Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Les 440 peten massivament?
Re: Les 440 peten massivament?
Jo he anat amb una 440R amb les portes obertes, poc temps, però impressiona.
Sobre el tema del fum, fa dues setmanes vaig veure una japonesa fent una parada d'emergència i va treure aquest fum. així com dissabte passat un Euromed el va treure sense fer parada d'emergència ni res a Sant Vicenç de Calders.
Salut
Sobre el tema del fum, fa dues setmanes vaig veure una japonesa fent una parada d'emergència i va treure aquest fum. així com dissabte passat un Euromed el va treure sense fer parada d'emergència ni res a Sant Vicenç de Calders.
Salut
Hola,
Algú sap si és possible que sigui degut a la calor que fa? No ho se, però es possible, ja que a l' hivern no es veu els trens amb fum tan habitual
Salutacions!
Algú sap si és possible que sigui degut a la calor que fa? No ho se, però es possible, ja que a l' hivern no es veu els trens amb fum tan habitual
Salutacions!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte
Gaudeix del trajecte
Hola!
Canalcole potser ets una mica gafe eh? Avui a Sants el tren amb destinació Vinarós que surt a les 19.33 una 470 (semblants a les 440) quan s'ha estacionat a Sants ha sortit molta fum i una pudor a cremat!! Tots els que estaven a dins han sortit correns a l' andana. Total que aquest tren també té els frens una mica malament . Gràcies això el tren ha sofert una demora d' uns 30 minuts aproximadament.
Salutacions!
Canalcole potser ets una mica gafe eh? Avui a Sants el tren amb destinació Vinarós que surt a les 19.33 una 470 (semblants a les 440) quan s'ha estacionat a Sants ha sortit molta fum i una pudor a cremat!! Tots els que estaven a dins han sortit correns a l' andana. Total que aquest tren també té els frens una mica malament . Gràcies això el tren ha sofert una demora d' uns 30 minuts aproximadament.
Salutacions!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte
Gaudeix del trajecte
Potser. Per això ultimament la línia amb més deficiencies és la 2, perquè és la meva...pokeroms ha escrit:Canalcole potser ets una mica gafe eh?
Malauradament i arran de les darreres avaries a la R16, ha tornat a sorgir el debat de si les 440-470 són massa velles o no, quan tot és qüestió de manteniment.
Les millors són les 449, 448 i 470, per aquest ordre. No caiguem en que tot l'antic és bo i tot lo nou dolent.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Digali que els 470 fan BCN - Madrid cada dia
Sabent per on van els trets, el senyor Rull vol 447davroca5 ha escrit:Les millors són les 449, 448 i 470, per aquest ordre. No caiguem en que tot l'antic és bo i tot lo nou dolent.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Que facin BCN-Madrid cada dia no significa que siguin adequats. És més: m'hi jugo el que vulguis que si Renfe fot 470 entre Barcelona i Madrid és per incitar al viatger a pagar AVE amb l'excusa que amb el preu de més arribes abans i viatges millor. Fa pensar.César ha escrit:Digali que els 470 fan BCN - Madrid cada dia
Salut!
#volemL9
#volemL9
Las 449 sin duda son trenes excelentes, y evidentemente tiene que haber relevo tarde o temprano. Pero en materia de prestaciones a las 448 y 470 no les falta nada más que buen mantenimiento.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
T'equivoques, només es van ajuntar dos serveis que abans feien Madrid - Saragossa i un altre que era un Saragossa - Barcelona.davroca5 ha escrit:Que facin BCN-Madrid cada dia no significa que siguin adequats. És més: m'hi jugo el que vulguis que si Renfe fot 470 entre Barcelona i Madrid és per incitar al viatger a pagar AVE amb l'excusa que amb el preu de més arribes abans i viatges millor. Fa pensar.César ha escrit:Digali que els 470 fan BCN - Madrid cada dia
El problema del tren no es la distància o el temps de trajecte, doncs probablement un Barcelona - València tingui un temps inferior al temps de volta (anar i tornar) de qualsevol línia de Regionals.
