Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: trainman » Dilluns 13/10/2014 23:43

En Cerdanyola también está puesto



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 14/10/2014 0:26

437.001 ha escrit:[...] tot i no ser de Rodalies sinó de FGC [...]
Les línies R5, R50, R6 i R60 sí pertanyen al servei de rodalia, per bé que l'operador no sigui Renfe. Cas similar és el de les línies L6, L7 i L8, que formen part de la xarxa de metro.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 14/10/2014 0:41

Javi M ha escrit:
437.001 ha escrit:[...] tot i no ser de Rodalies sinó de FGC [...]
Les línies R5, R50, R6 i R60 sí pertanyen al servei de rodalia, per bé que l'operador no sigui Renfe. Cas similar és el de les línies L6, L7 i L8, que formen part de la xarxa de metro.
I les S33, S4 i S8 també són de Rodalies.

El fil va de la remodelació de les estacions de Renfe Rodalies (almenys fins que no li canvïin el títol).

Però el cas de Martorell (Renfe)/Martorell-Central (FGC) és especial. Vaig a veure si hi ha algun fil dedicat, perquè ho mereix. Si no, n'obriré un.

Edito: ja l'he trobat... :D



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 14/10/2014 4:36

Oficialment les línies "S" de FGC son suburbanes i les "R" son rodalies. Una còpia del sistema alemany mal feta per adaptarla al mal funcionament de les línies d'aqui sense que es noti massa. Ho detallo més aqui per no fer mes off-tòpic: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 7&start=80



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 14/10/2014 18:45

Sobre el tema que heu mostrat abans dels teleindicadors a l'exterior de l'estació amb informació mixta (actualitat + incidències Rodalies), també es troben instal·lats a Vilanova i la Geltrú i a Badalona.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 28/10/2014 13:42

http://el9nou.cat/noticies_v_0/38774/fo ... ers-centre

Foment farà ascensors a les estacions de Mollet i a Granollers-Centre

Les inversions a Mollet s’han de licitar durant el quart trimestre de 2014 i executar-se el 2015

última actualització: 27-10-2014 (7:00)
El Ministeri de Foment instal·larà durant l’any que ve ascensors per facilitar el canvi d’andanes a les persones amb mobilitat reduïda a les estacions de Mollet-Sant Fost i Granollers-Centre, de les línies R2 i R8, i a Mollet-Santa Rosa, de l’R3.
També hi ha previstes millores a l’estació de Sant Celoni en unes operacions que es preveu adjudicar abans d’acabar aquest any i que han de fer-se durant l’any 2015. Només en el cas de Mollet-Sant Fost, el govern espanyol preveu que les obres s’allarguin fins al 2016.

Tot plegat forma part d’un pla d’obres que el Ministeri de Foment preveu fer a 69 estacions de tren catalanes –la majoria del nucli de rodalies de Barcelona– fins al 2015 amb una inversió de més de 200 milions d’euros.

Al Vallès Oriental, la inversió més important es farà a Mollet-Sant Fost, que té un volum de 3,8 milions de passatgers l’any. S’invertiran 2,2 milions d’euros en la construcció d’un pas inferior entre les andanes amb ascensors que permetrà desvincular l’actual pas soterrat del funcionament de l’estació i cedir-lo a l’Ajuntament. A banda, s’actuarà per allargar i fer recréixer les andanes per facilitar l’accés als nous trens Cívia que circulen per aquesta línia. La inversió es reparteix entre els 1,5 milions d’euros que es gastaran durant l’any que ve i els 550.000 euros que s’aportaran l’any 2016 per enllestir l’obra. La redacció del projecte ha costat 150.000 euros.

A Granollers-Centre, la inversió serà de 1,1 milions d’euros i inclou la instal·lació de tres ascensors –un per a cada nucli d’andanes– que connectaran amb l’actual pas soterrat entre les vies. Aquesta obra ja hauria d’haver començat, segons les previsions d’execució que va fer Renfe. De fet, es preveia invertir 700.000 euros ja durant aquest any. I els 400.000 euros restants s’havien de gastar durant l’any que ve. Una part de la inversió es destinarà a augmentar l’alçada d’una andana per permetre la rotació dels trens que acaben el seu recorregut a Granollers-Centre, per on cada any passen 4,83 milions d’usuaris.

A la línia de França, les inversions es completen a l’estació de Sant Celoni, on es preveu invertir durant l’any que ve uns 200.000 euros en una obra que també està previst que s’executi abans de final d’any. Aquí, es perllongaran les andanes 7 i 8 per arribar fins als 200 metres de longitud. Aquesta actuació facilitarà l’ús de la via 7 per a la rotació dels trens que acaben el seu recorregut a Sant Celoni i que, posteriorment, tornen en direcció Barcelona.

