Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: genissimon » Dijous 06/10/2016 10:02

mpn90 ha escrit: [...]
Fer sortides des d'EdF i parar a Sagrera és una tonteria. O surt tot de Sagrera o tot des d'EdF, o des de Sants (dir. Sud) i Sagrera (dir. nord), si m'apures....
Em sembla més eficient que si un tren va al sud, surti de Sagrera i s'aturi a Sants. I viceversa, Si va al nord ha de sortir de Sants i parar a Sagrera. Per a millor intermodalitat amb tot el transport metropolità i major comoditat dels usuaris, que poden escollir on els va millor agafar el tren.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dijous 06/10/2016 10:43

genissimon ha escrit:
mpn90 ha escrit: [...]
Fer sortides des d'EdF i parar a Sagrera és una tonteria. O surt tot de Sagrera o tot des d'EdF, o des de Sants (dir. Sud) i Sagrera (dir. nord), si m'apures....
Em sembla més eficient que si un tren va al sud, surti de Sagrera i s'aturi a Sants. I viceversa, Si va al nord ha de sortir de Sants i parar a Sagrera. Per a millor intermodalitat amb tot el transport metropolità i major comoditat dels usuaris, que poden escollir on els va millor agafar el tren.

Salut !!
Sí, però essent AV això alenteix encara més.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 06/10/2016 11:13

Si n'hi hagués una manera en que fossin vies per només de traçats d'alta velocitat, no tindria aquest problema, ara crec que si no m'equivoco, els traçats de l'actual AVE a Barcelona és de via compartida.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 06/10/2016 20:19

Carlos González ha escrit:Si n'hi hagués una manera en que fossin vies per només de traçats d'alta velocitat, no tindria aquest problema, ara crec que si no m'equivoco, els traçats de l'actual AVE a Barcelona és de via compartida.
Entenc que vols dir de Mollet fins a la frontera on el traçat de la LAV es Mixte Viatgers/Mercaderies.
Les mercaderies que passen per la via de Rubi comparteixen via amb trens convencionals.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 06/10/2016 20:23

Carlos González ha escrit:Si n'hi hagués una manera en que fossin vies per només de traçats d'alta velocitat, no tindria aquest problema, ara crec que si no m'equivoco, els traçats de l'actual AVE a Barcelona és de via compartida.
Eing? Totes les vies d'AV a Barcelona són d'AV pura, no hi circula cap tren que no sigui d'AV, ni tan sols de mercaderies. Així que per aquest tema no hi ha cap problema.

Jo no veig malament que si un tren ha d'anar a cap al sud comenci a Sagrera i viceversa, sempre i quan sense saturar el túnel entre Sants i Sagrera. Per exemple, els Avants a Lleida i Girona (que podrien ser un de sol, però això ja és un tema apart) comencessin des de l'altra punta. El de Lleida des de Sagrera i el de Girona des de Sants, així es dóna millor cobertura. En canvi, un Ave de Màlaga doncs no fa falta que vagi a Sagrera, es pot quedar a Sants perfectament. S'hauria de mirar cada cas i que el túnel entre abdues estacions no es saturés perquè donaria lloc a retards en cas d'incidència.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 11/10/2016 22:02

He volgut penjar una proposta del PTP, però modificada, plantegen fer el túnel per la Travessera de Gràcia, que em sembla raonable, però no diuen com podria ser la L8, i aquesta pot ser un altre ampliació diferent a la L8, a veure què us sembla, dieu-me quines altres opcions us agradaria més

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... t9rAvE5WtU


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 12/10/2016 10:31

M'agrada molt la idea! Al meu gust, podries incloure-hi un ramal que anés des de l'estació de l'Hospitalet a la teva línia, per permetre serveis cap a la R4.

Una pregunta, el fet que coincideixin la L8 i la teva proposta, voldria dir que anirien per un mateix túnel o serien dues construccions separades però que has volgut remarcar que passarien pel mateix lloc?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 12/10/2016 11:13

bigcoaster ha escrit:M'agrada molt la idea! Al meu gust, podries incloure-hi un ramal que anés des de l'estació de l'Hospitalet a la teva línia, per permetre serveis cap a la R4.

