Seguiment unitats 111 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 09/01/2015 16:52

I no se sap encara res del comiat de les 111? Si el sr. Ticó va dir que les retirarien a mitjans d'aquest mes, a can FGC continuen no dient res sobre el tema... i mitjans de gener estem parlant de que hauria de ser a partir del 10-15 de gener, però de moment, la situació que tenim és que totes les unitats 114 ja es troben en servei comercial, i només queda un parell d'unitats 111 en servei... No m'agrada la gestió que està fent FGC pel tema del comiat d'aquestes unitats.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Divendres 09/01/2015 18:22

Els hi vaig preguntar l'altre dia i em van dir el de sempre: es preservarà una unitat i es farà un acte de comiat, i que tant prompte com sapigueren la data ho dirien. Un poc més d'informació, si us plau.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dissabte 10/01/2015 19:12

Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...


Amb la tracció sang això no passava

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 10/01/2015 20:33

Baró de MunChausson ha escrit:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
El fet de tenir 5 trens, es per que en un futur en teoria no gaire llunyà, L7 farà només el recorregut entre Gràcia i Av. Tibidavo, i sols necessitaria com a molt 3 trens.

Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari. :nose


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dissabte 10/01/2015 21:17

Miquel ha escrit:
Baró de MunChausson ha escrit:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari. :nose
No calen llançadores. Ja hi ha serveis de l'S1, S2 i L6 que s'hi aturen, a més dels S5/S55.
En sistema de llançadores ja funciona a diari, al matí, la L6. Per això la via 1 de Pl. Catalunya, s'usa per fer els S5 i S55


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 10/01/2015 21:51

raulitinbcn ha escrit:
Miquel ha escrit:
Baró de MunChausson ha escrit:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari. :nose
No calen llançadores. Ja hi ha serveis de l'S1, S2 i L6 que s'hi aturen, a més dels S5/S55.
En sistema de llançadores ja funciona a diari, al matí, la L6. Per això la via 1 de Pl. Catalunya, s'usa per fer els S5 i S55
No m'has entès.
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.

La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.

Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".


El metro de Barcelona amb motoristes!

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 11/01/2015 12:23

Miquel ha escrit:
No m'has entès.
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.

La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.

Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".
La gent que se't pot acumular és mínima, ja que les freqüències elevades que hi ha al tram Pl. Catalunya-Gràcia ho evitarien. Per altra banda amb aquesta fórmula que dius tu tens els problemes de cisallaments i alhora que els passatgers que vulguin anar a la L7 i els que venen de la L7 han de pujar i baixar escales per creuar les vies 1 i 2, en canvi, si no hi han llançadores tots els passatgers que vulguin agafar la L7 simplement arriben per la via 1 i creuen l'andana fins la via 3, havent només de creuar per el pas superior els que facin L7 > Provença / Pl. Catalunya, no generant-se així dos fluxos de passatgers que van en direccions oposades (i més en una estació on les escales per pujar al vestíbul no són extremadament amples.


Salutacions,

Oriol

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 11/01/2015 13:26

oriolp13 ha escrit:
Miquel ha escrit:
No m'has entès.
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.

La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.

Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".
La gent que se't pot acumular és mínima, ja que les freqüències elevades que hi ha al tram Pl. Catalunya-Gràcia ho evitarien. Per altra banda amb aquesta fórmula que dius tu tens els problemes de cisallaments i alhora que els passatgers que vulguin anar a la L7 i els que venen de la L7 han de pujar i baixar escales per creuar les vies 1 i 2, en canvi, si no hi han llançadores tots els passatgers que vulguin agafar la L7 simplement arriben per la via 1 i creuen l'andana fins la via 3, havent només de creuar per el pas superior els que facin L7 > Provença / Pl. Catalunya, no generant-se així dos fluxos de passatgers que van en direccions oposades (i més en una estació on les escales per pujar al vestíbul no són extremadament amples.
Si es limita L7, el tram perd freqüència (menys trens) i amb la resta de trens s'ha d'absorbir tot el passatge que portin els trens de L7 i el nou que sorgeixi entre Gràcia i Catalunya (més aglomeracions).
Es cert que l'accés a Via 2-4 no es ni de bon tros gaire adient. Però a l'altre banda de l'estació hi ha un passadís que de manera excepcional i controlada podria utilitzar-se. Els cisallament seria el "problema" principal.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 11/01/2015 21:44

Jo que utilitzo força l'L7, a mi no em faria gens de gràcia que es limiti a Gràcia sincerament... jo prefereixo no tocar-ho.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 11/01/2015 23:30

Cal recordar que la idea principal de la reforma de Sant Gervasi/Plaça Molina era per tal que els viatgers del ramal d'Avinguda Tibidabo fessin el transbord allà en sentit Plaça Catalunya i no a Gràcia.

