Remodelació d'estacions de metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina/es obra/es al metro trobeu prioritària/es?

Adaptar intercanviador Catalunya L1 i L3
64
18%
Adaptar intercanviador Clot L1 L2
20
6%
Adaptar Espanya L1 L3
60
17%
Adaptar Sants Estació L5 per sortir a Renfe
50
14%
Adaptar Passeig de Gràcia L2 L4
44
13%
Adaptar Plaça de Sants L1 L5
42
12%
Adaptar Verdaguer L4 L5
35
10%
Adaptar Maragall L4 L5
23
7%
Amb canviar l'estètica d'estacions old fashioned, va que xuta!
6
2%
Altres (expliqueu)
7
2%
 
Vots totals: 351
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Re: Atemptat contra la boca de metro Liceu

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 12/11/2015 11:09

L'estació de Liceu torna a estar en obres, el Vestíbul costat Liceu esta tancat l'accés tant les escales com l'ascensor, no sé pas quines obres hi deuen fer. Aquesta estació no fas pas gaires anys que es va renovar...



Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Entrada Autor: local » Dijous 12/11/2015 11:46

uriol108 ha escrit:L'estació de Liceu torna a estar en obres, el Vestíbul costat Liceu esta tancat l'accés tant les escales com l'ascensor, no sé pas quines obres hi deuen fer. Aquesta estació no fas pas gaires anys que es va renovar...
Heus aquí la resposta: http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... -transport



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 23/11/2015 15:20

A Diagonal L3, han començat a recréixer les andanes per la zona centre a l'andana direcció Trinitat Nova.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 17/02/2016 17:20

15 anys, la meitat d'ells (diu) espatllat, i quan el volen arreglar no poden reaprofitar-ne el mecanisme i l'han de canviar... "Olé tú"!

http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/02/ ... funcionar/

El rellotge de l’ascensor del metro Canyelles torna a funcionar

Actualitzat el 16.02.2016 a les 20:54 Marta de San Nicolás / Ruth Rodríguez

El rellotge de Canyelles torna a estar en funcionament des d’avui. TMB ha substituït la maquinària del rellotge per una de nova, ja que no era possible recuperar i reparar-ne la vella. Els veïns tornen a tenir un punt de referència horària que feia sis anys que estava aturat.

El rellotge es va construir fa uns 15 anys, però a l’hora de la veritat, només n’ha estat la meitat en funcionament. Des de fa més de sis anys els veïns de Canyelles reclamaven la reparació del rellotge que presideix la torre de l’ascensor del metro. Finalment ha estat TMB qui s’ha fet càrrec de la reparació, després de diverses converses amb l’Ajuntament.

El rellotge està situat a dalt de l’ascensor de la sortida de metro de Canyelles que comunica amb el Parc de Serra Martí. A banda d’una referència horària, el rellotge va ser construït com a símbol de la lluita del barri per aconseguir l’arribada del metro. Es pot veure des del parc però també des de la Guineueta i la sortida de la ronda de Dalt.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 11/03/2016 13:43

Han colocado un cartel en la entrada dañada de la estación de Santa Coloma por el accidente del coche 504, que estaba en la B31. Si no recuerdo mal el 14 de este mes la cerrarán para arreglarla.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 31/05/2016 18:54

Ahir em van tenir com 30 minuts esperant la venia, a l'andana de la L1 a plaça Espanya, cap a les 22:15 pel coi de vaga, i com que no sabia que fer, em vaig estar mirant la volta, i son ben visibles unes quantes taques d'humitat... fins i tot hi ha grumolls com de cals, em sembla, com si fossin estalactites d'una cova... fan una mica d'angúnia...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 24/06/2016 23:42

Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi d'alternatives per a la millora de les condicions d'accessibilitat i evacuació dels intercanviadors de Sants - Estació (L3 - L5 FMB/ Rodalies - Llarga Distancia de Renfe), Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4 FMB / Rodalies - Llarga Distancia Renfe) i Catalunya (L1 - L3 FMB / Línees Vallès (FGC) / Rodalies - Llarga Distancia Renfe). Clau: EA-TM-16202
Pressupost de licitació: 65.600,00 € (sense IVA)

https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1068716



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 25/06/2016 1:39

I Urquinaona per quan ??????



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/09/2016 11:53

https://noticies.tmb.cat/transport/adju ... ce=Twitter

Adjudicades les obres de rehabilitació de cinc estacions de metro



TMB reprèn el programa d'actualització de les infraestructures més desgastades del metro. Les primeres de posar-se al dia seran Passeig de Gràcia, Paral·lel, Besòs Mar, Universitat i Fondo.

Aquest estiu TMB ha adjudicat les obres de rehabilitació integral de tres estacions de metro i les obres de condicionament d'andanes i altres zones de dues més, per un import global de 8,25 milions d'euros. Els treballs de més envergadura tindran lloc a Passeig de Gràcia (línia 3), Paral·lel (línies 2 i 3) i Besòs Mar (línia 4), mentre que Universitat i Fondo (línia 1) seran reformades parcialment.

D'aquesta manera es dóna continuïtat al programa per actualitzar i millorar la funcionalitat d'estacions antigues o d'elevada utilització, interromput el 2012 amb motiu de la falta de finançament del sistema de transport públic. Està previst que les obres comencin efectivament durant aquesta tardor, moment en què n'informarem amb més detall.
Millores en l'accessibilitat

Les rehabilitacions integrals persegueixen deixar les estacions com noves, tant en les parts visibles com en les invisibles, a banda de millorar aspectes de l'accessibilitat com ara l'altura de les andanes, sense afectar estructures. En tots els casos la intervenció és posterior i independent de les obres d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda que ja va realitzar la Generalitat en diferents dates i que van comportar la instal·lació d'ascensors.