Una pregunta, el fet que coincideixin la L8 i la teva proposta, voldria dir que anirien per un mateix túnel o serien dues construccions separades però que has volgut remarcar que passarien pel mateix lloc?
No sé ben bé com seria millor, jo pensava que Gràcia podria ser pel mateix túnel, així com Pl. Catalunya, no sé si m'explico bé :?
També podria només parar només a Gràcia la L8. :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 12/10/2016 17:41

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:M'agrada molt la idea! Al meu gust, podries incloure-hi un ramal que anés des de l'estació de l'Hospitalet a la teva línia, per permetre serveis cap a la R4.

Una pregunta, el fet que coincideixin la L8 i la teva proposta, voldria dir que anirien per un mateix túnel o serien dues construccions separades però que has volgut remarcar que passarien pel mateix lloc?
No sé ben bé com seria millor, jo pensava que Gràcia podria ser pel mateix túnel, així com Pl. Catalunya, no sé si m'explico bé :?
També podria només parar només a Gràcia la L8. :ok
Seria més fàcil que estiguessin separats, donat que ambós línies s'haurien de fer amb tuneladora, és millor que no es toquin ni comparteixin túnel enlloc.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Francesc Ciutat
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: Francesc Ciutat » Dijous 13/10/2016 8:40

No seria millor fer un túnel des de la sortida de Sant Adrià per sota la Diagonal per enllaçar la R1 a la zona de Glòries (no exactament sota la plaça) amb el ramal del carrer Aragó i amb el que va a l'Estació de França?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 13/10/2016 23:03

Francesc Ciutat ha escrit:No seria millor fer un túnel des de la sortida de Sant Adrià per sota la Diagonal per enllaçar la R1 a la zona de Glòries (no exactament sota la plaça) amb el ramal del carrer Aragó i amb el que va a l'Estació de França?
No solucionaria molt el caos de RENFE :(


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Diumenge 16/10/2016 18:44

Faig una nova proposta de xarxa ferroviaria (adif) a Barcelona. Es basa en nou traçat del túnel de Catalunya entre Avinguda Roma i la Torrassa, un segon túnel per Aragó en el tram Av. Roma-Marina, i la quadruplicació de vies entre la Torrassa i Castelldefels.

Venint de Catalunya el túnel actual en arribar a Avinguda Roma passa per sota el túnel d'Aragó i puja de cota en direcció a Sants. Enlloc d'això, es tractaria de fer un nou túnel sense apujar la cota per Av. Roma, mantenint una cota baixa fins a Sants. A l'estació de Sants fer noves andanes (4) per a aquest túnel a baixa cota, per sota del nivell de les vies actuals (com la parada de L5), i després seguir aquest túnel a baixa cota fins a Torrassa, on es bifurcaria (intercanviador de Torrassa) cap a les estacions de L'Hospitalet i Bellvitge fent servir respectivament els dos extrems de l'antic túnel de Gornal. El traçat actual entre L'Hospitalet i Avinguda Roma es connectaria diractament a la línia de Granollers mitjançant un segon túnel per Aragó fins passada a bifurcació cap a Estació de França. La línia de Vilanova entre Castelldefels i Bellvitge es quadruplicaria*, amb les dues vies interiors per a serveis ràpids (Regionals i llançadera aeroport) i les dues exteriors per a rodalies. A Bellvitge i Viladecans només caldria fer andanes laterals per a les vies exteriors i no per a les interiors. A continuació un mapa on s'il·lustren les noves propostes (en groc) sobre la xarxa bàsica actual (en gris) i la LAV (en negre).
TunelTorrassa.png
TunelTorrassa.png (39.1 KiB) Visualitzat 8491 cops
Els serveis quedarien de la forma següent:

Regionals Sud, MD/Talgos i llançadera Aeroport pel traçat actual d'Aragó i terminant a Estació de França.
R2, R3 i Regionals Nord entrant per Sant Andreu Comtal**, segon túnel d'Aragó i terminant a L'Hospitalet per le vies actuals.
R1(+R2sud), R4, i R7 compartint túnel de Catalunya desde bifurcació Torrassa pel nou túnel fins bifurcació de Vilanova actual.