Igualment, si es fes no seria per fer llançadores a Gràcia, que només passejarien aire i enviarien la malla a pastar fang (amb perdó), sinó per reforçar el servei cap al Vallès, que és el que sí neccesita de debò un augment de servei en hora punta. Si no mal recordo, hi havia la idea de fer un tren cada 3' a Rubí/UAB i cada 6' a Sabadell i Terrassa.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 11/01/2015 23:45

Granolleri ha escrit:Cal recordar que la idea principal de la reforma de Sant Gervasi/Plaça Molina era per tal que els viatgers del ramal d'Avinguda Tibidabo fessin el transbord allà en sentit Plaça Catalunya i no a Gràcia.

Igualment, si es fes no seria per fer llançadores a Gràcia, que només passejarien aire i enviarien la malla a pastar fang (amb perdó), sinó per reforçar el servei cap al Vallès, que és el que sí neccesita de debò un augment de servei en hora punta. Si no mal recordo, hi havia la idea de fer un tren cada 3' a Rubí/UAB i cada 6' a Sabadell i Terrassa.
Els trens de L7 no passegen aire.
La idea de limitar L7 a Gràcia de manera permanent se suposa que arribarà algun dia. En aquell cas no cal cap llançadora ja que s'eliminen de la malla els trens de L7 per encabir-hi més trens de la S1, S2, S5 i S55 (Els L6 es limitarien a Sarrià) i així absorbir tot el passatge de les línies urbanes.

Jo només em referia a una solució en cas de falta de material a L7 en la configuració actual.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 11/01/2015 23:48

Miquel ha escrit:Els trens de L7 no passegen aire.
És clar que no, però limitar els trens de la L7 per substituïr-los per llançadores Barcelona-Gràcia em sembla un disbarat.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 12/01/2015 0:24

Granolleri ha escrit:
Miquel ha escrit:Els trens de L7 no passegen aire.
És clar que no, però limitar els trens de la L7 per substituïr-los per llançadores Barcelona-Gràcia em sembla un disbarat.
Aviam, crec que no m'has entès. No dic pas que ho facin, sols que en l'hipotètic cas que la línia es quedi temporalment sense material suficient pot ser una opció a tenir en compte en hores d'aglomeració. Ja que estàs traslladant tot el passatge d'un tren a un altre que ja de per si, baixa prou carregat. Detalls per reduir les molèsties a l'usuari, res més.

Com ja vaig dir, el més fàcil és no fer res (com quasi sempre, vaja) i el passatge ja se les apanyarà com pugui, si han d'anar com bèsties fins a Catalunya, no passa res. :martell1


El metro de Barcelona amb motoristes!

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Divendres 23/01/2015 7:49

Ahir a la tarda la 111.07 a la L7.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Divendres 30/01/2015 21:52

Avui havia una 111 a la L7.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 30/01/2015 22:22

sag470 ha escrit:Avui havia una 111 a la L7.
Doncs sobre les 20.20 ha arribat a la via 5 de Catalunya, la 111.07 amb el cartell de RESERVAT. Després de descarregar passatge, ha sortit cap al COR.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 31/01/2015 2:12

Aquest matí ha fet el servei de les 7.54 de Pl.Catalunya. Lhe creuada a Pàdua desde un 114.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 24/06/2015 12:06

Ahir a la tarda vaig passar en tren per Rubí i vaig veure 3 unitats de 111.

Dels tres trens, un no tenia el cotxe motor del costat Barcelona, si no recordo malament, la unitat era la 111.04. No vaig veure enlloc un cotxe motor aïllat, així que ves a saber...
Els altres dos em va semblar veure'ls junts, un d'ells em va semblar que era la 111.13 i l'altre no vaig tenir temps de caçar-li el número. Això sí, estaven sencers, per tant suposo que aquestes dues unitats poder són les que encara no estan retirades.

Hem arribat a l'estiu i FGC encara no ha dit ni piu...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 11/09/2015 0:11

M'han fet saber que el 23 de setembre serà el viatge de comiat de les 111.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 11/09/2015 14:34

Moltes gràcies per la informació. Saps si serà matí o tarda?



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”