Al tram del Vallès Oriental de la línia del Nord, només s’actuarà a l’estació de Mollet-Santa Rosa, amb 820.000 passatgers anuals. La inversió és de 2 milions d’euros, 1,85 per fer les obres i 0,15 per al projecte. Els treballs inclouen la construcció d’un pas inferior per creuar les vies –ara no n’hi ha– equipat amb ascensors. També el perllongament i el recreixement de les andanes i el tancament de tot l’entorn per impedir l’accés als trens als passatgers sense bitllet. Renfe entén que la millora de l’estació de la Garriga –amb 0,6 milions de passatgers a l’any– “s’abordarà amb el projecte de duplicació de la via”, que no té data.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 29/10/2014 22:10

Ja era hora!!



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 11/11/2014 17:08

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... pr/incendi

Renfe inicia la renovació de l'estació de Vic dos anys després de l'incendi

Les obres, que tenen un pressupost de 89.500 euros, culminen un llarg període de protestes per part dels usuaris
Les reformes inclouen l'ampliació de la sala d'espera

Redacció Osona.com | Actualitzat el 11/11/2014 a les 08:31h
Arxivat a: Municipis, estació de tren de Vic, tren, Perquè no ens fotin el tren, Rodalies, Adif

Renfe ha iniciat les obres de renovació i modernització de l’estació de Vic. Aquestes actuacions disposen d’un pressupost de 89.500 euros i un termini d’execució de tres mesos.

Les reformes culminen un llarg període de protestes dels usuaris, pel mal estat de l’equipament, des que el 15 de setembre de 2012 va patir un incendi que va afectar diversos serveis i va portar com a conseqüència el tancament del bar, els lavabos i l’accés des del pàrquing. A més, els ascensors d’accés a les vies 2 i 4 van deixar de funcionar.

Durant aquests dos anys, les asseguradores dels organismes implicats (Adif i Rodalies de Catalunya) no s’han acabat de posar d’acord sobre qui havia d’assumir el cost de les obres. En diverses ocasions, s’ha comunicat una data d’inici de les reformes que no s’ha acomplert. Ara, un cop solucionats els requeriments administratius, es va licitar i adjudicar el projecte de renovació a la empresa Fuentes i Ariza S.A., que va activar els primers treballs el passat 20 d’octubre.

Les actuacions consisteixen principalment en l’adequació i reconstrucció de l’espai afectat per l’incendi, amb l’objectiu de dotar l’estació d’un equipament comercial destinat a cafeteria. A més, s’aprofita per ampliar la sala d’espera de l’estació amb un nou espai situat al costat del vestíbul. La nova sala disposarà de sistema de megafonia, seients, climatització, així com porta automàtica. “Amb aquestes actuacions es pretén millorar i dotar a l’estació de Vic dels equipaments adequats per oferir un alt nivell de confortabilitat”, expliquen fonts de Renfe.

L’estació de Vic disposa de 72 serveis de la línia R3 de Rodalies de Catalunya i l’utilitzen 3.792 viatgers de mitjana en dia laborable.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 18/11/2014 1:44

Observat material d'obres aquesta tarda a l'estació de Viladecavalls.
Unes quantes excavadores. Ignoro la raó. Estaven aparcades a l'andana direcció Manresa.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2208
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 27/11/2014 17:07

L’Adif cedeix a l’Ajuntament de Palautordera l’estació de tren

La cessió és per un termini de 50 anys i el consistori haurà d’assumir el cost de la remodelació


L’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera i l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) han arribat a un acord per a la cessió al consistori de l’edifici de l’estació i d’un magatzem que hi ha a tocar. S’haurà de destinar a activitats de promoció turística i culturals. L’acord preveu que es mantingui un espai per a l’estada dels passatgers i per a l’atenció i la venda de bitllets.

L’antiga estació acollirà una oficina d’informació turística vinculada al Parc Natural del Montseny. La cessió és per un termini de 50 anys i és gratuïta per a l’Ajuntament que es compromet a assumir el cost de les actuacions de reforma.

FONT: El 9 Nou

L'Ajuntament de Santa Maria de Palautordera, el primer de Catalunya que gestionarà una estació d'Adif

El baixador de Santa Maria de Palautordera passarà durant cinquanta anys a mans de l'Ajuntament


L'Ajuntament de Santa Maria de Palautordera (Vallès Oriental) serà el primer de Catalunya que gestionarà una estació de ferrocarril. Adif ha cedit per un període de cinquanta anys a aquest municipi l'estació, que feia dècades que estava abandonada.

El consistori té previst convertir-la en centre de promoció turística del massís del Montseny i que serveixi com a porta d'entrada a aquest parc natural. Per assolir aquest objectiu, l'Ajuntament rehabilitarà aquest espai i hi afegirà comoditats, com una sala d'espera i un espai per a la venda de bitllets. L'acord entre Adif i el municipi preveu la cessió d'un total de 665 m2 entre l'edifici de viatgers i el magatzem, a més d'altres possibles espais per fer-hi un restaurant o per destinar-los a altres usos d'interès públic.

FONT: 3/24 [TV3/CCMA] (vídeo a l'enllaç)


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 06/02/2015 18:32

L'estació de Vic ja disposa des de fa pocs dies d'una sala d'espera climatitzada. Desconec com està el tema de la cafeteria, que fa més de dos anys que va quedar destruïda per un incendi.
Foto enllaçada des de la pàgina de Facebook del grup Perquè no ens fotin el tren.
Imatge
Imatge


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Divendres 27/02/2015 16:12

No sé si va ací, però no he trobat cap altre fil.