*La quadruplicació entre Bellvitge i el Prat pot ser bastant complicada donat el poc espai que queda, haver de fer un nou pont per sobre el Llobregat i l'entrada soterrada estreta a l'estació d'El Prat pel cantó de Bellvitge. En canvi pel costat Castelldefels la línia ja surt d'El Prat en quatre vies, i la quadruplicació entre El Prat i Castelldefels no presenta complicacions. Podria fer-se només aquesta segona part i deixar el Tram El Prat - Bellvitge amb només dues vies (sense contar la LAV).

** Les línies de Vic i Granollers (ja sigui connectades via ramal de les aigües o més amunt a Mollet o a Granollers) queden independents de la resta de la xarxa, el que podria donar lloc a la seva conversió a ample internacional, podent crear serveis convencionals cap al Rosselló i el Llenguadoc, D'altra banda, també es podria en un futur connectar les R2, R3 a la Llobregat-Anoia convertida també a ample internacional.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 16/10/2016 20:12

La idea m'agrada però en alguns punts tinc dubtes de que hi càpiguen altres túnels, també trobo a faltar que s'habiliti ja posats el túnel del Gornal amb el recorregut antic alhora de proposar els nous, fent un triangle força interessant.

Jo això t'ho compro com a descongestió actual però no pas com a millora a temps futur. El tercer túnel de debò no hauria de travessar Barcelona al costadet dels dos túnels actuals (ni pel litoral, ni per Travessera o Diagonal).

El sistema de rodalies ha de repartir la mobilitat per la ciutat i no concentrar-la cegament a l'eixample. Per aquest motiu també penso que la prioritat hauria de ser una nova ruta abans que una quadruplicació dins la ciutat.

Aquesta hauria d'estar concentrada fora i l'obra fins a Castelldefels és imprescindible. També penso que entre Terrassa i Montcada cal quadruplicar també.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 16/10/2016 21:00

I com pensaries fer el 3er túnel?, dius que ni Travessera ni la Diagonal et semblen bé :|


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 16/10/2016 22:17

Carlos González ha escrit:I com pensaries fer el 3er túnel?, dius que ni Travessera ni la Diagonal et semblen bé :|
http://i.imgur.com/uXk5TTQ.png
Imatge

- Quadruplicació Castelldefels - Bellvitge com a mínim.
- Quadruplicació Terrassa - Meridiana amb la possibilitat de fer el pas directe per radera de Montcada.
- Nova línia hortitzontal Sant Feliu - Zona Universitària - Sarrià - Vall d'Hebron - Meridiana - Sant Andreu:
El recorregut és esquemàtic, i no se si seria més profitós fer el tram de Nou Barris més amunt o més avall, el problema són les estacions d'enllaç. Si no se'n fa cap de nova, probablement el més útil es baixar directe a Sant Andreu Arenal (així justifiquem l'existència) i permetre enllaç amb les línies que baixen a Barcelona. Aquest nou túnel això sí ha d'acabar com a mínim a la línia de Girona.
Si es fan les coses bé, es poden fer salts de moltó o a mateix nivell els encreuaments per enllaçar amb les línies existents permeten per exemple un hipotètic servei:
> R7: Cerdanyola - Sant Andreu - Vall d'Hebron - Sarrià - Zona Universitària - Sant Feliu - Cerdanyola.
> R1: Molins de Rei - Zona Universitària - Sarrià - Vall d'Hebron - Sant Andreu - Triangle Ferroviari+Sant Adrià Besòs i Badalona / Santa Coloma - Badalona Nord - Maresme Nord.
> R2 Centre A: Castelldefels - El Prat - Bellvitge - Hospitalet - Hospitalet Nord - Zona Universitària - Sarrià - Vall d'Hebron - Sant Andreu - Montcada.
> R2 Centre B: Castelldefels - Sant Boi - Cornellà - Esplugues- Zona Universitària - Sarrià - Vall d'Hebron - Sant Andreu - Montcada.
* Itineraris orientatius, en cap cas proposta formal.

No obstant, això permetria treure trens del centre, permetent que el sistema respiri una mica i alhora posar trens per fer els serveis necessaris que caldria posar.
Semidirectes a la R1 si es fa el ramal per separat, o increment de freqüències.
Semidirectes a la R4 gràcies a la quadruplicació i increment de freqüències.
Increment de freqüències a l'R3 al tenir lloc al centre de la ciutat.
La quadruplicació a la línia de Vilanova i el nou itinerari cap a Hospitalet i Zona permet fer nous serveis pel Baix Llobregat i entrar pel nord del Barcelonès sense saturar Sants ni la línia.
La línia per Sant Boi i Cornellà l'he posat per que està al PDI si mal no recordo, si es quadruplica poder sobra massa. Però depèn de com podria ser un bon descongestionador també i per què no, enviar alguns regionals per allà.

