Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Planols, projectes i propostes fantasia.

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23373
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Planols, projectes i propostes fantasia.

Entrada Autor: metring » Dissabte 26/09/2015 10:17

Si per casualitat l'usuari voltega llegeix encara el Fòrum i vol tornar a penjar les imatges d'uns missatges més a dalt que no es veuen... :oops:



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4479
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 26/09/2015 10:28

Otra burrada de las mías, esta vez es una versión exprés de la B19: la línea X19.

Desde Can Ruti hace todas las paradas hasta llegar a la Ronda de Dalt donde coge ésta hasta llegar a Barcelona, llegando a la salida más cercana al Hospital de la Vall d'Hebron. Al revés lo mismo.

El mapa.

Obviamente controlada por la TUSGSAL, con estos autobuses:

Mercedes-Benz O 530 Ü
Interior


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 26/09/2015 11:39

EL problema de totes aquestes línies que planteges serà a l'hora punta, amb els grans embussos que es creen a les Rondes, Gran Via, etc., que faran que sigui de tot menys una línia expres.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4479
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 26/09/2015 11:41

oriolp13 ha escrit:EL problema de totes aquestes línies que planteges serà a l'hora punta, amb els grans embussos que es creen a les Rondes, Gran Via, etc., que faran que sigui de tot menys una línia expres.
Ya me lo imaginaba.


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 26/09/2015 18:54

Renfe445 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:EL problema de totes aquestes línies que planteges serà a l'hora punta, amb els grans embussos que es creen a les Rondes, Gran Via, etc., que faran que sigui de tot menys una línia expres.
Ya me lo imaginaba.

La realitat supera a la ficció, que diuen...



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dissabte 03/10/2015 13:03

Aquí us faig la meva proposta de la xarxa ferroviària de Catalunya, amb alguna que altra fantasia. Es resumiria en tres serveis diferents: suburbans, mitja distància i regionals. Amb la següent estructura i canvis a sota hi ha l'enllaç al mapa:

Suburbans:
  • - S1: la unió de la R1 amb la R2 sud, però abastant sols fins la segona corona metropolitana
    • - S1A: Barcelona - Mataró per la costa
      - S1B: Barcelona - Vilanova i la Geltrú
      - S1C: Barcelona - Mataró per l'interior, donant així cobertura i facilitant l'expansió demogràfica a l'interior del Maresme i descongestionant demogràficament la costa.
    - S2: les línies de l'interior Vallès Oriental i Baix Llobregat i Alt Penedès
    • - S2A: Barcelona - Granollers-Canovelles
      - S2B: Barcelona - Vilafranca del Penedès
      - S21: ramal de la S2A, Mollet del Vallès - Caldes de Montbui
      - S22: ramal de la S2B Martorell - Esparreguera
    - S3: aprofitant les línies de FGC amb dos ramals, els ja existents però perllongats:
    • - S31: Sant Cugat - Castellar del Vallès per Sabadell
      - S32: Sant Cugat - Vacarisses per Terrassa
    - O1: una línia orbital que resseguís els perímetres del Barcelonès, de Badalona al Prat de Llobregat, per Barberà i Rubí.
    - O2: la línia orbital ja projectada.
Mitja distància
  • - R1: la línia de la costa
    • - R1A: Barcelona - Mataró - Sils: canviar l'estació terminus de Maçanet a Sils, i fent-la passar per l'interior des de Mataró (i fent nova estació a Palafolls i a Vidreres) i que arribi a Lloret de Mar. El problema, més enllà del cost és la pèrdua de tren a Tordera; però en canvi es guanya Palafolls, Vidreres i Lloret i tot el front marítim, que està molt congestionat i que seria un revulsiu i revaloraria la segona línia (i primera en molts casos de la costa), cosa beneficiosa tenint en compte que són localitats, especialment al nord, molt turístiques.
      - R1B: Barcelona - Vilanova i la Geltrú - Coma-ruga: no tinc prou coneixement de la zona com per fer-hi canvis.
  • - R2: la línia de la interior, semblant a l'actual però amb lleugers canvis
    • - R2A: Barcelona - Granollers - Sils: novament Sils com a tèrminus i fent un canvi de traçat més zigzaguejant de manera que el tren sigui més proper a les poblacions, i creant noves parades a Breda i Sant Antoni de Vilamajor.
      - R2B: Barcelona - Vilafranca del Penedès - Coma-ruga
    - R3: Barcelona - Vic, amb més parades i més properes als nuclis urbans
    - R4: Barcelona - Manresa: ídem, passant per Martorell, tot i que la opció de fer Barcelona-Terrassa-Manresa també és bona, malgrat no sé si igual de ràpida.
    - R5: Barcelona - Igualad: amb el recorregut de FGC
Regionals:
La gran aposta vertebradora del territori, que arribaria fins i tot a Andorra i la Vall d'Aran. També són els que tinc menys clars en quant a traçats i necessitat.
  • - A: Barcelona - Puigcerdà, per Manresa i Berga
    - B: Lleida - Vielha, per Balaguer i la Pobla de Segur, i no tenia clar si fer-la passar per Sort o pel Pont de Suert.
    - C: Barcelona - Andorra, per Solsona; és una línia que no tinc gens clara, i que de fet podria quedar-se amb Manresa - Solsona, però llavors sorgeix el problema de connectar Andorra.
    - D: eix transversal ferroviari: Figueres - Girona - Vic - Manresa - Igualada - Tàrrega - Lleida
    - E: Lleida - Tarragona, per les Borges Blanques, Montblanc, Reus i Valls
    - F: Lleida - Alcanar, per Gandesa i Móra d'Ebre
    - G: Tarragona - Alcanar, per l'Ametlla de Mar i Amposta
    - H: Barcelona - Puigcerdà, per Vic
    - I: Barcelona - Lleida, per Igualada i Tàrrega
    - J: Tarragona - Móra d'Ebre, per Reus i Falset, i amb vocació de seguir fins Alcanyís.
    - K: eix pirinenc, inviable, però romàntic: Girona - Vielha, per Camprodon, travessant Andorra i passant per la Seu d'Urgell
    - L: Lleida - Andorra, per la Pobla de Segur i la Seu d'Urgell
    - M: Barcelona - Andorra, per Manresa, aprofitant l'eix pirinenc des de Puigcerdà i entrant per Pas de la Casa i sortint per Andorra la Vella direcció la Seu
    - N: Barcelona - Figueres, per Girona
    - O: Barcelona - Tarragona, per Vilafranca del Penedès
Rodalies de Girona
  • - G1: el cercle de les Gavarres, però m'ha suposat un problema Torroella de Montgrí, que no he sapigut com traçar el recorregut per incloure-la i que sigui lògic.Girona - Llagostera - Sant Feliu de Guíxols - Palamós - la Bisbal de l'Empordà - Girona
    - G3: a la Garrotxa, Girona - Banyoles - Olot.
    - G2: Figueres - Girona - Blanes - Calella, aprofitant R1A; això facilitaria molt els desplaçaments que ja es fan d’aquesta zona cap a Girona on molta gent hi estudia la Universitat i a més a més donaria servei a la indústria turística de l’alt Maresme i la Costa Brava connectant-la amb l’Aeroport de Girona, que ara mateix s’hi pot anar tan sols amb autobús. Amb dos ramals, tot i que em falta per incloure al traçat Santa Coloma de Farners i em ronda la idea de fer un ramal fins a Sant Celoni:
    • - G21: Figueres - Portbou (i d’allà a Cervera de la Marenda), però passant per Roses, que donaria més sentit al viatge.
      - G22: Figueres - la Jonquera (i d’allà al Pertús)


Rodalies de Lleida
Una sola línia circular, però que no acabo de tenir clara:
  • - RL1: Lleida - Cervera - Artesa de Segre - Alguaire-Alguaire Aeroport - Lleida
Rodalies de Tarragona
M'he trobat amb la dificultat de connectar l'Aeroport de Reus amb l'àrea turística del Baix Camp, al final he optat pel transbord a Tarragona, ja que no em semblava gaire lògic saltar-me Tarragona com a estació i anar de Reus i l'aeroport directament a Vila-Seca i arribar a l'Hospitalet de l'Infant. A més a més d'aquesta manera em quedava penjant Constantí, i ja m'hi ha quedat la Pobla de Mafumet.
  • - RT1: La Selva del Camp - l'Hospitalet de l'Infant, passant per Reus i l'aeroport i Tarragona
    - RT2: Valls - Coma-ruga, passant per Tarragona
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 03/10/2015 15:00

Prolongar l'RT1 a La Selva del Camp tal i com es troba l'estació no es viable, s'ha de prolongar fins a La Plana Picamoixons en un extrem i en l'altre fins a Cunit/Vilanova. I l'RT2 s'hauria de prolongar fins a Vilafranca del Penedès. D'altra banda, entre Sant Vicenç de Calders i Valls, faria l'RT3 per dotar de més freqüències a la línia.