Si es fa amb 470 deu ser al ajustar-se a la mitja de velocitat del conjunt de la línia a circular.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Ese servicio no existía hace pocos años y se lo sacaron de la chistera me imagino para justificar la supresión del estrella costa brava. El precio es de 32 euros si lo coges ida y vuelta, el bus creo que son 29. Se ha vuelto una opción popular para el mercado low-cost, como gente que van con eurail que no pueden ir en ave, o gente que prefiere el precio barato al AVE pero lo ven mejor que el autocar. Las 470 que usan tienen los asientos reversibles, los muy suaves (hay otras que tienen asientos menos cómodos y más apretados). Son extremadamente cómodas, mucho más cómodas que cualquier autocar. Personalmente, me parecen mucho más cómodos esos asientos que los del AVE.davroca5 ha escrit:Que facin BCN-Madrid cada dia no significa que siguin adequats. És més: m'hi jugo el que vulguis que si Renfe fot 470 entre Barcelona i Madrid és per incitar al viatger a pagar AVE amb l'excusa que amb el preu de més arribes abans i viatges millor. Fa pensar.César ha escrit:Digali que els 470 fan BCN - Madrid cada dia
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
I Renfe encantada de la vida...Miquel ha escrit:Sabent per on van els trets, el senyor Rull vol 447davroca5 ha escrit:Les millors són les 449, 448 i 470, per aquest ordre. No caiguem en que tot l'antic és bo i tot lo nou dolent.
Ja fa temps que es vol treure de sobre les 440/470.
L'ideal per regionals, es com heu dit 448, 449 i 470. Les 447 per fer rodalies, o regionals en línies de perfil difícil, que no requereixi de grans velocitats punta però de bones acceleracions. Cas de la R3.
I el que cal és manteniment dels trens. La paraula es manteniment, cosa que al diccionari de Renfomentadif no existeix. I el mateix que passa amb les 470, passa amb les 447. En un mateix dia, peten dues unitats a la mateixa línia, en un període de poques hores.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Aunque no este muy de acuerdo en cargarme a las UT470:
La cosa esta clara, si las UT470 han llegado al final y se cree que no pueden dar mas de si, se tienen que comprar Trenes nuevos.
Pero... siempre sale el dichoso pero es como? el Conseller Rull se piensa que de la noche a la mañana van a llegar Trenes nuevos, pues no y bueno miremos lo que tenemos como ente ferroviario propio FGC compra trenes nuevos y la verdad es que se cumple el ciclo de 30 años de vida y renuevan el parque, pero desde que se hace el pedido hasta que el tren circula pasa un tiempo de X Años si no mirar las S113 o 114 o los Stadler han tardado sus años.
Es muy facil decir son trenes viejos fuera y pongamos nuevos pero el problema es que hoy en dia Renfe no va sobrada de Trenes y de MD la verdad es que aun menos.
El señor Rull deberia pensar antes de hablar y en como solucionar problemas en vez de crearlos pero esto es catalunya y oye si me vale para culpar a Madrid lo voy a usar.
Total Rull a llegado a decir que para hacer un Barcelona Valencia todo deberia ser EUROMED que para mi es igual a todo tendria que ser AVE ya que el EUROMED antes servido con un S101 y ahora con un S130 son trenes de AV con la diferencia que circulan por vias de ancho iberico.
Los politicos como siempre hablando por que sus asesores les dicen lo que tienen que decir y encima meten la pata por que el señor Rull cuando habla de Trenes se cubre de Gloria, su antecesor el Conseller Vila fue todo buenas palabras y una especie de servidumbre a Fomento que parecia que hiba a servir de algo, no sirvio de nada pero no se veian estas metidas de pata.
Saludos.
La cosa esta clara, si las UT470 han llegado al final y se cree que no pueden dar mas de si, se tienen que comprar Trenes nuevos.
Pero... siempre sale el dichoso pero es como? el Conseller Rull se piensa que de la noche a la mañana van a llegar Trenes nuevos, pues no y bueno miremos lo que tenemos como ente ferroviario propio FGC compra trenes nuevos y la verdad es que se cumple el ciclo de 30 años de vida y renuevan el parque, pero desde que se hace el pedido hasta que el tren circula pasa un tiempo de X Años si no mirar las S113 o 114 o los Stadler han tardado sus años.
Es muy facil decir son trenes viejos fuera y pongamos nuevos pero el problema es que hoy en dia Renfe no va sobrada de Trenes y de MD la verdad es que aun menos.
El señor Rull deberia pensar antes de hablar y en como solucionar problemas en vez de crearlos pero esto es catalunya y oye si me vale para culpar a Madrid lo voy a usar.
Total Rull a llegado a decir que para hacer un Barcelona Valencia todo deberia ser EUROMED que para mi es igual a todo tendria que ser AVE ya que el EUROMED antes servido con un S101 y ahora con un S130 son trenes de AV con la diferencia que circulan por vias de ancho iberico.