He posat les línies verticals de metro, doncs són les que aporten el passatge a Rodalies (o al contrari). Una línia separada a prou distància de les actuals, farà també canviar l'itinerari intern dels viatgers Metro - Rodalies, i en comptes de que tots s'apleguin a Sants, Catalunya, La Sagrera i en menor mesura Passeig, Arc i Clot, tots ells es repartiran i s'evita el col·lapse de la xarxa de metro que se sol donar a hora punta especialment.

El tramvia òbviament per la Diagonal i trobo a faltar un parell de línies verticals.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 16/10/2016 22:32

:? No estic d'acord amb la teva proposta, el túnel de la travessera faria connexió a moltes línies de metro i a casi totes les línies de Rodalies proposades i que a més, la part que has dibuixat es la part "pija" i que a més tenen ja bastant amb el metro i bus, a més no solucionaria el problema de Rodalies, encara n'hi hauria una saturació perquè dubto que molta gent vagi per adalt de BCN, almenys el meu cas.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 17/10/2016 0:18

Carlos González ha escrit::? No estic d'acord amb la teva proposta, el túnel de la travessera faria connexió a moltes línies de metro i a casi totes les línies de Rodalies proposades i que a més, la part que has dibuixat es la part "pija" i que a més tenen ja bastant amb el metro i bus, a més no solucionaria el problema de Rodalies, encara n'hi hauria una saturació perquè dubto que molta gent vagi per adalt de BCN, almenys el meu cas.
1- Totes les zones sense excepció haurien de tenir accés al transport públic. Me la repapinfla si és la zona pija, progre, pobra o el que sigui. Per si fos poc, aquestes zones ""pijes"" que tu dius disposen d'una gran quantitat d'equipaments, empreses i innumerables centres educatius, especialment unviersitats. I t'ho vulguis creure o no, tot això genera moviment de passatgers que és el que ens importa de veritat.
També, cal tenir molt present que la zona nord-oest de la ciutat no te pas cap transport públic d'alta capacitat eficient més enllà d'anar a Plaça Catalunya, per aquest motiu la mobilitat d'aquella zona es concentra en transport privat ja sigui individual (el teu cotxe, moto) o col·lectiu (autocars).

No has pensat mai que si tinguessin un transport molt més eficient del que hi ha ara es podrien passar al transport públic eliminant cotxes dels carrers?


2- Tenir moltes connexions de metro per tenir no serveix de res (Vegi's L1, que en te 4 amb les mateixes línies, anant gairebé en paral·lel). Les connexions han de ser estratègiques i no s'ha de recargolar la línia buscant fer correspondència amb totes les línies.
La xarxa de Rodalies vista en el seu conjunt fa d'aportadora a la ciutat. Ara potser pixo una mica fora de test, però pensa amb les rondes. Què creus que hagués passat si aplicant el que dius, la Ronda fos un cercle del tipus Gran Via - Joan Carles III - Mitre - Lesseps - Sagrera - Besòs - Litoral - Zona Franca? total, d'aquesta manera les sortides donen a llocs amb més carrers i població real.
Podria ser ideal, però el que passaria realment es que la part mitja - centre, i tota la part alta i perifèrica de la ciutat baixaria a la part mitja de la ciutat a buscar la ronda, portant el trànsit al més absolut col·lapse.

Per tant, el sistema de Rodalies ha d'enllaçar als corredors de la xarxa local en llocs clau i no a tot arreu. En el cas que ens pertoca, com el túnel serà horitzontal, hem de tenir en compte tots els corredors verticals, doncs són els que aportaran i distribuiran el passatge a/des de rodalies.
En aquest cas tenim els següents:
Zona Universitària:
L3 a Sants (8-10 minuts aprox), Espanya (10-12minuts aprox).
Tram a Esplugues (10-13 minuts aprox), Francesc Macià (10 minuts, i de fer bé les coses, encara seria menys).