Divendres, 27 de febrer de 2015
Avui divendres

Renfe ha posat en servei les escales mecàniques de l’estació de Sabadell Centre
Aquestes obres han comptat amb un pressupost de 152.000 euros i un termini de termini d’execució de tres mesos. Les noves escales permeten millorar la mobilitat interior de l’estació connectant vestíbul i l’andana direcció Barcelona. Aquesta estació és utilizada diáriament per més de 11.000 viatgers diaris.

Renfe ha posat en marxa avui les escales mecàniques que connecten el vestíbul amb l’andana de la via 2 de l’estació de Sabadell Centre. Aquest matí, el Director de Rodalies de Catalunya, Félix Martín, ha visitat la nova instal·lació que ha disposat d’un pressupost de 152.000 euros i un termini d’execució de tres mesos.

Les escales mecàniques de l’andana en direcció Barcelona de l’estació de Sabadell Centre es trobaven fora de servei degut a una avaria integral de l’escala que va impossibilitar la seva reparació i va obligar a la reposició total de l’equipament.

Una vegada realitzat tots els tràmits administratius necessaris per dotar l’estació de Sabadell Centre dels equipaments més moderns, el passat mes d’octubre es van iniciar els treballs de retirada de l’equipament avariat, la construcció d’una nova escala mecànica a mida i la seva instal·lació connectant el vestíbul de l’estació amb l’andana de la via 2.

Aquest nou equipament aconsegueix millorar l’accessibilitat interior de l’estació de Sabadell Centre i en especial per a les persones amb mobilitat reduïda i equipatge.

L’estació de Sabadell Centre és utilitzada diàriament per 11.142 viatgers de mitjana en dia laborable.

Imatge

http://rodalies.gencat.cat/ca/actualita ... a-Sabadell


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 28/02/2015 1:11

Ja era hora, tot i que encara falta el més important: posar ascensors.

No té nom el fet que hagi estat gairebé deu anys sense funcionar una de les escales mecàniques de l'estació principal d'una ciutat de més de dos-cents mil habitants com Sabadell. I a sobre hem de llegir per part de certs foraires que no cal fer res al Vallès... :emprenyat



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 28/02/2015 12:37

Granolleri ha escrit:Ja era hora, tot i que encara falta el més important: posar ascensors.

No té nom el fet que hagi estat gairebé deu anys sense funcionar una de les escales mecàniques de l'estació principal d'una ciutat de més de dos-cents mil habitants com Sabadell. I a sobre hem de llegir per part de certs foraires que no cal fer res al Vallès... :emprenyat
10 anys sense funcionar?? Sembla que els politics de Sabadell no fan servir el Transport Public o la gent no es queixa (segur que hi han hagut reclamacions a Adif pero 10 anys es massa temps).



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 01/03/2015 2:06

ortegote ha escrit:Sembla que els politics de Sabadell no fan servir el Transport Public o la gent no es queixa (segur que hi han hagut reclamacions a Adif pero 10 anys es massa temps).
La federació d'associacions de veïns de Sabadell ha fet molts actes de protesta, en els últims anys l'ajuntament va moure fitxa i es varen aprovar diverses mocions denunciant la situació.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 14/04/2015 13:35

A l'estació de Sant Celoni, estan instal·lant marquesines a l'andana on paren els trens direcció Girona.
https://twitter.com/rainfallsdown/statu ... 4568206336


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 03/06/2015 2:29

UT440_132M ha escrit:A l'estació de Sant Celoni, estan instal·lant marquesines a l'andana on paren els trens direcció Girona.
https://twitter.com/rainfallsdown/statu ... 4568206336
Ja està acabada i en servei (només n'han posat una). :ok

Feia molta falta.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 21/06/2015 18:21

Obres a l'estació de l'Aeroport (T2).

A la via 2 (la desviada):

Han instalat xarxa protectora, impedint l'accés a l'andana.
Han desmuntat la catenària i els pals.
Han picat la vora de l'andana.
Han instalat una bastida amb terra de ciment a la capçalera costat taquilles.

Seguirem informant.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 21/06/2015 19:09

Me suena a que quieren quitar la vía desviada y tener una sola vía con andén de ambos lados. Facilitaría mucho el descenso de los viajeros sin tener que pasar entre la multitud que espera.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dilluns 22/06/2015 8:47

Bon dia,

Vaig veure ahir l´estat de les obres a l´estació de l´aeroport. Em fa l´efecte que és una obra destinada a millorar l´accés de viatgers a l´entrada del metro, que queda justament darrera. S´aprofitaria la línia 9 per utilitzar-la com a llançadora a la Terminal 1, desapareixent així l´actual connexió amb el bus. S´utilitzaria també per facilitar l´entrada a l´estació d´Adif dels viatgers provinents de la T1 que vulguin continuar amb el tren perquè la destinació dels quals és més cèntrica...
Són suposicions meves...

Salutacions,
MANEL



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”