Los politicos como siempre hablando por que sus asesores les dicen lo que tienen que decir y encima meten la pata por que el señor Rull cuando habla de Trenes se cubre de Gloria, su antecesor el Conseller Vila fue todo buenas palabras y una especie de servidumbre a Fomento que parecia que hiba a servir de algo, no sirvio de nada pero no se veian estas metidas de pata.
Saludos.
Pues precisamente Rull es uno de los pocos consellers de Territori que le gustan los trenes y, además, los usa (coge la R4 para ir al Parlament), cosa que Vila y Recoder jamás hicieron.
Y si, estoy de acuerdo con él en que poner 470 para hacer Barcelona-Valencia y Barcelona-Madrid es una canallada. Pero claro, si tienes los 490 inutilizados después de solo 17 años de uso, pocas alternativas tienes... supongo que tener trenes seminuevos apartados también debe ser culpa de Rull.
Y si, estoy de acuerdo con él en que poner 470 para hacer Barcelona-Valencia y Barcelona-Madrid es una canallada. Pero claro, si tienes los 490 inutilizados después de solo 17 años de uso, pocas alternativas tienes... supongo que tener trenes seminuevos apartados también debe ser culpa de Rull.
Salut!
#volemL9
#volemL9
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Tant Anà Pastor (per no comprar material nou) com Josep Rull i Santi Vila (per tunnegar les 447 que no son aptes per fer trajectes de més de 200 Km) son els culpables de aquesta situació del material rodant a Catalunya.
El problema és que les dues administracions públiques no són capaces de buscar material decent per línies de alta capacitat de passatgers com són les línies R11, R15 i R16.
El problema de les 470 es que es mouen massa (fins i tot algunes vegades ens han dit que canviem de vagó per la nostra seguretat), si van en composició simple no hi ha molt lloc, també passa que s'he enganxen massa sovint amb les catenàries, Renfe està treien els seients que es canvien de posició per seients fixos i per acabar no tenen PMR per discapacitats físics.
El problema és que les dues administracions públiques no són capaces de buscar material decent per línies de alta capacitat de passatgers com són les línies R11, R15 i R16.
El problema de les 470 es que es mouen massa (fins i tot algunes vegades ens han dit que canviem de vagó per la nostra seguretat), si van en composició simple no hi ha molt lloc, també passa que s'he enganxen massa sovint amb les catenàries, Renfe està treien els seients que es canvien de posició per seients fixos i per acabar no tenen PMR per discapacitats físics.
Els problemes a Catalunya i a tot arreu es que el material rodant no te el manteniment que hauria de tenir, sigui la unitat una 470, una 447, un civia, un 449 o qualsevol tren amb més de 100 anys.trensmat ha escrit:Tant Anà Pastor (per no comprar material nou) com Josep Rull i Santi Vila (per tunnegar les 447 que no son aptes per fer trajectes de més de 200 Km) son els culpables de aquesta situació del material rodant a Catalunya.
El problema és que les dues administracions públiques no són capaces de buscar material decent per línies de alta capacitat de passatgers com són les línies R11, R15 i R16.
El problema de les 470 es que es mouen massa (fins i tot algunes vegades ens han dit que canviem de vagó per la nostra seguretat), si van en composició simple no hi ha molt lloc, també passa que s'he enganxen massa sovint amb les catenàries, Renfe està treien els seients que es canvien de posició per seients fixos i per acabar no tenen PMR per discapacitats físics.
Ana Pastor (i els seus predecessors) no s'han preocupat enlloc d'Espanya de que els trens tinguin un manteniment adequat (digui's, preventiu). El que passa a Catalunya passa a tot l'estat dia sí, dia també.
El motiu de posar 447 a fer regionals és per la norma que corre a Catalunya de que un tren amb més de 30 anys és ferralla. Com que les 470 no són moderns ni aerodinàmics, poder no els podien pintar amb els colors de rodalies, doncs algún atontat va decidir posar els trens de rodalies a fer regionals i així treure's del damunt la ferralla. Doncs a Catalunya si no tenim el més modern del planeta, es que van en contra nostra o passem a ser un país del tercer món
Per combatre amb la flota actual l'alta capacitat, la solució és simple.
1- Trens en Doble
2- Augment de freqüències per repartir el passatge en diferents trens.
No es pot pretendre comprar trens enormes si d'aquí a quatre dies es podrà millorar la freqüència i el material actual anirà perfectament per fer el recorregut.