Sarrià:
FGC a Sant Cugat (15 minuts), Gràcia (7 minuts), Provença (9 minuts), Catalunya (11-12 minuts). I obres portes a Vallvidrera.

Av. Tibidabo:
FGC a Gràcia (5 minuts), Catalunya (9 minuts).

Vall d'Hebron:
L3 a Lesseps (6 minuts), a Diagonal (10 minuts), Pg Gràcia (12 min), Catalunya (14 min).
L3 a Mundet (3-4 minuts), a Canyelles (7 minuts), a Trinitat Nova (10-11 minuts).
L5 a Horta (6 minuts), Maragall (12 minuts), La Sagrera (15-16 minuts).

Virrei Amat:
L4 a Trinitat Nova (6 minuts), Can Cuiàs (12 minuts + enllaç)
L4 a Hospital Sant Pau (4 minuts), Verdaguer (9-10 minuts).

Fabra i Puig - Sant Andreu Arenal:
L1 a Sant Andreu (2 minuts), Santa Coloma (8 minuts).
L1 a Clot (5-6 minuts), Glòries (6-7 minuts).
Rodalies a Arc de Triomf (8 minuts), Catalunya (10 minuts).

Amb això què vull dir?
Doncs que bàsicament el passatge es reparteix d'una manera més homogènia en el moment d'accedir a Rodalies. Ja que evites que tota la ciutat vagi a agafar el tren al mateix lloc (Eixample).
Imatge

Els temps de trajecte Casa/Feina - Rodalies també es veurien reduïts ja que al no tenir les estacions concentrades, es més fàcil que et toqui més aprop. Per reduir-lo encara més cal un sistema d'aportació més sòlid a diferents llocs. Totes les línies de metro tindrien el passatge més repartit al llarg de la línia, ja que els d'adalt i les perifèries ja no cal que entrin dins el centre per agafar el tren.
I els que queden a mig camí de les dues opcions, trien la que guanyin més temps.

Fent un túnel per travessera, realment ets a 3-4 minuts de l'estació de Sants amb L3, 4-5 minuts de Gràcia- Fontana a Passeig de Gràcia o Catalunya. Realment en temps de trajecte el guany es tan mins que només compensa els de l'àrea d'influència directa.
Com més separada, més equitatiu, doncs a Les Corts ja no tens una línia de Rodalies, però en tens una a 4 minuts per amunt i per abaix. I s'evita que els de Zona Universitària tinguin un temps fins la línia de rodalies de 8-10 minuts. O els de Trinitat Nova hagin de fer 20 minuts.

A banda, els recorreguts amb inici/final a la part alta directament veurà reduït el temps de trajecte una barbaritat, doncs no caldrà venir d'amunt o per un lateral, baixar fins al centre i després tornar cap amunt. Moment en que la xarxa de rodalies podrà ser competitiva amb tots aquells trajectes en que amb vehícle privat no s'olora ni el centre de la ciutat.

Portant trens per altres itineraris resol molts problemes doncs descongestiones uns túnels col·lapsats avui dia, ja no només de trens, si no de passatgers.

A banda, faria un corredor intern dins la primera zona nou i ràpid, podent travessar de punta a punta la ciutat i l'àrea de Barcelona pel camí més curt.Estalviant molt de temps en trajectes com Sant Andreu - Sarrià, o Vall d'Hebron - Sant Feliu.

Val a dir que l'eficiència d'això passa per tenir uns horaris coordinats per a fer les correspondències corresponents amb la resta de línies de rodalies.
encara n'hi hauria una saturació perquè dubto que molta gent vagi per adalt de BCN, almenys el meu cas.
Sense comentaris. Ni que el teu cas particular fos el de la majoria. Potser que primer coneguem el terreny una mica i després opinem, no et sembla? I les propostes no s'han de fer per a casos particulars, si no per al conjunt de tothom (com he dit abans).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 17/10/2016 10:32

Aquest traçat que tu has proposat ja existeix més o menys, i és la L9. Per això crec que aquest traçat no serveix de molt. :|


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 17/10/2016 17:41

Carlos González ha escrit:Aquest traçat que tu has proposat ja existeix més o menys, i és la L9. Per això crec que aquest traçat no serveix de molt. :|
I el teu per Travessera va en paral·lel a L5 i L8 i per què no, L9. :roll:

I dir que no serveix de molt per això....

