Turistren dedicat a història tren de Sarrià
Turistren dedicat a història tren de Sarrià
La notícia sencera, a http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... ltRuta.pdf
FGC amplia l’oferta de Turistren amb un itinerari dedicat a la història del Tren de Sarrià
FGC i CultRuta oferiran visites guiades per descobrir la història del que va ser el primer metro del continent europeu
.
La ruta es farà els dissabtes i diumenges al matí, a partir del 18 d’octubre, en català i castellà
FGC amplia l’oferta de Turistren amb un itinerari dedicat a la història del Tren de Sarrià
FGC i CultRuta oferiran visites guiades per descobrir la història del que va ser el primer metro del continent europeu
.
La ruta es farà els dissabtes i diumenges al matí, a partir del 18 d’octubre, en català i castellà
Malament anem, si ho expliquen així.FGC i CultRuta oferiran visites guiades per descobrir la història del que va ser el primer metro del continent europeu
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Avui hem fet la ruta, i l'experiència ha estat molt bona! Hem anat a l'Espai de la Llum, agafat el tren fent el recorregut de la línia de Sarrià, baixant a les estacions i amb explicacions i anècdotes molt interessants. Hem acabat al Centre de Documentació Albert Vilalta, amb les peces d'una 111, us el recomanem!
- Fitxers adjunts
-
- albertvilalta.jpg
- (4.07 MiB) Encara no s’ha baixat
-
- 111.jpg
- (4.09 MiB) Encara no s’ha baixat
-
- N4
- Entrades: 57
El primer metro d'Europa, no fou el de Londres? I el primer d'Europa continental, el de Budapest? (Almenys així m'ho van explicar tant a Londres com a Budapest!)Guigui ha escrit:Malament anem, si ho expliquen així.FGC i CultRuta oferiran visites guiades per descobrir la història del que va ser el primer metro del continent europeu
Es que el tren de Sarrià jamás fue nada ni siquiera parecido a un Metro, al menos hasta que se soterró el tramo de Balmes a Pl. Molina en 1929.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
No podríem anar més enllà del que és un titular poc afortunat i tractar del tema, que és el de les visites, que és el fonamental? Jo l'he fet i val molt la pena, al marge de si es pot considerar el primer metro o el número 58.937 . Iniciatives així haurien de fer-se més sovint, i potser des d'aquí, incentivar a que és facin més rutes d'aquest tipus.
Efectivament, el primer Metro fou el de Londres i el primer d'Europa continental, el de Budapest. El Tren de Sarrià no va començar a ser "metro" fins al 1929. Fins llavors havia estat un ferrocarril convencional. Però es veu que a FGC els fa il·lusió ser "els primers", què hi farem...
- Ganz
- N7
- Entrades: 330
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Ubicació: Puigcerdà
Em sembla una iniciativa molt intereses, desitjo que, amb la xarxa del Vallès, FGC continuï amb aquesta tendència tan positiva.
No obstant... Trobo a faltar més protagonisme del "Carrilet" i la seva història, començant pel seu patrimoni històric (trobo un error no haber preservat cap 211...).
Gràcies per les informacions!
No obstant... Trobo a faltar més protagonisme del "Carrilet" i la seva història, començant pel seu patrimoni històric (trobo un error no haber preservat cap 211...).
Gràcies per les informacions!
Tot ve donat per el que entén cadascú com a metro. No pots negar que la línia de Sarrià, vagi en superfície o soterrada era una línia de ferrocarril metropolità que unia les viles de Barcelona, Gràcia, Sant Gervasi i Sarrià.WMD626 ha escrit:Efectivament, el primer Metro fou el de Londres i el primer d'Europa continental, el de Budapest. El Tren de Sarrià no va començar a ser "metro" fins al 1929. Fins llavors havia estat un ferrocarril convencional. Però es veu que a FGC els fa il·lusió ser "els primers", què hi farem...
El metro de Barcelona amb motoristes!
El 1863, el concepte actual de "metropolità" en cap cas podia aplicar-se a una ciutat que cobria l'actual districte de Ciutat Vella i amb l'Eixample tot just acabat de dibuixar. El tren travessava més conreus que no carrers.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hi hagi horts, cases, masies o gratacels, la distància no ha variat pas. No he dit pas que fos un "metro" tampoc, ja que de fet ni va construir-se amb aquest sentit en ment. La ciutat ha crescut al costat de la línia al llarg dels anys.Guigui ha escrit:El 1863, el concepte actual de "metropolità" en cap cas podia aplicar-se a una ciutat que cobria l'actual districte de Ciutat Vella i amb l'Eixample tot just acabat de dibuixar. El tren travessava més conreus que no carrers.
El servei per ferrocarril de la l'actual L6 va iniciar-se el 1863, sigui amb la denominació que sigui (metropolità, suburbà o de Rodalies). De totes maneres, oficialment la primera línia metropolitana és la actual L3.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Doncs sí, ho nego. Per diverses raons: La primera, que el Metro de Londres es caracteritzava per la seva construcció. Es va construir ja dins del nucli urbà, amb una infraestructura específicament pensada per anar per sota dels carrers, amb túnels i estacions soterrades. I així es van fer els de Nova York, Budapest, Paris, etc., que convencionalment es consideren com a "metros" o "metros pesats", que és del que es tracta. En canvi, el Tren de Sarrià va ser des del principi un tren convencional. Berlin va posar en marxa la seva xarxa de S-Bahn el segle XIX, però tothom té clar que el primer Metro va ser l'U-Bahn obert el 1900.Miquel ha escrit:Tot ve donat per el que entén cadascú com a metro. No pots negar que la línia de Sarrià, vagi en superfície o soterrada era una línia de ferrocarril metropolità que unia les viles de Barcelona, Gràcia, Sant Gervasi i Sarrià.WMD626 ha escrit:Efectivament, el primer Metro fou el de Londres i el primer d'Europa continental, el de Budapest. El Tren de Sarrià no va començar a ser "metro" fins al 1929. Fins llavors havia estat un ferrocarril convencional. Però es veu que a FGC els fa il·lusió ser "els primers", què hi farem...
Per això mateix, no considero el Tren de Sarrià com un metro (almenys fins a 1929) sinó com un tren interurbà, com l'esmentat S-Bahn de Berlín i com eren, en realitat, molts dels primers ferrocarrils europeus: el Londres-Greenwich, el Paris-Versalles, el Nàpols-Portici, el Nüremberg-Furth (aquests dos últims, primers ferrocarrils d'Itàlia i Alemanya tenien una llargada de 6 kilòmetres, un mes que el Barcelona-Sarrià), i també els primers ferrocarrils barcelonins, com el Barcelona-Mataró, el Barcelona-Martorell i el Barcelona-Granollers . Per cert, aquest últim feia serveis limitats de Barcelona a Sant Andreu de Palomar, amb parades al Clot i Horta, ja el 1855, vuit anys abans que s'obrís el ferrocarril de Sarrià. O sigui, que fins i tot acceptant el teu punt de vista, no "cola" el Tren de Sarrià com a primer metropolità.
I per últim, no podem aplicar conceptes com "metropolità", en el sentit dels segles XX-XXI, a fets que van tenir lloc el segle XIX. Ara bé, quan la història del ferrocarril la fan des dels gabinets de comunicació de les empreses, passen aquestes coses...