Estacions adif fora de servei però amb trens circulant

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Estacions adif fora de servei però amb trens circulant

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 02/05/2006 13:31

Voldria saber si em deixo alguna estació de la xarxa d'adif de Catalunya que estigui fora de servei però per la qual encara hi passin trens i que en quedi alguna cosa, és a dir, algun tram d'andana, l'edifici de viatgers, etc.

Aigües de Ribes
Almacelles
Baricentre
La Canonja <- en queda alguna cosa?
Castellarnau
Castellgalí
Els Comdals
Garcia
Illa
Llerona
Montcada i Reixac-Sant Joan
Olesa de Montserrat
Peralada
Platja de Garbet
Queixans
Raïmat
Sant Ildefons
Taradell-Mont-rodon
Terrassa Est-Passeig del Camp <- està per construir...
Tonyà <- en queda alguna cosa? havia existit aquesta estació? :x
Torrebonica
Vallcarca
Vandellòs



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 02/05/2006 14:04

La estación de Moncada - San Joan esta bastant ben conservada, tant l'estació com l'andana. Sembla que hi viu gent. Nomes li falta el cartells de Rodalies per ser una estació en servei



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 02/05/2006 14:16

Em sembla que a Tonyà no hi queda res, però t'ho dic de memòria. Ara, no em facis dir si mai hi havia hagut quelcom.

Crec que en aquesta llista mereix un lloc d'honor el baixador més cutre de la xarxa de via ampla... Platja de Garbet!! :riure



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dimarts 02/05/2006 14:39

Si a la llista inclous, com és el cas de Baricentre, estacions o projectes d'estacions que mai han donat servei comercial, llavors es podrien considerar:

- Pla de Vilanoveta (que va arribar a aparèixer en certs horaris).
- Barcelona-Vilanova (mig construïda i mig aixecada, sota l'avinguda de Vilanova, l'estació més difícil de fotografiar de tota la xarxa Adif, sense dubte).
- Barcelona-Estació del Morrot (L'estació del port mercant, antigament Barcelona-Estació de Vilanova, no n'estic segur, peró em sembla que abans que l'estació de Sants es posés en servei, els trens de la linia de Vilanova i la Geltrú tenien origen en aquesta estació, ara preparada únicament per a trens de mercaderies).
- Can Tunis (que suposo que es va pensar únicament per a mercaderies)

;)



Avatar de l’usuari
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Entrades: 102
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Dimarts 02/05/2006 18:08

Marina...estació fantasma situada al túnel de barcelona un cop passat arc del triomf per la bifurcació cap a mataró.
Es una andana ruinosa i sense iluminació i mai va prestar servei comercial però es rumoreja que per algún lloc d'allà hi ha un gabinet de circulació per pendre el comandament local si fallés el c.t.c. :|
S'ha de dir també que de totes les que has citat em sembla que son totes abaixadors excepte Vandellós..que tot y que no parin trens es apta per circulació y es comanda des de un c.t.c. que hi ha a Tarragona.


Hola gent!!

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dimarts 02/05/2006 19:35

De l'estació aquesta de Marina (que em sona haver-la sentit anomenar fa temps com a Vilanova) què en sabeu? Quan es va construïr? On és exactament? Què hi ha ara allà? ...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/05/2006 20:30

No, la de Vilanova és la que en diem Del Nord, la dels busos. Marina no es va posar mai en circulació. Per cert, hi ha alguna foto d'aquesta?



Avatar de l’usuari
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Entrades: 102
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Dimarts 02/05/2006 21:18

Amb aquest tema sempre hi ha confusió. Hi ha qui l'anomena Vilanova perquè es just després de la bifurcació que hi ha passat arc del triomf....a partir de on es pot anar cap Terrassa o Mataró. Aquesta bifurcació s'anomena bifurcació vilanova i com l'estació de que parlem es troba molt a prop de les agulles , d'aqui que alguns l'anomenin Vilanova.
No obstant a l'Adif l'anomenen Barcelona Marina. Segurament perquè deu estar "en algún lugar" sota el carrer Marina (no se si hi haurà forma d'entrar-hi des de la superficie...suposo que si).
Ferroviàriament parlant "l'estació" està passat arc del triomf agafant la bifurcació cap a Mataró...es a dir que está entre Arc del Triomf i El Clot Aragó. Está doncs pasada la bifurcació Vilanova però abans de les agulles que enllaçen Estació de França amb El Clot.
Respecte a com es físicament, doncs diuen que es una andana destrossada sense il·luminació.
Mai va prestar servei comercial i em sembla que es va construir pensant en les Olimpíades de Barcelona del 92 però no estic segur...potser dic una bajanada.


Hola gent!!

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 02/05/2006 21:38

Per complementar les dades el codi d'aquesta estació és el 78803.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 02/05/2006 22:41

Hola, la antiga estació de Sant Ildefons de Cornellà, està actualment "sencera", el problema es uqe va ser habitada per uns okupes, mes tard van ser desallotjats costosament, en el moment de la intervenció de la policía es va incendiar a causa de un okupa. Resumidament, les andanes es conserven, pero l'edifici esta cremat i ple de coses cremades. Es pot accedir lliurement a l'andana sense necesitar passar per l'edifici. El pas de andana a altre va ser tret amb la construcció d'un nou pont. pero... es un lloc fantastic per fotografiar trens en marxa



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 02/05/2006 23:04

Trenscat ha escrit:Voldria saber si em deixo alguna estació de la xarxa d'adif de Catalunya que estigui fora de servei però per la qual encara hi passin trens i que en quedi alguna cosa, és a dir, algun tram d'andana, l'edifici de viatgers, etc.

Aigües de Ribes
Almacelles
Baricentre
La Canonja <- en queda alguna cosa?
De l´estació de La Canonja? Sí, les andanes i l´edifici de mercaderies amb el seu moll.
Trenscat ha escrit:Castellarnau
Castellgalí
Els Comdals
Garcia
Illa
Llerona
Montcada i Reixac-Sant Joan
Olesa de Montserrat
Peralada
Platja de Garbet
Queixans
Raïmat
Sant Ildefons
Taradell-Mont-rodon
Terrassa Est-Passeig del Camp <- està per construir...
Tonyà <- en queda alguna cosa? havia existit aquesta estació? :x
Torrebonica
Vallcarca
Vandellòs
Totes les estacions que dius existeixen encara amb el seu edifici, tret de Olesa (ha estat demolit) , i de Platja de Garbet i Tonyà (no van tenir mai edifici, només són andanes, però es conserven.
A Peralada es conserva l´edifici però les andanes van ser demolides.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 03/05/2006 9:22

Jefe de C.T.C. ha escrit:Amb aquest tema sempre hi ha confusió. Hi ha qui l'anomena Vilanova perquè es just després de la bifurcació que hi ha passat arc del triomf....a partir de on es pot anar cap Terrassa o Mataró. Aquesta bifurcació s'anomena bifurcació vilanova i com l'estació de que parlem es troba molt a prop de les agulles , d'aqui que alguns l'anomenin Vilanova.
No obstant a l'Adif l'anomenen Barcelona Marina. Segurament perquè deu estar "en algún lugar" sota el carrer Marina (no se si hi haurà forma d'entrar-hi des de la superficie...suposo que si).
Ferroviàriament parlant "l'estació" està passat arc del triomf agafant la bifurcació cap a Mataró...es a dir que está entre Arc del Triomf i El Clot Aragó. Está doncs pasada la bifurcació Vilanova però abans de les agulles que enllaçen Estació de França amb El Clot.
Respecte a com es físicament, doncs diuen que es una andana destrossada sense il·luminació.
Mai va prestar servei comercial i em sembla que es va construir pensant en les Olimpíades de Barcelona del 92 però no estic segur...potser dic una bajanada.
Efectivament, Barcelona-Vilanova i Marina són la mateixa estació. A l'accés al metro de Marina (als mosaics) hi ha el logo de Renfe, ja que havien d'estar comunicades a l'estil del Clot.

Originalment hi devia haver com a mínim un parell d'andanes, però una es va demolir per construir el salt de moltó de la línia que puja per la Meridiana (Manresa-Vic) en direcció nord. Si la voleu veure, la millor manera és anar a Sant Andreu Arenal (Fabra i Puig) i esperar una 440 sense reformar que baixi de La Tour de Carol. Aproximadament un minut abans d'arribar a Arc de Triomf (que està aproximadament a cinc de Sant Andreu Arenal), si treieu el cap per una finestra oberta cap a l'esquerra en el sentit de la marxa, podreu veure perfectament l'andana supervivent amb la seva escala mecànica.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 03/05/2006 10:33

Les coses que apren un... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 03/05/2006 23:25

Per cert, de la llista inicial que vaig posar hauré de treure Illa (entre Campdevànol i Ribes) ja que avui hi he estat i ja no he vist l'edifici :'( És possible que l'hagin enderrocat? :evil: És que no m'he acostat a la via perquè havia de passar pel bellmig d'una masia amb dos gossos molt simpàtics... :x Per cert, les obres segueixen avançant entre Ripoll i Ribes. Fins a una mica més amunt de Campdevànol ja hi ha els pals de catenària i catenària canviats. A Ribes estan col·locant nous pòrtics i també nous semàfors, de manera que a l'antic enclavament mecànic li deuen quedar poques setmanes... :roll:



Gersenz
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Barcelona. L1, L3, L8 --> Espanya
Contacta:

Entrada Autor: Gersenz » Dijous 04/05/2006 1:23

Hola!
Trenscat ha escrit:Per cert, de la llista inicial que vaig posar hauré de treure Illa (entre Campdevànol i Ribes) ja que avui hi he estat i ja no he vist l'edifici :'( És possible que l'hagin enderrocat?
Doncs és molt possible, jo també el vaig trobar a faltar quan vaig tornar de les vacances de Setmana Santa :'(


Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 04/05/2006 2:12

Trenscat ha escrit:Per cert, de la llista inicial que vaig posar hauré de treure Illa (entre Campdevànol i Ribes) ja que avui hi he estat i ja no he vist l'edifici :'( És possible que l'hagin enderrocat? :evil: És que no m'he acostat a la via perquè havia de passar pel bellmig d'una masia amb dos gossos molt simpàtics... :x Per cert, les obres segueixen avançant entre Ripoll i Ribes. Fins a una mica més amunt de Campdevànol ja hi ha els pals de catenària i catenària canviats. A Ribes estan col·locant nous pòrtics i també nous semàfors, de manera que a l'antic enclavament mecànic li deuen quedar poques setmanes... :roll:
Però i la via? :'( :'( :'(



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 04/05/2006 4:34

Trenscat ha escrit:Per cert, de la llista inicial que vaig posar hauré de treure Illa (entre Campdevànol i Ribes) ja que avui hi he estat i ja no he vist l'edifici :'( És possible que l'hagin enderrocat? :evil: És que no m'he acostat a la via perquè havia de passar pel bellmig d'una masia amb dos gossos molt simpàtics... :x Per cert, les obres segueixen avançant entre Ripoll i Ribes. Fins a una mica més amunt de Campdevànol ja hi ha els pals de catenària i catenària canviats. A Ribes estan col·locant nous pòrtics i també nous semàfors, de manera que a l'antic enclavament mecànic li deuen quedar poques setmanes... :roll:
Doncs...el darrer cop que hi vaig passar va ser el novembre, tornant de Toulouse. Encara hi era.
Ves a saber, potser amb les obres, han aprofitat i l´han tirat.
Però al novembre hi era...
De tota manera, si no t´has acostat a la via...com vols veure l´edifici?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 04/05/2006 11:06

437.001 ha escrit: Doncs...el darrer cop que hi vaig passar va ser el novembre, tornant de Toulouse. Encara hi era.
Ves a saber, potser amb les obres, han aprofitat i l´han tirat.
Però al novembre hi era...
De tota manera, si no t´has acostat a la via...com vols veure l´edifici?
Abans recordo que es veia perfectament des de l'altra banda del riu, passant per la carretera de Ripoll a Ribes.. Hi hauria d'haver anat abans a fer fotos!! :(
Ara només falta "pregar" perquè no ens tirin a terra el mític edifici del baixador d'Aigües de Ribes... :roll:

Per cert, la via segueix igual, feta pols!!!



Avatar de l’usuari
Civis
N3
N3
Entrades: 25
Ubicació: L3 Plaça del Centre

Entrada Autor: Civis » Dijous 04/05/2006 15:37

Faltaría la estación de "Isla", entre Bellvitge y El Prat, actualmente ya fuera de servicio. Creo que la caseta que albergaba el enclavamiento tiene la puerta y las ventanas selladas con cemento.

¿Aceptamos La Sagrera - Mercancías?



nggabua
N1
N1
Entrades: 6
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: nggabua » Diumenge 04/06/2006 2:01

Hola!

Les estacions de Castellarnau i Torrebonica, tot i que abandonades, encara estan bastant senceres. L'edifici de viatgers està encara d'empeus i les andanes encara es poden veure des del tren. A Torrebonica hi ha en cara els rètols taronja amb el nom de l'estació (a Castellarnau no m'en recordo, però em sembla que no).



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”