Agafem el cas d'un alumne que va a la UB a Mundet des de Sant Feliu de Llobregat.

Actualment ha de fer això:
R4 Sant Feliu --> Catalunya = 20 minuts.
5-6 minuts d'enllaç més temps d'espera a L3 (+ o - temps mig)
L3 Catalunya -> Mundet = 18-19 minuts.

Total uns 45 minuts per a una distància teòrica de 10 KM (en línia recta), espectacular! Però seguint la línia actual de Rodalies, saps on et trobes després de recòrrer 10 KM? A Barcelona Sants!!! Acabes d'entrar a Barcelona, i encara et falta creuar-la!!! 3 Km després arribem per fi a Plaça Catalunya. Però ara toca el metro, que és més lent i cal fer més parades. Finalment arribes a Mundet, distància recorreguda: 19,36 Km sent alegre amb el punter a Google Maps. El DOBLE de KM!!! Ara ja si que es més normal trigar poc menys d'una hora.

Des de Google Maps al Trànsit per anar en cotxe, sortint des de l'estació de Sant Feliu (irreal ja que sortiràs de casa teva) fins a Metro Mundet = 24 minuts <14,9 Km> (i ajustant la ruta poder menys), que és molt menys que amb la situació actual amb tren (ja que a Rodalies no he comptat pas que l'esperis per exemple). Trigues si fa no fa la meitat o més! Qui agafarà el Transport Públic doncs? Ja t'ho dic jo, quatre gats!!! Per aquest motiu les rondes van com van, plenes de cotxes doncs el transport públic de rodalia és inútil i ineficient si no vas al centre.

Ara suposem que hi ha la nova línia.
L'usuari hauria de fer un Sant Feliu -> Vall d'Hebron
Sortim de Sant Feliu i poc abans d'arribar a la B23 l'anem a buscar (per sota o per amunt, tant me fa) i la resseguim fins la N240 on arribem a Pont d'Esplugues (portem ja 4 Km), contiuem recte entre la B23 i la ronda i arribem a Zona Universitària encarats cap al nord (sota l'Av. de l'Exèrcit), portem ja 6 Km.

A diferència de L9 pugem cap a Sarrià tot travessant en línia recta el campus, Pedralbes i Sarrià. Total, als 8 Km et plantes ja a FGC Sarrià. Seguint en línia recta ens posem per sobre del Pg. Bonanova i continuem fins la Tamarita - Mas Yebra a Av. Tibidabo. Podriem posar una parada aquí, amb un accés a la Universitat Ramón Llul i l'altre a Av. Tibidabo - Pg Bonanova (a banda de passadís cap a la nau de L7). KM 9,50.

Continuem cap a la Vall d'Hebron ja més o menys rectes = 11,17 KM.
Ara sols faltaria agafar L3 dues parades (Res a veure a agafar-lo per 10) o fins i tot el mateix bus (3 parades).

Ara els temps de trajecte. Fem 5 parades (Pont Esplugues, Zona, Sarrià, Av. Tibidabo, VH), en un túnel nou, que no estarà saturat i que a l'anar recte serà força ràpid (mínim 80-90 Km/h si munten catenària rígida), si a Sants (10 Km) hi érem en 15 minuts (4 parades però traçat més lent). En uns 15-16 minuts pots plantar-te a Vall d'Hebron (1 parada més, però més ràpid).
Llàstima que hem d'anar a Mundet, doncs li posem 4-5 minuts més (3 minuts de recorregut) i au, en 20-22 minuts t'hi plantes.

Punyeta, si fa no fa és un temps mooooooolt competitiu amb el vehicle privat (i millor si hi ha congestió). Resultat: la gent deixa el cotxe a casa.

A això tú li dius que és un traçat que no serveix de molt?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 17/10/2016 21:49

També pensa que proposes fer un traçat difícil ja que a dalt de Barcelona no hi han carrers rectes com la Travessera, Diagonal o Gran Via, has pensat en això Miquel? :martell1 Vist així suposo que si serà d'ús el traçat que proposes, però no cal posarse així, i a més, quines línies de trens faries passar?, la que proposava en PTP era per la R4 i futurs trens regionals.

La idea es fer tunels paral·lels directes, malgrat que l'Estació de França la tancarien. :|


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”