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dissabte 03/10/2015 15:28

Renfe451 ha escrit:Prolongar l'RT1 a La Selva del Camp tal i com es troba l'estació no es viable, s'ha de prolongar fins a La Plana Picamoixons en un extrem i en l'altre fins a Cunit/Vilanova.
Però si la RT1 no va direcció Cunit, i d'altra banda, si arriba a Vilanova ja no serien rodalies tipus suburbà, sinó que ja serien més aviat mitja distància. I tampoc acabo de veure el flux de gent que hi ha de Vilanova a Tarragona.
Renfe451 ha escrit: I l'RT2 s'hauria de prolongar fins a Vilafranca del Penedès. D'altra banda, entre Sant Vicenç de Calders i Valls, faria l'RT3 per dotar de més freqüències a la línia.
Com en l'anterior, no acabo de veure que connectar Tarragona i Vilafranca siguin rodalies, i no sé per on voldries fer passar la RT3, per la C-51?



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 03/10/2015 16:33

mpn90 ha escrit:si la RT1 no va direcció Cunit, i d'altra banda, si arriba a Vilanova ja no serien rodalies tipus suburbà, sinó que ja serien més aviat mitja distància. I tampoc acabo de veure el flux de gent que hi ha de Vilanova a Tarragona.
Anem a pams...
Encara que no hi hagi un gran fluxe de viatgers, hi ha força gent que va de Vilanova a Tarragona, hi ha un exemple clar, hi ha gent del Garraf que estudia a la universitat Rovira i Virgili de Tarragona, i que actualment han de tirar de vehicle privat perquè les connexions són pèssimes en transport públic. Cal paliar la mala comunicació existent entre el Baix Penedès i el Garraf amb Tarragona de la millor manera possible, i prolongant l'RT1 fins a Vilanova, podries guanya força passatgers.
mpn90 ha escrit: I l'RT2 s'hauria de prolongar fins a Vilafranca del Penedès. D'altra banda, entre Sant Vicenç de Calders i Valls, faria l'RT3 per dotar de més freqüències a la línia.Com en l'anterior, no acabo de veure que connectar Tarragona i Vilafranca siguin rodalies, i no sé per on voldries fer passar la RT3, per la C-51?
Primera: Tema RT2. Ja hi ha contemplat un projecte per ampliar aquesta línia fins a Vilafranca del Penedès, però de moment encara no s'ha dut a terme per causes que encara desconec. Però els motius serien els mateixos que en el cas de l'RT1 a Vilanova, també hi ha un flux de viatgers important que es mou des de Vilafranca fins a Tarragona i que actualment han de fer transbord a Sant Vicenç de Calders.

I sobre l'RT3, la resposta és simple i molt senzilla: per l'actual línia ferroviària a Valls, es podria fer perfectament sense fer cap gran despesa, i es podria posar en servei si es volgués en tan sols pocs dies.



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dissabte 03/10/2015 19:40

Renfe451 ha escrit:
mpn90 ha escrit:si la RT1 no va direcció Cunit, i d'altra banda, si arriba a Vilanova ja no serien rodalies tipus suburbà, sinó que ja serien més aviat mitja distància. I tampoc acabo de veure el flux de gent que hi ha de Vilanova a Tarragona.
Anem a pams...
Encara que no hi hagi un gran fluxe de viatgers, hi ha força gent que va de Vilanova a Tarragona, hi ha un exemple clar, hi ha gent del Garraf que estudia a la universitat Rovira i Virgili de Tarragona, i que actualment han de tirar de vehicle privat perquè les connexions són pèssimes en transport públic. Cal paliar la mala comunicació existent entre el Baix Penedès i el Garraf amb Tarragona de la millor manera possible, i prolongant l'RT1 fins a Vilanova, podries guanya força passatgers.
Suposo que és una situació semblant a la de l'Alt Maresme amb Girona (i que ara estan enllaçats amb RG1)
Renfe451 ha escrit:
mpn90 ha escrit: I l'RT2 s'hauria de prolongar fins a Vilafranca del Penedès. D'altra banda, entre Sant Vicenç de Calders i Valls, faria l'RT3 per dotar de més freqüències a la línia.Com en l'anterior, no acabo de veure que connectar Tarragona i Vilafranca siguin rodalies, i no sé per on voldries fer passar la RT3, per la C-51?
Primera: Tema RT2. Ja hi ha contemplat un projecte per ampliar aquesta línia fins a Vilafranca del Penedès, però de moment encara no s'ha dut a terme per causes que encara desconec. Però els motius serien els mateixos que en el cas de l'RT1 a Vilanova, també hi ha un flux de viatgers important que es mou des de Vilafranca fins a Tarragona i que actualment han de fer transbord a Sant Vicenç de Calders.

