibull d'explicacions que requereix la diferència entre Sagrera-Meridiana i Sagrera AV em fa decantar cada cop més per l'opció que en Santfeliuenc proposa: Meridiana per l'actual Sagrera (L1, L4, L5, L9, R3, R4, R7) i Sagrera per la futura estació d'AV (L4, L9, R1, R2, MD, AV). Dos noms ben diferenciats, indicatius de l'indret on es troben i que no es presten a confusió semàntica. Exemples com Poble Sec i Roquetes demostren que un canvi d'ubicació de seguida s'oblida i que les equivocacions seran limitades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
Por mi parte creo que cambiar nombre genera confusión, Sagrera se debe al barrio y además generará más gasto (termomentros, mapas, indicadores), personalmente mantendria el nombre de Sagrera.Guigui ha escrit:
Per cert, el batibull d'explicacions que requereix la diferència entre Sagrera-Meridiana i Sagrera AV em fa decantar cada cop més per l'opció que en Santfeliuenc proposa: Meridiana per l'actual Sagrera (L1, L4, L5, L9, R3, R4, R7) i Sagrera per la futura estació d'AV (L4, L9, R1, R2, MD, AV). Dos noms ben diferenciats, indicatius de l'indret on es troben i que no es presten a confusió semàntica. Exemples com Poble Sec i Roquetes demostren que un canvi d'ubicació de seguida s'oblida i que les equivocacions seran limitades.
Para la nueva estación AVE sigamos pensando un nombre, relacionando el entorno y precisamente por ahí no pasa la Meridiana. El barrio donde estará ubicada es Sant Andreu y la estación más próxima Sant Andreu Comtal.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona