Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 25/11/2015 20:49

Tot correcte, excepte que la senyal d'entrada de La Pobla de Segur indica Ultrapassament Autoritzat (Vermell - Blanc). L'avançat és mecànic i és el que indica anunci de parada permanentment.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1877
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 01/12/2015 12:43

Segons el secretari d'Infraestructures i Mobilitat els nous trens arribaran com a "molt tard" a mitjans de gener i faran les proves de funcionament durant el primer trimestre de 2016. També ha afirmat que les freqüències entre Lleida i Balaguer augmentaran "molt" però també se'n recuperaran entre Lleida i la Pobla.



Miquel
Administrador
Entrades: 4087
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 01/12/2015 14:16

Sky ha escrit:Segons el secretari d'Infraestructures i Mobilitat els nous trens arribaran com a "molt tard" a mitjans de gener i faran les proves de funcionament durant el primer trimestre de 2016. També ha afirmat que les freqüències entre Lleida i Balaguer augmentaran "molt" però també se'n recuperaran entre Lleida i la Pobla.
Ja veurem que significa per ells "molt", que ja ens els coneixem, sobretot per Lleida :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 903

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 01/12/2015 16:25

Si diuen que s'ampliaran freqüències a la Pobla només pot ser que posin un segon servei diari. Entre Lleida i Balaguer potser n'afegeixen dos, per la manera de com ho diuen.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 01/12/2015 22:28

Granolleri ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Em contesto a mi mateix. Trenscat diu que hi ha blocatge telefònic. Per tant, entenc que no hi ha cap semàfor ni senyal elèctric.
Respecte als senyals, Balaguer disposa de senyalització mecànica i un enclavament ¿Bouré?
Balaguer (fotos meves d'aquest Maig 2015)
Això va ser un cap de setmana que hi era el Tren dels Llacs, la següent setmana el president de Ferrocarrils va fer públic que el personal de circulació de la línia (el tram de FGC) era ja 100% d'FGC.
Imatge
Imatge
Imatge


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1910
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 01/12/2015 22:42

Sky ha escrit:Segons el secretari d'Infraestructures i Mobilitat els nous trens arribaran com a "molt tard" a mitjans de gener i faran les proves de funcionament durant el primer trimestre de 2016. També ha afirmat que les freqüències entre Lleida i Balaguer augmentaran "molt" però també se'n recuperaran entre Lleida i la Pobla.
Aquí hi ha un embolic sobre la data. L'Enric Ticó va assegurar que la primera unitat arribaria per Nadal. De fet, en el seu twitter ja es va veure que la primera unitat estava en un 90% construïda. Després tenim la versió del sr. Ricard Font dient que arribaran a mitjans de gener. A qui dels dos hem de creure?



Miquel
Administrador
Entrades: 4087
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 01/12/2015 22:50

Renfe451 ha escrit:
Sky ha escrit:Segons el secretari d'Infraestructures i Mobilitat els nous trens arribaran com a "molt tard" a mitjans de gener i faran les proves de funcionament durant el primer trimestre de 2016. També ha afirmat que les freqüències entre Lleida i Balaguer augmentaran "molt" però també se'n recuperaran entre Lleida i la Pobla.
Aquí hi ha un embolic sobre la data. L'Enric Ticó va assegurar que la primera unitat arribaria per Nadal. De fet, en el seu twitter ja es va veure que la primera unitat estava en un 90% construïda. Després tenim la versió del sr. Ricard Font dient que arribaran a mitjans de gener. A qui dels dos hem de creure?
Home, han dit que com a molt tard a mitjans de Gener, estem parlant d'una diferència de 14 dies aproximadament entre l'època de Nadal i la meitat de Gener com a data límit. Setmana amunt, setmana avall, serà per aquelles dates :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1910
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 02/12/2015 18:37

Miquel ha escrit:
Renfe451 ha escrit:
Sky ha escrit:Segons el secretari d'Infraestructures i Mobilitat els nous trens arribaran com a "molt tard" a mitjans de gener i faran les proves de funcionament durant el primer trimestre de 2016. També ha afirmat que les freqüències entre Lleida i Balaguer augmentaran "molt" però també se'n recuperaran entre Lleida i la Pobla.
Aquí hi ha un embolic sobre la data. L'Enric Ticó va assegurar que la primera unitat arribaria per Nadal. De fet, en el seu twitter ja es va veure que la primera unitat estava en un 90% construïda. Després tenim la versió del sr. Ricard Font dient que arribaran a mitjans de gener. A qui dels dos hem de creure?
Home, han dit que com a molt tard a mitjans de Gener, estem parlant d'una diferència de 14 dies aproximadament entre l'època de Nadal i la meitat de Gener com a data límit. Setmana amunt, setmana avall, serà per aquelles dates :)
Jo aposto a que arribaran per Nadal, es veia molt avançada la primera unitat, i només li faltava el cotxe del mig. Potser m'equivoco...



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1910
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 30/12/2015 21:58

La previsió que va dir en Miquel, al final serà certa. La primera unitat Stadler arribarà a Catalunya a mitjans del mes de gener.

Ja queda ben poc... En breu toca fer visita a la línia, ara que comença "l'etapa de transició" en que l'Stadler i el Superman conviuran durant un breu període a l'espera de que arribi la segona unitat.

D'altra banda, veurem que fan amb els 592 que actualment cobreixen els serveis de la línia. ¿Possible cessió a Portugal com la resta de les seves germanes? ¿O trasllat altres llocs d'Espanya (Madrid, València...)?



Miquel
Administrador
Entrades: 4087
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 31/12/2015 14:27

Jo crec que alguna es quedarà a Lleida, ja sigui per fer els R12 quan neva i/o com a reserva a la LP! O com a mínim és el que haurien de fer, no estaria pas malament tampoc que la ARMF s'çen quedés amb una.


El metro de Barcelona amb motoristes!

albe6
N8
N8
Entrades: 951
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 31/12/2015 15:37

Quedar-se aquí només la que hi ha totalment grafitejada a Pla de Vilanoveta (si no ha hagut de ser gaire canibalitzada de peces)
El destí dels supermans pot ser Saragossa. I jubilar ja els tamagochis (596) que donen bastantes més penes que alegries.
O també València si es que encara s' opera el València - Alcoi i València - Conca - Madrid en ibèric amb 592
O Portugal si en lloga més unitats

Com que la sèrie no s'adaptarà a PMR la tindran de "tapaforats" i/o lloguer fins 2020 i després, baixa.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1877
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 05/01/2016 9:48

Segons un diari local l'estació de Guàrdia de Noguera es reconvertirà en molí d'oli gràcies a un acord entre FGC i l'ajuntament de Castell de Mur.

A més a més torna a fixar la data de l'arribada dels nous trens al 15 de gener.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 05/01/2016 10:35

albe6 ha escrit:Quedar-se aquí només la que hi ha totalment grafitejada a Pla de Vilanoveta (si no ha hagut de ser gaire canibalitzada de peces)
El destí dels supermans pot ser Saragossa. I jubilar ja els tamagochis (596) que donen bastantes més penes que alegries.
O també València si es que encara s' opera el València - Alcoi i València - Conca - Madrid en ibèric amb 592
O Portugal si en lloga més unitats

Com que la sèrie no s'adaptarà a PMR la tindran de "tapaforats" i/o lloguer fins 2020 i després, baixa.
No crec que es quedi cap tren dels llogats a Renfe. Si s'han comprat trens nous és precisament pel desmesurat import del lloguer dels trens a Renfe. No tindria sentit seguir pagant-lo. Surt molt més econòmic posar un bus substitutori en cas d'avaria que no pas pagar una morterada per tenir un tren parat a la reserva.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1910
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 05/01/2016 13:50

robertotlh ha escrit:
albe6 ha escrit:Quedar-se aquí només la que hi ha totalment grafitejada a Pla de Vilanoveta (si no ha hagut de ser gaire canibalitzada de peces)
El destí dels supermans pot ser Saragossa. I jubilar ja els tamagochis (596) que donen bastantes més penes que alegries.
O també València si es que encara s' opera el València - Alcoi i València - Conca - Madrid en ibèric amb 592
O Portugal si en lloga més unitats

Com que la sèrie no s'adaptarà a PMR la tindran de "tapaforats" i/o lloguer fins 2020 i després, baixa.
No crec que es quedi cap tren dels llogats a Renfe. Si s'han comprat trens nous és precisament pel desmesurat import del lloguer dels trens a Renfe. No tindria sentit seguir pagant-lo. Surt molt més econòmic posar un bus substitutori en cas d'avaria que no pas pagar una morterada per tenir un tren parat a la reserva.
Crec que ja s'ha dit al fòrum diverses vegades, amb 3 trens (2 en servei + 1 reserva) la línia de La Pobla de Segur pot funcionar al màxim de la seva capacitat, si es fan uns horaris decents.

Bona notícia, l'arribada dels nous Stadler per el 15... ja tinc ganes de veure'ls!!



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1910
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 05/01/2016 14:02

Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=253392#p253392
wefer ha escrit:La línia ja la tens i es diu Lleida-Pobla de Segur.
No ens enganyem: es tracta d'una línia que no té cap mena de sentit actualment ja que formava part d'un projecte que no es va executar a excepció d'aquest petit tram. Intentar donar servei regular en aquesta línia, com a mínim més amunt de Balaguer, no té cap mena de sentit.
Per tant el tram Balaguer-La Pobla de Segur el deixaria exclusivament per a trens turístics.

A més tenim una llavor del que podria ser un gran museu del ferrocarril, Pla de Vilanoveta, amb les instal·lacions d'ARMF i molt d'espai per fer-hi coses i edificis per a recuperar.

I per a sortides esporàdiques amb material elèctric tenim la línia de Manresa, però aquesta només puntualment ja que sí dóna un servei públic efectiu.
Discrepo totalment.

La línia Lleida-La Pobla de Segur, si es troba en la situació actual, és degut a la mala gestió de la Generalitat, que ha retallat freqüències en els darrers anys. Pensa que abans de la tisorada, la línia de La Pobla encara tenia un alt nombre d'usuaris superior als 400.000 usuaris. Després de l'efecte tisora, ha baixat bruscament fins als 100.000.

Hi ha gent que agafa el tren més enllà de Balaguer, si deixes sense servei el tram fins a La Pobla, deixes la principal capital del Pallars Jussà (6.000 habitants) sense un servei ferroviari digne.

Cal pensar més en la realitat del territori que no en el turisme, que darrerament en aquesta línia sembla que s'imposi el sentit turístic que no l'interès general de la zona. No vull dir que no es promocioni turísticament la línia, però cal també comptar amb els habitants del Pallars.

Fent una promoció àmplia de la línia, amb unes freqüències dignes i competitives, pot ser la fórmula adient de cara a la recuperació d'usuaris.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1877
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 05/01/2016 16:06

Renfe451 ha escrit:La línia Lleida-La Pobla de Segur, si es troba en la situació actual, és degut a la mala gestió de la Generalitat, que ha retallat freqüències en els darrers anys. Pensa que abans de la tisorada, la línia de La Pobla encara tenia un alt nombre d'usuaris superior als 400.000 usuaris. Després de l'efecte tisora, ha baixat bruscament fins als 100.000.
El 2008 la línia va aconseguir 250.000 usuaris, tot i que no sé si és el seu màxim històric. Ara crec que amb prou feines supera els 50.000 anuals...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6859
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 06/01/2016 2:49

Renfe451 ha escrit:Discrepo totalment.
Discrepo de la teva discrepància :D
Renfe451 ha escrit:La línia Lleida-La Pobla de Segur, si es troba en la situació actual, és degut a la mala gestió de la Generalitat, que ha retallat freqüències en els darrers anys. Pensa que abans de la tisorada, la línia de La Pobla encara tenia un alt nombre d'usuaris superior als 400.000 usuaris. Després de l'efecte tisora, ha baixat bruscament fins als 100.000.
La Generalitat simplement ha tornat a les xifres que tenia la línia quan pertanyia a l'Estat. El que va passar és que quan la Generalitat la va assumir va augmentar molt els serveis i després s'han adonat que és insostenible. El per què ja és una altra cosa, i suposo que en bona part és culpa del que cobra ADIF/Renfe pels seus serveis. La compra de nous trens hauria de millorar el tema.
Renfe451 ha escrit:Hi ha gent que agafa el tren més enllà de Balaguer,
Sí. Caben tots dins d'un sol bus.
Renfe451 ha escrit: si deixes sense servei el tram fins a La Pobla, deixes la principal capital del Pallars Jussà (6.000 habitants) sense un servei ferroviari digne.
Mai ha tingut un servei ferroviari digne.
I de fet ningú utilitza el tren a La Pobla. Si fins i tot et deixa a una distància insultant del centre del poble.
Renfe451 ha escrit:Cal pensar més en la realitat del territori que no en el turisme, [...] cal també comptar amb els habitants del Pallars.
Precisament per això és millor potenciar el servei de bus, molt més barat la qual cosa permet freqüències millors pel mateix preu i a més parant en els pobles, no a 3 Km dels mateixos.
I la línia, deixar-la com un tema turístic.
Renfe451 ha escrit:Fent una promoció àmplia de la línia, amb unes freqüències dignes i competitives, pot ser la fórmula adient de cara a la recuperació d'usuaris.
Les úniques estacions amb una bona ubicació són Balaguer i Tremp. La resta no serveixen per a res avui dia. És el resultat d'haver dissenyat una línia que no era per servir el territori per on passa sinó per servir d'enllaç internacional, cosa que mai va arribar a fer.
A més, si sumes les poblacions de Tremp i La Pobla, ni tan sols arriben als 10.000 habitants!! Això no justifica 70 Km de línia de ferrocarril de cap manera.
Mantenir el servei regular fins a Balaguer, d'acord, però la resta de la línia no té sentit més enllà del turisme (cosa gens menyspreable).



Miquel
Administrador
Entrades: 4087
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 06/01/2016 9:53

wefer ha escrit: La Generalitat simplement ha tornat a les xifres que tenia la línia quan pertanyia a l'Estat. El que va passar és que quan la Generalitat la va assumir va augmentar molt els serveis i després s'han adonat que és insostenible. El per què ja és una altra cosa, i suposo que en bona part és culpa del que cobra ADIF/Renfe pels seus serveis. La compra de nous trens hauria de millorar el tema.
La generalitat li va treure suc, i com gairebé tot servei públic, és insostenible per si sol. Si es van assolir aquelles xifres amb unes freqüències que tampoc eren cap marevella, immagina't si la línia tingués uns horaris decents. El cas de la Pobla es més "sagnant" que la resta, ja que ha tingut un sobrecost d'operació excessiu cortesia tant de Renfe com d'Adif. De fet, no comprenc per què FGC no va fer des de el dia 1 el que ha fet ara, que es operar per ell mateix la línia i no aguantar durant anys la fantasmada que hem tingut.
wefer ha escrit:Sí. Caben tots dins d'un sol bus.
Des de la retallada de freqüències, si. Abans era més discutible i amb moments fins i tot d'una alta ocupació. I ho dic per que ho he vist, viscut i n'he estat usuari.
wefer ha escrit:I de fet ningú utilitza el tren a La Pobla. Si fins i tot et deixa a una distància insultant del centre del poble.
No s'utilitza gairebé doncs els horaris antinaturals que te n'impedeixen l'ús. Si li sumem que molta gent haurà d'usar el cotxe per arribar a l'estació des de les rodalies, ja ho tens tot dit.
wefer ha escrit:Precisament per això és millor potenciar el servei de bus, molt més barat la qual cosa permet freqüències millors pel mateix preu i a més parant en els pobles, no a 3 Km dels mateixos.
I la línia, deixar-la com un tema turístic.
El servei de bus s'ha de potenciar, i moltíssim, però en cap cas per a fer la competència al tren. Lleida te una xarxa de TP nefasta i inútil , qui l'usa es perque o no te més remei, o de santa casualitat li va bé en un moment determinat. Tota la mobilitat real es realitza amb transport privat. No et pensis pas que els busos s'omplen, hi ha poques línies de bus que porten un passatge decent, i el problema es el mateix que el del tren, unes freqüències que són una autèntica caqueta. (i ja no parlem quan t'has de moure en dissabtes o pitjor encara, en festius).

El bus s'ha de potenciar fent línies de rodalies entre diferents pobles i viles i que aquestes, serveixin d'aportació a la línia de tren si aquesta passa per la zona. Horaris cadenciats amb les arribades del tren i d'altres línies de bus, amb un augment molt significatiu de les freqüències i tota la mobilitat de la zona millorarien enormement. Però clar, aquestes coses en aquest país no es pensen, de fet, es pensen taaaaant al revés, que tindrem 1 bus cada hora entre Lleida i Balaguer, cortesia d'ALSA que haurà pressionat a la Generalitat per no permetre que FGC s'emportés gran part del seu pastís.
wefer ha escrit:Les úniques estacions amb una bona ubicació són Balaguer i Tremp. La resta no serveixen per a res avui dia. És el resultat d'haver dissenyat una línia que no era per servir el territori per on passa sinó per servir d'enllaç internacional, cosa que mai va arribar a fer.
A més, si sumes les poblacions de Tremp i La Pobla, ni tan sols arriben als 10.000 habitants!! Això no justifica 70 Km de línia de ferrocarril de cap manera.
Mantenir el servei regular fins a Balaguer, d'acord, però la resta de la línia no té sentit més enllà del turisme (cosa gens menyspreable).
Bona ubicació no vol dir que les que no són tant bones siguin un despropòsit, vegi's per exemple Sant Llorenç de Montgai o Àger. Gairebé tota la zona de la línia te profit de zona de lleure, activitats d'esport i turisme de muntanya en general. Potencial, especialment durant la primavera - inicis de tardor existeix més enllà de les necessitats de mobilitat de la zona.
Tota la línia pot conviure perfectament amb un servei de material històric com a reclam turístic i servei comercial si la política de mobilitat és encertada i FGC fa la promoció adient, avui dia per cert, inexistent també (no vagi a ser que l'ALSA s'emprenyi). FGC i Renfe podrien fer bitllets conjunts combinats de AV + FGC i apropar la gent de Girona, Barcelona o Tarragona a l'àmbit de la línia sense perdre 6 hores, ja que malauradament l'única entrada a la línia s'ha de fer per Lleida.
Per tant, si li sumem els factors de mobilitat real dels habitants, turisme i el tren històric, el rendiment de la línia en el seu conjunt pot ser molt, i molt elevada, però cal fer les coses per l'interés comú de tota la ciutadania i no per l'interés personal de l'ALSA com passa actualment.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 903

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 06/01/2016 11:23

És clar que s'han de millorar els busos, pero sempre més enllà de la Pobla, no entre la Pobla i Lleida. S'han de coordinar de tal manera que els busos facin un servei molt més curt (amb l'estalvi que això suposa) i aprofitar els serveis (plural, en un futur) que tingui la línia de la Pobla per arribar a Lleida. Tampoc estaria malament que qualsevol servei que arribés a Lleida Pirineus (FGC, Regionals, AVE) inclogués un bitllet gratuït (o gairebé gratuït) per als autobusos de Lleida. També es podria mirar incorporar serveis de mercaderies a la línia, potser alguna empresa gran, o un conjunt d'empreses petites hi estaria interessada si els preus fossin més barats que enviar-ho per carretera.

La línia de la Pobla mai serà un FGC Vallès, però pot esdevenir una línia molt útil per al territori amb un cost gairebé zero.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1910
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 07/01/2016 17:00

Es el que diu en Miquel, si la línia ara té uns índexs molt baixos d'usuaris, és per els horaris que han fet que són totalment inadmissibles. Segur que no seria el mateix si es fan uns horaris raonables i amb seny. Entre Balaguer i Lleida, hi ha d'haver un tren més pels matins per apropar als treballadors i escolars que van a Lleida, així també com un en sentit invers per la tarda (17:00h) per el retorn dels treballadors i escolars als seus punts d'origen.

Respecte a la proposta de bitllet combinat AV+FGC, jo també hi estic d'acord i la veig raonable, a part també de que guanyes més usuaris per a la línia. I el bus entre Lleida i Balaguer... ha d'anar fora, bé de fet han d'anar fora totes les que coincideixen amb una línia ferroviària, que a Catalunya no en són poques precisament. Fem-ho com a França abans de la Llei Macron. Busos sí, però d'aportació al tren i en cap cas fent competència a la línia ferroviària.

Per últim si la línia és insostenible tal i com diu en Wefer, això és degut a dos protagonistes: Renfe i Adif. Gràcies al seu meravellós cànon s'ha pagat més per l'explotació del servei. Jo també ho vaig pensar que FGC hauria d'haver comprat el seu material mòbil molt abans del traspàs... va acabar passant el mateix que a Rodalies fa uns quants anys després, però amb una diferència. Gestió i infraestructura sí, però trens no. Ara amb els nous trens per fi es deixa de dependre de "papá Estado", deixant de pagar cànons amb un alt cost.

PD als admins: No seria necessari portar tots els missatges referents a la línia de La Pobla al seu corresponent fil?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”