I sobre l'RT3, la resposta és simple i molt senzilla: per l'actual línia ferroviària a Valls, es podria fer perfectament sense fer cap gran despesa, i es podria posar en servei si es volgués en tan sols pocs dies.
Pel que fa a RT2, com RT1, em va bé, però segurament seria partidari de bifurcar la RT2 i crear RT22 a Vilafranca i RT21 a Vilanova i la Geltrú.

Ara bé, la RT3 no la veig per enlloc, em sembla que connecta dos nuclis poblacionals sense gaire pes i que passa per llocs amb baixa demanda.



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dissabte 03/10/2015 20:44

Us porto una proposta d'unió de les línies 41 i 42 del bus de Barcelona. Us faig un resum:
Línia 42: Francesc Macià - Fondo
- Pas per av. Roma.
- Pas per Sancho de Ávila i Tànger, en comptes de Pere IV.
- Pas per Cantàbria i Santander
- Desviació de recorregut sentit Fondo per fer passar la línia per La Maquinista (necessitat de Carril bus en contrasentit)
- Prolongació fins l'estació de metro Fondo (L1, L9).

Mapa: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 858
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 03/10/2015 22:00

[
Us porto una proposta d'unió de les línies 41 i 42 del bus de Barcelona
Aquestas línias tenen una frecuencia molt diferenta. La 41 cada 8 minuts, i la 42 cada 25/35 depenent de l'hora, aixi docs no ho veig factible.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4479
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 03/10/2015 22:06

marc_bcn_2 ha escrit:Us porto una proposta d'unió de les línies 41 i 42 del bus de Barcelona. Us faig un resum:
Línia 42: Francesc Macià - Fondo
- Pas per av. Roma.
- Pas per Sancho de Ávila i Tànger, en comptes de Pere IV.
- Pas per Cantàbria i Santander
- Desviació de recorregut sentit Fondo per fer passar la línia per La Maquinista (necessitat de Carril bus en contrasentit)
- Prolongació fins l'estació de metro Fondo (L1, L9).

Mapa: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
De momento está bien el final de la Plaça del Rellotge. Sólo hay que andar un poquito para llegar a Fondo.

Por mí ya está bien la 42 como está. Así cuando la cojo para volver a casa, en el final de la Plaça Catalunya están todas las sillas libres, jeje.

Lo que deberían hacer es meter uno o dos coches más.


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 03/10/2015 22:22

Va, avui tinc ganes de comentar-ne algunes, de propostes fantasia, algunes són una bogeria i d'altres poden ser més interessants. N'incloc tant nacionals com internacionals.