Sobre que les 470 es mouen molt, bé, si es mouen molt el problema és l'estat de la via. Tal com passa per exemple a l'R12 entre Lleida i Mollerussa. I a l'R12, un cop surts de la zona feta una caqueta, la 470 va fina fina.
Mateix cas a la línia de la costa (via R13/14) , on es posa a 140 i va perfectament. Per tant, per a que no sacsegi en excés, el que cal es actuar a la via.
Ara bé, també diré que no em crec que us diguessin que canviessiu de cotxe per seguretat. S'entén que la seguretat es que el cotxe surti de la via, i molt em sospito de que si el tren te perill de descarrilament, per començar no hagués sortit a circular, però en cas que ho hagués fet el maquinista hagués afluixat la velocitat, i per si fos poc, si descarrila a 140Km/h es veurà afectat tot el tren. Així que personalment dubto moltíssim d'això que comentes.
Si van en simple es decisió de Renfe, no del tren. A Lleida dijous hi havia estacionades 3 470 per la tarda. L'R14 que sortia a les 15:45 d'avagades va en doble, dijous va sortir en simple.
Sobre que s'enganxen massa sovint. Caldria veure si de totes les enganxades, la majoria són amb 470, però molt em sospito que no ho sap ningú més enllà del "em dona la sensació". I abans de donar les culpes al tren, em preguntaria per quin motiu s'ha enganxat. Per que si ve pot ser cosa d'una falta o excés de pressió al braç del pantògraf derivat potser d'un manteniment inexistent, també pot ser que la catenària per x motius s'hagi descompensat, o que el tren anterior l'hagués danyat i al passar el servei següent se la carrega.
Els motius poden ser taants, que em sembla que la 470 és més una afectada que no pas una culpable.
Està molt bé voler que us posin la modernitat de les 449, però en cap cas ha de ser a costa de desprestigiar la resta d'unitats. I per si fos poc, ningú s'ha de creure que les 449 no s'espatllen.
Estic molt cansat de veure com la gent (especialment els "fanboys" del conseller) tiren caqueta contra tot el que el senyor conseller critica, sovint sense tenir punyetera idea. Porta uns dies que s'està retratant fins el punt que vergonya llegir-lo.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Les comparacions son odioses però aquí a Girona on hem tingut 440, 470, 448 i ara 449, en la meva opinió el millor servir el donava en general las 448.
Fins i tot mirant només el confort del passatger, diria que prefereixo les 470 a les 449.
El problema son els estandars que han pujat molt, els trens d'ara han de tenir portes automàtiques, PMR, maquines de vending, lavabos moderns i grossos, pantalles que no serveixen gairebé per res, endolls, aspecte aerodinàmic, etc. Como és lògic només les 449 compleixen això
Fins i tot mirant només el confort del passatger, diria que prefereixo les 470 a les 449.
El problema son els estandars que han pujat molt, els trens d'ara han de tenir portes automàtiques, PMR, maquines de vending, lavabos moderns i grossos, pantalles que no serveixen gairebé per res, endolls, aspecte aerodinàmic, etc. Como és lògic només les 449 compleixen això
Res és infalible, però amb una mitjana de vida de 35 anys (470) que sortiria més barat, una intervenció de mitja vida profunda (equips tracció, PMR, etc) o unitats totalment noves?
I també tenim les 448, amb les primeres unitats arribant als 30 anys de vida.
Intervenció de mitja vida profunda de nou o una sèrie llarga nova que aglutini aquestes dos? (a sèrie més llarga, menor cost unitari)
Alguna cosa s'ha d'anar pensant urgent per regionals, i no només pegats de 447's (per molta butaca de 449 que els posin)que si compleixen l'horari és gràcies als megacoixins que porta posant Renfe (i posteriorment Adif) als horaris tota la santa vida.
Si els coixins fossin més "normalets" cap 447 compliria amb els horaris dels regionals.
Al pas que anem, em temo que no tardarem en veure 463 fent serveis regionals
I també tenim les 448, amb les primeres unitats arribant als 30 anys de vida.
Intervenció de mitja vida profunda de nou o una sèrie llarga nova que aglutini aquestes dos? (a sèrie més llarga, menor cost unitari)
Alguna cosa s'ha d'anar pensant urgent per regionals, i no només pegats de 447's (per molta butaca de 449 que els posin)que si compleixen l'horari és gràcies als megacoixins que porta posant Renfe (i posteriorment Adif) als horaris tota la santa vida.
Si els coixins fossin més "normalets" cap 447 compliria amb els horaris dels regionals.
Al pas que anem, em temo que no tardarem en veure 463 fent serveis regionals