Els projectes consisteixen a reconfigurar vestíbuls per aprofitar millor l'espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització informativa i el mobiliari i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu on sigui necessari. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l'elecció de materials de resistència elevada.
Darrera modificació:
29.09.2016



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 29/09/2016 12:24

Jo abans de remodelar aquestas estacions, que no dic que no faci falta, invertiría en fer accesibles al PMR a las que encara no estan adaptades, especialment a Urquinaona, per el gran volum de gent que l'utilitza.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 29/09/2016 15:16

En Fondo yo no veo el porqué de arreglarla, aunque se podrían limitar a arreglar la temperatura de los andenes de la línea 1, que está en modo infierno.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 29/09/2016 15:51

Seria entretingut que Paral·lel L3 i Paral·lel L2 continuin sent d'un aspecte diferent en cas de mantenir-se les naus separades.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 29/09/2016 18:22

Jo tampoc entenc ben bé què passa amb les estacions de Paral·lel i Universitat com per a haver-les de reformar integralment, quan estan en bon estat. I ja que tenen una partida pressupostària per a invertir en reformar estacions, hi ha moltes altres que haurien d'encapçalar la llista de prioritats.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 29/09/2016 21:38

Javi M ha escrit:Jo tampoc entenc ben bé què passa amb les estacions de Paral·lel i Universitat com per a haver-les de reformar integralment, quan estan en bon estat. I ja que tenen una partida pressupostària per a invertir en reformar estacions, hi ha moltes altres que haurien d'encapçalar la llista de prioritats.
Universitat posa que es parcialment, així que m'imagino que serà només recréixer l'andana, com han fet a d'altres estacions recentment com Passeig de Gràcia L4, Diagonal L3, etc.

A Paral·lel, suposo que volent recréixer l'andana de L3 aprofitaran per posar al dia tota l'estació, l'andana de L2 caldria fer-la un peleeeet més ample doncs la separació entre tren i andana es nota una mica. A la part de L3 hi ha filtracions d'aigua també.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 29/09/2016 21:49

Una pregunta pels geòlegs de la casa. Tan potent és el nivell freàtic del subsòl barceloní com per veure filtracions d'aigua a tantes estacions? Té a veure amb la proximitat del mar?
Adolescent barceloní l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 29/09/2016 23:33, en total s’ha editat 1 vegada.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 29/09/2016 22:47

Adolescent barceloní ha escrit:Una pregunta pels geògrafs de la casa. Tan potent és el nivell freàtic del subsòl barceloní com per veure filtracions d'aigua a tantes estacions? Té a veure amb la proximitat del mar?
Geòlegs, en tot cas. ;)


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 29/09/2016 23:33

davroca5 ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Una pregunta pels geògrafs de la casa. Tan potent és el nivell freàtic del subsòl barceloní com per veure filtracions d'aigua a tantes estacions? Té a veure amb la proximitat del mar?
Geòlegs, en tot cas. ;)
Ups :oops: Edito per corregir-ho.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Divendres 30/09/2016 10:32

A l'estació de Vallcarca L3 hi havia fa uns anys (i no es tant antiga l'estació -1986?-) el projecte de fer un nou accés a l'extrem Penitents. En ell hi havia previstos un ascensors que pujaven fins dalt el pont de Vallcarca. No cal dir que seria genial per la gent que viu cap a Mare de Déu del Coll, que li estalviaria molts passos i menors mullenes en dies de pluja, doncs no hi ha aixoplucs en tot el tram extern actual.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 30/09/2016 19:28

U-bahn de BCN ha escrit:A l'estació de Vallcarca L3 hi havia fa uns anys (i no es tant antiga l'estació -1986?-) el projecte de fer un nou accés a l'extrem Penitents. En ell hi havia previstos un ascensors que pujaven fins dalt el pont de Vallcarca. No cal dir que seria genial per la gent que viu cap a Mare de Déu del Coll, que li estalviaria molts passos i menors mullenes en dies de pluja, doncs no hi ha aixoplucs en tot el tram extern actual.
Desconeixia aquest projecte. Degut a la complicada orografia dels accessos, especialment el de República Argentina, ho veuria viable això de construïr un nou accés a l'altura del pont. Per curiositat, sabies situar-hi on estava previst aquest accés nou?

I sí, la estació data del 1986, quan es va obrir el tram Lesseps-Montbau.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 30/09/2016 21:05

Renfe451 ha escrit:
U-bahn de BCN ha escrit:A l'estació de Vallcarca L3 hi havia fa uns anys (i no es tant antiga l'estació -1986?-) el projecte de fer un nou accés a l'extrem Penitents. En ell hi havia previstos un ascensors que pujaven fins dalt el pont de Vallcarca. No cal dir que seria genial per la gent que viu cap a Mare de Déu del Coll, que li estalviaria molts passos i menors mullenes en dies de pluja, doncs no hi ha aixoplucs en tot el tram extern actual.
Desconeixia aquest projecte. Degut a la complicada orografia dels accessos, especialment el de República Argentina, ho veuria viable això de construïr un nou accés a l'altura del pont. Per curiositat, sabies situar-hi on estava previst aquest accés nou?

I sí, la estació data del 1986, quan es va obrir el tram Lesseps-Montbau.
Es del 1985. ;)



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”