-Reobertura de la línia del Tonkin (St.Gingolph-Evian).
-Reobertura de la línia Bellegarde-Divonne.
-Nova línia ferroviària entre Urtx-Alp i la Seu d'Urgell, amb eventual prolongació cap a Andorra.
-Obertura d'una línia ferroviària entre Ripoll i Prats de Molló. Reobertura de la línia Le Boulou-Arles Sur Tech-Prats de Molló/St Laurent de Cerdans. Prolongació d'aquesta darrera ramificació cap a Maçanet de Cabrenys i Figueres-Vilafant.
-Reobertura de la línia ferroviària Manresa-Olvan-Guardiola.
-Reobertura de la línia Salamanca-La Fregeneda/Barca d'Alva.
-Ampliació FGC Manresa Baixador-Manresa ADIF. Traspàs de la línia Manresa-Lleida a FGC. Ampliació Igualada-Cervera. Conversió de les tres línies a l'ample UIC.
-Reobertura de la línia ferroviària Banyoles-Girona-Olot. Aprofitar per realitzar alguna línia de tramvia a Girona ciutat.
-Rectificacions de traçat a la línia BCN-Puigcerdà: aprofitar l'actual traçat de l'R2 Nord fins a Granollers, desviació des de més enllà de les Franqueses-Granollers Nord fins a La Garriga. Línia BCN-Granollers Canovelles com a línia apart, ampliació de Sabadell fins a Granollers-Canovelles dels FGC. Desdoblaments entre Granollers i la Garriga, entre Centelles i Sant Quirze de Besora (rectificació de traçat als Hostalets de Balenyà per tal de retallar quilòmetres i servir Tona), rectificació de traçat entre Manlleu i Sant Quirze de Besora sense deixar de servir Torelló (traslladant l'estació), desdoblament parcial entre Ripoll i Ripoll-Sud (3-4 Km), nova galeria entre Planoles i La Molina (via única però amb possibilitat d'instal•lar-hi doble via), desdoblament entre Alp i Latour de Carol/Enveitg.
-Rectificacions de traçat a l'R8: traslladar les estacions de Sant Cugat i Rubí cap al centre de la ciutat. Enllaç per via UIC entre les vies ADIF i FGC.
-Instauració del servei auto-tren. Una prova pilot molt senzilla seria Figueres Vilafant-Le Boulou. Trens cada 1/2 hora en horari cadenciat. Possibilitat de fer-hi passar tant cotxes com furgonetes com camions. Fomentar l'ús del servei amb impostos afegits sobre l'autopista paral•lela.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4479
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 03/10/2015 22:49

Venga, continuo soñando:

Recuperar la B28 Plaça Orfila - Francesc Layret / Prim.
Recuperar la 35 y que llegue a la Plaça Catalunya.
Hacer que la B29 vuelva a llegar a El Masnou y que la B34 y la B35 sean la B41.
Recuperar la B20 y la B21.
Recuperar la B22 Can Canyadó - Hospital de Sant Pau.
Recuperar la B16 Vall d'Hebron - Pep Ventura.
Que todas las líneas de la TUSGSAL tengan estándards, a excepción de las que por falta de espacio en las zonas por las que pasan no puedan llevar.

Y de paso, que la B25 y la B28 tengan articulados.


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1909
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 28/07/2016 22:54

Aquí un dels meus somnis, i ja m'agradaria a mi que fós així els transports metropolitans de la capital catalana
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... UFeoSaCxt8



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4479
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 21/05/2017 15:26

Per què no aprofitem la idea de la Nova Xarxa de Bus però amb tramvies?

El mapa

De moment 6 línies:

Línia 8: Metro + Rodalies Estació de Sants ↔ Metro Bon Pastor
  • 32 parades - 13 km
    Substitueix la futura H8.
Línia 12: Polígon Industrial de la Pedrosa ↔ Metro Gorg
  • 38 parades - 17 km
    Substitueix la H12 i la T5.
    Prolongada al Polígon Industrial de la Pedrosa.
Línia 14: World Trade Center ↔ Metro Gorg
  • 24 parades - 11 km
    Substitueix la futura H14.
    Aprofita el tros de la Rambla de la Mina que actualment utilitza la T6.
Línia 20: Sant Feliu - Consell Comarcal ↔ Passeig Marítim
  • 37 parades - 13 km
    Substitueix la T3 i la D20.
Línia 30: Hospital de Sant Joan Despí - TV3 ↔ Rodalies Sant Adrià de Besòs
  • 41 parades - 20 km
    Substitueix la T1, la T2, la 7 (o, suposadament, D30) i la T4.
    Aprofita el tros de la T3 que passa per Hospital de Sant Joan Despí - TV3.
Línia 40: Metro Ciutadella - Vila Olímpica ↔ Recinte Torribera
  • 25 parades - 12 km
    Aprofita el tros de la T4 del carrer Wellington i la Avinguda Meridiana.
    Podria substituir la B14 i la B20.
    El tros entre la Avinguda Pallaresa i Torribera seria en via única?
Properament més, podeu donar idees també. :)


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

Respon

Torna a “Oci i divertiments”